2024 Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2024 Mercedes-AMG CLE53 Cabriolet

Stworzenie coupe i kabrioletu, które czerpały inspirację z linii E-klasy, ale opierały się na platformie dzielonej z klasą C, nie było nowością dla Mercedes-Benz. Firma już wcześniej, w latach 90. i 2000., wprowadziła na rynek modele CLK. Później producent podzielił te linie i stworzył C-Klasę Coupe oraz E-Klasę Coupe z ich wersjami kabrioletów. W 2023 roku niemiecki producent powrócił do wcześniejszego rozwiązania, nadając produktowi nazwę CLE. Co więcej, tym razem obie litery C i E znalazły się w tej samej nazwie. Dodatkowo Mercedes-AMG użył tej samej nazwy, tworząc mocniejszą wersję pojazdu, co zaowocowało modelami CLE53 Coupe i Cabriolet. Na początku zaprezentowano wersję z twardym dachem, a później wprowadzono wersję otwartą, idealnie na lato 2024 roku.

Kabriolet Mercedes-AMG CLE53 4Matic+ dzielił przednią część nadwozia z jego coupe. Posiadał tę samą kratkę w stylu Panamericana z pionowymi szczelinami na górnej części zderzaka. Na dolnej części umieszczono tradycyjny wlot powietrza w kształcie litery A, flankowany szerokimi wlotami powietrza, które kierowały powietrze w stronę przednich hamulców. Dodatkowo Mercedes-AMG oferował tzw. Night Package, który wykorzystywał czarne akcenty na tych kratkach, wlotach powietrza i osłonach lusterka. Na masce, pomiędzy dwoma podłużnymi wypukłościami, producent umieścił otwór wentylacyjny.

Z profilu, CLE53 Cabriolet prezentował standardowe 19-calowe felgi aluminiowe, z opcją na zestaw 20-calowy. W porównaniu do Mercedes-Benz CLE, ta mocniejsza wersja miała szersze przednie i tylne błotniki, co nadawało jeszcze bardziej imponujący wygląd otwartemu czteromiejscowemu pojazdowi. Otwór wentylacyjny za przednimi nadkolami podkreślał sportowy charakter samochodu. Producent w standardzie wyposażył CLE53 Cabriolet w funkcję Aircap, składającą się z dwóch elementów: klapy zamontowanej nad przednią szybą oraz deflektora wiatru za tylnymi siedzeniami. Oba elementy mogły się wysuwać i chować za naciśnięciem przycisku, tworząc aerodynamiczną osłonę nad pasażerami. Dodatkowo, gdy zajęte były tylko przednie miejsca, właściciele mogli umieścić kolejny deflektor wiatru przed tylną kanapą. Z tyłu, CLE53 Cabriolet miał diodowe światła tylne, które flankowały bagażnik, podobnie jak w coupe, podczas gdy dolna część zderzaka ozdobiona była okrągłymi końcówkami wydechu.

AMG stworzył luksusowe i sportowe wnętrze dla CLE53 Cabriolet. Nie poszedł na skróty i nie umieścił tych samych siedzeń i tapicerki co w wersji Coupe. Zamiast tego, dokonano znaczących przeróbek. Centralny ekran dotykowy o przekątnej 11,9 cala w trybie pionowym mógł być pochylany od 15 do 40 stopni, aby zapobiec niepożądanym odbiciom światła, gdy dach był odsunięty. Ta funkcja nie była potrzebna ani zainstalowana w coupe. Mimo to, producent pozostawił ten sam 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowy w kokpicie, który wyświetlał główne informacje, takie jak prędkość oraz dane z komputera pokładowego. Mercedes-AMG oferował również standardowy zestaw siedzeń kubełkowych, a także zestaw sportowych siedzeń AMG z wbudowanymi oparciami głowy. Wszystkie z nich miały znaną funkcję Airscarf, która nadmuchiwała ciepłe powietrze w okolice szyi pasażerów.

