2024 Lexus ES

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lexus odświeżył swój najlepiej sprzedający się model, ES, w 2023 roku na rok modelowy 2024, a oprócz nowych kół i drobnych aktualizacji zewnętrznych, znacznie poprawił również wnętrze i napęd.

Model ES dzielił platformę z Camry i Avalonem. W 2018 roku japoński producent samochodów premium wprowadził siódmą generację ES, a chociaż dzielił podzespoły z dwoma innymi sedanami Toyoty, posiadał różne ustawienia, które nadawały mu sportowego charakteru. Dodatkowo standardowe 18-calowe felgi lekkie dla podstawowej wersji oraz 19-calowe dla wyższych modeli nadawały samochodowi wyjątkowy, sportowy wygląd. Na rok modelowy 2024 ES oferował również standardowe reflektory Bi-LED.

Jednak najważniejsza zmiana miała miejsce wewnątrz pojazdu, gdzie Lexus poprawił kabinę po wysłuchaniu opinii swoich klientów. Minęło zbyt wiele lat, zanim producent zrozumiał, że touchpad był uciążliwy dla większości użytkowników i był praktycznie bezużyteczny podczas jazdy. Usunięcie go pozwoliło na zagospodarowanie przestrzeni i wprowadzenie pary uchwytów na kubki dla pasażerów z przodu. Na dolnej części centralnej konsoli umieszczono sterowanie klimatyzacją, w tym te do podgrzewanej kierownicy oraz wentylowanych i podgrzewanych siedzeń. Powyżej znajdował się system audio, który był dostępny z opcją Mark Levinson z 17 głośnikami. Co więcej, jednostka infotainment posiadała 12,3-calowy ekran dotykowy umieszczony na szczycie centralnej konsoli, oferując bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto. Na szczęście japoński producent utrzymał pokrętło do regulacji głośności, mimo że zrezygnował z odtwarzacza CD w systemie audio.

Kierowca mógł cieszyć się cyfrowym zestawem wskaźników oraz wyświetlaczem przeziernym. Dodatkowo Lexus starał się umilić czas użytkownikom, oferując opcję drewnianych wykończeń na kierownicy. Dzięki długiemu rozstawowi osi producent mógł zapewnić wystarczająco dużo miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. W ten sposób ES okazał się nie tylko doskonałym pojazdem dla kadry kierowniczej, ale także świetnym samochodem rodzinnym.

Lexus oferował model ES z 2024 roku z wyborem silników benzynowych. Podstawowy model dysponował przyzwoitym i oszczędnym 2,5-litrowym silnikiem czterocylindrowym, który przekazywał moc na wszystkie koła za pomocą elektronicznie sterowanego systemu AWD. Najsilniejsza wersja oferowała klientom 3,5-litrowe V6, które przekazywało całą moc wyłącznie na przednie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Dla tych, którzy szukali elektryfikowanego pojazdu, Lexus oferował wybór jednostki 2,5-litrowej czterosuwowej pracującej w cyklu Atkinsona, wspomaganej przez silnik elektryczny o wysokiej gęstości. Niestety, z powodu akumulatora li-ion umieszczonego pod tylnymi siedzeniami, ta wersja była dostępna tylko z napędem na przednie koła. Jednak był to doskonały wybór dla tych, którzy mieszkają w rejonach, gdzie śnieg nigdy nie pada.

 Najlepiej sprzedający się sedan w ofercie Lexusa, model ES, przeszedł niewielkie zmiany na rok modelowy 2024. Obejmuje to nowy dostępny Pakiet Technologiczny oraz 18-calowe koła z wykończeniem Vapor Chrome, które są standardem w wersji Ultra Luxury. Lexus ES 2024 wciąż odpowiada na różnorodność stylów życia, oferując trzy dostępne mocne silniki, możliwość napędu na wszystkie koła oraz dwa modele F SPORT.

Nowy model 2024 ES ma pojawić się w amerykańskich salonach latem 2023 roku.

Wybierz swoją własną przygodę

Lexus ES oparty jest na platformie Global Architecture-K (GA-K), wyjątkowo sztywnej konstrukcji z napędem na przednie koła, wykonanej z kilku rodzajów stali o wysokiej wytrzymałości. Metoda Laser Screw Welding, wspólna z sedanem LS i elektrycznym pojazdem RZ, zapewnia naprawdę solidną konstrukcję. Zastosowano również wzmocnienia w postaci mostka strutowego, paneli wzmacniających wieże strut oraz podpór chłodnicy, aby zwiększyć sztywność przedniej części pojazdu.

