2024 Hyundai Kona

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Hyundai zaprezentował drugą generację modelu Kona podczas internetowego wydarzenia, które miało miejsce w marcu 2023 roku, a w następnym miesiącu ujawnił go na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku.

W przeciwieństwie do swojego poprzednika, który został zaprojektowany jako pojazd z silnikiem spalinowym, który mógł otrzymać napęd elektryczny, model Kona 2024 powstał jako samochód elektryczny, który mógł być napędzany silnikiem. Takie podejście pozwoliło producentowi na wprowadzenie na rynek większej liczby wersji pojazdu. Subkompaktowy crossover już osiągnął sukces na rynku, dlatego wprowadzenie go w różnych wariantach sprawiło, że potencjalni klienci byli zadowoleni. Osoby, które nie były przekonane do zalet lub ceny EV, mogły wybrać Konę z silnikiem spalinowym zamiast elektrycznego. Co więcej, jedna z wersji z silnikiem spalinowym mogła być wyposażona w system napędu na wszystkie koła, co było niedostępne dla wersji z napędem bateryjnym.

Przednia część pojazdu została przejęta z wersji elektrycznej, ale wciąż miała kilka wspólnych elementów. Na przykład producent umieścił poziomą, pikselowatą listwę świetlną, która oddzielała maskę od dużego, okrągłego zderzaka z tworzywa sztucznego. Niżej, na dolnej części zderzaka, znalazł się szeroki, trapezoidalny grill, po bokach którego umieszczono strzałkowate reflektory LED, które zintegrowały także kierunkowskazy.

Brzuch Kona 2024 z profilu nie przypominał już hatchbacka na podwyższeniu. Dzięki czarnej plastikowej osłonie wokół nadkoli, jego wygląd był surowy, tak jakby był gotowy do pokonywania trudnych tras off-road. Nie był to jednak pojazd stworzony do tak wymagających warunków, chociaż mógł bez obaw pokonywać nieutwardzone drogi. Wzdłuż drzwi przebiegała wyraźnie zaznaczona linia, wizualnie łącząc przednie błotniki z spoilera dachowym. Hyundai oferował również pojazd w pakiecie N, który zastępował inspirowane off-roadem wykończenia przy nadkolach kolorami nadwozia, nadając subkompaktowemu crossoverowi sportowy wygląd. Z tyłu smukły spoiler zdobił tylną klapę, a zderzak miał srebrną plastikową osłonę, która naśladowała ochronę podwozia.

Wnętrze przywitało klientów zakrzywionym wyświetlaczem umieszczonym na desce rozdzielczej. Tak naprawdę były to dwa ekrany pokryte tą samą szybą. Ten skierowany w stronę kierowcy był przeznaczony dla panelu wskaźników, natomiast ten umieszczony na górze centralnej konsoli był dotykowy i służył do systemu multimedialnego, który obsługiwał bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto. W podstawowych wersjach wyposażenia, producent zainstalował umiarkowanie wyprofilowane fotele kubełkowe z materiałową tapicerką. Natomiast osoby, które wybrały pakiet N, otrzymały fotele z wyraźnym podparciem, ozdobione haftowanym logo działu sportowego Hyundaia, oznaczonego literą N. Z tyłu, Kona 2024 oferowała wystarczająco dużo miejsca na nogi i wysokości dla trzech pasażerów. Kanapa dzielona (60/40) mogła zwiększyć przestrzeń bagażową z 25,5 stóp sześciennych do 63,7 stóp sześciennych (722 do 1,803 litrów).

Pod maską, Kona 2024 była dostępna z wyborem dwóch silników. Wersja podstawowa była wyposażona w silnik o pojemności dwóch litrów, działający w cyklu Atkinsona i połączony z bezstopniową skrzynią biegów (CVT). Jednak osoby, które chciały jeździć szybciej, mogły wybrać wersję z silnikiem 1,6 litra z turbodoładowaniem, która przekazywała 190 KM (192 PS) na koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej (mokrej, podwójnej sprzęgłowej) skrzyni biegów. Niestety, tylko pierwsza wersja była dostępna z systemem napędu na wszystkie koła, a prawdziwa wersja N z poprzedniej generacji nie była już produkowana.

 Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model Kona Electric, Limited i N Line podczas swojego debiutu w Ameryce Północnej na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2023 roku. Nowy Kona jest pozycjonowany jako podwyższona wersja z segmentu małych SUV-ów, z elektryczną wersją, która oferuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa, wygodę oraz znakomity zasięg elektryczny wynoszący 260 mil, według wstępnych szacunków wewnętrznych Hyundai. Druga generacja Kona oferuje jeden z najbardziej kompleksowych pakietów produktowych w segmencie małych SUV-ów, w tym najszerszy wybór jednostek napędowych. Klienci mogą wybierać pomiędzy napędami elektrycznymi a silnikami spalinowymi, w tym sportową wersją N Line. Całkowicie nowa Kona 2024 trafi do amerykańskich dealerów tego lata, a Kona Electric będzie dostępna pod koniec jesieni.

W nietypowym posunięciu Hyundai opracował nową platformę Kona, zaczynając od napędu elektrycznego, w zgodzie z ogłoszoną strategią przyspieszonej elektryfikacji, która ma na celu wprowadzenie 11 nowych elektryków Hyundai na rynek globalny do 2030 roku.

„Całkowicie nowa Kona i Kona Electric kontynuują rozwój naszego niezwykle udanego modelu pierwszej generacji, zapewniając doskonałą efektywność, innowacyjne technologie, charakterystyczny styl i kompleksowe funkcje bezpieczeństwa,” powiedział José Muñoz, prezydent i dyrektor generalny Hyundai Motor North America. „Nowa Kona Electric to kolejny krok w kierunku ekologicznych rozwiązań mobilności, kluczowy model w szybkim przejściu Hyundai na czystą mobilność oraz postęp dla ludzkości.”

Dzięki solidnemu, dynamicznemu designowi i zwiększonym wymiarom, całkowicie nowa Kona utrzymuje swój ikoniczny charakter, wspierając aktywny tryb życia klientów w każdym wieku, oferując jednocześnie innowacyjne technologie oraz funkcje wygody, które zapewniają bezpieczne, połączone i komfortowe doświadczenie. Wśród ulepszeń znajdują się podwójne, panoramiczne ekrany o przekątnej 12,3 cala, Digital Key 2 Touch, aktualizacje oprogramowania „Over-the-Air” (OTA) oraz nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy Hyundai.

Kona Electric, wyposażona w akumulator o pojemności 64,8 kWh, ma szacowany zasięg do 260 mil według wstępnych testów wewnętrznych Hyundai. Szacuje się, że ten system akumulatorowy naładowuje się od 10 do 80 procent w około 43 minuty przy dostępnej technologii szybkiego ładowania 400V. Standardowy akumulator ma szacowany zasięg wynoszący około 197 mil na podstawie wstępnych testów.

Nowy model ma unikalne proporcje, zapewniające większe wymiary i przestronność wnętrza. Długość wersji z silnikiem spalinowym Kona wynosi teraz 171,3 cala, o 5,7 cala więcej, przy rozstawie osi wynoszącym 104,7 cala, co stanowi wzrost o 2,3 cala, a jego całkowita szerokość wynosi 71,9 cala, co oznacza, że jest o cal szersza od poprzednika.

Projekt zewnętrzny napędzany przez EV

W modelu Kona 2024 Hyundai przeszedł od konwencjonalnego procesu rozwoju platformy ICE do EV, co doprowadziło do stworzenia futurystycznego, skoncentrowanego na EV wyglądu, który podkreśla unikalny styl Kona poprzez niespodziewane połączenie eleganckiego i wytrzymałego designu.

Z współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym tylko 0,27, nowy Hyundai Kona Electric doskonale radzi sobie z aerodynamiką, nie rezygnując z stylu. Między aerodynamicznym przodem a tylną klapą, wyprofilowane osłony architektury kół i parametryczne powierzchnie dodają charakteru czystej objętości, z dynamicznymi chromowanymi liniami łączącymi linię pasa z tylnym spojlerem i zintegrowanym lampą stopu zamontowaną wysoko. W wersji elektrycznej zastosowano Pixelated Seamless Horizon Lamp oraz grafiki Pixel, które dodają unikalnego uroku. Dodatkowo, dostępne intensywne kolory nadwozia podkreślają ikoniczny design Kona, czerpiąc inspirację z różnorodnych stylów życia szerokiego grona klientów.

