2024 Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2024 Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe

W 2023 roku Mercedes-AMG zaprezentował najsilniejszą wersję drugiej generacji GLC Coupé, jednak w przeciwieństwie do swojego poprzednika, pod maską znalazł się silnik czterocylindrowy.

Mercedes-Benz wprowadził drugą generację swojego kompaktowego crossovera GLC jesienią 2022 roku, a już kilka miesięcy później, w marcu 2023, zaprezentował wersję Coupé. Klienci czekali na najsilniejsze wersje z oznaczeniem AMG. Nie musieli długo czekać, ponieważ zaledwie kilka tygodni po premierze wersji z opadającym dachem, Mercedes-AMG wprowadził nie jedną, a dwie wersje: GLC43 i GLC63. Ta ostatnia była również najpotężniejsza i dzieliła podzespoły z modelem C63 AMG.

Te dwa nowe modele z zewnątrz były niemal identyczne. Podobnie jak jego brat GLC43, GLC63 miał charakterystyczny grill Panamericana ozdobiony pionowymi listwami. Flankowały go reflektory LED specyficzne dla AMG, z dziennymi światłami w stylu brwi. Na dolnym zderzaku producent umieścił szeroki grill w kształcie litery A, otoczony dużymi wlotami powietrza. Z profilu, nadkola samochodu miały wykończone w kolorze nadwozia obramowania, kryjące standardowe felgi z lekkiego stopu o średnicy 19 cali. Producent oferował również opcje felg 20” i 21”. W przeciwieństwie do standardowego GLC Coupé, wersja wzmocniona przez AMG miała aerodynamicznie uformowane progi. Z tyłu kompaktny GLC63 Coupé wyróżniał się dyfuzorem podwozia z trapezoidalnymi końcówkami wydechu.

Wewnątrz, producent zadbał o stworzenie luksusowego, a zarazem sportowego wnętrza. Na przykład, sportowe fotele kubełkowe z wysokimi boczkami były pokryte sztuczną skórą ARTICO w połączeniu z mikro włóknem AMG. Opcjonalnie, producent zamontował tapicerkę Nappa oraz fotele sportowe AMG z wysokimi oparciami i zintegrowanymi zagłówkami. Przed kierowcą znajdował się cyfrowy wyświetlacz o szczególnym designie AMG oraz kierownica o płaskim dnie z trzema ramionami, obszyta skórą Nappa/mikrofibrą. Ponadto, model GLC63 S został również wyposażony w aluminiowe łopatki do zmiany biegów, umieszczone za kierownicą na sytuacje, gdy kierowca chciał zmienić biegi ręcznie. Ekran w formacie portretowym dla jednostki multimedialnej MBUX znalazł swoje miejsce przed centralną konsolą. W przeciwieństwie do innych modeli GLC, ten oferował dodatkowe menu oraz styl „Supersport”, pozwalając klientom na wyświetlanie różnych treści w pionie. Między przednimi pasażerami umieszczono wysoką konsolę środkową wykończoną na czarno-pianowo, z schowkiem pod podłokietnikiem. Na tylnej ławce (60/40) było wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych, chociaż z ograniczoną przestrzenią na głowę dla pasażerów zewnętrznych.

Mercedes-AMG zrezygnował z wcześniej stosowanego silnika V8 o pojemności 4.0 litrów na rzecz turbodoładowanego silnika czterocylindrowego wspomaganego przez silnik elektryczny i generator rozruchowy z napędem paskowym (RSG). W efekcie dostarczał 680 PS (671 KM), co stanowiło 170 PS (168 KM) więcej niż jego poprzednik. Nowa jednostka przekazywała swoją moc na wszystkie koła za pomocą skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT (technologia podwójnego sprzęgła) 9G oraz zmiennego rozdziału momentu między przednią a tylną osią.

 Kilka tygodni po premierze nowego SUV-a Mercedes-AMG GLC, marka sportowych samochodów zaprezentowała nowy model GLC Coupé. Uzupełnia on udaną serię średniej wielkości od Mercedes-AMG, wprowadzając kolejny wyróżniający się element do portfolio modeli dzięki połączeniu dynamicznej elegancji i charakterystycznych cech AMG. Uderzające proporcje oraz emocjonujące powierzchnie podkreślają jego niepowtarzalny wygląd, dopełniony wysokiej jakości wnętrzem.

