Po odświeżeniu linii modelu A45, Mercedes-AMG kontynuował prace i zmodernizował wersję crossover tego kompaktowego hatchbacka, GLA 45, oferując ją także z czerwonym S na końcu nazwy.
Podczas gdy Mercedes-Benz koncentrował się na luksusowych samochodach z ładnymi wnętrzami i przyzwoitymi osiągami, a linia Mercedes EQ wkroczyła na rynek pojazdów elektrycznych, Mercedes-AMG kontynuował swoją ekspansję w segmencie samochodów wysokowydajnych. Zmodernizował każdy model, który wytwarzały pozostałe dwie marki, w tym elektryczne. Dlaczego więc nie GLA? W końcu zapotrzebowanie na sportowe, kompaktowe crossovery, takie jak Porsche Macan, Audi RS Q3 czy BMW X1 M35i, było wysokie. W rezultacie GLA 45 S wyposażono w najsilniejszy na rynku silnik czterocylindrowy o pojemności dwóch litrów, jak w A45 S, ale z podniesionym zawieszeniem i bardziej przestronnym wnętrzem. Było to coś w rodzaju rodzinnego samochodu, którym prowadzący chętnie szalał na zakrętach, gdy był sam, oczywiście.
Odświeżona wersja GLA 45 S szczyciła się już znanym grillem Panamericana w specyfikacji AMG z chromowanymi pionowymi szczelinami, chociaż tym razem wyglądał nieco inaczej z powodu centralnie umieszczonego znaku z trzema ramionami gwiazdy. Reflektory samochodu zostały przeprojektowane i miały cieńsze górne światła dzienne w porównaniu do swojego poprzednika. Z profilu samochód pozostał w zasadzie taki sam, z czarnymi progami bocznymi, które dawały wrażenie wyższego prześwitu oraz z nadwoziowymi listwami wokół nadkoli, podkreślającymi crossoverowy charakter pojazdu. Nadal nie był to samochód zbudowany do jazdy terenowej, ale nadawał się na szutrową trasę rajdową. Z tyłu producent zamontował podwójne rury wydechowe po obu stronach pojazdu, pod zderzakiem, flankujące czarny dyfuzor.
Wewnątrz, 45 S oferował wysoki poziom luksusu z sportowym akcentem. Podczas gdy wersja standardowa była wyposażona w sportowe fotele, producent oferował opcję foteli AMG Performance, zintegrowanymi podłokietnikami i wysokim wsparciem bocznym. Pojawiły się nowe opcje tapicerki, w tym kombinacje skóry Artico i materiałów mikrofibrowych MICROCUT, dostępnych w kilku kolorach. Przed kierowcą znajdował się ten sam wyświetlacz LCD dla zestawu wskaźników, uzupełniony o drugi ekran dotykowy umieszczony na górze centralnego panelu dla najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX. Z tyłu, dzielona kanapa była przeznaczona głównie dla dwóch pasażerów ze względu na wysoki tunel skrzyni biegów.
Pod maską, Mercedes-AMG zainstalował ten sam silnik czterocylindrowy o pojemności dwóch litrów, co w wersjach AMG 45 czy AMG 35, ale dostosowany do wyższej mocy. W rezultacie GLA 45 S oferowało klientom moc 421 PS (416 hp) do dyspozycji. Dodatkowo, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT (dwusprzęgłowa) pozwalała na przyspieszenie od 0 do 62 MPH (0-100 kph) w zaledwie 4.3 sekundy, co było nieco wolniejsze niż w przypadku A45 S, ale nadal w segmencie samochodów sportowych. W pełni zmienna napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z kontrolą momentu obrotowego AMG pozwalał na wysyłanie mocy tam, gdzie była najbardziej potrzebna, aby poprawić przyczepność.
Mercedes-AMG modernizuje swojego kompaktowego SUV-a Performance GLA45 S 4MATIC+, wprowadzając wizualne i techniczne innowacje zarówno w zakresie nadwozia, jak i wnętrza. Wyrazistym elementem jest nowo ukształtowany przedni zderzak oraz herb AMG na masce. Technologia LED jest teraz stosowana w całym systemie oświetleniowym. Nowy podpis świetlny dla reflektorów i tylnych lamp dodaje subtelnych akcentów wizualnych. Reflektory główne MULTIBEAM LED są dostępne opcjonalnie.
Z boku, poszerzenia nadkoli podkreślają mocny charakter pojazdu. Te elementy są teraz malowane w kolorze nadwozia (wcześniej były czarne). Standardowo oferowane są 20-calowe koła oraz czerwone zaciski hamulcowe. Z tyłu, okrągłe końcówki podwójnego układu wydechowego i spoiler na dachu zdradzają, że jest to najmocniejsza wersja rodziny GLA.
Wnętrze ulepszono za pomocą najnowszej generacji MBUX
Wnętrze standardowo wyposażono w najnowszą generację kierownicy AMG Performance. Przyciski na kierownicy AMG wyróżniają się jasnymi wyświetlaczami i intuicyjną logiką obsługi. Przyciskami można kontrolować ważne funkcje jazdy oraz wszystkie programy jazdy. Dzięki nowemu projektowi ekranu specyficznemu dla AMG i rozszerzonej gamie funkcji, system multimedialny MBUX jest jeszcze bardziej zaawansowany niż wcześniej. Dzięki Apple CarPlay i Android Auto, smartfony mogą bezprzewodowo łączyć się z samochodem. Wyższa moc ładowania USB oraz dodatkowy port USB-C poprawiają łączność.
Nowe opcje zewnętrzne i wewnętrzne
GLA45 S 4MATIC+ oferuje możliwość wyboru spośród trzech nowych lekkich felg aluminiowych: 19-calowe wersje z dziesięcioramiennymi felgami AMG w matowym czarnym kolorze z wysokopołyskowymi, wypolerowanymi powierzchniami. Dostępne są również dwie nowe, 20-calowe felgi AMG w pięcioramiennym designie: Klienci mogą wybierać między matowym czarnym kolorem z wysokopołyskowymi, wypolerowanymi rantami lub matowym czarnym z wysokopołyskowymi rantami obręczy. Oferta felg obejmuje także 21-calowe felgi AMG w wieloramiennym lub krzyżowym wzorze.
Nowe pokrycia tapicerskie dla standardowych sportowych foteli lub opcjonalnych foteli AMG Performance nadają wnętrzu nowoczesny charakter. Po raz pierwszy można zamówić kombinację sztucznej skóry ARTICO i mikro włókna MICROCUT w kolorze Bahia Brown. Nowym kolorem dla sztucznej skóry ARTICO jest Sage Grey / Black. Czerwony Pieprz / Czarny jest również dostępny po raz pierwszy w przypadku pokryć skórzanych. Oferta opcji dopełnia otwarta struktura drewna limonkowego w brązowym kolorze dla elementów wykończeniowych.
Mocny silnik turbo 2.0-litra czterocylindrowy i zaawansowany napęd na wszystkie koła
Dzięki mocy 310 kW (421 KM), GLA45 S 4MATIC+ dysponuje potężnym silnikiem. Kompaktowy SUV przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Oprócz imponującej mocy, silnik turbo AMG 2.0-litra charakteryzuje się także błyskawiczną reakcją. Moc jest przenoszona za pomocą zwinnej ośmiobiegowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT.