Mazda zrezygnowała z trendu downsizingu i wprowadziła model CX-90 wiosną 2023 roku na rok modelowy 2024, wyposażając go w zupełnie nową gamę napędów dla swojego największego SUV-a.
Inżynierowie japońskiej marki pracowali w pocie czoła nad nową platformą i nowym zestawem silników dla CX-90. Co więcej, nowy SUV został zaprojektowany, aby konkurować z pojazdami premium, a nie z takimi markami jak Honda czy Hyundai. Efektem tego jest duży, rodzinny samochód z trzema rzędami siedzeń.
Z charakterystycznym dla Mazdy designem, CX-90 wyróżniał się przednim pasem, który zdobił zestaw świateł do jazdy dziennej łączących reflektory z główną kratką. Dodatkowo, LED-owe światła dzienne wewnątrz reflektorów miały kształt litery C, co nadawało masywnemu pojazdowi unikalny wygląd. Na przednich błotnikach producent dodał zestaw sztucznych wlotów powietrza, które były ozdobione napisami “Inline six” lub “PHEV”, w zależności od wersji silnika. Rozciągnięta platforma oraz długa kabina tworzyły imponujący wygląd CX-90.
Wnętrze samochodu to prawdziwy festiwal komfortu i luksusu. Deska rozdzielcza prezentowała się wyjątkowo dzięki użytej tapicerce. Z przodu, dwa fotele kubełkowe oddzielała szeroka konsola centralna, w której znajdował się wybierak biegów oraz para uchwytów na kubki. Dodatkowo, Mazda umieściła tam także przyciski do obsługi systemu infotainment. Oprócz cyfrowego zestawu wskaźników oraz LCD umieszczonego na szczycie centralnego panelu, producent zaoferował również duży wyświetlacz przezierny (head-up display).
Pomimo że większość producentów zaczęła oferować pojazdy z małymi, czterocylindrowymi silnikami, Mazda wprowadziła CX-90 z silnikiem o pojemności 3,3 litra w układzie sześciocylindrowym, lub z 2,5-litrowym silnikiem czterocylindrowym wspieranym przez silnik elektryczny.
Mazda North American Operations zaprezentowała pierwszy model 2024 Mazda CX-90. Zbudowany na całkowicie nowej, dużej platformie, ten trzyrzędowy crossover jest nowym flagowym pojazdem firmy, charakteryzującym się szerszymi, dłuższymi i bardziej agresywnymi proporcjami, które doskonale łączą jego sportowy wygląd z najwyższej klasy wyrafinowaniem. Mazda CX-90 dostępna jest z nowymi elektryfikowanymi układami napędowymi, w tym z silnikiem o sześciu cylindrach w układzie rzędowym oraz hybrydą plug-in, które oferują kierowcom zwiększoną wydajność i oszczędność paliwa.
„W Mazdzie koncentrujemy się na dostarczaniu doświadczeń związanych z posiadaniem samochodu, które wzbogacają życie naszych klientów. Przy każdym nowym modelu stawiamy sobie wyzwanie, aby postępować zgodnie z naszym człowieczo-centrycznym podejściem do projektowania i inżynierii,” powiedział Jeff Guyton, prezydent i dyrektor generalny Mazda North American Operations. „CX-90 oferuje mocne i responsywne osiągi, pociągający design i intuicyjną technologię. Jesteśmy bardzo dumni z pracy naszego zespołu nad CX-90, który wiemy, że jest przełomowym pojazdem w swoim segmencie.”
Jak w przypadku wszystkich pojazdów Mazdy, CX-90 zaprojektowano z myślą o kierowcy. Z miejscami dla ośmiu pasażerów, CX-90 może pomieścić rodziny i przyjaciół we wszystkich trzech rzędach. Przestronność kabiny, pojemność bagażnika, funkcje bezpieczeństwa i wiele udogodnień zostały zoptymalizowane z myślą o ich potrzebach.
MOCNE, RESPONSYWNE OSIĄGI
Mazda CX-90 zbudowana jest na nowej dużej platformie z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem tylno-napędowym, co podnosi poziom charakterystycznych osiągów Mazdy. CX-90 wyposażona jest w system Kinematic Posture Control, który po raz pierwszy zadebiutował w modelu MX-5 Miata – to funkcja oprogramowania, która tłumi podnoszenie nadwozia na wąskich zakrętach w celu poprawy przyczepności i pozwala wszystkim pasażerom utrzymać naturalną postawę. Skupiono się na optymalizacji sztywności całego nadwozia, starannie projektując siedzenia i zawieszenie, aby zapewnić lepszą równowagę, kontrolę i pewność w różnych sytuacjach drogowych. Dzięki tym przemyślanym rozwiązaniom oraz standardowemu napędowi na wszystkie koła i-Activ, kierowcy mogą cieszyć się pełnym potencjałem dostępnych silników o wysokiej mocy.