Do wyboru są dwie mocne wersje modelu: GLC63 S E PERFORMANCE Coupé, to pierwszy hybrydowy SUV coupé marki z 500 kW (680 KM) mocy systemowej na starcie. Jest także wersja podstawowa, GLC43 4MATIC Coupé z mocą 310 kW (421 KM) oraz krótkotrwałym zastrzykiem mocy 10 kW (14 KM) dzięki generatorowi rozruchowemu (RSG) napędzanemu paskiem. Bogate wyposażenie standardowe, w tym możliwość skrętu tylnych kół, napęd na wszystkie koła, skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym tłumieniem, wspiera dynamiczne doznania podczas jazdy.

„Nowe Mercedes-AMG GLC Coupé kierujemy do klientów poszukujących sportowego stylu życia oraz dynamicznego designu w połączeniu z imponującą mocą. Różnorodne i wysokiej jakości komponenty techniczne gwarantują najwyższy poziom dynamiki i przyjemności z jazdy. Z modelem GLC63 S E PERFORMANCE wprowadzamy także nasz innowacyjny napęd hybrydowy w tym segmencie, który zapewnia szeroki zakres doświadczeń związanych z jazdą.” Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH oraz szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz G-Class i Mercedes-Maybach

Sportowa sylwetka z płynnie przechodzącym tyłem to kluczowa cecha nowego Mercedes-AMG GLC Coupé. Reflektory łączą się z górną częścią charakterystycznych dla AMG wykończeń chłodnicy, podkreślając szerokość pojazdu. Przedni zderzak w stylu „jet wing” z dużymi wlotami powietrza, pionowymi finami i dodatkowymi flicami nadaje wyraziste, niezależne akcenty. Precyzyjnie wyprofilowane krawędzie boczne akcentują sportowe proporcje oraz potężne nadkola.

Wykończenie nadkoli w kolorze nadwozia oraz boczne listwy AMG wkomponowują się harmonijnie w elegancki kształt podstawowy. Pewny wygląd podkreślają także szeroki rozstaw kół oraz osadzone na głęboko koła w formatach 19-, 20- lub 21-calowych. Wiele oferowanych fabrycznie kół ma elegancki wygląd z błyszczącymi, dwukolorowymi powierzchniami. Opcjonalne wyposażenie obejmuje optymalizowane progi wejściowe oraz liczne inne pakiety.

Dwuczęściowe tylne światła wizualnie poszerzają tylny widok dzięki czarnemu, ciemnoczerwonemu łącznikowi. Tylny zderzak w stylu dyfuzora (GLC43) lub z dodatkową deską dyfuzora (GLC63 S), a także dwa podwójne końcówki wydechu (okrągłe w GLC43, trapezoidalne w GLC63 S) wzmacniają potężne wrażenie.

Charakterystyczne elementy AMG we wnętrzu dla sportowego, eleganckiego wyglądu

Wnętrze wypełniają fotele AMG wykonane z man-made leather ARTICO / mikroflizy MICROCUT z unikalnymi grafikami i pokryciami, co nadaje sportowy akcent. Opcjonalne wykończenie ze skóry naturalnej i Nappa z wytłoczonym herbem AMG w przednich zagłówkach jest dostępne. Fotele sportowe AMG są również dostępne jako opcja.

Standardowe koło kierownicy AMG Performance wykonane jest z Nappa (GLC43) lub Nappa / mikroflizy MICROCUT (GLC63 S). Jest spłaszczone od dołu, perforowane w strefach uchwytu i wyposażone w aluminiowe łopatki zmiany biegów w srebrnym kolorze. Dwa okrągłe przyciski na kole kierownicy umożliwiają szybkie i precyzyjne korzystanie z różnych funkcji dynamiki jazdy oraz programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Sportowa, luksusowa atmosfera jest uzupełniona przez sportowe pedały AMG, dywaniki AMG oraz podświetlane progi drzwiowe z napisem AMG.

