2024 Lexus GX

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Po więcej niż 20 latach od debiutu pierwszej generacji modelu, Lexus GX 2024 ustanawia nowy standard luksusu wśród średniej wielkości SUV-ów.

Nowy model otrzymał całkowicie przeprojektowany wygląd zewnętrzny, oparty na prostych poziomych liniach i surowych krawędziach, które podkreślają wytrzymałość i zdolności terenowe samochodu. Uzupełniony paletą ziemistych odcieni, surowy wygląd pojazdu ma za zadanie wkomponować się w różne scenerie przyrody, aby zapewnić jedną z najlepiej zbalansowanych przygód w terenie.

Szereg sześciu wersji wyposażeniowych będzie również miało wpływ na wygląd zewnętrzny, ponieważ niektóre ekskluzywne cechy designu będą dostępne tylko w wybranych wersjach.

Aby zapewnić odpowiednią moc, GX ma standardową konfigurację, która obejmuje wydajny i efektywny silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,4 litra, współpracujący z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów Direct Shift. Dzięki silnikowi twin-turbo V6, GX osiąga imponujące 349 KM, co przewyższa 301 KM poprzedniej generacji V8.

Co więcej, moment obrotowy znacznie wzrasta, osiągając imponujące 479 lb-ft, co zapewnia maksymalną zdolność holowania wynoszącą 8000 funtów (3628 kg). Podwójne turbosprężarki zapewniają stałe i kontrolowane przyspieszenie, umożliwiając płynne dostarczanie mocy zarówno na drogach, jak i w terenie. Lexus również zapowiedział, że w modelu dostępny będzie napęd hybrydowy.

W przeciwieństwie do surowego wyglądu zewnętrznego, wnętrze SUV-a oferuje bogactwo premium cech i wysokiej jakości wykończeń. Oprócz zwiększonego komfortu dla pasażerów, którzy mogą zasiadać w trzech rzędach siedzeń, GX przyjmuje pragmatyczne podejście, oferując projekt kokpitu skierowany na kierowcę, który minimalizuje potencjalne rozpr distraction.

Przedni 12,3-calowy wyświetlacz infotainment doskonale współpracuje z opcjonalnym systemem audio Mark Levinson z 21 głośnikami, który potrafi zapewnić fantastyczne dźwiękowe wrażenia przestrzenne, idealne na długie trasy.

Oprócz już solidnego i wytrzymałego wyglądu, nowe wersje Overtrail i Overtrail+ zwiększają swoją atrakcyjność dzięki różnorodnym funkcjom i specjalistycznemu stylowi. Wersje Overtrail standardowo wyposażone są w opony All-Terrain o średnicy 33 cali zamontowane na 18-calowych felgach, czarne akcenty nadkoli oraz aluminiową osłonę podwozia, co dodatkowo podkreśla ich terenowy charakter.

Wszystkie te wizualne cechy nie miałyby znaczenia, gdyby Lexus GX nie dysponował tak wspaniałymi możliwościami w terenie. Należą do nich systemy Multi-Terrain Select (MTS), Crawl Control, Downhill Assist Control (DAC) oraz 3D Multi-Terrain Monitor. Dodatkowo, aby poprawić artykulację kół, zastosowano Elektroniczny Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS). Dla maksymalnej trakcji, model OVERTRAIL wyposażony jest w elektronicznie blokowany tylny dyferencjał.

Lexus GX 2024 może być jednym z najbardziej wszechstronnych SUV-ów na świecie, oferując luksusowe wnętrze zamknięte w pojeździe, który bez problemu radzi sobie z najtrudniejszymi wyzwaniami w terenie.

 Podniesienie segmentu SUV-ów gotowych na przygodę to niełatwe zadanie, ale zupełnie nowy Lexus GX 2024 jest gotowy na wyzwanie dzięki niezrównanemu połączeniu eleganckich funkcji, zdolności terenowych oraz luksusowej jakości, z której słynie marka Lexus. Przebudowany od podstaw, model GX bazuje na 20-letnim doświadczeniu w segmencie SUV-ów… czyniąc z niego „Wyrafinowany Pojazd Użytkowy”.