Mazda CX-90 dostępna jest z całkowicie nowym silnikiem e-Skyactiv G 3.3L Inline 6 Turbo, który oferuje najwyższą moc i moment obrotowy w produkcji masowej pośród silników benzynowych opracowanych przez Mazdę, osiągając 340 koni mechanicznych i 369 lb-ft momentu obrotowego przy użyciu zalecanego paliwa premium. Silnik ten wyposażony jest również w system M-Hybrid Boost (łagodny hybrydowy system), który zapewnia efektywność bez kompromisów w zakresie osiągów. Silnik elektryczny umieszczony jest między silnikiem a skrzynią biegów, co zapewnia płynne przyspieszenie z miejsca i pozwala na bezpośrednie zasilanie CX-90 przy niskich prędkościach. Ten angażujący układ napędowy nadaje CX-90 wrażenie luksusu, płynności jazdy, emocjonującego dźwięku i efektywności.
Nowy układ napędowy e-Skyactiv PHEV, dostosowany specjalnie do rynku północnoamerykańskiego, wykazuje responsywność i przyspieszenie, które odpowiadają oczekiwaniom kierowcy. Imponujące 323 konie mechaniczne i 369 lb-ft momentu obrotowego, przy użyciu zalecanego paliwa premium, zapewniają klientom najlepsze z obu światów pod względem wydajności i efektywności. PHEV zaprojektowano tak, aby mogło działać wyłącznie na silniku elektrycznym w różnych scenariuszach jazdy. Aby zapewnić właścicielom elastyczność i spokój umysłu, silnik Mazdy 2.5-litrowy czterocylindrowy, z dostosowanym dolotem do poprawy momentu obrotowego, dostosowano do współpracy z silnikiem elektrycznym i akumulatorem o pojemności 17.8 kWh. Jest to pomocne podczas dłuższych podróży, takich jak wycieczki, lub gdy kierowca potrzebuje maksymalnego przyspieszenia, na przykład podczas włączania się do ruchu autostradowego.
Wszystkie układy napędowe CX-90 są połączone z nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, zaprojektowaną specjalnie dla elektryfikowanych układów napędowych i dużych pojazdów na platformach. Wielobiegowa automatyczna skrzynia biegów, bez konwertera momentu obrotowego, osiąga płynne i bezpośrednie przyspieszenie, poprawiając przy tym efektywność przekładni.
GODNY PROJEKT
Mazda CX-90 charakteryzuje się przemyślanymi proporcjami, które doskonale łączą sportowy wygląd z najwyższej klasy wyrafinowaniem, jednocześnie oferując starannie wykonane wnętrze z większą przestrzenią w kabinie dla rodzin oraz dużą pojemnością bagażnika, aby sprostać potrzebom różnorodnych stylów życia.
Duża platforma pozwala na szersze nadwozie i błotniki oraz dłuższy rozstaw osi, co podkreśla mocną sylwetkę Mazdy CX-90 i dodatkowo akcentuje jego poczucie osiągów. Nadwozie zaprojektowano tak, aby było smukłe z wyrafinowanymi krzywiznami, które nadają CX-90 zmienne wyrazy, tworzone przez odbicia świateł i cieni. Dostępne chromowane wstawki na dolnych zderzakach podkreślają jego szerokość i ponadczasowy styl, podczas gdy nowe, dostępne 21-calowe obręcze o diamentowym wykończeniu z czarnym metalicznym wykończeniem dopełniają potężną obecność CX-90.
Wraz z CX-90 wprowadzono również nowy kolor Takuminuri Mazdy, Artisan Red. Ta dostępna opcja lakieru została opracowana specjalnie dla CX-90 i zapewnia wyrafinowany, lecz głęboko nasycony kolor, który współgra z osiągami i wyrafinowaniem pojazdu.
