2024 Mazda 2

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mazda zaprezentowała czwartą generację swojego małego pojazdu, modelu 2, w 2023 roku, co wywołało szok wśród fanów marki, ponieważ samochód był tak naprawdę przebrandowanym Toyotą Yaris.

Toyota i Mazda połączyły siły, i to nie po raz pierwszy. Trzecia generacja Mazdy2 była sprzedawana w kilku krajach, w tym w Kanadzie, jako przebrandowany Toyota Yaris oraz Yaris sedan, natomiast w czwartej generacji zamienili się miejscami. W efekcie, czwarta generacja Mazdy2 stała się hybrydą i była produktem stworzonym z myślą o Yarisie. Stało się to, ponieważ Mazda potrzebowała hybrydowego pojazdu, a nie miała wystarczająco dużo czasu ani pieniędzy, aby opracować go od podstaw. Z drugiej strony, Toyota nie mogła odmówić swojemu partnerowi. W 2015 roku dwaj japońscy producenci samochodów podpisali umowę, a osiem lat później finalny produkt trafił na rynek, po tym jak trzecia generacja modelu 2 zakończyła swoją długą i owocną karierę trwającą dziewięć lat.

Dzięki swoim wymiarom, czwarta Mazda2 pasowała do segmentu B, który był bardzo aktywny i konkurencyjny w Europie. Aby przyciągnąć klientów, Mazda2 miała sportowy wygląd przedniego pasa z cofniętymi reflektorami i grillem, który w większości przypominał ten z większych modeli, takich jak 6 i CX5, a po bokach znajdowały się pary wlotów, w których zamontowano światła przeciwmgielne. Dodatkowo, Mazda starała się, aby samochód dzielił przynajmniej część DNA tej marki zamiast Toyoty. W efekcie, klienci mogli zamówić go z grillem w kolorze fortepianowej czerni, lusterkami drzwiowymi, dachem i słupkami B. Podobnie jak jego bliźniak, Yaris, model 2 był dostępny tylko jako pięciodrzwiowy hatchback. Z tyłu Mazda umieściła swoje logo na klapie bagażnika oraz trapezoidalny dolny zderzak zintegrowany z zderzakiem.

Wnętrze również oferowało szeroki wybór opcji. Klienci mogli zamówić pojazd w niższej wersji budżetowej z 9-calowym wyświetlaczem do systemu infotainment, z opcją 10,5-calowego ekranu dotykowego umieszczonego na szczycie centralnej konsoli. Przed kierowcą znajdował się cyfrowy zestaw wskaźników z dwoma tarczami prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały wyświetlacz TFT pokazujący informacje z pokładowego komputera samochodu. Ponadto, Mazda oferowała 2 z 10-calowym wyświetlaczem head-up jako opcją. Mimo że samochód był stworzony do użytku miejskiego, producent nie chciał, aby klienci czuli się jak w zwykłym pojeździe i oferował zestaw wzmocnionych przednich siedzeń, które wyglądały bardzo sportowo. Z tyłu, dzielona kanapa była wystarczająco szeroka dla dwóch dorosłych pasażerów, chociaż miejsce na nogi nie było zbyt duże.

Mazda2 Hybrid była napędzana przez silnik Toyoty o pojemności 1,5 litra i układzie trzech cylindrów pracującym w cyklu Atkinsona oraz elektryczny silnik o mocy 59 kW. Łączna moc tego systemu wynosiła 116 KM (114 HP), które były przekazywane tylko na przednie koła za pośrednictwem e-CVT. Sportowy wygląd Mazdy2 potwierdzała sztywna zawieszenie i sztywna konstrukcja nadwozia, chociaż nie był to samochód sportowy; to tylko sportowy pięciodrzwiowy hatchback z segmentu B.

 Technologia napędu hybrydowego z samoczynnym ładowaniem wprowadza do oferty modeli Mazdy model Mazda2 Hybrid1, będący efektem długoletniej współpracy między Mazda Motor Corporation a Toyota Motor Corporation.

