Podczas gdy jego nie-AMG wersja, Mercedes-Benz GLE, przeszedł znaczące zmiany w układzie napędowym, sportowy SUV pozostał z tym samym silnikiem i skrzynią biegów, które i tak zapewniały sporo mocy. Jednak to nie powstrzymało klientów przed pytaniem, dlaczego nie otrzymali więcej koni mechanicznych w nowym modelu.
Mercedes-AMG poprawił wygląd GLE 53, utrzymując wizerunek pojazdu na czasie, nawet cztery lata po wprowadzeniu modelu w 2019 roku. Z przodu, kratka Panamericana podtrzymywała nowy znak firmowy na środku, który miał pojedynczy pierścień wokół trójramiennej gwiazdy Mercedesa. Dodatkowo, dolny zderzak został przeprojektowany, a boczne wloty powietrza zyskały nowe wnętrza w porównaniu do swoich poprzedników. Najważniejsze jest to, że reflektory multibeam LED miały cztery bloki do świateł dziennych, zastępując wcześniej używany wzór podwójnej strzały. W końcu, z tyłu, samochód zyskał nowe linie zamiast okręgów wokół wewnętrznej strony tylnych świateł.
Producent wymienił przestarzały podwójny ekran na desce rozdzielczej na ulepszony model. Ta sama płyta szklana służyła jako osłona dla obu wyświetlaczy – tych do systemu infotaiment i panelu instrumentów – zapewniając spójny wygląd. Jedynie ten drugi miał funkcję dotykową. Jak można się było spodziewać, AMG dostarczyło cechy charakterystyczne dla systemu MBAUX, który oferował więcej szczegółów na temat ustawień i osiągów pojazdu.
Firma zamontowała pod maską silnik o pojemności trzech litrów, sześciocylindrowy w układzie rzędowym, który generował 435 koni mechanicznych (429 KM). Moc była przekazywana na wszystkie cztery koła za pomocą dziewięcio biegowej automatycznej skrzyni biegów.
Wszechstronny: Mercedes-Benz GLE oraz jego sportowy wariant, GLE Coupé, nadają się zarówno do użytku rodzinnego, jak i w czasie wolnym, a także na długie podróże oraz transport ładunków. System 4MATIC, który jest standardem w Europie, zapewnia doskonałą trakcję nawet w trudnych warunkach i w terenie o nachyleniu do 100%. Uciąg do 3,5 tony umożliwia ciągnięcie przyczepy dla koni, cennego samochodu klasycznego lub większego kampera.
Mercedes-Benz zaktualizował już wygląd zewnętrzny, wnętrze, technologie oraz wyposażenie modelu, który zadebiutował w 2018 roku. Uaktualnione modele trafią do dealerów w Europie od lipca 2023 roku. Oferta silników została całkowicie zelektryfikowana. Obejmuje to półhybrydy z systemem 48 woltów oraz zintegrowanym generatorem rozruchowym (ISG), a także hybrydy typu plug-in czwartej generacji. Większość modeli ma teraz większą moc w porównaniu do poprzednich wersji. Największy wzrost, o 30 kW, odnotowano w modelu GLE 400 e 4MATIC.
Pakiet asystenta kierowcy zawiera dodatkowo poprawione funkcje, na przykład dla aktywnego asystenta dystansu DISTRONIC, aktywnego asystenta kierowania oraz asystenta znaków drogowych. Pakiet parkingowy z kamerą 360° wspiera kierowcę podczas manewrowania w przestrzeniach równoległych i prostokątnych parkowania. Kolejną nowością jest funkcja „przezroczystej maski”. Po włączeniu programu jazdy w terenie, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przednią częścią pojazdu — co ułatwia poruszanie się w trudnym terenie. Przydatnymi funkcjami przyczepiania są asystent manewrowania przyczepą, zaktualizowane menu przyczepy w centralnym wyświetlaczu oraz planista tras dla przyczepy. Może on pomóc w znalezieniu zoptymalizowanych tras podczas podróży z przyczepą.