Pod maską, Mercedes-AMG umieścił silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,0 litra w modelu CLE53 Cabriolet z 2024 roku. Dodatkowo zintegrowany generator rozrusznika (ISG) wspomagał jednostkę napędową, dostarczając łączną moc 449 PS (443 KM). Producent połączył go z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała całą moc na wszystkie koła.

 Nowy model CLE53 4MATIC+ Cabriolet dołącza do SL Roadstera jako drugi model Mercedes-AMG przeznaczony do jazdy w otwartym nadwoziu. Dzięki bogatemu wyposażeniu standardowemu, przestronnemu wnętrzu oraz funkcjom komfortu, takim jak AIRCAP® i AIRSCARF®, czteroosobowy pojazd idealnie nadaje się do jazdy przez cały rok. Silnik 3.0-litrowy w układzie rzędowym z sześcioma cylindrami i podwójnym doładowaniem ma moc 330 kW (449 KM) dzięki turbosprężarce. Silnik generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 560 Nm (600 Nm w trybie overboost przez maksymalnie 10 sekund). Zintegrowany generator rozruchowy chwilowo dostarcza dodatkowe 17 kW (23 KM) mocy i 205 Nm momentu obrotowego. Zasilana jest nim także 48-woltowa instalacja elektryczna. Inne cechy techniczne nowego modelu to skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, w pełni zmienna napęd AMG Performance 4MATIC+ oraz aktywne sterowanie tylną osią.

„Nowy CLE53 Cabriolet przenosi naszą charakterystyczną wydajność AMG do otwartej przestrzeni. Potężny silnik sześciocylindrowy, wyrafinowane zawieszenie i zmienny napęd na wszystkie koła czynią go niesamowicie dynamicznym samochodem o szerokim zakresie zastosowania. Szereg aspektów designu, takich jak poszerzone nadkola i duże wloty powietrza z przodu, dodaje mu sportowego charakteru. To prawdziwy samochód marzeń, który sprawia wiele radości w prowadzeniu – nie tylko na wymarzonych drogach, ale także podczas codziennych podróży.” Michael Schiebe, CEO Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach

Ekskluzywny design z szerokimi, poszerzonymi nadkolami

Liczne cechy specyficzne dla AMG wyróżniają sylwetkę samochodu. Charakterystyczny dla AMG dekoracyjny grill w kształcie litery A oraz ostre, smukłe linie pełnych reflektorów LED tworzą wizerunek typowy dla tej marki. Reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji dostępne są jako opcjonalne wyposażenie. Oferują one elipsy świateł do jazdy dziennej oraz niebieskie podświetlenie u podstawy reflektorów, co dodatkowo wzmacnia dynamiczny wygląd pojazdu. Wyrazisty przedni zderzak unosi się w centralnej części, tworząc kształt A (’A-Wing’), który mieści duży wlot powietrza, zwiększający przepływ powietrza. To samo dotyczy zewnętrznych wlotów powietrza z dwoma poziomymi finami.

Elegancko uformowane krawędzie nadają strukturę profilowi. Poszerzone nadkola z przodu i z tyłu, szeroki rozstaw kół (+58 milimetrów z przodu, +75 milimetrów z tyłu w porównaniu do modelu Mercedes-Benz) oraz 19-calowe felgi nadają nowemu Cabrioletowi AMG potężny wygląd. Dostępne są także opcjonalne felgi 20-calowe.

Muskulatura tyłu charakteryzuje się płynnie ukształtowanymi powierzchniami, gładkimi przejściami i dwuczęściowymi światłami LED z trójwymiarowymi korpusami świetlnymi. Ciemnoczerwony element wzorniczy łączy światła tylne, podkreślając szerokość tyłu pojazdu. Do innych zauważalnych elementów należą okrągłe, podwójne końcówki wydechu, harmonijnie zintegrowane z tylnym zderzakiem. Spojler na klapie bagażnika jest w kolorze nadwozia, ale dostępny jest także w czerni w ramach pakietu stylizacyjnego AMG.

