2024 Lexus TX

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Model TX z 2024 roku to pierwszy tego typu pojazd. Lexus wprowadził na rynek północnoamerykański nowego luksusowego SUV-a z trzema rzędami siedzeń.

TX jest pierwszym modelem Lexusa montowanym w fabryce Toyota Motor Manufacturing w Indianie i oparty jest na platformie GA-K. Stworzono go z myślą o przestronności, komforcie i luksusie, zgodnie z wartościami japońskiego producenta samochodów.

Pojazd dostępny jest w wersjach z napędem na wszystkie koła. Lexus oferuje silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra z turbosprężarką, wersję z układem hybrydowym równoległym (łagodnym) oraz wersję hybrydową typu plug-in. Podstawowy silnik benzynowy można również połączyć z napędem na przednie koła.

Wersja hybrydowa typu plug-in, dostępna w modelu TX 550h+, oparta jest na silniku V6 o pojemności 3,5 litra i uzupełniona jest skrzynią biegów CVT, co pozwala uzyskać moc 406 KM (411 Ps). Wersja hybrydowa łagodna wyposażona jest w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, natomiast silnik benzynowy z turbosprężarką ma osiem biegów automatycznych.

Eksteryer pojazdu zaprojektowano w celu poprawy jego aerodynamiki, a inżynierowie starają się osiągnąć optymalne wyniki, zachowując jednocześnie odpowiednie wymiary nadwozia, aby zapewnić komfort pasażerom we wszystkich trzech rzędach siedzeń. Reflektory wydają się być połączone otworem w masce, a tylne światła w kształcie litery L dają wrażenie, że wyłaniają się z ciągłej taśmy światła.

Dostępne są cztery wersje wyposażenia Lexusa TX z 2024 roku: Standard, Premium, Luxury oraz F SPORT Performance. Te wersje oferują wiele opcji dodatkowych, które pozwalają na bardziej spersonalizowany wygląd pojazdu.

Dla wersji Luxury dostępne są opcjonalne koła o średnicy 22 cali, a w standardzie w wersji F SPORT Performance zastępują one podstawowe koła o średnicy 20 cali. Wiele opcji kolorystycznych jest również dostępnych w zależności od wersji SUV-a.

Z naciskiem na przyjemność z każdego siedzenia w samochodzie, Lexus opracował technologicznie zaawansowane wnętrze, z wieloma funkcjami i miejscami na przechowywanie w całym pojeździe. Posiada siedem portów ładowania i trzy gniazdka elektryczne, aby zapewnić, że wszystkie rzędy siedzeń otrzymują równą uwagę, jeśli chodzi o łączność.

Personalizacja wnętrza nie jest definiowana tylko przez paletę dostępnych kolorów. Drugi rząd siedzeń można również skonfigurować jako dwa fotele kapitańskie lub składana ławkę. Aby ułatwić dostęp do trzeciego rzędu, ławka składa się niemal natychmiast po naciśnięciu przycisku.

Nawet przy zainstalowanym trzecim rzędzie siedzeń, przestrzeń bagażowa jest wystarczająco duża, aby pomieścić siedem walizek, ale można ją zwiększyć do 97 stóp sześciennych (2,750 litrów).

TX ma wszystkie cechy, aby dobrze sprawdzić się na rynku północnoamerykańskim, oferując najwyższy komfort, luksus i moc, wszystko w dużym, siedmioosobowym nadwoziu, które z łatwością pomieści dużą rodzinę.

 Pasażerowie przyzwyczaili się do rywalizacji o najlepsze miejsca. Lexus kończy z tym dzięki nowemu pojazdowi z trzema rzędami siedzeń, sprawiając, że każde miejsce jest najlepsze. Lexus wprowadza nową erę luksusu z globalną premierą swojego pierwszego TX, pojazdu stworzonego specjalnie dla rynku północnoamerykańskiego.

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na SUV-y z trzema rzędami, które oferują stosunkowo dużo przestrzeni i miejsc, Lexus podjął to wyzwanie, aby uzupełnić swoją ofertę i stworzyć luksusową atmosferę, która zaspokoi i usatysfakcjonuje zróżnicowane potrzeby swoich Gości.

