2024 Hyundai Kona Electric

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Hyundai Kona Electric

Przejdź do galerii zdjęć2024 Hyundai Kona Electric

Po zaprezentowaniu drugiej generacji modelu Kona w marcu 2023 roku, Hyundai miesiąc później wprowadził elektryczną wersję tego subkompaktowego crossovera na rynek amerykański podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Nowym Jorku.

Koreański producent samochodów wprowadził pierwszą generację modelu Kona w 2017 roku, projektując pojazd tak, aby mógł być wyposażony zarówno w silniki spalinowe, jak i elektryczne. W drugiej generacji tego modelu, producent zmienił podejście i zaprojektował go jako pojazd elektryczny, który mógł być napędzany silnikiem spalinowym. Ta zmiana pozwoliła Hyundaiowi na dostępność modelu Kona Electric od samego początku sprzedaży. W pierwszej generacji wersja z silnikiem spalinowym pojawiła się kilka lat przed wersją elektryczną. Kolejną istotną zaletą była zwiększona długość pojazdu w porównaniu do poprzednika, co pozwoliło na uzyskanie bardziej przestronnej kabiny, szczególnie dla pasażerów siedzących z tyłu.

Hyundai przyjął nowy język designu dla swoich samochodów, a 2024 Kona Electric podążała za nim. Pojazd miał poziomą listwę LED, która wyznaczała linię między maską a owijającym plastikowym zderzakiem. Jego reflektory były umieszczone niżej, flanking panel z drzwiami portu ładowania oraz trapezoidalnym wykończeniem na przednim zderzaku. Dodatkowo producent zamontował radar dla zaawansowanych systemów bezpieczeństwa tuż nad spojlerem, elegancko wkomponowany w czarny panel z prostokątnymi punktami.

W profilu 2024 Hyundai Kona Electric zachowała ten sam wygląd crossovera segmentu B, z wyższym prześwitem niż zwykły sedan czy hatchback. Producent użył wykończeń w kolorze nadwozia wokół nadkoli, łagodząc surowy wygląd pojazdu. Podobnie jak w poprzedniej generacji, model na rok 2024 miał rzeźbione drzwi. Jednak zespół projektowy producenta wprowadził nowe pomysły, takie jak wyprofilowana linia łącząca nadkola z tylnym spojlerem. Na koniec, z tyłu, producent nawiązał do elementów z przedniej części Kona. Umieścił czerwoną poziomą listwę LED, która przebiegała wzdłuż klapy bagażnika oraz strzałkowate tylne lampy poniżej linii pasa.

Koreański producent stworzył przytulną kabinę dla swoich klientów. W 2024 Hyundai Kona Electric pasażerowie byli powitani wygodnymi przednimi fotelami. Na desce rozdzielczej Hyundai zamontował zakrzywiony wyświetlacz składający się z dwóch 12,3-calowych ekranów. Ekran przed kierowcą służył jako panel instrumentów, natomiast ekran umieszczony na środkowej konsoli służył systemowi informacyjnemu. Pomiędzy przednimi pasażerami, na wygodnych fotelach z delikatnym wzmocnieniem, producent zainstalował konsolę centralną z dwoma dużymi uchwytami na kubki. Jednocześnie w środkowej konsoli znajdowały się sterowania HVAC.

Na pierwszy rzut oka druga generacja Kona Electric nie miała ulepszonego napędu. Zastosowano jednak nową architekturę 400-woltową zasilaną akumulatorem o pojemności 64,8 kWh, co pozwoliło na osiągnięcie zasięgu do 260 mil (418 km). Ponadto pojazd mógł być ładowany szybciej, a klienci mogli uzupełnić energię od 10 do 80% w około 43 minuty. Oprócz tego akumulatora, producent oferował także akumulator o mniejszej pojemności, który nadal zapewniał zasięg wynoszący 197 mil (317 km).