Historia GLE zaczęła się od klasy M. To z nią Mercedes-Benz ustanowił segment premium SUV w 1997 roku. Globalny sukces kontynuował model GLE wprowadzony na rynek w 2015 roku. Aktualna seria modeli pojawiła się w 2018 roku. GLE i GLE Coupé są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Tuscaloosa (USA).
Wyposażenie: zaprojektowane do użytku w terenie i ciągnięcia przyczepy.
Większość kierowców GLE porusza się głównie po asfaltowanych drogach lub w łatwych do umiarkowanie trudnych warunkach terenowych. Z tego powodu Mercedes-Benz ponownie skomponował zakres Pakietu Inżynierii Off-Road, aby móc oferować go w znacznie niższej cenie dla modeli GLE z silnikiem spalinowym. W jego skład wchodzą takie elementy jak osłona podwozia, a w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC, o 30 milimetrów większy prześwit.
Obecny tryb „Off-Road” w najnowszej generacji MBUX zmienia istotne dane, takie jak nachylenie, kąt przechyłu, kompas i kąt skrętu w wizualne doświadczenie. W połączeniu z opcjonalnym pakietem parkingowym z kamerą 360°, oferuje funkcję „przezroczystej maski”. Gdy aktywowany jest tryb Off-Road, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przednią częścią pojazdu, w tym przednie koła i ich pozycję skrętu. Widok ten składa się ze zdjęć z kamery 360°. Funkcja „przezroczystej maski” jest bardzo pomocna: umożliwia kierowcy lepsze rozpoznawanie przeszkód, takich jak duże kamienie czy głębokie wyrwy na drodze. Ta funkcja również oferuje korzyści podczas jazdy po rampach lub wzniesieniach.
GLE ma jeszcze więcej do zaoferowania: napęd na wszystkie koła oraz przełożenie zaprojektowane do uciągu umożliwiają wysoką zdolność holowania do 3,5 tony i ciężar dyszla do 140 kg. W pełni elektryczne złącze do przyczepy jest szczególnie wygodne: za pomocą przycisku w klapie bagażnika lub panelu na centralnym wyświetlaczu, hakiem holowniczym wraz z gniazdem do elektryki przyczepy można wysunąć spod samochodu jednym przyciskiem i automatycznie zablokować w pozycji roboczej. Po użyciu, bez trudu wraca do pozycji spoczynkowej za zderzakiem. Specjalna funkcja została przewidziana także dla tych, którzy nie używają haka do ciągnięcia przyczepy, lecz na przykład do przewożenia rowerów: hak holowniczy ma dwa dodatkowe śrubki na kuli, aby bezpiecznie transportować odpowiedni bagażnik na rowery. Jego nośność wynosi 100 kg — oznacza to, że można także zabrać e-rowery.
Nowością w GLE i GLE Coupé jest planista tras dla systemu nawigacji: na centralnym wyświetlaczu pasażerowie mogą planować trasy odpowiednie do jazdy z wcześniej zdefiniowaną przyczepą, które nie wiążą się z dużymi objazdami ani utratą czasu. Uwzględniane są między innymi szerokości i wysokości trasy oraz ograniczenia wagowe. Przyczepa jest definiowana przez menu przyczepy w MBUX. Automatycznie pojawia się ono, gdy przyczepa jest elektrycznie podłączona do pojazdu. Klienci mogą wybierać między bagażnikami na rowery a dwoma rozmiarami przyczep. Mogą również ustawić prędkość — w Niemczech na przykład 80 lub 100 km/h. Planista tras dla przyczepy uwzględnia te informacje. Szczególnie wygodne: asystent znaków drogowych wyświetla tylko dozwolone prędkości dla połączenia samochód/przyczepa. A jeśli aktywowany jest DISTRONIC i Aktywny Asystent Ograniczenia Prędkości, pojazd przyspiesza tylko do odpowiedniego ograniczenia prędkości.