Przestronniejsze i bardziej uniwersalne wnętrze

Na podstawie zwiększonych wymiarów modelu oraz uniwersalnej architektury opartej na EV, Hyundai zaprojektował większą przestrzeń wewnętrzną, by dostosować się do szerszego zakresu stylów życia klientów. Przedni rząd siedzeń, skoncentrowany na kierowcy, podkreślony jest unoszącym się poziomym C-Padem z zintegrowanymi, podwójnymi panoramicznymi ekranami o przekątnej 12,3 cala, które potwierdzają wysokotechnologiczny charakter Kona.

W ramach nowego ergonomicznego układu Hyundai Kona, selektor biegów typu shift-by-wire został przeniesiony z konsoli centralnej na dźwignię za kierownicą, co umożliwia większą przestrzeń do przechowywania w otwartej konsoli. Układ podkreśla większe i szersze wnętrze Kona, oferując uniwersalną i komfortową przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Wrażenie to jest dodatkowo wzmocnione poprzez przemieszczenie elementów sterujących wokół kierownicy, umożliwiając wielofunkcyjną przestrzeń do przechowywania w konsoli centralnej z obrotowymi uchwytami na kubki. Dostępne są również opcje ambientowego oświetlenia wnętrza, które odpowiadają trybom jazdy, przyspieszeniu lub nastrojowi kierowcy. Przednie siedzenia są o 30% cieńsze, aby maksymalizować przestrzeń na nogi pasażerów tylnych, a tylna ławka w wersji Curveless Bench Seat zwiększa dostępne miejsce. Ponadto, system z podwójnym zatrzaskiem umożliwia odchylanie tylnych siedzeń.

Całkowicie składane tylne siedzenie i przestrzeń bagażowa zapewniają 25,5 stopy sześciennej objętości bagażowej z podniesionymi oparciami siedzeń i 63,7 stopy sześciennej z opuszczonymi oparciami, zapewniając poprawioną wygodę ładowania. Ładowanie wszystkiego, od bagażu po torby na zakupy, jest łatwiejsze niż kiedykolwiek dzięki dostępnemu systemowi Smart Power Tailgate, który ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej.

Funkcje specyficzne dla EV

Oprócz Pixelated Seamless Horizon Lamp oraz grafik Pixel, Hyundai Kona Electric oferuje jeszcze więcej funkcji, które poprawiają doświadczenia klientów. Dostępna wstępna kondycjonowanie akumulatora zapewnia bezpieczne ładowanie i wydajność zasilania w zimnych warunkach atmosferycznych. Nowa lampa w zamku portu ładowania ułatwia widoczność w nocy.

Hyundai Kona Electric wyposażona jest także w charakterystyczne elementy, takie jak przednia przestrzeń „frunk”, aktywne żaluzje w grillu, zewnętrzna funkcja Vehicle-to-Load (V2L), tryb jazdy i-PEDAL oraz inteligentny system regeneracyjny, który dostosowuje regenerację do warunków ruchu w czasie rzeczywistym.

Dzięki dwukierunkowemu ładowarka pokładowa, funkcja Vehicle-to-Load (V2L) może zasilać urządzenia lub ładować sprzęt elektryczny, taki jak rowery elektryczne, hulajnogi, sprzęt kempingowy czy nawet niezbędne źródła zasilania w przypadku awarii zasilania. Z przodu wtyczka ładowania, urządzenia i sprzęty mogą być podłączane za pomocą dostępnego adaptera V2L, aby wykorzystać moc akumulatora, gdy samochód jest zaparkowany.

Nowe i-PEDAL umożliwia tryb jazdy przy użyciu jednego pedału, który pozwala kierowcom przyspieszać, zwalniać i zatrzymywać się, używając tylko pedału przyspieszenia, gdy zajdzie taka potrzeba. Inteligentny system regeneracyjny automatycznie dostosowuje poziomy hamowania regeneracyjnego na podstawie rzeczywistych danych o przepływie ruchu do przodu, optymalizując efektywność systemu hamowania regeneracyjnego.

