Podczas gdy wersje z napędem 4xe modelu Wrangler zajęły pierwsze miejsce w sprzedaży hybryd typu plug-in w kategorii SUV, Rubicon 392 znalazł się na szczycie gamy mocy tego znanego samochodu terenowego.
Jest tylko kilka pojazdów, które mogą przejść bezpośrednio z salonu na trudny teren off-roadowy i poradzić sobie z nim z łatwością, a Rubicon jest jednym z nich. Jednak nie ma tylko jednej wersji tej terenówki – jest ich więcej, ale tylko jedna może pochwalić się silnikiem o mocy 470 KM (477 PS), a jest to Rubicon 392.
Razem z resztą gamy Wrangler JL, Rubicon 392 również został zaktualizowany w 2023 roku na model 2024 i zaprezentowano go zarówno na Easter Jeep Safari, jak i na NYIAS. Posiadał ten sam mniejszy grill z przodu oraz okrągłe reflektory odziedziczone po legendarnym Willysie. Przedni zderzak SUV-a został zaprojektowany tak, aby pomieścić wciągarkę Warn o udźwigu 8,000 lbs, a przedłużone osłony zderzaków spełniają normy bezpieczeństwa. Jego opony all-terrain o rozmiarze 33″ BFGoodrich oraz specjalny design felg były unikalne dla Rubicon 392.
W środku w porównaniu do swojego poprzednika zastosowano ogromne ulepszenia. Na górnej części konsoli centralnej producent zamontował 12-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment Uconnect 5. Ale Jeep również skoncentrował się na komforcie klientów i dodał fotele z elektrycznym sterowaniem. W ramach nowej linii Rubicon zyskał również adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne boczne oraz monitor martwego pola. Ta wersja miała też czerwone haftowane litery Rubicon 392 na oparciach przednich foteli.
Napędzany silnikiem czterocylindrowym oraz silnikiem elektrycznym wbudowanym w skrzynię biegów, Rubicon 4xe udowodnił, że PHEV może przejeżdżać przez wodę, błoto i inne trudne sytuacje. Jego blokady dyferencjałów oraz wolnostojąca oś były częścią ulepszeń modelu na rok 2024.
Nowy Jeep® Wrangler 2024, najbardziej zdolny i rozpoznawalny pojazd na świecie, rozwija swoją legendarną historię, łącząc niespotykaną kombinację możliwości off-roadowych, autentycznego designu Jeepa, wolności na świeżym powietrzu, zaawansowanych napędów, doskonałej dynamiki zarówno na drodze, jak i w terenie oraz wielu innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa i nowoczesnej technologii.
Najnowsza ewolucja najbardziej zdolnego i ikonicznego SUV-a na świecie wzmacnia swoje możliwości, wprowadza nową technologię i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, pozostając wiernym formule Wranglera i zapewniając wolność podróżowania wszędzie i robienia czegokolwiek.
Nowością w modelu na rok 2024 jest to, że marka Jeep podnosi poprzeczkę w zakresie możliwości Wranglera, oferując pierwszy w pełni pływający tylny wał Dana, dostępny współczynnik przełożenia 100:1, nową fabryczną wyciągarkę Warn oraz zwiększone możliwości holownicze do 5 000 funtów. W środku klienci mogą doświadczyć większego komfortu i bezpieczeństwa, dzięki nowemu wnętrzu, które oferuje dostępne elektryczne fotele przednie, standardową 12,3-calową radio dotykowe Uconnect 5 oraz standardowe poduszki powietrzne boczne kurtynowe w pierwszym i drugim rzędzie.
„Jeep Wrangler to archetypowy bohater przygód, ucieleśniający ducha i duszę marki Jeep,” powiedział Christian Meunier, CEO marki Jeep. „Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedaliśmy niemal 5 milionów Wranglers na całym świecie, ustalając nowe standardy możliwości 4×4 z każdą nową generacją. Dziś po raz kolejny podnosimy poprzeczkę, łącząc najbardziej zdolnego Wranglera w historii z większą ilością technologii, komfortu i funkcji bezpieczeństwa. To połączenie bez kompromisów, wzbogacone o możliwość wyboru czterech różnych układów napędowych, w tym naszego elektryfikowanego 4xe, który jest najlepiej sprzedającym się PHEV w Ameryce.”
Nowy Wrangler, kontynuując swoją tradycję wolności i przygody, stanowi dowód wiernej bazy entuzjastów.