 Hyundai zaprezentował zupełnie nowy model Kona Electric z 2024 roku, w wersjach Limited i N Line, podczas swojej debiutanckiej prezentacji w Ameryce Północnej na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2023 roku. Nowa Kona jest pozycjonowana jako luksusowy gracz w segmencie małych SUV-ów, a jej elektryczna wersja oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, wygodę i znakomity zasięg na poziomie 260 mil, według wstępnych szacunków wewnętrznych Hyundai. Druga generacja Kona oferuje jeden z najbardziej kompleksowych pakietów produktowych w segmencie małych SUV-ów, w tym najszerszy wachlarz układów napędowych. Klienci mogą wybierać spośród napędów elektrycznych oraz tych z silnikiem spalinowym, w tym sportowej wersji N Line. Nowa Kona trafi do amerykańskich dealerów tego lata, a Kona Electric będzie dostępna pod koniec jesieni.

W nietypowym posunięciu Hyundai opracował nową platformę Kona, zaczynając od napędu elektrycznego, co jest zgodne z przyspieszoną strategią elektryfikacji firmy, która planuje wprowadzenie na rynek 11 nowych modeli elektrycznych Hyundai do 2030 roku.

„Nowa Kona i Kona Electric kontynuują tradycję niezwykle udanego modelu pierwszej generacji, oferując znakomitą efektywność, innowacyjne technologie, charakterystyczny styl oraz kompleksowe funkcje bezpieczeństwa,” powiedział José Muñoz, prezydent i dyrektor generalny Hyundai Motor North America. „Nowa Kona Electric reprezentuje kolejny krok w stronę ekologicznych rozwiązań mobilności, stanowiąc kluczowy model w szybkim przejściu Hyundai na czystą mobilność i postęp dla ludzkości.”

Dzięki ruggedowemu, dynamicznemu designowi i zwiększonym wymiarom, nowa Kona zachowuje swój ikoniczny charakter, wspierając aktywny styl życia klientów w każdym wieku, oferując jednocześnie innowacyjne technologie i funkcje wygody, które zapewniają bezpieczne, połączone i komfortowe doświadczenie. Wśród ulepszeń znajdują się podwójne, 12,3-calowe panoramiczne ekrany wyświetlające, Digital Key 2 Touch, aktualizacje oprogramowania Over-the-Air (OTA) oraz nowa generacja systemu infotainment Hyundai.

Kona Electric, wyposażona w akumulator o pojemności 64,8 kWh, szacuje się, że zapewni zasięg do 260 mil w oparciu o wstępne wewnętrzne testy Hyundai. Uznaje się, że ten system akumulatorowy naładowuje się od 10 do 80 procent w około 43 minuty, przy dostępnej możliwości szybkiego ładowania 400V. Standardowy akumulator ma zapewniać około 197 mil zasięgu na podstawie wstępnych testów wewnętrznych.

Nowy model ma unikalne proporcje, które zapewniają większe wymiary i przestrzeń wewnętrzną. Długość wersji z silnikiem spalinowym Kona wynosi teraz 171,3 cala, co oznacza wzrost o 5,7 cala, z rozstawem osi wynoszącym 104,7 cala, co stanowi wzrost o 2,3 cala, a jego całkowita szerokość wynosi 71,9 cala, co czyni go o pełny cal szerszym niż jego poprzednik.

Design z myślą o EV

W przypadku Kona 2024 Hyundai przeszedł od konwencjonalnego procesu rozwoju platformy ICE do EV, co zaowocowało futurystycznym, skoncentrowanym na EV wyglądem, podkreślającym unikalny wygląd Kona dzięki niespodziewanemu połączeniu smukłego i ruggedowego stylu.

Z współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym zaledwie 0,27, nowa Hyundai Kona Electric wyróżnia się znakomitymi osiągami aerodynamicznymi, nie rezygnując ze stylu. Między aerodynamicznym przodem a tylną klapą, rzeźbione osłony nadkoli i parametryczne powierzchnie nadają charakter czystej objętości, a dynamiczne linie chromowane łączą linię burtową z tylnym spojlerem i zintegrowanym światłem stopu. W wersji elektrycznej, pikselowe bezszwowe lampy horyzontalne i grafika pikselowa dodają unikalnego wykończenia. Dodatkowo, dostępne intensywne kolory nadwozia dodatkowo podkreślają ikoniczny design Kona, czerpiąc inspirację z różnorodnych stylów życia szerokiego spektrum klientów.

