2024 Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Przejdź do galerii zdjęć2024 Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Kiedy Jeep zaprezentował model Wrangler 2024, jednocześnie wprowadzono wersję Rubicon 4xe, pokazując światu, że pojazd hybrydowy może doskonale sprawdzać się również w trudnym terenie.

Wersja Rubicon to jeden z nielicznych samochodów na świecie, który można zabrać prosto z salonu na bardzo trudny szlak off-road i przejechać go bez większego wysiłku. Jednak 2024 Rubicon 4xe potrafi więcej. Może cicho poruszać się po mieście z zerową emisją spalin, dzięki elektrycznemu napędowi.

Rubicon 4xe, z charakterystycznym mniejszym przodem, podobnie jak jego „rodzeństwo”, ma niebieskie haki holownicze, które są typowe dla wersji hybrydowej. W odróżnieniu od standardowego 4xe, ten twardy pojazd terenowy wyposażono w nowy przedni zderzak zaprojektowany do zamontowania wciągarki Warn o udźwigu 8000 funtów. Dodatkowo, standardowo zamontowano opony BFGoodrich All-Terrain o rozmiarze 33 cali. Podobnie jak reszta gamy Wranglerów z hybrydowym napędem, ta wersja została także wyposażona w system V2L, który pozwalał użytkownikom na dostarczanie prądu do przyczepy kempingowej lub innych urządzeń.

W środku w porównaniu z poprzednikiem wprowadzono ogromne ulepszenia. Na szczycie centralnego panelu umieszczono 12-calowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego Uconnect 5. Jeep skupił się również na komforcie klientów, dodając fotele elektryczne. Wraz z nową gamą, Rubicon otrzymał także adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne boczne oraz system monitorowania martwego pola. Na koniec, ta wersja miała niebieskie litery Rubicon wyhaftowane na przednich częściach oparć foteli.

Napędzany silnikiem czterocylindrowym oraz silnikiem elektrycznym zintegrowanym z skrzynią biegów, Rubicon 4xe udowodnił, że PHEV może również przejeżdżać przez wodę, błoto i inne trudne warunki. Jego blokady dyferencjałów oraz swobodnie zawieszony wał były częścią udoskonaleń modelu 2024.

 Nowy Jeep® Wrangler 2024, najbardziej wszechstronny i rozpoznawalny pojazd na świecie, rozwija swoją legendarną historię, oferując niezrównane połączenie możliwości terenowych, autentycznego designu Jeepa, wolności przestrzeni otwartej, zaawansowanych układów napędowych, doskonałej dynamiki zarówno na drogach, jak i w terenie, oraz szeregu innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa i nowoczesnych technologii.

Najnowsza ewolucja najbardziej zdolnego w terenie i najbardziej ikonicznego SUV-a na świecie zwiększa możliwości, wprowadza nową technologię oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, pozostając wierna formule Wranglera i zapewniając wolność do podróżowania wszędzie i robienia czegokolwiek.

Nowością w roku modelowym 2024 jest to, że marka Jeep wznosi możliwości Wranglera na nowe wyżyny, wprowadzając pierwszy w pełni pływający tylny wał Dana, dostępny współczynnik wspinaczki 100:1, nową fabryczną wyciągarkę Warn oraz zwiększoną zdolność holowania 5000 funtów. Wewnątrz klienci doświadczają większego komfortu i bezpieczeństwa, z nowym wnętrzem, w którym dostępne są elektrycznie regulowane przednie siedzenia, standardowe radio dotykowe Uconnect 5 o przekątnej 12,3 cala oraz standardowe poduszki powietrzne boczne w pierwszym i drugim rzędzie.

„Jeep Wrangler to archetypiczny bohater przygód, ucieleśniający ducha i duszę marki Jeep,” powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedaliśmy niemal 5 milionów Wranglerów na całym świecie, osiągając nowe poziomy możliwości 4×4 z każdą nową generacją. Dziś po raz kolejny podnosimy poprzeczkę, łącząc najzdolniejszego Wranglera w historii z większą ilością technologii, komfortu i funkcji bezpieczeństwa. To połączenie bez kompromisów, wzbogacone o możliwość wyboru spośród czterech różnych układów napędowych, w tym naszego zasilanego elektrycznie 4xe, który jest najlepiej sprzedającym się hybrydowym pojazdem elektrycznym w Ameryce.”

Nowy Wrangler, opierający się na swoim dziedzictwie wolności i przygody, jest świadectwem lojalności swojej entuzjastycznej bazy fanów.