Obie firmy nawiązały długoterminowe partnerstwo w 2015 roku. Od tego czasu wspólnie opracowują technologie dla pojazdów elektrycznych, technologie samochodów połączonych, współpracują nad zaawansowanymi technologiami bezpieczeństwa oraz rozwijają uzupełniające produkty.

Samochód Mazda2 Hybrid to idealny pojazd do życia w mieście: z jego ekspresyjnymi liniami, atrakcyjnymi proporcjami i kompaktowymi wymiarami, doskonale wpisuje się w miejskie otoczenie – jest gotowy na każdą przygodę poza miastem. Nowo wprowadzone elementy charakterystyczne Mazdy wyrażają smukły i wyrafinowany wygląd. Mazda2 Hybrid 2024 zyskała nowy front, wierny tradycyjnemu designowi zderzaka i grilla. Wraz z unikalnym tyłem – zaprojektowanym w Europejskim Studiu Designu i wyposażonym w klapę w kolorze nadwozia – tworzy sportowy wygląd, nadając pojazdowi delikatną, ale wyrazistą powierzchnię, która prezentuje kunszt rzemieślnika. Zgodnie z innymi projektami Kodo, nowa Mazda2 Hybrid przekazuje poczucie witalności, zachowując jednocześnie prostą stabilność i pewność.

Mazda2 Hybrid wyposażona jest w nowoczesną technologię hybrydową, która płynnie przełącza się między trybami elektrycznymi, benzynowymi i kombinowanymi, co zapewnia kierowcy zwinne i przyjemne doświadczenie podczas jazdy w każdej sytuacji. Kompaktowy samochód łączy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ (92 PS/68 kW) z elektrycznym silnikiem o mocy 59 kW, co daje całkowitą moc systemu 116 PS/85 kW. Hybrid 2024 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 175 km/h. Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi jedynie 4,3-3,8 l/100 km, a emisje CO2 to zaledwie 97-87 g/km (w zależności od rozmiaru kół).

Mazda2 Hybrid to niezwykle ważny model dla Mazdy w Europie. Firma jest przekonana, że oferowanie pełnej gamy zrównoważonych technologii – począwszy od pojazdów elektrycznych, przez hybrydy i hybrydy typu plug-in, aż po wykorzystanie silnika obrotowego jako generatora – stanowi szybkie i skuteczne rozwiązanie w celu redukcji emisji. Dzięki tej strategii Mazda osiągnie europejskie cele dotyczące emisji CO2 do 2030 roku i później. Mazda przyspieszy również elektryfikację swojej oferty modeli w ramach podejścia wielorozwiązaniowego: do 2030 roku firma zaoferuje pełną gamę pojazdów elektrycznych dla najważniejszych segmentów rynku europejskiego. Ostatecznie, Mazda dąży do osiągnięcia neutralności węglowej w całej swojej działalności (w tym w zakresie produktów, technologii, produkcji i sprzedaży) do 2050 roku.

EXTERIOR

Mazda2 Hybrid ma długość zaledwie 3,940 mm, szerokość 1,745 mm i wysokość 1,500 mm, co czyni ją jednym z najbardziej kompaktowych pojazdów w segmencie B. Jej mała powierzchnia, krótkie przednie i tylne zwisy oraz wąski, prowadzący w klasie promień skrętu 4,9 metra sprawiają, że doskonale radzi sobie zarówno w zatłoczonym miejskim otoczeniu, jak i na otwartej drodze.

W 2024 roku Mazda2 Hybrid zyskała nowy wygląd z nowym grillem w typowym dla Mazdy stylu oraz bardziej eleganckim tyłem.

Z przodu, pięciopunktowy otwór grilla typowy dla Mazdy jest otoczony ostrymi kloszami reflektorów, które sięgają daleko do przodu, wizualnie skracając długość przedniego zwisu. Oferują technologię lamp LED i zawierają światła do jazdy dziennej pełniące również funkcję kierunkowskazów. Poniżej reflektorów znajduje się zestaw pięciokątnych wlotów powietrza, które otaczają grill, tworząc wnękę dla lampy przeciwmgielnej LED.

