Stworzony na tej samej platformie Hundai-Kia K2 co Kia Ceed, i20 był krótszy i tańszy od swojego brata i30, co czyniło go lepszym wyborem, szczególnie w miejskim środowisku.
Trzecia generacja i20 zadebiutowała na początku 2020 roku, a jej planowana premiera na Targach Motoryzacyjnych w Genewie została odwołana z powodu pandemii. Mimo to, sprzedaż była na tyle dobra, że model przetrwał, ponieważ był to pojazd budżetowy. W rezultacie Hyundai postanowił go utrzymać na rynku i wiosną 2023 roku wprowadził facelifting.
To kolejny przypadek testu „znajdź różnice” przeprowadzonego przez koreańskiego producenta. Pomiędzy modelami z lat 2020 i 2023 trudno było dostrzec zauważalne różnice w i20. Nowa wersja miała jednak zaktualizowany przedni zderzak z nowymi bocznymi wlotami powietrza i dodatkowymi krawędziami w kształcie skrzydeł. Profil pozostał bez zmian, a z tyłu zmodernizowana wersja miała bursztynowe soczewki na kierunkowskazach zamiast białych oraz dynamiczne światła w Z-kształtnych lampach tylnych. Dodatkowo klienci mogli wybierać nowe lekkie felgi aluminiowe o średnicy 16 lub 17 cali.
Wewnątrz największą zmianą był nowy zestaw wskaźników, który posiadał standardowy wyświetlacz LCD o wielkości 4,2 cala, z możliwością wyboru większego, 10,25-calowego, tak jak w modelu sprzed faceliftingu. Apple CarPlay i Android Auto stały się powszechnymi funkcjami wśród wszystkich koreańskich producentów, więc Hyundai zadbał o ich obecność w nowym modelu. W odróżnieniu od wersji z 2020 roku, nowy model oferował także oświetlenie LED we wnętrzu oraz opcję systemu audio Bose.
Kia oferowała i20 z jednolitrowym silnikiem benzynowym typu inline-three, dostępnym w dwóch wariantach mocy. Oba mogły być sparowane z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową) lub sześciobiegową skrzynią manualną.
Hyundai Motor zaprezentowało nowego i20, który zyskał odświeżony, stylowy design. Pakiet bezpieczeństwa oraz najlepsze w swojej klasie funkcje łączności należą do najbardziej kompleksowych rozwiązań w swoim segmencie.
Elegancki i sportowy design
Nowy Hyundai i20 może pochwalić się smukłą i nowoczesną sylwetką, która przyciąga wzrok na drodze. Kształt i wzór przedniego zderzaka oraz grilla zostały udoskonalone, aby stworzyć elegancki wygląd z sportowymi akcentami. Z tyłu znajduje się przeprojektowany zderzak oraz unikalny design lamp tylnych. Dodano także nowe koła w rozmiarach 16 i 17 cali.
Design nowego Hyundaia i20 został doceniony za emocjonalny i dynamiczny styl, który harmonizuje proporcje, architekturę, styl i technologię zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Model zachowuje sportową sylwetkę dzięki niskiemu profilowi dachu i długiemu rozstawowi osi. Te cechy poprawiają aerodynamikę pojazdu, redukując opór powietrza, co również poprawia prowadzenie i zwiększa efektywność paliwową. Dynamiczny podpis świetlny podkreśla jego odważny wygląd, który akcentują lampy tylne w kształcie litery Z. Mimo kompaktowych wymiarów segmentu B, nowy i20 oferuje klientom dużo przestrzeni wewnętrznej oraz 352 litry bagażnika przy podniesionych tylnych siedzeniach i 1165 litrów przy złożonych.
Ta nowa wersja Hyundaia jest dostępna w ośmiu kolorach nadwozia oraz z opcjonalnym dachem w czarnym, dwukolorowym wykończeniu. Trzy kolory nadwozia są zupełnie nowe: Metaliczny Lśniący Limon, Perłowy Szary Lumen i Perłowy Niebieski Meta. Powracające kolory to Biały Atlas, Perłowy Czarny Phantom, Perłowy Szary Aurora, Perłowy Czerwony Smok oraz Perłowy Zielony Mangrowy.
