2024 Jeep Wrangler 4xe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Jeep Wrangler 4xe

Przejdź do galerii zdjęć2024 Jeep Wrangler 4xe

Jeep zaprezentował nowego Wranglera 2024 podczas Easter Jeep Safari, równocześnie z premierą na 2023 NYIAS, a wersja 4xe była jedną z najpopularniejszych odmian tego znanego auta terenowego.

Kiedy amerykański producent samochodów wprowadził wersję hybrydową Wranglera w 2021 roku, klienci byli zaskoczeni. Trudno było uwierzyć, że samochód elektryczny poradzi sobie w trudnym terenie. Mimo to, pojazd udowodnił swoją wartość i przez dwa lata był najlepszym PHEV w Stanach Zjednoczonych.

Nowy model, oparty na JL Wranglerze, został wyposażony w zmieniony przód. Zamontowano mniejszy grill z siedmioma szczelinami, wkomponowany w panel w kolorze nadwozia. Po bokach znalazły się głębokie reflektory LED, które były lepiej chronione przed krzakami, gałęziami i innymi trudnościami terenowymi. Dodatkowo wersja 4xe posiadała niebieskie hak do zaczepu w nowym, przeprojektowanym zderzaku. Producent oferował jako opcję fabrycznie zamontowaną wyciągarkę Warn. Kolejną ulepszeniem było usunięcie anteny radiowej, która tradycyjnie znajdowała się po prawej stronie pojazdu — przeniesiono ją do szyby. Specyficzną cechą 4xe był gniazdo zasilania umieszczone na lewym tylnym błotniku, co umożliwiało zasilanie różnych urządzeń campingowych, a silnik mógł pełnić rolę generatora na paliwo.

Wnętrze zostało znacznie ulepszone, wprowadzono nowy 12-calowy ekran dotykowy w orientacji poziomej do systemu infotainment. Jednostka Connect 5 zastąpiła wcześniejszy, 8-calowy ekran i posiadała także Apple CarPlay oraz Android Auto. W przeciwieństwie do wcześniejszych modeli Wranglera, wersja z 2024 roku była wyposażona w elektrycznie regulowane fotele oraz regulację lędźwiową dla obu pasażerów z przodu. W wersji cztero-drzwiowej (Unlimited) 4xe znajdował się składany na płasko rząd siedzeń, który pomieścił trzy osoby. Po złożeniu, właściciele mogli przekształcić pojazd w kampera.

Nie wprowadzono znaczących zmian w kwestii silnika, jednak oś Dana 44 była usprawnieniem. Dodatkowo, oś ta była wyposażona w blokadę dyferencjału.

 Nowy Jeep® Wrangler 2024, najbardziej zdolny i rozpoznawalny pojazd na świecie, opiera się na swojej legendarnej historii, oferując niezrównane połączenie możliwości terenowych, autentycznego designu Jeepa, wolności na świeżym powietrzu, zaawansowanych układów napędowych, doskonałych właściwości jezdnych zarówno na drodze, jak i w terenie, a także szereg innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa oraz zaawansowanej technologii.

Najnowsza ewolucja najbardziej zdolnego i ikonicznego SUV-a na świecie dodaje większe możliwości, nową technologię oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, pozostając jednocześnie wiernym formule Wrangler i oferując wolność do jazdy wszędzie i robienia wszystkiego, co się zechce.

Nowością w modelu 2024 marka Jeep podnosi poprzeczkę, wprowadzając pierwszy tylny most z pełnym zawieszeniem Dana, dostępny współczynnik wspinaczki 100:1, nową wciągarkę Warn z fabrycznym montażem oraz zwiększoną zdolność holowania do 5000 funtów. Wewnątrz klienci mogą cieszyć się większym komfortem i bezpieczeństwem, z nowym wnętrzem, które obejmuje dostępne elektrycznie regulowane fotele przednie, standardowe radio z ekranem dotykowym Uconnect 5 o przekątnej 12,3 cala oraz standardowe poduszki powietrzne w bocznych zasłonach w pierwszym i drugim rzędzie.

„Jeep Wrangler jest archetypowym bohaterem przygód, ucieleśniającym ducha i duszę marki Jeep,” powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedaliśmy na całym świecie prawie 5 milionów Wranglerów, ustalając nowe standardy zdolności 4×4 z każdą nową generacją. Dziś po raz kolejny podnosimy poprzeczkę, łącząc najzdolniejszego Wrangler’a w historii z nową technologią, komfortem i funkcjami bezpieczeństwa. To bezkompromisowe połączenie wzbogacone możliwością wyboru spośród czterech różnych układów napędowych, w tym elektryfikowanego 4xe, który jest najlepiej sprzedającym się PHEV w Ameryce.”