„Cieszymy się, że możemy zaprezentować TX, zupełnie nowy pojazd dla naszych kanadyjskich Gości, którzy pragną komfortowej i luksusowej przestrzeni dla większych grup – niezależnie od tego, czy to rodzina, dalsza rodzina, czy przyjaciele,” powiedział Martin Gilbert, dyrektor Lexus Canada. „W miarę jak rynek się różnicuje, Lexus zobowiązuje się zapewnić, by każdy kanadyjski Gość miał wybór luksusowych pojazdów, które spełniają jego potrzeby i pragnienia. TX jest doskonałym przykładem tego. Został zaprojektowany, aby odpowiadać na potrzeby rozwijającego się segmentu rynku, jednocześnie wyrażając nasze nieustające zaangażowanie w elektryfikację, technologię, wydajność i design.”

Lexus TX 2024 oferuje spokojną przestrzeń wewnętrzną z komfortową, cichą atmosferą w kabinie, pewną jazdą oraz przestronnym bagażnikiem – nawet przy pełnej załodze. Dzięki funkcjom bezpieczeństwa i technologii, TX zapewnia ekscytującą jazdę dla kierowcy i przyjemną podróż dla maksymalnie siedmiu osób.

Po wprowadzeniu NX, LX i RX, TX kontynuuje Nowy Rozdział SUV-ów Lexusa, z ewolucyjnymi fundamentalnymi cechami Lexus Driving Signature. TX został specjalnie dostosowany, aby zapewnić gładką, a jednocześnie ekscytującą jazdę, w każdym z rzędów, bez kompromisów co do luksusowych cech, które doceniają Goście Lexusa.

Lexus TX będzie montowany wyłącznie przez Toyota Motor Manufacturing, Indiana (TMMI) i jest pierwszym pojazdem Lexusa, który będzie tam montowany.

Praktyczna elegancja i design

Dążąc do unikalnej sylwetki SUV-a z trzema rzędami, TX przyjmuje obecny język designu Lexusa i dodaje wyróżniające się elementy.

Dla TX zespół projektowy Lexusa postawił na priorytet wydajności aerodynamicznej. Rezultat nie tylko poprawił efektywność i stabilność prowadzenia, ale także doprowadził do stworzenia nowego „Zjednoczonego Wrzeciona Lexusa”, które łączy wczesny język designu Lexusa. Reflektory są połączone wąskim otworem, który biegnie pod krawędzią maski, pod którą znajduje się nisko osadzona kratka, tworząca harmonijny kształt wrzeciona. Ta smukła przednia część została zaprojektowana, aby poprawić aerodynamiczne prowadzenie i zapewnić wrażenie masy oraz wydajności chłodzenia.

W Kanadzie TX 2024 będzie oferowany w pięciu wersjach: Premium, Ultra Luxury, Executive oraz F SPORT Performance 2 i 3.

Wydajność jazdy pojazdu realizowana jest dzięki szerokiej, stabilnej pozycji akcentowanej przez 20-calowe koła w wersji Premium. Dla tych, którzy chcą bardziej dynamicznego wyglądu, 22-calowe koła są standardem w wersjach TX Ultra Luxury (350) oraz Executive (350 i 550h+). Wersje 500h F SPORT Performance również wyposażone są w standardowe 22-calowe koła o ekskluzywnym designie.

Z tyłu, Lexus TX zawiera smukłą lampę w kształcie litery L, która odzwierciedla nowoczesny i zdecydowany wygląd z przodu, tworząc mocny profil. Sylwetka kabiny z czarnym tylnym słupkiem i ornamentyką w kształcie strzały zapewnia smukły i wyrafinowany design.

TX 2024 będzie dostępny w siedmiu opcjach kolorystycznych nadwozia w zależności od wersji: Cloudburst Gray, Wind Chill Pearl, Caviar, Matador Red Mica, Nightfall Mica, Incognito i Celestial Silver Metallic.

Wewnątrz, skoncentrowany na kierowcy projekt kokpitu Lexusa TX oraz dostępny wyświetlacz multimedialny 12.3 pozwalają na głębsze połączenie, które wzmacnia pewność siebie i kontrolę kierowcy. Otwierając drzwi jednym dotknięciem cyfrowego zamka, TX wita pasażerów dostępnymi akcentami w wielu kolorach oraz opcjami wykończenia drzwi. Sterowanie przez kierowcę, takie jak dostępny wyświetlacz przezierny (HUD), umożliwia płynny widok, minimalizując rozproszenie uwagi kierowcy. Interfejs Lexusa jest standardem w TX z 14-calowym wyświetlaczem multimedialnym dotykowym, który zapewnia łatwe w użyciu sterowanie i czytelne informacje dla kierowcy oraz pasażerów z przodu, a także standardowy klucz cyfrowy. Dostępny we wszystkich wersjach napędu, 21-głośnikowy system dźwiękowy Mark Levinson Premium Surround Sound jest dostrojony do kabiny TX, aby dostarczać dźwięk wysokiej jakości.