Opcjonalny pakiet stylizacyjny AMG dodaje jeszcze sportowych akcentów. Obejmuje on wloty powietrza na przednim i tylnym zderzaku, spoiler na klapie bagażnika w czarnym połysku oraz panel dyfuzora między końcówkami wydechu. Dwa pakiety AMG Night i pakiety AMG Carbon dostępne są jako opcje dodatkowe.

Wnętrze z wyposażeniem ekskluzywnym dla AMG i specyficznymi wyświetlaczami

Przyciągające wzrok elementy wnętrza to wolnostojący, w pełni cyfrowy wyświetlacz dla kierowcy o przekątnej 12,3 cala oraz skierowany w stronę kierowcy centralny wyświetlacz o przekątnej 11,9 cala w formacie portretowym. Ten ostatni ma możliwość regulacji kąta nachylenia w zakresie od 15 do 40 stopni, aby uniknąć niepożądanych refleksów świetlnych, gdy dach jest otwarty. Innym wyróżniającym elementem jest opcjonalne, dynamiczne oświetlenie ambientowe z 64 kolorami. Pasma światła przesuwają się od kokpitu przez drzwi i tylne panele boczne aż za tylne siedzenia. Tworzy to stylowy efekt otaczający, który jest potęgowany przez dwa dodatkowe detale. Po pierwsze, górna część deski rozdzielczej, górne krawędzie drzwi oraz panel pokrywy stalowego dachu są wykończone w czarnym skórzanym wyglądzie. Po drugie, całe wnętrze otoczone jest chromowymi akcentami.

Aby zminimalizować przegrzewanie w lecie, skórzane fotele mają specjalną powłokę, która odbija bliskie fale podczerwone słońca. Dzięki temu skóra utrzymuje się o 12 stopni chłodniejsza w bezpośrednim świetle słonecznym niż standardowa, nieprzetworzona skóra. Nawet gdy dach jest zamknięty, wnętrze nagrzewa się mniej dzięki chłodnym pokryciom siedzeń.

Innym wyróżniającym elementem są fotele integralne w sztucznej skórze ARTICO oraz czarnym mikrofibrze MICROCUT z grafikami specyficznymi dla AMG i kontrastującymi, czerwonymi przeszyciami. Łączą one sportowy wygląd z doskonałym podparciem bocznym. Inne elementy wnętrza to czerwone pasy bezpieczeństwa i elementy wykończeniowe w wysokopołyskowym węglu węglowym. Na życzenie dostępnych jest wiele opcji tapicerki skórzanej i skórzanej Nappa. Klienci, którzy wybiorą skórę Nappa, otrzymają emblemat AMG wytłoczony na przednich zagłówkach.

Fotele AMG Performance są dostępne jako opcja. Wyróżniają się bardziej wyraźnymi bocznymi podporami dla jeszcze lepszego wsparcia bocznego. Pionowe otwory dodają akcentów wizualnych i poprawiają wentylację. Gdy są specyfikowane z skórą Nappa, fotele są również akcentowane w kontrastowym kolorze.

Wyświetlacz dla kierowcy pozwala klientowi wybierać spośród stylów wyświetlania: Classic, Sport i Supersport. Szczególnie wyróżniający się styl Supersport, ekskluzywny dla AMG, cechuje się centralnym okrągłym obrotomierzem oraz wyświetlaczami skierowanymi w stronę kierowcy, które znajdują się po lewej i prawej stronie obrotomierza, tworząc wrażenie przestrzennej głębi. Menu AMG pozwala kierowcy na wywołanie szeregu specjalnych widoków, takich jak dane silnika, wyświetlacz biegów, jego uruchomienie, konfiguracja, wskaźnik G i zegar wyścigowy. Centralny wyświetlacz również podkreśla dynamiczny charakter pojazdu, zawierając indywidualne wyświetlacze AMG, takie jak programy jazdy i dane telemetryczne.