Nowy Wrangler, oparty na swoim dziedzictwie wolności i przygody, jest dowodem lojalności jego entuzjastycznej grupy fanów.

„Nowy Jeep Wrangler 2024 jest ilustracją tego, jak potężna jest społeczność Jeepa i jak nieustannie dąży do ulepszeń, oczekując jeszcze większej wydajności, zaawansowanej technologii oraz większego luksusu,” powiedział Jim Morrison, wiceprezydent i szef marki Jeep w Ameryce Północnej. „Z modelem 4xe jako liderem w ofercie, nowy Wrangler podnosi poprzeczkę, oferując jeszcze większe legendarną zdolność 4×4, dzięki naszemu pierwszemu pełnoflotowemu tylnemu moście Dana, który umożliwia użytkownikom Wranglerów łatwą wymianę opon; bardziej zaawansowane i komfortowe wnętrze z standardowym ekranem dotykowym 12,3 cala oraz dostępnymi elektrycznymi fotelami przetestowanymi pod kątem przejazdów przez wodę; więcej funkcji bezpieczeństwa i technologii, w tym standardowe poduszki powietrzne w bocznych zasłonach; oraz stylowe, świeże podejście do ikonicznego grilla z siedmioma szczelinami, które zachowuje ogólny design wierny oryginałowi.”

Jeep Wrangler 2024 będzie dostępny w modelach Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon oraz Rubicon 392. Zamówienia są już otwarte, a pojazdy zaczną trafiać do salonów Jeep w USA w późniejszym okresie 2023 roku. Jeep Wrangler 2024 będzie również dostępny na rynkach na całym świecie.

Zero Emisji Wolność: 4xe to nowa forma 4×4

Jeep Wrangler 4xe utrzymuje tytuł najlepiej sprzedającego się PHEV w Ameryce przez dwa lata z rzędu, a nowy Wrangler 4xe z 2024 roku opiera się na celu marki Jeep w zakresie Zero Emission Freedom w dążeniu do stania się najzielonniejszą marką SUV-ów na świecie, produkując najbardziej zdolne i zrównoważone SUV-y Jeepa.

Modele Jeep Wrangler 4xe, wraz z gamą elektryfikowanych układów napędowych, odegrają ważną rolę dla marki Jeep, zgodnie z planem strategicznym Stellantis Dare Forward 2030, w którym elektryfikowane i bardziej wydajne systemy napędowe pomagają Stellantis zmniejszyć globalny ślad węglowy o 50% do 2030 roku oraz prowadzić branżę transportową do osiągnięcia zerowej emisji węgla do 2038 roku. Do końca 2025 roku cała linia Jeep w Ameryce Północnej będzie elektryfikowana. Do 2030 roku 50% sprzedaży marki Jeep w Stanach Zjednoczonych będą stanowić pojazdy elektryczne na baterie, a 100% pojazdów Jeep w Europie będzie w pełni elektrycznych.

Najszersza gama opcji układów napędowych w premium off-road segment.

Od 49 MPGe elektryfikowanego hybrydowego 4xe do Rubicon 392 z silnikiem V-8 o mocy 470 koni mechanicznych, nowy Jeep Wrangler 2024 oferuje najróżniejsze opcje układów napędowych w segmencie off-road, dając klientom Wrangler możliwość wyboru systemu napędowego, który najlepiej odpowiada ich stylowi życia. Zaawansowana linia 4xe oraz wysoce wydajny model Rubicon 392 są dostępne wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy silniki benzynowe 2.0 i 3.6-litrowe oferują zarówno sześciobiegową skrzynię manualną, jak i ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

2.0-litrowy turboładowany PHEV 4xe: 375 koni mechanicznych, 470 lb.-ft. momentu obrotowego
2.0-litrowy turboładowany silnik I-4: 270 koni mechanicznych i 295 lb.-ft. momentu obrotowego
3.6-litrowy V-6: 285 koni mechanicznych i 260 lb.-ft. momentu obrotowego
6.4-litrowy V-8: 470 koni mechanicznych i 470 lb.-ft. momentu obrotowego
Legendarny, zdolny do jazdy w każdym terenie 4×4: najbardziej zdolny SUV w historii bez kompromisów.