System infotainment MBUX obejmuje różnorodne wyświetlacze i funkcje specyficzne dla AMG. W skład tych funkcji wchodzą samodzielne wyświetlacze w zestawie wskaźników, w portretowym formacie centralnego wyświetlacza multimedialnego w konsoli środkowej oraz w opcjonalnym wyświetlaczu przeziernym head-up. Wyjątkowy styl „Supersport” AMG oferuje możliwość wyświetlania różnych treści w strukturze pionowej. Obejmuje on menu ustawień, które pokazuje aktualne ustawienia podwozia lub przekładni. Kierowca może również wyświetlić mapę nawigacji lub dane dotyczące zużycia w stylu „Supersport”.

Zintegrowany jest również AMG TRACK PACE (standard w GLC63 S, opcjonalnie w GLC43), rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym. Oprogramowanie rejestruje ponad 80 danych specyficznych dla pojazdu dziesięć razy na sekundę podczas jazdy po torze wyścigowym, takich jak prędkość, przyspieszenie, kąt skrętu i operacja pedału hamulca. Wyświetlanie czasów okrążeń i sektorów oraz dodatkowe narzędzia do treningu i analizy są również bardzo pouczające.

AMG 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik z elektryczną turbosprężarką

Sercem nowych modeli Mercedes-AMG GLC Coupé jest silnik AMG 2.0-litrowy czterocylindrowy, który łączy innowacyjne technologie i wysoką moc z wzorową efektywnością. Silnik pozostaje wierny tradycji typowej dla marki: został całkowicie opracowany w siedzibie firmy w Affalterbach i jest tam produkowany w jakości manufakturowej zgodnie z zasadą „Jeden człowiek, jeden silnik”. Mercedes-AMG łączy rzemiosło swoich wysoce wykwalifikowanych pracowników z najnowocześniejszymi metodami produkcji z przemysłu 4.0 oraz wysokim poziomem cyfryzacji.

Silnik, znany wewnętrznie jako M139l (l dla montażu podłużnego), jest jak dotąd jedynym silnikiem seryjnym na świecie, który jest doładowywany przez elektryczną turbosprężarkę spalinową za pośrednictwem dodatkowego 48-woltowego systemu elektrycznego, który obejmuje również generator rozruchowy napędzany paskiem (RSG). System jest bezpośrednim pochodnym technologii, którą zespół Mercedes-AMG Petronas F1 z powodzeniem stosuje w najwyższej klasie sportów motorowych od wielu lat. Nowa forma doładowania zapewnia szczególnie spontaniczną reakcję w całym zakresie prędkości. To prowadzi do jeszcze bardziej dynamicznego doświadczenia jazdy i jednocześnie zwiększa efektywność.

Zasada działania elektrycznej turbosprężarki w szczegółach

Około czterocentymetrowy silnik elektryczny jest zintegrowany bezpośrednio na wałku turbosprężarki pomiędzy wirnikiem turbiny po stronie spalinowej a wirnikiem sprężarki po stronie świeżego powietrza. Sterowany elektronicznie, bezpośrednio napędza on wałek turbosprężarki, przyspieszając wirnik sprężarki zanim przepływ spalin przejmie tradycyjne napęd.

To znacząco poprawia reakcję już od obrotów biegu jałowego i w całym zakresie prędkości. Silnik spalinowy reaguje bardziej spontanicznie na polecenia pedału gazu, a ogólne doznania z jazdy są znacznie bardziej dynamiczne. Co więcej, elektryfikacja turbosprężarki umożliwia wyższy moment obrotowy przy niskich prędkościach. To również zwiększa zwrotność i optymalizuje przyspieszenie od zera. Nawet gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu lub hamuje, technologia może utrzymać ciśnienie doładowania w każdym momencie. To zapewnia ciągłą bezpośrednią reakcję.

W porównaniu do GLC43, turbosprężarka w GLC63 S jest znacznie większa. Umożliwia to wyższy przepływ powietrza i tym samym lepszą moc. Dodatkowo zintegrowany silnik elektryczny zasilany jest przez 400-woltowy system wysokiego napięcia.