„Nowy Jeep Wrangler 2024 to ilustracja tego, jak silna jest społeczność Jeepa i jak na bieżąco wprowadza ulepszenia, oczekując większych możliwości, zaawansowanej technologii i większej doskonałości,” powiedział Jim Morrison, starszy wiceprezydent i szef marki Jeep w Ameryce Północnej. „Dzięki temu, że 4xe odgrywa kluczową rolę w ofercie, nowy Wrangler zabiera to, co najlepsze, i czyni to jeszcze lepszym, oferując jeszcze bardziej legendarną zdolność 4×4, dzięki naszemu pierwszemu w pełni pływającemu tylnemu wałowi Dana, który umożliwia właścicielom Wranglera łatwą wymianę opon; bardziej zaawansowane i komfortowe wnętrze z standardowym 12,3-calowym ekranem dotykowym oraz dostępnych elektrycznie regulowanych fotelach przetestowanych pod kątem pokonywania wody; więcej funkcji bezpieczeństwa i technologii, w tym standardowych poduszek powietrznych bocznych; oraz stylizację, nowe spojrzenie na ikoniczną kratkę z siedmioma otworami, które pozostają wierne oryginalnemu wzornictwu.”

Jeep Wrangler 2024 będzie dostępny w modelach Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon i Rubicon 392. Zamówienia są już otwarte, a pojazdy zaczynają trafiać do amerykańskich dealerów Jeepa pod koniec 2023 roku. Jeep Wrangler 2024 będzie również dostępny na rynkach na całym świecie.

Zero Emisji Wolność: 4xe to nowy 4×4

Jeep Wrangler 4xe od dwóch lat pozostaje najlepiej sprzedającą się hybrydą w Ameryce, a nowy Wrangler 4xe z 2024 roku opiera się na celu marki Jeep, jakim jest Zero Emisji Wolność w dążeniu do bycia najbardziej ekologiczną marką SUV-ów w świecie, budując najbardziej zdolne i zrównoważone SUV-y Jeepa.

Modele Jeep Wrangler 4xe, wraz z gamą zasilanych elektrycznie układów napędowych, odegrają kluczową rolę w strategii marki Jeep, zgodnej z planem Stellantis Dare Forward 2030, w ramach którego elektryfikowane i bardziej wydajne systemy napędowe pomogą Stellantis zmniejszyć globalny ślad węglowy o 50% do 2030 roku i przewodzić branży transportowej, osiągając zerowy bilans węglowy do 2038 roku. Do końca 2025 roku cała oferta marki Jeep w Ameryce Północnej będzie elektryfikowana. Do 2030 roku 50% sprzedaży marki Jeep w Stanach Zjednoczonych będą stanowiły pojazdy elektryczne, a 100% pojazdów Jeep w Europie będzie w pełni elektrycznych.

Najszersza gama opcji układów napędowych w premium segmencie off-road

Od 49 MPGe elektryfikowanego 4xe do Rubicon 392 z silnikiem V-8 o mocy 470 KM, nowy Jeep Wrangler 2024 oferuje najróżniejsze opcje układów napędowych w segmencie off-road, dając klientom Wranglera możliwość wyboru systemu napędowego, który najlepiej odpowiada ich stylowi życia. Zaawansowana gama 4xe i wysokowydajny Rubicon 392 są dostępne wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy silniki benzynowe o pojemności 2.0 i 3.6 litra oferują zarówno sześciobiegową skrzynię manualną, jak i osiem biegów automatycznej.

2.0-litrowy silnik PHEV 4xe z turbodoładowaniem: 375 KM, 470 lb.-ft. momentu obrotowego
2.0-litrowy silnik I-4 z turbodoładowaniem: 270 KM i 295 lb.-ft. momentu obrotowego
3.6-litrowy silnik V-6: 285 KM i 260 lb.-ft. momentu obrotowego
6.4-litrowy silnik V-8: 470 KM i 470 lb.-ft. momentu obrotowego
Legendarny układ 4×4: Najbardziej zdolny SUV bez kompromisów

Nowy Jeep Wrangler 2024 zapewnia legendarną zdolność off-road dzięki:

