2024 Land Rover Range Rover Sport SV

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Land Rover Range Rover Sport SV

Przejdź do galerii zdjęć2024 Land Rover Range Rover Sport SV

Range Rover znany jest z oferowania sportowego i luksusowego pojazdu zamkniętego w nadwoziu SUV. Nowy Range Rover Sport SV przenosi tytuł „sportowy” na nowy poziom, gdyż jest wyposażony w silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 litra z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 626 KM, który pozwala na osiągnięcie oszałamiającej maksymalnej prędkości 180 mph (290 km/h).

Aby lepiej sprostać preferencjom swoich klientów, Range Rover oferuje również hybrydową wersję nowego modelu, w której napęd elektryczny łączy się z silnikiem benzynowym o pojemności 3,0 litra i sześciu cylindrach, co zapewnia moc 542 KM, a jednocześnie oferuje zasięg w trybie elektrycznym wynoszący do 75 mil (121 km).

Ta aktualizacja dostosowuje pojazd do miejskich potrzeb, umożliwiając kierowcy krótkie przejazdy wyłącznie na zasilaniu elektrycznym, cicho i responsywnie.

Dynamiczne możliwości wzmacniają unikalny system zawieszenia 6D Dynamics, innowacyjna technologia łącząca hydrauliczne tłumiki sprzężone, regulowane sprężyny powietrzne oraz kontrolę przechyłu, co zwiększa przyczepność i stabilność w szybkich zakrętach oraz podczas nagłych przyspieszeń.

Aby uzupełnić możliwości stabilizacyjne, Range Rover Sport SV jest pierwszym produkcyjnym samochodem, który oferuje 23-calowe felgi z włókna węglowego, co pozwala na redukcję masy ogólnej o ponad 77 funtów (35 kg) w porównaniu do standardowych 23-calowych felg z odlewanego stopu.

Pojazd o takich rozmiarach i mocy potrzebuje znacznej siły do zatrzymania, a Range Rover zapewnia, że możliwości hamulcowe dorównują osiągom prędkości tego auta, wprowadzając po raz pierwszy w ich konstrukcjach hamulce węglowo-ceramiczne.

Redukcja masy nieodsprężonej to tylko dodatek do faktu, że hamulce ceramiczne oferują znacznie lepszą wydajność przy wysokich temperaturach. Dodatkowo, felgi są wyposażone w największe przednie zaciski hamulcowe, jakie kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze. Unikalne ośmio-tłokowe zaciski Brembo Octyma zostały specjalnie opracowane dla tego pojazdu.

Aby w pełni wykorzystać zwiększone możliwości dynamiczne nowego Range Rovera Sport SV, kierowcy mogą podnieść sportowy charakter pojazdu, po prostu naciskając nowo wprowadzony przycisk SV Mode zlokalizowany na kierownicy.

Wykraczając poza istniejący tryb Dynamic w Range Roverze Sport, tryb SV dostosowuje różne aspekty pojazdu. Obejmuje to optymalizację układu kierowniczego, ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, reakcji na gaz, dźwięku wydechu oraz systemu zawieszenia 6D Dynamics. Połączenie tych regulacji skutkuje ekscytującym i immersyjnym doświadczeniem jazdy, maksymalizując dynamiczny potencjał samochodu.

Podnosząc poczucie więzi na nowy poziom, nowy Range Rover Sport SV wprowadza siedzenie Body and Soul Seat (BASS), immersyjne doświadczenie dźwiękowe, które przynosi korzyści zdrowotne, pozwalając pasażerom z przodu odczuwać dźwięk fizycznie poprzez synchroniczne wibracje audio. Ustanawiając nowy precedens, jest to pierwszy samochód produkcyjny z zintegrowanym dotykowym systemem audio opracowanym przez SUBPAC.

Nowy Range Rover Sport SV to najsilniejszy i najbardziej dynamiczny model Range Rover Sport w historii, łączący doskonałe osiągi i dynamikę z niezrównaną zdolnością, wyrafinowaniem oraz minimalistycznym designem. Jego zaawansowane technologie zwiększające osiągi obejmują najnowocześniejszy w swojej klasie system zawieszenia oraz sensoryczny system audio, który wpływa na samopoczucie.