Rozszerzony asystent manewrowania przyczepą działa teraz na podstawie systemu opartego na kamerze i jest odpowiedni także dla przyczep z własnym urządzeniem stabilizującym przed ruchami bocznymi. Dodatkowo, system asystujący ułatwia manewrowanie przyczepą oraz czyni je bardziej wygodnym i bezpiecznym. System automatycznie reguluje kąt skrętu pojazdu holującego do prędkości 5 km/h i nachylenia do 15 procent. Został także zintegrowany z MBUX i można go intuicyjnie obsługiwać za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz stabilizacji zestawu podczas cofanięcia, system potrafi również prowadzić go przez wybrane zakręty o kącie do 90 stopni. Kierowanie pojazdem holującym odbywa się automatycznie, aby utrzymać wybrany kąt. Umożliwia to precyzyjniejsze ustawienie przyczepy. Kierowcy mogą również wybrać odpowiednią funkcję, gdy przyczepa osiągnie pożądany kierunek i będzie musiała cofnąć się w linii prostej. Cały proces manewrowania można śledzić z różnych perspektyw kamer na centralnym wyświetlaczu. Dynamiczne linie prowadzące pokazują drogę przed sobą oraz szerokość pojazdu. System wymaga krótkiego przeszkolenia. Niemniej jednak, żadne oznaczenia na przyczepie nie są potrzebne do wizualnego pomiaru długości holu. Asystent manewrowania przyczepą jest dodatkową opcją i może być również aktywowany jako aktualizacja „Over the Air” (OTA) po zakupie GLE.
Dzięki ulepszonym czujnikom otoczenia, systemy parkingowe dają kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas manewrowania. Zintegrowane z MBUX, mogą być obsługiwane w sposób bardziej intuicyjny i szybki. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, aktywny asystent kierowania pozostaje aktywowany w trybie holowania. System wspomaga kierowcę w utrzymywaniu pasa ruchu automatycznie, nawet przy lekkim skręcaniu.
Design zewnętrzny: nowe oznaczenia świateł dziennych
Szereg szczegółowych zmian w wyglądzie zewnętrznym nadaje SUV-owi GLE i GLE Coupé wyraźnie nowoczesny wygląd. Nowy przedni zderzak zapewnia większą obecność wizualną. Dwa poziome żaluzje z chromowanymi wkładkami przechodzą przez kratkę chłodnicy GLE. Kratka zewnętrznych wlotów powietrza ma poziomą chromowaną listewkę.
Charakterystycznym znakiem Mercedes-Benz jest tak zwany efekt świetlny w reflektorach. W standardowych reflektorach LED High-Performance dwa punkty świetlne uzupełniają wyrazisty znak światła dziennego, podczas gdy w przypadku opcjonalnych reflektorów MULTIBEAM LED jest ich cztery. Projektanci zrewidowali także wnętrze tylnych świateł: w GLE znak świetlny tworzą dwa poziome bloki, a w GLE Coupé są to dwa pasy.
Linia AMG na zewnątrz jest teraz standardem w GLE Coupé. Elementy tej linii obejmują diamentową kratkę z wzorem Mercedes-Benz w chromie, przedni zderzak AMG z chromowaną listwą dekoracyjną, panele boczne AMG i obudowy nadkoli w kolorze nadwozia, a także tylny zderzak AMG z wkładką w wyglądzie dyfuzora.
Nowymi dodatkami do palety kolorów tych dwóch SUV-ów są metaliczny niebieski sodalit oraz matowe alpejskie szare MANUFAKTUR. Dwa aerodynamicznie zoptymalizowane alufelgi w rozmiarach 19 i 20 cali dopełniają wybór dla GLE. Posiadają one wysokopolerowane wykończenie oraz design z pięcioma podwójnymi szprychami. Linia AMG na zewnątrz zawiera również nowy design kół 21-calowych. Oświetlenie ambientowe z animacją wzoru Mercedes-Benz dostępne jest jako nowa opcjonalna funkcja.
