McLaren nie chciał, aby klienci czekali na wersję z otwartym dachem modelu 750S, więc jednocześnie z Coupe zaprezentował także wersję Spider.
Choć 750S Spider nie był całkowicie nowym modelem, ponieważ bazował na modelu 720S, brytyjski producent musiał jednak zmienić lub dostosować ponad 30% części pojazdu. Niemniej jednak, silnik V8 umieszczony za kabiną był jednym z najważniejszych ulepszeń tego samochodu. Oprócz tego wprowadzono także dodatkowe zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym auta.
Podobnie jak jego poprzednik, 750S Spider miał wąski zderzak, który na dolnej części był kontynuowany przez smukły i długi splitter. Po bokach znajdowały się pary wlotów potrzebnych do schłodzenia hamulców. Dodatkowo, trójkątne reflektory ozdabiały przednią część pojazdu. Za przednimi błotnikami producent zainstalował parę wlotów, aby dodatkowo podkreślić wygląd samochodu. Zdejmowany panel nad kabiną mógł być przechowywany w tzw. frunku. Na koniec, z tyłu, 750S Spider miał dwa łuki bezpieczeństwa sprytnie ukryte w dwóch wypukłościach za pasażerami.
Wewnątrz producent zainstalował wszystkie niezbędne funkcje nowoczesnego supersamochodu, takie jak wyświetlacz TFT wewnątrz zestawu wskaźników oraz orientowany na kierowcę dotykowy ekran w trybie pionowym zintegrowany z centralnym panelem. Sportowe fotele z włókna węglowego i konsola środkowa tworzyły sportowy wystrój wnętrza, a ich wykończenie mogło być z Alcantary i skóry.
Za kabiną McLaren zamontował podwójnie doładowany silnik V8, który przekazywał moc na tylne koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów.
Nowy model 750S od McLaren ustala nowe standardy wydajności supersamochodów i emocji dla kierowców.
Nowa wersja 750S, najlżejszy i najpotężniejszy model produkcyjny McLarena, wyposażona w silnik V8 i napęd na tylne koła, dostępna jest w wersji coupe i kabriolet. To śmiały supersamochód dla purystów. Zaprojektowany i skonstruowany w oparciu o szczegółową analizę znanego modelu McLaren 720S, 750S łączy nowoczesne rozwiązania w zakresie oszczędności wagi, wydajności napędu, aerodynamiki i doskonałości dynamicznej, aby podnieść standard jazdy na nowy poziom. Około 30 procent komponentów 750S jest nowych lub zmienionych, aby dostarczyć te ulepszenia oraz jeszcze silniejsze emocjonalne połączenie z autem.
„Kiedy masz samochód uznawany przez tak wielu kierowców jako wzór, aby stworzyć coś jeszcze lepszego, musisz przyjrzeć się każdemu szczegółowi i naprawdę mocno dążyć do ulepszeń, które podniosą poprzeczkę. To właśnie osiągnęliśmy z nowym McLarenem 750S, gdzie lekka konstrukcja, osiągi silnika V8 oraz niezwykłe zdolności dynamiczne dostarczają doświadczeń z jazdy supersamochodem, które osiąga nowe wyżyny, z prawdziwie ekscytującym poziomem emocjonalnego połączenia.” Michael Leiters, CEO, McLaren Automotive
Po wybraniu wszystkich dostępnych opcji z włókna węglowego i lekkich komponentów, masa coupe wynosi 1277 kg w najlżejszej wersji, co zapewnia wiodący w segmencie stosunek mocy do wagi wynoszący 587 KM na tonę. To o 193 kg mniej niż jego najbliższy konkurent, co daje przewagę mocy o 22 KM.
McLaren 750S Spider zaprojektowano z takim samym naciskiem na minimalizację wagi. Posiada chowany twardy dach (RHT), system ochrony przed przewróceniem oraz specjalnie zaprojektowaną górną strukturę tylną wykonaną z włókna węglowego, ale tak mocna jest konstrukcja monocoque z włókna węglowego, że nie wymaga dodatkowego wzmocnienia. To zapewnia Spiderowi imponujące osiągi w stosunku mocy do wagi, a jego najlżejsza masa wynosi 1326 kg, co daje wyniki 566 KM na tonę.
Niezwykłe poziomy emocji, precyzji, zwinności oraz odczuwalności, które dostarcza 750S, są natychmiast zauważalne przez kierowcę, nawet przy niższych prędkościach – a jego niska waga jest kluczowym czynnikiem w jego wydajności dynamicznej. Przy masie 1389 kg (DIN) waży o 30 kg mniej niż 720S – to wyraźny przykład oddania McLarena lekkiej inżynierii. Ta filozofia innowacji opartych na wydajności przejawia się w takich cechach, jak wyścigowe siedzenia pokryte włóknem węglowym, które są o 17,5 kg lżejsze od standardowych siedzeń w 720S. Nowe ultra-lekkie felgi o dziesięciu szprychach są najlżejszymi, jakie kiedykolwiek zamontowano w seryjnym McLarenie i oszczędzają 13,8 kg. Nowy wyświetlacz instrumentów kierowcy jest lżejszy o 1,8 kg. Nawet szyba czołowa przyczynia się do redukcji wagi, zapewniając oszczędności na poziomie 1,6 kg.