Większe i bardziej uniwersalne wnętrze

Na podstawie zwiększonych wymiarów modelu i uniwersalnej architektury pochodzącej z EV, Hyundai zaprojektował większą przestrzeń „życiową” we wnętrzu, aby objąć szerszy wachlarz stylów życia klientów. Zorientowany na kierowcę pierwszy rząd akcentowany jest unoszącym się poziomym C-Padem z wbudowanymi podwójnymi 12,3-calowymi panoramicznymi ekranami, które potwierdzają nowoczesny charakter Kona.

W ramach nowego ergonomicznego układu Kona, wybierak biegów z elektrycznym sterowaniem został przeniesiony z konsoli centralnej na dźwignię za kierownicą, co pozwala na więcej przestrzeni w otwartej konsoli. Układ podkreśla większe, szersze wnętrze Kona, oferując wszechstronną i komfortową przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. To wrażenie jest dodatkowo wzmocnione przez przemieszczenie kontroli kierowcy wokół kierownicy, co pozwala na stworzenie uniwersalnej przestrzeni do przechowywania w konsoli centralnej z funkcją obrotowego uchwytu na kubki. Dostępne są również opcje podświetlenia wnętrza, które odpowiadają trybom jazdy, przyspieszeniu lub dostosowują się do nastroju kierowcy. Fotele przednie są o 30 procent cieńsze, aby maksymalizować przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu, a druga rząd bezkrzyżowego siedzenia również zwiększa dostępne miejsce. Co więcej, dwuetapowy system zamka umożliwia odchylanie tylnej kanapy.

W pełni składane siedzenie drugiego rzędu i tylna przestrzeń ładunkowa zapewniają 25,5 stopy sześciennej przestrzeni ładunkowej z oparciami tylnych foteli w górze i 63,7 stopy sześciennej przy złożonych oparciach, z poprawioną wygodą załadunku. Załadunek czegokolwiek, od bagażu po torby na zakupy, jest łatwiejszy niż kiedykolwiek dzięki dostępnej inteligentnej klapie bagażnika, która ułatwia dostęp do przestrzeni ładunkowej.

Specjalne funkcje EV

Oprócz pikselowych bezszwowych lamp horyzontalnych i grafiki pikselowej, Hyundai Kona Electric oferuje jeszcze więcej funkcji, aby poprawić doświadczenia klientów. Dostępna wstępna kondycjonowanie akumulatora zapewnia bezpieczne ładowanie i wydajność elektryczną w chłodniejszych temperaturach. Nowa lampa w drzwiach portu ładowania ułatwia widoczność w nocy.

Hyundai Kona Electric ma także charakterystyczne elementy, w tym przednią skrytkę w bagażniku, aktywne żaluzje grilla, zewnętrzną funkcjonalność Vehicle-to-Load (V2L), tryb jazdy i-PEDAL oraz inteligentny system regeneracji, który dostosowuje regenerację zgodnie z rzeczywistymi warunkami ruchu.

Dzięki dwukierunkowej ładowarce pokładowej, funkcja Vehicle-to-Load (V2L) może zasilać urządzenia lub ładować sprzęt elektryczny, taki jak rowery elektryczne, skutery, sprzęt turystyczny, a nawet niezbędniki podczas przerwy w zasilaniu. Z przedniego portu ładowania urządzenia i sprzęt mogą być podłączane za pomocą dostępnego adaptera V2L, aby korzystać z energii akumulatora, gdy samochód jest zaparkowany.

Nowy i-PEDAL umożliwia tryb jazdy na jednym pedale, który pozwala kierowcom przyspieszać, zwalniać i zatrzymywać się, korzystając tylko z pedału przyspieszenia, gdy tego chcą. Inteligentny system regeneracji automatycznie dostosowuje poziomy hamowania regeneracyjnego na podstawie danych w czasie rzeczywistym o ruchu do przodu, optymalizując efektywność systemu hamowania regeneracyjnego.