Wnętrze: z eleganckimi detalami z Mercedes-Maybach GLS i klasy S
Nowością w GLE i GLE Coupé jest kierownica najnowszej generacji z powierzchniami czujnikowymi na poziomych ramionach. Dzięki tym elementom dotykowym po prawej i lewej stronie, kierowca może obsługiwać wyświetlacze kierowcy i centralny z poziomu kierownicy.
Szczególną cechą przyciągającą uwagę w wnętrzu jest chromowy wygląd centralnych i bocznych nawiewów powietrza. Wcześniej były one wykończone na czarno, ale teraz żaluzje są galwanizowane w prawdziwym metalu, jak w Mercedes-Maybach GLS. W palecie kolorów wnętrza dodano połączenia: catalano beżowy/czarny (GLE SUV) oraz bahia brązowy/czarny (GLE SUV i GLE Coupé). Szczególnie sportowe są wykończenia czarno/klasycznej czerwonej dostępne wyłącznie dla coupé i w połączeniu z AMG Line.
Zakres wykończeń pozostaje różnorodny między klasycznym a progresywnym. Znane z Mercedes-Maybach GLS i teraz dostępne także dla GLE SUV i GLE Coupé, wykończenie „MANUFAKTUR czarny lakier fortepianowy płynących linii”. Jeśli wybierane są czarne akcenty, fotele są oferowane w wykończeniu z naturalnej skóry nappa. Z oświetleniem ambientowym można wybierać te same kolory i palety kolorów co w klasie S. W tylnym podłokietniku dostępne są dwa porty USB (opcjonalne) o mocy 100 W jako praktyczne opcje ładowania.
Premiumowy system audio Burmester® z przestrzennym dźwiękiem, który teraz także oferuje osobiste ustawienie dźwięku oraz immersyjne doświadczenie dźwięku Dolby Atmos. Dzięki usłudze „Online Music”, Mercedes-Benz wszechstronnie zintegrował wielu dostawców strumieniowania muzyki w systemie infotainment MBUX. 13 głośników, 13 osobnych kanałów wzmacniaczy i moc systemu wynosząca 590 watów to kolejne cechy systemu Burmester®.
Nowością w ofercie jest ENERGIZING AIR CONTROL. System monitoruje jakość powietrza za pomocą czujników jakości powietrza i cząstek stałych. Dwustopniowa koncepcja filtracji redukuje cząstki stałe oraz dużą część innych komponentów zanieczyszczających. W zależności od wartości pomiaru, pojazd inteligentnie przełącza się między trybami świeżego powietrza i recyrkulacji powietrza.
Najnowsza generacja MBUX: intuicyjna obsługa i zdolność do uczenia się
Dzięki drugiej generacji MBUX (Mercedes-Benz User Experience) system infotainment GLE i GLE Coupé jest na bieżąco. Wnętrze pojazdu staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie znacznie się poprawiły: liczne funkcje pojazdu i komfortu można kontrolować na ekranach LCD w doskonałej jakości wyświetleń. Rozmiary wyświetlaczy kierowcy i centralnego, każde o przekątnej 12,3 cala, zostały zachowane. Centralny wyświetlacz można obsługiwać bezpośrednio i wygodnie jako ekran dotykowy. Apple Car Play i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo.
Wyświetlacze kierowcy i centralny oferują holistyczne i estetyczne doświadczenie. Prezentują informacje w zorganizowany i wyraźnie zdefiniowany sposób. Wygląd można dostosować dzięki trzem stylom wyświetlania (klasyczny, sportowy, dyskretny) oraz czterem trybom (nawigacja, asystencja, serwis, jazda w terenie).