Silnik V8 o pojemności 4.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, oferujący moc 750 KM i moment obrotowy 800 Nm, zapewnia niesamowite osiągi, z możliwością osiągnięcia prędkości 0-100 km/h w 2,8 sekundy i 0-200 km/h w 7,2 sekundy (Spider 7,3 sekundy). To szybciej niż jego najbliższy konkurent w obu pomiarach. Przyspieszenie w biegu jest wzmacniane poprzez zoptymalizowane przełożenia skrzyni biegów i zaktualizowaną strategię kontroli kickdown.
Zoptymalizowane hydrauliczne zawieszenie Proactive Chassis Control, znane z niesamowitej precyzji kontroli nad nadwoziem oraz wyjątkowej komfortu jazdy, w nowej wersji PCC III jest jeszcze bardziej imponujące. Nowy system generacji dostarcza jeszcze wyższe poziomy wydajności zawieszenia i jest integralną częścią wyjątkowych zdolności dynamicznych 750S.
Sprężyny zawieszenia są miększe z przodu i sztywniejsze z tyłu niż w 720S, co razem z przearanżowaniem zarówno pasywnych, jak i aktywnych elementów dostosowanej struktury zaworów oraz nowym podejściem do strojenia zawieszenia – dostosowując akumulatory w struts, po raz pierwszy w 750S – przynosi korzyści w zakresie komfortu jazdy, kontroli przechyłów, informacji zwrotnej od kierownicy oraz równowagi na zakręcie. Dodatkowo nowy projekt sprężyn i amortyzatorów redukuje wagę o 2 kg.
Wprowadzone zmiany w sprzęcie i oprogramowaniu dla PCC III sprawiają, że zakres dynamiczny McLarena 750S jest jeszcze większy niż jego poprzednika, nowy supersamochód McLarena utrzymuje komfort na poziomie 720S, jednocześnie dostarczając znacznie poprawioną wydajność na torze.
750S jest również bardziej zwinny niż samochód wzorcowy, który zastępuje, z lepszą przyczepnością przednich kół – wspierany przez szerszy rozstaw przednich kół o 6 mm oraz nową geometrię zawieszenia – a elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy McLarena, znane z precyzji i jasności informacji zwrotnej, teraz posiada szybszy współczynnik przekładni i nową pompę wspomagającą.
Wnętrze 750S łączy nowoczesne technologie z wyrafinowanymi materiałami, ale co najważniejsze, jest jeszcze bardziej skoncentrowane na kierowcy. W sercu doświadczenia kierowcy znajdują się nowe wyświetlacze – zarówno dla informacji, jak i instrumentów, a wyświetlacz instrumentów jest zamontowany na kolumnie kierownicy. Ten skoncentrowany na kierowcy wyświetlacz jest umieszczony w obudowie, w której po obu stronach znajdują się elementy sterujące trybami napędu i obsługi, co pozwala kierowcy na łatwą zmianę między ustawieniami Comfort, Sport i Track Active Dynamic bez odrywania rąk od kierownicy i utraty pełnego skupienia na drodze.
McLaren Control Launcher (MCL) to kolejna nowa technologia McLarena debiutująca w modelu 750S, która dodaje kolejny wymiar do interfejsu kierowcy z samochodem. Aktywowany przyciskiem z charakterystycznym logo McLaren Speedmark, MCL pozwala kierowcy spersonalizować swoje doświadczenia za kierownicą, zapisując własne preferencje dynamiczne – ulubioną kombinację ustawień aerodynamiki, obsługi, napędu i skrzyni biegów – które można natychmiast przywołać jednym naciśnięciem przycisku MCL.
Kierowcy skorzystają również z nowych funkcji, takich jak Apple CarPlay® oraz nowy Centralny Wyświetlacz Informacyjny, który oferuje bogatsze, jeszcze bardziej szczegółowe grafiki, aby jeszcze bardziej poprawić komfort jazdy. System kamer tylnej i otaczającej również został zaktualizowany, aby zapewnić wyższą rozdzielczość i klarowność, a nowy system podnoszenia pojazdu unosi przód 750S w zaledwie cztery sekundy, w porównaniu do 10 sekund w 720S.
Zwiększone połączenie fizyczne i emocjonalne między kierowcą a samochodem jest wspomagane przez dostosowanie mocowania silnika oraz nowy układ układu wydechowego z centralnym wyjściem, inspirowany McLarenem P1™, który jest akustycznie dostrojony, aby wydobyć charakterystyczny, czysty ton i ostre crescendo przy wysokich obrotach silnika.