Godny styl Mazdy CX-90 kontynuuje się w kabinie, gdzie wnętrze sprawia wrażenie przestronności od deski rozdzielczej, poprzez umiejscowienie wentylacji i chromowanych wykończeń rozciągających się do drzwi, zapewniając nowoczesny, liniowy wygląd. Inspirowane tradycyjną estetyką japońską, luksusowe i komfortowe odczucie jest obecne we wszystkich trzech rzędach. Od przednich siedzeń, przez dostępne fotele kapitańskie, aż po trzeci rząd, użyto wielu materiałów, takich jak skóra Nappa, drewno i tkaniny w tonie on-tone, które harmonijnie współgrają ze sobą.
Jednym z przykładów jest charakterystyczna tkanina na desce rozdzielczej, połączona za pomocą zwieszanych szwów, która jest wzorowana na rzemiośle ręcznego bindowania oraz skomplikowanej japońskiej technice tkania znanej jako Kumihimo. Metoda ta celowo wykorzystuje przestrzeń negatywną, aby stworzyć unikalny projekt dla Mazdy CX-90, który nawiązuje do jej japońskiego pochodzenia.
INTUICYJNA TECHNOLOGIA I BEZPIECZEŃSTWO
Uzupełniając wyrafinowane wnętrze, Mazda CX-90 zawiera wiele nowych, zaawansowanych technologii i udogodnień, które podnoszą komfort jazdy, zapewniając jednocześnie luksus i wygodę dla wszystkich pasażerów. Obejmuje to dostępne porty ładowania USB-C w trzecim rzędzie, wentylację klimatyzacyjną i ulepszone oświetlenie wnętrza, wśród wielu innych funkcji.
Jak w przypadku wszystkich pojazdów Mazdy, CX-90 dąży do utrzymania tego samego najwyższego poziomu rozpoznawalności bezpieczeństwa, co inne produkty Mazdy, z wieloma standardowymi funkcjami bezpieczeństwa i-Activsense, takimi jak Smart Brake Support, Monitorowanie Martwego Pola, Mazda Radar Cruise Control oraz innymi nowymi funkcjami, które pomogą zwiększyć pewność siebie wszystkich pasażerów.
Mazda CX-90 posiada również większe wyświetlacze, towarzyszące fizyczne przyciski, które uzupełniają stylistykę wnętrza. Nowe technologie Mazdy, takie jak dostępny monitor See-Through View, mają na celu pomoc w różnych sytuacjach parkowania poprzez wyświetlacz centralny o przekątnej 12,3″. Te przemyślane udogodnienia zapewniają kierowcy płynne doświadczenie z technologią i komfortem, jakie oferuje CX-90, pomagając jednocześnie kierowcy czuć się w kontroli nad pojazdem.
TRZY ELEKTRYFIKOWANE UKŁADY NAPĘDOWE
CX-90 dostępna jest w trzech nowych opcjach układu napędowego: CX-90 3.3 Turbo S, CX-90 PHEV oraz CX-90 3.3 Turbo. Trzyrzędowy SUV crossover będzie oferowany z 11 pakietami, aby spełnić różnorodne potrzeby klientów.
Mazda CX-90 3.3 Turbo S jest wyposażona w silnik e-Skyactiv G 3.3L Inline 6 Turbo, który jest najpotężniejszym silnikiem benzynowym w produkcji masowej opracowanym przez Mazdę, osiągającym nawet 340 koni mechanicznych i 369 lb-ft momentu obrotowego przy użyciu zalecanego paliwa premium, osiągając jednocześnie szacunkowo 23 mpg w mieście, 28 mpg na autostradzie i 25 mpg w cyklu łączonym.
Mazda CX-90 PHEV jest wyposażona w układ napędowy e-Skyactiv PHEV, który składa się z silnika elektrycznego połączonego z 2.5-litrowym silnikiem czterocylindrowym o zapłonie samoczynnym, które razem generują 323 konie mechaniczne i 369 lb-ft momentu obrotowego przy użyciu zalecanego paliwa premium. CX-90 PHEV zaprojektowano tak, aby mogło działać wyłącznie na silniku elektrycznym w różnych scenariuszach jazdy. Aby zapewnić właścicielom elastyczność i spokój umysłu, 2.5-litrowy czterocylindrowy silnik Mazdy został dostosowany do współpracy z silnikiem elektrycznym i akumulatorem o wysokiej pojemności 17.8 kWh. To z kolei jest pomocne podczas dłuższych jazd lub gdy kierowca potrzebuje maksymalnego przyspieszenia, na przykład podczas włączania się do ruchu autostradowego. Szacunkowy zasięg i dane dotyczące efektywności paliwowej dla modelu CX-90 PHEV będą udostępnione bliżej daty wprowadzenia na rynek.