Teraz narodziła się nowa legenda, gdy Lexus zaprezentował całkowicie przeprojektowanego GX 2024. Pierwsza generacja GX weszła na rynek północnoamerykański w 2002 roku jako siła, z którą należy się liczyć w segmencie średniej luksusowej SUV-ów. Entuzjaści Lexusa chwalili jego legendarne zdolności off-road oraz umiejętność pokonywania trudnych terenów, zapewniając komfortową jazdę od codziennych spraw po odległe miejsca.

„Przez ponad dwie dekady GX łączył legendarne zdolności off-road z luksusową codzienną jazdą,” powiedział Dejuan Ross, wiceprezydent grupy i dyrektor generalny działu Lexus. „GX to kluczowy element w ewolucji Nowego Rozdziału dla Lexusa, a z nowymi napędami, imponującym zestawem premium funkcji oraz zupełnie nową wersją Overtrail, GX 2024 ma coś dla każdego.”

Prawdziwe jest stare powiedzenie: chodzi o podróż, a nie o cel. Nowy GX został zaprojektowany, aby zainspirować klientów do podążania za pragnieniem podróży, wybierania nieutwardzonych ścieżek, zanurzenia się w naturze i czerpania radości z jazdy. W ramach tej podróży, GX otwiera szlak jako pierwszy pojazd realizujący globalny projekt „Overtrail” marki Lexus. GX 2024 oparty jest na solidnych fundamentach, które stworzyła poprzednia generacja, przynosząc intuicyjną technologię, przemyślane detale wnętrza oraz utrzymane zdolności terenowe, które klienci Lexusa przywykli oczekiwać.

Surowy, ale wyrafinowany design zewnętrzny

Nowy GX prezentuje bezsprzecznie agresywny design, który emanuje surową, mocną osobowością, na którą zasłużył. Projektanci Lexusa byli zdeterminowani, aby wyrazić funkcjonalność off-road prawdziwego SUV-a z nadwoziem na ramie. Ich przewodnim celem było wyobrazić sobie klientów GX cieszących się wyrafinowanymi doświadczeniami na świeżym powietrzu i, w związku z tym, postanowili zaprojektować GX, który reprezentowałby zestawienie twardego wyglądu z uspokajającą, luksusową i nowoczesną przestrzenią wnętrza.

Model GX 2024 będzie dostępny w sześciu wersjach: Premium, Premium+, Luxury, Luxury+ oraz zupełnie nowa wersja dla Lexusa, Overtrail i Overtrail+.

Model GX 2024 wprowadza zauważalną zmianę względem poprzedniej generacji, z kwadratowym profilem nadwozia i poziomym motywem designu. Z przodu, zupełnie nowy GX kontynuuje koncepcję nadwozia w kształcie wrzeciona Lexusa z nowym odważnym, zdecydowanym designem, który jednocześnie wspiera funkcjonalność terenową. Aby osiągnąć stabilną, gruntową postawę, projektanci stworzyli napięte nadwozie o szerokim rozstawie osi i poszerzeniach nadkoli, przesuwając bazę słupka czołowego ku tyłowi. Całkowita szerokość wzrosła o 3,74 cala (o 4,52 cala w wersji Overtrail) w porównaniu do poprzedniej generacji GX. Lampy LED w wersji Premium Triple Beam i otwór grilla zostały podniesione, aby unikać potencjalnych uszkodzeń od drogi. Lampy przeciwmgielne i kierunkowskazy LED są dostępne dla zwiększenia widoczności. Z przodu zmniejszono zwis o 0,78 cala, aby poprawić prześwit. Potężna obecność przodu jest podkreślona przez bezszwowe połączenie grilla i reflektorów.