Zawieszenie jest dostosowane do idealnej reakcji na ruchy nadwozia. Przednie zawieszenie charakteryzuje się kątem nachylenia strutów, który poprawia komfort jazdy. Dynamic Control Shocks reagują na nawet najmniejsze ruchy dzięki dodatkowym zaworom pomocniczym, które umożliwiają przepływ oleju tłumiącego w obu kierunkach, zanim wejdzie on do głównego zaworu. Tylny układ zawieszenia wykorzystuje wahacze oraz wielowahaczowe komponenty, co również korzysta na reaktywności Dynamic Control Shocks. Wyższa lokalizacja punktu montażu wahacza oraz większy rozmiar tulei pomagają w tłumieniu nierówności drogi. Szerokie rozmieszczenie mocowań tulei stabilizatora również przyczynia się do zmniejszenia przechyłów.

Model ES 350 jest napędzany silnikiem V6 o pojemności 3.5 litra, który zapewnia responsywne przyspieszenie oraz imponującą efektywność. Silnik V6 posiada system wtrysku paliwa D-4S, który wykorzystuje wtryskiwacze wysokociśnieniowe do bezpośredniego dostarczania paliwa do komory spalania oraz system o niskim ciśnieniu, który dostarcza paliwo do portów dolotowych. Dzięki dodatkowi Zmiennych Czasów Zaworów (VVT-iW) dla zaworów dolotowych, silnik może działać zarówno w tradycyjnym cyklu Otto podczas sportowej jazdy, jak i w bardziej efektywnym cyklu Atkinsona, gdy zapotrzebowanie na moc jest niskie.

Silnik V6 o pojemności 3.5 litra wytwarza 302 konie mechaniczne przy 6600 obrotach na minutę oraz 267 lb-ft momentu obrotowego przy 4700 obrotach, osiągając szacunkowe zużycie paliwa przez EPA wynoszące 22/32/26 (miasto/trasa/połączone). Do mocy zaktualizowanego silnika V6 dołączona jest również 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów Direct Shift.

Lexus ES 250 AWD przesyła moment obrotowy na wszystkie cztery koła, co pozwala silnikowi L4 o pojemności 2.5 litra radzić sobie w trudnych warunkach, poprawiając przyspieszenie przy mniejszym poślizgu opon. Dynamic Torque Control AWD pomaga zapewnić skuteczny moment obrotowy w trudnych i śliskich warunkach, jednocześnie minimalizując typowe straty napędu na wszystkie koła związane z oszczędnością paliwa. System kieruje do 50% momentu obrotowego silnika na tylne koła, w odpowiedzi na przyspieszenie od startu lub poślizg na przednich kołach.

Gdy AWD nie jest potrzebne, elektromagnetyczne sprzęgło na tylnej osi odłącza wał napędowy, co sprzyja oszczędności paliwa. System AWD jest zaprojektowany tak, aby natychmiast powrócić do pracy, gdy jest to potrzebne, a jego działanie jest przejrzyste dla kierowcy i pasażerów.

Silnik benzynowy Lexus ES 300h o pojemności 2.5 litra, pracujący w cyklu Atkinsona, współpracuje z mniejszym, bardziej wydajnym silnikiem elektrycznym oraz hybrydowym transaksem. Rezultatem jest łączna moc systemowa wynosząca 215 konie mechaniczne oraz szacunkowe zużycie paliwa przez EPA wynoszące 43/44/44 (miasto/trasa/połączone). Akumulator litowo-jonowy umieszczony jest pod tylnym siedzeniem, co uwalnia miejsce w bagażniku i poprawia rozkład masy na przód i tył pojazdu, co sprzyja lepszemu prowadzeniu.

Model ES 300h ma system hybrydowy zaprojektowany w celu zapewnienia bardziej liniowego uczucia przyspieszenia, ściślej dopasowując prędkość silnika do prędkości pojazdu. Aktywacja trybu jazdy Sport dodatkowo poprawia przyspieszenie poprzez zwiększenie momentu obrotowego przy niższych prędkościach, podczas gdy łopatki zmiany biegów mogą być używane do przełączania między sześcioma symulowanymi biegami, co pozwala na dokładniejszą kontrolę.

„F” oznacza zabawę

Na podstawie cech ES z Pakietem Premium, F SPORT Design jest oferowany we wszystkich trzech wersjach napędu (ES 350, ES 250 AWD i ES 300h) i dodaje 19-calowe aluminiowe koła F SPORT z pięcioma szprychami w wykończeniu Gloss Black oraz sportowy styl zewnętrzny, w tym unikalny zderzak przedni, obramowanie grilla i spojler tylny. Intuicyjna pomoc parkowania jest standardem, a wśród innych dostępnych funkcji oferuje system audio Mark Levinson, elektrycznie sterowaną roletę tylną, panoramiczny dach, potrójne reflektory LED oraz elektrycznie otwieraną klapę bagażnika z czujnikiem ruchu.