Dostępny jest również model CX-90 3.3 Turbo z standardowym silnikiem e-Skyactiv G 3.3L Turbo, który generuje 280 koni mechanicznych i 332 lb-ft momentu obrotowego z użyciem paliwa zwykłego, osiągając szacunkowo 24 mpg w mieście, 28 mpg na autostradzie i 25 mpg w cyklu łączonym. Oba silniki rzędowe są wyposażone w M-Hybrid Boost, 48-woltowy łagodny system hybrydowy, zapewniający wydajność bez kompromisów w zakresie osiągów.
Wszystkie trzy opcje układów napędowych łączą się z nową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Mazdy, zaprojektowaną specjalnie dla elektryfikowanych układów napędowych i dużych platform. Silnik elektryczny umieszczony jest między silnikiem a skrzynią biegów, co zapewnia płynne przyspieszenie z miejsca i pozwala na bezpośrednie zasilanie CX-90 przy niskich prędkościach.
Wszystkie modele CX-90 są wyposażone w standardowe funkcje, które zapewniają kierowcom charakterystyczną dynamikę jazdy Mazdy i pewność siebie. Obejmuje to system Mazda Intelligent Drive Select, zwany Mi-Drive, z trybami Sport i Off-Road, Kinematic Posture Control – funkcję oprogramowania, która po raz pierwszy zadebiutowała w modelu MX-5 Miata, tłumiąc podnoszenie nadwozia na wąskich zakrętach, aby poprawić przyczepność i pomóc wszystkim pasażerom utrzymać naturalną postawę, oraz technologię i-Activ all-wheel drive (AWD), która jest standardem we wszystkich modelach CX-90.
Jak w przypadku wszystkich pojazdów Mazdy, bezpieczeństwo jest priorytetem dla CX-90, zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów. Standardowe funkcje bezpieczeństwa i-Activsense obejmują Smart City Brake Support, Monitorowanie Martwego Pola, Mazda Radar Cruise Control z funkcją Stop & Go, Alert dla Kierowcy, Asystenta Utrzymania Pasa Ruchu z Ostrzeżeniem o Zjeździe z Pasa Ruchu oraz Alert o Ruchu Poprzecznym z Tyłu. Wszystkie modele CX-90 zawierają także nową funkcję powiadamiania o pasażerach na tylnych siedzeniach, aby zapobiec przypadkowemu opuszczeniu pojazdu z przedmiotami lub pasażerami pozostającymi na tylnych siedzeniach.
CX-90 3.3 TURBO
Standardowy CX-90 3.3 Turbo wyposażony jest w standardowy silnik e-Skyactiv G 3.3L Turbo, który dostępny jest w pięciu pakietach.
CX-90 3.3 TURBO SELECT
Wszystkie modele CX-90 3.3 Turbo oferują klientom imponujący zestaw standardowych funkcji bezpieczeństwa, wygody i technologii. Z miejscami dla ośmiu pasażerów, kanapa w drugim i trzecim rzędzie może pomieścić po trzech pasażerów. Wewnątrz znajdują się czarne fotele z materiału skórzanego, skórzana gałka zmiany biegów oraz kierownica z przyciskami do zmiany biegów, 10,25-calowy wyświetlacz centralny w pełnym kolorze, 7-calowy wyświetlacz panelu instrumentów TFT LCD, ośmio-głośnikowy system audio, integracja z Apple CarPlay™ oraz Android Auto™, system infotainment Mazda Connect, zaawansowany system bezkluczykowego dostępu, przycisk uruchamiania, podwójne wejścia USB w pierwszym i drugim rzędzie, elektryczne szyby z tyłu, automatyczna regulacja klimatyzacji oraz ośmio-pozycyjnie regulowane fotele kierowcy z wsparciem lędźwiowym, wśród wielu innych standardowych funkcji.