Czterem zaawansowanym systemom 4×4:
Komendy-Trac transfer z częściowym napędem
Rock-Trac transfer z częściowym napędem
Rock-Trac transfer z pełnym napędem
Selec-Trac transfer z pełnym napędem
Niezrównanym współczynnikom wspinaczki sięgającym 100:1
Możliwości pokonywania wody do 34 cali
Niezłomnej geometrii podejścia, zejścia i przetaczania oraz prześwicie:
Kąt podejścia: 47,4 stopnia
Kąt przetaczania: 27,8 stopnia
Kąt zejścia: 40,4 stopnia
Prześwit: 12,9 cala
Każdy model Wranglera posiada odznakę Trail Rated, która odzwierciedla nienaganną specyfikację, w tym stałe osie Dana, dwubiegową skrzynię, kontrolę trakcji, haki holownicze (dwa z przodu, jeden z tyłu), cztery tarcze hamulcowe oraz minimalny rozmiar opon wynoszący 32 cale. Nowy Wrangler 2024 kontynuuje podnoszenie poprzeczki dzięki zupełnie nowemu, nowej generacji pełnopływającemu wałowi Dana 44 HD w modelach Rubicon; nowym, ulepszonym treści w Willys, w tym standardowej tylnej blokady i opon 33-calowych; oraz nowemu modelowi Rubicon X ze standardowymi oponami 35-calowymi (2.0-litrowe i 3.6-litrowe napędy automatyczne), zintegrowaną kamerą off-road i stalowymi zderzakami.

Klienci Wranglera zawsze posuwają się dalej, regularnie wymieniając na większe opony i instalując wytrzymałe pełnopływowe tylne osie, aby poradzić sobie z większymi oponami. Teraz klienci Wranglera mogą otrzymać osie pełnopływowe, typowo spotykane w ciężkich pojazdach użytkowych, bezpośrednio z fabryki. Pierwsza konstrukcja pełnopływowej tylnej osi Wranglera Rubicon składa się z zespołu piasty koła, który jest oddzielony od wału, z wrzecionem przymocowanym do rury osi, które wspiera piastę koła za pomocą pary łożysk.

Dzięki zastosowaniu konstrukcji pełnopływowej, ciężar pojazdu przenoszony jest na rurę osi, a nie na sam wał. Dlatego wał poddawany jest jedynie obciążeniom skrętnym, a jego jedyną funkcją jest przenoszenie mocy do piasty koła. Taka silniejsza i bardziej wytrzymała konstrukcja pełnopływowa umożliwia maksymalną zdolność holowania 5000 funtów w modelach Rubicon z silnikami 2.0-litrowymi i 3.6-litrowymi automatycznymi.

Legendarną zdolność dla Rubicon Wranglera zapewniają wszystkie cechy off-road, w tym:

Pierwsza pełnopływowa tylna oś Dana 44 HD
Rock-Trac transfer z częściowym napędem z przełożeniem 4:1 4LO
Elektroniczne rozłączenie przedniego stabilizatora
Blokady osi przednich i tylnych Tru-Lok
17-calowe aluminiowe felgi z oponami BFGoodrich typu all-terrain o rozmiarze 33 cali
Nowy model Rubicon X, będący bardziej premium wersją Rubicona, dodaje:

Rock-Trac transfer z pełnym napędem
Zintegrowaną kamerę off-road
Stalowe zderzaki
Pakiet Xtreme 35 z felgami do blokady beadlock i 35-calowymi oponami BFGoodrich typu all-terrain (2.0-litrowe i 3.6-litrowe napędy automatyczne)
470-konna wersja Wrangler Rubicon 392 wraca w 2024 roku z standardowym Pakietem Xtreme 35, przełożeniem osi 4.56 oraz transferem Selec-Trac z pełnym napędem o przełożeniu 4LO wynoszącym 2.72:1.

Nowością na rok 2024 jest to, że modele Rubicon Wranglera są dostępne z fabryczną wyciągarką Warn o pojemności 8000 funtów, zamontowaną w stalowym zderzaku przednim z demontowanymi końcówkami.

W 2024 roku Wrangler Willys zwiększa zdolności 4×4 dzięki nowej standardowej blokadzie tylnej Tru-Lok, stalowym szynom ochronnym, grupie elektrycznej do holowania oraz większym oponom 33-calowym (zastępującym wcześniejsze 32-calowe). Co więcej, wersja 4xe Willys dodaje transfer Selec-Trac z pełnym napędem o przełożeniu 4LO wynoszącym 2.72:1.

Wrangler High Altitude wraca z nowym standardowym dachem Sky One-Touch, 12-krotną regulacją elektryczną i ogrzewanymi przednimi siedzeniami, zintegrowaną przednią kamerą oraz transferem Selec-Trac z pełnym napędem, a także unikalnym wyglądem zewnętrznym z 20-calowymi felgami i zderzakami w kolorze nadwozia. Modele High Altitude są pierwszymi Wranglerami, które wprowadzają ekskluzywny nowy kolor wnętrza Mantis Green na desce rozdzielczej i skórzanych siedzeniach Nappa.

Sprawdzona konstrukcja ramowa stanowi fundament legendarnych możliwości Jeepa

Dzięki konstrukcji ramowej i precyzyjnie zaprojektowanemu pięciowachlarzowemu układowi zawieszenia, nowy Wrangler 2024 zapewnia niezrównane możliwości, udoskonaloną dynamikę drogową i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.