Nowy luksusowy model sportowy zajmuje miejsce na szczycie odświeżonej linii Range Rover Sport, wznosząc sportowy charakter, dynamiczne możliwości i asertywną obecność na nowy poziom.

Inherentne wysokim osiągom Nowego Range Rover Sport SV, ekskluzywna konstrukcja z ulepszonym przepływem powietrza nadaje mu bardziej asertywny i stabilny wygląd, a zastosowane lekkie i techniczne materiały wzmacniają jego możliwości sportowe.

Napędzany wyłącznie nowym silnikiem benzynowym V8 Twin-Turbo MHEV o pojemności 4.4 litra i mocy 635 KM – o 60 KM i 50 Nm więcej niż w poprzedniej generacji Range Rover Sport SVR z doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5.0 litra – Nowy Range Rover Sport SV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3.6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h. Emisja CO2 jest także o 15 procent niższa niż w modelu poprzednim, który miał 575 KM.

Tego doskonałego osiągu dokonano dzięki zastosowaniu rozwiązań, które pozwoliły zaoszczędzić do 76 kg masy, w tym zastosowaniu pierwszych na świecie 23-calowych kół karbonowych w produkcyjnym samochodzie, karbonowych ceramicznych hamulców (opcja dostępna po raz pierwszy w Range Roverze) oraz aerodynamicznych ulepszeń w standardzie, w tym karbonowej pokrywy silnika.

Wzorując się na nowoczesnej filozofii luksusu Range Rovera, Nowy Range Rover Sport SV jest na razie zarezerwowany dla wybranych klientów na całym świecie, a specyfikacja SV EDITION ONE, zaproszona tylko dla wybranych, reprezentuje zbiór najlepszych kombinacji cech, kolorów i wykończeń. Każdy Range Rover Sport SV EDITION ONE ma unikalne oznaczenia na przednim splitterze, konsoli centralnej, podłogach oraz lampach doświetlających. Każdy model SV EDITION ONE jest już przypisany do klienta Range Rovera.

Geraldine Ingham, dyrektor zarządzający Range Rovera, powiedziała: „Nowy Range Rover Sport SV ukazuje filozofię Range Rovera, nie tylko jako odważną ewolucję w stosunku do swojego poprzednika SVR, ale także w spersonalizowanym podejściu, które przyjmujemy wobec naszych najbardziej wymagających klientów.”

REWOLUCYJNA DYNAMIKA

System zawieszenia 6D Dynamics w Nowym Range Rover Sport SV to najbardziej zaawansowany w swojej klasie, debiutujący z unikalną kombinacją hydraulicznie połączonych amortyzatorów, regulowanych wysokościowo sprężyn powietrznych oraz kontroli pochylenia. Ten rewolucyjny system półaktywnego zawieszenia, eliminujący potrzebę klasycznych stabilizatorów, znacznie redukuje przechyły i pochylenia, utrzymując niemal płaską pozycję nadwozia podczas ekstremalnego pokonywania zakrętów i przyspieszania, a także zmniejsza masę, zwiększa przyczepność i poprawia komfort oraz wyrafinowanie.

Zawieszenie 6D Dynamics Nowego Range Rover Sport SV działa bezproblemowo z zaawansowanymi systemami podwozia i zawieszenia. Ustawienia dostosowane do SV są stosowane w Inteligentnym Napędzie Na Cztery Koła, All-Wheel Steering, Torque Vectoring poprzez hamowanie, Configurable Dynamics oraz Aktywnym Tylnym Mechanizmie Różnicowym, aby dostarczyć bardziej skoncentrowane, przypominające sportowy samochód doznania z jazdy – szczególnie w nowym, wybieranym przez kierowcę trybie SV.