„Nowy Jeep Wrangler 2024 jest dowodem na to, jak silna jest społeczność Jeepa i jak nieustannie dąży do poprawy, opierając się na ich oczekiwaniach dotyczących większych możliwości, zaawansowanej technologii i większej finezji,” powiedział Jim Morrison, wiceprezydent i szef marki Jeep w Ameryce Północnej. „Z modelami 4xe odgrywającym kluczową rolę w ofercie, nowy Wrangler bierze to, co najlepsze i czyni to lepszym, z jeszcze większym legendarnym potencjałem 4×4, dzięki naszemu pierwszemu w pełni pływającym tylnemu wałowi Dana, który umożliwia właścicielom Wranglera łatwe zwiększenie rozmiaru opon; bardziej zaawansowanemu i komfortowemu wnętrzu z standardową 12,3-calową dotykową ekranem i dostępnymi elektrycznymi fotelami testowanymi pod kątem wody; większą ilością funkcji bezpieczeństwa i technologii, w tym standardowymi poduszkami bocznymi; oraz stylowym, świeżym podejściem do ikonicznego grilla z siedmioma szczelinami, które pozostaje wierne pierwotnemu wzornictwu.”
Jeep Wrangler 2024 będzie dostępny w modelach Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon i Rubicon 392. Zamówienia są już otwarte, a pojazdy zaczną docierać do amerykańskich dealerów Jeepa później w 2023 roku. Wrangler 2024 będzie także dostępny na rynkach na całym świecie.
Zero Emission Freedom: 4xe to nowy 4×4
Jeep Wrangler 4xe kontynuuje swoją drogę jako najlepiej sprzedający się PHEV w Ameryce przez dwa lata z rzędu, a nowy Wrangler 4xe z 2024 roku opiera się na celach marki Jeep dotyczących zerowej emisji, starając się stać się najbardziej ekologiczną marką SUV na świecie, budując najbardziej zdolne i zrównoważone SUV-y Jeepa.
Modele Jeep Wrangler 4xe, obok różnych zasilanych elektrycznie układów napędowych, będą odgrywać kluczową rolę w strategii Stellantis Dare Forward 2030, w ramach której zasilane elektrycznie i bardziej efektywne systemy napędowe pomogą Stellantis zmniejszyć jego globalny ślad węglowy o 50% do 2030 roku i prowadzić branżę transportową, osiągając zerową emisję węgla do 2038 roku. Do końca 2025 roku cała oferta marki Jeep w Ameryce Północnej będzie zasilana elektrycznie. Do 2030 roku 50% sprzedaży marki Jeep w Stanach Zjednoczonych będzie stanowić pojazdy elektryczne, a 100% pojazdów Jeepa w Europie będzie w pełni elektrycznych.
Najszerszy wachlarz opcji układów napędowych w premium off-road
Od 49 MPGe zasilanego elektrycznie 4xe plug-in hybrydy do modelu Rubicon 392 z silnikiem V-8 o mocy 470 koni mechanicznych, nowy Jeep Wrangler 2024 oferuje najróżniejsze opcje układów napędowych w segmencie off-road, dając klientom Wranglera możliwość wyboru układu napędowego, który najlepiej odpowiada ich stylowi życia. Linia zaawansowanych modeli 4xe i wysokowydajny Rubicon 392 oferowane są wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy silniki benzynowe 2.0 i 3.6 litra oferują zarówno sześciobiegową manualną skrzynię biegów, jak i ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Silnik PHEV 4xe 2.0-liter turboładowany: 375 koni mechanicznych, 470 lb-ft momentu obrotowego
Silnik 2.0-liter turboładowany I-4: 270 koni mechanicznych i 295 lb-ft momentu obrotowego
Silnik V-6 3.6-liter: 285 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego
Silnik V-8 6.4-liter: 470 koni mechanicznych i 470 lb-ft momentu obrotowego
Legendarny potencjał 4×4: Najbardziej zdolny SUV na świecie bez kompromisów
Nowy Jeep Wrangler 2024 dostarcza legendarnych możliwości off-road dzięki:
Czterem zaawansowanym systemom 4×4:
Case transferowy Command-Trac do pracy w trybie półautomatycznym
Case transferowy Rock-Trac do pracy w trybie półautomatycznym
Case transferowy Rock-Trac do pracy w trybie automatycznym
Case transferowy Selec-Trac do pracy w trybie automatycznym
Niezrównanym współczynnikom przełożenia, dochodzącym do 100:1
Przechodzeniu przez wodę do 34 cali
Bezkompromisowym kątowi podejścia, opuszczenia i przełamania oraz prześwitu:
Kąt podejścia: 47.4 stopnia
Kąt przełamania: 27.8 stopnia
Kąt opuszczenia: 40.4 stopnia
Prześwit: 12.9 cala
Każdy model Wranglera ma odznakę Trail Rated, co odzwierciedla bezkonkurencyjny zestaw specyfikacji, który obejmuje solidne przednie i tylne osie Dana, skrzynię biegów o dwóch przełożeniach, kontrolę trakcji, haki holownicze (dwa z przodu, jeden z tyłu), czterech hamulców tarczowych oraz minimalny rozmiar opon 32 cale. Nowy Wrangler 2024 dalej podnosi poprzeczkę dzięki nowemu, nowej generacji tylnemu wałowi Dana 44 HD nad modelem Rubicon; nowym, ulepszonym rozwiązaniom w modelach Willys, w tym standardowemu tylnemu blokowi oraz oponom 33-calowym; oraz nowemu modelowi Rubicon X z standardowymi oponami 35-calowymi (z silnikami 2.0 i 3.6-litrowymi), zintegrowaną kamerą off-road oraz stalowymi zderzakami.