Aby chronić kluczowe komponenty pojazdu podczas jazdy w terenie, w tym zbiornik paliwa, skrzynię rozdzielczą i miskę olejową automatycznej skrzyni biegów, Wrangler wyposażony jest w cztery osłony podwozia. Modele Willys i Rubicon korzystają z wytrzymałych, stalowych rur ochronnych, aby zminimalizować potencjalne uszkodzenia nadwozia podczas jazdy po trudnym terenie.

Wykorzystanie lekkich, wysoko wytrzymałych elementów aluminiowych, w tym drzwi, zawiasów drzwi, maski, nadkoli, ramy szyby i magnezy, pomaga zmniejszyć wagę i zwiększyć efektywność paliwową.

W 2024 roku Wrangler kontynuuje stosowanie sprawdzonego pięciowachlarzowego układu zawieszenia sprężynowego. Zawieszenie przednie Wranglera składa się z dwóch górnych i dwóch dolnych stalowych ramion sterujących o wysokiej wytrzymałości dla kontrolowania długości oraz belki poprzecznej dla kontrolowania osi w poziomie. Zawieszenie tylne pięciowachlarzowe charakteryzuje się podobnym układem jak zawieszenie przednie, z dwiema górnymi i dwiema dolnymi stalowymi ramionami sterującymi dla kontrolowania osi wzdłuż, a także belką poprzeczną dla kontrolowania osi w poziomie.

Przednie i tylne pełnowymiarowe belki stalowe mają na celu kontrolowanie bocznego ruchu osi przy minimalnej zmianie kąta podczas ruchu zawieszenia. Amortyzatory są dostrojone w celu uzyskania optymalnego balansu pomiędzy zachowaniem drogowym a legendarną zdolnością off-road, oferując doskonały komfort jazdy, kontrolę przechyłów karoserii oraz dynamiczne prowadzenie. W modelach Rubicon Wranglera zastosowano elektroniczne rozłączenie przedniego stabilizatora, aby zapewnić dodatkowy skok kół, gdy teren tego wymaga.

Ponad 85 dostępnych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń

Bezpieczeństwo i zabezpieczenia miały kluczowe znaczenie w procesie tworzenia nowego Wranglera 2024, który oferuje ponad 85 dostępnych czynnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń. Standardowo we wszystkich modelach na rok 2024 są poduszki powietrzne boczne w pierwszym i drugim rzędzie, które uzupełniają standardowe poduszki powietrzne przednie oraz poduszki powietrzne boczne montowane w fotelach.

W roku modelowym 2024 Wrangler wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa z przodu drugiego rzędu z napinaczami i ogranicznikami obciążenia, a także w udoskonalenia konstrukcyjne dla poprawy jakości ochrony w razie uderzenia bocznego.

Ostrzeganie przed kolizją czołową i zaawansowany tempomat z funkcją zatrzymywania są teraz standardowe w Sport S i wyższych modelach. System monitorowania martwego pola i detekcji przejazdów, a także system ParkSense do pomocy w parkowaniu tylnym, są standardowo dostępne w modelach High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392, a także opcjonalnie w Sport S, Willys, Sahara i Rubicon. Kamera tylna ParkView z dynamicznymi liniami siatki, kontrola trakcji oraz elektroniczna kontrola stabilności (ESC) z elektronicznym ograniczeniem przechyłów są standardowe we wszystkich modelach.

Ikoniczny design Jeepa Wranglera: Nowa kratka, wzory felg i wiele opcji wolności przestrzeni otwartej

Nowy Jeep Wrangler 2024 rozwija się w ramach estetyki rzeźbiarskiego wzornictwa, które natychmiastowo przyciąga uwagę swoimi tradycyjnymi cechami designu Jeepa. Ikoniczna kratka o siedmiu otworach 2024 Wrangler, po raz pierwszy wprowadzona w modelu 20-lecia Rubicon 2023, zyskała odnowiony wygląd z czarnymi teksturowanymi otworami, metalicznymi bezelami w neutralnym szarym odcieniu i obramowaniem w kolorze nadwozia (czarne otwory i obramowania w połysku i w modelu Willys, czarne obramowania w połysku w modelu High Altitude oraz platynowe srebrne otwory i obramowania w modelu Sahara). W nowej kratce, zarówno wizualnie, jak i dosłownie, zmniejszono rozmiar, co poprawia chłodzenie, a także umożliwia montaż nowej fabrycznej wyciągarki Warn, dostępnej w modelach Rubicon.

Nowa, gotowa do szlaków, antena stealth zintegrowana w przedniej szybie zastępuje poprzednią stalową antenę masztową, upraszczając wygląd Wranglera i eliminując zaczepy na gałęziach lub konarach na szlaku.