E PERFORMANCE Hybryda z mocą systemową 500 kW (680 KM) i momentem systemowym do 1,020 Nm

W GLC63 S E PERFORMANCE Coupé, M139l generuje 350 kW (476 KM) przy 6,725 rpm. To czyni go najmocniejszym seryjnie produkowanym czterocylindrowym silnikiem na świecie. Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego wynoszący 545 Nm występuje w zakresie 5,250-5,500 rpm. W hybrydzie performance silnik 2.0-litrowy jest połączony z na stałe wzbudzonym silnikiem elektrycznym, wysokowydajną baterią opracowaną w Affalterbach oraz w pełni zmiennym napędem AMG Performance 4MATIC+.

Moc systemowa 500 kW (680 KM) oraz maksymalny moment systemowy 1,020 Nm umożliwiają imponujące osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 3.5 sekundy. Napęd kończy się przy elektronicznie ograniczonej prędkości 275 km/h.

Silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) jest umieszczony na tylnej osi i tam zintegrowany z elektrycznie przełączaną dwubiegową skrzynią biegów oraz elektronicznie sterowanym ogranicznikiem poślizgu na tylnej osi w kompaktowej jednostce napędowej (EDU). Eksperci określają ten układ jako hybrydę P3. Lekka wysokowydajna bateria znajduje się również z tyłu, nad tylną osią. Taka kompaktowa konstrukcja przynosi liczne korzyści.

Silnik elektryczny działa bezpośrednio na tylną oś, co pozwala na bezpośredniejsze przekształcenie jego mocy w napęd – dla dodatkowego zastrzyku mocy przy starcie, przyspieszaniu czy wyprzedzaniu. Jak to jest typowe dla tej konstrukcji, moc silnika elektrycznego może być wykorzystywana z pełnym momentem, co umożliwia szczególnie zwrotne zachowanie przy starcie. Dodatkowo, dzięki zintegrowanemu, elektronicznie sterowanemu blokadzie tylnej osi, kierowca od razu odczuwa zauważalny wzrost mocy: model hybrydowy przyspiesza niezwykle zwinnie z zakrętów, oferując optymalną przyczepność i tym samym większe bezpieczeństwo jazdy.

W przypadku poślizgu na tylnej osi, siła napędu silnika elektrycznego jest również przekazywana na przednie koła w razie potrzeby, aby zwiększyć przyczepność. Mechaniczne połączenie w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła umożliwia to dzięki wałowi kardana oraz wałom napędowym przednich kół. Umiejscowienie na tylnej osi poprawia rozkład masy i obciążenia osi w pojeździe. To stanowi podstawę dla przekonującej dynamiki.

Koncepcja AMG oferuje bardzo wysoką efektywność odzyskiwania energii, ponieważ system pozwala na minimalne straty mechaniczne i hydrauliczne z silnika i skrzyni biegów. Zautomatyzowana dwubiegowa skrzynia biegów na tylnej osi, z odpowiednio dobranym przełożeniem, zapewnia rozkład od wysokiego momentu na kołach dla zwrotnego startu do bezpiecznej ciągłej pracy przy wyższych prędkościach. Elektryczny siłownik włącza drugi bieg przy prędkości około 140 km/h, co odpowiada maksymalnej prędkości silnika elektrycznego wynoszącej około 13,500 rpm.

Inspirowane Formułą 1™, opracowane w Affalterbach: wyspecjalizowana bateria AMG High Performance

Opracowanie akumulatora litowo-jonowego inspirowane jest technologiami sprawdzonymi w hybrydowych samochodach wyścigowych Formuły 1™ zespołu Mercedes-AMG Petronas. Bateria AMG High Performance łączy wysoką, często dostępną moc z niską wagą, aby zwiększyć ogólną wydajność pojazdu. Dodatkowo charakteryzuje się szybkim zużyciem energii oraz wysoką gęstością mocy.

80 kW mocy ciągłej i 150 kW w szczycie

Wysokowydajna bateria w GLC63 S E PERFORMANCE Coupé oferuje pojemność 6.1 kWh, 80 kW mocy ciągłej oraz 150 kW mocy szczytowej przez dziesięć sekund. Ładowanie odbywa się poprzez odzyskiwanie energii lub zainstalowaną 3.7 kW ładowarkę pokładową z prądem zmiennym w stacji ładowania, ściennej ładowarce lub gniazdku domowym. Bateria zaprojektowana jest do szybkiego dostarczania i pochłaniania energii, a nie do maksymalnego zasięgu. Niemniej jednak, zasięg elektryczny wynoszący 12 kilometrów pozwala na praktyczny zasięg operacyjny, na przykład przy cichych, w pełni elektrycznych podróżach z obszarów mieszkalnych do przedmieść lub na autostradę.