Nowy Jeep Wrangler 2024 oferuje legendarną zdolność terenową dzięki:

Czterem zaawansowanym systemom 4×4:
Command-Trac transfer case na czas
Rock-Trac transfer case na czas
Rock-Trac transfer case na stałe
Selec-Trac transfer case na stałe
Niezrównanym współczynnikom wspinaczki wynoszącym do 100:1
Przejeżdżaniu przez wodę do 34 cali
Niezłomnym kątom podejścia, zejścia i przełamania oraz prześwicie:
Kąt podejścia: 47,4 stopnia
Kąt przełamania: 27,8 stopnia
Kąt zejścia: 40,4 stopnia
Prześwit: 12,9 cala
Każdy model Wrangler ma oznaczenie Trail Rated, które odzwierciedla niezrównaną listę specyfikacji, która obejmuje solidne przednie i tylne osie Dana, dwubiegową skrzynię biegów, kontrolę trakcji, haki holownicze (dwa z przodu, jeden z tyłu), cztery hamulce tarczowe oraz minimalny rozmiar opony wynoszący 32 cale. Nowy Wrangler 2024 w dalszym ciągu podnosi poprzeczkę dzięki nowemu, stworzonemu na nowo mostowi tylnemu Dana 44 HD z pełnym zawieszeniem w modelach Rubicon; nowym, ulepszonym zawartości w modelach Willys, w tym standardowej tylnej blokady i opon 33 cali; oraz nowemu modelu Rubicon X z standardowymi oponami 35 cali (2.0-litrowe i 3.6-litrowe napędy automatyczne), zintegrowaną kamerą off-road i stalowymi zderzakami.

Klienci Wranglerów zawsze przesuwają granice możliwości, regularnie przechodząc na większe opony i instalując ciężkie mosty tylne do obsługi większych opon. Teraz klienci Wranglerów mogą uzyskać pełnoflotowe osie, zazwyczaj stosowane w ciężkich samochodach komercyjnych, prosto z fabryki. Projekt pierwszego pełnoflotowego tylnego mostu Rubicon składa się z zespołu piasty koła, który jest oddzielony od wału napędowego, z wrzecionem przykręconym do rury mostowej, które wspiera piastę koła za pomocą pary łożysk kołowych.

Dzięki zastosowaniu konstrukcji pełnoflotowej, ciężar pojazdu przenoszony jest na rurę mostu, a nie na sam wał napędowy. W ten sposób wał napędowy poddawany jest jedynie obciążeniom skrętnym, a jego jedyną funkcją jest przekazywanie mocy do piasty koła. Ta mocniejsza, bardziej wytrzymała konstrukcja pełnoflotowa umożliwia maksymalną zdolność holowania wynoszącą 5000 funtów w modelach Rubicon 2.0-litrowym i 3.6-litrowym automatycznym.

Legendarną zdolność Wrangler Rubicon zapewnia pełna lista cech off-road, w tym:

Pierwszy pełnoflotowy tylny most Dana 44 HD
Rock-Trac transfer case na czas z współczynnikiem 4:1 4LO
Elektroniczne odłączenie przedniego stabilizatora
Tru-Lok przednie i tylne blokady osi
17-calowe aluminiowe felgi z oponami BFGoodrich all-terrain o wymiarze 33 cali
Nowy Rubicon X, bardziej premium wersja Rubicon, dodaje:

Rock-Trac transfer case na stałe
Zintegrowaną kamerę off-road
Stalowe zderzaki
Xtreme 35 Package z felgami zdolnymi do blokady krawędzi oraz oponami BFGoodrich all-terrain o wymiarze 35 cali (2.0-litrowe i 3.6-litrowe napędy automatyczne)
470-konnym Wrangler Rubicon 392 wraca w 2024 roku ze standardowym Xtreme 35 Package, przełożeniem osi 4.56 i Selec-Trac transfer case na stałe z współczynnikiem 4LO wynoszącym 2.72:1.

Nowością w 2024 roku modele Wrangler Rubicon będą dostępne z fabrycznie zamontowaną wciągarką Warn o pojemności 8 000 funtów, zamontowaną w stalowym zderzaku z demontowalnymi końcówkami.

W 2024 roku Wrangler Willys zwiększa zdolności 4×4 dzięki nowej standardowej tylnej blokadzie Tru-Lok, stalowym szynom ochronnym, grupie holowniczej i ciężkiej grupie elektrycznej, a także większym oponom 33 cale (zamiast poprzednich 32 cali). Dodatkowo, model Willys 4xe dodaje Selec-Trac transfer case na stałe z współczynnikiem 4LO wynoszącym 2.72:1.

Wrangler High Altitude wraca z nową standardową elektroniczną dachówką Sky One-Touch, 12-stopniowo regulowanymi fotelami przednimi i podgrzewanymi, zintegrowaną przednią kamerą oraz Selec-Trac transfer case na stałe, a także unikalnym wyglądem zewnętrznym z 20-calowymi felgami i zderzakami w kolorze nadwozia. Modele High Altitude są pierwszymi Wranglerami, które wprowadzają ekskluzywny nowy kolor wnętrza Mantis Green na panelu rozdzielczym oraz skórzanych siedzeniach Nappa.