Z boku, model GX 2024 prezentuje solidną, mocną obecność z poziomym profilem nadwozia oraz zwiększonym rozstawem osi o 2,36 cala. Słupki A zostały przesunięte do tyłu dla lepszej widoczności, w dodatku do obniżonej linii pasa i poprawionego prześwitu. Całkowita długość modelu GX 2024 wzrosła o 2,75 cala. Na mocną obecność składają się również wyraźne opony 33-cali z 18-calowymi felgami w wersjach Overtrail, zapewniające optymalną wydajność terenową. Tylne oparcie wzrosło o 3,26 cala dla wersji Premium i Luxury oraz 4,06 cala dla wersji Overtrail.

Z tyłu kwadratowa, agresywna sylwetka utrzymuje charakterystyczny zintegrowany pas świetlny w kształcie litery L. Zaktualizowane logo LEXUS to kontynuacja designu Nowego Rozdziału, który pierwotnie wprowadzono w modelu NX 2022. Na podstawie opinii klientów, nowy GX będzie posiadał standardowe zasilane tylne drzwi liftback (pierwszy raz w GX) z oknem wysuwanym oraz dostępnym czujnikiem do bezdotykowego otwierania.

Model GX 2024 będzie dostępny w 11 kolorach nadwozia w zależności od wersji: Eminent White Pearl, Nebula Gray Pearl, Atomic Silver, GX-first Incognito, Caviar, Nori Green Pearl, Nightfall Mica. Wersje Overtrail i Overtrail+ będą oferować ekskluzywne dwukolorowe kombinacje kolorystyczne, w tym Atomic Silver/Black Roof, Incognito/Black Roof, Nori Green Pearl/Black Roof oraz Lexus-first Earth/Black Roof.

Luksusowe wnętrze

Nowy GX przedstawia klientom dualność, jakiej wymaga luksusowy SUV – surowy, zdolny zewnętrzny wygląd z luksusowymi elementami wnętrza, które pomagają stworzyć oazę na drodze. Bez względu na długość podróży, kierowcy i pasażerowie skorzystają z nowoczesnego i wyrafinowanego wnętrza. Zawierający projekt kabiny skupiający się na kierowcy, widoczny także w modelu RX, nowy GX ukazuje przemyślane elementy, które pozwalają kierowcy skoncentrować się na nadchodzącej podróży.

Znaczną poprawą w stosunku do wcześniejszego modelu jest nowy, dolny, poziomy design panelu instrumentów, który przechodzi w deskę rozdzielczą, zapewniając doskonałą widoczność z przodu i z boku. Tworzy on czystą, otwartą przestrzeń, która płynnie łączy dostępny wyświetlacz Head-Up Display (HUD) z centralną częścią, gdzie znajduje się standardowy 14-calowy dotykowy ekran multimedialny z technologią Lexus Interface. Fizyczne pokrętła do często używanych funkcji, takich jak klimatyzacja i głośność audio, pozostają, a wszystkie dostępne sterowania terenowe są skoncentrowane w pobliżu dźwigni zmiany biegów, aby zminimalizować potencjalne rozproszenie uwagi kierowcy. Model GX 2024 standardowo wyposażony jest w bezprzewodową integrację Apple CarPlay® oraz zgodność z Android Auto®, a także cyfrowy wyświetlacz informacji (MID) 12,3 cala.

Z miejscami dla 7 osób, nowy GX zawiera przemyślane detale na każdym kroku. Wprowadzono ergonomiczne rozwiązania, aby pomóc w zmniejszeniu obciążenia i poprawie postawy podczas jazdy poprzez usprawnienie poduszek siedzeń, wsparcia oparcia i zagłówka. Wysokość punktu biodrowego przedniego siedzenia została wydłużona o 1,18 cala.

Druga rząd dostępna jest w dwóch konfiguracjach: fotele kapitańskie lub ławka dzielona 60:40. Dodano system składania jedną ręką dla łatwego dostępu do trzeciego rzędu/przestrzeni bagażowej. Podgrzewane i wentylowane fotele są standardowe w siedzeniach kierowcy i pasażera z przodu, z opcjonalnymi podgrzewanymi siedzeniami w drugim rzędzie. Trzeci rząd dostępny jest w wersjach z napędem elektrycznym i manualnym. Zastosowano przypomnienie o tylnej kanapie dla zwiększenia bezpieczeństwa i wygody.