Klienci 750S planujący intensywną jazdę po torze mogą wybrać upgrade hamulców torowych, zaprojektowany z użyciem ceramicznych tarcz i monoblokowych zacisków opartych na systemie McLaren Senna, w połączeniu z nową pompą wspomagającą hamulce i systemem chłodzenia zintegrowanym z zaciskami, inspirowanym Formułą 1. Nowe, Super-Lekkie Wyścigowe Siedzenia z Włókna Węglowego są również dostępne jako opcja, podobnie jak opony Pirelli P ZERO™ Trofeo R skoncentrowane na torze oraz lekkie tytanowe śruby kół.
Wizualnie McLaren 750S udoskonala projekt swojego poprzednika, wprowadzając nową dolną część nosa z wydłużonym przednim splitterem, węższymi wlotami przypominającymi „oczodoły”, które otaczają reflektory, nowymi wlotami powietrza w progach oraz otworami wentylacyjnymi w nadkolach tylnych. Aerodynamiczne poprawki z tyłu obejmują przeprojektowaną i wydłużoną tylną pokrywę, która kieruje powietrze ku charakterystycznemu, podniesionemu i wydłużonemu aktywnemu spojlerowi tylnemu, umieszczonemu powyżej centralnego wydechu.
Obwódki reflektorów są teraz dostępne w kolorze nadwozia lub z włókna węglowego. Nowy tylny zderzak i wentylatory przedniego zderzaka również są dostępne w charakterystycznym, lekkim materiale McLarena.
Konstrukcja monocoque z włókna węglowego zapewnia niemal 360-stopniową widoczność, z niskim dachem, ultra-smukłymi słupkami A oraz w coupe, szklanymi słupkami C, co przynosi korzyści w postaci naturalnego światła wpadającego do kabiny. Nowe, chrupiące, konfigurowalne oświetlenie ambientowe podkreśla detale wnętrza w nocy, a w coupe silnik V8 można zobaczyć z wnętrza kabiny przez podwójnie szklaną szybę w tylnej półce bagażowej, odsłaniającą górną część napędu za ramieniem kierowcy.
750S Spider wyposażony jest w szklane łuki, które, poza kierowaniem przepływem powietrza nad tylnym pokrywą, zwiększają widoczność do tyłu. Aby wprowadzić dodatkowe światło do kabiny, chowany twardy dach (RHT) jest opcjonalnie dostępny z elektrochromatycznym szkłem, co podnosi poczucie otwartej przestrzeni, nawet przy zamkniętym dachu. RHT można otworzyć w mniej niż 11 sekund przy prędkościach do 50 km/h (31 mph).
Pełne wnętrze wykończone skórą Nappa lub połączenie Alcantary i skóry Nappa jest dostępne w nowych motywach wnętrza TechLux i Performance. Partner audio McLarena, Bowers & Wilkins, stworzył nowy system dla 750S, z bardziej wydajnym wzmacniaczem i głośnikami o stożkowej konstrukcji Continuum®.
Trzyletnia gwarancja na pojazd oraz trzyletni plan serwisowy są standardowo dołączane do nowego 750S, który jest już dostępny do zamówienia.
MINIMALIZACJA WAGI DLA MAKSYMALNYCH KORZYŚCI
Filozofia McLarena dotycząca superszybkiej inżynierii jest wpisana w nowy model 750S. Już o 30 kg lżejszy od coupe 720S (1389 kg DIN), wagę nowego supersamochodu można dodatkowo zmniejszyć poprzez wybór dodatkowych opcji z włókna węglowego i lekkich komponentów. Przy wyborze wszystkich tych komponentów, w najlżejszej wersji suchej, McLaren 750S coupe waży tylko 1277 kg. To o 193 kg mniej niż najbliższy rywal i w połączeniu z 750 KM generowanymi przez silnik daje wiodący w segmencie stosunek mocy do wagi wynoszący 587 KM na tonę – przewaga o 22 KM nad konkurencją, co w efekcie zapewnia wyjątkowe osiągi i doskonałość dynamiczną.
Standardowo zamontowane siedzenia wyścigowe z włókna węglowego są łącznie o 17,5 kg lżejsze od sportowych siedzeń, które wcześniej były standardowe w 720S. Tam, gdzie lokalne przepisy rynku pozwalają, fotel pasażera jest na stałe montowany jako standard, ale można go również wyposażyć w regulowane szyny, jeśli zajdzie taka potrzeba. Nowa ultra-lekka felga o dziesięciu szprychach jest najlżejszą, jaką kiedykolwiek zamontowano w standardzie w seryjnym supersamochodzie McLarena i przynosi znaczną redukcję wagi o 13,8 kg w porównaniu do 720S.
McLaren 750S Spider ma wrodzoną przewagę nad rywalizującymi otwartymi supersamochodami wykonanymi z aluminium i stali, ponieważ konstrukcja z włókna węglowego zapewnia dużą sztywność i sztywność. Spider nie wymaga dodatkowego wzmocnienia, a zmiany z coupe – chowany twardy dach (RHT), zintegrowany system ochrony przed przewróceniem oraz dostosowana górna tylna struktura – są wszystkie wykonane z włókna węglowego. Nowy kabriolet waży zaledwie 1438 kg (DIN) – ponownie 30 kg mniej niż 720S Spider. W swojej najlżejszej suchej wersji jego waga wynosi 1326 kg.