Nick Collins, dyrektor wykonawczy programów pojazdów w JLR, powiedział: „Nowy Range Rover Sport SV łączy najwyższe osiągi, bezkonkurencyjną atrakcyjność, zdolności i wyrafinowanie. To visceralny dodatek do linii Range Rover Sport, który potężnie demonstruje światowej klasy wiedzę naszych specjalistów ds. wysokich osiągów.”

Nowy Range Rover Sport SV ma także specjalnie opracowane elementy podwozia, w tym nową tylnią ramę pomocniczą oraz nowe łączniki zawieszenia z poprawioną geometrią i elastycznością. Nowa elektroniczna wspomagająca przekładnia kierownicza ma najszybszy współczynnik w historii Range Rovera, co zwiększa zwrotność i uczucie prowadzenia.

Po raz pierwszy w Range Roverze zastosowano opony tylne o szerokości 305 mm, które są o 20 mm szersze niż opony przednie o szerokości 285 mm. Takie ułożenie, z oponami Michelin Pilot Sport All Season 4 w standardzie, umożliwia dynamiczną konfigurację z priorytetem na tył, co zwiększa przyczepność, stabilność i trakcję. Zwiększona sztywność tylnego przechyłu również przyczynia się do błyskawicznych reakcji kierowania.

Nowy Range Rover Sport SV potrafi generować przyspieszenia boczne przekraczające 1.1G na oponach całorocznych, co stanowi 22-procentowy wzrost w porównaniu do poprzedniej generacji SVR na oponach letnich i jest porównywalne z samochodami sportowymi skoncentrowanymi na torze.

Aby zwiększyć możliwości dynamiczne na drodze, każdy Nowy Range Rover Sport SV korzysta z wyjątkowo opracowanego systemu hamulcowego, dając klientom możliwość wyboru między standardowymi hamulcami Dual-Cast a opcjonalnymi hamulcami ceramicznymi karbonowymi.

Hamulce ceramiczne karbonowe (CCB), po raz pierwszy dostępne w Range Roverze, oferują najwyższe osiągi hamulcowe z lepszą odpornością na wysokie temperatury, dłuższą żywotnością oraz redukcją masy o 34 kg w porównaniu do standardowych żeliwnych tarcz hamulcowych Dual-Cast. Ta redukcja masy w każdym rogu samochodu skutkuje jeszcze lepszymi reakcjami podczas prowadzenia, szybszym przyspieszeniem oraz poprawą jakości jazdy.

Bez względu na wybraną technologię hamulców, unikalne przednie zaciski Brembo Octyma z ośmioma tłokami są największe, jakie kiedykolwiek zastosowano w Range Roverze. Opracowane wyłącznie dla Nowego Range Rover Sport SV, zaciski mają unikalny układ tłoków w kształcie krzyża, co maksymalizuje efektywność hamowania. Oferowane są ekskluzywne kolory zacisków do personalizacji, m.in. Żółty, Czerwony, Karbonowy Brąz i Czarny.

Aby jeszcze bardziej zredukować masę, klienci Nowego Range Rover Sport SV mogą wybrać ultra-lekkie 23-calowe koła karbonowe, które są pierwsze w produkcji. Dostępne jako opcja, te innowacyjne pięcioramienne koła zaoszczędzają niemal 9 kg na każdym rogu – łącznie 35.6 kg w porównaniu do konwencjonalnych 23-calowych kół aluminiowych, co przekłada się na poprawę osiągów, prowadzenia i jakości jazdy. Mimo że są niezwykle lekkie, zostały zaprojektowane i przetestowane w najtrudniejszych standardach trwałości i wytrzymałości – zgodnie ze standardami kół odlewanych lub kutej aluminiowej Range Rover.