Wszechstronność i użyteczność są zapewnione w każdym rzędzie, aby zagwarantować komfort i wygodę wszystkich Gości podczas podróży. Wszystkie rzędy mają dostępne schowki. W całym pojeździe znajduje się siedem portów ładowania/komunikacji oraz trzy gniazda zasilania, które umożliwiają pasażerom korzystanie z telefonu lub tabletu w dowolnym momencie podróży. Uchwyt na napoje, który pomieści różne rozmiary kubków i butelek, jest demontowalny, aby dostosować się do różnych potrzeb użytkowania.

W przednich fotelach, pokrywa konsoli otwierająca się na dwa sposoby daje kierowcy i pasażerowi możliwość niezależnego otwierania lewej i prawej strony. Drugi rząd, w zależności od wersji, dostępny jest w dwóch konfiguracjach: fotele kapitańskie lub ławka dzielona 60:40. Dostęp do trzeciego rzędu ułatwia mechanizm wspomagający przesuwanie. Naciśnięcie przełącznika na oparciu siedzenia powoduje, że siedzenie pochyla się do przodu, a sprężyna wspomagająca przesunięcie składa i przesuwa fotele drugiego rzędu.

Dodatkowo, Lexus TX oferuje przestrzenie do przechowywania w całej kabinie, w tym dostępna konsola centralna dla drugiego rzędu, gdy jest wyposażona w fotele kapitańskie. Ten demontowalny pół-konsolowy pojemnik może być używany do przechowywania małych przedmiotów lub urządzenia cyfrowego, takiego jak tablet. Można go również dostosować do uchwytów na kubki lub butelki, instalując demontowalne uchwyty na napoje. Dla pasażerów o aktywnym stylu życia, TX ma odpowiednią pojemność bagażową, mieszczącą siedem walizek podręcznych z tyłu pojazdu. Gdy siedzenia trzeciego rzędu są złożone, pojemność bagażowa wzrasta do 57,4 stóp sześciennych. Gdy oba rzędy, drugi i trzeci, są złożone, pojemność bagażowa wzrasta do 97 stóp sześciennych.

TX nie tylko zapewnia sposób podróżowania do celu. Zapewnia także, że sama podróż jest przyjemna dzięki spokojnej ciszy w kabinie. TX zastosował wysokotłumikowe uszczelki drzwi i dachu oraz zwiększoną ilość materiału wygłuszającego pod tylnym bagażnikiem i podłogą, aby złagodzić wibracje hałasu z tyłu.

TX 2024 będzie oferowany w trzech opcjach kolorystycznych wnętrza, w zależności od wersji: Peppercorn, Birch i Black.

Platforma GA-K

TX jest najnowszym SUV-em Lexusa, który przyjmuje platformę GA-K, oferującą niskie centrum ciężkości i optymalne rozłożenie wagi. Aby poprawić wydajność i komfort w SUV-ie z trzema rzędami siedzeń, wprowadzono ulepszenia mające na celu wzmocnienie sztywności nadwozia TX i zminimalizowanie hałasu, wibracji i szorstkości. TX dziedziczy również fundamentalne cechy Lexus Driving Signature i podnosi je na wyższy poziom.

W przypadku TX zastosowano spawy i kleje, aby zwiększyć siłę połączeń i sztywność poprzez główne elementy konstrukcyjne podwozia. Dodatkowo wzmocniono system kierowniczy i tylną sekcję. Wraz z wprowadzeniem tylnego zawieszenia wielowahaczowego i poszerzenia przodów i tyłów, te ulepszenia pozwalają pojazdowi dostarczyć kierowcy angażujące doświadczenie, zapewniając bezpośrednie połączenie z drogą poprzez opony, precyzyjne kierowanie oraz pewne czucie hamulców.

