Począwszy od 2023 roku, Mercedes-AMG zaprezentował zaktualizowany model czwartej generacji GLE na rok modelowy 2024; jednak silnik pozostał ten sam.
Chociaż silnik rzędowy szóstki z doładowaniem w modelu Mercedes-Benz został ulepszony, zewnętrzna i wewnętrzna część GLE 53 została zaktualizowana, aby uczynić go bardziej atrakcyjnym dla klientów. GLE Coupe jest teraz bezpieczniejsze niż wcześniej, dzięki specyficznym funkcjom, które producent zainstalował w tym samym czasie.
Niemiecki producent samochodów dotrzymał obietnicy, aby wygląd GLE Coupe pozostał nowoczesny, a jednocześnie łatwo było go zidentyfikować jako prawdziwego reprezentanta marki AMG. Na przednim pasie pojawił się więc grill Panamericana z pionowymi chromowanymi szczelinami. Jedną z najbardziej widocznych różnic w porównaniu do jego poprzednika były reflektory multibeam-LED z czterema blokami świateł. Do przerobionego dolnego zderzaka dodano również większy spoiler dolny. GLE 53 zyskało także nowe lampy tylne LED z poziomym oświetleniem z tyłu. Duży SUV miał cztery owalne rury po bokach tylnego dyfuzora.
Producent wymienił przestarzały podwójny wyświetlacz na desce rozdzielczej na ulepszony model wewnątrz. Ta sama tafla szkła stanowiła pokrywę dla obu wyświetlaczy—tego do systemu informacyjno-rozrywkowego i panelu instrumentów—zapewniając spójny wygląd. Jednak tylko ten drugi miał funkcję dotykową. Jak można się było spodziewać, AMG dostarczyło specyficzne dla marki funkcje w systemie MBAUX, które oferowały więcej informacji na temat ustawień i osiągów pojazdu.
Firma zamontowała pod maską silnik o pojemności trzech litrów i rzędowej szóstce, który generował 435 koni mechanicznych (429 KM). Moc była rozdzielana na wszystkie cztery kąty za pośrednictwem dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Wszechstronność: Mercedes-Benz GLE oraz jego sportowa wersja, GLE Coupé, nadają się zarówno dla rodzin i w czasie wolnym, jak i na długie podróże czy transport ładunków. 4MATIC, który standardowo występuje w Europie, zapewnia możliwość poruszania się nawet w trudnych warunkach trakcyjnych lub w terenie, na wzniesieniach do 100 procent. Uciąg do 3,5 tony umożliwia holowanie przyczepy konnej, cennego klasyka lub większej przyczepy kempingowej.
Mercedes-Benz zaktualizował teraz wygląd zewnętrzny, wnętrze, technologię i wyposażenie modelu wprowadzonego na rynek w 2018 roku. Zaktualizowane modele trafią do dealerów w Europie od lipca 2023 roku. Oferta silników jest teraz w pełni zasilana elektrycznie. Obejmuje to hybrydy mild z systemem 48-woltowym oraz zintegrowanym generatorem rozruchowym (ISG), a także hybrydy plug-in czwartej generacji. Większość modeli ma teraz więcej mocy niż ich poprzednie wersje. Największy wzrost to 30 kW w modelu GLE 400 e 4MATIC.
Pakiet asystentów jazdy zawiera dodatkowe udoskonalone funkcje, na przykład dla systemu Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steering Assist oraz Traffic Sign Assist. Pakiet Parking z kamerą 360° wspiera kierowcę podczas manewrowania w miejsca parkingowe równoległe i prostopadłe. Nową funkcją jest także „przezroczysta maska”. Po aktywacji programu jazdy w terenie, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przodem pojazdu – co znacznie ułatwia jazdę w stromym terenie. Przydatne funkcje do holowania obejmują asystenta manewrowania przyczepą, zaktualizowane menu przyczepy na centralnym wyświetlaczu oraz planer trasy dla przyczepy. Można go używać do znajdowania zoptymalizowanych tras podczas podróży z przyczepą.