Obudowa lampy przeciwmgielnej jest pokryta eleganckim sześciokątnym wzorem, przypominającym Kai Concept, który rozciąga się również na charakterystyczny czarny grill. Zderzak przedni zaktualizowano, aby wydawał się gładszy i szerszy, a jego wloty powietrza są mniejsze. Te trzy elementy – grill, obudowa lampy przeciwmgielnej i zderzak przedni – łączą się, nadając nowej Mazda2 Hybrid bardziej miejskiego i eleganckiego stylu oraz wyglądu.

Z profilu, przednie i tylne wystające nadkola łączą się z subtelnym rzeźbieniem długiej maski, paneli drzwi przednich i tylnych oraz wieloramiennych kół o średnicy od 15 do 17 cali, co przekazuje poczucie witalności, zachowując prostą stabilność i pewność.

Zaprojektowany w bliskiej współpracy między Europejskim Studiem Designu Mazdy a siedzibą Mazdy w Japonii, tył Mazdy2 Hybrid 2024 został przeprojektowany i teraz posiada klapę w kolorze nadwozia. To rozwiązanie nadaje pojazdowi sportowy wygląd i oferuje delikatną, ale wyrazistą powierzchnię, która prezentuje kunszt rzemieślnika.

Mazda2 Hybrid 2024 dostępna jest w siedmiu kolorach nadwozia: Biała Księżycowa, Northern White Pearl, Stormy Silver, Lead Grey, Opera Black, Formal Red oraz nowy Glass Blue. Wszystkie opcje mają czarne lusterka boczne i antenę w kształcie płetwy rekina w kolorze nadwozia.

INTERIOR

Pomimo całkowitej długości poniżej czterech metrów, długa baza kół wynosząca 2560 mm zapewnia wygodne i przestronne warunki dla do czterech dorosłych osób, a także 286 litrów przestrzeni ładunkowej z tyłu.

Skupiając się na wysokiej jakości wizualnej i dotykowej, architektura kabiny została zaprojektowana w celu stworzenia inteligentnie skonfigurowanego układu kokpitu dla kierowcy, z wszystkimi głównymi kontrolami i wskaźnikami rozmieszczonymi z ergonomiczną precyzją wokół centralnego punktu – kierownicy.

Jednocześnie silne, dwupoziomowe horyzontalne elementy projektu deski rozdzielczej podkreślają ogólną szerokość i przestronność, którą kabina oferuje pasażerom.

Maksymalizując zarówno przejrzystość wskaźników, jak i widoczność we wszystkich kierunkach, projekt kabiny łączy niską powierzchnię górną deski rozdzielczej z jak najdalej odsuniętymi słupkami A, co zapewnia doskonałą widoczność do przodu.

Pozycja kierowcy łączy niską wysokość siedziska dla zapewnienia wystarczającej przestrzeni na głowę nawet dla najwyższych kierowców z dużym zakresem regulacji dla małej, sportowej kierownicy.

W wersji 2024 ekrany multimedialne zostały powiększone we wszystkich liniach: przyrządy kierowcy mają dwa cyfrowe wskaźniki oraz centralny wyświetlacz TFT o maksymalnym rozmiarze 12,3 cali. Maksymalnie 10,5-calowy ekran dotykowy w centralnej części kabiny oferuje kierowcy wszystkie informacje multimedialne i o pojeździe w klarownej, łatwej do odczytania formie, minimalizując rozproszenie uwagi.

Przycisk sterujący zamontowany na kierownicy oferuje szybkie, intuicyjne sterowanie licznymi wyświetlaczami i systemami multimedialnymi, a opcjonalny 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-Up dostarcza kierowcom niezbędne informacje, minimalizując rozproszenie uwagi od drogi.

MODELE I WYPOSAŻENIE

Mazda2 Hybrid 2024 będzie dostępna w całej Europie w pięciu wersjach: Mazda2 Hybrid Prime-line, Mazda2 Hybrid Centre-line, Mazda2 Hybrid Exclusive-line oraz Mazda2 Hybrid Homura i Homura Plus.