Klienci Wranglera zawsze dążą do większych możliwości, regularnie zmieniając opony na większe i instalując wytrzymałe tylne osie pełnopływające, aby obsłużyć większe opony. Teraz klienci Wranglera mogą uzyskać pełnopływające osie, które zazwyczaj są stosowane w ciężarówkach komercyjnych, bezpośrednio z fabryki. Pierwsza konstrukcja pełnopływowej tylnej osi Wranglera Rubicon składa się z zespołu piasty koła, który jest oddzielony od wału, z osią przymocowaną do rury osi, która wspiera piastę koła za pomocą pary łożysk kół.
Dzięki zastosowaniu konstrukcji pełnopływowej osie, waga pojazdu przenoszona jest na rurę osi, a nie na sam wał. W ten sposób wał podlega jedynie obciążeniom skrętnym, a jego główną funkcją jest przekazywanie mocy do piasty koła. Ta mocniejsza, bardziej wytrzymała konstrukcja pełnopływowa pozwala na maksymalną zdolność holowniczą wynoszącą 5 000 funtów w modelach Rubicon 2.0 i 3.6-litrowych.
Legendarny potencjał Wranglera Rubicon pochodzi z pełnej listy funkcji off-road, w tym:
Pierwszej pełnopływowej tylnej osi solidnej Dana 44 HD
Case transferowy Rock-Trac do pracy w trybie półautomatycznym z przełożeniem 4:1 4LO
Elektronicznie odłączany przedni stabilizator
Blokady osi przedniej i tylnej Tru-Lok
17-calowe aluminiowe koła z oponami BFGoodrich do jazdy terenowej 33 cale
Nowy model Rubicon X, który jest bardziej premium, dodaje:
Case transferowy Rock-Trac do pracy w trybie automatycznym
Zintegrowaną kamerę off-road
Stalowe zderzaki
Pakiet Xtreme 35 z kołami do beadlock i oponami BFGoodrich do jazdy terenowej 35 cali (z 2.0-litrowymi i 3.6-litrowymi układami napędowymi automatycznymi)
Model Wrangler Rubicon 392 o mocy 470 koni mechanicznych wraca na rok 2024 z standardowym Pakietem Xtreme 35, przełożeniem osi 4.56 oraz case transferowym Selec-Trac do pracy w trybie automatycznym z przełożeniem 4LO wynoszącym 2.72:1.
Nowością na rok 2024, modele Wrangler Rubicon są dostępne z fabrycznie zainstalowaną wyciągarką Warn o maksymalnym udźwigu 8 000 funtów, zamontowaną w stalowym przednim zderzaku z wyjmowanymi końcowymi osłonami.
W roku 2024 Wrangler Willys zwiększa możliwości 4×4 dzięki nowemu standardowemu tylnemu blokowi Tru-Lok, stalowym belkom rockowym, elektrycznemu holowaniu i mocnej grupie elektrycznej, a także większym oponom 33-cali (w miejsce poprzednich 32-cali). Oprócz tego, model Willys 4xe ma nowy case transferowy Selec-Trac do pracy w trybie automatycznym z przełożeniem 4LO wynoszącym 2.72:1.
Wrangler High Altitude wraca z nowym standardowym dachem Sky One-Touch, 12-stopniowymi elektrycznymi i podgrzewanymi fotelami przednimi, zintegrowaną kamerą przednią oraz case transferowym Selec-Trac do pracy w trybie automatycznym, a także unikalnym wyglądem zewnętrznym z 20-calowymi kołami i zderzakami w kolorze nadwozia. Modele High Altitude są pierwszymi Wranglerami, które wprowadzają ekskluzywny nowy kolor wnętrza Mantis Green na desce rozdzielczej i skórzanych siedzeniach Nappa.