Udowodniona konstrukcja na ramie jest podstawą legendarnej zdolności Jeepa

Używając konstrukcji na ramie i wyposażony w precyzyjny system zawieszenia pięciowahaczowego, nowy Wrangler 2024 oferuje niespotykaną zdolność, wyrafinowane właściwości jezdne na drodze oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.

Aby chronić krytyczne komponenty pojazdu podczas jazdy w terenie, w tym zbiornik paliwa, skrzynię biegów i miskę olejową automatycznej skrzyni biegów, Wrangler wyposażony jest w cztery płyty osłonowe. Modele Willys i Rubicon korzystają z solidnych stalowych szyn ochronnych, aby ograniczyć potencjalne uszkodzenia nadwozia podczas jazdy w terenie.

Wykorzystanie lekkich, wysokowytrzymałych elementów zamykających, w tym drzwi, zawiasów drzwi, maski, nadkoli, ramy szyby i magnezowych drzwi, pomaga zredukować wagę i poprawić ekonomię paliwa.

W 2024 roku Wrangler nadal korzysta z sprawdzonego pięciowahaczowego zawieszenia sprężynowego. Przednie zawieszenie Wrangler’a charakteryzuje się dwoma górnymi i dwoma dolnymi wahaczami stalowymi o dużej wytrzymałości do kontroli podłużnej oraz poprzecznym drążkiem do kontroli osi w poziomie. Pięciowahaczowe tylne zawieszenie ma podobny układ do przedniego, z dwoma górnymi i dwoma dolnymi wahaczami stalowymi o dużej wytrzymałości do kontroli osi w poziomie oraz drążkiem do kontroli osi w poziomie.

Przednie i tylne drążki stalowe o pełnej szerokości są umieszczone w celu kontrolowania bocznego ruchu osi przy minimalnej zmianie kąta podczas pracy zawieszenia. Amortyzatory są dostrojone do optymalnej równowagi między prowadzeniem na drodze a legendarną zdolnością terenową, zapewniając idealny komfort jazdy, kontrolę przechyłów nadwozia i dynamiczne prowadzenie. W modelach Wrangler Rubicon znajduje się elektroniczne odłączenie przedniego stabilizatora, które zapewnia dodatkowy skok kół, gdy teren tego wymaga.

Ponad 85 dostępnych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i ochrony

Bezpieczeństwo i ochrona były kluczowe w opracowaniu nowego Jeepa Wrangler 2024, który oferuje ponad 85 dostępnych funkcji aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa oraz ochrony. Standardowo we wszystkich modelach w 2024 roku znajdują się boczne poduszki powietrzne w pierwszym i drugim rzędzie, które uzupełniają standardowe przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne montowane w przednich siedzeniach.

W modelu 2024 Wrangler oferuje pasy bezpieczeństwa na zewnętrznych miejscach drugiego rzędu z pretensjonera i ogranicznikami obciążenia, a także strukturalne ulepszenia dla wydajności w przypadku zderzeń bocznych.

Ostrzeżenie przed zderzeniem czołowym oraz zaawansowany tempomat z funkcją stopu są teraz standardem w modelach Sport S i wyższych. Wykrywanie martwego pola i detekcja na przeciwnych ścieżkach oraz system ParkSense assist park są standardowe w modelach High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392 oraz dostępne w modelach Sport S, Willys, Sahara i Rubicon. Kamera ParkView z dynamicznymi liniami siatkowymi, kontrola trakcji oraz elektroniczna kontrola stabilności (ESC) z elektroniczną pomocą w zapobieganiu przewróceniu są standardowe we wszystkich modelach.

Ikoniczny design Jeepa Wrangler: Nowy grill, wzory kół i wiele opcji otwartej przestrzeni.

Nowy Jeep Wrangler 2024 opiera się na rzeźbiarskiej estetyce, która jest od razu rozpoznawalna dzięki tradycyjnym cechom designu Jeepa. Ikoniczny grill z siedmioma szczelinami Wrangler’a z 2024 roku, po raz pierwszy wprowadzony w 20. rocznicę modelu Wrangler Rubicon z 2023 roku, ma zaktualizowany wygląd z czarnymi teksturowanymi szczelinami, metalicznymi ramkami w neutralnym szarym kolorze oraz otoczką w kolorze nadwozia (błyszczące czarne szczeliny i ramki w modelach Willys, błyszczące czarne ramki w High Altitude oraz srebrne błyszczące szczeliny i ramki w modelach Sahara). Węższy, zarówno wizualnie, jak i dosłownie, nowy grill z czarnymi teksturowanymi pionowymi szczelinami poprawia chłodzenie, a także umożliwia montaż nowej fabrycznej wciągarki Warn, która jest dostępna w modelach Rubicon.