Modele w wersji Prime-line Mazdy2 Hybrid są wyposażone w bogaty zestaw standardowego wyposażenia, który obejmuje zdalne centralne ryglowanie, elektryczne szyby przednie, automatyczną klimatyzację, 9-calowy wyświetlacz multimedialny, w tym system audio z dwoma głośnikami, Bluetooth, DAB, bezprzewodowe Apple CarPlay® i Android Auto™, połączenie USB-C, adaptacyjny tempomat oraz LED-owe tylne lampy kombinowane. Liczne funkcje bezpieczeństwa są teraz standardem, w tym kamera tylna, rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczne hamowanie awaryjne i asystent kierownicy.

Wersja Centre-line Mazdy2 Hybrid opiera się na specyfikacji poziomu Prime-line, dodając elektryczne szyby zarówno z przodu, jak i z tyłu, lusterka do makijażu dla kierowcy i pasażera, tylny spojler, wycieraczki z czujnikiem deszczu, podgrzewane siedzenia (w centralnej i północnej Europie, dostępność na południu od wersji Exclusive-line), skórzane wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów, a także ulepszony system audio z sześcioma głośnikami.

Mazda2 Hybrid Exclusive-line obejmuje auto składające lusterka boczne, system inteligentnego dostępu i uruchamiania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, 16-calowe felgi aluminiowe, wsparcie dla kręgosłupa oraz regulację wysokości siedzenia pasażera (tylko dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie), a także podgrzewanie kierownicy (tylko w północnej i centralnej Europie).

Mazda2 Hybrid Homura rozwija specyfikację wersji Exclusive-line, dodając 17-calowe felgi aluminiowe i wykończenie w kolorze fortepianowym, LED-owe reflektory, lampy przeciwmgielne i tylne lampy kierunkowskazów, przyciemniane szyby tylne, automatyczne ściemnianie lusterka wstecznego, powiększony cyfrowy wskaźnik centralny o średnicy 7 cali, bezprzewodowe ładowanie telefonu oraz półskórzane sportowe siedzenia.

Aby dodatkowo ulepszyć wersję Homura, Mazda oferuje wersję Homura Plus modelu Mazda2 Hybrid: w porównaniu do specyfikacji Homura, oferuje większe wyświetlacze: 10,5-calowy wyświetlacz multimedialny, 12,3-calowy cyfrowy wskaźnik centralny oraz 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-Up i system nawigacji. Dodatkowo dodano panoramiczny dach.

TECHNOLOGIA PEŁNEJ HYBRYDY

Samochód Mazda2 Hybrid z samoczynnym ładowaniem to pełny hybrydowy system szeregowo-równoległy, zdolny do działania w trybach benzynowym i elektrycznym, a także w ich kombinacji. Zapewnia płynne przyspieszenie i wyjątkowo cichą pracę – szczególnie w miejskim otoczeniu – przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałej efektywności paliwowej i minimalnych emisji.

System pełnej hybrydy o pojemności 1,5 litra składa się z silnika benzynowego, mocnego silnika elektrycznego, generatora, wysokowydajnej baterii litowo-jonowej o napięciu 177,6 V, jednostki sterującej mocą oraz urządzenia rozdzielającego moc. Silnik elektryczny, generator i urządzenie rozdzielające moc są umieszczone w kompaktowej obudowie skrzyni biegów o rozmiarze konwencjonalnego skrzyni biegów.

W przeciwieństwie do konwencjonalnej bezstopniowej przekładni CVT (Continuously Variable Transmission), system hybrydowy dostarcza moment obrotowy za pomocą urządzenia rozdzielającego moc w postaci przekładni planetarnej, które łączy i redystrybuuje moc z silnika, silnika elektrycznego i generatora w zależności od potrzeb eksploatacyjnych.

Umieszczona pod tylnym siedzeniem pasażera bateria litowo-jonowa ma wysoką gęstość mocy i bardziej efektywnie dostarcza przepływ prądu niż alternatywy na bazie niklu. Może również efektywniej odzyskiwać energię podczas hamowania i szybciej ładować baterię, poprawiając wydajność EV pojazdu podczas jazdy po mieście.

