Niemiecki producent samochodów zaprezentował pierwszą generację modelu CLA 45 S4Matic+ w 2019 roku jako najwyższą wersję kompaktowego czterodrzwiowego coupe produkowanego przez Mercedes-AMG.
W 2023 roku Mercedes-AMG wprowadził odświeżoną wersję sportowego sedana, która nie tylko zyskała nowy wygląd zewnętrzny, ale również doczekała się aktualizacji wnętrza i podzespołów. W ten sposób model AMG CLA 45 S 4Matic+ stał się szybszy.
Mercedes-AMG nie poprzestał na charakterystycznym grille Panamericana, który był już obecny w wielu modelach. Stał się on znakiem rozpoznawczym producenta, dlatego zainstalowano go także w odświeżonej wersji CLA. Ponieważ dzielił on lampy LED z klasycznym Mercedes-Benz CLA, konieczne było delikatne zmodyfikowanie kształtu przedniego zderzaka. Z tyłu, pod zderzakiem, producent zachował system czterech wydechów z poprzednika.
W wnętrzu kabiny, podobnie jak w pozostałych modelach CLA produkowanych przez Mercedes-Benz, model AMG oferował luksusową, ale sportową atmosferę. Przed kierowcą znajdował się 10,25-calowy wyświetlacz panelu instrumentów, a na boku, nad centralnym panelem, umieszczono podobnej wielkości ekran dotykowy. Niestety, tak jak w wersji przed liftingiem, tylna kanapa była profilowana dla dwóch osób, a przestrzeni nad głową mogłoby być więcej.
Dla modelu 45 S 4Matic+, producent podniósł ograniczenie prędkości do 270 km/h (168 mph) z 250 km/h (155 mph) w poprzednim modelu.
Dzięki licznym innowacjom i udoskonalonemu standardowemu wyposażeniu, Mercedes-Benz wzmacnia pozycję modeli CLA Coupé i CLA Shooting Brake jako liderów trendów w segmencie kompaktowym. Nowo zaprojektowany przedni zderzak, zmodyfikowana atrapa chłodnicy z gwiazdkowym wzorem oraz nowy dyfuzor z tyłu podkreślają sportowy charakter pojazdu. Dodatkowo nowoczesne grafiki w lampach LED High Performance, które są dostępne po raz pierwszy w standardzie oraz LED-owe światła tylne, wzbogacają wrażenia wizualne. Nowe kolory lakieru: hiper niebieski (ekskluzywny dla modeli CLA) i spektralny niebieski, a także trzy dodatkowe wzory felg w rozmiarach do 19 cali, poszerzają możliwości personalizacji. W standardzie nowe modele CLA Coupé i CLA Shooting Brake są wyposażone w 17-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe w kolorze srebra wandowego lub pięcioramienne w wysokopołyskowej czerni.
Ekskluzywne wnętrze z nowoczesnym wyglądem, świeżymi kolorami i nowymi wykończeniami
Najważniejszym elementem wnętrza jest wolnostojący podwójny ekran. Oferuje teraz standardowo wyświetlacz 7-calowy i 10,25-calowy. Można również zamówić dwa wyświetlacze 10,25-calowe w formacie panoramicznym. Umożliwiają one kompleksowe doświadczenie hi-tech i tworzą wyjątkowo otwartą architekturę przestrzenną. Koło kierownicy najnowszej generacji jest standardowo pokryte skórą Nappa. Alternatywnie, po raz pierwszy dostępne jest wielofunkcyjne koło sportowe w skórze sztucznej ARTICO. Nowe elementy wykończeniowe w ciemnym wyglądzie węgla, otwarto-porezanym drewnie limonkowym lub brązowym mikrofibrze MICROCUT (tylko w wersji AMG Line) dodatkowo wzbogacają wnętrze. Po raz pierwszy w AMG Line dostępny jest również podgrzewany obręcz kierownicy.
Fotele komfortowe stanowią również część nowego, wysokiej jakości standardu w modelach CLA Coupé i CLA Shooting Brake. Są standardowo wyposażone w połączenie sztucznej skóry ARTICO i trójwymiarowo tłoczonej tkaniny w kolorze czarnym. Opcjonalnie dostępne są także w modnym kolorze szałwii. Linia wyposażeniowa Progressive oferuje trzy kolory wnętrza: czarny, beżowy macchiato i szałwiowy. W AMG Line standardowe obicie siedzeń w sztucznej skórze ARTICO/mikrofibrze MICROCUT jest dostępne również w kolorze brązowym bahia. Łącznie w AMG Line dostępnych jest pięć kolorów obicia: czarny, brązowy bahia, szałwiowy, perłowy szary tytan/czarny oraz po raz pierwszy czerwony pieprz/czarny.
Pokrycie fotela komfortowego składa się w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu. W przypadku pokrycia ARTICO/MICROCUT, ta proporcja wynosi 65% w lustrze siedzenia i 85% w dolnej tkaninie. Wykorzystanie materiałów z recyklingu jest ważnym krokiem w kierunku neutralności pod względem emisji CO2. Już pod koniec tej dekady Mercedes-Benz planuje przynajmniej o połowę zmniejszyć emisję CO2 na samochód osobowy w nowej flocie pojazdów w całym cyklu życia w porównaniu do 2020 roku. Od 2039 roku flota samochodów osobowych i dostawczych ma być neutralna pod względem emisji CO2 z rekompensatą w całym łańcuchu wartości motoryzacyjnej.