Super-Lekkie Siedzenia Wyścigowe Włókna Węglowego są dostępne opcjonalnie. Wykonane z włókna węglowego, siedzenia wykorzystują innowacyjną technologię podwójnej powłoki, która redukuje wagę o 33% w porównaniu z tymi samymi muszlami siedzeń produkowanymi przy użyciu konwencjonalnych technik produkcji z włókna węglowego. Każda muszla waży zaledwie 3,35 kg.
SKONCENTROWANE NA EMOCJACH Z JAZDY
„Postawiliśmy przed sobą niezwykle trudne wyzwanie związane z 750S, mianowicie wprowadzenie znaczącego poziomu zwinności, odczuwania i informacji zwrotnej McLarena 'Longtail’, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu i użyteczności – to 'najlepsze z dwóch światów’, którego nasi klienci oczekują. Rezultatem jest ogromny zakres możliwości dla dynamicznych osiągów supersamochodu.” Jamie Corstorphine, dyrektor ds. strategii produktów w McLaren Automotive.
Celem programu rozwoju 750S było zwiększenie zaangażowania kierowcy i wydajności, jednocześnie rozszerzając dynamiczny zakres pojazdu. Proces ten koncentrował się na poprawie zwinności, informacji zwrotnej i połączenia, aby zwiększyć poczucie zabawy za kierownicą.
Rozwój systemu zawieszenia zaprojektowany dla McLarena 750S obejmował nową geometrię – rozstaw przednich kół jest o 6 mm szerszy niż w 720S – oraz nowy projekt sprężyn i amortyzatorów, który zmniejsza wagę o 2 kg. 750S cechuje się nową generacją znanego zawieszenia hydraulicznego Proactive Chassis Control. Osiągając pozornie nieosiągalną kombinację precyzyjnej kontroli nad nadwoziem i komfortowej jazdy – ale na jeszcze wyższym poziomie – PCC III łączy pasywne sprężyny śrubowe (które kontrolują częstotliwość jazdy); półaktywne amortyzatory (z w pełni kontrolowanym skokiem i powrotem); oraz hydrauliczny obwód przechyłowy zamiast konwencjonalnych mechanicznych stabilizatorów.
Moduły wybierane przez kierowcę zmieniają zarówno ustawienia amortyzatorów, jak i sztywność przechyłów, zmieniając charakter pojazdu. Dzięki hydraulicznej konstrukcji, która może osiągnąć większą sztywność przechyłów niż jakiekolwiek konwencjonalne konfiguracje, nadwozie prawie nie przechyla się podczas zakrętów. Stawki sprężyn z przodu są o 3% miększe niż w 720S, a stawki sprężyn z tyłu są o 4% sztywniejsze, co korzystnie wpływa na komfort jazdy oraz precyzję i kontrolę dynamiczną. Na osi tylnej zwiększona sztywność sprężyn poprawia równowagę pojazdu na torze poprzez bardziej neutralne zachowanie w zakrętach i lepsze wsparcie przechyłów. Zrównoważenie sprężyn z przodu i z tyłu jest jeszcze bardziej harmonijne, co poprawia sposób, w jaki 750S „oddycha” nad nierównościami drogi, co zwiększa komfort jazdy na autostradzie przy dużych prędkościach.
Strojenie kompresji i skoku amortyzatorów rozszerza dynamiczny zakres 750S, podczas gdy nowe technologie konstrukcyjne i materiałowe zapewniają bardziej powtarzalną odpowiedź, niezależnie od temperatury, otoczenia czy subiektywnych obciążeń. Nowy sposób strojenia amortyzatorów – regulacja akumulatorów w struts – także został wykorzystany do doskonalenia 750S.
Pasywne hydrauliczne zawory i elektroniczne zawory w półaktywnych amortyzatorach zostały zaprojektowane z myślą o szczególnym uwzględnieniu wydajności przy niskich prędkościach, poprawiając reakcję kierownicy i zapewniając, że oba osie reagują harmonijnie, dając 750S zwarty i zwinny charakter. W każdym z osie nowe amortyzatory współpracują ze zmieniającą się sztywnością sprężyn – na przykład, sztywniejsze sprężyny tylne pozwalają na bardziej komfortowe tylne amortyzatory, przy jednoczesnym zachowaniu kontroli nad pojazdem. W McLarenie 750S Spider cechy tłumienia uwzględniają minimalne różnice wagowe w porównaniu z coupe.
Łagodzenie „bump steer” – gdzie pionowy ruch przedniego koła wpływa na położenie kąta zawieszenia – było szczególnie istotne dla zespołu rozwojowego. Neutralizując ten efekt, sztywność pionowego zawieszenia i reakcja kierownicy mogą być od siebie oddzielone, co pozwala na szybszą reakcję kierownicy i większą zwinność.
Elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy McLarena jest znane z jego doskonałych informacji zwrotnej oraz połączenia, jakie dostarcza kierowcom. W 750S jeszcze bardziej udoskonalone z szybszym współczynnikiem i większą liniowością, co zapewnia możliwie najczystsze odzwierciedlenie wprowadzonych przez kierowcę komend. W połączeniu z nowym zbalansowaniem sprężyn, nowymi definicjami zaworów amortyzatorów i łagodzeniem bump steer, zapewnia pojazd z ostrzejszym wprowadzeniem, jeszcze bardziej zwinnym, który inspiruje jeszcze większą pewność siebie kierowcy.
Nowe elementy sprzętowe i programowe zwiększają dynamiczne możliwości 750S, jednocześnie poprawiając komfort i użyteczność, jakie oferował McLaren 720S. Dla kierowcy wybór charakterystyki pojazdu odbywa się poprzez wybór jednego z trzech trybów obsługi – Comfort, Sport lub Track – każdy z nich koncentruje się na innym doświadczeniu jazdy zgodnie z osobistymi preferencjami i warunkami.
Dla kierowców pragnących w pełni dostrzec dynamiczne możliwości 750S, McLaren Variable Drift Control, czyli VDC, pozwala na niezależne dostosowanie poziomu interwencji systemu kontroli trakcji od ustawienia Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC). Ta regulacja oznacza, że kierowca może płynnie przechodzić od etapu, w którym systemy elektroniczne pojazdu interweniują regularnie, do etapu, w którym nie interweniują w ogóle.
Niezwykła wydajność hamulców została zwiększona dzięki większej powierzchni aktywnego tylnego skrzydła, które całkowicie rozwija się w mniej niż pół sekundy, zwiększając siłę docisku do tyłu i poprawiając stabilność przy wysokich prędkościach podczas hamowania oraz skracając odległości hamowania. Tarcz hamulcowych wykonanych z włókna węglowego połączono z nową pompą wspomagającą hamulce, co poprawia odczucia przy pedałowaniu i modulację.
Dla klientów 750S, którzy zamierzają intensywnie korzystać ze swoich pojazdów na torach wyścigowych, nowa modernizacja hamulców torowych obejmująca tarcze węglowe o średnicy 390 mm i monoblokowe zaciski. Wytworzenie tarcz zajmuje siedem miesięcy – siedem razy dłużej niż w przypadku konwencjonalnych komponentów ceramicznych – ale są one o 60% mocniejsze i mają czterokrotnie większą przewodność cieplną. Te zalety zwiększają wydajność hamowania bez odpowiedniego zwiększenia rozmiaru lub wagi tarczy, a także zmniejszają zjawisko blaknięcia hamulców i wahania.
Połączenie tarcz i monoblokowych zacisków z przodu, pochodzących z McLaren Senna z nową pompą wspomagającą hamulce i pompą próżniową oraz zintegrowanym chłodzeniem zacisków, inspirowanym Formułą 1, zapewnia, że modernizacja hamulców torowych zapewnia precyzyjne odczucia pedału i konsystencję oraz niesamowite osiągi hamowania nawet w najtrudniejszych warunkach torowych.
Powierzchnia wydłużonego aktywnego tylnego skrzydła jest o 20% większa niż w skrzydle 720S – co jeszcze bardziej optymalizuje wydajność aerodynamiczną – a komponent jest lżejszy o 1,6 kg dzięki konstrukcji z włókna węglowego. Wycięcie w centralnej sekcji utrzymuje widoczność tylną i zapewnia, że wysokie temperatury z wydechu nie wpływają na skrzydło, gdy pojazd jest w bezruchu po długim użytkowaniu na torze.
Hydraulicznie napędzane skrzydło jest budowane w nowoczesnym Centrum Technologii Kompozytów McLarena (MCTC) w Yorkshire, UK, przy użyciu nowatorskich metod produkcji unikalnych dla 750S. Rozkłada się w konfiguracjach kątowych i prędkościach pojazdu, które są indywidualne dla coupe i Spidera, a główne pozycje operacyjne to:
Siła Docisku Kierowcy (aktywne skrzydło częściowo rozwinięte, w zależności od prędkości) jest aktywowane po naciśnięciu przycisku Aero w kabinie, zwiększając poziom docisku podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
DRS automatycznie dostarcza funkcję redukcji oporu podczas przyspieszania na prostej, do maksymalnej prędkości pojazdu.
Wysokie Hamowanie w pełni rozwija aktywne skrzydło w mniej niż pół sekundy, zapewniając znacznie zwiększony docisk tylny, co poprawia stabilność podczas hamowania przy dużych prędkościach i skraca odległości hamowania.
750S standardowo wyposażony jest w opony Pirelli P ZERO™, a także opcjonalnie w opony Pirelli P ZERO™ Corsa oraz Pirelli P ZERO™ Trofeo R, skoncentrowane na torze. Wszystkie trzy opony są specjalnie projektowane dla 750S przez McLarena i jego technicznego partnera oponiarskiego Pirelli, podobnie jak opony Pirelli P ZERO™ Winter dostępne od detalistów McLarena.