Innowacyjny postęp: bezpośrednie chłodzenie ogniw baterii

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowej baterii AMG jest innowacyjne chłodzenie bezpośrednie: wysokotechnologiczny płyn chłodzący przepływa wokół wszystkich 560 ogniw i chłodzi je indywidualnie. Każda bateria potrzebuje określonej temperatury dla optymalnej wydajności. Jeśli urządzenie do przechowywania energii staje się zbyt zimne lub zbyt gorące, tymczasowo traci zauważalną moc lub musi być ograniczone, aby nie było uszkodzone przy zbyt wysokiej temperaturze. Równomierne sterowanie temperaturą baterii ma więc decydujący wpływ na jej wydajność, żywotność i bezpieczeństwo. System AMG został zaprojektowany w celu zapewnienia równomiernego rozkładu ciepła w baterii.

Strategia operacyjna: równo dostępna moc elektryczna

Podstawowa strategia operacyjna wywodzi się z hybrydowego pakietu zasilania samochodu wyścigowego Mercedes-AMG Petronas Formuły 1. Jak w najwyższej klasie sportów motorowych, maksymalna moc napędu jest zawsze dostępna, gdy kierowca używa kick-down – aby skutecznie przyspieszyć z zakrętów lub szybko wyprzedzić. Moc elektryczna jest zawsze dostępna i często odtwarzana dzięki wysokiej wydajności odzyskiwania i ładowaniu w zależności od potrzeb.

Hybrydowy napęd z regulacją trakcji dla jednego koła

Dalsze zalety napędu hybrydowego wynikają z kontroli dynamiki pojazdu. Zamiast interwencji hamulcowych ESP® elektryczna maszyna może również regulować przyczepność, gdy tylko któreś z kół sygnalizuje zbyt duży poślizg. W tym celu inteligentne sterowanie redukuje moment obrotowy silnika elektrycznego, który przekazywany jest na koło poprzez blokadę tylnej osi. Efekt: ESP® nie musi interweniować lub interweniuje dopiero później. Zaletą jest to, że silnik spalinowy może być zatem używany z wyższym momentem. To poprawia zwrotność w dalszej kolejności i zwiększa efektywność. Dodatkowo moc, która w przeciwnym przypadku byłaby „zmarnowana” podczas hamowania, może być wykorzystana do ładowania baterii.

GLC43 4MATIC: 310 kW (421 KM) mocy i 500 Nm momentu umożliwiają sporty osiągi

W modelu podstawowym GLC43 4MATIC Coupé, silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra oferuje nominalną moc 310 kW (421 KM) przy 6,750 rpm. Maksymalny moment wynoszący 500 Nm występuje przy 5,000 rpm. W zależności od sytuacji, system także krótko zapewnia dodatkowy zastrzyk mocy 10 kW (14 KM) z generatora rozruchowego (RSG) napędzanego paskiem. Druga generacja RSG działa jako mild hybrid, co oprócz tymczasowego zastrzyku mocy umożliwia także funkcje takie jak jazda na luzie i odzyskiwanie energii dla maksymalnej efektywności. Technologia 48-woltowa zwiększa także komfort, ponieważ przejścia pomiędzy funkcjami start-stop i jazdy na luzie są niemal niezauważalne. GLC43 4MATIC przyspiesza z miejsca do 100 km/h w zaledwie 4.8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym

Moc jest przekazywana w obu modelach Mercedes-AMG GLC Coupé poprzez skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission), w której mokre sprzęgło zastępuje konwerter momentu. Dzięki temu redukuje wagę i, dzięki mniejszej masie bezwładności, optymalizuje reakcję na polecenia pedału gazu, szczególnie przy sprintach i przy zmianach obciążenia. Starannie dopasowane oprogramowanie zapewnia niezwykle krótkie czasy przełączania i, w razie potrzeby, szybkie wielokrotne redukcje biegów. Dodatkowo funkcja double-declutching w programach jazdy „Sport” i „Sport+” zapewnia szczególnie wyraziste wrażenia podczas zmiany biegów. Również aktywowana jest funkcja RACE START, która gwarantuje optymalne przyspieszenie z miejsca. W programie jazdy „Comfort” funkcja ECO start/stop jest automatycznie aktywowana, a funkcję „Coasting” można aktywować w „Indywidualnym”.

