2024 Hyundai Elantra N

Hyundai odświeżył siódmą generację modelu Elantra, a wraz z nią wprowadził kilka aktualizacji wersji Elantra N, która była najsilniejsza i najbardziej sportowa w swojej rodzinie.

Minęły czasy, gdy Elantra była zwykłym autem do codziennych zakupów. Do 2023 roku stała się nie tylko najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia w historii, ale także zagrożeniem dla innych producentów w tym samym segmencie. Koreański producent zdecydoał się jednak na jeszcze więcej, tworząc wersję N dla modeli i30 i Elantra. Tym razem Elantra stała się prawdziwym konkurentem dla innych sportowych aut kompaktowych na rynku. Co więcej, odświeżona wersja, znana jako PE (Product Enhanced), została wzbogacona o szereg ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa.

Po pierwsze, zewnętrzna część auta została zmodyfikowana, aby lepiej podkreślić jego potencjał. Hyundai zainstalował nowe reflektory w całej gamie modeli, wyposażone w smukłe, diodowe światła do jazdy dziennej na górze. W wersji Elantra N światła te były wizualnie połączone czarnym paskiem oraz listwą w kolorze nadwozia powyżej głównej czarnej kratki. Pod nią producent umieścił specjalnie dla Elantra N matową, czarną osłonę zderzaka, która była kontynuowana na dolnej części, tworząc strefę chłodzenia w kształcie litery A, flankowaną przez dwa boczne wloty, potrzebne do wentylacji przednich hamulców. Agresywny wygląd przodu auta podkreślał dolny zderzak, który miał czerwony spoiler na dole. Jednym z charakterystycznych elementów tej wersji Elantra było logo producenta umieszczone na masce. Podczas gdy reszta modelii miała srebrne logo, to tutaj było ono czarne. Z boku, Elantra N chwaliła się 19-calowymi, czarnymi, kutymi felgami. Z tyłu producent stworzył projekt w kształcie litery H z pionowymi światłami tylnych lamp i poziomą czerwoną listwą, która przecinała tylną część nadwozia. Sportowy charakter auta dopełniał mały spoiler na klapie bagażnika oraz dwa boczne końcówki wydechu umieszczone pod zderzakiem, flankujące dyfuzor.

W środku Elantra N dysponowała wysokimi, kubełkowymi fotelami z wbudowanymi zagłówkami oraz wycięciami na czteropunktowe pasy. Jednak ponieważ pojazd był zaprojektowany do użytku ulicznego, były one głównie dekoracyjne. Przed kierowcą, producent zamontował cyfrowy zestaw wskaźników, który pokazywał dwa duże wskaźniki obrotów i prędkości, otaczające obszar zarezerwowany dla komputera wyświetlającego różne informacje o stanie samochodu. Na górze centralnej konsoli znajdował się 10,25-calowy ekran dotykowy jednostki multimedialnej, oferujący bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple CarPlay. Pomiędzy przednimi pasażerami, konsola centralna mieściła selektor automatycznej skrzyni biegów oraz przycisk hamulca ręcznego, który w modelu na rok 2024 był elektryczny zamiast mechanicznego. Z tyłu ławeczka dzielona w proporcjach 60/40 mogła pomieścić trzech dorosłych pasażerów. Elantra N PE wyposażona była w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak adaptacyjny tempomat i poduszki powietrzne dla tylnych siedzeń.

Pod maską koreański producent zainstalował już słynny dwulitrowy silnik turbo, który przekazywał 276 KM na przednie koła za pomocą siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. Co więcej, na krótkie okresy auto mogło dostarczać nawet 286 KM.

 Hyundai zaprezentował ulepszoną wersję swojego kompaktowego sedana Elantra 2024 na rynek północnoamerykański podczas konferencji prasowej na YouTube. Simon Loasby, wpływowy projektant i szef grupy stylu Hyundai w Hyundai Motor Company, przedstawił widzom ulepszenia w designie. José Muñoz, prezydent i Global COO Hyundai Motor Company oraz prezydent i dyrektor generalny Hyundai Motor North America, omówił rosnące zainteresowanie konsumentów sedanami. Hyundai ma mocną historię regularnego aktualizowania swojej oferty Elantra, przekraczając oczekiwania klientów. Model 2024 trafi do sprzedaży jesienią 2023 roku.