Znacząco ulepszone wyposażenie i uproszczona logika oferty
Mercedes-Benz znacząco ulepszył standardowe wyposażenie i jeszcze dokładniej dopasował logikę oferty do specyficznych oczekiwań klientów. Na przykład, podstawowe wyposażenie dwóch nowych modeli CLA obejmuje już Highbeam Assist, kamerę cofania oraz pakiet USB w dodatku do skórzanego koła kierownicy i LED-owych lamp przednich. Od pojazdów wyposażonych w linię wykończeniową Progressive klienci otrzymują również Pakiet Parkingowy i Pakiet Lusterkowy, a także EASY-PACK dla CLA Shooting Brake.
Inne funkcjonalne wyposażenie jest grupowane w pakiety w oparciu o rzeczywiste zachowania klientów. Jeśli chodzi o możliwości projektowe, takie jak kolory, tapicerka, wykończenia i felgi, klienci mogą konfigurować pojazdy jak najindywidualniej.
Najnowsza generacja MBUX i system dźwiękowy Burmester z Dolby Atmos
CLA Coupé i CLA Shooting Brake są wyposażone w najnowszą generację MBUX – z nowo zaprojektowanymi stylami wyświetlania: „Klasyczny” dostarcza wszystkich istotnych informacji dla kierowcy, „Sportowy” imponuje dynamicznym obrotomierzem, a „Dyskretny” ogranicza się do niezbędnych informacji. Wraz z trzema trybami (Nawigacja, Asysta, Serwis) i siedmioma światami kolorów, zestaw wskaźników i centralny wyświetlacz mogą być dostosowywane według życzeń kierowcy i sytuacji. Centralny wyświetlacz oferuje wszystkie poprzednie funkcje takie jak nawigacja, media, telefon, pojazd itp. i może być wygodnie obsługiwany jako ekran dotykowy.
Zmieniony system telematyczny zachwyca nowym designem i ulepszoną wydajnością. Nową funkcjonalnością jest łączność z smartfonami poprzez Apple CarPlay lub Android Auto Wireless. Do dodatkowej łączności CLA Coupé i CLA Shooting Brake mają dodatkowy port USB-C oraz zwiększoną moc ładowania USB. Wszystkie porty USB są teraz podświetlone.
Po aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me, asystent głosowy Hey Mercedes staje się jeszcze bardziej rozmowny i zdolny do nauki. Niektóre akcje można także uruchomić bez użycia hasła „Hey Mercedes”. Asystent głosowy MBUX może również wyjaśniać funkcje pojazdu. Początkowo dostępny w Niemczech, nowy audio przewodnik turystyczny „Tourguide” dodaje emocjonującą funkcjonalność do informacji o podróży w ramach „Asystenta Głosowego MBUX” z Mercedes me. Po podaniu komendy głosowej „Hey Mercedes, rozpocznij Tourguide”, system infotainment MBUX odczytuje interesujące fakty o miejscach wartym uwagi wzdłuż trasy. System reaguje na około 3,400 brązowych tablic informacyjnych wzdłuż niemieckich autostrad.
W połączeniu z najnowszą generacją MBUX, opcjonalny system dźwiękowy Burmester® surround teraz oferuje immersyjne doświadczenie dźwiękowe Dolby Atmos. Daje to muzyce więcej przestrzeni, klarowności i głębi. Dolby Atmos pozwala na umieszczanie dyskretnych elementów dźwiękowych lub obiektów w trójwymiarowym polu dźwiękowym i dostosowywanie ich do dowolnego środowiska odtwarzania.
Nowe modele CLA również podnoszą standardy bezpieczeństwa i wsparcia. Dzięki ulepszonemu Pakietowi Asystenta Kierowcy, na przykład, asystent utrzymania pasa jest znacznie wygodniejszy dzięki aktywnej kontroli steeringowej. Nowa generacja Pakietu Parkingowego wspiera parkowanie wzdłużne i oferuje wizualizację 360 stopni do parkowania wspomaganego kamerą za pomocą obrazów 3D.
Zasilane elektrycznie i mocne napędy
Silniki benzynowe są w pełni elektryfikowane i obejmują jednostki czterocylindrowe z 7- lub 8-biegową automatyczną skrzynią DCT w standardzie. Jako mild hybrydy, silniki wyposażone są w dodatkowe zasilanie pokładowe 48-woltowe, które wspiera zwinność przy ruszaniu z dodatkową mocą 10 kW. Nowy rozrusznik z napędem pasowym wyraźnie poprawia komfort i doświadczenie użytkownika. Na przykład umożliwia uruchamianie silnika o niskich wibracjach i niskim hałasie, jak również jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym. Podczas hamowania i przyspieszania, rozrusznik odzyskuje energię, zasila 12-woltową sieć pokładową oraz 48-woltowy akumulator. To może wspierać silnik spalinowy podczas przyspieszania. Nowy wskaźnik ECO Score 3.0 motywuje kierowców do przyjęcia oszczędzających paliwo sposobów jazdy poprzez różnicowanie oceny różnych faz jazdy.
Więcej mocy dla hybryd plug-ins