Nowa, gotowa do szlaku antena stealth zintegrowana w przedniej szybie zastępuje wcześniejszą stalową antenę masztową, upraszczając wygląd Wrangler’a i eliminując zaczepy na gałęziach czy krzakach podczas jazdy w terenie.

Dziesięć nowych standardowych i opcjonalnych wzorów kół, o średnicy od 17 do 20 cali, w tym felgi zdolne do blokady krawędzi w pakiecie Xtreme 35, odświeżają ofertę Wrangler’a, oferując rozmiary opon w zakresie od 32 do 35 cali.

Wiele opcji otwartej przestrzeni, w tym nowa standardowa premium miękka dachówka, dwie dostępne twarde dachy (czarna i w kolorze nadwozia), ekskluzywna dachówka Sky One-Touch, Sunrider dla Twardego Dachu oraz grupa z podwójnymi drzwiami z pół drzwiami, oznacza, że istnieje dziesiątki różnych kombinacji drzwi, dachu i szyb, dzięki czemu klienci Wrangler mogą dostosować swoją przygodę off-road do swoich szczególnych potrzeb.

Wrangler jest również dostępny w 10 przyciągających wzrok kolorach nadwozia, w tym: Anvil (NOWOŚĆ), Earl, Firecracker Red, Granite Crystal, Silver Zynith, High Velocity, Hydro Blue, Sarge, Bright White i czarny.

Autentyczny design wnętrza oferuje premium funkcje i technologię.

Nowe, dopracowane wnętrze Wrangler’a jest bogate w premium cechy i technologię oraz funkcjonalność i wszechstronność Jeepa. Inspirowany dziedzictwem centralny panel sterujący ma czystą, rzeźbioną formę, która uzupełnia poziomy design deski rozdzielczej. Obłożony panel instrumentów ma nowe miękkie powierzchnie dotykowe, wykonane z tkaniny lub poliuretanu, z kontrastowym przeszyciem. Nowe uchwyty na AMPS znajdują się teraz na górze deski rozdzielczej.

Standardowo we wszystkich modelach znajduje się ulepszona rozpoznawalność głosowa w trybie bezdotykowym, która teraz korzysta z technologii mikrofonów. W modelu High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392 standardowy premium pakiet kabiny dodaje akustyczne przednie szkło, grubszy dywan i dodatkową piankę dźwiękoszczelną w nagłówku szyby, przednim czołgu i słupkach B, co zapewnia cichszą jazdę.

Nowy, 12,3-calowy ekran dotykowy – najnowocześniejszy i największy wyświetlacz kiedykolwiek oferowany w Wranglerze – umieszcza system piątej generacji Uconnect 5, który zdobył nagrody, i znajduje się w wyraźnym miejscu na górze centralnego panelu, tuż nad nowym wąskim prostokątnym wentylatorem powietrza. Zewnętrzne wentylatory powietrza zachowują swój charakterystyczny okrągły kształt.

Uconnect 5 zapewnia prędkości działania pięć razy szybsze w porównaniu do poprzedniej generacji. Dzięki użyciu systemu operacyjnego Android i aktualizacjom OTA, Uconnect 5 zapewnia elastyczność, która pozwoli systemowi ciągle ewoluować, oferując nową zawartość, funkcje i usługi.

System Uconnect 5 nowego Wrangler’a oferuje więcej połączonych usług i funkcji, zapewniając niezrównaną łatwość użycia. Zestaw najważniejszych funkcji systemu obejmuje:

12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy (NOWOŚĆ)
Trails Offroad (NOWOŚĆ)
Pięć profili użytkowników oraz tryb valet – możliwość dostosowania preferencji muzycznych, aplikacji, pozycji siedzenia, kątów lusterek i poziomów komfortu klimatyzacji (NOWOŚĆ)
Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto
W pełni konfigurowalny ekran główny umożliwiający szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji i działanie jednym dotknięciem (NOWOŚĆ)
Jednoczesna łączność dla dwóch telefonów z Bluetooth (NOWOŚĆ)
Funkcjonalność Alexa Home to Car, która obejmuje wirtualnego asystenta Alexa w pojeździe z naturalną zdolnością głosową oraz funkcje Car to Home
Aplikacja mobilna Uconnect
Platforma SiriusXM 360L i Spersonalizowane Stacje Powered by Pandora (NOWOŚĆ)
Nawigacja TomTom z przewidywalnym wyszukiwaniem, naturalnym mówieniem i aktualizacjami na żywo o ruchu drogowym
Mapy OTA aktualizacje jednym przyciskiem dla systemu Uconnect NAV (NOWOŚĆ)
Hotspot Wi-Fi 4G LTE do podłączenia do ośmiu bezprzewodowych urządzeń
Nowy Wrangler jest dobrze wyposażony, aby zapewnić połączenie uczestników pojazdu w trakcie jazdy. Funkcjonalność jest wzmocniona dla pasażerów w pierwszym rzędzie, z standardowymi podwójnymi portami USB typu C, które umożliwiają ładowanie urządzeń nawet cztery razy szybciej. Wrangler oferuje łącznie do siedmiu portów USB typu A i typu C dla obu rzędów. Standardowe gniazda akcesoriów 12-woltowych znajdują się w całym nowym Wranglerze, a dostępne jest gniazdo AC 115-woltowe do zasilania wybranych urządzeń elektronicznych trójprzymiotnikowych.

