2024 LEXUS LBX

Lexus, założony w 1989 roku, ma bogatą historię innowacji i redefiniowania luksusu w przemyśle motoryzacyjnym. Najnowszym modelem w ofercie jest Lexus LBX, rewolucyjny kompaktowy SUV hybrydowy, który kwestionuje normy tradycyjnych luksusowych samochodów i ma na celu zrewolucjonizowanie marki.

LBX wykorzystuje zaawansowany samoczynny hybrydowy system z kompaktowym, lekkim silnikiem 1.5-litrowym z trzema cylindrami. Kluczowe elementy systemu hybrydowego, takie jak transaksja i jednostka sterująca, przeszły istotne ulepszenia, aby zwiększyć wydajność, zminimalizować straty, zmniejszyć wagę i uzyskać bardziej kompaktowe wymiary.

Dodatkowo nowo opracowana bateria NiMH umożliwia dodatkową pomoc silnika elektrycznego podczas przyspieszania, wydłużając zasięg jazdy w trybie elektrycznym.

LBX wyróżnia się, wprowadzając disruptywną koncepcję strategii skali. Oferuje klientom swobodę wyrażania swoich gustów i stylów poprzez wybór czterech unikalnych atmosfer oprócz podstawowej wersji pojazdu.

Te atmosfery wyrażają eleganckie, dynamiczne lub sportowe tematy poprzez charakterystyczne detale stylizacji, kolory, tekstury i wykończenia. Ponadto LBX oferuje opcję personalizacji w ramach programu Lexus Bespoke Build.

Dzięki kompaktowym wymiarom LBX zapewnia doskonały widok z miejsca kierowcy, co pozwala na odczucie większej pewności, komfortu i kontroli, zgodnie z sygnaturą jazdy Lexus.

Dokładna uwaga została poświęcona kształtowaniu maski oraz projektowaniu i umiejscowieniu przednich słupków, co skutkuje zminimalizowaniem martwych punktów i wydłużonym widokiem w dół. Te cechy poprawiają precyzję prowadzenia, umożliwiając kierowcy poruszanie się po precyzyjniejszych trasach.

Z przodu LBX prezentuje bezszwowy i bezramkowy grill, podkreślający dynamiczną obecność pojazdu i definiujący jego sportowe linie. Tył pojazdu przyciąga uwagę wyraźną postawą.

Tablica rejestracyjna została przeniesiona na zderzak, aby podkreślić wyrazistość sygnatury LEXUS na tylnych drzwiach, tworząc czystą i przestronną powierzchnię, na której sygnatura może się wyeksponować.

LBX zbudowany jest na platformie architektury GA-B dla małych samochodów, co przynosi korzyści w postaci niskiego środka ciężkości, szerokich torów, krótkich zwisów i wysoko sztywnej konstrukcji, co przekłada się na pewne i komfortowe zachowanie na drodze.

System hybrydowy zapewnia przyjemną wydajność z natychmiastowym przyspieszeniem i zwiększoną efektywnością paliwową. LBX oferuje również opcję napędu na cztery koła Lexus E-Four, zapewniając dodatkową stabilność i pewność.

Wnętrze LBX emanuje prostotą, elegancją i wysoką jakością. Oferuje szereg materiałów premium, w tym opcję przyjazną weganom. Kokpit kierowcy zapewnia łatwy dostęp do kontrolek i źródeł informacji, co zwiększa wygodę podczas jazdy.

LBX wyposażony jest w w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów o przekątnej 12,3 cala oraz opcjonalny wyświetlacz typu head-up, który ma na celu zapewnienie kierowcy ciągłych informacji. System Lexus Link Connect integruje zaawansowane funkcje multimedialne i infotainment w kokpicie samochodu, w tym nawigację opartą na chmurze.