Dziesięć nowych standardowych i opcjonalnych wzorów felg, od 17 do 20 cali średnicy i w tym felgi do blokady beadlock w zestawie Xtreme 35, odświeżają ofertę Wranglera z rozmiarami opon od 32 do 35 cali.

Liczne opcje wolności przestrzeni otwartej, w tym nowy standardowy premium soft-top, dwa dostępne hardtopy (czarny i w kolorze nadwozia), ekskluzywny dach Sky One-Touch, Sunrider do hardtopu oraz grupa z podwójnymi drzwiami z pół drzwiami, oznaczają, że istnieje wiele różnych kombinacji drzwi, dachu i szyb, aby klienci Wranglera mogli dostosować swoją przygodę off-road do swoich specyficznych potrzeb.

Wrangler jest również dostępny w 10 przyciągających wzrok kolorach nadwozia, w tym: Anvil (NOWOŚĆ), Earl, Firecracker Red, Granite Crystal, Silver Zynith, High Velocity, Hydro Blue, Sarge, Bright White i czarny.

Autentyczne wnętrze z doskonałymi cechami i technologią

Nowe, wyrafinowane wnętrze Wranglera jest pełne doskonałych funkcji i technologii w połączeniu z funkcjonalnością i wszechstronnością Jeepa. Zainspirowany dziedzictwem centralny panel charakteryzuje się czystą, rzeźbioną formą, która doskonale współgra z poziomym stylem deski rozdzielczej. Wyposażona deska rozdzielcza posiada nowe powierzchnie o miękkim dotyku, wykonane z tkaniny lub poliuretanu, z kontrastowymi szwami jako akcentami. Na szczycie deski znajduje się nowe miejsce na uchwyty AMPS.

Standardem we wszystkich modelach jest poprawiona funkcja rozpoznawania głosu w trybie bezprzewodowym, która teraz wykorzystuje technologię mikrofonowej sieci. W modelach High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392 standardowy premium pakiet kabiny dodaje akustyczne przednie szkło, grubszy dywan oraz dodatkową piankę wygłuszającą w nadprożu szyb, przedniej osłonie i słupkach B, zapewniając cichszą jazdę.

Nowy, 12,3-calowy ekran dotykowy – największy i najbardziej zaawansowany wyświetlacz kiedykolwiek oferowany w Wranglerze – mieści w sobie piątą generację nagradzanego systemu Uconnect 5 i znajduje się na szczycie centralnego panelu, tuż nad nowym smukłym prostokątnym wentylatorem powietrza. Zewnętrzne wentylatory powietrza zachowują swoje charakterystyczne okrągłe kształty.

Uconnect 5 oferuje pięciokrotnie szybsze prędkości działania w porównaniu do poprzedniej generacji. Dzięki zastosowaniu systemu operacyjnego Android oraz aktualizacji Over-the-Air (OTA), Uconnect 5 zapewnia elastyczność, która pozwoli systemowi nieustannie ewoluować, oferując nowe treści, funkcje i usługi.

Nowy system Uconnect 5 Wranglera oferuje więcej połączeń i funkcji dla niezrównanej łatwości obsługi. Zestaw kluczowych funkcji systemu obejmuje:

12,3-calowy ekran dotykowy (NOWOŚĆ)
Trails Offroad (NOWOŚĆ)
Pięć profili użytkowników oraz tryb valet – personalizowane preferencje muzyczne, aplikacje, pozycja siedzenia, kąty luster oraz poziomy komfortu klimatyzacji (NOWOŚĆ)
Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto
W pełni konfigurowalny ekran główny pozwalający na szybki dostęp do często używanych funkcji i jednoczesne sterowanie (NOWOŚĆ)
Równoczesne połączenie dla dwóch telefonów z obsługą Bluetooth (NOWOŚĆ)
Funkcjonalność Alexa Home to Car, obejmująca wbudowanego asystenta głosowego Alexa i funkcje Car to Home
Aplikacja mobilna Uconnect
Platforma SiriusXM 360L i Personalizowane Stacje napędzane przez Pandora (NOWOŚĆ)
Nawigacja TomTom z przewidywalnym wyszukiwaniem, naturalnym mówieniem i aktualizacjami ruchu na żywo
Mapy z aktualizacjami OTA na żądanie dla systemu nawigacji Uconnect NAV (NOWOŚĆ)
Hotspot Wi-Fi 4G LTE do podłączenia do ośmiu urządzeń bezprzewodowych
Nowy Wrangler jest doskonale wyposażony, aby zapewnić pasażerom połączenie w podróży. Funkcjonalność została poprawiona dla pasażerów w pierwszym rzędzie dzięki standardowym dwóm portom USB typu C, które umożliwiają ładowanie urządzeń do czterech razy szybciej. Wrangler oferuje łącznie aż siedem portów USB typu A i C w obu rzędach. Standardowe gniazda zasilania 12-woltowe są rozmieszczone po całym nowym Wranglerze, a dostępne jest gniazdo 115-woltowe AC do zasilania wybranych trójprzewodowych urządzeń domowych.