Ultra-lekkie felgi o dziesięciu szprychach 'Turbine’, 10-szprychowe Super-Lekkie Felgi Stalowe 'Strike’ oraz 5-szprychowe Ultra-Lekkie Felgi Stalowe 'Vortex’ są oferowane w różnych wykończeniach, w zależności od projektu felgi: Srebrne, Dark Stealth, Gloss Black Diamond Cut, Gloss Black oraz nowy złoty Orum. Nabywcy mogą również wskazać felgę 'Strike’ w wykończeniu Dark Stealth z pomarańczowym obręczą McLarena.
STARANNIE WYKONANE; SKONCENTROWANE NA KIEROWCY
„Podobnie jak zespół zajmujący się dynamiką pojazdów skoncentrował się na tym, aby kierowcy 750S naprawdę 'czuli’ doskonałe osiągi, nasi projektanci pracowali nad podkreśleniem wysokiej technologii i skoncentrowanej na kierowcy naturze wnętrza. Funkcje, takie jak nowy wyświetlacz instrumentów zamontowany na kolumnie kierownicy z wkomponowanymi kontrolkami dla aktywnej dynamiki oraz wyświetlacze HD są natychmiast zauważalne, ale wszędzie tam, gdzie spojrzysz lub poczujesz, jakość i rzemiosło 750S są oczywiste.” Sandy Holford, główny inżynier 750S, McLaren Automotive
Wnętrze McLarena 750S jest zdecydowanie skoncentrowane na kierowcy. Nowoczesne technologie łączą się z wyrafinowanymi materiałami, ale jednym z najbardziej innowacyjnych elementów jest w dużej mierze ukryte: pod miękką skórą i drobno teksturowanymi powierzchniami Alcantary znajduje się mocna i sztywna monocoque z włókna węglowego, która ma ścisły związek z Formułą 1.
Kiedy McLaren wprowadził rewolucyjny samochód wyścigowy MP4/1 w 1981 roku, jego monocoque z kompozytu węglowego był zdecydowanie lepszy od alternatyw ze stali i aluminium. Ogromna sztywność strukturalna tworzyła niesamowicie stabilną platformę, która poprawiała osiągi dynamiczne, a niska waga – możliwa tylko dzięki konstrukcji z włókna węglowego – przyniosła natychmiastowe korzyści w zakresie przyspieszenia, hamowania i osiągów dynamicznych.
Po ponad czterech dekadach monocoque w sercu 750S – mimo że jest technologicznie odległy od MP4/1 – zachowuje wszystkie korzyści, jakie przynosi zaawansowana konstrukcja z włókna węglowego. Dihedralne drzwi coupe 750S otwierają się dramatycznie do góry, zabierając ze sobą część dachu, ponieważ górna część monocoque może bez trudu wspierać tak szerokie otwarcie swojej struktury. Ta wewnętrzna wytrzymałość to ten sam powód, dla którego 750S Spider – który ma swoje własne specjalne drzwi – nie potrzebuje dodatkowego wzmocnienia strukturalnego do wbudowania dachu kabrioletu.
Zalety włókna węglowego umożliwiają projektowanie ultra-smukłych słupków A, które wspierają widoczność do przodu oraz szklanych słupków C w coupe, a także kompaktowych łuków tylnej pokrywy w Spiderze, które poprawiają widoczność za ramieniem. Jeśli klient sobie tego życzy, elementy struktury z włókna węglowego w kabinie mogą być wyeksponowane w widocznej formie, aby podkreślić autentyczność konstrukcji.
Ponieważ silnik V8 jest tak integralną częścią atrakcyjności 750S, program personalizacji McLarena daje klientom coupe możliwość wyboru podwójnie szklanej szyby z ramą z włókna węglowego w tylnej półce bagażowej, aby odsłonić górną część napędu. To jest widoczne za ramieniem kierowcy i wizualnie wprowadza silnik do wnętrza. Można to również zobaczyć z zewnątrz pojazdu, przez tylną szybę.
Włókno węglowe jest również używane dla zintegrowanej ramy i panelu jednoczęściowego chowanego twardego dachu (RHT) Spidera. Napędzany przez osiem silników elektrycznych, mechanizmy operacyjne są niemal bezgłośne, a wytrzymałość i lekkość RHT umożliwiają otwieranie lub zamykanie dachu w 11 sekund przy prędkości pojazdu do 50 km/h (31 mph).
Nowe sterowanie w pojazdach wprowadzone w McLarenie 750S jest technicznie zaawansowane i przynosi znaczące korzyści. Nowy wyświetlacz instrumentów skupiony na kierowcy znajduje się w obudowie, która jest zamontowana na kolumnie kierownicy. Obudowa ta zawiera także elementy sterujące dla funkcji aktywnej dynamiki po obu stronach, co oznacza, że kierowca nie musi odrywać rąk od kierownicy, aby wybrać tryby napędu i obsługi.
Kolumna kierownicy – teraz standardowo z elektrycznym napędem – oraz struktura nośna, na której zamontowano wyświetlacz kierowcy są nową, sztywniejszą konstrukcją, co przyczynia się do poprawy hałasu, wibracji i ostrości (NVH).
Obszar obok centralnego ekranu dotykowego, gdzie znajdowały się przełączniki dla aktywnej dynamiki w 720S, teraz mieści przyciski do kontrolowania ustawień Launch i Aero, w łatwiejszym do użycia miejscu. To tutaj znajduje się kontrola dla ekskluzywnej nowej funkcji technologicznej kierowcy, która debiutuje w 750S – McLaren Control Launcher (MCL) – pozwala kierowcy zapisać swoją ulubioną kombinację ustawień aerodynamicznych, obsługi, napędu i skrzyni biegów, używając przycisku z charakterystycznym logo McLaren Speedmark. To dostosowane ustawienie dynamiczne można przywołać jednym naciśnięciem tego samego przycisku, aby natychmiast powrócić do spersonalizowanego doświadczenia jazdy McLarenem.
Jak w przypadku wszystkich pojazdów McLarena, kierownica 750S została celowo pozbawiona jakichkolwiek przycisków lub przełączników, co pozwala kierowcy skupić się na odczuciach i informacjach zwrotnych płynących z podwozia i drogi. Informacje oraz szczegóły dotyczące multimediów są dostępne przez nowy wyświetlacz kierowcy oraz optycznie przyklejony, wrażliwy na dotyk Centralny Ekran Informacyjny (CIS), który został wzbogacony o bogatsze grafiki i zwiększoną czułość dotykową. Kamera tylna i system Surround View zostały również zaktualizowane w celu zapewnienia wyższej rozdzielczości i klarowności, a jakość mikrofonu wewnętrznego również została poprawiona w celu zwiększenia dokładności rozpoznawania głosu i lepszej jakości rozmów bez użycia rąk.
Funkcje ułatwiające kierowcom obejmują Apple CarPlay®, umożliwiające lustrzane odbicie smartfona oraz korzystanie z określonych aplikacji za pośrednictwem Centralnego Ekranu Informacyjnego. Zaktualizowany system audio w samochodzie, opracowany we współpracy z partnerem audio McLarena, Bowers & Wilkins, można również wybrać jako opcję. Od 2015 roku systemy audio Bowers & Wilkins są dostępne we wszystkich modelach McLarena, a technologie akustyczne maksymalizują wydajność dźwięku i przesuwają granice możliwości głośników. Aby osiągnąć cel uchwycenia jak największej części oryginalnego nagrania, nowe elementy systemu audio w 750S obejmują mocniejszy wzmacniacz oraz głośniki z własnym stożkiem Continuum®. Odbiór radia został poprawiony dzięki nowej antenie.
Elementy sprzętowe systemu podnoszenia pojazdu zostały kompleksowo przeprojektowane, a teraz unosi przednią część 750S w zaledwie cztery sekundy (10 sekund dla 720S) – choć właściciele mogą nie korzystać z tej funkcji zbyt często, ponieważ wydłużony przedni splitter nie wpływa na kąty podejścia. Dodatkowo 750S Spider ma dwa przełączniki – zlokalizowane między kierowcą a pasażerem – które niezależnie kontrolują RHT i tylną szybę.
NAJCZYSTSZE POŁĄCZENIE EMOCJONALNE
„Wszystkie McLareny są precyzyjnie zaprojektowane i niezwykle szybkie, ale w nowym McLarenie 750S skoncentrowaliśmy się na wzbogaceniu pełnego zakresu cech, które dostarczają emocji, gdy prowadzi się samochód – to czyste połączenie emocjonalne, tak pożądane przez entuzjastów.” Ben Gulliver, szef rozwoju pojazdów w McLaren Automotive
Prawdziwie nazwany, McLaren 750S może sięgnąć do 750 KM dzięki swojemu silnikowi V8 o pojemności 4.0 litra. A z momentem obrotowym wynoszącym 800 Nm, nowy supersamochód przewyższa osiągi silników benzynowych legendarnych modeli McLaren P1™ (737 KM i 720 Nm). Te liczby nie tylko podkreślają niesamowity postęp, ale także zadziwiające poziomy wydajności dostępne dla kierowców McLarena 750S.
Rozwój inżynieryjny zwiększa znane codzienne właściwości użytkowe 720S, a jednak moc i osiągi 750S są bardziej w pełni wyrażone i niezmienione niż kiedykolwiek. Natychmiastowe przyspieszenie jest fenomenalne, z 0-100 km/h (62 mph) osiąganym w 2,8 sekundy, 0-200 km/h (124 mph) w 7,2 sekundy (Spider 7,3 sekundy) oraz 0-300 km/h (186 mph) w mniej niż 20 sekund (Spider 20,4 sekundy).
Te liczby mówią same za siebie, ale to wrażenie wydajności i prędkości zadziwia i ekscytuje. Od momentu, w którym silnik V8 ożywa, przez ogromne dostarczanie momentu obrotowego w silniku z podwójnym turbodoładowaniem, aż po ekscytujący wzrost do ogranicznika obrotów przy 8500 obr./min, emocjonalne połączenie kierowcy z McLarenem 750S jest niezwykłe i staje się coraz rzadszym i pożądanym doświadczeniem.