Przechodząc do zewnętrznej części CX-90 3.3 Turbo Select, standardowymi cechami są unikalne 19-calowe aluminiowe felgi w srebrnym metalicznym wykończeniu, elektryczna klapa bagażnika, relingi dachowe, automatyczne światła LED z regulacją wysokości, LED-owe światła do jazdy dziennej, LED-owe światła tylne, system kontroli świateł drogowych, elektryczne i podgrzewane lusterka zewnętrzne z wskaźnikami LED oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu. Choć najpierw zauważymy znaczek „Inline 6” na błotnikach, zewnętrzna część pojazdu zawiera również czarne wykończenia oraz siatkowy grill z czarnym wykończeniem.
CX-90 3.3 TURBO PREFERED
Rozwijając listę standardowych funkcji, pakiet CX-90 3.3 Turbo Preferred dostępny jest w opcji siedmiomiejscowej dla klientów, którzy wybierają fotele kapitańskie w drugim rzędzie, podłokietniki i środkowe przejście. Dodatkowo ten pakiet dodaje elektryczne okno dachowe, czarne lub szare skórzane fotele, podgrzewane fotele przednie, cztero-pozycyjnie regulowany fotel pasażera oraz składane zasłony w drugim rzędzie. Wejścia USB zaktualizowano do typu C i dodano je do trzeciego rzędu, aby przyspieszyć ładowanie, co daje temu pakietowi łącznie sześć wejść USB typu C. Zewnętrzna część również otrzymuje aktualizacje w postaci czarnych, błyszczących wykończeń i siatkowego grilla.
CX-90 3.3 TURBO PREFERED PLUS
Mi-Drive jest standardem w pakiecie CX-90 3.3 Turbo Preferred Plus, który obejmuje tryby Sport, Off-Road oraz Towing. Maksymalna zdolność holownicza wzrasta do 5000 lbs, gdy pojazd jest wyposażony w akcesoria do holowania Mazdy.
Dodatkowo ten pakiet obejmuje bezprzewodową łączność dla integracji zarówno z Apple CarPlay™, jak i Android Auto™, jednocześnie dodając bezprzewodową ładowarkę telefonów w pierwszym rzędzie. Pakiet ten dodaje również nowy, większy wyświetlacz aktywnego wyświetlania jazdy, który jest wyświetlany na szybie czołowej. Ten większy wyświetlacz jest w stanie wyświetlać więcej informacji o systemach wsparcia jazdy, dodając możliwość wyświetlania wskazówek nawigacyjnych z Apple CarPlay™ lub Android Auto™.
CX-90 3.3 TURBO PREMIUM
Rozwijając funkcje poprzednich pakietów, CX-90 3.3 Turbo Premium oferuje standardowe siedzenia dla siedmiu pasażerów z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie, podłokietnikami oraz przejściem pośrodkowym. Zewnętrzna część wzbogacona jest o 21-calowe aluminiowe felgi w srebrnym metalicznym wykończeniu, elektryczną klapę bagażnika z funkcją otwierania bez użycia rąk, elektryczne panoramiczne okno dachowe, antenę w kształcie płetwy rekina oraz chromowane akcenty na zderzakach, co podkreśla szerokość CX-90 i jego ponadczasowy styl. Wśród innych cech wewnętrznych znajdują się system audio premium Bose z 12 głośnikami, ręczne lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnianiem i systemem Homelink, dwupozycyjna pamięć dla fotela kierowcy, ulepszone oświetlenie wnętrza, radio satelitarne SiriusXM z trzy miesięcznym okresem próbnym oraz SiriusXM Traffic i Travel Link z trzyletnią subskrypcją.
Funkcje bezpieczeństwa i-Activsense są również wzbogacone o nowy system Emergency Lane Keeping, który zapewnia alerty dotyczące utrzymywania pasa ruchu, a w razie potrzeby także sterowanie, aby pomóc kierowcy unikać zjeżdżania z drogi oraz przewidywanych kolizji z otaczającymi pojazdami, oraz system redukcji kolizji wtórnych, który ma na celu wciśnięcie hamulców po kolizji tylniej, aby pomóc uniknąć dodatkowych uszkodzeń. Inne funkcje bezpieczeństwa obejmują Asystenta Martwego Pola, Rozpoznawanie Znaków Drogowych oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
CX-90 3.3 TURBO PREMIUM PLUS
CX-90 3.3 Turbo Premium Plus charakteryzuje się całkowicie nowym, 12,3-calowym pełnym wyświetlaczem centralnym z funkcjami dotykowymi wyłącznie dla Apple CarPlay™ lub Android Auto™. Całkowicie cyfrowy wyświetlacz panelu instrumentów TFT LCD o przekątnej 12,3 cala to pierwszy taki model w pojazdach Mazdy i ma na celu intuicyjne dostarczenie kierowcy niezbędnych informacji o jeździe.