Żywy nowy kolor wnętrza Lśniący Limon ożywi i rozjaśni nastrój pasażerów. Wyposażone w ten pakiet, fotele będą miały nowy sportowy wzór z odważną pionową linią i wypukłymi poziomymi liniami w kropki. Limonkowe przeszycia zdobiące różne punkty dotykowe we wnętrzu podkreślają sportowy charakter modelu.
Bezproblemowa technologia
Nowy Hyundai i20 jest wyposażony w najnowsze funkcje łączności, które czynią korzystanie z samochodu jeszcze wygodniejszym dla pasażerów. Model został wzbogacony o standardowy 4.2-calowy wyświetlacz LCD, złącze USB typu C, drugą generację eCall opartą na sieci 4G oraz aktualizacje map Over-the-Air (OTA).
Wciąż oferuje funkcje, które były popularne w poprzedniej wersji, takie jak opcjonalny 10.25-calowy wyświetlacz oraz ekran, Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodowa ładowarka do urządzeń oraz najnowsza aktualizacja telematyki Bluelink®.
Więcej funkcji bezpieczeństwa Hyundai Smart Sense jest teraz standardem. Asystent unikania kolizji z przodu (FCA) dla 'Miasta’, 'Między miastami’ i 'Pieszych’ teraz obejmuje także 'Rowerzystów’. FCA pomaga w wykrywaniu i unikaniu potencjalnych wypadków z przeszkodami z przodu. Asystent utrzymywania pasa ruchu (LFA) zapewnia, że pojazd utrzymuje się w aktualnym pasie ruchu.
Dla dodatkowego spokoju ducha dostępne są także opcjonalne systemy bezpieczeństwa. Asystent unikania kolizji podczas cofanięcia (RCCA) hamuje, gdy wykryje ryzyko kolizji z pojazdami z tyłu i z boku. Asystent unikania kolizji w martwym polu (BCA) wykorzystuje wizualne powiadomienia, które pojawiają się na lusterkach zewnętrznych w przypadku wykrycia innego pojazdu. Kiedy to konieczne, BCA aktywuje się, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jej impakt. Inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC) wykorzystuje system nawigacji pojazdu, aby przewidzieć zakręty lub proste odcinki na autostradach i dostosowuje prędkość dla bezpieczniejszej jazdy.
Zwiększona wygoda dla większego komfortu
Nowy i20 to mądry wybór dla europejskich kierowców, który przyciągnie klientów poszukujących eleganckiego i sportowego designu. Odświeżony model zastąpił żarówki technologią LED, aby poprawić oświetlenie wnętrza i teraz ma wielokolorowe światła ambientowe, dzięki czemu pasażerowie mogą dopasować kolor oświetlenia wnętrza do swojego nastroju. Samochód jest dostępny z systemem dźwiękowym BOSE® Premium.
Opcje silnika dla zoptymalizowanego zużycia paliwa
Nowy silnik 1.0 T-GDi w Hyundaiju i20, dostępny z mocą 100 PS lub 120 PS, został zaprojektowany z myślą o maksymalnej efektywności i wydajności. Można go zamówić z siedmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (7DCT) lub sześciobiegową inteligentną skrzynią manualną (iMT), co zapewnia płynne i responsywne doznania z jazdy. Po zwolnieniu pedału gazu, iMT może odłączyć silnik od skrzyni biegów, efektywnie oszczędzając paliwo poprzez umożliwienie pojazdowi wprowadzenia się w tryb toczenia.
Produkcja nowego i20 planowana jest na trzeci kwartał 2023 roku w zakładzie produkcyjnym Hyundaia w Izmire, Turcja. Wkrótce pojawią się kolejne wersje.
Rodzina modeli i Hyundaia