Doskonale zaprojektowane i wydajne silniki spalinowe

Oferowane jednostki napędowe Kona mają najwyższe poziomy efektywności jako kluczowy cel. Hyundai Kona oferuje wybór dwóch jednostek napędowych na benzynę. Silnik Atkinsona o pojemności 2,0 litra z czterema cylindrami generuje szacowane 147 koni mechanicznych przy 6,200 obr./min i 132 lb.-ft. momentu obrotowego przy 4,500 obr./min, w połączeniu z inteligentną przekładnią zmienną Smartstream (IVT) dla maksymalnej efektywności. Konstrukcja cyklu Atkinsona maksymalizuje skuteczną proporcję rozszerzenia cylindra (skok sprężania vs. skok mocy) dla większej efektywności.

Wersje N Line i Limited oferują silnik turbo o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem, generujący szacowane 190 koni mechanicznych przy 6,000 obr./min i 195 lb.-ft. momentu obrotowego od 1,700 do 4,500 obr./min, co zapewnia pewne przyspieszenie w miejskich warunkach. Maksymalne dostarczanie momentu obrotowego zaczyna się już przy 1,700 obr./min i utrzymuje się do 4,500 obr./min, co zapewnia responsywność przy niskich obrotach w codziennych warunkach jazdy. Silnik turbo 1,6L w Hyundai Kona współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, zapewniającą znakomitą efektywność przy płynnych zmianach biegów i szybkim przyspieszeniu.

Reaktywne i precyzyjnie dostrojone zawieszenie

Hyundai Kona została opracowana z myślą o poprawie dynamiki jazdy oraz reaktywności w różnych miejskich i wielopowierzchniowych warunkach jazdy. Długi rozstaw osi, krótkie zwisy i szeroki tor jazdy tworzą stabilną pozycję, co skutkuje wyjątkową zwrotnością w miejskich środowiskach przy zwiększonej stabilności liniowej i komforcie jazdy. Modele z silnikiem spalinowym Kona posiadają przednie zawieszenie typu MacPherson z sprężynami śrubowymi i konstrukcją stabilizatora. Modele AWD Kona mają wielowahaczowe tylne zawieszenie z stabilizatorem, a modele FWD charakteryzują się udoskonaloną konstrukcją tylnej osi z belką skrętną. Modele Kona Electric mają przednie zawieszenie typu MacPherson z sprężynami i tylne zawieszenie typu wielowahaczowego.

Sportowa wersja N Line

Model N Line wyróżnia się nadwoziem w kolorze nadwozia, 19-calowymi felgami z lekkiego stopu N Line, tylnym spojlerem N Line, podwójnymi końcówkami wydechowymi, systemem audio premium Bose, sportowymi siedzeniami z czerwonymi akcentami, aluminiowymi pedałami sportowymi, listwami progowymi N Line oraz czarnymi lusterkami. Dodatkowo, agresywne, skrzydłowate przednie i tylne zderzaki podkreślają niższy profil dla jeszcze sportowego wyglądu.

Łączność z aktualizacjami Over-the-Air

Nowa Kona przenosi łączność na wyższy poziom z technologią Over-the-Air (OTA) do aktualizacji oprogramowania, pozwalając właścicielom oszczędzać czas, aktualizując swoje samochody do najnowszego oprogramowania, co zapewnia wygodne, ulepszające doświadczenie. Aktualizacje oprogramowania OTA pozwolą właścicielowi poprawić wydajność Kona lub doświadczyć nowych funkcji za pomocą komunikacji bezprzewodowej. Hyundai Kona może poprawić ogólną wydajność i funkcje pojazdu poprzez aktualizację oprogramowania różnych jednostek sterujących. Aktualizacje oprogramowania OTA mogą również być używane do map oraz oprogramowania multimedialnego.

Dla jeszcze większej wygody, Kona 2024 oferuje Digital Key 2 Touch, wykorzystującą komunikację bliskiego zasięgu (NFC) na smartfonach lub inteligentnych zegarkach, gwarantującą wyższy poziom bezpieczeństwa. Najnowsza wersja klucza cyfrowego Hyundai, Digital Key 2 Touch, pozwala właścicielom zostawić klucz w domu i korzystać z kompatybilnych smartfonów do blokowania, odblokowywania i uruchamiania pojazdu. Digital Key 2 Touch umożliwia również bezpieczne udostępnianie kluczy do trzech osób, które mogą być w dowolnym momencie odwołane przez właściciela.