Ulepszone i wydajne jednostki napędowe silnika spalinowego

Oferty jednostek napędowych Kona osiągają najwyższe poziomy efektywności jako kluczowy cel. Hyundai Kona oferuje wybór dwóch jednostek napędowych na benzynę. Silnik 2.0-litrowy 4-cylindrowy Atkinsona generuje szacunkową moc 147 koni mechanicznych przy 6200 obr./min oraz 132 lb.-ft. momentu obrotowego przy 4500 obr./min, współpracując z inteligentną automatyczną skrzynią biegów Smartstream Intelligent Variable Transmission (IVT) dla maksymalnej efektywności. Projekt cyklu Atkinsona maksymalizuje efektywny współczynnik rozszerzenia cylindrów (skok sprężania w porównaniu do skoku mocy) dla większej efektywności.

Wersje N Line i Limited oferują silnik 1.6-litrowy 4-cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem, doładowany, generujący szacunkową moc 190 koni mechanicznych przy 6000 obr./min oraz 195 lb.-ft. momentu obrotowego w zakresie od 1700 do 4500 obr./min dla pewnej akceleracji w warunkach miejskich. Maksymalne dostarczenie momentu obrotowego zaczyna się od zaledwie 1700 obr./min i utrzymuje się aż do 4500 obr./min, co zapewnia responsywność przy niskich obrotach w codziennych warunkach jazdy. Silnik turbo 1.6L w Hyundai Kona jest połączony z automatyczną skrzynią biegów ośmiobiegową dla doskonałej efektywności, gładkiej zmiany biegów i dynamicznego przyspieszenia.

Responsywne i dopracowane strojenie podwozia

Hyundai Kona został opracowany z myślą o poprawie dynamiki jazdy i responsywności w różnych warunkach miejskich i wielopowierzchniowych. Długi rozstaw osi, krótkie zwisy i szeroki rozstaw kół tworzą stabilny wygląd, co zapewnia wyjątkową zwinność w miejskich warunkach z ulepszoną stabilnością liniową i komfortem jazdy. Wersje z silnikiem spalinowym Kona mają zawieszenie przednie MacPhersona z sprężynami śrubowymi oraz konstrukcją hollow stabilizatora. Modele AWD Kona mają wielowahaczowe tylne zawieszenie ze stabilizatorem, a modele FWD charakteryzują się udoskonaloną konstrukcją tylnej osi z belką skrętną. Modele Kona Electric mają przednie zawieszenie MacPhersona z sprężynami śrubowymi oraz tylne zawieszenie wielowahaczowe.

Sportowa wersja Kona N Line

Model N Line charakteryzuje się nadwoziem w kolorze nadwozia, 19-calowymi aluminiowymi kołami N Line, tylnym spojlerem N Line, podwójnymi końcówkami wydechu, systemem audio Bose premium, sportowymi siedzeniami z czerwonymi akcentami, aluminiowymi pedałami sportowymi, nakładkami N Line oraz czarnymi lusterkami. Dodatkowo, agresywne, skrzydlate wzory przednich i tylnych zderzaków podkreślają niższe osadzenie, co nadaje modelowi jeszcze bardziej sportowy charakter.

Łączność z aktualizacjami OTA

Całkowicie nowa Kona wprowadza łączność na nowy poziom dzięki technologii Over-the-Air (OTA) do aktualizacji oprogramowania, co pozwala właścicielom samochodów zaoszczędzić czas na aktualizacjach swoich pojazdów, dostarczając wygodne, możliwe do zaktualizowania doświadczenie. Aktualizacje oprogramowania OTA pozwolą właścicielowi poprawić wydajność Kona lub odkryć nowe funkcje za pomocą komunikacji bezprzewodowej. Hyundai Kona może poprawić ogólną wydajność pojazdu i funkcje poprzez aktualizację oprogramowania różnych jednostek sterujących. Aktualizacje oprogramowania OTA mogą być także stosowane do map i oprogramowania multimedialnego.

Dla jeszcze większej wygody, Kona 2024 oferuje Digital Key 2 Touch, wykorzystując komunikację bliskiego zasięgu (NFC) na smartfonach lub smartwatchach, co zapewnia podwyższony poziom bezpieczeństwa. Najnowsza wersja klucza cyfrowego Hyundai, Digital Key 2 Touch, umożliwia właścicielom pozostawienie klucza w domu i korzystanie z kompatybilnych smartfonów do blokowania, odblokowywania i uruchamiania pojazdu. Digital Key 2 Touch umożliwia także bezpieczne udostępnianie kluczy do trzech osób, które można cofnąć według uznania właściciela.