Maksymalizując korzyści z zaawansowanego podzespołu dynamicznego Nowego Range Rover Sport SV, kierowcy mogą wzmocnić sportowy charakter auta, naciskając nowy przycisk trybu SV na kierownicy. To krok dalej w porównaniu do istniejącego trybu Dynamic w Range Rover Sport, tryb SV optymalizuje sterowanie, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, reakcję na gaz, dźwięk wydechu oraz system zawieszenia 6D Dynamics – w tym obniżając wysokość zawieszenia o dodatkowe 15 mm – aby dostarczyć jak najbardziej dynamicznych i visceralnych wrażeń. Tryb SV pozwala również aktywować torowy program stabilizacji TracDSC, aby kierowcy mogli swobodniej eksplorować dynamiczną równowagę Nowego Range Rover Sport SV.

ASERTYWNY DESIGN

Zewnętrzny design Nowego Range Rover Sport SV, doskonale dopracowany pod kątem osiągów, obejmuje ekskluzywny, ulepszony przepływ powietrza z przodu, zmodyfikowane dolne boki nadwozia oraz funkcjonalne czterorurowe końcówki wydechu z włókna węglowego jako kluczowe elementy tylnej części. Detale z włókna węglowego na skrypcie Range Rover, ostrzach przedniego zderzaka, obramowaniu grilla, wlotach na pokrywie silnika i wlotach bocznych można dodatkowo wzbogacić o wykończenie eksponujące dla środkowej sekcji pokrywy silnika z włókna węglowego.

Prof. Gerry McGovern OBE, dyrektor kreatywny JLR, powiedział: „Czysty i minimalistyczny design Nowego Range Rover Sport SV podkreśla jego dramatyczne proporcje i sportową osobowość.”

Wnętrze kabiny przypominającej kokpit wzbogacone jest o ekskluzywne fotele SV Performance z satynowym wykończeniem z włókna węglowego, wyposażone w zintegrowane zagłówki, bardziej wyprofilowane boczki oraz podświetlone logo SV na oparciach. Nowa tapicerka Ultrafabrics™ PU jest dostępna, z lekkiego, bezszwowego materiału '3D Knit to form’. Po raz pierwszy w historii samochodów produkcyjnych zastosowano przezroczyste, podświetlane łopatki do zmiany biegów, które znajdują się za kierownicą z bardziej wyraźnymi uchwytami, a czarna ceramika w dźwigni zmiany biegów na konsoli daje przyjemne wrażenie w dotyku.

IMERSJA SENSORYCZNA

Podnosząc wrażenie połączenia jeszcze wyżej, Nowy Range Rover Sport SV wprowadza fotel Body and Soul Seat (BASS), wielowymiarowe doświadczenie audio, które ma korzyści zdrowotne i pozwala pasażerom siedzącym z przodu poczuć dźwięk. Jest to pierwszy samochód produkcyjny, który zawiera dotykowy system audio od lidera branży SUBPAC™ – technologii używanej przez najlepszych artystów i kompozytorów na świecie.

System Body and Soul Seat, korzystający z oprogramowania optymalizującego SUBPAC™ AI oraz przetworników umieszczonych na plecach pasażerów z przodu, analizuje media w czasie rzeczywistym, generując wysokiej jakości wibracje audio, aby stworzyć najbardziej angażujące i immersyjne doświadczenie dźwiękowe w samochodzie. System współpracuje z 29-głośnikowym systemem Meridian Signature Sound o mocy 1430W.

Oprócz immersji w muzykę, programy wellness Body and Soul Seat mogą pomóc w poprawie samopoczucia psychicznego i fizjologicznego pasażerów siedzących z przodu, wpływając na zmienność rytmu serca (HRV) – czyli zmianę czasu między każdym uderzeniem serca. Wysoki poziom HRV wskazuje na niższy poziom stresu i relaks.

Zaprojektowane we współpracy z Centrum Projektowania Transportu Uniwersytetu Coventry oraz Szkołą Mediów i Sztuk Scenicznych, sześć specjalnie opracowanych utworów – Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic i Glow – może wpływać na HRV pasażerów, pomagając w redukcji niepokoju lub poprawiając odpowiedź poznawczą, jak pokazują badania.