Moc systemu zapewnia silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³, trzy cylindry w cyklu Atkinsona, rozwijający 92 PS / 68 kW przy 5200 obr/min i 120 Nm momentu obrotowego przy 3600 obr/min, oraz silnik elektryczny o mocy 59 kW, generujący natychmiastowy moment obrotowy od 0 obr/min i maksymalnie 141 Nm przy 17000 obr/min. Silnik benzynowy i silnik elektryczny łączą się, dając łączną moc systemu 116 PS / 85 kW.

W trakcie każdej podróży system hybrydowy wykorzystuje moc zarówno z silnika benzynowego, jak i silnika elektrycznego równolegle oraz samodzielnie, maksymalizując efektywność obu jednostek w celu osiągnięcia optymalnej równowagi między osiągami jazdy a efektywnością paliwową.

W spoczynku silnik automatycznie zatrzymuje się, aby oszczędzać paliwo. W warunkach niskiej efektywności silnika, takich jak uruchamianie i niskie do średnich prędkości, pojazd automatycznie działa w trybie EV.

Wyjątkową cechą pełnej technologii hybrydowej, tryb EV pozwala na ultra-cichą jazdę tylko przy wykorzystaniu mocy silnika elektrycznego, co skutkuje zerowym zużyciem paliwa oraz emisją CO2 i NOx. W miejskim otoczeniu Mazda2 Hybrid może oferować płynną, bezproblemową jazdę na energii elektrycznej przez długie okresy.

Dzięki temu właściciele Mazdy2 Hybrid cieszą się korzyściami płynącymi z jazdy na prąd, bez kosztów ładowania czy obaw o pozostały zasięg i dostępność punktów ładowania.

W normalnych warunkach jazdy przydział mocy jest stale regulowany między silnikiem a silnikiem elektrycznym, aby połączyć optymalne osiągi z maksymalną efektywnością paliwową.

Podczas deklinacji i hamowania silnik elektryczny działa jako generator wysokiej wydajności, regenerując energię. Normalnie tracona jako ciepło, energia kinetyczna jest odzyskiwana jako energia elektryczna do przechowywania w wydajnej baterii.

Poziom naładowania baterii jest stale zarządzany za pomocą generatora napędzanego silnikiem, aby uniknąć konieczności ładowania systemu z zewnętrznego źródła.

WYDAJNOŚĆ

Pełny napęd hybrydowy Mazdy2 Hybrid rozwija całkowitą moc systemu 116 PS / 85 kW. Przyspiesza pojazd płynnie od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 175 km/h.

Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi tylko 3,8 l/100 km, a emisje CO2 to tylko 87 g/km, a w trybie EV Mazda2 Hybrid generuje zerową emisję CO2, NOx i cząstek stałych.

PLATFORMY I WYSOKA SZTYWNOŚĆ NADWOZIA

Platforma Mazdy2 Hybrid została zaprojektowana, aby uzupełniać jej pełny hybrydowy napęd, niski środek ciężkości i sztywne nadwozie, aby zapewnić właścicielom zarówno angażujące, zwrotne wrażenia podczas jazdy w mieście, jak i płynna, stabilną i komfortową jazdę na otwartej drodze.

Wysokosztywne nadwozie nie tylko stanowi doskonałą bazę dla najwyższych standardów bezpieczeństwa, ale także oferuje znakomite prowadzenie dzięki szybkiej, precyzyjnej reakcji podwozia na wprowadzenia kierownicy, poprawiając komfort jazdy oraz redukując poziomy hałasu i wibracji (NVH).

Dzięki zastosowaniu licznych wzmocnień nadwozia, bardzo sztywnej deski rozdzielczej oraz szerokiemu zastosowaniu punktowych spawów i klejów, platforma Mazdy2 Hybrid oferuje wyjątkowo wysoką sztywność skrętną.