Dodatkowo, klasa F SPORT Handling jest dostępna w modelach ES 350 i ES 300h, co dodatkowo podnosi sportowy wygląd i charakterystykę jazdy Lexusa ES. Na podstawie stylizacji zewnętrznej klasy ES F SPORT Design, klasa ES F SPORT Handling standardowo ma tryby jazdy Sport+ i Custom, intuicyjną pomoc parkowania, adaptacyjne zawieszenie F SPORT o zmiennej charakterystyce (AVS), podgrzewaną kierownicę F SPORT oraz wykończenie z aluminium Hadori, aluminiowe pedały i czarną podsufitkę.

W kabinie goście mają możliwość jeszcze większego zindywidualizowania swojego ES F SPORT Handling, z dostępnymi opcjami, w tym systemem audio Mark Levinson z 17 głośnikami i mocą 1800 watów oraz elektrycznie sterowaną roletą tylną. Na zewnątrz, opcje F SPORT Handling obejmują reflektory LED o potrójnym snopie oraz elektrycznie otwieraną klapę bagażnika z czujnikiem ruchu.

Zmysłowa elegancja, wyrafinowana

Lexus ES charakteryzuje się dynamiczną sylwetką i smukłą, przypominającą coupe linią pochodzącą z flagowego modelu LS. Grilla Lexus Signature wyróżnia się na przedzie, a oszałamiające reflektory Bi-LED nadają całości wyjątkowego charakteru. Elektrycznie otwierany panoramiczny dach jest standardem we wszystkich modelach, a dostępny dach szklany o unikalnym designie zewnętrznego przesuwu tworzy spójną estetykę, zapewniając przy tym dużo naturalnego światła.

Lexus ES 2024 oferuje szeroki wybór wzorów kół, które dopełniają zewnętrzny design. Standardowe 17-calowe koła mają końcówki szprych ułożone w podwójny układ v-kształtny i są wykończone w Dark Metallic oraz Machined, co nadaje sportowy wygląd. Większe 18-calowe koła są dostępne w modelu Base z Pakietem Premium oraz w standardzie w wersjach Luxury, z podziałem na 10 szprych i dwutonowym wykończeniem Dark machined. W tym modelu, w ofercie pojawia się nowe 18-calowe koło aluminiowe z pięcioma szprychami, które redukuje hałas, z wykończeniem Vapor Chrome, dostępne w wersjach Luxury i standardowe w Ultra Luxury. Modele ES F SPORT mają ekskluzywne 19-calowe koła aluminiowe z pięcioma szprychami w wykończeniu Gloss Black, które podkreślają sportowy charakter modelu.

Lexus ES 2024 oferuje 11 kolorów nadwozia, w tym Eminent White Pearl, Iridium, Cloudburst Gray, Obsidian, Caviar, Matador Red Mica, Moonbeam Beige Metallic, Sunlit Green oraz Nightfall Mica. Ultra White i Ultrasonic Blue Mica 2.0 pozostają ekskluzywne dla modelu F SPORT, dostępne tylko w wersjach F SPORT Design oraz F SPORT Handling.

Przestronna i przyjazna kabina

W prawdziwym stylu Lexusa, model ES 2024 łączy kokpit skoncentrowany na kierowcy z przestronnymi i komfortowymi strefami dla pasażerów. Zoptymalizowany design deski rozdzielczej zapewnia bezproblemową integrację z kabiną, z systemem Lexus Interface wyświetlanym na standardowym ośmiocalowym ekranie dotykowym.

Na rok 2024 dostępny jest Pakiet Technologii we wszystkich wersjach Base, Luxury, F SPORT Design i F SPORT Handling, który obejmuje 12.3-calowy ekran dotykowy z systemem Lexus Interface, wyświetlacz Head-Up i kartę klucza SmartAccess.

Właściciele Lexusa ES mają wiele opcji kolorystycznych wnętrza, które emanują wyrafinowanym rzemiosłem idealnym dla luksusu. Podstawowe modele ES zawierają opcje wykończenia NuLuxe® w standardzie w odcieniach Palomino, Acorn oraz czarnym z filmem Striated Black. Po dodaniu Pakietu Premium, opcje wnętrza modelu bazowego ES obejmują wykończenie NuLuxe w kolorze Macadamia, z wyborem pomiędzy wykończeniami Ash Bamboo, Open-Pore Brown Walnut oraz Open-Pore Black. Modele Luxury i Ultra Luxury oferują opcje wykończenia z pół-anilinowej skóry w odcieniach Palomino, Macadamia, Acorn oraz czarnym z wyborem wykończenia Open-Pore Black, Open-Pore Brown Walnut oraz Ash Bamboo.