 Lexus ma dumną historię przekraczania granic i kwestionowania status quo. Od momentu założenia w 1989 roku, firma wielokrotnie wprowadzała nowatorskie myślenie i nowe produkty, które zmieniały postrzeganie ludzi oraz kształtowały rynek luksusowych samochodów. Nieustannie rozwijało pojęcie luksusu, tworząc nie tylko pożądane i ekscytujące produkty, ale także redefiniując całe doświadczenie posiadania pojazdu.

Dziś jego osiągnięcia witają nową nazwę: Lexus LBX.

Całkowicie nowy, hybrydowy elektryczny LBX to najmniejszy Lexus w historii, ale w pełni zasługujący na miano modelu przełomowego, który łamie tradycyjną hierarchię luksusu i stanie się zmieniającym zasady gry dla marki w Europie.

LBX oznacza Lexus Breakthrough Crossover, kompaktowy SUV, który poszerzy atrakcyjność marki Lexus o nowe rynki. Łączy nowoczesne idee w zakresie designu i technologii, zachowując jednocześnie wyróżniające cechy Lexusa: luksusowe rzemiosło oraz gościnność Omotenashi.

To samochód prosty, swobodny i łatwy w użytkowaniu, ale nie idący na kompromisy w kwestii jakości i dbałości o szczegóły: esencja Lexusa została skondensowana w mniejszym pakiecie, przekraczając tradycyjne oczekiwania klientów co do tego, co może zaoferować luksusowy kompaktowy SUV.

LBX wprowadza także nowatorskie podejście, zakłócając tradycyjną strategię klas, dając właścicielom większą swobodę w wyrażaniu swojego indywidualnego gustu i poczucia stylu. Zgodnie z zobowiązaniem Lexusa do personalizacji luksusu, LBX będzie oferowany w wyborze czterech „atmosfer” oprócz podstawowej wersji. Zamiast być definiowane przez poziom wyposażenia czy komfortu, te atmosfery koncentrują się na wyrażaniu różnych, wysublimowanych, dynamicznych lub sportowych tematów poprzez detale stylizacyjne, kolory, tekstury i wykończenia. Nowy program Lexus Bespoke Build zaoferuje jeszcze więcej spersonalizowanych opcji.

LBX to także przełom dla Lexusa jako biznesu w Europie. Po raz pierwszy Europa była głównym regionem świata do rozwoju nowego modelu Lexusa. Ten wpływ pomoże LBX stać się jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki w Europie.

Użycie trzy-literowej nazwy ma znaczenie – wcześniej tylko supercar LFA posiadał ten przywilej. Wybór nazwy LBX pokazuje zaangażowanie i zaufanie Lexusa do nowego modelu. Tak jak LFA pokazało inną stronę marki w zakresie postawy i wydajności, tak LBX w swoim stylu rozszerzy zasięg i profil marki.

Jako nowa opcja w dobrze ugruntowanej ofercie SUV Lexusa, LBX przyciąga młodsze pokolenie oraz tych, którzy wcześniej nie rozważali zakupu Lexusa. Będzie atrakcyjną propozycją dla tych, którzy chcą zmniejszyć rozmiar swojego samochodu lub kupić drugi pojazd, spełniając wymagania ich nowego stylu życia.

Główny inżynier Kunihiko Endoh mówi: „Naszym celem było zakwestionowanie konwencjonalnej koncepcji luksusowego samochodu. Dokładnie dążyliśmy do stworzenia doświadczenia jazdy, które umożliwi naturalny dialog między kierowcą a jego pojazdem oraz design, który ma wyrafinowaną obecność.”

Stylizacja Lexusa LBX ustanawia nową tożsamość marki z przednim designem „Resolute Look”, który reinterpretacji słynne kraty wentylacyjne. Choć wymiary zewnętrzne są bardziej kompaktowe niż jakikolwiek inny Lexus, wygląd jest muskularny i potężny. Wewnątrz nacisk kładziony jest na zaangażowanie kierowcy z kokpitem skoncentrowanym na kierowcy, opartym na koncepcji Tazuna Lexusa, oraz na stworzeniu lekkiego, otwartego uczucia z doskonałą widocznością i panelem instrumentów, który płynnie otacza panele drzwi.