Sprawdzona konstrukcja ramowa jest fundamentem legendarnych możliwości Jeepa
Dzięki zastosowaniu konstrukcji ramowej oraz precyzyjnie zaprojektowanemu systemowi zawieszenia pięciopunktowego, nowy Wrangler 2024 zapewnia niezrównane możliwości, wyspecjalizowaną dynamikę drogową oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.
Aby chronić kluczowe elementy pojazdu podczas jazdy w terenie, w tym zbiornik paliwa, skrzynię biegów i misę olejową skrzyni automatycznej, Wrangler posiada cztery osłony podwozia. Modele Willys i Rubicon korzystają z wytrzymałych stalowych belek rockowych, aby zminimalizować potencjalne uszkodzenia nadwozia podczas jazdy w terenie.
Zastosowanie lekkich, wytrzymałych zamknięć aluminiowych, w tym drzwi, zawiasy drzwi, maska, nadkola, rama szyby i magnezowa tylna klapa, pomaga zredukować wagę i poprawić wydajność paliwową.
W roku 2024 Wrangler nadal korzysta ze sprawdzonego pięciopunktowego zawieszenia sprężynowego. Przednie zawieszenie Wranglera składa się z dwóch górnych i dwóch dolnych ramion kontrolnych ze stali o wysokiej wytrzymałości do kontrolowania podłużnego oraz poprzecznej belki do kontrolowania osi w kierunku bocznym. Pięciopunktowe tylne zawieszenie ma podobny układ do przedniego, z dwiema górnymi i dwiema dolnymi ramionami kontrolnymi ze stali o wysokiej wytrzymałości do kontrolowania podłużnego oraz belką do kontrolowania osi w kierunku bocznym.
Przednie i tylne belki stalowe o pełnej szerokości i wysokiej wytrzymałości są umieszczone w celu kontrolowania ruchu bocznego osi przy minimalnej zmianie kąta podczas pracy zawieszenia. Amortyzatory są dostosowane do optymalnej równowagi między prowadzeniem na drodze a legendarnymi możliwościami off-road, zapewniając idealny komfort jazdy, kontrolę nad przechyłem nadwozia i dynamiczne prowadzenie. W modelach Wrangler Rubicon zastosowany jest elektronicznie odłączany przedni stabilizator, aby zapewnić dodatkowy skok koła, gdy teren tego wymaga.
Ponad 85 dostępnych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń
Bezpieczeństwo i ochrona były priorytetem podczas opracowywania nowego Jeepa Wranglera 2024, który oferuje ponad 85 dostępnych aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń. Standardowo we wszystkich modelach na rok 2024 znajdują się poduszki powietrzne boczne dla pierwszego i drugiego rzędu, które uzupełniają standardowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne dla siedzeń przednich.
W modelu 2024 Wrangler posiada drugorzędowe pasy bezpieczeństwa z przodu z napinaczami i ogranicznikami obciążenia, a także udoskonalenia strukturalne na wypadek uderzenia bocznego.
Ostrzeżenie o kolizji z przodu i zaawansowany tempomat z funkcją stop są już standardem w modelach Sport S i wyższych. Wykrywanie martwego pola i przejść oraz system ParkSense do parkowania tyłem są standardowe w modelach High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392, a dostępne w modelach Sport S, Willys, Sahara i Rubicon. Kamera tylna ParkView z dynamicznymi liniami siatki, kontrola trakcji i elektroniczna kontrola stabilności (ESC) z elektroniczną ochroną przed przewróceniem są standardowe we wszystkich modelach.
Ikoniczny design Jeepa Wranglera: nowy grill, projekty kół i wiele opcji wolności na świeżym powietrzu
Nowy Jeep Wrangler 2024 opiera się na rzeźbiarskiej estetyce projektowej, która jest natychmiast rozpoznawalna dzięki tradycyjnym cechom designu Jeepa. Ikoniczny siedmioszczelinowy grill Wranglera 2024, po raz pierwszy wprowadzony w modelu 20. rocznicy Rubicon z 2023 roku, ma nowy wygląd z czarnymi, teksturowanymi szczelinami, neutralnym szarym metalicznym otoczeniem i otoczeniem w kolorze nadwozia (błyszczące czarne szczeliny i obramowania w modelach Willys, błyszczące czarne obramowania w modelach High Altitude oraz srebrne szczeliny i obramowania w modelach Sahara). Smuklejszy zarówno wizualnie, jak i dosłownie, nowy grill z czarnymi teksturowanymi pionowymi szczelinami poprawia chłodzenie, a także umożliwia montaż nowej fabrycznie zainstalowanej wyciągarki Warn, dostępnej w modelach Rubicon.
