2024 Lexus LM

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Japoński producent samochodów zaprezentował drugą generację swojego luksusowego minivana na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2023 roku.

Choć minivany nie są już tak popularne jak kiedyś, wyróżniają się w jednej dziedzinie, w której żaden crossover czy SUV nie może im dorównać: przestronności. To była oczywistość, ale podczas gdy niektórzy nie chcieli jeździć pojazdem przypominającym vana, inni potrzebowali tego miejsca dla wygody. Lexus doskonale to zrozumiał, dlatego wyprodukował taki pojazd. Pierwsza generacja zadebiutowała w 2020 roku jako luksusowa wersja Toyoty Alphard. Niektórzy mogą nazwać ten nowy model jedynie liftingiem, jednak zmodyfikowana karoseria i platforma oraz wprowadzone zmiany pozwoliły producentowi na określenie go jako nową generację.

Z przodu Lexus zainstalował znany już kształt grilla, który wyglądał imponująco, zajmując większość przedniej części od maski do osłony powietrza. Po bokach znajdowały się dwie kratki służące do kierowania powietrza wokół nadwozia. Nad zderzakiem umieszczono smukłe reflektory otoczone światłami do jazdy dziennej. Jak można się było spodziewać, użyto jedynie diod LED. Z boków minivan miał drzwi zawiasowe z przodu dla kierowcy i pasażera oraz drzwi przesuwane dla osób siedzących z tyłu. LM kończył się pionną klapą bagażnika ozdobioną spoilerem umieszczonym na dachu.

Wnętrze mogłoby konkurować z każdym innym luksusowym pojazdem na rynku. Z przodu znajdowała się standardowa kabina z dwoma fotelami oddzielonymi wysokim centralnym konsolą. Deska rozdzielcza pokryta była skórą i drewnianymi wykończeniami, a nad centralnym panelem znajdował się ogromny ekran dotykowy. Przed kierowcą zainstalowano wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników. Za przednimi siedzeniami Lexus oferował kilka opcji z maksymalnie pięcioma miejscami na dwóch rzędach lub jedynie z dwoma rozkładanymi fotelami kapitańskimi. Użytkownicy mogli cieszyć się dużą ilością miejsca na nogi i głowę.

Napędzany tym „salonem na kółkach” był silnik o pojemności 2,5 litra w układzie rzędowym oraz silnik elektryczny. Pierwszy napędzał przednie koła, podczas gdy drugi przekazywał moment obrotowy na tylnią oś, gdy było to potrzebne.

 Podczas Auto Shanghai 2023, Lexus zaprezentował światową premierę całkowicie nowego Lexusa LM. Zaczynając od kluczowego rynku luksusowych MPV w Chinach, druga generacja LM zostanie wprowadzona na ponad 60 rynków na całym świecie, w tym po raz pierwszy w Europie oraz na rynku macierzystym Lexusa w Japonii.

Lexus ceni sobie ducha innowacji od czasu powstania marki w 1989 roku, dążąc do oferowania klientów nowych wartości poprzez postępowy design i technologię. Z pragnieniem wzbogacenia stylu życia klientów w i wokół samochodu, marka oferuje szeroką gamę produktów, aby sprostać potrzebom klientów na całym świecie.

Pierwsza generacja Lexusa LM zadebiutowała w 2020 roku jako odpowiedź na aspiracje klientów poszukujących MPV z kierowcą w Chinach i innych częściach Azji. Oferując zarówno konfiguracje 4- miejscowe, jak i 7-miejscowe, pojazd został dobrze przyjęty przez szeroki krąg klientów. W międzyczasie potrzeby i pragnienia globalnego rynku luksusowego nasiliły się i zróżnicowały. W odpowiedzi, nowy LM został całkowicie przeprojektowany, ponownie oceniając swoją wartość i powód istnienia jako „Luxury Mover”, od którego pochodzi nazwa modelu.