Napęd dopasowany do każdego

Zupełnie nowy pojazd będzie dostępny w trzech opcjach napędu, aby zaspokoić różnorodne potrzeby i style życia Gości. W skład tych opcji wchodzą dwa modele elektryfikowane, pierwszy w Lexusie 3.5L V6 plug-in hybrid oraz wysokowydajny napęd hybrydowy 2.4L turbo, które zmniejszają emisję węgla i wspierają postęp marki w kierunku wizji neutralności węglowej.

Lexus TX 350 AWD oferuje responsywny silnik 2.4L turbo w układzie inline-4, zapewniając elegancką i wyrafinowaną wydajność jazdy, jak w RX i NX.

Lexus TX 500h DIRECT4 AWD oferuje układ równoległy hybrydy 2.4L turbo i jest dostępny wyłącznie w wersji F SPORT Performance. Ten system, po raz pierwszy wprowadzony w RX 2023, łączy w sobie technologię DIRECT4 i dynamiczne kierowanie tylnych kół (DRS), co zapewnia responsywną zwrotność i zwiększoną stabilność pojazdu. Po raz pierwszy zastosowany w RX 2023 i RZ 2023, DIRECT4 to ekskluzywna technologia napędu na cztery koła Lexusa, która zapewnia natychmiastową kontrolę elektryczną na wszystkich czterech kołach, by zmienić dynamiczne osiągi, działając natychmiastowo w zależności od warunków jazdy i intencji kierowcy. Podczas szybkich manewrów DRS umożliwia tylnym kołom skręcanie w tym samym kierunku co przednie koła, co zapewnia stabilne i pewne reakcje na zakręty. Przy wolniejszych prędkościach tylne koła mogą płynnie skręcać w przeciwnym kierunku niż przednie koła, by poprawić zwrotność przy niskich prędkościach.

Na koniec, TX 550h+ DIRECT4 AWD pojazd hybrydowy plug-in oferuje pierwszy w Lexusie pojazd łączący mocny silnik 3.5L V6 z DIRECT4. Goście doświadczą wyjątkowego wrażenia z jazdy w spokojnej ciszy, gładkim przyspieszeniu oraz prognozowanym przez producenta zasięgiem elektrycznym wynoszącym 53 km. Jest to pierwszy hybrydowy pojazd PHEV Lexusa montowany w Ameryce Północnej, a ta wersja napędu będzie dostępna w późniejszym terminie.

Technologia i funkcje wygody z myślą o wszystkich pasażerach

Dzięki standardowemu systemowi bezpieczeństwa Lexus Safety System+ 3.0 w modelach TX 2024, kierowcy i pasażerowie mogą cieszyć się większym spokojem.

Kompleksowy zestaw aktywnego sprzętu bezpieczeństwa zapewnia najwyższy poziom wsparcia kierowcy z funkcjami takimi jak system zapobiegania kolizjom (PCS) z detekcją pieszych, dynamiczny tempomat radarowy (DRCC) na każdą prędkość, asystent śledzenia pasa (LTA), powiadomienie o opuszczeniu pasa ruchu z asystą kierownicy (LDA w/SA), asystent znaków drogowych (RSA) oraz proaktywna asysta w prowadzeniu (PDA). Te technologie mają na celu pomoc, na przykład, w ostrzeganiu kierowcy o pieszym lub pojeździe przed nim, lub utrzymaniu ustalonej prędkości lub odległości od pojazdu z przodu.

350 2.4L 8AT AWD (275 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc202.3 Kw @ - Rpm
275 Hp @ - Rpm
271 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ - Rpm
430 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Automatyczna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość78.3 In (1989 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.4X67.8 In (1712 Mm)
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)

350 2.4L 8AT FWD (275 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc202.3 Kw @ - Rpm
275 Hp @ - Rpm
271 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ - Rpm
430 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Automatyczna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość78.3 In (1989 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.4X67.8 In (1712 Mm)
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)

500h 2.4L 6AT AWD (366 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc269.2 Kw @ - Rpm
366 Hp @ - Rpm
361 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy409 Lb-Ft @ - Rpm
555 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość203.5 In (5169 Mm)
Szerokość78.3 In (1989 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.4X67.8 In (1712 Mm)
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)

550h+ 3.5L V6 CVT AWD (406 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość78.3 In (1989 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.4X67.8 In (1712 Mm)
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.