Silnik rzędowy z sześcioma cylindrami z zintegrowanym generatorem rozruchowym i dodatkową elektryczną sprężarką

Nowy CLE53 4MATIC+ wykorzystuje w znacznym stopniu ulepszoną wersję sprawdzonego silnika turbo z sześcioma cylindrami w układzie rzędowym o pojemności 3.0 litra. Nazwany M256M, ten model silnika wysokowydajnego zachwyca przede wszystkim zoptymalizowanymi komorami spalania z przeprojektowanymi portami dolotowymi i wydechowymi. Posiada także nowe pierścienie tłokowe, zmodyfikowane wtryski i nową turbosprężarkę, która oferuje zwiększone ciśnienie doładowania wynoszące 1,5 bara (wcześniej 1,1 bara). To prowadzi do wyższego momentu obrotowego wynoszącego 560 Nm w trybie ciągłym i 600 Nm w trybie overboost przez maksymalnie dziesięć sekund.

Bardziej istotne niż absolutny moment obrotowy jest poprawa przyrostu momentu obrotowego oraz harmonijna reakcja silnika. Umożliwia to dodatkowa elektryczna sprężarka, która również została udoskonalona. Może teraz pracować prawie ciągłe przez dłuższy czas, co klienci zauważą szczególnie w średnim zakresie obrotów. To z kolei pozwoliło na zamontowanie większej turbosprężarki, co zapewnia wyższą moc szczytową.

Klienci korzystają również z wyższej wydajności silnika, która jest znacznie poprawiona, szczególnie przy pełnym obciążeniu. Druga generacja zintegrowanego generatora rozruchowego (ISG), który jest teraz zamontowany w obudowie skrzyni biegów, również przyczynia się do wydajności. Jako centralny element 48-woltowej instalacji elektrycznej pełni nie tylko funkcję generatora elektrycznego, ale także wykonuje funkcje hybrydowe. Obejmuje to krótkie doładowania mocy 17 kW i moment obrotowy 205 Nm, rekuperację, zmianę punktu obciążenia, jazdę z wykorzystaniem siły inercyjnej oraz niemal niewyczuwalne ponowne uruchamianie silnika w funkcji start/stop.

Elektronicznie ograniczona maksymalna prędkość 250 km/h może być zwiększona do 270 km/h dzięki opcjonalnemu pakietowi dla kierowców AMG. Wysokowydajny system hamulcowy AMG jest dostosowany do mocy i osiągów CLE53 4MATIC+. Obejmuje perforowane i wentylowane wewnętrznie tarcze o średnicy 370 x 36 mm z czterotłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu oraz 360 x 26 mm wentylowane wewnętrznie tarcze z jednostkowym zaciskiem pływającym z tyłu.

Dostosowane czasy zmiany biegów, wysoka wydajność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Silnik 3.0-litr jest połączony ze skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, która charakteryzuje się krótkimi czasami zmiany biegów, szybka reaktywnością, funkcją podwójnego sprzęgła i wieloma redukcjami. Skrzynia biegów natychmiastowo wdraża zmiany biegów zarówno w górę, jak i w dół, a szczególnie responsywna jest w trybie Sport+ oraz w trybie manualnym. Wybór trybu jazdy ułatwia dynamiczne manewry przyspieszania oraz oszczędność paliwa. Galwanizowane łopatki zmiany biegów znajdujące się za kierownicą po lewej i prawej stronie umożliwiają manualną zmianę biegów w skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.

Cechy na wyciągnięcie ręki: AMG DYNAMIC SELECT

Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – pozwala kierowcy wpływać na charakterystykę pojazdu za naciśnięciem palca. Oferują one od wydajnych i komfortowych po bardzo dynamiczne, modyfikując istotne parametry, takie jak reakcja silnika, skrzynia biegów, zawieszenie i układ kierowniczy. Niezależnie od programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT, kierowca może bezpośrednio przełączyć się w tryb manualny, korzystając z przycisku 'M’, co pozwala na zmianę biegów wyłącznie za pomocą łopatek kierownicy. Kierowca może również indywidualnie dobierać poziomy zawieszenia.