WPROWADZENIE SV PROWADZI DO ULEPSZEŃ W LINII RANGE ROVER SPORT

Oprócz wprowadzenia Nowego Range Rover Sport SV, linia została wzbogacona o szereg aktualizacji, w tym nowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in z wydłużonym zasięgiem EV oraz integrację najnowszej generacji technologii infotainment Pivi Pro.

Osiągi i efektywność zostały zwiększone dzięki zaktualizowanemu układowi napędowemu hybrydy plug-in, nowy P550e – zastępujący P510e – oferuje zasięg EV do 121 km (75 mil) dla szybszych i bardziej komfortowych podróży, a także emisję CO2 od 15 g/km.

Nowy P550e hybrydowy, z nową konfiguracją skrzyni biegów, dołącza do obszernej linii napędów Range Rover Sport. W połączeniu z silnikiem benzynowym Ingenium o pojemności 3.0 litra, hybryda elektryczna generuje 550 KM i 800 Nm momentu obrotowego.

Udoskonalony silnik elektryczny i skrzynia biegów sprawiają, że hybryda elektryczna stała się jeszcze bardziej responsywna, skracając czas osiągnięcia 100 km/h o 5.0 sekund w trybie czysto elektrycznym. Wykorzystując oba źródła zasilania, P550e może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4.9 sekundy (0-60 mph w 4.7 sekundy), w porównaniu do 5.4 sekundy wcześniej (5.2 sekundy 0-60 mph).

Dodatkowo, układ napędowy P530 V8 korzysta teraz z technologii Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) po raz pierwszy. System MHEV zwiększa efektywność poprzez odzyskiwanie energii, która jest gromadzona podczas hamowania i zwalniania, oraz poprawia reakcje, gdy zgromadzona energia jest ponownie wykorzystywana podczas przyspieszania. W połączeniu z innymi korzyściami systemu, w tym gładszym działaniem funkcji start/stop, te cechy sprawiają, że emisja CO2 jest niższa.

Starannie zaprojektowane wnętrze Range Rover Sport zostało wzbogacone o intuicyjne nowe technologie. Łącząc łatwą łączność z najnowszym ekranem dotykowym, system infotainment Pivi Pro oferuje intuicyjną kontrolę wszystkich funkcji pojazdu za pośrednictwem eleganckiego wyświetlacza o przekątnej 13.1 cala.

Nowe paski boczne z łatwymi w użyciu suwakami regulującymi głośność i klimatyzację zapewniają natychmiastową i precyzyjną obsługę kluczowych funkcji, bez względu na to, jaki ekran menu jest wyświetlany, a około 80 procent zadań można wykonać w ciągu dwóch kliknięć na ekranie głównym. Sprzężenie zwrotne dotykowe umożliwia dodatkowy poziom taktylności i komunikacji z użytkownikiem.

Zintegrowane systemy głosowe Amazon Alexa i kontrola głosowa Land Rover pomagają kierowcom utrzymać oczy na drodze, wprowadzając zmiany w środowisku kabiny. Zaawansowane możliwości aktualizacji oprogramowania przez internet zapewniają, że Range Rover Sport zawsze jest na bieżąco z najnowszym oprogramowaniem.

Nowa technologia Country Road Assist została po raz pierwszy wprowadzona w Range Rover Sport, aby poprawić komfort pasażerów podczas korzystania z adaptacyjnego tempomatu. Inteligentny system wykorzystuje dane nawigacyjne do automatycznej regulacji docelowej prędkości, uwzględniając zakręty na drodze i zmiany limitu prędkości, bezproblemowo przyspieszając lub zwalniając pojazd zgodnie z potrzebami.

4.4L V8 MHEV 8AT AWD (635 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4395 Cm3
Moc467 Kw @ - Rpm
635 Hp @ - Rpm
626 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

P550e 3.0L 8AT AWD (550 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Moc404.5 Kw @ - Rpm
550 Hp @ - Rpm
542 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ - Rpm
800 Nm @ - Rpm
Całkowita maksymalna moc404.5 Kw (550 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy590 Lb-Ft (800 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Power PackLithium-Ion
Range75 Miles (120.7 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.