Od czasu wprowadzenia trzeciej generacji Klasy A, Mercedes-Benz oferował wersję AMG, a ta koncepcja została przeniesiona na kolejne modele oparte na tej samej platformie, takie jak GLA.
Kiedy niemiecki producent samochodów zaprezentował pierwszego GLA w 2013 roku (model X156), udowodnił, że czasami mniejsze znaczy lepsze. Następnie pojawiła się wersja AMG, która wzbogaciła ofertę i była samochodem rajdowym, doskonale nadającym się do pokonywania szutrowych dróg jakby jutra miało nie być. W 2019 roku zadebiutowała druga generacja GLA, która również otrzymała wersję Mercedes-AMG, odświeżoną wiosną 2023 roku.
W modelu Mercedes-AMG GLA 35 na rok modelowy 2024, kompaktowy crossover zyskał nowy grill Panamericana z przodu, w przeciwieństwie do pozostałych modeli GLA, które miały pojedynczy, poziomy pas. Jego przeprojektowane reflektory LED dzieliły się z innymi modelami z tej samej rodziny, ale dolny zderzak wyglądał inaczej dzięki poziomym szczelinom w bocznych wlotach powietrza i dolnym grillu. Z profilu samochód prezentował standardowe 19-calowe felgi ze stopów lekkich, a producent oferował felgi o średnicy do 21 cali. Na końcu, z tyłu, przeprojektowane tylne światła miały technologię LED i inny układ niż nieodświeżona wersja.
Wewnątrz, pięcioosobowe GLA zapewniało wystarczająco dużo miejsca dla czterech dorosłych lub pięciu na krótkie przejażdżki. Kabina obita skórą oferowała poczucie luksusu, które potęgowały podświetlane otwory wentylacyjne przypominające turbiny z deski rozdzielczej. Ale na tym nie kończyły się ulepszenia; dodatkowy system infotainment MBAUX z rozszerzoną rzeczywistością posiadał wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala.
Jeśli chodzi o napęd, Mercedes-AMG zainstalował turbodoładowaną dwulitrową jednostkę benzynową, która przekazywała moc na wszystkie koła za pomocą skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G (osiem biegów, podwójne sprzęgło). Ponadto zintegrowany rozrusznik-generator działający w architekturze 48V zwiększał moc o 10 kW (13 KM).
Z wieloma innowacjami i rozszerzoną gamą standardowych funkcji, kompaktowe SUV-y Mercedes-AMG wkraczają w nowy cykl modelowy. Nowo zaprojektowany przedni zderzak z logo AMG oraz charakterystyczne światła z przodu i z tyłu robią mocne wrażenie wizualne. Technologia LED jest teraz standardowym wyposażeniem oświetleniowym, z opcjonalnymi reflektorami MULTIBEAM LED. Wyróżniające cechy aktualizacji modelu: nadkola GLA są teraz malowane w tym samym kolorze co nadwozie.
Silnik AMG z funkcjami elektrifikacji hybrydowej
W przypadku silników, GLA35 4MATIC i GLB35 4MATIC będą teraz standardowo wyposażone w generator rozruchowy napędzany paskiem (RSG) oraz dodatkowe zasilanie pokładowe 48V. Drugiej generacji RSG działa jako mild hybrid. Oprócz tymczasowego zwiększenia mocy o 10 kW (14 KM), umożliwia takie funkcje jak jazda na luzie i odzyskiwanie energii, co zwiększa efektywność. Technologia 48V poprawia również komfort, a przejścia między funkcją start/stop a jazdą na luzie są prawie niewidoczne. Moc 225 kW (306 KM) zwrotnego, wysokot momentowego silnika turbo 2.0 4-cylindrowego rozdzielana jest na wszystkie cztery koła za pomocą skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G oraz napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC. Sportowe osiągi jazdy łączą się z szeroką gamą trybów jazdy, od wysoce dynamicznych po komfortowe turystyczne.
Ulepszony wnętrze z najnowszą generacją MBUX
Najnowsza generacja kierownicy AMG Performance jest standardem. Przycisk na kierownicy AMG zaskakuje kierowców jasnymi wyświetlaczami i intuicyjną logiką sterowania. Kierowcy mogą uzyskać dostęp do ważnych funkcji i wszystkich programów jazdy, nie odrywając rąk od kierownicy.
System infotainment MBUX jest również nowoczesny, z unikalnym designem ekranu AMG i rozszerzonymi funkcjami. Minigry pomogą wypełnić czas oczekiwania podczas parkowania. Apple CarPlay i Android Auto można bezprzewodowo podłączyć do pojazdu. Łączność została poprawiona dzięki wyższej wydajności ładowania USB oraz dodatkowym portem USB-C.
Modele zostały również wyposażone w kilka systemów wspomagających kierowcę, takich jak Aktywny Asystent Utrzymania Pasa, który poprawia komfort, interweniując delikatnym naciśnięciem zamiast aktywować system ESP®. Następna generacja Pakietu Parkingowego wspiera parkowanie równoległe i oferuje wizualizację 360° w asystowanym parkowaniu za pomocą obrazów 3D.
Nowe opcje dla wszystkich modeli
Nowe felgi aluminiowe są dostępne dla wszystkich modeli Mercedes AMG GLA i GLB: w zakresie 19 cali, 10-ramienna felga AMG w bicolour matowym czarnym wykończeniu z obrobioną powierzchnią. Dwie 20-calowe felgi AMG w designie 5 podwójnych ramion są również dostępne w bicolour matowym czarnym wykończeniu z obrobioną powierzchnią lub rantem.