System kontroli prowadzenia AMG DYNAMICS jest zintegrowany z programami jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Na poziomach Basic, Advanced i Pro, wpływa on na strategie kontrolne ESP® (elektroniczny program stabilizacji). Na podstawie działań kierowcy oraz danych z czujników, inteligentny system prekontroli przewiduje pożądane zachowanie pojazdu. Waha się to od stabilnego do bardzo dynamicznego, dla bardziej komfortowego lub szczególnie sportowego doświadczenia. Kierowca może również korzystać z przycisków na kierownicy AMG, aby bezpośrednio wybierać funkcje AMG DYNAMICS. Modyfikowalne charakterystyki pojazdu oraz szeroki wachlarz opcji wyposażenia umożliwiają dostosowanie do sportowości, elegancji i stylu życia, w zależności od indywidualnych preferencji klienta.

W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ w standardzie

W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ zapewnia optymalną przyczepność dla dynamicznej jazdy przy wysokim poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach – na suchych, mokrych i śliskich nawierzchniach. Inteligentna kontrola napędu na wszystkie koła jest zintegrowana w ogólnej architekturze systemu pojazdu, co umożliwia ciągłe przejścia w obu kierunkach pomiędzy napędem na tylne i wszystkie koła. Moment obrotowy jest rozdzielany w zależności od sytuacji podczas jazdy. Przy umiarkowanej prędkości, tj. gdy napęd na wszystkie koła nie jest wymagany, oś przednia jest odłączana, aby zwiększyć wydajność. Od ustawienia ESP Sport i wyżej, rozdział momentu obrotowego jest bardziej skoncentrowany na tylnych kołach. A w trybie driftu nowy AMG CLE53 4MATIC+ Cabriolet działa wyłącznie w napędzie na tylne koła w całym zakresie prędkości.

Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL dla dynamicznego prowadzenia

CLE53 4MATIC+ Cabriolet korzysta z zawieszenia AMG RIDE CONTROL, opracowanego w Affalterbach, aby zwiększyć zwinność, bardziej neutralne pokonywanie zakrętów i poprawioną przyczepność. Dzięki szczególnie sportowemu strojeniu amortyzatorów i adaptacyjnemu dostępnemu strojeniu, zawieszenie ze stalowymi sprężynami łączy doskonałe właściwości jezdne z wysokim poziomem komfortu jazdy. Amortyzacja na każdym kole dostosowuje się do aktualnej sytuacji na drodze i warunków jazdy. Działa to szybko i precyzyjnie za pomocą oddzielnych zaworów w amortyzatorach do odbicia i kompresji. Dodatkowo, charakterystyka amortyzacji może być wybierana w trzech stopniach – Comfort, Sport i Sport+, aby zapewnić wyraźną różnicę pomiędzy wysokim komfortem na długich trasach a sportowym prowadzeniem.

Trzystopniowe kierownictwo AMG oraz standardowe sterowanie tylną osią

Układ kierowniczy to kolejny element, który przyczynia się do zwiększenia dynamiki i komfortu. CLE53 4MATIC+ Cabriolet posiada trzystopniowe kierownictwo AMG, które dostosowuje się do wybranego programu jazdy. Podczas manewrowania i parkowania wymagane jest niewielkie wysiłku kierowniczego. Przy wyższych prędkościach dostosowane charakterystyki kierownicy również zapewniają znacznie więcej informacji zwrotnych dla kierowcy w ustawieniach zawieszenia Sport i Sport+.