Trail Rated & Gotowy do Szlaku

Marka Jeep będzie pierwszą marką motoryzacyjną, która wprowadzi wbudowane przewodniki po szlakach przygód off-road z wprowadzeniem Trails Offroad (dostępny później) w nowym Jeepie Wrangler 2024. Oczywiście nowy Wrangler będzie pierwszym pojazdem Jeepa, który oferuje dostępny system kompleksowych przewodników szlakowych Trails Offroad, który ułatwia planowanie podróży off-road jak nigdy dotąd i czyni je bardziej dostępnymi dla klientów.

Pobrane bezpośrednio do systemu Uconnect 5 i wyświetlane na nowym 12,3-calowym ekranie o wysokiej rozdzielczości, Trails Offroad oferuje szczegółowe przewodniki szlakowe dla 62 szlaków Jeep Badge of Honor, w tym Rubicon Trail w Kalifornii, Hell’s Revenge w Utah i Jericho Mountain w New Hampshire. Na jeszcze więcej przygód, właściciele mogą wykupić subskrypcję premium, która odblokowuje pełny katalog przewodników Trails Offroad składających się z ponad 3000 pozycji.

Katalog Trails Offroad obejmuje szeroki zakres poziomów trudności i terenów oraz szczyci się niespotykaną jakością informacji, w tym:

Eksperci Trails Offroad oceniają wszystkie szlaki na podstawie rzeczywistej ewaluacji
Spójna ocena trudności oparta na 14 wejściach
Opis trasy
Kluczowe punkty zwrotne, przeszkody i punkty zainteresowania
Ta nowa współpraca daje klientom Jeepa szczegółowe informacje na temat najlepszych przygód off-road w Stanach Zjednoczonych i części Kanady, z aktualizacjami over-the-air dostępnych w celu dalszego poprawienia doświadczenia. Klienci będą mogli również nawigować bezpośrednio do początku swoich wybranych przygód off-road i śledzić swoje postępy, korzystając z zintegrowanych map tras. Niezrównana integracja w pojeździe jeszcze bardziej umacnia pozycję marki Jeep jako lidera w terenie.

Nowe modele wzmacniają i rozszerzają linię Wrangler.

Najlepiej sprzedający się hybrydowy model w Ameryce wzmacnia swoją dominację na drodze i w terenie, wprowadzając dwa nowe modele w roku modelowym 2024: nowy Wrangler Sport S 4xe i nowy Wrangler Rubicon X.

Wyposażony w nagradzany układ napędowy o mocy 375 koni mechanicznych i momencie obrotowym 470 lb-ft, który efektywnie zapewnia zasięg 21 mil w trybie elektrycznym i 49 MPGe, model Sports S 4xe ma standardowy 12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy, elektryczne okna i zamki, adaptacyjny tempomat z funkcją stopu, ostrzeżenie o kolizji czołowej, boczne poduszki powietrzne, zdalny dostęp bezkluczykowy, premium miękką dachówkę, 20-calowe aluminiowe koła oraz szybę wykonaną ze szkła Gorilla.

Nowy jest również model Rubicon X z 2024 roku. Dostępny zarówno z silnikami benzynowymi, jak i 4xe, nowy Rubicon X dodaje zdolność, styl i technologię do wyższych poziomów linii Wrangler.

Bazując na legendarnym Rubiconie, premium Rubicon X dodaje 12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy z nawigacją, 12-stopniowo regulowane fotele przednie, dziewięć głośników premium systemu audio Alpine oraz skórzane siedzenia Nappa w środku. Z kolei na zewnątrz model ten jest wyposażony w Rock-Trac transfer case na stałe, zintegrowaną kamerę off-road, stalowe zderzaki, twardy dach w kolorze nadwozia i nadkola w tym samym kolorze.