Historia GLE rozpoczęła się od modelu M-Class. Dzięki niemu Mercedes-Benz wprowadził segment premium SUV w 1997 roku. Globalny sukces trwał z modelem GLE wprowadzonym na rynek w 2015 roku. Obecna generacja modeli pojawiła się w 2018 roku. GLE i GLE Coupé są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Tuscaloosa (USA).
Wyposażenie: zaprojektowane do jazdy w terenie i holowania przyczepy
Większość kierowców GLE porusza się tylko po utwardzonych drogach lub w łatwym do umiarkowanie trudnym terenie. Mercedes-Benz z tego powodu zaktualizował zakres Pakietu Inżynieryjnego Off-Road, aby móc go oferować w znacznie niższej cenie dla modeli GLE z silnikiem spalinowym. W skład komponentów wchodzi osłona podwozia oraz, w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC (opcjonalne), o 30 milimetrów większa prześwit.
„Tryb Off-Road” w obecnej generacji MBUX przeprowadza specjalne informacje takie jak nachylenie, kąt przechyłu, kompas i kąt skrętu w wizualne doświadczenie. W połączeniu z opcjonalnym Pakietem Parkingowym z kamerą 360° oferuje funkcję „przezroczystej maski”. Gdy aktywowany jest tryb Off-Road, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przodem pojazdu, w tym przednie koła i ich położenie. Widok jest tworzony na podstawie obrazów z kamery 360°. „Przezroczysta maska” jest niezwykle pomocna: umożliwia kierowcy lepsze rozpoznawanie przeszkód takich jak duże kamienie czy głębokie dziury na drodze. Funkcja ta również oferuje zalety podczas jazdy po rampach lub wystających elementach.
GLE odciąża jeszcze bardziej: napęd na wszystkie koła i zębatka przystosowana do trakcji umożliwiają dużą zdolność holowania do 3,5 tony oraz nacisk na zaczep do 140 kg. W pełni elektryczne sprzęgło przyczepy jest szczególnie wygodne: za pomocą przycisku w pokrywie bagażnika lub panelu na centralnym wyświetlaczu, zaczep kulowy wraz z gniazdem do elektryki przyczepy jest wysuwany spod samochodu jednym naciśnięciem przycisku i automatycznie blokowany w pozycji roboczej. Po użyciu, wraca z powrotem na swoje miejsce za zderzakiem równie łatwo. Specjalna funkcja przewidziana jest również dla tych, którzy nie używają sprzęgła do holowania przyczepy, ale na przykład do przewozu rowerów: sprzęgło przyczepy ma dwie dodatkowe śruby na zaczepie kulowym, aby bezpiecznie przewozić odpowiedni bagażnik rowerowy. Jego nośność wynosi 100 kg – co oznacza, że również e-rowery mogą być zabierane.
Nowością w GLE i GLE Coupé jest planer trasy dla systemu nawigacji: na centralnym wyświetlaczu pasażerowie mogą planować trasy odpowiednie do jazdy z wcześniej zdefiniowaną przyczepą, które nie wymagają dużych objazdów ani strat czasowych. Między innymi brane są pod uwagę szerokości i wysokości trasy oraz ograniczenia wagowe. Przyczepa definiowana jest za pomocą menu przyczepy w MBUX. To automatycznie pojawia się, gdy przyczepa jest elektrycznie podłączona do pojazdu. Klienci mogą wybierać między bagażnikami rowerowymi a dwoma rozmiarami przyczep. Mogą również ustawić prędkość – w Niemczech na przykład 80 lub 100 km/h. Planer trasy dla przyczepy uwzględnia te informacje. Szczególnie wygodne: Asystent Znaków Drogowych wyświetla tylko prędkości dozwolone dla połączenia samochód/przyczepa. A jeśli aktywowane są DISTRONIC i Active Speed Limit Assist, pojazd teraz przyspiesza tylko do odpowiedniego limitu prędkości.