Różne dodatkowe środki further strengthen the platform rigidity. These include the connection of the vehicle’s longitudinal beams to the bumper reinforcements, the use of the top of the front suspension shock absorber as the upper steering pivot, and the creation of ring structures in the dash/cowl area, the central tunnel and rear structure, and the rear wheelhouse and pillar.

NISKI ŚRODEK CIĘŻKOŚCI

Mazda2 Hybrid ma szczególnie niski środek ciężkości. Uzyskany poprzez umieszczenie ciężkich komponentów jak najbliżej środka pojazdu i jak najniżej, co redukuje przechyły nadwozia i poprawia stabilność podczas pokonywania zakrętów przy wyższych prędkościach.

Samochód korzysta również z doskonałego rozkładu masy przód/tył oraz lewo/prawo, co dodatkowo redukuje przechylanie nadwozia, poprawiając stabilność podczas hamowania oraz dystanse hamowania.

ZAWIESZENIE

System zawieszenia Mazdy2 Hybrid wykorzystuje przód zawieszenie typu MacPherson o niskim tarciu oraz belkę skrętną z tyłu. Górna część amortyzatorów przednich działa jako górny przegub kierowniczy, a zoptymalizowany kąt zawieszenia ułatwia idealne dopasowanie amortyzatorów i sprężyn śrubowych, redukując wibracje.

Wyjątkowo sztywna tylna belka skrętna redukuje przechylanie nadwozia podczas pokonywania zakrętów i zwiększa zwrotność pojazdu. W połączeniu z wysoką sztywnością nadwozia i idealnym rozkładem masy, miększe tylne sprężyny zapewniają dużą wygodę w Mazdzie2 Hybrid.

NISKI POZIOM HAŁASU I WIBRACJI

Platforma Mazdy2 Hybrid przyczynia się do wyjątkowo niskiego poziomu hałasu i wibracji, oferując pasażerom cichą i wyrafinowaną atmosferę w kabinie.

Zarówno platforma, jak i nadwozie zostały zaprojektowane w celu ograniczenia hałasu w kabinie, szczególnie koncentrując się na dźwiękochłonności deski rozdzielczej i paneli podłogowych. Przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności konstrukcyjnej, szerokie zastosowanie uszczelek nadwozia dodatkowo poprawia ciszę w kabinie.

BEZPIECZEŃSTWO

Mazda2 Hybrid jest wyposażona w pełny zestaw zaawansowanych i innowacyjnych technologii wspierających bezpieczeństwo kierowcy, które zapewniają liderujące w klasie osiągi w zakresie aktywnego bezpieczeństwa.

Te inteligentne systemy i-Activsense oparte na czujnikach mają na celu minimalizację ryzyka wypadku, pomagając kierowcy rozpoznać zagrożenia, maksymalizując zakres warunków, w których kierowca może bezpiecznie prowadzić pojazd oraz redukując skutki wypadków, gdy nie można ich uniknąć, zarówno dla pasażerów, jak i pieszych.

Pakiet i-Activsense dla Mazdy2 Hybrid obejmuje: System zapobiegania kolizjom (PCS) z wykrywaniem pojazdów, wykrywaniem pieszych w dzień i w nocy, wykrywaniem rowerzystów w ciągu dnia, asystentem skrętu na skrzyżowaniach, inteligentnym adaptacyjnym tempomatem oraz systemem rozpoznawania znaków drogowych, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z kontrolą kierownicy oraz asystenta utrzymania pasa.

Te systemy wspierane są przez niezwykle sztywne nadwozie Mazdy2 Hybrid, które tworzy niesamowicie mocną i lekką komorę ochronną wokół kierowcy i pasażerów. Mazda2 Hybrid jest także jednym z pierwszych samochodów w segmencie B, który posiada centralne poduszki powietrzne SRS. W przypadku uderzenia bocznego, te poduszki uruchamiają się, aby zapobiec zderzeniu kierowcy i pasażera siedzącego z przodu.