Hej Mercedes: coraz doskonalszy asystent głosowy
Asystent głosowy „Hej Mercedes” staje się coraz bardziej interaktywny i zdolny do uczenia się poprzez aktywację usług online w aplikacji Mercedes me. Ponadto pasażerowie mogą uruchomić niektóre działania nawet bez słowa aktywacyjnego „Hej Mercedes”. Należy do nich na przykład odebranie połączenia telefonicznego. Hej Mercedes wyjaśnia również funkcje pojazdu słysząc komendę „Pomoc” i udziela pomocy przy pytaniach takich jak jak połączyć smartfona przez Bluetooth lub gdzie znajduje się apteczka. Hej Mercedes rozpoznaje nawet pozycję pasażerów. Dodatkowo, inne funkcje pojazdu, takie jak oświetlenie wnętrza czy zasłony, mogą być teraz kontrolowane za pomocą komendy głosowej.
Smart Home: komfort obsługi zdalnej
Dzięki funkcji MBUX Smart Home GLE SUV i GLE Coupé stają się mobilnym centrum sterowania do domu. Funkcja Smart Home odnosi się do WLAN, czujników i aktuatorów, które czynią dom coraz bardziej inteligentnym i komunikatywnym: temperatura i światła, rolety oraz urządzenia elektryczne mogą być monitorowane i kontrolowane zdalnie. Czujniki ruchu i kontakty okienne informują użytkownika o pożądanych lub niepożądanych odwiedzających.
„Hej Mercedes, czy ktoś jest teraz w moim domu?” „Sprawdziłem. Ostatni wykryty ruch był w kuchni godzinę temu.” Dzięki temu pasażerowie mogą prowadzić rozmowy z systemem Smart Home za pomocą asystenta głosowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Funkcja Smart Home MBUX wspiera liczne urządzenia od głównych dostawców Smart Home. Można kierować lampami, gniazdami, termostatami, roletami oraz zasłonami, czujnikami ruchu i kontaktami drzwiowymi lub okiennymi, a także czujnikami temperatury. W ten sposób integracja Smart Home z MBUX może pomóc w redukcji zużycia energii w domu.
Aktualizacje „Over-the-air” (OTA): najnowsze oprogramowanie
Gdy tylko nowe aktualizacje oprogramowania dla GLE lub GLE Coupé będą dostępne od Mercedes-Benz, na wyświetlaczu MBUX pojawia się komunikat. Aktualizacja jest pobierana i instalowana w tle. Użytkownik musi następnie ponownie wyrazić zgodę na aktywację aktualizacji. Nowe funkcje mogą być także przesyłane do już sprzedanych pojazdów poprzez aktualizacje over-the-air. Aby przenieść dane, Mercedes-Benz korzysta z technologii komunikacji mobilnej oraz modułu komunikacyjnego zainstalowanego w pojeździe, ze względu na wysoki standard bezpieczeństwa.
Użytkownicy pojazdów mogą także zwiększyć swoje doświadczenie użytkownika, dodając nowe funkcje w sklepie Mercedes me, takie jak usługi strumieniowania muzyki czy In-Car Office. Usługi subskrypcyjne mogą być również odnawiane lub dodawane bezpośrednio online za pośrednictwem sklepu Mercedes me.
Napęd: systematyczna elektryfikacja
Dzięki półhybrydom z technologią 48 woltów i zintegrowanym generatorem rozruchowym oraz hybrydami typu plug-in, SUV GLE i GLE Coupé są teraz całkowicie zelektryfikowane. Hybrydy typu plug-in zostały zaktualizowane do najnowszej czwartej generacji.
Hybrydy plug-in mają stale naładowany synchroniczny silnik o mocy 100 kW i oferują moc systemową do 280 kW oraz moment obrotowy do 750 Nm. Przy nieznacznie zwiększonym zasięgu elektrycznym do 109 kilometrów według WLTP, większość codziennych podróży można pokonać całkowicie elektrycznie. Udoskonalony program napędu hybrydowego zapewnia tryb jazdy elektrycznej na najbardziej odpowiednich odcinkach trasy. Na przykład w trasach miejskich GLE priorytetowo traktuje jazdę elektryczną. Dzięki programowi jazdy Off-Road, hybrydy plug-in mogą teraz również jeździć elektrycznie w terenie.