Rozszerzony Asystent Manewrowania Przyczepą teraz działa w oparciu o system kamery, przez co jest również odpowiedni dla przyczep z własnym urządzeniem stabilizującym ruchy boczne. Ponadto, system asystujący sprawia, że manewrowanie przyczepą staje się jeszcze łatwiejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. System automatycznie reguluje kąt skrętu pojazdu holującego do prędkości 5 km/h i wzniesienia do 15 procent. Jest także zintegrowany z MBUX i można go obsługiwać intuicyjnie za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz stabilizacji zestawu podczas cofania, system może także prowadzić go wokół dowolnych zakrętów o kącie do 90 stopni. Kierowanie pojazdem holującym odbywa się automatycznie, aby utrzymać wybrany kąt. To pozwala na dokładniejsze ustawienie przyczepy. Kierowcy mogą również wybrać odpowiednią funkcję, gdy przyczepa osiągnie żądany kierunek i trzeba cofnąć w linii prostej. Cały proces manewrowania można śledzić z różnych perspektyw kamery na centralnym wyświetlaczu. Dynamiczne linie prowadzące pokazują drogę przed sobą i szerokość pojazdu. System musi być chwilowo przeszkolony. Jednak nie są potrzebne żadne oznaczenia na przyczepie do wizualnego pomiaru długości zaczepu. Asystent Manewrowania Przyczepą jest opcjonalnym dodatkiem i może być również odblokowany jako aktualizacja „Over the Air” (OTA) po zakupie GLE.
Dzięki ulepszonym czujnikom otoczenia, systemy parkowania dają kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas manewrowania. Zintegrowane w MBUX, mogą być obsługiwane bardziej intuicyjnie i szybko. W przeciwieństwie do modelu poprzedniego, Active Steering Assist pozostaje teraz aktywne w trybie holowania. System automatycznie pomaga kierowcy w utrzymaniu toru jazdy, nawet podczas lekkiego zakręcania.
Design zewnętrzny: nowe znaki świetlne dzienne
Szereg szczegółowych zmian w wyglądzie zewnętrznym nadaje SUV-owi GLE i GLE Coupé wyraźnie nowoczesny wygląd. Nowy przedni zderzak zapewnia większą obecność wizualną. Dwa poziome żaluzje z chromowanymi wstawkami przebiegają przez kratkę chłodnicy GLE. Kratka zewnętrznych wlotów powietrza zyskała poziomą chromowaną żaluzję.
Charakterystyczny dla Mercedes-Benz jest tzw. punkt świetlny w reflektorach. Przy standardowych reflektorach LED High-Performance dwa punkty świetlne uzupełniają charakterystyczny znak świetlny dzienny, podczas gdy przy opcjonalnych MULTIBEAM LED są cztery punkty świetlne. Projektanci zaktualizowali również wnętrze tylnych świateł: w GLE znak świetlny tworzą dwa poziome bloki, a w GLE Coupé dwa pasy.
Linia AMG w wersji zewnętrznej jest teraz standardem w GLE Coupé. Elementy tej linii obejmują diamentową kratkę z wzorem Mercedes-Benz w chromie, przedni zderzak AMG z chromowaną listwą, boczne panele progowe AMG oraz obudowy nadkoli w kolorze nadwozia, a także tylny zderzak AMG z wstawkiem w stylu dyfuzora.
Świeże dodatki do palety kolorów tych dwóch SUV-ów to metaliczny niebieski sodalit i solidny szary MANUFAKTUR. Dwa aerodynamicznie zoptymalizowane lekkie alufelgi w rozmiarach 19 i 20 cali dopełniają wybór dla GLE. Charakteryzują się wysokim połyskiem i pięcioramiennym designem. Zewnętrzna linia AMG ma również nowy wzór kół 21 cali. Oświetlenie ambientowe z animowaną projekcją wzoru Mercedes-Benz dostępne jest jako nowy opcjonalny dodatek.
