Pod koniec 2023 roku McLaren zdecydował się na emeryturę swojego modelu GT, zastępując go GTS, który w dużej mierze oparty był na tej samej konstrukcji, ale oferował większą moc oraz kilka ulepszeń.
McLaren stał się prawdziwą sensacją w 1992 roku, kiedy zaprezentował trzyosobowy model F1, uznawany za pierwotny hipersamochód. Po tym wydarzeniu przez dekady nic się nie działo, aż do wydania modelu 12C w 2011 roku, co oznaczało powrót marki jako niezależnego producenta samochodów. Po tym modelu z linii montażowej w Woking w Anglii zjechało kilka innych pojazdów. W 2019 roku GT zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Genewie jako alternatywa dla grand tourerów z silnikiem z przodu. Niestety, sytuacja pandemiczna nie sprzyjała sprzedaży, ale był to dobry początek. Następnie, pod koniec 2023 roku, brytyjski producent samochodów zaprezentował GTS jako zastępstwo dla GT. Tym razem producent stwierdził, że auto może być używane na co dzień, mimo że oferowało poprawione osiągi.
Przód pojazdu prezentował znacznie bardziej dopracowany wygląd niż reszta modeli McLaren, dzięki łukowatym liniom świateł dziennych umieszczonych wewnątrz reflektorów. Organiczne kształty nie były już tak dramatyczne i miały mniej agresywną sylwetkę niż na przykład 720S. Dodatkowo, dolny zderzak wyposażony był w szeroki wlot powietrza pośrodku, flankowany zestawem funkcjonalnych wlotów, gdzie forma podążała za funkcją. Nie chciały one przypominać kłów drapieżników. Na końcu, pod przednim spojlerem dodano dyskretną listwę.
W profilu GTS przypominał model GT, choć z kilkoma zmienionymi detalami, takimi jak błyszczące czarne wykończenie wokół okien. Posiadał również nazwę w formie chromowanych liter na dolnej przedniej stronie drzwi. Dziesięcioramienne felgi aluminiowe, pokryte oponami Pirelli P Zero, miały 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Na tylnych błotnikach GTS miały wyższe wloty powietrza, dostępne w wykończeniu z błyszczącego włókna węglowego. Na koniec, grand tourer McLaren 2024 z tyłu miał przeprojektowany zderzak z dwoma szerokimi, okrągłymi końcówkami wydechu.
W środku nie było znaczących zmian w modelu GTS z 2024 roku. Klienci mogli zamówić auto z elektrochromowym dachem, który umożliwiał naturalnemu światłu ogrzewać wnętrze i jego pasażerów. Wysoko profilowane fotele zapewniały doskonałe wsparcie boczne. Na szczycie centralnej konsoli producent zainstalował ten sam system infotainment co w pozostałych modelach McLaren, z siedmiocalowym wyświetlaczem dotykowym, podczas gdy przed kierowcą znajdował się 10,25-calowy wyświetlacz w obrębie zestawu wskaźników.
Za kabiną McLaren zamontował czterolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, specyficzny dla swojej gamy modeli. Jednak w przeciwieństwie do GT, GTS generował większą moc, którą przekazywał na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej). Na koniec, GTS był lżejszy od GT.
McLaren zaprezentował nowy model GTS, który dołącza do oferty McLarena jako następca modelu GT. Superlekki GTS został stworzony z myślą o kierowcach, którzy oczekują doskonałości dynamicznej oraz emocji z jazdy w stylu McLaren, a jednocześnie komfortu, wyrafinowania i przestrzeni do bagażu, które sprawdzą się przy codziennych podróżach oraz dłuższych trasach.
„Nowy McLaren GTS oferuje niezrównane połączenie dynamiki jazdy McLarena i wydajności, z wyrafinowaniem i praktycznością. Kiedy chcesz prawdziwych wrażeń z jazdy super samochodem, GTS to zapewni; kiedy chcesz zrelaksować się w dłuższej podróży lub zabrać bagaż na weekendowy wypad, GTS jest idealnym towarzyszem. To samochód, który pozostaje wierny wyścigowemu DNA McLarena, ale z wieloma warstwami możliwości.” Michael Leiters, CEO, McLaren Automotive
Nowy GTS zachowuje podstawowe atrakcje McLarena, takie jak piękny, ale funkcjonalny design, klasyczny stosunek mocy do wagi – umożliwiony przez lekką konstrukcję z włókna węglowego, skoncentrowaną na unikalnym podwoziu monocoque – oraz niezrównaną dynamikę jazdy. Jest także wizualnie jeszcze bardziej imponujący i oferuje większy wybór specyfikacji zewnętrznej i wnętrza.