W modelach hybryd plug-in zainstalowano teraz ładowarkę 11 kW do ładowania z krajowej sieci AC lub trójfazowej wallbox. Dodatkowo, na życzenie, dostępna jest opcjonalna ładowarka DC o mocy 60 kW.
Większość modeli ma teraz większą moc niż wersje poprzednie. Największy wzrost, o 30 kW, zaobserwowano w modelu GLE 400 e 4MATIC.
Historia sukcesu: zakład w Tuscaloosa
Kiedy zakład został założony w 1995 roku, lokalizacja była pierwszym dużym zakładem Mercedes-Benz poza Niemcami. Około dwie trzecie rocznej produkcji jest eksportowane — czyniąc Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) jednym z największych eksporterów motoryzacyjnych w USA. Od 1997 roku z taśm montażowych zakładu w Tuscaloosa zjechało około czterech milionów pojazdów. W samym 2021 roku wyprodukowano około 260 000 SUV-ów.
Zakład w Tuscaloosa korzysta z nowoczesnych, cyfrowych, zrównoważonych, efektywnych i elastycznych metod produkcji. Miejsce to podąża zgodnie z wzorem Fabryki 56 w Sindelfingen, która symbolizuje przyszłość produkcji motoryzacyjnej w Mercedes-Benz. Mercedes-Benz zainwestował w elastyczną produkcję na wczesnym etapie i korzystał również z nowoczesnego cyfrowego ekosystemu produkcyjnego MO360. Umożliwia to Mercedes-Benz w Tuscaloosa jednoczesne produkowanie modeli z silnikami spalinowymi, hybrydami plug-in i w pełni elektrycznymi w dużych ilościach.
Dodatkowe wyposażenie i świeży design dla Mercedes-AMG GLE SUV i GLE Coupé
Mercedes-AMG aktualizuje swoją udaną linię modeli GLE SUV i Coupé w gotowości na następny cykl modelowy. Z przodu można je rozpoznać po nowo zaprojektowanych reflektorach LED do jazdy dziennej. Modele ’53’ otrzymują również zaktualizowany przedni zderzak z wyraźnie ukształtowanymi bocznymi wlotami powietrza w kształcie skrzydła. Dzięki temu potężnemu wyglądowi zyskują wizualnie bliskość do modeli z silnikami ośmiocylindrowymi. Z tyłu znajdują się zaktualizowane tylne lampy LED. Do palety kolorów dodano dwa nowe kolory: alpejskie szare uni oraz metaliczny niebieski sodalit. Dodatkowo, przednia maska teraz również nosi emblemat AMG zamiast gwiazdy Mercedesa — znak charakterystyczny dla wszystkich przyszłych pojazdów AMG. Nowe 22-calowe felgi wykonane na zamówienie w dziesięcioramiennym wzorze są standardem w modelu GLE63 S 4MATIC+ Coupé i opcjonalnie dostępne dla innych modeli.
Świeże kolory dla tapicerki
Wnętrze GLE53 4MATIC+ Coupé oraz dwóch modeli ’63’ wypełniają jedynie fotele skórzane. Nowością jest schemat kolorystyczny w kolorach bahia brązowy/czarny lub macchiato beżowy/czarny. Dla elementów wykończenia dostępne jest również nowe wykończenie z drewna limonkowego w wysokim połysku. Na życzenie dostępne są także wykończenia węglowe AMG lub czarny lakier fortepianowy MANUFAKTUR z dekoracyjnymi liniami. Nowe modele Mercedes-AMG GLE korzystają także z najnowszej generacji MBUX: specyficzny dla AMG design ekranu staje się jeszcze bardziej bezpośredni.