Głównym celem zespołu inżynierskiego i projektowego było stworzenie pojazdu, który zapewniałby przestrzeń wewnętrzną oraz dynamiczne doświadczenia, w których wszyscy pasażerowie mogliby naturalnie czuć się komfortowo. Proces ten zaczyna się od podstawowego komfortu jazdy i funkcjonalności. Kierowca cieszy się bezwysiłkowym wykorzystaniem dzięki bezpośredniej i precyzyjnej manewrowości, co przynosi korzyści pasażerom siedzącym z tyłu, którzy również mogą cieszyć się brakiem zakłóceń od niepożądanych dźwięków i wibracji, co pozwala im na uczucie produktywności i odświeżenia.

Zewnętrzny design projektu oddaje elegancką obecność i aerodynamiczną formę, zgodną z językiem designu Lexusa, a linie pojazdu odzwierciedlają funkcjonalność i dynamiczną wydajność. Wnętrze łączy w sobie praktyczność i wyrafinowanie, umożliwiając kierowcom skoncentrowanie się, podczas gdy przestronna tylna część oferuje starannie wykonane siedzenia i wykończenia, wraz z różnorodnymi funkcjami i technologią mającą na celu maksymalizację cennego czasu podróży pasażerów.

GŁÓWNY INŻYNIER NOWEGO LM LEXUS INTERNATIONAL TAKAMI YOKOO

„Inspiracją do opracowania nowego Lexusa LM były coraz bardziej zróżnicowane style życia klientów w segmencie luksusowym. W tym miejscu narodził się koncept rozwoju: stworzenie mobilnej przestrzeni, w której klienci mogą być sobą. Naszym celem było stworzenie środowiska, które pozwoliłoby zapracowanym osobom zrelaksować się zarówno duchowo, jak i fizycznie, z dala od zgiełku codziennego życia – przestrzeni, która inspiruje pozytywne myśli i działania.

Bez względu na to, jak luksusowy jest design wnętrza i funkcje samochodu, pasażerowie nie mogą naprawdę spędzać czasu w komforcie bez wyrafinowanej dynamiki jazdy. Wyzwanie, przed którym stanęliśmy jako zespół rozwojowy, polegało na tym, jak przetłumaczyć Lexus Driving Signature na LM, pojazd, którego wielu klientów będzie używać z tylnego siedzenia, z kierowcą za kierownicą. Wspólnie z ekspertami Lexus Takumi dostrzegliśmy, że odpowiedź leży w naturalnym dialogu pomiędzy kierowcą a samochodem – właśnie ten aspekt tworzy rdzeń obietnicy współczesnych pojazdów Lexusa. To znaczy, że przez zapewnienie dynamiki jazdy wiernej intencjom kierowcy, mogliśmy stworzyć poczucie bezpieczeństwa i wyrafinowania, które przekazywane jest pasażerom z tyłu.

Pasja i dbałość zespołu rozwojowego odzwierciedlają się w każdym detalu pojazdu, od starannie dopracowanego podwozia i nadwozia, przez miękkie zawieszenie i aerodynamiczny design, po siedzenia tłumiące kołysanie ciała, wysokiej jakości wnętrze oraz liczne funkcje komfortu. Mamy nadzieję, że nasi wymagający klienci doświadczą tego „Luxury Mover”, które Lexus z miłością stworzył.”

Komfort jazdy

Aby zapewnić komfortową jazdę dla wszystkich pasażerów, rozwój skupiał się na jakości jazdy godnej flagowego MPV. Z racji konstrukcji, MPV ma duże przesuwne drzwi, a zapewnienie sztywności nadwozia w tej ramie było kluczowe. Zgodnie z podejściem stosowanym we wszystkich nowych generacjach pojazdów Lexusa, prace rozpoczęto od poprawy podstawowej wytrzymałości. Ogólnie, sztywność skrętna jest o 50% wyższa niż w obecnym modelu, co osiągnięto dzięki elementom, takim jak wzmocnienia na wsparciu chłodnicy i tylnej podłodze, prostej strukturze rockerów oraz wzmocnieniu słupka ćwierć. Klej strukturalny użyty w górnej części nadwozia i podłodze również pomaga zredukować wibracje.