Wnętrze: z drobnymi detalami z Mercedes-Maybach GLS i Mercedes S-Class
Nową cechą GLE i GLE Coupé jest najnowszej generacji kierownica z powierzchniami sensorowymi na poziomych ramionach. Dzięki tym elementom dotykowym po obu stronach kierowca może obsługiwać wyświetlacze kierowcy i centralny z kierownicy.
Szczególnym elementem przyciągającym wzrok we wnętrzu jest chromowany wygląd centralnych i bocznych wentylacji. Wcześniej były one wykończone na czarno, ale teraz szczeble są galwanizowane w prawdziwym metalu, podobnie jak w Mercedes-Maybach GLS. Do palety kolorów wnętrza dodano kombinacje wyposażenia catalana beige/czarny (GLE SUV) i bahia brown/czarny (GLE SUV i GLE Coupé). Czarno/klasyczny czerwony wykończenia dostępne wyłącznie dla coupé i w połączeniu z linią AMG są szczególnie sportowe.
Zakres wykończeń nadal jest szeroko zróżnicowany między klasycznymi a progresywnymi. Znany z Mercedes-Maybach GLS i teraz również dostępny dla GLE SUV i GLE Coupé jest wykończenie „MANUFAKTUR czarny lakier fortepianowy płynących linii”. Jeśli wybrane będą czarne akcenty, siedzenia dostępne są w wykończeniu ze skóry nappa. W przypadku oświetlenia ambientowego, można wybrać te same kolory i palety kolorów, co w klasie S. Dwa porty USB (opcjonalny dodatek) o mocy 100 W są dostępne w tylnym podłokietniku jako praktyczne opcje ładowania.
High-endowy system audio Burmester® surround sound system, który teraz również oferuje osobiste ustawienia dźwięku oraz immersyjne wrażenia dźwiękowe Dolby Atmos. Dzięki usłudze „Online Music” Mercedes-Benz kompleksowo zintegrował wiele dostawców streamingu muzyki z systemem infotainment MBUX. 13 głośników, 13 oddzielnych kanałów wzmacniaczy oraz moc systemu wynosząca 590 watów to kolejne cechy systemu audio Burmester® surround sound.
Nowością jako opcjonalny dodatek jest ENERGIZING AIR CONTROL. System monitoruje jakość powietrza za pomocą sensorów jakości powietrza i cząsteczek stałych. Dwustopniowa koncepcja filtrów redukuje cząsteczki stałe oraz dużą część innych składników zanieczyszczających. W zależności od wartości pomiarowej, pojazd inteligentnie przełącza się między trybami świeżego powietrza a recyrkulacji powietrza.
Najnowsza generacja MBUX: intuicyjna obsługa i zdolność uczenia się
Dzięki drugiej generacji systemu infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), GLE i GLE Coupé są teraz również na czasie. Wnętrze pojazdu staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie poczyniły ogromne postępy: liczne funkcje pojazdu i komfortu można kontrolować na ekranach LCD w znakomitych widokach. Rozmiary wyświetlaczy kierowcy i centralnego, każdy o przekątnej 12,3 cala, zostały zachowane. Centralny wyświetlacz można obsługiwać bezpośrednio i wygodnie jako ekran dotykowy. Apple Car Play i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo.
Wyświetlacze kierowcy i centralny oferują holistyczne, estetyczne doświadczenie. Prezentują informacje w zorganizowany i jasno zdefiniowany sposób. Wygląd można dostosować za pomocą trzech stylów wyświetlania (klasyczny, sportowy, dyskretny) oraz czterech trybów (nawigacja, asysta, serwis, off-road).