Robiąc rzeczy inaczej z LBX, Lexus przyjął nowe podejście do budowania gamy modeli, wprowadzając wybory, które lepiej odzwierciedlają, jak dzisiejsi klienci poszukują samochodów, które pasują do ich osobistego stylu i charakteru.

Po swojej światowej premierze, LBX wejdzie do produkcji pod koniec 2023 roku. Sprzedaż rozpocznie się na rynku europejskim i w wybranych globalnych na początku 2024 roku.

PROJEKT ZEWNETRZNY: NOWA TOŻSAMOŚĆ LEXUSA

Ambicją projektantów Lexusa było stworzenie samochodu, który ma bardziej swobodny niż formalny charakter, prezentując autentyczny, bezwysiłkowy styl, z którym ludzie natychmiast poczują więź.

Najważniejszym aspektem projektu jest nowe ułożenie przodu, które „łamią” kratę wentylacyjną – cechę stylistyczną od ostatniej dekady – prowadząc Lexusa w nową erę.

Koichi Suga, dyrektor generalny działu projektowania Lexusa, wyjaśnia: „Zdekonstruowaliśmy kratę wentylacyjną, aby zrobić miejsce dla nowego designu. Udało nam się stworzyć nową tożsamość przedniej części, która jest całkowicie inna niż wcześniej, ale natychmiast rozpoznawalna jako Lexus.”

Krata została ujednolicona w jednolitą trapezoidalną formę, umieszczoną poniżej wąskiego otworu, który biegnie poniżej krawędzi pokrywy silnika, łącząc smukłe jednostki reflektorów. Projekt czerpie z dziedzictwa „Resolute Look” Lexusa. Wprowadzony wraz z konceptem LF-S w 2003 roku, stał się sygnaturą stylistyczną dla modeli produkcyjnych Lexusa od wczesnych lat 2000.

Bezramkowa, bezszwowa krata generuje linie karoserii Lexusa LBX, przyczyniając się do mocnej, dynamicznej postawy samochodu. Jest także aerodynamicznie wydajna, co pomaga w gładkim przepływie powietrza nad i wokół samochodu. Nowy design reflektorów tworzy silny wizualny podpis, z dziennymi światłami do jazdy i kierunkowskazami zintegrowanymi w jednostkach bi-funkcyjnych. Dzięki temu nowemu układowi charakterystyczny kształt litery L w światłach został zmieniony, aby był skierowany na zewnątrz, a nie do wewnątrz, aby pasował do kierunku każdego światła kierunkowskazu.

Zgodnie z zasadami projektowania Lexus Next Chapter, tożsamość i proporcje samochodu opierają się na doświadczeniu z jazdy, jakie oferuje. Przednie słupki zostały przesunięte do tyłu, co sprawia, że kabina wydaje się kompaktowa, a pokrywa silnika dłuższa, co nadaje sportowy profil. Rozszerzone błotniki wyrażają moc i podkreślają duże (18-calowe) koła i opony, podczas gdy krótkie zwisy i odważne zwężenie obszaru wokół tylnych drzwi przywołują zwinne, dynamiczne osiągi.

Tył samochodu również ma mocną postawę. Tablica rejestracyjna została przeniesiona w dół na zderzak, aby sygnatura z literami LEXUS na tylnych drzwiach była bardziej wyraźna na czystej powierzchni drzwi. Podobnie, najnowsza ewolucja sygnatury Lexusa w postaci światła w kształcie litery L ma większy wpływ wizualny, a kierunkowskazy i lampy cofania mają stonowaną obecność, gdy nie są podświetlone.

Lexus LBX ma długość 4,190 mm, szerokość 1,825 mm i wysokość 1,545 mm, a jego rozstaw osi wynosi 2,580 mm. Niskie umiejscowienie pokrywy silnika, wykończenia pasujące do nadwozia, tylni spojler w stylu bramy oraz precyzyjne projekty zespołów świetlnych poprawiają osiągi aerodynamiczne i przyczyniają się do efektywności, stabilności i responsywnych osiągów LBX.