Trail Rated & Gotowy do Terenów

Marka Jeep będzie pierwszą marką motoryzacyjną, która wprowadzi wbudowane przewodniki przygód off-road z wprowadzeniem Trails Offroad (dostępność później) w nowym Jeepie Wrangler 2024. Oczywiście nowy Wrangler będzie pierwszym pojazdem Jeep, który oferuje dostępny kompleksowy system przewodników szlaku Trails Offroad, który ułatwia planowanie przygód off-road jak nigdy dotąd i jest bardziej dostępny dla klientów.

System, który można pobrać bezpośrednio do systemu Uconnect 5 i wyświetlić na nowym, 12,3-calowym ekranie o wysokiej rozdzielczości, oferuje szczegółowe przewodniki szlaków dla 62 tras Jeep Badge of Honor, w tym Rubicon Trail w Kalifornii, Hell’s Revenge w Utah i Jericho Mountain w New Hampshire. Dla jeszcze większych przygód właściciele mogą zaktualizować do premium subskrypcji, która odblokowuje pełny katalog przewodników Trails Offroad liczący ponad 3000 szlaków.

Katalog Trails Offroad obejmuje szeroki wachlarz poziomów trudności i terenów i charakteryzuje się niezrównanym poziomem informacji i jakości, w tym:

Eksperci Trails Offroad oceniają wszystkie szlaki na podstawie rzeczywistych ocen
Spójna ocena trudności oparta na 14 parametrach
Opis trasy
Kluczowe punkty odniesienia dla zakrętów, przeszkód i punktów zainteresowania
Ta nowa współpraca daje klientom Jeepa szczegółowe informacje na temat najlepszych przygód off-road w Stanach Zjednoczonych i częściach Kanady, a także aktualizacje Over-the-Air dostępne w celu dalszego wzbogacenia doświadczenia. Klienci będą mogli również nawigować bezpośrednio do punktu wyjścia swojej wybranej przygody off-road i śledzić swoje postępy, korzystając z zintegrowanych map szlaków. Niezrównana integracja w pojeździe dodatkowo umacnia przywództwo marki Jeep w terenie.

Nowe modele wzmacniają i rozszerzają ofertę Wranglera

Najlepiej sprzedająca się hybryda typu plug-in w Ameryce wzmacnia swoje dominację na drogach i w terenie dzięki dwóm nowym modelom na rok modelowy 2024: nowemu Wranglerowi Sport S 4xe oraz nowemu Rubicon X.

Oferujący nagradzany silnik o mocy 375 KM i momencie obrotowym 470 lb.-ft, który efektywnie przechodzi w 21 mil zasięgu elektrycznego oraz 49 MPGe, model Sport S 4xe wyposażony jest w standardowy 12,3-calowy ekran dotykowy, elektryczne okna i zamki drzwi, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania, ostrzeganie przed kolizją, boczne poduszki powietrzne, zdalny dostęp bezkluczykowy, premium soft-top, 20-calowe aluminiowe felgi oraz szybę z szkła Gorilla.

Również nowym modelem na rok 2024 jest Rubicon X. Dostępny zarówno z silnikiem spalinowym, jak i 4xe, nowy Rubicon X dodaje możliwości, styl i technologię do wyższych poziomów oferty Wranglera.

Oparty na legendarnym Rubiconie, premium Rubicon X dodaje 12,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją, 12-krotną regulację elektryczną przednich siedzeń, dziewięcio-głośnikowy premium system audio Alpine oraz skórzane siedzenia Nappa wewnątrz. Zewnętrznie, Rock-Trac z pełnym napędem, zintegrowana kamera off-road, stalowe zderzaki, hardtop w kolorze nadwozia oraz nadkola w kolorze nadwozia zajmują się swoim zadaniem.