Eleganckie linie zewnętrzne GT pozostają podstawą aerodynamicznego pakietu i profilu pojazdu, ale nowe wizualne ulepszenia sprawiają, że GTS jest jeszcze bardziej wyrazisty. Z przodu GTS zaktualizowano charakterystyczny styling 'hammerhead’ o nową dolną sekcję zderzaka. Ta część pojazdu ma nowo rzeźbione wloty powietrza, które są bardziej wyraziste, z szerszymi otworami, by skierować więcej powietrza do systemu chłodzenia silnika. Można wybierać opcjonalne łopatki wlotów powietrza na przedzie w błyszczącym włóknie węglowym, co odzwierciedla wyścigowe DNA McLarena i nadaje GTS bardziej agresywny wygląd. Na tylnych błotnikach znajdują się nowe, wyższe wloty powietrza – również dostępne w błyszczącym włóknie węglowym – umieszczone na ramionach pojazdu. Podobnie jak w przeprojektowanym przodzie, ulepszenia na tylnych błotnikach są funkcjonalne, co umożliwia większy przepływ powietrza do silnika V8 o pojemności 4.0 litra z podwójnym doładowaniem.
Muskularny wygląd i powierzchnia GTS obejmują duży tylny dyfuzor oraz podwójne wydechy – te ostatnie należą również do pakietu, który na żądanie zapewnia surowy dźwięk super samochodu dzięki opcjonalnemu systemowi Sport Exhaust.
Standardowo McLaren GTS jest wykończony w czarnym połysku na końcówkach wydechu, pokrywach lusterek i obramowaniach okien, co zapewnia mu dyskretny wygląd. Nowe oznaczenia GTS, w tym nowe znaczki boczne, mogą być przyciemnione na czarno, jeśli wybierze się opcję Stealth Badge Pack. Opcje wizualne z włókna węglowego obejmują pakiet włókna węglowego do podwozia, który obejmuje przedni splitter, progi i dolny zderzak tylny oraz dyfuzor. Detale zewnętrzne, takie jak łopatki wlotów powietrza na przodzie, wloty powietrza na tylnych błotnikach oraz pokrywy lusterek, również mogą być wykończone w włóknie węglowym.
GTS opiera się na podwoziu monocoque z włókna węglowego MonoCell II-T, które charakteryzuje się mocną, ultralekką konstrukcją oraz sztywnością wymaganą od mid-engine super samochodu McLaren. Standardowy dach kompozytowy wykonany jest z recyklingowanego włókna węglowego, co jest jednym z wielu rozwiązań oszczędzających wagę w konstrukcji GTS, które przyczyniają się do optymalnej wydajności i dynamiki pojazdu. Te wybory są kluczowe, aby GTS dostarczał ekscytujących wrażeń z jazdy super samochodem o niskiej wadze, bez pogorszenia jakości jazdy oraz niepotrzebnego hałasu, szorstkości i wibracji.
Ważąc zaledwie 1,520 kg (DIN), GTS jest najlżejszym samochodem w swojej klasie i ma najlepszy w segmencie stosunek mocy do wagi wynoszący 418 PS na tonę. Moc silnika V8 M840TE o pojemności 4.0 litra z podwójnym doładowaniem wzrosła do 635 PS przy 7,500 obr./min, a dodatkowe 15 PS pochodzi z zwiększonego momentu obrotowego wału korbowego, możliwego dzięki bardziej agresywnej fazie spalania i zmienionemu czasowaniu zapłonu. Standardowo dostępna jest funkcja launch-control; po jej włączeniu GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 3.2 sekundy oraz od 0 do 200 km/h (0-124 mph) w zaledwie 8.9 sekundy. Maksymalna prędkość GTS wynosi 326 km/h (203 mph).