Nowy Hyundai Kona oferuje dostępny system infotainment nowej generacji z zaawansowanym interfejsem graficznym i płynnością w różnych wyświetlaczach pojazdu. Wewnątrz, podwójne 12,3-calowe panoramiczne ekrany są zintegrowane z systemem audio-wideo nawigacji (AVN), aby zapewnić kierowcom immersyjne doświadczenie szerokiego ekranu. Podczas parkowania, Monitor Widoku 360° (SVM) wyświetla pojazd z różnych wybranych przez kierowcę perspektyw, zapewniając bezpieczne i łatwe parkowanie, podczas gdy wydajne, szerokie diodowe reflektory LED oświetlają drogę.

Dostępny osiemgłośnikowy system audio Bose Premium Sound System oraz subwoofer zapewniają bogate i immersyjne doświadczenie dźwiękowe. Kierowca i pasażerowie mają również dostęp do dwóch ładowarek USB-C (w tym jednej z obsługą danych) oraz gniazda 12V z przodu, a także dwóch ładowarek USB-C z tyłu i możliwości bezprzewodowego ładowania urządzeń. Kona oferuje także możliwość korzystania z hotspotu Wi-Fi.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy SmartSense

Druga generacja Kona oferuje nowy poziom funkcji Hyundai SmartSense ADAS, niedostępnych w wielu małych SUV-ach, zapewniając podwyższony poziom bezpieczeństwa i wygody. Dostępna funkcja zdalnego wspomagania parkowania (RSPA) pomaga kierowcom w wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych zdalnie. Naciśnięcie przycisku inteligentnego klucza może przesunąć pojazd do przodu lub do tyłu z różnych scenariuszy parkingowych. Monitor Widoku Martwego Pola (BVM) może pomóc, gdy kierowca zmienia pas, dostarczając na żywo obraz obszaru martwego pola w zestawie wskaźników.

Hyundai Kona oferuje również dodatkowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak ulepszona funkcja unikania kolizji z przodu (FCA) z wsparciem przy skrętach na skrzyżowaniu. Oferuje też Wspomaganie Jazdy Autostradowej, które może pomóc kierowcom utrzymać pojazd w centrum pasa i w bezpiecznej odległości od pojazdu z przodu.

Nowa Kona oferuje także inne dostępne funkcje systemu zaawansowanego wspomagania kierowcy SmartSense (ADAS), takie jak: Ostrzeżenie o Kolizji w Martwym Polu (BCW), Inteligentne Wsparcie Ograniczenia Prędkości (ISLA), Wsparcie Świateł Długich (HBA), Monitor Widoku 360° (SVM), Wsparcie Unikania Kolizji Krzyżowych z Tyłu (RCCA), Ostrzeżenie o Uwagach Kierowcy (DAW), Ostrzeżenie o Pasażerach Tylnych/Zagrożeniu Bezpiecznego Wyjścia oraz Wsparcie Unikania Kolizji przy Parkowaniu w Tył.

Kona oferuje również dostępne funkcje wygody jazdy, takie jak Inteligentny Tempomat (SCC), Navigacja z Inteligentnym Tempomatem (NSCC) z funkcją stop-and-go, Ostrzeżenie o Odległości Parkowania (przód/bok/tył z ostrzeżeniem konturowym) oraz Zdalne Uruchamianie.

Ulepszone Funkcje Bluelink+

Wszystkie usługi Bluelink+ są oferowane bezpłatnie przy zakupie nowego pojazdu Hyundai, w pierwszym roku posiadania dla certyfikowanych pojazdów używanych oraz przez pierwsze trzy miesiące dla właścicieli używanych samochodów. Kluczowe funkcje bezpieczeństwa i konserwacji, wcześniej zawarte w Pakiecie Connected Care, teraz są częścią Bluelink+ Basic, który będzie dostępny dla kolejnych właścicieli do połączenia bez jakichkolwiek opłat. Kluczowe funkcje bezpieczeństwa i konserwacji, takie jak Wspomaganie w Wypadkach, Pomoc SOS, Diagnostyka Zdalna, Przypomnienia o Konserwacji oraz Aktualizacje ECU przez internet, są dostępne bez okresu próbnego, przez cały czas życia wspierającej technologii i sieci 4G LTE.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.