Nowa antena stealth gotowa do terenu, zintegrowana w przedniej szybie, zastępuje poprzednią stalową antenę masztową, podkreślając wygląd Wranglera i eliminując zaczepy na gałęziach czy krzakach.
Dziesięć nowych standardowych i opcjonalnych projektów kół, o średnicy od 17 do 20 cali, w tym koła do beadlock dla Pakietu Xtreme 35, odświeżają gamę kół Wranglera, z rozmiarami opon wynoszącymi od 32 do 35 cali.
Wiele opcji wolności na świeżym powietrzu, w tym nowy standardowy dach premium z miękkiego materiału, dwa dostępne twarde dachy (czarny i w kolorze nadwozia), ekskluzywny dach Sky One-Touch, Sunrider dla twardego dachu i zestaw z drzwiami podwójnymi z półdrzwiami, oznacza, że istnieje wiele różnych kombinacji drzwi, dachu i szyby, dzięki czemu klienci Wranglera mogą dostosować swoją przygodę off-road do swoich specyficznych potrzeb.
Wrangler jest także dostępny w 10 przyciągających uwagę kolorach nadwozia, w tym: Anvil (NOWY), Earl, Firecracker Red, Granite Crystal, Silver Zynith, High Velocity, Hydro Blue, Sarge, Bright White i czarny.
Autentyczny design wnętrza oferuje wysokiej jakości funkcje i technologie
Nowe, wysublimowane wnętrze Wranglera obfituje w wysokiej jakości funkcje i technologie, a także funkcjonalność i wszechstronność Jeepa. Inspirowana dziedzictwem środkowa konsola ma czystą, rzeźbioną formę, która uzupełnia poziomy projekt deski rozdzielczej. Obudowa deski rozdzielczej ma nowe miękkie powierzchnie dotykowe, wykonane z tkaniny lub poliuretanu, z kontrastowymi przeszyciami. Na górze deski znalazły się nowe uchwyty AMPS.
Standardem we wszystkich modelach jest poprawiona rozpoznawanie głosu w trybie bezdotykowym, które teraz wykorzystuje technologię mikrofonów. W modelach High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392 standardowy pakiet premium wnętrza dodaje akustyczne szkło przednie, grubszy dywan oraz dodatkową piankę wygłuszającą w obrębie szyby przedniej, przednim czołgu i słupkach B dla cichszej jazdy.
Całkowicie nowy 12,3-calowy ekran dotykowy – najbardziej zaawansowany i największy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek oferowano w Wranglerze – mieści w sobie piątą generację nagradzanego systemu Uconnect 5 i znajduje się na górze środkowej konsoli, tuż nad nowym smukłym prostokątnym otworem wentylacyjnym z boku. Zewnętrzne otwory wentylacyjne zachowują swoją charakterystyczną okrągłą formę.
Uconnect 5 zapewnia pięciokrotnie szybsze prędkości operacyjne w porównaniu z poprzednią generacją. Dzięki wykorzystaniu systemu operacyjnego Android i aktualizacjom bezprzewodowym (OTA), Uconnect 5 przynosi elastyczność, która pozwala systemowi na ciągłe dostosowywanie się, aby oferować nowe treści, funkcje i usługi.
Nowy system Uconnect 5 Wranglera oferuje więcej połączonych usług i funkcji dla niezrównanej łatwości użytkowania. Zestaw funkcji systemowych obejmuje:
12,3-calowy ekran dotykowy (NOWY)
Trails Offroad (NOWY)
Pięć profili użytkowników plus tryb dla valet – dostosowane preferencje muzyczne, aplikacje, pozycja siedzeń, kąty lusterka i poziomy komfortu klimatyzacji (NOWY)
Bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto
Całkowicie dostosowywany ekran główny dla szybkiego dostępu do często używanych funkcji i obsługi jednym dotknięciem (NOWY)
Jednoczesne połączenie dla dwóch telefonów z Bluetooth (NOWY)
Funkcjonalność Alexa Home to Car, w tym wbudowany asystent głosowy Alexa w pojazdu z naturalnym głosowym interfejsem i funkcje Car to Home
Aplikacja mobilna Uconnect
Platforma SiriusXM 360L i spersonalizowane stacje Powered by Pandora (NOWY)
Nawigacja TomTom z prognozowanym wyszukiwaniem, naturalnym mówieniem i aktualizacjami ruchu na żywo
Mapy OTA aktualizacje za naciśnięciem przycisku dla systemu Uconnect NAV (NOWY)
Hotspot 4G LTE Wi-Fi do podłączenia do ośmiu urządzeń bezprzewodowych
Nowy Wrangler jest dobrze wyposażony, aby utrzymać pasażerów w połączeniu w drodze. Funkcjonalność została poprawiona dla pasażerów pierwszego rzędu dzięki standardowym podwójnym portom USB typu C, które umożliwiają ładowanie urządzeń do czterech razy szybciej. Wrangler oferuje łącznie do siedmiu portów USB typu A i C w obu rzędach. Standardowe gniazda 12-woltowe znajdują się w całym nowym Wranglerze, a gniazdo AC 115-woltowe jest dostępne do zasilania wybranych trzyprongowych urządzeń domowych.