W GLC43, napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC ma stały rozkład mocy pomiędzy osiami przednią i tylną w proporcji 31 do 69 procent. Tylnie obciążenie zapewnia zwiększoną dynamikę jazdy, w tym wyższe przyspieszenie boczne i lepszą przyczepność przy przyspieszaniu. W GLC63 S w pełni zmienny napęd AMG Performance 4MATIC+ przenosi moc na drogę, w tym tryb driftu dla jeszcze większej przyjemności z jazdy.

AMG DYNAMICS standardową częścią wyboru programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT

Programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT (pięć dla GLC43, osiem dla GLC63 S) umożliwiają szeroki zakres charakterystyki pojazdu od komfortowej do dynamicznej. Indywidualne programy jazdy oferują unikalne wrażenia z jazdy, dokładnie dostosowane do różnych warunków jazdy.

W ramach programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT zintegrowana kontrola dynamiki jazdy AMG DYNAMICS jest dodawana. Rozszerza funkcje stabilizujące elektronicznego programu stabilizacji ESP® o interwencje czyniące jazdę bardziej zwrotną w krzywych. Na przykład podczas dynamicznego pokonywania zakrętów krótka interwencja hamulcowa na wewnętrznym tylnym kole generuje określoną moment obrotowy wokół osi pionowej dla spontanicznego i precyzyjnego prowadzenia.

Zakres i skuteczność tych interwencji zależy od wybranego programu AMG DYNAMIC SELECT, przy czym kierowca może samodzielnie określić ustawienia w „Indywidualnym”. ESP® może być regulowane na trzech poziomach. „On” to standardowy wybór, który oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, dostosowany do sportowego charakteru całego pojazdu. Podczas gdy „Sport” pozwala na większe kąty dryfu, „Off” umożliwia całkowite wyłączenie systemu dla szczególnie sportowego stylu jazdy na zamkniętych torach wyścigowych.

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym dostosowaniem tłumienia

Oba modele są wyposażone w zawieszenie stalowe AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym dostosowaniem tłumienia. Łączy ono sportową dynamikę jazdy z wysokim komfortem na długich trasach. Podstawą jest oś przednia z specjalnie opracowanymi wahaczami i przegubami kulowymi linki sprężynowej, a także tylna oś, która ma również dynamicznie zaprojektowane elastokinematyki. Na tym podłożu adaptacyjne dostosowanie tłumienia ciągle dostosowuje tłumienie na każdym pojedynczym kole do aktualnych potrzeb – zawsze z uwzględnieniem wybranego poziomu podwozia, stylu jazdy i stanu nawierzchni. Oprócz poprawy komfortu jazdy i tłumienia, prowadzi to również do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy. Do wyboru są trzy różne mapy tłumienia („Comfort”, „Sport” i „Sport+”).

Aktywna stabilizacja przechyłów

Kolejną cechą, która ma decydujący wpływ na tuning AMG-specyficzny dla wysokiej dynamiki jazdy, jest aktywna stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL, która jest opcjonalna w GLC63 S E PERFORMANCE. Zamiast konwencjonalnych, sztywnych stabilizatorów poprzecznych, system kompensuje ruchy nadwozia elektromechanicznie. W tym celu stabilizatory poprzeczne na osiach przedniej i tylnej są podzielone na dwie części. W środku znajduje się elektromechaniczny siłownik, w którym zintegrowana jest trzystopniowa przekładnia planetarna. Jeśli nawierzchnia jest nierówna lub styl jazdy jest umiarkowany, siłownik aktywnie oddziela części stabilizatora od siebie, co zwiększa komfort jazdy. Podczas dynamicznego użytkowania, na przykład na krętej drodze, części łączą się i są skręcane w przeciwnych kierunkach.