Wybór kolorów zewnętrznych obejmuje jaskrawe odcienie i głębokie, lśniące wykończenia Lexusa. Wersje Emotion i Cool LBX mogą być oferowane z dwukolorowym lakierem, łączącym dowolną opcję koloru z kontrastującym czarnym dachem.

DYNAMICZNE OSIĄGI: NOWA PLATFORMY LEXUSA

LBX jest pierwszym modelem Lexusa zbudowanym na wariancie globalnej platformy GA-B dla małych samochodów. Została ona zasadniczo dostosowana do wymagań Lexusa, oferując korzyści w postaci niskiego środka ciężkości, szerokich torów, krótkich zwisów oraz wysokiej sztywności nadwozia. To również fundament charakteru samochodu, który sprawia, że jazda jest przyjemnością i zabezpiecza podpis jazdy Lexusa w najmniejszym dotychczas pakiecie. Pomaga to stworzyć naturalny dialog między kierowcą a samochodem, zapewniając pewność, kontrolę i komfort przez cały czas.

Główny inżynier Endoh wyjaśnia: „Aby urzeczywistnić poczucie bycia zintegrowanym z samochodem, dążyliśmy do osiągnięcia zwinnej jazdy, która maksymalizuje korzyści płynące z małych wymiarów samochodu i lekkiej wagi. Jednocześnie bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowaliśmy się na doskonaleniu podstawowych cech, nie polegając na elektronicznych kontrolach.”

Nadwozie wzmocniono za pomocą klejów strukturalnych i krótkoprzestrzennych spawów, a także strategicznego rozmieszczenia wzmocnień. Jednocześnie zredukowano wagę pojazdu dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów, w tym aluminiowej pokrywy silnika oraz wytłaczanych plastikowych nadkoli, progów i dolnych sekcji drzwi. W centrum słupków i wzmocnieniach użyto mocnych, ale lekkich materiałów stalowych.

Ustalenie wysokości punktu siedzenia na poziomie 285 mm sprawia, że kierowca czuje się zintegrowany ze swoim pojazdem, zapewniając doskonały widok z kierownicy, szczególnie podczas jazdy w miejskim ruchu.

Z przodu i z tyłu układy zawieszenia zaprojektowano z myślą o wysokiej sztywności i lekkiej konstrukcji, co zapewnia Lexusowi LBX zwinną, stabilną reakcję na zakręty oraz komfort jazdy. Wszystkie wersje wyposażone są w projekt McPhersona z przodu; modele z napędem na przednią oś korzystają z tylnego belki skrętnej, podczas gdy wersja z napędem na wszystkie koła LBX ma układ podwójnych wahaczy.

Elektronicznie sterowany system hamulcowy obejmuje Kontrolę Pozycji Hamowania Pojazdu. Automatycznie równoważy rozdzielanie siły hamowania między przód a tył, aby stłumić przechyły i utrzymać liniowe, uspokajające osiągi. Pomaga to także zmniejszyć przechył pojazdu w zakrętach, utrzymując komfort i stabilność, a także tłumiąc wibracje.

UKŁAD NAPĘDOWY: NOWA GENERACJA HYBRYDOWEGO NAPĘDU LEXUSA

LBX napędzany jest nową generacją hybrydowego systemu elektrycznego Lexusa, który sam się ładuje i wyposażony jest w zwarty i lekki silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i trzech cylindrach. Kluczowe komponenty systemu hybrydowego przeszły gruntowną przebudowę, w tym transaksulator i jednostkę sterującą mocą, aby poprawić efektywność, zredukować straty, zaoszczędzić na wadze i wymiarach. Nowa bateria niklowo-metalohydrydowa (NiMH) o niskim oporze i dużej mocy pozwala na dodatkowe wsparcie silnika elektrycznego podczas przyspieszania i wydłuża zasięg jazdy samochodu na napędzie elektrycznym.