Nowe standardy = więcej standardowego wyposażenia

W 2024 roku gama Wranglera oferuje więcej standardowego wyposażenia, w tym:

Sport:
12,3-calowy ekran dotykowy
Premium soft-top
Tkanina Gray Soul w panelu IP
Sport S (Sport +):
Adaptacyjny tempomat
Ostrzeganie przed kolizją
Szyba Gorilla
Willys (Sport S +):
Opony 33-calowe
Stalowe szyny ochronne
Tylny blokada dyferencjału
Sahara (Sport S +):
Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
Ogrzewane siedzenia i kierownica
High Altitude (Sahara +):
12-krotna regulacja elektryczna przednich siedzeń
12,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją
Monitorowanie martwego pola i wykrywanie przejazdów
Panel IP w kolorze czarnym lub Mantis Green z wykończeniem Nappa
Skórzane siedzenia w kolorze czarnym lub czarnym/Mantis Green z wykończeniem Nappa
Akustyczne przednie szkło, grubszy dywan oraz dodatkowa pianka wygłuszająca
Dach Sky One-Touch
Zintegrowana przednia kamera off-road
Rubicon (Sport S +):
Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
Panel IP z materiału Addax odpornym na wodę
Holowanie
Włączniki dodatkowe
Pełnopływowa tylna oś Dana 44 HD
Rubicon X (Rubicon +):
12-krotna regulacja elektryczna przednich siedzeń
12,3-calowy ekran dotykowy z nawigacją
Dziewięcio-głośnikowy premium system audio Alpine
Skórzane siedzenia Nappa
Ogrzewane siedzenia i kierownica
Akustyczne przednie szkło, grubszy dywan oraz dodatkowa pianka wygłuszająca
System ParkSense do pomocy w parkowaniu tylnym
Monitorowanie martwego pola i wykrywanie przejazdów
Stalowe zderzaki
Zintegrowana przednia kamera off-road
Nadkola i hardtop w kolorze nadwozia
Pakiet Xtreme 35 (gdy wyposażony w automatyczną skrzynię biegów)
Rubicon 392 (Rubicon +):
Pakiet Xtreme 35
Akustyczne przednie szkło, grubszy dywan oraz dodatkowa pianka wygłuszająca
Ogrzewane siedzenia i kierownica
Zintegrowana przednia kamera off-road
12-krotna regulacja elektryczna przednich siedzeń
4xe

Najbardziej zaawansowany układ napędowy kiedykolwiek opracowany dla Jeepa Wranglera maksymalizuje efektywność i eliminuje lęk przed zasięgiem, osiągając 49 mil na galon ekwiwalent (MPGe), jednocześnie zapewniając 21 mil czysto elektrycznej pracy w codziennych dojazdach i godzinach w terenie.

Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe integruje dwa silniki elektryczne oraz akumulator 400-woltowy z efektywnym paliwowo, turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2,0 litra oraz ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Ta konfiguracja maksymalizuje efektywność komponentów napędu hybrydowego i łączy je z renomowanym i sprawdzonym układem napędowym Wranglera.

Nowością na rok 2024 jest to, że wszystkie modele Wranglera 4xe oferują Jeep 4xe Power Box, który zawiera cztery gniazda 120-woltowe z 30 amperami całkowitej mocy, umożliwiając akumulatorowi zasilanie zewnętrznych urządzeń, takich jak telefony czy tablety.

Kluczowe parametry układu napędowego Wranglera 4xe obejmują 375 KM (280 kW), 470 lb.-ft. (637 Nm) momentu obrotowego oraz 49 MPGe z następujących komponentów:

2.0-litrowy silnik I-4 z turbodoładowaniem
Jednostka generatora zamontowana na silniku
Jednostka generatora zamontowana na skrzyni biegów zintegrowana z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 400-woltów, 17 kWh, 96 ogniw, niklowo-manganowy-kobaltowy
Tryby E Selec w modelu Jeep Wrangler 4xe umożliwiają kierowcy dostosowanie napędu hybrydowego do potrzeb każdej podróży, niezależnie od tego, czy chodzi o zaspokojenie potrzeb codziennych dojazdów w trybie czysto elektrycznym, wieczoru na mieście, czy cichego odkrywania natury w terenie.

Hybrydowy: Domyślny tryb łączy moment obrotowy z silnika 2.0-litra i silnika elektrycznego. W tym trybie, napęd używa najpierw energii z akumulatora, a następnie dodaje napęd z turbodoładowanego silnika I-4, kiedy akumulator osiągnie minimalny poziom naładowania.
Elektryczny: Napęd pracuje wyłącznie na zeroemisyjnej energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie zażąda większego momentu obrotowego (np. pełna przepustnica), co uruchamia silnik 2.0-litra.
eSave: Priorytetuje napęd z silnika 2.0-litrowego, oszczędzając energię akumulatora do późniejszego użycia, na przykład w trakcie off-roadu czy w obszarach miejskich, gdzie użycie napędu spalinowego jest ograniczone. Kierowca może również wybierać między oszczędzaniem energii a ładowaniem podczas trybu eSave za pomocą stron Hybrydowych w monitorze Uconnect.
2.0-litrowy silnik I-4 z turbodoładowaniem

2.0-litrowy silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem i funkcją start-stop (ESS) ma moc 270 KM i 295 lb.-ft. momentu obrotowego i jest połączony z standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynią.