Trail Rated & Trail Ready
Marka Jeep będzie pierwszą marką motoryzacyjną, która wprowadzi wbudowane przewodniki po trasach przygód off-road z wprowadzeniem Trails Offroad (dostępność później) w nowym Jeepie Wrangler 2024. Oczywiście, nowy Wrangler będzie pierwszym pojazdem Jeepa, który oferuje dostępny system kompleksowych przewodników po trasach Trails Offroad, który ułatwia planowanie wypraw off-road jak nigdy dotąd i czyni je bardziej dostępnymi dla klientów.
Pobrany bezpośrednio do systemu Uconnect 5 i wyświetlany na nowym 12,3-calowym ekranie wysokiej rozdzielczości, Trails Offroad oferuje szczegółowe przewodniki po 62 szlakach Jeep Badge of Honor, w tym szlaku Rubicon w Kalifornii, Hell’s Revenge w Utah i Jericho Mountain w New Hampshire. Na jeszcze więcej przygód właściciele mogą wykupić premium subskrypcję, która odblokowuje pełny katalog ponad 3 000 przewodników po trasach Trails Offroad.
Katalog Trails Offroad obejmuje szeroki zakres poziomów trudności i terenów oraz charakteryzuje się niezrównanym poziomem informacji i jakości, w tym:
Eksperci Trails Offroad oceniają wszystkie trasy na podstawie realnych ocen
Spójna ocena trudności oparta na 14 wskaźnikach
Opis trasy
Kluczowe punkty orientacyjne dla zakrętów, przeszkód i punktów zainteresowania
Ta nowa współpraca daje klientom Jeepa szczegółowe informacje na temat najlepszych przygód off-road w całych Stanach Zjednoczonych i częściach Kanady, z aktualizacjami dostępnymi przez internet, aby dalej poprawić doświadczenie. Klienci będą mogli również nawigować bezpośrednio do początku trasy swojej wybranej przygody off-road i śledzić postępy, korzystając z zintegrowanych map tras. Niezrównana integracja w pojazdu dodatkowo umacnia przywództwo marki Jeepa w dziedzinie off-road.
Nowe modele wzmacniają i rozszerzają ofertę Wranglera
Najlepiej sprzedająca się hybryda plug-in w Ameryce wzmacnia swoje dominację zarówno na drodze, jak i w terenie dzięki wprowadzeniu dwóch nowych modeli w roku modelowym 2024: nowego Wranglera Sport S 4xe oraz nowego Wranglera Rubicon X.
Wyposażony w nagradzany układ napędowy o mocy 375 koni mechanicznych i 470 lb-ft momentu obrotowego, który efektywnie zapewnia 21 mil zasięgu elektrycznego oraz 49 MPGe, Sport S 4xe posiada standardową 12,3-calową digitalną radio dotykową, elektryczne szyby i zamki do drzwi, adaptacyjny tempomat z funkcją stop, ostrzeżenie o kolizji z przodu, boczne poduszki powietrzne kurtynowe, zdalny dostęp bezkluczykowy, premium miękki dach, 20-calowe aluminiowe koła i przednią szybę z Gorilla Glass.
Nowym modelem na rok 2024 jest także Rubicon X. Dostępny zarówno z silnikami benzynowymi, jak i 4xe, nowy Rubicon X dodaje możliwości, styl i technologię do wyższych poziomów oferty Wranglera.
Opierając się na legendarnym modelu Rubicon, premium Rubicon X dodaje standardowy 12,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją, 12-stopniowo regulowane elektryczne fotele przednie, dziewięcio- głośnikowy premium system audio Alpine oraz skórzane siedzenia Nappa w środku. Tymczasem, case transferowy Rock-Trac do pracy w trybie automatycznym, zintegrowana kamera off-road, stalowe zderzaki, twardy dach w kolorze nadwozia i nadkola w kolorze nadwozia dbają o zewnętrzne aspekty.