Oba wykończenia F SPORT bazują na Pakiecie Premium. Klienci F SPORT Design mają do wyboru wnętrze w kolorze Palomino NuLuxe z wykończeniem Open-Pore Brown Walnut lub czarne wnętrze NuLuxe z wykończeniem Open-Pore Black. Wykończenie F SPORT Handling dostępne jest z opcjami NuLuxe w kolorach czarnym oraz w dwóch ekskluzywnych kolorach F SPORT Handling – Circuit Red i White – wszystkie trzy są parowane wyłącznie z wykończeniem Hadori Aluminum.

System Lexus Interface i usługi połączone

Lexus ES 2024 jest wyposażony w system Lexus Interface, który daje kierowcom możliwość dostępu do szerokiej gamy ulepszonych funkcji łączności i wygody, w tym aktualizacji Over-the-Air (OTA).

Użytkownicy mogą korzystać z systemu za pomocą intuicyjnych sterowników dotykowych i głosowych. Przy aktywnej, trzyletniej wersji próbnej Drive Connect, kierowcy i pasażerowie mają dostęp do Intelligent Assistant, Cloud Navigation oraz Destination Assist. Dzięki Intelligent Assistant, proste frazy, takie jak „Hej Lexus”, aktywują system do podawania poleceń głosowych, takich jak szukanie kierunków, znajdowanie punktów zainteresowania (POI), dostosowywanie ustawień audio, zmienianie temperatury w kabinie i więcej.

Dostępne rozwiązanie Cloud Navigation wykorzystuje chmurę do pobierania najnowszych dostępnych map, informacji o ruchu drogowym i trasowaniu. Aby zapewnić użytkownikom najaktualniejsze możliwości wyszukiwania, wyszukiwanie POI realizowane jest na podstawie danych Google Points-of-Interest. Destination Assist zapewnia również dostęp do całodobowej pomocy agenta na żywo, aby zlokalizować następne miejsce docelowe.

System Lexus Interface umożliwia także podłączenie dwóch telefonów Bluetooth®, z obsługą standardowej bezprzewodowej integracji Apple CarPlay® oraz kompatybilnością z Android Auto™. W zakresie dalszej łączności, model ES ma standardową wersję próbną Wi-Fi Connect na jeden miesiąc z dostępem 4G dla maksymalnie pięciu urządzeń – przekształcając pojazd w Hotspot AT&T. Dodatkowo, dostępne są również funkcje odtwarzania dźwięku z HD Radio®, USB data oraz okresowej trzy miesięcznej subskrypcji SiriusXM® Platinum Plan, a funkcja Integrated Streaming umożliwia klientom powiązanie ich osobnych subskrypcji Apple Music® i Amazon Music z pojazdem dla kontroli na pokładzie.

Każdy ES oferuje szereg dodatkowych dostępnych usług połączonych. Safety Connect obejmuje przycisk awaryjnej pomocy (SOS), całodobową poprawioną pomoc drogową, automatyczne powiadomienie o kolizji oraz lokalizator skradzionych pojazdów z maksymalnie dziesięcioletnią wersją próbną. Service Connect umożliwia kierowcom otrzymywanie raportów zdrowia pojazdu, powiadomień o konserwacji oraz przypomnień, również z maksymalnie dziesięcioletnią wersją próbną.

Dzięki aplikacji Lexus, użytkownicy mogą pozostać w kontakcie ze swoim ES, korzystając z trzyletniej wersji próbnej lub subskrypcji usług Remote Connect, które są standardem we wszystkich wersjach. Użytkownicy mogą aktywować światła awaryjne, zablokować/odblokować drzwi oraz zdalnie uruchomić pojazd. Mogą również sprawdzić status pojazdu, otrzymywać powiadomienia przypominające oraz ustawiać powiadomienia dla kierowców gościnnych.

Bezpieczeństwo i wygoda

Lexus ES 2024 jest wyposażony w standardowy system bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 2.5, który zapewnia zestaw kluczowych funkcji aktywnego bezpieczeństwa i wygody. System ten obejmuje:

250 8AT AWD (203 KM)

ParametrWartość
PaliwoBenzyna

350 V6 8AT FWD (306 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc225.1 Kw @ 6600 Rpm
306 Hp @ 6600 Rpm
302 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy267 Lb-Ft @ 4700 Rpm
362 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy Wolnossący
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze

300h e-CVT FWD (215 KM)

ParametrWartość
PaliwoHybrydowy Benzyna

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.