Nowy Hyundai Kona oferuje dostępny nowej generacji system infotainment z zaawansowanym graficznym interfejsem użytkownika oraz płynną jedność między różnymi wyświetlaczami w samochodzie. Wewnątrz, podwójne panoramiczne ekrany o przekątnej 12,3 cala są zintegrowane z systemem audio-wideo-nawigacyjnym (AVN), co daje kierowcom immersyjne doświadczenie szerokiego ekranu. Podczas parkowania, monitor widoku otoczenia (SVM) pokazuje pojazd z różnych, wybieranych przez kierowcę punktów widzenia dla bezpiecznego i łatwego parkowania, a efektywne, szerokoprojkcyjne reflektory LED oświetlają drogę do przodu.

Dostępny system audio Bose Premium Sound System z ośmioma głośnikami oraz subwooferem zapewnia bogate i immersyjne doświadczenie dźwiękowe. Kierowca i pasażerowie mają dostęp do dwóch ładowarek USB-C (w tym jednej z obsługą danych) oraz gniazdka 12V z przodu, a także dwóch ładowarek USB-C z tyłu i możliwości bezprzewodowego ładowania urządzeń. Kona oferuje także dostępność funkcji hotspotu Wi-Fi.

SmartSense Advanced Driver Assistance

Druga generacja Kona oferuje nowy poziom funkcji Hyundai SmartSense ADAS, które nie są dostępne w wielu małych SUV-ach, zapewniając wyższe poziomy bezpieczeństwa i komfortu. Dostępny system Remote Smart Parking Assist (RSPA) wspiera kierowców w wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych zdalnie. Naciśnięcie przycisku na inteligentnym kluczu pozwala na przesunięcie pojazdu do przodu lub do tyłu w różnych sytuacjach parkingowych. Monitor widoku martwego pola (BVM) może pomóc kierowcy podczas zmiany pasa ruchu, dostarczając na bieżąco wizualizację martwego pola w zestawie wskaźników.

Hyundai Kona oferuje także dodatkowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak ulepszony system unikania kolizji czołowych (FCA) z wsparciem na skrzyżowaniach. Oferuje również system wspomagania jazdy autostradowej, który może pomóc kierowcom utrzymać pojazd na środku pasa i w bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu.

Całkowicie nowa Kona oferuje też inne dostępne funkcje systemu asystenta kierowcy SmartSense Advanced Driver Assistance System (ADAS), takie jak: ostrzeżenie o kolizji w martwym polu (BCW), inteligentny system wspomagania ograniczenia prędkości (ISLA), asystent świateł drogowych (HBA), monitor widoku otoczenia (SVM), system unikania kolizji w tylnym ruchu (RCCA), ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW), ostrzeżenie o pasażerze tylnym/bezpiecznym wyjściu oraz system unikania kolizji przy parkowaniu-tył.

Kona oferuje także funkcje komfortu jazdy, takie jak system Smart Cruise Control (SCC), nawigacyjny system Smart Cruise Control (NSCC) z zatrzymywaniem i ruszaniem, ostrzeżenie o odległości parkingowej (do przodu/boku/tył z ostrzeżeniem konturowym) oraz zdalne uruchamianie.

Ulepszone funkcje Bluelink+

Wszystkie usługi Bluelink+ są oferowane bezpłatnie przy zakupie nowego pojazdu Hyundai, przez pierwszy rok użytkowania dla certyfikowanych pojazdów używanych oraz przez pierwsze trzy miesiące dla właścicieli używanych samochodów. Kluczowe funkcje bezpieczeństwa i konserwacji, wcześniej zawarte w pakiecie Connected Care Package, są teraz częścią Bluelink+ Basic, który będzie dostępny dla kolejnych właścicieli do bezpłatnego korzystania. Podstawowe kluczowe funkcje bezpieczeństwa i konserwacji, takie jak pomoc w kolizjach, pomoc SOS, zdalna diagnostyka, przypomnienia o konserwacji oraz aktualizacje ECU „over-the-air”, są dostępne bez okresu próbnego oraz przez cały okres działania wspierającej technologii i sieci 4G LTE.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.