Nowe standardy = więcej standardowego wyposażenia

W 2024 roku linia Wrangler może pochwalić się jeszcze większą ilością standardowego wyposażenia w całej gamie modeli, w tym:

Sport:
12,3-calowy ekran dotykowy radio
Premium miękka dachówka
Panel IP z tkaniny Gray Soul
Sport S (Sport +):
Adaptacyjny tempomat
Ostrzeżenie o kolizji czołowej
Szyba Gorilla
Willys (Sport S +):
Opony 33 cale
Stalowe szyny ochronne
Tylny blokujący dyferencjał
Sahara (Sport S +):
Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
Podgrzewane siedzenia i kierownica
High Altitude (Sahara +):
12-stopniowo regulowane fotele przednie
12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy z nawigacją
Monitorowanie martwego pola i wykrywanie przeciwnych ścieżek
Panel IP z czarnej lub zielonej skóry Nappa
Skórzane siedzenia z czarnej lub czarnej/zielonej Nappy
Akustyczne przednie szkło, grubszy dywan i dodatkowa pianka dźwiękoszczelna
Sky One-touch powertop
Zintegrowana przednia kamera off-road
Rubicon (Sport S +):
Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
Czarny odporny na wodę panel IP z tkaniny Addax
Holowanie przyczepy
Dodatkowe przełączniki
Pełnoflotowy tylni most Dana 44 HD
Rubicon X (Rubicon +):
12-stopniowo regulowane fotele przednie
12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy z nawigacją
Dziewięć głośników premium systemu audio Alpine
Skórzane siedzenia Nappa
Podgrzewane siedzenia i kierownica
Akustyczne przednie szkło, grubszy dywan i dodatkowa pianka dźwiękoszczelna
System ParkSense assist park
Monitorowanie martwego pola i wykrywanie przeciwnych ścieżek
Stalowe zderzaki
Zintegrowana przednia kamera off-road
Nadkola i twardy dach w kolorze nadwozia
Xtreme 35 Package (przy automatycznej skrzyni biegów)
Rubicon 392 (Rubicon +):
Xtreme 35 Package
Akustyczne przednie szkło, grubszy dywan i dodatkowa pianka dźwiękoszczelna
Podgrzewane siedzenia i kierownica
Zintegrowana przednia kamera off-road
12-stopniowo regulowane fotele przednie
4xe

Najnowocześniejszy układ napędowy kiedykolwiek opracowany dla Jeepa Wrangler maksymalizuje wydajność i eliminuje problemy z zasięgiem dzięki 49 milom ekwiwalentu na galon (MPGe), jednocześnie zapewniając 21 mil czystego zasięgu elektrycznego dla większości codziennych dojazdów oraz godzin spędzonych w terenie.

Układ napędowy Jeepa Wrangler 4xe łączy dwa silniki elektryczne oraz akumulator o napięciu 400 V z wysoko wydajnym, turboładowanym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2,0 litra i ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Ta konfiguracja maksymalizuje efektywność komponentów hybrydowego napędu, łącząc je z renomowanym i sprawdzonym układem napędowym Wrangler’a.

Nowością w 2024 roku jest to, że wszystkie modele Wrangler 4xe oferują Jeep 4xe Power Box, który ma cztery gniazda 120-woltowe z łącznym prądem 30 amperów, umożliwiając zasilanie zewnętrznych urządzeń, takich jak telefony i tablety.

Kluczowe parametry układu napędowego Wrangler 4xe to:

375 koni mechanicznych (280 kW), 470 lb-ft (637 Nm) momentu obrotowego oraz 49 MPGe z następujących komponentów:

2.0-litrowy turboładowany I-4
Silnikowy zespół generujący energię
Zespół generujący energię zamontowany w skrzyni biegów zintegrowany z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów
Akumulator litowo-jonowy o napięciu 400 V, 17 kWh, 96 ogniw
Tryby E Selec w Jeepie Wrangler 4xe umożliwiają kierowcy dostosowanie hybrydowego układu napędowego do potrzeb każdej podróży, czy to do codziennych dojazdów w trybie czysto elektrycznym, na wieczorne wyjście czy ciche zwiedzanie przyrody w terenie.

Hybrydowy: Domyślny tryb łączy moment obrotowy z silnika 2,0 litra i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy najpierw wykorzystuje energię z akumulatora, a następnie dodaje napęd z turboładowanego silnika 2,0-litrowego, kiedy akumulator osiąga minimalny poziom naładowania.
Elektryczny: Układ napędowy działa tylko na zeroemisyjnej energii elektrycznej, aż akumulator osiągnie minimalny poziom naładowania lub kierowca zażąda większego momentu obrotowego (np. przy pełnym gazie), co aktywuje silnik 2,0-litrowy.
eSave: Priorytetowym źródłem napędu jest silnik 2,0-litrowy, oszczędzając ładunek akumulatora na późniejsze użycie, takie jak off-roading w trybie EV lub w obszarach miejskich, gdzie ograniczone jest stosowanie silnika spalinowego. Kierowca może również wybrać między Battery Save a Battery Charge podczas eSave za pomocą stron Hybrydowo-Elektrycznych w monitorze Uconnect.
2.0-litrowy turboładowany silnik I-4

2.0-litrowy turboładowany silnik czterocylindrowy z funkcją stop-start silnika (ESS) ma moc 270 koni mechanicznych i moment obrotowy 295 lb-ft, a jego standardową skrzynią biegów jest ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów.