W rozwoju siedzeń dokładnie analizowano ruchy ciała pasażerów, aby zapewnić naturalny stan relaksu zarówno dla ciała, jak i umysłu, niezależnie od tego, gdzie się siedzisz. Szczególną uwagę zwrócono również na zmniejszenie ruchów głowy i stabilizację linii wzroku. Fotele przednie optymalizują rozkład ciśnienia powierzchniowego na poduszce siedzenia, aby utrzymać ciało, niezależnie od ilości siły G podczas zakrętów. Celem jest osiągnięcie komfortu siedzenia, który redukuje zmęczenie oraz środowiska, które pozwala kierowcy na dialog z pojazdem. W przypadku siedzeń drugiego rzędu użyto dwóch rodzajów materiałów amortyzujących o różnych właściwościach, które delikatnie otulają i wspierają pasażerów, od momentu zatrzymania pojazdu po jego ruch. W modelach z siedzeniami trzeciego rzędu, grube oparcia i poduszki siedzeń pozwalają dorosłym wygodnie siedzieć.

Po raz pierwszy Lexus wprowadza „Zawieszenie AVS z zaworem tłokowym wrażliwym na częstotliwość”, które łączy siłownik Adaptive Variable Suspension (AVS) oraz zawór tłokowy wrażliwy na częstotliwość w amortyzatorze. System zapewnia doskonałą jakość jazdy bez względu na prędkość, starannie tłumiąc i redukując wibracje w szerokim zakresie częstotliwości.

Po raz pierwszy w pojeździe Lexusa, tryb jazdy „Rear Comfort” umożliwia skupienie się na komforcie pasażerów siedzących z tyłu. Charakterystyka siły tłumienia AVS jest ustawiona tak, aby priorytetem był komfort tych pasażerów, podczas gdy zintegrowana kontrola pedału gazu i hamulca zmniejsza zmiany postawy podczas przyspieszania i hamowania.

Cichość

W nowym LM szczególną uwagę zwrócono na stworzenie naturalnego i komfortowego poczucia ciszy. Analizowano pasma częstotliwości hałasu i źródła hałasu, co zaowocowało podejściem w 3 krokach do redukcji hałasu: redukcja hałasu generowanego (hałas źródłowy), zapobieganie wnikaniu hałasu do pojazdu (izolacja akustyczna) oraz redukcja hałasu wewnątrz pojazdu (absorbownia hałasu). Redukcja hałasu źródłowego koncentrowała się głównie na hałasie drogowym i wiatrowym. Oprócz konkretnych działań w zakresie hałasu drogowego wokół opon oraz hałasu wiatrowego wokół maski i słupków, zastosowano szkło akustyczne, aby pomóc w redukcji wysokoczęstotliwościowego hałasu wiatrowego. Silnik, jedno z głównych źródeł hałasu i wibracji, oraz związane z nim uchwyty, które wzmacniają wibracje, zostały dokładnie dostrojone. Dodatkowo, hałas w kabinie został znacznie zredukowany dzięki umieszczonym w odpowiednich miejscach starannie obliczonym ilościom i grubościom materiałów pochłaniających dźwięk, izolujących dźwięk i tłumiących wibracje.

UNIKALNA TOŻSAMOŚĆ, Z PROPORCJAMI NARODZONYMI Z FUNKCJONALNEJ CZYSTOŚCI I DYNAMICZNEJ ELEGANCJI

Nowy LM został zaprojektowany z kluczowym konceptem „Dostojeństwa i Elegancji”, aby wyróżniać się jako flagowe MPV Lexusa, łącząc unikalną i elegancką obecność na poboczu z przestronnym i komfortowym wnętrzem.

Zewnętrzny design zakorzeniony w funkcji

Kluczowym celem zewnętrznego designu było wniesienie do segmentu MPV celu projektowania nowej generacji Lexusa – stworzenia unikalnej tożsamości poprzez proporcje, które odzwierciedlają funkcjonalną czystość i dynamiczną wydajność. Unikalna forma Lexusa LM jest dynamiczna, elegancka i pełna gracji.