Hej Mercedes: coraz bardziej zaawansowany asystent głosowy
Asystent głosowy „Hej Mercedes” staje się coraz bardziej interaktywny i zdolny do uczenia się, aktywując usługi online w aplikacji Mercedes me. Ponadto pasażerowie mogą wywoływać pewne działania nawet bez użycia słowa aktywującego „Hej Mercedes”. Należą do nich na przykład odbieranie połączenia telefonicznego. Hej Mercedes wyjaśnia również funkcje pojazdu po usłyszeniu komendy „Pomoc” i udziela pomocy, gdy zapytasz, jak połączyć smartfon przez Bluetooth lub gdzie można znaleźć apteczkę pierwszej pomocy. Hej Mercedes rozpoznaje nawet położenie pasażerów. Co więcej, inne funkcje pojazdu, takie jak oświetlenie wnętrza czy zasłony, można teraz również sterować za pomocą komendy głosowej.
Smart Home: komfort obsługi na odległość
Dzięki funkcji MBUX Smart Home GLE SUV i GLE Coupé stają się mobilnym centrum sterowania dla domu. Smart Home odnosi się do WLAN, czujników i aktuatorów, które sprawiają, że dom staje się coraz bardziej inteligentny i komunikatywny: temperatura i światła, rolety i urządzenia elektryczne mogą być zdalnie monitorowane i kontrolowane. Czujniki ruchu i kontakty okienne informują użytkownika o mile widzianych lub nieproszonych gościach.
„Hej Mercedes, czy ktoś jest teraz w moim domu?” „Sprawdziłem. Ostatni zarejestrowany ruch był w kuchni godzinę temu.” Umożliwia to prowadzenie rozmów między pasażerami a Smart Home za pośrednictwem Asystenta Głosu MBUX. Funkcja MBUX Smart Home obsługuje wiele urządzeń od głównych dostawców Smart Home. Możesz adresować lampy, gniazdka, termostaty, żaluzje i rolety, czujniki ruchu oraz kontakty drzwiowe lub okienne, a także czujniki temperatury. Dzięki temu, integracja Smart Home w MBUX może pomóc w redukcji zużycia energii w domu.
Aktualizacje „Over-the-air” (OTA): najnowsze oprogramowanie
Gdy tylko nowe aktualizacje oprogramowania dla GLE lub GLE Coupé staną się dostępne od Mercedes-Benz, w MBUX pojawia się komunikat. Aktualizacja jest pobierana i instalowana w tle. Użytkownik musi następnie wyrazić zgodę na aktywację aktualizacji. Nowe funkcje mogą być także przesyłane do już sprzedanych pojazdów przez aktualizacje „Over-the-Air”. Aby przesłać dane, Mercedes-Benz polega na technologii komunikacji mobilnej i module komunikacyjnym zainstalowanym w pojeździe ze względu na wysoki standard bezpieczeństwa.
Użytkownicy pojazdów mogą również wzbogacić swoje doświadczenia o nowe funkcje w sklepie Mercedes me, takie jak usługi streamingowe muzyki lub In-Car-Office. Usługi subskrypcyjne mogą być również odnawiane lub dodawane bezpośrednio online w sklepie Mercedes me.
Napęd: systematyczna elektryfikacja
Dzięki mild hybrydom z technologią 48-woltową i zintegrowanemu generatorowi rozruchowemu oraz hybrydom plug-in, GLE SUV i GLE Coupé są teraz w pełni elektryfikowane. Hybrydy plug-in zostały zaktualizowane do najnowszej, czwartej generacji.
Hybrydy plug-in mają trwały wirnik o mocy 100 kW i oferują moc systemową do 280 kW oraz moment obrotowy do 750 Nm. Dzięki nieco zwiększonym zasięgom elektrycznym do 109 kilometrów według WLTP, większość codziennych przejazdów można pokonać wyłącznie elektrycznie. Ulepszony program napędu hybrydowego zapewnia tryb jazdy elektrycznej na najodpowiedniejszych odcinkach trasy. Na trasach w obszarach miejskich, na przykład, GLE priorytetyzuje jazdę elektryczną. Dzięki programowi jazdy w terenie, hybrydy plug-in mogą teraz również jeździć elektrycznie w terenie.