Osiągnięcia technologiczne pozwoliły Lexusowi skupić się na bardziej satysfakcjonujących osiągach i poziomie przyjemności z jazdy, które nie były możliwe z wcześniejszymi systemami. Maksymalna moc z pełnego systemu hybrydowego wynosi 136 DIN hp / 100 kW przy maksymalnym momencie obrotowym 185 Nm.

Silnik pracuje z doskonałą efektywnością cieplną, wspieraną technologią szybkiego spalania i cechami konstrukcyjnymi, takimi jak proste porty dolotowe i laserowo osadzone gniazda zaworów dolotowych. Inne kluczowe cechy to ultralekkie tłoki zaprojektowane do pracy przy wysokich obrotach oraz elektroniczna, inteligentna regulacja czasowania zaworów.

Napęd charakteryzuje się również nowo zaprojektowanym transaksulatorem. Zrewidowana jednostka sterująca mocą jest zamontowana bezpośrednio nad transaksulatorem, co sprzyja uzyskaniu niskiej linii pokrywy silnika. Dodatkowa przestrzeń została zaoszczędzona dzięki rozmieszczeniu dwóch silników-generatorów na oddzielnych wałach, co zmniejsza całkowitą długość układu napędowego.

Bateria NiMH jest całkowicie nową jednostką dwu-biegunową o zmniejszonej wadze i bardziej kompaktowym designie, ale oferującą wyższą moc i szybszą reakcję. Przyczynia się to do osiągów LBX z natychmiastowym, mocnym przyspieszaniem, jak w przypadku pojazdów elektrycznych, jak również do jego efektywności paliwowej. Cieszy się nowym systemem chłodzenia, aby pomóc w przedłużeniu żywotności i wydajności baterii.

Układ napędowy jest dostosowany do przyjemnej jazdy, zarówno w ruchu miejskim, jak i na krętych drogach wiejskich, z wiernym prowadzeniem i płynnością przyspieszania, które jest bardziej zgodne z użyciem pedału przyspieszenia przez kierowcę. Możliwości jazdy są również zwiększone dzięki Kontroli Systemu Hybrydowego, która w dokładny sposób dopasowuje dźwięk silnika i przyspieszanie. Dzięki ulepszeniom systemu hybrydowego, jazda na napędzie elektrycznym może być doświadczana przy wyższych prędkościach i na dłuższych dystansach, maksymalizując efektywność LBX.

Autentyczna jakość SUV LBX obejmuje opcję napędu na wszystkie koła E-Four Lexusa, która wprowadza dodatkowy silnik elektryczny na tylną oś. Przy ruszaniu, pokonywaniu zakrętów i jazdy po nawierzchniach o niskiej przyczepności system automatycznie kieruje siłę napędową na tylne koła, co pomaga utrzymać stabilność pojazdu i zwiększa pewność kierowcy.

Luksusowy status LBX potwierdzają działania Lexusa w zakresie zarządzania hałasem i wibracjami (NVH). Obejmują one dodanie wału wyważającego do silnika, aby zredukować wibracje, które mogą generować efekty akustyczne w kabinie. Szczególną uwagę zwrócono na drzwi, w których wprowadzono arkusze tłumiące, aby stłumić wysokie częstotliwości hałasu, ale wzmocnić niskie częstotliwości, aby uzyskać charakterystyczny i przyjemny dźwięk. Aby zredukować wibracje i hałas z drogi z dachu, użyto materiału o dużej skuteczności tłumienia, w połączeniu z rozbudowanym systemem tłumienia dźwięku wykonanego z materiałów izolacyjnych. Inne działania obejmują uszczelkę wokół całej krawędzi pokrywy silnika oraz materiały tłumiące hałas, w tym podkładki, wyściółki, formy i piankę w kluczowych obszarach samochodu. Pod pojazdem, materiały o dużym tłumieniu i kleje strukturalne również odgrywają rolę w redukcji hałasu i wibracji, a także przyczyniają się do ogólnej sztywności samochodu.