Nowy standard = więcej standardowego wyposażenia
W roku 2024 oferta Wranglera obejmuje więcej standardowego wyposażenia w całej gamie modeli, w tym:
Sport:
Radio 12,3-calowe z ekranem dotykowym
Premium miękki dach
Szary materiał Soul na desce rozdzielczej
Sport S (Sport +):
Adaptacyjny tempomat
Ostrzeżenie o kolizji z przodu
Szyba Gorilla Glass
Willys (Sport S +):
Opony 33 cale
Stalowe belki rockowe
Tylny blokad różnicowy
Sahara (Sport S +):
Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
Podgrzewane fotele i kierownica
High Altitude (Sahara +):
12-stopniowo regulowane elektryczne fotele przednie
12,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją
System monitorowania martwego pola i wykrywania przejść
Czarna lub zielona skórzana deska rozdzielcza Nappa
Czarne lub czarne/zielone skórzane siedzenia Nappa
Przednia szyba akustyczna, grubszy dywan i dodatkowe piankowe wygłuszenie
Dach Sky One-touch
Zintegrowana kamera off-road z przodu
Rubicon (Sport S +):
Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
Czarny wodoodporny materiał Addax na desce rozdzielczej
Holowanie
Dodatkowe przyciski
Tylna oś Dana 44 HD w pełni pływająca
Rubicon X (Rubicon +):
12-stopniowo regulowane elektryczne fotele przednie
12,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją
Dziewięcio-głośnikowy premium system audio Alpine
Skórzane siedzenia Nappa
Podgrzewane fotele i kierownica
Przednia szyba akustyczna, grubszy dywan i dodatkowe piankowe wygłuszenie
System ParkSense do parkowania tyłem
System monitorowania martwego pola i wykrywania przejść
Stalowe zderzaki
Zintegrowana kamera off-road z przodu
Nadkola i twardy dach w kolorze nadwozia
Pakiet Xtreme 35 (gdy wyposażony w automatyczną skrzynię biegów)
Rubicon 392 (Rubicon +):
Pakiet Xtreme 35
Przednia szyba akustyczna, grubszy dywan i dodatkowe piankowe wygłuszenie
Podgrzewane fotele i kierownica
Zintegrowana kamera off-road z przodu
12-stopniowo regulowane elektryczne fotele przednie
4xe
Najbardziej zaawansowany układ napędowy, jaki kiedykolwiek opracowano dla Jeepa Wranglera, maksymalizuje efektywność i eliminuje lęk związany z zasięgiem, oferując 49 mil równoważnika na galon (MPGe), dostarczając jednocześnie 21 mil czysto elektrycznej pracy dla większości codziennych dojazdów i godzin w terenie.
Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe integruje dwa silniki elektryczne i akumulator o napięciu 400 woltów z efektywnym paliwożernym, turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym 2.0-litrowym oraz automatyczną skrzynią przekładniową TorqueFlite o ośmiu biegach. Ta konfiguracja maksymalizuje efektywność elementów napędu hybrydowego i łączy je ze znanym na całym świecie układem napędowym Wranglera.
Nowością na rok 2024, wszystkie modele Wranglera 4xe oferują skrzynkę zasilania Jeep 4xe, która zawiera cztery gniazda 120-woltowe z 30 amperami całkowitej mocy, umożliwiając akumulatorowi ładowanie zewnętrznych urządzeń, takich jak telefony i tablety.
Kluczowe wyniki działania układu napędowego Wranglera 4xe obejmują 375 koni mechanicznych (280 kW), 470 lb-ft (637 Nm) momentu obrotowego i 49 MPGe z następujących komponentów:
Silnik turboładowany 2.0-litrowy I-4
Jednostka silnika-generatora zamontowana na silniku
Jednostka silnika-generatora zamontowana na skrzyni biegów zintegrowana z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu biegach
400-woltowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 17 kWh, 96 ogniw, nikiel mangan kobalt
Tryby E Selec w Jeepie Wrangler 4xe pozwalają kierowcy dostosować hybrydowy układ napędowy tak, aby najlepiej odpowiadał każdej podróży, niezależnie od tego, czy chodzi o codzienne dojazdy w trybie czysto elektrycznym, nocny wypad do miasta, czy ciche eksplorowanie natury w terenie.
Hybrydowy: Domyślny tryb łączy moment obrotowy z silnika 2.0-litrowego i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy będzie najpierw korzystać z energii z akumulatora, a następnie dodać napęd z silnika 2.0-litrowego turboładowanego, gdy akumulator osiągnie minimalny poziom naładowania.
Elektryczny: Układ napędowy działa wyłącznie na zerowej emisji energii elektrycznej, aż akumulator osiągnie minimalny poziom naładowania lub kierowca poprosi o więcej momentu (na przykład podczas pełnego otwarcia przepustnicy), co włącza silnik 2.0-litrowy.
eSave: Priorytetowo traktuje napęd z silnika 2.0-litrowego, oszczędzając naładowanie akumulatora do późniejszego użytku, na przykład do jazdy off-road w trybie EV lub w obszarach miejskich, gdzie napęd spalinowy jest ograniczony. Kierowca może również wybierać między trybami Battery Save and Battery Charge podczas eSave poprzez strony Hybrydowe w monitorze Uconnect.