Silnik V8 – umieszczony centralnie dla idealnego rozkładu wagi, zrównoważenia kierowania i czystości odpowiedzi – został zoptymalizowany pod kątem bardzo wysokiej wydajności, z wałem korbowym o płaskim układzie; wyścigowym smarowaniem suchego sumpa; lekkimi korbowodami, które redukują masę napędu; oraz elektronicznie sterowanymi zaworami upustowymi turbodoładowania, które zapewniają precyzyjną regulację ciśnienia doładowania.
Unikalny silnik McLaren M840T, opracowany dla 750S, ma zwiększone ciśnienie doładowania od ultraniskoinercyjnych, dwuskrzydłowych turbosprężarek, co podnosi ciśnienie powietrza w cylindrach. Równolegle nowa pompa paliwowa o dużej przepustowości spełnia większe wymagania ciśnienia przepływu paliwa. Dla optymalnej wydajności druga pompa tylko 'uzupełnia’ ciśnienie, gdy zapotrzebowanie jest wyższe.
Lekkie tłoki – te same, które wykorzystano w modelu 765LT – redukują masę bezwładności, podczas gdy dostosowany system zarządzania silnikiem kontroluje zwiększoną moc i moment obrotowy. Oprócz skupienia na maksymalnym zaangażowaniu kierowcy, te elektroniki optymalizują również napęd do pracy na paliwie o wysokiej liczbie oktanowej 99 RON.
Zwiększoną moc i moment obrotowy silnika uzupełnia skrzynia biegów z krótszym przełożeniem, co skutkuje jeszcze szybszym przyspieszeniem, z 0-200 km/h (0-124 mph) osiągalnym w 7,2 sekundy (750S Spider: 7,3 sekundy). Skrzynia biegów to jednostka sekwencyjnego zmieniania biegów o 7 przełożeniach, zaprojektowana do najwyższych zastosowań wydajnościowych; zębatka i zębatka w obrębie przełożenia końcowego skrzyni biegów, na przykład, są wykonane z 20NiCrMo, wysokowydajnego stopu niklowo-chromowego, częściej spotykanego w Formule 1.
Na torze nowa funkcja skrzyni biegów 'limit downshift’ oznacza, że jeśli kierowca zażąda zmiany biegu w dół, która mogłaby przekroczyć obroty silnika, oprogramowanie rejestruje żądanie, ale zmienia bieg tylko wtedy, gdy obroty silnika i prędkość drogowa mogą być zsynchronizowane. Ta funkcja jest dostępna w trybach Sport i Track, a także gdy ciśnienie hamulca przekracza określony próg. Daje to kierowcy większą swobodę, jeśli chodzi o wybór zmian biegów i tworzy intensywne doznania akustyczne, pozwalając na chwilowe 'odbicie’ obrotów silnika przy ograniczniku obrotów przed załączeniem następnego biegu.
Wzbogacając osiągi, udoskonalenia w napędzie są potęgowane przez zwiększone połączenie fizyczne i emocjonalne. Jako główny element przenoszący i emitujący dźwięki o niskiej częstotliwości silnika, mocowania silnika są dostrojone, aby zapewnić, że silnik V8 jest zarówno słyszalny, jak i odczuwalny w optymalny sposób. Szczególnie poprzeczne i diagonalne połączenia intensyfikują poczucie połączenia odczuwanego w sytuacjach takich jak uruchamianie silnika i dynamiczna jazda, ale ograniczają wrażenia, gdy zbyt duże dźwięki niskiej częstotliwości byłyby nieprzyjemnie inwazyjne, na przykład podczas jazdy po autostradzie.
Wykonany ze stali nierdzewnej nowy układ wydechowy z centralnym wyjściem jest lżejszy o 2,2 kg w porównaniu do układu 720S. Oprócz przyczyniania się do redukcji wagi, dostarcza nowego i czystego tonu wydechu. Technicznie rzecz biorąc, osiąga się to poprzez redukcję dźwięków 2. i 6. rzędu, pozwalając dominować dźwiękom 4. rzędu. Po eksperymentowaniu z wieloma projektami układów wydechowych z jednym i podwójnym końcowym wydechem, inżynierowie McLarena również poprawili dźwięki 8. rzędu, tworząc większe crescendo przy wysokich obrotach silnika.
INNOWACYJNY AERODYNAMICZNIE; ORGANICZNIE PIĘKNY
„Nowy 750S jeszcze bardziej wyostrza filozofię projektowania McLarena 'forma podąża za funkcją’, organiczna forma samochodu wzbogacona o zmienione 'oczodoły’ i większe aktywne tylne skrzydło. Aluminiowe, węglowe i kompozytowe nadwozie jest wizualnie eleganckie, ale ma wbudowane funkcje aerodynamiczne, więc kiedy patrzysz na wloty i kanały, rozumiesz, jak kontrolowany jest przepływ powietrza.” Sandy Holford, główny inżynier McLarena 750S