Przestronna kabina oferuje maksymalną przestrzeń dla pasażerów, zapewniając minimalne zakłócenia w jednorodnej formie, podczas gdy nacisk na przednie i tylne koła evokuje doskonałą wydajność jazdy i komfort podróży.

Przedni design dalej rozwija Spindle Body, tożsamość Lexusa. Stosując kolor zewnętrzny na grillu, silny ekstrudowany kształt wrzeciona jest wyrażany jako integralna część nadwozia. Minimalizując odstęp między otaczającymi częściami a nadwoziem, nowy design jest bardziej zintegrowany, przyczyniając się do wydajności aerodynamicznej, wydajności chłodzenia i manewrowości.

Przestronne wnętrze łączące komfort i wygodę

Aby pasażerowie mogli wrócić do bycia prawdziwymi sobą, wnętrze wprowadza wyrafinowane rzemiosło oparte na podejściu zorientowanym na człowieka. Celem było stworzenie relaksującego, przypominającego salon środowiska, wykorzystując hojną wysokość wnętrza pojazdu oraz oferując przestrzeń pełną powietrza, komfortową i z bezszwowym designem charakteryzującym się czystymi poziomymi i pionowymi liniami.

W przednich siedzeniach nowoczesne i przestronne wnętrze wprowadza koncepcję kokpitu Lexus Tazuna, uzupełnioną prostym panelem instrumentów i konsolą, które tworzą środowisko, w którym kierowca może koncentrować się na jeździe.

Wersje 6- i 7-miejscowe skupiają się na poczuciu przestronności i doskonałej widoczności, z rozległymi wykończeniami i konsolami dachowymi w całej kabinie, aby stworzyć osobiste wrażenie dla wszystkich pasażerów.

Model 4-miejscowy podnosi poziom personalizacji i prywatności, oferując przegrodę z uderzającym wyświetlaczem szerokim na 48 cali przed tylnymi siedzeniami. Składana szklana przegroda nad wyświetlaczem oddziela przednią i tylną część, oferując jednocześnie wyraźny widok do przodu, a uchwyty pomocnicze ułatwiają wejście i wyjście. Głośniki, lodówka, schowki i inne funkcje są zintegrowane z elementami designu, przy czym szczególną uwagę zwrócono na minimalizację szczelin panelowych między komponentami. Grafika okien bocznych ma także prosty kształt prostokąta, a każdy element wnętrza został zaprojektowany w celu zredukowania wizualnego hałasu, co skutkuje relaksującym otoczeniem dla wszystkich pasażerów. Dodatkowo, duże niezależne fotele komfortowo otulają ciało, dążąc do zapewnienia uczucia komfortu, które uwalnia ciało i umysł w momencie, gdy osoba usiądzie.

Kolory wnętrza przywołują wyrafinowane współczesne odczucie zgodne z tym nowym wyrazem luksusu. Solis White charakteryzuje się miedzianymi akcentami w otoczeniu, podczas gdy Black posiada szaro-tonowe gradienty w całym wnętrzu. Czysto prostokątne wykończenie drzwi również kończy się subtelnym wzorem.

UMYSŁ I CIAŁO W RÓWNOWADZE DZIĘKI BEZWYSIŁKOWEMU OMOTENASHI I FUNKCJOM Z BOGATYM DETALEM

Z wieloma sposobami spędzania czasu w samochodzie, użytkowanie pojazdu stało się w ostatnich latach coraz bardziej zróżnicowane. Nowy LM został opracowany z naciskiem na stworzenie naturalnie relaksującego środowiska wewnętrznego, które odpowiada różnorodnym potrzebom klientów, którzy chcą się zrelaksować, jak w hotelowym apartamencie, lub wykorzystać swój czas do celów biznesowych, jak w mobilnym prywatnym biurze.