Kolorystyka wnętrza skoncentrowana na ziemi ma na celu współgranie z naturą tuż za drzwiami pojazdu. Model GX 2024 dostępny jest w wykończeniu ze skóry półanilinowej i NuLuxe® w kolorze czarnym, Dapple Gray lub Saddle Tan z czarnymi lub ciemnobrązowymi wykończeniami. Wersje Overtrail dostępne są w pierwszej kombinacji kolorystycznej GX z wnętrzem ozdobionym czarnym NuLuxe® z akcentami z Ultrasuede w kolorze oliwkowym lub wnętrzem ozdobionym Chateau NuLuxe® z akcentami z Ultrasuede w kolorze oliwkowym i czarnymi ornamentami.

Na pokładzie znajduje się sześć podświetlanych portów ładowania (cztery w wersji Overtrail) oraz bezprzewodowa ładowarka w przedniej komorze, aby dopełnić wnętrze zorientowane na technologię. Oczywiście przestrzeń do przechowywania wewnętrznego została zwiększona w konsoli centralnej, kieszeniach drzwiowych i do 12 uchwytów na kubki. Przestrzeń bagażowa dla konfiguracji drugiego i trzeciego rzędu poprawiła się w porównaniu do poprzedniej generacji, pomieszczając do 5 walizek przy złożonym trzecim rzędzie. Dwie dodatkowe przestrzenie do przechowywania dodano pod przestrzenią bagażową, aby pomieścić mniejsze przedmioty, a także dodano inwerter AC 120V dla dodatkowych potrzeb zasilania.

Model GX 2024 standardowo wyposażony jest w system audio premium z 10 głośnikami, z możliwością wyboru 21-głośnikowego systemu surround Mark Levinson. Dodatkowe opcje (w zależności od wersji) obejmują: Klucz cyfrowy, Box chłodzący, Wyświetlacz Head-Up, Asystent korków drogowych, Pakiet na zimne obszary i pokrywę bagażnika.

Platforma GA-F i zawieszenie

Model GX 2024 dzieli platformę GA-F, która została wprowadzona w obecnej generacji LX 600. Ta mocna i lekka rama zwiększa sztywność nadwozia oraz poprawia zachowanie na drodze, co jest kluczowym elementem Sygnatury Jazdy Lexusa. Nowo opracowane zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami współpracuje z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym, aby osiągnąć wysoki poziom wydajności jazdy w terenie i na drodze. Dostępne zawieszenie adaptacyjne (AVS) stale dostosowuje siły tłumienia w zależności od zmieniających się warunków drogowych. GX przyjmuje elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), co zwiększa odczucie kierowania na drodze i w terenie.

Legendarna wydajność off-road

GX znany był ze swoich zdolności terenowych od samego początku, a model GX 2024 nie jest wyjątkiem. Standardowy napęd na wszystkie koła Full-Time 4WD zapewnia stałą reakcję na zróżnicowany teren, wykorzystując centralny mechanizm różnicowy Torsen® z funkcją blokady. W wersjach Overtrail dodano elektronicznie blokujący tylny mechanizm różnicowy. Podczas przyspieszania w zakręcie mechanizm różnicowy Torsen® optymalnie rozdziela siłę napędową w zależności od obciążenia lewego i prawego tylnego koła, osiągając wysoki poziom kontrolowanej wydajności. Przy jeździe na prostych odcinkach dobrze reaguje na zmiany warunków drogowych, co przyczynia się do ogólnej stabilności pojazdu. Przełączanie między 4hi a 4lo jest teraz szybsze w porównaniu do poprzedniej generacji dzięki udoskonaleniom w elektronicznej skrzyni rozdzielczej.