Standardowe sterowanie tylną osią działa z maksymalnym kątem skrętu wynoszącym 2,5 stopnia. Tylne koła obracają się w przeciwnym kierunku do przednich kół przy prędkościach do 100 km/h (zmienne w zależności od ustawienia AMG DYNAMICS). To w praktyce skraca rozstaw osi, co pozwala na znacznie bardziej zwrotne pokonywanie zakrętów, mniejsze wysiłku kierowniczego i lepszą zwrotność, co skutkuje zauważalnie mniejszym promieniem skrętu podczas skręcania lub parkowania. Przy prędkościach powyżej 100 km/h (zmienne w zależności od ustawienia AMG DYNAMICS), tylne koła obracają się równolegle do przednich kół – maksymalnie do 0,7 stopnia. W praktyce wydłużony rozstaw osi ma pozytywny wpływ na stabilność kierunkową. Skutkuje to szybszym wzrostem siły bocznej podczas zmiany kierunku, co pozwala na bardziej bezpośrednią reakcję pojazdu na polecenia skrętu. Reakcja na kierowanie tyłem zależy od wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS

Opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS oferuje szereg szczególnie sportowych detali wyposażenia dla jeszcze bardziej emocjonalnego doświadczenia za kierownicą. Wyróżnia się funkcjami RACE START oraz trybem jazdy RACE z trybem drift. Wysokowydajna kierownica AMG w mikrofibrze MICROCUT posiada przyciski do szybkiej kontroli programów jazdy i innych ustawień prowadzenia. Czerwone zaciski hamulcowe z oznaczeniem AMG z przodu i z tyłu podkreślają sportowy charakter pojazdu. Aktywne mocowania silnika zapewniają sytuacyjnie uzależnione rozdzielenie między komfortowym a sportowym połączeniem między silnikiem a nadwoziem.

Wysoki poziom codziennego komfortu przez cały rok w otwartej przestrzeni zapewnia elektryczny system deflektora wiatru AIRCAP® oraz ogrzewanie i wentylacja na poziomie szyi z AIRSCARF®. Oba systemy zostały udoskonalone i są dostępne w standardzie. Ułatwiają one jazdę w otwartym nadwoziu nawet w chłodne dni. AIRCAP® składa się z dwóch elementów. Deflektor wiatru umieszczony na szybie czołowej skierowuje strumień powietrza nad głowami pasażerów. Rozszerza się za naciśnięciem przycisku, a położony za tylnymi zagłówkami automatyczny deflektor redukuje turbulencje jeszcze bardziej efektywnie. AIRSCARF® otula szyję i ramiona pasażerów z przodu jeszcze cieplejszym powietrzem niż w poprzednich modelach – nawet w niekorzystnych warunkach wiatrowych.

Standardowy wielowarstwowy dach akustyczny również przyczynia się do całorocznej przydatności pojazdu. Jest dostępny w kolorze czarnym, czerwonym lub szarym. Wielowarstwowa konstrukcja dachu z rozbudowaną izolacją zapewnia doskonałą ochronę przed warunkami atmosferycznymi przez wszystkie sezony. Redukuje również hałasy związane z wiatrem i jazdą. Dach otwiera się i zamyka w ciągu 20 sekund podczas jazdy do prędkości 60 km/h. Po raz pierwszy dach jest w pełni elektryczny, co czyni go jeszcze cichszym niż wcześniej. Standardowy, w pełni elektryczny rolet separator oddziela złożony dach od reszty bagażnika.

Z pojemnością 385 litrów (295 litrów przy otwartym dachu), bagażnik zapewnia doskonałą funkcjonalność na co dzień. W razie potrzeby można go powiększyć, składając tylne siedzenia. Tylne siedzenia dzielone w proporcjach 60:40 składają się wygodnie z bagażnika. HANDS-FREE ACCESS umożliwia bezdotykowy, w pełni automatyczny dostęp do bagażnika. W standardzie znajduje się także KEYLESS-GO. Ta funkcja pozwala na zablokowanie i odblokowanie drzwi samochodu poprzez dotknięcie klamki.

3.0L MHEV 4MATIC+ 9AT AWD (449 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2999 Cm3
Moc330.3 Kw @ 5800-6100 Rpm
449.1 Hp @ 5800-6100 Rpm
443 Bhp @ 5800-6100 Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ 2200-5000 Rpm
560 Nm @ 2200-5000 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.9 Kw (23 Hp)
Electrical Motor Torque151 Lb-Ft (205 Nm)
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.