Silnik turboładowany 2.0-litrowy I-4
Silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra z turbosprężarką, z systemem stop-start silnika (ESS), osiąga moc 270 koni mechanicznych i 295 lb-ft momentu obrotowego oraz współpracuje ze standardową automatyczną skrzynią biegów o ośmiu biegach.
Dzięki zastosowaniu turbodoładowania z podwójnym wirnikiem o niskiej bezwładności oraz elektronicznie sterowanej klapy upustowej dla wyjątkowej reakcji i wydajności, silnik 2.0-litrowy I-4 ma turbosprężarkę zamontowaną bezpośrednio na głowicy cylindrów dla poprawy trwałości. Dedykowany obieg chłodzenia obniża temperaturę powietrza dolotowego, przepustnicy i turbodoładowania.
Silnik turboładowany 2.0-litrowy I-4, który spełnia normy emisji SULEV 30, należy do rodziny architektury Global Medium Engine i ma podwójne wałki rozrządu (DOHC), podwójne niezależne ustawianie czasowania wałka rozrządu oraz system recyrkulacji spalin (C-EGR) z chłodzeniem. Ta kombinacja technologii pozwala na wysoki poziom wydajności i redukuje zużycie paliwa.
Silnik Pentastar V-6 o pojemności 3.6 litra
Silnik Pentastar V-6 o pojemności 3.6 litra dostarcza 285 koni mechanicznych i 260 lb-ft momentu obrotowego i standardowo wyposażony jest w system ESS. Został zaprojektowany, aby zapewnić szeroki pasmo momentu obrotowego z naciskiem na moment obrotowy w niskim zakresie, co jest niezbędne do ekstremalnych jazd off-road, silnik Pentastar V-6 3.6-litrowy dostępny jest z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub opcjonalną automatyczną skrzynią biegów o ośmiu biegach.
Silnik V-8 o pojemności 6.4 litra
Stworzony specjalnie dla Jeepa Wranglera Rubicon 392, silnik V-8 o pojemności 6.4 litra osiąga moc 470 koni mechanicznych i 470 lb-ft momentu obrotowego. Prawie 75% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest tuż powyżej prędkości biegu jałowego silnika, co pozwala na ekscytujący performance, zarówno w przypadku przyspieszenia od 0 do 60 mph w 4,5 sekundy, jak i pokonywania stromych zboczy. Silnik V-8 6.4-litrowy używa żeliwnego bloku cylindrów, aluminiowych głowic, aktywnego kolektora dolotowego, zmiennego czasowania wałka rozrządu, dwóch świec zapłonowych na cylinder, zaworów wydechowych wypełnionych sodem, zaworów dolotowych z pustym trzonem i dysz do chłodzenia tłoków.
Technologia oszczędzania paliwa z deaktywacją cylindrów płynnie przeskakuje do trybu czterocylindrowego o wysokiej wydajności, gdy obciążenie silnika jest lekkie, na przykład podczas jazdy po autostradzie. Pompa wysokowydajna, zamontowana w zbiorniku, zapewnia paliwo silnikowi V-8 nawet w najbardziej wymagających warunkach.
Funkcjonalna wlot powietrza pod maską zasila silnik Wranglera Rubicon 392 chłodnym, gęstym powietrzem zewnętrznym, co prowadzi do zwiększonej wydajności. Inżynierowie Jeepa zapewnili, że V-8 Wranglera Rubicon 392 ma dostęp do świeżego powietrza, niezależnie od terenu i warunków pogodowych. System ssania hydro-guide Wranglera Rubicon 392 zawiera trzy poziomy systemu przewodów z serią odpływów, w tym jednokierunkowy odpływ w komorze powietrznej, który oddziela wodę – do 15 galonów na minutę – od napływającego powietrza silnika. Dzięki temu Wrangler Rubicon 392 może swobodnie pokonywać wodę głębokością do 34 cali, nawet jeśli fala uderza w maskę.
Aktywny układ wydechowy z podwójnym trybem jest standardowy, aby dostarczyć ekscytujący i rozpoznawalny dźwięk. System angażuje się automatycznie, otwierając zawory w systemie wydechowym, przy większych obciążeniach silnika, aby zredukować ciśnienie w układzie wydechowym. Kierowca może również aktywować system za pomocą przycisku. Układ wydechowy z podwójną rurą kończy się wyjątkowymi czterema rurami wydechowymi.