Na przykład, pośrednie oświetlenie nie tylko podkreśla urodę wewnętrznych kształtów i materiałów, ale także tworzy relaksującą atmosferę. Łącznie dostępnych jest 64 kolory podświetlenia, w tym 14 kolorów tematycznych oraz 50 kolorów dostosowanych do preferencji. Każda schemat kolorystyczny ma swój własny temat, taki jak „uspokajający” lub „relaksujący”, a pasażerowie mogą wybrać schemat kolorystyczny, który odpowiada ich nastrojowi lub celowi.

„Rear Climate Concierge”, pierwszy w Lexusie, zapewniający zintegrowaną kontrolę elementów, takich jak klimatyzacja, pozycja siedzenia, zasłony przeciwsłoneczne i oświetlenie, pomaga stworzyć optymalne środowisko kabinowe dla pasażerów. Oprócz czterech wstępnie ustawionych trybów, dostępne są dostosowywalne tryby odpowiadające indywidualnym preferencjom pasażerów.

Tylne panel sterujący to odłączany dotykowy kontroler, który można wykorzystać do sterowania różnorodnymi funkcjami siedzeń z tyłu, w tym „Rear Climate Concierge”, ale także siedzeniami, dźwiękiem i oświetleniem niezależnie. Dwa kontrolery znajdują się na podłokietnikach konsoli drugiego rzędu, aby umożliwić pasażerom po lewej i prawej stronie ustawienie własnych indywidualnych preferencji.

MODEL 4-MIEJSCOWY SZCZEGÓLNIE ZAPROJEKTOWANY DO UŻYTKU Z KIEROWCĄ

Oprócz konfiguracji 6- i 7-miejscowych z trzema rzędami siedzeń, nowy Lexus LM dostępny jest w wersji 4-miejscowej, zaprojektowanej do dedykowanego użytku jako MPV z kierowcą.

Przegroda oddziela przednie i tylne siedzenia. Górna część zawiera składane szklane okno z funkcją przyciemniania, oferując dwa poziomy prywatności bez poświęcania uczucia przestronności. Poniżej znajduje się duży 48-calowy wyświetlacz, który można wykorzystać do różnych celów, w tym do spotkań online i rozrywki. Lodówka i schowki znajdują się pod wyświetlaczem.

Tylnie siedzenia mają niezależne fotele, które są wyłącznie dla modelu 4-miejscowego. Zakres rozszerzenia i retrakcji podnóżka został zwiększony w porównaniu do poprzedniego modelu, zachowując jednocześnie odpowiednią odległość między podnóżkiem a przegrodą. Podgrzewane podłokietniki i podnóżki to kolejna nowość w Lexusie. Co więcej, dedykowany czujnik IR (podczerwieni) z matrycą ciepła umieszczony w górnej centralnej części przegrody wykrywa temperaturę pasażerów oraz części pojazdu wpływających na temperaturę otoczenia, takich jak okna, wykończenie i sufit. System ocenia poziom ciepła lub zimna odczuwanego przez pasażera w czterech konkretnych obszarach – twarz, klatka piersiowa, uda i dolne nogi – i steruje klimatyzacją oraz podgrzewaniem siedzeń, aby utrzymać komfortową temperaturę wewnątrz pojazdu przez cały czas. Składany stół, który mieści się w podłokietniku, jest wystarczająco duży, aby położyć na nim tablet lub notebooka. Ma skórzaną powierzchnię z poprawioną fakturą i wykończeniem, które jest antypoślizgowe i odporne na zarysowania.

LM, koncentrujący się na cichości, nie wyłącza całkowicie dźwięków z zewnątrz, lecz tworzy poczucie przestronności poprzez umiarkowane odbicia dźwięku. Szczególnie przeanalizowano warstwową strukturę podsufitki, która została celowo wykonana jako nieabsorbująca dźwięku, aby stworzyć środowisko z przyjemnym, naturalnym poziomem cichości.