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki z podwójnym wirnikiem i niską bezwładnością oraz elektrycznie sterowanemu zaworowi upustowemu dla wyjątkowej reakcji i wydajności, 2.0-litrowy silnik I-4 ma turbosprężarkę zamontowaną bezpośrednio na głowicy cylindrów dla lepszej wytrzymałości. Dedykowany obieg chłodzenia obniża temperaturę powietrza dolotowego, przepustnicy i turbosprężarki.

2.0-litrowy silnik I-4, który spełnia standardy emisji SULEV 30, należy do grupy architektur silników średniej wielkości Global Medium Engine i charakteryzuje się podwójnymi wałkami rozrządu (DOHC), podwójnym niezależnym czasowaniem wałków rozrządu oraz systemem recyrkulacji spalin (C-EGR). Ta kombinacja technologii zapewnia wysokie poziomy wydajności i zmniejsza zużycie paliwa.

3.6-litrowy silnik Pentastar V-6

3.6-litrowy silnik Pentastar V-6 generuje 285 KM i 260 lb.-ft. momentu obrotowego oraz ma standardowo funkcję ESS. Zaprojektowany tak, aby zapewnić szeroki zakres momentu obrotowego, skoncentrowany na niskim momencie obrotowym – niezbędnej cechy do ekstremalnego off-roadu – 3.6-litrowy silnik Pentastar V-6 jest standardowo wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną lub opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

6.4-litrowy silnik V-8

Skrzynia biegów jest dostosowana specjalnie dla modelu Jeep Wrangler Rubicon 392, 6.4-litrowy silnik V-8 osiąga moc 470 KM i 470 lb.-ft. momentu obrotowego. Z niemal 75% maksymalnego momentu obrotowego dostępnego tuż po rozruchu, silnik V-8 zapewnia ekscytującą wydajność, niezwykle umożliwiając osiągnięcie czasu 0-60 mph wynoszącego 4,5 sekundy oraz wspinanie się po stromych wzniesieniach. 6.4-litrowy silnik V-8 wykorzystuje żeliwny blok cylindrów, aluminiowe głowice, aktywną kolektor powietrza, zmienne czasowanie wałka rozrządu, podwójne świece zapłonowe na cylinder, zawory wylotowe wypełnione sodem, zawory dolotowe z pustym trzonem oraz dysze chłodzące tłoków. Silnik Wranglera Rubicon 392 jest wyposażony w misę olejową z tylnym odpływem, alternator wysoko montowany oraz układ wydechowy zapewniający swobodny przepływ.

Technologia oszczędzania paliwa z dezaktywacją cylindrów płynnie przełącza się na tryb czterocylindrowy o wysokiej efektywności paliwowej, gdy obciążenia silnika są małe, na przykład podczas jazdy po autostradzie. Wysokowydajna pompa umieszczona w zbiorniku utrzymuje silnik V-8 w odpowiednim zasilaniu nawet w najtrudniejszych warunkach.

Funkcjonalny scoop maski zasila silnik Wranglera Rubicon 392 chłodnym, gęstym powietrzem z zewnątrz, co prowadzi do zwiększonej wydajności. Inżynierowie Jeepa zapewnili, że silnik V-8 Wranglera Rubicon 392 dostaje świeże powietrze, niezależnie od terenu i warunków pogodowych. System poboru powietrza Hydro-Guide Wranglera Rubicon 392 zawiera trójpoziomowy system kanałów z serią odpływów, w tym jednokierunkowy odpływ w obudowie powietrza, który oddziela wodę – do 15 galonów na minutę – od powietrza docierającego do silnika. Dzięki temu Wrangler Rubicon 392 może pokonywać wodę do 34 cali głębokości, nawet jeśli fala przechodzi przez maskę.

Aktywny, dwumodułowy układ wydechowy jest standardem, aby dostarczać ekscytujący i niepowtarzalny dźwięk. System aktywuje się automatycznie, otwierając zawory w układzie wydechowym przy wyższych obciążeniach silnika w celu zredukowania ciśnienia w układzie wydechowym. Kierowca może również aktywować system przyciskiem. Układ wydechowy o podwójnych rurach końcowych jest wykończony unikalnymi końcówkami wydechowymi w kształcie kwadratu.

2.0L PHEV 6MT AWD (375 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc275.8 Kw @ - Rpm
375 Hp @ - Rpm
370 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy470 Lb-Ft @ - Rpm
637 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.