System nie tylko redukuje ruchy przechyłów w zakrętach, ale także umożliwia precyzyjniejsze dopasowanie reakcji kierownicy i zachowania przy zmianie obciążenia. Zwiększa również komfort jazdy na prostych odcinkach, ponieważ na przykład bodźce spowodowane nierównymi nawierzchniami po jednej stronie są kompensowane. Ruchy nadwozia mogą być aktywnie i optymalnie dostosowane do warunków jazdy. Typowe dla AMG zachowanie podczas jazdy pod względem dynamiki, precyzji i odpowiedzi kierowcy można odczuwać jeszcze intensywniej.

Aby sprostać wysokim wymaganiom wydajności, system oparty jest na dodatkowym 48-woltowym systemie częściowym. Kolejną zaletą w porównaniu z konwencjonalnymi systemami opartymi na hydraulice jest znacznie szybsza reakcja. Dodatkowo mniejsza waga komponentów w porównaniu z rozwiązaniami hydraulicznymi.

Trzystopniowe, wrażliwe na prędkość AMG i standardowe sterowanie tylną osią

Rozkład kierowniczy modeli Mercedes-AMG GLC również przyczynia się do zwiększenia dynamiki i komfortu. Trzystopniowe kierownice parametrów AMG mają zmienny stosunek geometrii kierownicy, który dostosowuje się do wybranego programu jazdy. Przy dużych prędkościach wspomaganie kierownicy maleje; przy niskich prędkościach rośnie. Dzięki temu porównawczo niewielki wysiłek jest potrzebny przy niskich prędkościach, a także podczas manewrowania i parkowania, podczas gdy jednocześnie możliwa jest najlepsza kontrola nad pojazdem przy szybszej jeździe. W ustawieniach zawieszenia „Sport” i „Sport+” kierowca również otrzymuje znacznie więcej informacji zwrotnych o warunkach jazdy przez kierownicę.

Aktywna sterowanie tylną osią także jest standardem. Działa z maksymalnym kątem skrętu wynoszącym 2.5°. Do tego stopnia tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do kół przednich przy prędkościach do 100 km/h (zmienne w zależności od ustawienia AMG DYNAMICS). To prowadzi do wirtualnego skrócenia rozstawu osi, co z kolei skutkuje znacznie bardziej zwinnym skrętem, mniejszym wysiłkiem kierownicy i zwiększoną zwrotnością. Na przykład promień skrętu jest zauważalnie zmniejszony podczas skręcania lub parkowania. Przy prędkościach powyżej 100 km/h (zmienne w zależności od ustawienia AMG DYNAMICS) tylne koła skręcają równolegle do kół przednich – do maksymalnie 0.7°. To wirtualne wydłużenie rozstawu osi ma pozytywny wpływ na stabilność jazdy, prowadzi do szybszego wzrostu siły bocznej przy zmianie kierunku i tym samym do bardziej bezpośredniej reakcji pojazdu na polecenia kierownicy. Zachowanie tylnej osi zależy od wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT.

System hamulcowy AMG i układ wydechowy AMG z sportowym dźwiękiem silnika

System hamulcowy AMG gwarantuje doskonałe wartości hamowania i najlepszą kontrolę w GLC43. Na osi przedniej zamontowane są wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 370 x 36 milimetrów z 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami, a z tyłu 360 x 26 milimetrów z 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami.

W związku z ekstremalnymi wartościami wydajności oraz związanym z tymi osiągami, GLC63 S standardowo wyposażony jest w system hamulcowy AMG z wysoką wydajnością z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu (wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe 390 x 36 mm) i 1-tłoczkowymi pływającymi zaciskami z tyłu (wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe 370 x 26 mm). System hamulcowy imponuje bardzo krótkimi drogami hamowania, maksymalną stabilnością oraz odpornością na przegrzanie przy intensywnym użytkowaniu. Ponadto zdobywa punkty za długą żywotność i szczególnie spontaniczną reakcję.

Liczne pakiety wyposażeniowe czynią modele Mercedes-AMG GLC bardziej indywidualnymi

Pakiet AMG Exterior Night zawiera malowane obudowy lusterek zewnętrznych, wstawki w bocznych panelach progowych AMG, listwy wykończeniowe na linii pasa oraz dookoła okien, a także listwy wykończeniowe w tylnym zderzaku w czarnym połysku. Dodatkowo dostępne są szkła o wysokiej izolacji cieplnej, ciemno zabarwione od słupka B oraz dwie czarne, chromowane końcówki wydechu z systemu wydechowego AMG.