PROJEKT WNĘTRZA: PROSTOTA I ELEGANCJA, RZEMIOSŁO I WYSOKA JAKOŚĆ

Projektanci Lexusa dążyli do stworzenia prostego i wyrafinowanego wnętrza, które nadaje charakter i atmosferę modelu wyższej klasy. Efekt ten oparty jest na trzech kluczowych elementach: dobrej widoczności z otwartym widokiem, prostym, gładkim panelu instrumentów; poczuciu szerokiej przestrzeni wewnętrznej; oraz konsoli centralnej o dominującej obecności.

Premium jakość i dbałość o szczegóły widoczne są w wyborze tapicerki i wykończeń z silnym wizualnym i dotykowym urokiem. Oprócz najwyższej jakości skóry semi-aniliny, opcje obejmują przyjazne roślinom wnętrze, które wykorzystuje syntetyczną skórę i materiały do pokrycia siedzeń, kierownicy, dźwigni zmiany biegów i wykończeń drzwi. LBX posiada także nowe wstawki wykończeniowe z węgla Tsuyusami, stworzone przy użyciu nowej techniki filmowej, która wykorzystuje wiele warstw, aby nadać bardzo teksturowany wygląd z poczuciem głębi. Oświetlenie ambientowe potęguje efekt Omotenashi, sprawiając, że ludzie czują się mile widziani i całkowicie jak w domu w pojeździe. Podkreślając różne części kabiny, projekt oświetlenia oferuje 50 możliwości kolorystycznych, skoordynowanych w tematach, które wywołują różne nastroje.

Kokpit kierowcy to interpretacja koncepcji Tazuna Lexusa, po raz pierwszy wprowadzonej w SUV-ie NX. Umieszcza główne kontrolki i źródła informacji bezpośrednio wokół kierowcy, tak aby ich obsługa wymagała jedynie minimalnych ruchów dłoni lub oka. Pomaga to utrzymać koncentrację kierowcy na prowadzeniu, z jak najmniejszymi zakłóceniami. Pozycja i kąt kierownicy zostały dokładnie obliczone, aby zapewnić kierowcy satysfakcjonujące poczucie kontroli.

Tutaj, koncepcja Tazuna została wzbogacona o nowy, 12,3-calowy w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów, który jest po raz pierwszy w Lexusie. Układ i widoczność wskaźników oraz danych zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy i mogą być dostosowywane do indywidualnych preferencji. Opcjonalny wyświetlacz przezierny jest również dostępny.

Dzięki kompaktowym rozmiarom Lexusa LBX prawie każdy cal samochodu można zobaczyć z kierownicy, co potęguje poczucie pewności, komfortu i kontroli, które kierowca doświadcza z Lexus Driving Signature. Kontury pokrywy silnika oraz kształt i pozycja przednich słupków zmniejszają martwe punkty i dają rozszerzony widok w dół, co pomaga kierowcy precyzyjniej prowadzić.

Aby utrzymać szeroki, czysty widok, poziomy panel instrumentów ma czysty i prosty design. Po każdej stronie forma przechodzi w panel drzwi, dając poczucie otulenia pasażerów przednich siedzeń, więc uczucie jest rozległe, ale jednocześnie obejmujące. Ciągła linia stworzona przez ten projekt również pomaga kierowcy poczuć stopień przechyłu pojazdu podczas jazdy przez zakręty. Niska wysokość siedzenia zwiększa poczucie jedności kierowcy z samochodem, podczas gdy zapewniona jest odpowiednia przestrzeń na kolana z przodu. Aby zapewnić dobrą widoczność dla wszystkich osób w pojeździe, tylne siedzenia są ustawione nieco wyżej niż te z przodu.

Konsola centralna ma silną obecność z dużym ekranem multimedialnym nachylonym do tyłu, aby płynnie integrowała się ze strukturą. Jednostka ma tapicerowane boki i pomieszczenie na dwa uchwyty na napoje oraz wiele punktów przechowywania i portów USB do podłączenia i ładowania urządzeń. Pomieszczenie załadunkowe oferuje do 332 litrów (modele z napędem na przednią oś z tylnymi siedzeniami na swoim miejscu) miejsca – wystarczająco dużo, aby pomieścić dwie walizki o pojemności 75 litrów pod składaną osłoną bagażnika.

MULTIMEDIA I ROZRYWKA

LBX jest wyposażony w najnowszy system Lexus Link Connect, obsługiwany za pomocą 9,8-calowego ekranu dotykowego.

System zapewnia nawigację opartą na chmurze, optymalizując planowanie podróży z informacjami na żywo na temat zdarzeń drogowych i opóźnień. Dodatkową wygodę zapewnia asystent „Hej Lexus”, który odpowiada na polecenia głosowe zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu.

Integracja smartfonów jest możliwa dzięki bezprzewodowym lub przewodowym połączeniom dla Apple CarPlay lub przewodowemu połączeniu dla Android Auto. Dodatkową wygodę zapewnia opcjonalny klucz cyfrowy. Kompatybilny zarówno z urządzeniami Apple, jak i Android, pozwala właścicielom używać swojego smartfona do odblokowywania i uruchamiania swojego samochodu. Nie muszą wyjmować telefonu z kieszeni lub torby, wystarczy, że będą go mieli przy sobie. Mogą także dzielić się kluczem cyfrowym, gdy inne osoby potrzebują dostępu do pojazdu.

Wspólnie z najnowszymi modelami Lexusa, LBX oferuje bezproblemowe aktualizacje oprogramowania przez internet dla swoich systemów multimedialnych i bezpieczeństwa, dzięki czemu właściciele mogą skorzystać z ulepszeń bez konieczności umawiania wizyty w warsztacie Lexusa.

Mark Levinson, wyłączny partner audio Lexusa, zaprojektował opcjonalny system premium dla samochodu, wyposażony w zestaw 13 optymalnie rozmieszczonych głośników. W tym subwoofer zintegrowany w tylnych drzwiach, co eliminuje utratę przestrzeni w pomieszczeniu ładunkowym.

GAMA MODELI: WPROWADZENIE ATMOSFERY LBX

LBX to nowość w podejściu Lexusa do budowy gamy modeli, aby lepiej dopasować do preferencji i stylów życia klientów.

Oferta obejmuje cztery „atmosfery” modelowe oprócz podstawowej wersji: Elegant i Relax, które koncentrują się na wyrafinowanym odczuciu, oraz Emotion i Cool, które mają sportowy i bardziej dynamiczny charakter. Każda z nich została zaprojektowana z myślą o innym typie klienta.

Modele Emotion i Cool wyróżniają się dwukolorowym lakierem i 18-calowymi kołami aluminiowymi o szlifie maszynowym. Wersje Elegant i Relax mają jednolitą zewnętrzną powłokę lakierniczą i błyszczące 18-calowe alufelgi.

W przypadku specyfikacji wnętrza model Emotion ma perforowaną tapicerkę ze sztucznej skóry z czerwonymi akcentami oraz kontrastowym przeszyciem na siedzeniach, konsoli centralnej i wykończeniach drzwi. LBX Cool – górna model dynamiczny – ma wnętrze w kolorze ultrasuede i skóry w odcieniu czarno-ciemnoszarym z miedzianymi detalami i przeszyciem.

Różne nastroje wywołane są przez atmosfery Elegant i Relax. Sztuczna skóra w subtelnym odcieniu Forest Brown lub Ammonite Sand znajduje się w LBX Elegant w panelach drzwiowych, panelu instrumentów i wkładkach konsoli, jak również w pokryciu siedzeń. W modelu Relax wybór dotyczy jasnobrązowego Saddler Tan lub czarnej skóry semi-aniliny z charakterystycznym przeszyciem Tatami.