Przy użyciu turboładowarki o niskiej bezwładności z podwójną spiralą i elektrycznie sterowaną zaworze upustowym dla wyjątkowej responsywności i wydajności, 2.0-litrowy silnik I-4 ma turbo umieszczone bezpośrednio na głowicy cylindrów dla lepszej trwałości. Dedykowany obieg chłodzenia obniża temperaturę powietrza dolotowego, przepustnicy i turboładowarki.

Silnik 2.0-litrowy turboładowany I-4, który spełnia standardy emisji SULEV 30, jest częścią rodziny architektury silnika średniego i charakteryzuje się podwójnymi wałkami rozrządu (DOHC), niezależnym czasowaniem wałków rozrządu oraz układem chłodzonego recyklingu spalin (C-EGR). Ta kombinacja technologii umożliwia osiąganie wysokich poziomów wydajności i redukcję zużycia paliwa.

3.6-litrowy silnik Pentastar V-6

3.6-litrowy silnik Pentastar V-6 dostarcza 285 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego, a ESS jest standardowym wyposażeniem. Zaprojektowany z myślą o zapewnieniu szerokiego zakresu momentu obrotowego, ze szczególnym uwzględnieniem momentu obrotowego przy niskich prędkościach – co jest kluczowym atutem potrzebnym do ekstremalnego off-roadingu – 3.6-litrowy silnik Pentastar V-6 jest standardowo wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną lub opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

6.4-litrowy silnik V-8

Stuningowany specjalnie dla Jeepa Wrangler Rubicon 392, 6.4-litrowy silnik V-8 ma moc 470 koni mechanicznych i 470 lb-ft momentu obrotowego. Z niemal 75% maksymalnego momentu obrotowego dostępnego tuż powyżej prędkości jałowej silnika, V-8 zapewnia emocjonujące osiągi, zarówno umożliwiając czas 0-60 mph wynoszący 4,5 sekundy, jak i wspinając się po stromych wzniesieniach. Silnik 6.4-litrowy V-8 wykorzystuje odlewaną blok cylindrów, aluminiowe głowice, aktywne kolektor ssący, zmienne czasowanie wałka rozrządu, podwójne świece zapłonowe na cylinder, zawory wydechowe wypełnione sodem, zawory dolotowe z pustymi trzonami oraz dysze chłodzące tłoki. Silnik Wrangler Rubicon 392 jest wyposażony w misę olejową o niskim pompowaniu, alternator wysoko montowany oraz swobodnie przepływające kolektory wydechowe.

Technologia oszczędzania paliwa z dezaktywacją cylindrów bezproblemowo przełącza się na płynny, oszczędzający paliwo tryb czterocylindrowy, gdy obciążenie silnika jest niewielkie, na przykład podczas jazdy po autostradzie. Pompa wysokiej wydajności umieszczona w zbiorniku paliwa zapewnia, że silnik V-8 jest odpowiednio zasilany nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Funkcjonalna wlot powietrza w masce zasila silnik Wrangler Rubicon 392 świeżym, gęstszym powietrzem z zewnątrz, co prowadzi do poprawy wydajności. Inżynierowie Jeepa upewnili się, że V-8 Wrangler Rubicon 392 otrzymuje świeże powietrze, niezależnie od terenu i warunków pogodowych. System dolotu powietrza Hydro-Guide Wrangler Rubicon 392 obejmuje system odprowadzania na trzech poziomach z serią odpływów, w tym jednokierunkowym odpływem w skrzynce powietrznej, który oddziela wodę – do 15 galonów na minutę – od nadchodzącego powietrza silnika. Dzięki temu Wrangler Rubicon 392 może przemieszczać się przez wodę bez obaw, nawet gdy fala przelewa się przez maskę do głębokości 34 cali.

Aktywny układ wydechowy dual-mode jest standardem, który dostarcza ekscytujący i niezapomniany dźwięk. System automatycznie uruchamia się, otwierając zawory w układzie wydechowym, przy wyższych obciążeniach silnika, aby zmniejszyć ciśnienie w układzie wydechowym. Kierowca może również aktywować system za naciśnięciem przycisku. System wydechowy z podwójnymi rurami końcowymi jest wykończony unikalnymi końcówkami rur wydechowych w kształcie kwadratu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.