Ulepszenia zewnętrzne Elantry
Nowe przednie i tylne zderzaki
Cieńsze LED-owe światła do jazdy dziennej z metalową belką je łączącą
Nowa dwuczęściowa atrapa chłodnicy z elementem w kolorze nadwozia
Nowe płaskie emblematy Hyundai ze stali nierdzewnej
Tylny dyfuzor z szerokim, U-kształtnym srebrnym elementem
Nowe przednie błotniki
Nowe wzory felg aluminiowych w rozmiarach 15, 16, 17 i 18 cali
Wykończenie słupka C w stylu Parametric Dynamics
Nowe kolory:
Ecotronic Gray (nowy, dostępny w wersjach SE, SEL, SEL Convenience, Limited, N-Line, HEV, N)
Ultimate Red (nowy, dostępny w wersjach SE, SEL, SEL Convenience, Limited, N-Line, HEV, N, nowy kolor dodany dla modelu N)
Exotic Green (nowy, dostępny tylko w wersji N-Line)
Amazon Gray (nowy, dostępny w wersjach SE, SEL, SEL Convenience, Limited, N-Line, HEV)
Bezpieczeństwo Elantry 2024
Nowe tylne boczne poduszki powietrzne (standard we wszystkich wersjach)
Nowe przypomnienie o zapięciu pasa bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach (standard we wszystkich wersjach)
Haptic feedback w kole kierownicy (standard we wszystkich wersjach) dodany do:
Asystent utrzymania pasa ruchu
Ostrzeżenie o kolizji w martwym polu
Asystent unikania kolizji w ruchu poprzecznym z tyłu
Ulepszenia wnętrza Elantry 2024
Nowe miękkie panele drzwi przednich
Nowe opcje kolorystyczne
Nowe powierzchnie siedzeń z H-Tex leather w wersjach Limited
Nowy projekt zestawu wskaźników o przekątnej 4,2 cala
Dwa gniazda USB-C z tyłu
Jedno gniazdo USB-C z przodu
Przebudowany bezprzewodowy pad do ładowania
Ulepszenia technologiczne Elantry 2024
Monitor widoku 360°, monitor widoku martwego pola i ostrzeżenie o odległości parkowania – przód i tył standard w wersji Limited
Klucz cyfrowy 2 (kompatybilny z iPhone’em i Androidem)
Hotspot Wi-Fi w samochodzie
Technologia Bluelink+ Connected Car
Sześć standardowych głośników audio
Premium Audio Bose z ośmioma głośnikami teraz standard w wersjach Limited i N-Line
System infotainment o przekątnej 10,25 cala teraz standard w wersjach SEL i wyższych
Nowe unikalne cechy zewnętrzne i wewnętrzne Elantry N 2024
Atrapa chłodnicy i zderzak przedni
Słupki boczne
19-calowe felgi aluminiowe ze stopów i opony Michelin Pilot Sport 4S
Tylny spojler skrzydłowy
Tylna część z dyfuzorem
Podwójny układ wydechowy
Koło kierownicy i gałka zmiany biegów
Zestaw wskaźników i systemy infotainment
Sportowe fotele N z podświetlonym logo
Udoskonalenia w jeździe i prowadzeniu Elantry N 2024
Wzmocnienie membrany mocującej silnik w celu poprawy reakcji po wstrząsach i zwinności
Wzmocnienie gumy dla reakcji na przechyły i precyzji kierowania
Zmiana izolatora tylnego zawieszenia/ABS z gumy na poliuretan w tylnym wsparciu w celu poprawy tłumienia i reakcji na przechyły
Ulepszona aparatura ECS w celu poprawy kontroli nad nadwoziem
Oprogramowanie ECS zoptymalizowane pod kątem zmiany sprzętu
Zmiana specyfikacji zębnika skrzynki kierowniczej w celu poprawy połączenia i precyzji kierowania
Zmniejszenie tarcia w przegubie kierowniczym w celu poprawy precyzji kierowania
Oprogramowanie Motor Driven Power Steering zoptymalizowane dla zmian w podwoziu i kierownicy
Zwiększenie ciśnienia w oponach – przód 36 / tył 34 psi (obecnie 35/33) w celu optymalizacji obciążenia osi przedniej przy zachowaniu równowagi jazdy i prowadzenia między przodem a tyłem
Układy napędowe zapewniające wydajność i oszczędność paliwa

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.