Oprócz czterech modeli atmosferycznych, dostępny jest model podstawowy LBX, który wyposażony jest w zaawansowane funkcje technologiczne jako standard, a nie opcje dodatkowe, w przeciwieństwie do niektórych modeli konkurencji. W szczególności obejmują one rozbudowane systemy aktywnego bezpieczeństwa i asystenta kierowcy, które są częścią najnowszej generacji Lexus Safety System +. Model podstawowy oraz wersje Emotion i Elegant mogą być wyposażone w przyjazne dla wegan wnętrze bez produktów skórzanych.

Najważniejsze opcje wyposażenia to 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowy w koncepcji Tazuna, wyświetlacz przezierny, zdalne parkowanie, klucz cyfrowy, premium dźwięk surround Mark Levinson, technologia oczyszczania powietrza nanoe™-X firmy Panasonic i elektrycznie otwierana klapa bagażnika.

Lexus Bespoke Build

Właściciele, którzy pragną nadać swojemu LBX bardziej spersonalizowany wygląd, mogą skorzystać z nowej usługi Lexus Bespoke Build. Podejście Lexusa z orientacją na klienta daje im swobodę personalizacji swojego pojazdu w oparciu o szczegóły na zamówienie.

Indywidualne podejście pozwala klientom zmienić kolor pasów bezpieczeństwa oraz wzory haftów tapicerskich i kolor przeszyć, a także wykończenia dekoracyjne. Wybór luksusowych materiałów obejmuje skórę L-anilinową – prestiżową skórę dostępną tylko w LBX oraz flagowym sedanie LS w gamie Lexusa – oraz Ultrasuede w różnych kombinacjach kolorystycznych. Usługa personalizacji zostanie wprowadzona w wybranych rynkach po rozpoczęciu sprzedaży LBX w 2024 roku.

BEZPIECZEŃSTWO I ASYSTENCA KIEROWCY

Lexus LBX korzysta z kompleksowych zabezpieczeń i systemów asysty kierowcy najnowszej generacji Lexus Safety System +. Wyposażają samochód w wiele systemów wykrywających ryzyko wypadków, ostrzegających kierowcę i automatycznie zapewniających kontrolę kierownicy, hamowania i siły napędu, jeśli to konieczne, aby pomóc uniknąć lub zminimalizować konsekwencje kolizji. Kluczowe elementy to System Przeciwkolizyjny z Asystą Skrętów na Skrzyżowaniach, Dynamiczny Tempomat Radarowy, Asystent Utrzymania Pasa Ruchu oraz Asystent Znaków Drogowych. Dodatkowe elementy wspierające bezpieczniejszą jazdę i manewrowanie oraz redukujące obciążenie kierowcy to elektryczny system otwierania drzwi e-latch Lexusa z Asystą Bezpiecznego Wyjazdu, monitor kierowcy, inteligentne czujniki parkowania z automatycznym hamowaniem, system ostrzegania o ruchu poprzecznym tylnym oraz monitor martwego pola.

Dodatkowe opcje bezpieczeństwa będą dostępne, wprowadzając takie funkcje jak system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu i monitor panoramiczny. Opcja zdalnego parkowania może całkowicie usunąć stres związany z manewrowaniem samochodem w ciasnych przestrzeniach; umożliwia ona również kierowcy zdalne parkowanie swojego pojazdu, korzystając ze smartfona.

Kierowca cieszy się lepszą widocznością w złych warunkach pogodowych dzięki nowemu wycieraczkowemu ramieniu, które wcześniej występowało w flagowych modelach Lexusa, LC i LS. Rozprowadza płyn do spryskiwacza z samej wycieraczki, zapewniając dokładniejsze i szybsze czyszczenie szyby.

Kluczowe specyfikacje Lexusa LBX

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.