Ten pakiet wprowadza system Front Crossing i Turn-Across Traffic Braking, który jest udoskonaleniem systemu Smart Brake Support i pomaga wykrywać oraz łagodzić kolizje z obiektami zbliżającymi się i przecinającymi tor pojazdu, a także wykrywać i łagodzić kolizje z pojazdami, motocyklami, rowerami i pieszymi, gdy pojazd skręca na skrzyżowaniu. Monitor 360° View jest wzbogacony o nową funkcję See-Through View, która wyświetla dużą wizualizację obszaru przed i obok CX-90 na wyświetlaczu centralnym. To pomaga kierowcy bezpiecznie obserwować wszystkie kąty podczas manewrowania CX-90 w różnych sytuacjach, takich jak wąskie przestrzenie, zapchane parkingi czy wokół obiektów, takich jak rowery czy zabawki pozostawione na podjeździe.
Dodatkowe ulepszenia obejmują czarne lub białe skórzane fotele Nappa, podgrzewaną kierownicę, wentylowane fotele przednie, ośmio-pozycyjnie regulowany fotel pasażera, podgrzewane fotele w drugim rzędzie, Smart Brake Support Reverse, gniazdko elektryczne o napięciu 150V w bagażniku, odmrażacz wycieraczek oraz lusterka drzwiowe składane elektrycznie, automatycznie przyciemniane.
CX-90 PHEV
Mazda CX-90 PHEV jest wyposażona w układ napędowy e-Skyactiv PHEV, który dostępny jest w trzech pakietach.
CX-90 PHEV PREFERRED
Wszystkie modele CX-90 PHEV są wyposażone w tryby Mi-Drive, w tym tryby Sport i Off-Road, wprowadzając nowy tryb EV. Tryb EV umożliwi kierowcy korzystanie z CX-90 PHEV wyłącznie na elektrycznym silniku i akumulatorze przez jak najdłużej.
CX-90 PHEV Preferred oferuje miejsca dla ośmiu pasażerów w tej samej konfiguracji co CX-90 3.3 Turbo Select lub siedem miejsc z dostępnością foteli kapitańskich w drugim rzędzie, podłokietników oraz przejścia pośrodkowego. CX-90 PHEV Preferred zawiera całkowicie cyfrowy wyświetlacz panelu instrumentów TFT LCD o przekątnej 12,3 cala, podczas gdy wszystkie funkcje zewnętrzne, wewnętrzne i bezpieczeństwa znajdujące się w CX-90 3.3 Turbo Preferred są również obecne w tym pakiecie, a zewnętrzny znaczek na błotnikach zmienia się na „PHEV”.
CX-90 PHEV PREMIUM
CX-90 PHEV Premium dodaje tryb Towing do swojego Mi-Drive. Choć zdolność holownicza pozostaje na poziomie 3500 lbs, ta funkcja dodatkowo pomaga kierowcy czuć się pewnie w sytuacjach holowniczych. Unikalną cechą CX-90 PHEV jest 1500-watowe złącze ładowania znajdujące się w bagażniku, które może zasilać lub ładować urządzenia i sprzęt, co może zapewnić spokój umysłu podczas przedłużonych podróży rodzinnych.
CX-90 PHEV Premium oferuje standardowe siedzenia dla siedmiu pasażerów z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie, podłokietnikami i przejściem pośrodkowym. Wśród innych funkcji wewnętrznych znajdują się bezprzewodowa łączność dla integracji zarówno z Apple CarPlay™, jak i Android Auto™, system audio premium Bose z 12 głośnikami, bezprzewodowa ładowarka telefonów, ręczne lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnianiem i systemem Homelink, dwupozycyjna pamięć dla fotela kierowcy, ulepszone oświetlenie wnętrza, radio satelitarne SiriusXM z trzy miesięcznym okresem próbnym oraz SiriusXM Traffic i Travel Link z trzyletnią subskrypcją.
Zewnętrzne cechy obejmują 21-calowe aluminiowe felgi w wykończeniu Machine Cut, elektryczne panoramiczne okno dachowe, elektryczną klapę bagażnika z funkcją otwierania bez użycia rąk oraz jasne chromowane akcenty. Funkcje bezpieczeństwa i-Activsense obejmują Emergency Lane Keeping, Secondary Collision Reduction System, Blind Spot Assist, Traffic Sign Recognition oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
CX-90 PHEV PREMIUM PLUS
CX-90 PHEV Premium Plus wyposażony jest w 12,3-calowy pełny wyświetlacz centralny z funkcjami dotykowymi tylko dla Apple CarPlay™ lub Android Auto™.