Pakiet AMG Night Package Exterior II również występuje w ciemnym chromie: listwy na wykończeniu chłodnicy w ciemnym chromie oraz oznaczenie typu na błotnikach i z tyłu, w tym gwiazda z tyłu.

Pakiet AMG Exterior Carbon obejmuje elementy w wysokiej jakości widocznego węgla w A-wingu przedniego zderzaka AMG, wkładki bocznych paneli progowych AMG oraz listwę wykończeniową w tylnym zderzaku AMG. Dodatkowo pakiet wyglądu AMG sprawia, że GLC43 wygląda jeszcze bardziej sportowo: przedni splitter w wysokim połysku z flicami z boku oraz tylny dyfuzor z deską dyfuzyjną to estetyczne wzorowanie na motorsporcie. Dostępne są również dodatkowe flicy dla wlotów powietrza w tylnym zderzaku w wysokim połysku.

Edycja 1 przy premierze rynkowej

GLC63 S E PERFORMANCE Coupé można zamówić jako ekskluzywną Edycję 1 w kolorach nadwozia grafitowy szary magno lub srebrny metalik high-tech przez rok od momentu premiery rynkowej. Folia w kolorze magno charcoal wizualnie wydłuża boki pojazdu. 21-calowe koła AMG ze stopów lekkich w designie krzyżowo-sprzęgającym są malowane na matowo na czarno. Wysoki połysk obręczy zapewnia atrakcyjny kontrast. Dotyczy to również żółto pomalowanych zacisków hamulcowych systemu hamulcowego AMG o wysokiej wydajności.

Pakiet aerodynamiki AMG wzmacnia dynamiczne wrażenie wizualne. Elementy aerodynamiczne obejmują większy przedni splitter w wysokim połysku z flicami na bokach, spojler AMG Performance w czarnym kolorze oraz dodatkowe flicy dla wlotów powietrza w tylnym zderzaku w wysokim połysku. Pakiet AMG Exterior Night I oraz Pakiet AMG Exterior Night II są również dostępne. Wlew paliwa AMG w srebrnym chromie z napisem „AMG” podkreśla specjalne położenie edycji.

Wnętrze charakteryzuje się kontrastem czerni i żółci. Fotele AMG performance są szczególnie eleganckie, z tapicerką z ekskluzywnej czarnej skóry Nappa z żółtymi ozdobnymi szwami i logo „Edition 1” w przednich zagłówkach. Podążają za sportowym stylem, podobnie jak żółte pasy bezpieczeństwa oraz ekskluzywne elementy wykończenia z włókna węglowego AMG z żółtą nitką. Koło kierownicy AMG Performance w skórze Nappa / mikrofizzy DINAMICA z żółtymi ozdobnymi szwami oraz progi drzwiowe AMG z podświetlonym napisem „AMG” doskonale pasują do całości. Ostatecznym akcentem jest ekskluzywna odznaka edycji w wnętrzu, a także specyficzne dla AMG dywaniki podłogowe z żółtymi ozdobnymi szwami i oznaczeniem „Edition 1”.

63 S E Performance 2.0L PHEV 4MATIC 9AT AWD (680 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc350.1 Kw @ 6750 Rpm
476 Hp @ 6750 Rpm
469 Bhp @ 6750 Rpm
Moment obrotowy402 Lb-Ft @ 5250-5500 Rpm
545 Nm @ 5250-5500 Rpm
Moc silnika elektrycznego150 Kw (204 Hp)
Electrical Motor Torque236 Lb-Ft (320 Nm)
Całkowita maksymalna moc500.1 Kw (680 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy752.3 Lb-Ft (1020 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni And Multi-Port Manifold Injection Lectric Assisted Turbocharger
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Top Speed (Electrical)87 Mph (140 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/45 R20 // 295/40 R20
Długość188.7 In (4793 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość63.1 In (1603 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.8/64.8 In (1
Rozstaw osi113.7 In (2888 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Turning Circle42.3 Ft (12.9 M)
Masa własna4927 Lbs (2235 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6305 Lbs (2860 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity4.8 Kwh
Maximum Capacity6.1 Kwh
Range1.2 Miles (1.9 Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)170 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.