Nowy silnik: 3,4-litrowy Twin Turbo V6 i skrzynia Direct Shift-10AT

Nowy GX będzie dostępny w dwóch opcjach napędu, aby sprostać potrzebom klientów. Na rynku amerykańskim model GX będzie standardowo wyposażony w wydajny silnik twin-turbo V6 o pojemności 3,4L połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów Direct Shift. Silnik twin-turbo V6 generuje poprawioną moc wynoszącą 349 KM, przewyższając moc poprzedniego silnika V8 wynoszącą 301 KM, a moment obrotowy również wzrasta do imponujących 479 lb-ft. Turbosprężarki dostarczają stabilne i konsekwentne przyspieszenie, ułatwiając kontrolę nad mocą zarówno na drodze, jak i w terenie. Nośność wzrosła do 8000 funtów w wersjach Premium, Premium+ i Overtrail z standardowym zaczepem do holowania.

Pierwsza wersja OVERTRAIL Lexusa

Jak wyrażono na Tokyo Outdoor Show w 2023 roku, Lexus wprowadził pierwszą w historii wersję „Overtrail Project”, inicjatywę, która ma na celu zainspirowanie klientów na całym świecie do odkrywania natury poprzez wyrafinowane przygody. Celem jest stworzenie większych możliwości dla klientów Lexusa w przyszłości, w tym potencjalnych produktów, akcesoriów, sprzętu i doświadczeń. Nowa wersja Overtrail należy do tej inicjatywy.

W dodatku do twardego i wytrzymałego wyglądu zewnętrznego, modele Overtrail i Overtrail+ dodają szereg funkcji i specjalistycznego stylu. Dostępna jest przyciągająca uwagę dwukolorowa kombinacja farby na nadwozie w kolorach Atomic Silver/Black Roof, Incognito/Black Roof, Nori Green Pearl/Black Roof oraz Lexus-first Earth/Black Roof. Intencją stojącą za designem kolorystycznym było stworzenie spójnej relacji z otaczającą przyrodą za pomocą uspokajających odcieni ziemi, które wkomponowują się w naturę. Wersje Overtrail charakteryzują się standardowymi oponami terenowymi 33 cale na 18-calowych felgach, czarnymi akcentami nadkoli i standardową aluminiową osłoną podwozia.

Wnętrze kontynuuje naturalne odcienie ziemi z wprowadzeniem wykończenia Château z oliwkowymi akcentami z Ultrasuede oraz klasycznego czarnego z oliwkowymi akcentami z Ultrasuede dla luksusowego wykończenia. Wersja Overtrail+ standardowo wyposażona będzie w unikalny projekt siedzeń, który zapewnia optymalny komfort w terenie, z opcjonalnymi masażami w fotelach kierowcy i pasażera oraz elektrycznym przedłużeniem poduszki kierowcy.

Systemy Multi-Terrain Select (MTS), Crawl Control, Downhill Assist Control (DAC) oraz monitor 3D Multi-Terrain są standardowe w wersjach GX Overtrail dla optymalnej przyczepności na szlakach, a także elektroniczny system dynamicznego zawieszenia (E-KDSS) dla lepszej artykulacji kół. Elektronicznie blokujący tylny mechanizm różnicowy jest dostępny wyłącznie w wersji OVERTRAIL dla maksymalnej przyczepności.

System Bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 3.0

W roku 2024, nowy Lexus GX zawiera standardowy system bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 3.0.

Obszerna suite aktywnego sprzętu bezpieczeństwa zapewnia najwyższy poziom wsparcia kierowcy z takimi funkcjami jak system wczesnego ostrzegania o kolizji (PCS) z detekcją pieszych, dynamiczny tempomat z radarową kontrolą prędkości (DRCC), asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), alert wyjazdu z pasa ruchu z asystą kierownicy (LDA w/SA), asystent znaków drogowych (RSA) oraz proaktywna pomoc w prowadzeniu (PDA). Technologie te są zaprojektowane, aby na przykład ostrzegać o pieszym lub pojeździe na drodze Lexusa lub utrzymywać zadaną prędkość lub odległość od pojazdu przed nami.

3.5L V6 10AT (354 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc260.4 Kw @ - Rpm
354 Hp @ - Rpm
349 Bhp @ - Rpm
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.