Zaawansowana technologia bezpieczeństwa zapobiegawcza Lexus Safety System +

Lexus kontynuuje rozwój technologii bezpieczeństwa w zgodzie z najwyższym celem społeczeństwa mobilności: „Zero ofiar i rannych w wypadkach drogowych.” Oparte na przekonaniu o znaczeniu szybkiego rozwoju najnowocześniejszych technologii bezpieczeństwa i promowaniu ich użycia w jak największej liczbie pojazdów, Lexus Safety System + jest teraz dostępny w nowym LM. System ten dodatkowo przyczynia się do bezpiecznej i pewnej jazdy klientów, oferując Proaktywne Wsparcie Jazdy, które zapewnia odpowiednie wsparcie w zależności od warunków drogowych oraz optymalną kontrolę pojazdu, integrując się z monitorem kierowcy, zgodnie z warunkami obsługi kierowcy.

Główne usprawnienia wydajności:

Pre-Crash Safety (PCS): Używa czujnika, który łączy radar fal milimetrowych oraz kamerę jednoobiektywową, aby zapewnić precyzyjne rozpoznawanie i niezawodność, tym samym rozszerzając zakres aktywacji ostrzeżenia przed kolizją, wsparcia hamulca przed kolizją i hamowania przed kolizją.
Dynamiczny Tempomat Radarowy (z funkcją śledzenia w każdej prędkości): Gdy funkcja alertu monitora kierowcy jest włączona, system ostrzega kierowcę i zapewnia wspierającą kontrolę, która pomaga zapewnić wystarczający margines bezpieczeństwa podczas normalnej jazdy, aby kierowca mógł bezpiecznie wznowić jazdę, gdy wróci do normalnego stanu.
Ostrzeżenie o Opuście Pasa (LDA): Jeśli system wykryje, że kierowca odwraca wzrok podczas jazdy, system aktywuje alert lub kontrolę opuszczenia pasa w wcześniejszym czasie niż zazwyczaj.
System Abnormalnego Reagowania Kierowcy: Jeśli postawa kierowcy znacznie się pogorszy podczas kontroli śledzenia pasa (LTA), system ocenia, że kierowca może mieć trudności z kontynuowaniem jazdy i ostrzega innych, migając światłami awaryjnymi itp., podczas gdy pojazd stopniowo zwalnia. Ponadto, drzwi zostają odblokowane po zatrzymaniu pojazdu i automatycznym połączeniu z prośbą o pomoc, co przyczynia się do szybkiej ratunkowej pomocy kierowcy.
Proaktywne Wsparcie Jazdy (PDA): PDA wspiera operacje kierowania i hamowania, aby unikać zbytniego zbliżania się do pieszych, rowerów i zaparkowanych pojazdów, przewidując ryzyka zgodnie z sytuacją drogową, takimi jak przechodzący piesi lub sytuacje, kiedy obiekty mogą nagle się pojawić. Gdy odległość między samochodem a pojazdem przed nim jest zbyt mała lub gdy prędkość samochodu jest zbyt wysoka na nadchodzący zakręt, system delikatnie wspomaga w hamowaniu. Ponadto, gdy system wykrywa nadchodzące sygnalizacje świetlne, zapewnia wsparcie w hamowaniu w połączeniu z włączonym kierunkowskazem, co pomaga zapewnić margines manewrowości podczas skrętu w prawo lub lewo. System nieustannie wspiera kierowanie, utrzymując pojazd na środku pasa. System wspiera bezpieczną i pewną jazdę, oferując odpowiednią pomoc w szerokim zakresie sytuacji drogowych.
Lexus Teammate wspiera komfortową mobilność

„Zaawansowana jazda (wsparcie w korku)” oraz „Zaawansowane parkowanie (z funkcją zdalnego sterowania)”, funkcje zaawansowanej technologii wsparcia jazdy „Lexus Teammate”, zostały wprowadzone.

Nowa (doświadczalna) wartość dzięki zaawansowanej technologii

2.5L AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2487 Cm3
Moc183.9 Kw @ - Rpm
250 Hp @ - Rpm
247 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy176 Lb-Ft @ 4300-4500 Rpm
239 Nm @ 4300-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówHybrydowy Transaxle
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość76.6 In (1946 Mm)
Rozstaw osi118.1 In (3000 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.