Pakiet ten obejmuje Front Crossing i Turn-Across Traffic Braking oraz Monitor 360° View z funkcją See-Through View. Dodatkowe ulepszenia obejmują czarne lub białe skórzane fotele Nappa, podgrzewaną kierownicę, wentylowane fotele przednie, ośmio-pozycyjnie regulowany fotel pasażera, podgrzewane fotele w drugim rzędzie, Smart Brake Support Reverse, odmrażacz wycieraczek oraz lusterka drzwiowe składane elektrycznie, automatycznie przyciemniane.
CX-90 3.3 TURBO S
Wyższa wersja CX-90 3.3 Turbo S jest wyposażona w silnik e-Skyactiv G 3.3L Turbo, który dostępny jest w trzech pakietach.
CX-90 3.3 TURBO S
Wszystkie modele CX-90 3.3 Turbo S są wyposażone w tryby Mi-Drive, w tym tryby Sport, Off-Road oraz Towing, z maksymalną zdolnością holowniczą wynoszącą 5000 lbs. Standardowo CX-90 3.3 Turbo S oferuje miejsca dla siedmiu pasażerów z kanapą w drugim rzędzie i dwuosobowym trzecim rzędzie, dostępna jest także opcja sześciomiejscowa z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie, podłokietnikami oraz przejściem pośrodkowym. W tym pakiecie wprowadzono dwa nowe funkcje bezpieczeństwa i-Activsense. Cruising & Traffic Support to najnowsza forma zaawansowanej pomocy w prowadzeniu Mazdy, zapewniająca centrowanie pasa ruchu przy prędkościach autostradowych oraz adaptacyjny tempomat dla pewnej jazdy z rękami na kierownicy. Ostrzeżenie o wyjściu z pojazdu informuje o zbliżającym się pieszym lub rowerzyście, gdy pojazd jest zaparkowany, aby pomóc pasażerom w bezpiecznym wyjściu.
Podobnie jak w modelu CX-90 3.3 Turbo Premium, w tej wersji znajdują się wszystkie standardowe funkcje, a dodatkowe ulepszenia obejmują 12,3-calowy pełny wyświetlacz centralny z funkcjami dotykowymi tylko dla Apple CarPlay™ lub Android Auto™, całkowicie cyfrowy wyświetlacz panelu instrumentów TFT LCD o przekątnej 12,3 cala, barwne wykończenie nadkola w kolorze nadwozia, 21-calowe aluminiowe felgi w wykończeniu Machine Cut, system Adaptacyjnego Oświetlenia Przedniego oraz ośmio-pozycyjnie regulowany fotel pasażera.
CX-90 3.3 TURBO S PREMIUM
Rozwijając poprzedni model, CX-90 3.3 Turbo S Premium wprowadza System Personalizacji Kierowcy, co jest nowością w Mazdzie. System Personalizacji Kierowcy Mazdy jest funkcją, która umożliwia przywracanie różnych ustawień kierowcy. Jeśli funkcja ta jest włączona, wewnętrzna kamera zlokalizowana w lewym górnym rogu ekranu Mazda Connect skanuje cechy twarzy i zapamiętuje je w pojeździe, aby rozpoznać kierowcę w przyszłych jazdach. Danych dotyczących twarzy do tej funkcji nie można zdalnie uzyskać, są one szyfrowane i przechowywane w pojeździe. Model Turbo S Premium standardowo oferuje sześć miejsc z fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie, podłokietnikami oraz przejściem pośrodkowym i dwuosobowym trzecim rzędzie.
Inne dodatki w tym pakiecie obejmują Monitor 360° z funkcją See-Through View, Ostrzeżenie o Przecinającym Ruchu z Przodu z hamowaniem, czarne lub białe skórzane fotele Nappa, podgrzewaną kierownicę z możliwością regulacji elektrycznej oraz pamięcią, ręczne lusterko wsteczne bezramkowe, automatycznie składane i przyciemniane lusterka drzwiowe oraz Smart Brake Support Reverse.
CX-90 3.3 TURBO S PREMIUM PLUS