ZAawansowane WSPARCIE HAMULEC

Zaawansowany system SBS wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu, aby wykrywać nadjeżdżające pojazdy, pieszych i rowerzystów przed sobą i pomagać w uniknięciu kolizji lub łagodzić skutki, jeśli do niej dojdzie. System wsparcia zapobiegania kolizjom działa w zakresie prędkości od 180 km/h. Może również wykrywać pieszych, zarówno w dzień, jak i w nocy, przy prędkościach do 80 km/h, a także rowerzystów.

ASYSTENT KIEROWANIA AWARYJNEGO

Asystent kierowania awaryjnego pomaga kierowcy w kierowaniu, gdy istnieje ryzyko kolizji z przeszkodą lub pieszym na drodze i muszą oni skręcić, aby uniknąć uderzenia. System dostarcza dodatkowy moment obrotowy do kierownicy, aby zwiększyć stabilność pojazdu i pomóc kierowcy w utrzymaniu kontroli nad samochodem.

ASYSTENT SKRĘTU NA SKRZYŻOWANIU

Działając przy prędkościach od 10 do 25 km/h, ten system pomaga kierowcom unikać kolizji z innym pojazdem lub pieszym przy skręcie na skrzyżowaniu. Jeśli system wykryje nadjeżdżającego pieszego przechodzącego przez jezdnię, w którą zamierza skręcić pojazd, lub jeśli występuje ryzyko, że pojazd wjedzie na ścieżkę nadjeżdżającego ruchu, system wyda ostrzeżenie, a jeśli kierowca nie zareaguje, zastosuje hamowanie awaryjne.

INTELIGENTNY ADAPTACYJNY TEMPOMAT I ASYSTENT ZNAKÓW DROGOWYCH

Adaptacyjny tempomat Mazdy2 Hybrid działa w prędkościach od 0 do 180 km/h. Zatrzymuje samochód całkowicie, jeśli z przodu znajdujący się pojazd się zatrzyma, i automatycznie uruchamia samochód, jeśli zatrzymanie trwa krócej niż trzy sekundy. Po dłuższym zatrzymaniu samochód można uruchomić, lekko naciskając na pedał akceleratora.

System działa również w połączeniu z asystentem znaków drogowych samochodu, sugerując kierowcy odpowiednie nowe ustawienie prędkości, gdy rozpoznawane są zmiany w limitach prędkości.

ASYSTENT UTRZYMANIA PASA RUCHU Z OSTRZEŻENIEM O OPUSZCZENIU PASA I KONTROLĄ KIEROWNICY

Jeśli pojazd niezamierzenie zbacza z pasu ruchu, przekraczając linię pasów bez włączonego kierunkowskazu, rozlega się ostrzeżenie. Kierowca może również wybrać kontrolę kierownicy, co automatycznie utrzymuje pojazd na środku wybranego pasa.

Ponieważ system potrafi zidentyfikować standardowe białe i żółte linie drogowe, a także krawężniki, trawniki lub naturalne krawędzie drogi, pomoc kierownicza jest dostępna przez dłuższy czas, zarówno na prostych, jak i zakręconych drogach. Jeśli linie drogowe są zasłonięte lub niewykryte, system automatycznie podąża za ścieżką pojazdu z przodu, zachowując się na swoim pasie ruchu.

MONITOR MARTWEGO POLA Z OSTRZEŻENIEM O PRZECIWNYM RUCHU TYŁ

Monitor martwego pola wykrywa nadjeżdżające pojazdy z boków i tyłu i informuje kierowcę. System ostrzegający o przeciwnym ruchu tyłu ma funkcję automatycznego hamowania, która aktywuje się w przypadku wykrycia przeciwnych pojazdów podczas cofania lub stacjonarnej przeszkody podczas parkowania.

INTELIGENTNE CZUJNIKI PARKINGOWE Z AUTOMATYCZNYM HAMOWANIEM

1.5L e-CVT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1490 Cm3
Moc67.7 Kw @ - Rpm
92 Hp @ - Rpm
91 Bhp @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego59 Kw (80 Hp)
Całkowita maksymalna moc85.3 Kw (116 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)97 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.