Znacznie bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe
Innym ważnym aspektem jest logika oferty, która jest precyzyjnie dostosowana do często wyrażanych życzeń klientów. W wyniku tego wyposażenie standardowe jest znacznie bardziej rozbudowane niż to, które było dostępne w poprzednim modelu. W przypadku GLE53 4MATIC+ SUV obejmuje ono już elektryczny panoramiczny dach przesuwny, podgrzewane przednie fotele, Asystenta Inteligentnego Świateł oraz integrację ze smartfonem. W jego dalsze wyposażenie wchodzą również system wydechowy AMG Performance, system dźwiękowy Burmester, pakiet Memory, 360-stopniowy asystent parkowania, pakiet KEYLESS-GO oraz asystent martwego pola. Najnowsza generacja kierownicy AMG Performance jest również zawsze dostępna. Okokrągłe przyciski na kierownicy imponują swoimi jasnymi wyświetlaczami oraz intuicyjną logiką obsługi. Pozwalają one na kontrolowanie istotnych funkcji jazdy oraz wszystkich trybów jazdy bez odrywania rąk od kierownicy. Obręcz kierownicy może być opcjonalnie podgrzewana i dostępna również z wyglądem włókna węglowego.
W GLE53 4MATIC+ Coupé wyposażenie standardowe jest jeszcze bardziej opływowe: znajduje się w nim również klimatyzacja dla przednich foteli, funkcja rzeczywistości rozszerzonej MBUX oraz reflektory MULTIBEAM LED. Ta konfiguracja ex works dotyczy również GLE63 S 4MATIC+ SUV. W modelu GLE63 S 4MATIC+ klienci mogą również skorzystać z zalet pakietu AIR-BALANCE, przednich foteli wielokonturowych oraz wyświetlacza head-up. Dodatkowe funkcje standardowe obejmują asystenta wnętrza MBUX, podgrzewane uchwyty na kubki oraz projektor logo z animacją specyficzną dla AMG przy otwieraniu przednich drzwi.
Elektryfikowane silniki i zmodyfikowane zawieszenie
GLE53 4MATIC+ łączy sportowość z wysokim poziomem codziennej użyteczności. Wygląd zewnętrzny emanuje bardziej charakterystyczną klasą AMG niż kiedykolwiek wcześniej. Podstawą sportowego doświadczenia jazdy jest niezmieniony silnik 3.0-litrowy sześciocylindrowy z podwójną turbosprężarką o mocy 320 kW (435 KM). Dzięki aktualizacji oprogramowania i większej turbosprężarce dział opracowania AMG zwiększył maksymalny moment obrotowy z 520 Nm do 560 Nm. Dodatkowo, silnik teraz reaguje na polecenia jazdy z większą spontanicznością i zwrotnością. Przyspieszenie od 0 do 100 km jest także bardziej dynamiczne, wynosząc 5,0 sekundy (wcześniej 5,3 sekundy).
GLE63 S 4MATIC+ oznacza czystą wydajność jazdy AMG — w każdym terenie. Przyciągają klientów, którzy nie mają ochoty na kompromisy. Tutaj ekstremalna sportowość spotyka dobre właściwości jezdne w terenie i niezawodne działanie w codziennym życiu. W modelach ’63’ sprawdzony silnik V8 biturbo AMG o pojemności 4,0 litra zapewnia potężną moc. Opcjonalnie klienci modeli ’53’ mogą zamówić również zawieszenie z GLE63 S 4MATIC+. Precyzyjne dostosowanie oprogramowania do konfiguracji ESP®, elektronicznie kontrolowanego ogranicznika poślizgu tylnej osi, w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz systemu kontroli zawieszenia zapewnia dynamiczne i doskonałe doznania podczas jazdy we wszystkich modelach.
Oba silniki są elektryfikowane za pomocą zintegrowanego generatora rozruchowego (ISG) oraz 48-woltowego systemu elektrycznego. ISG łączy rozrusznik i alternator w jeden potężny silnik elektryczny i jest instalowany między silnikiem a skrzynią biegów. ISG wykonuje również funkcje hybrydowe. Należą do nich wspomaganie, odzyskiwanie energii, zmiana punktu obciążenia, żeglowanie oraz prawie niewidoczne ponowne uruchamianie silnika podczas funkcji start/stop.