W modelach hybryd plug-in znajduje się teraz ładowarka 11 kW do ładowania z domowego prądu zmiennego lub trójfazowej stacji ładowania. Dodatkowo, na życzenie dostępna jest opcjonalna ładowarka DC o mocy 60 kW.
Większość modeli ma teraz więcej mocy niż ich poprzednie wersje. Największy wzrost to 30 kW w modelu GLE 400 e 4MATIC.
Historia sukcesu: zakład w Tuscaloosa
Kiedy zakład został założony w 1995 roku, lokalizacja była pierwszym dużym zakładem Mercedes-Benz poza Niemcami. Około dwie trzecie rocznej produkcji jest eksportowane – dzięki czemu Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) znajduje się w czołówce największych eksporterów motoryzacyjnych w USA. Od 1997 roku z linii montażowej zakładu w Tuscaloosa zjechało około czterech milionów pojazdów. W samym 2021 roku było to około 260 tysięcy SUV-ów.
Zakład w Tuscaloosa korzysta z nowoczesnych, cyfrowych, zrównoważonych, efektywnych i elastycznych metod produkcji. Miejsce to naśladuje wzór Fabryki 56 w Sindelfingen, która symbolizuje przyszłość produkcji motoryzacyjnej w Mercedes-Benz. Mercedes-Benz zainwestował we wczesną fleksyjną produkcję i również zastosował nowoczesny cyfrowy ekosystem produkcyjny MO360. Umożliwia to Mercedes-Benz w Tuscaloosa produkcję modeli z silnikami spalinowymi, hybrydami plug-in i w pełni elektrycznymi w dużych ilościach jednocześnie.
Zwiększone wyposażenie i świeży design dla Mercedes-AMG GLE SUV i GLE Coupé
Mercedes-AMG modernizuje swoje udane modele GLE SUV i Coupé, aby przygotować się do kolejnego cyklu modelowego. Z przodu można je rozpoznać po nowo zaprojektowanych diodowych światłach dziennych. Modele ’53’ zyskują również zmodyfikowany przedni zderzak z wyrazistymi bocznymi wlotami powietrza w kształcie skrzydeł odrzutowca. Dzięki temu potężnemu wyglądowi, wizualnie przybliżają się do modeli ośmiocylindrowych. Z tyłu znajdują się zmienione diodowe światła tylnie. Do palety kolorów dodano dwa nowe kolory: szary uniwersalny i niebieski metaliczny sodalit. Dodatkowo, przednia osłona teraz również nosi znak AMG zamiast gwiazdy Mercedesa – znak rozpoznawczy dla wszystkich przyszłych pojazdów AMG. Nowe 22-calowe felgi odlewne w dziesięcioramiennym designie są standardem w modelu GLE63 S 4MATIC+ Coupé i dostępne jako opcja dla pozostałych modeli.
Świeże kolory dla tapicerki siedzeń
We wnętrzu GLE53 4MATIC+ Coupé oraz w dwóch modelach ’63’ fotele AMG są dostępne tylko z tapicerką skórzaną. Nowością jest tutaj schemat kolorów w odcieniach brązu bahia/czarnym lub beżowym macchiato/czarnym. Dla elementów wykończenia dostępne jest teraz również opcjonalne drewno limonkowe w wysokim połysku. Na życzenie dostępne są również włókno węglowe AMG lub wysoki połysk czarnego lakieru fortepianowego MANUFAKTUR z dekoracyjnymi liniami. Nowe modele Mercedes-AMG GLE korzystają również z najnowszej generacji MBUX: specyficzny dla AMG design wyświetlacza sprawia, że doświadczenie marki jest jeszcze bardziej bezpośrednie.
Znacząco bardziej bogate wyposażenie standardowe
Innym ważnym aspektem jest logika oferty, która jest bardzo precyzyjnie dostosowana do często wyrażanych życzeń klientów. W rezultacie wyposażenie standardowe jest znacznie bardziej rozbudowane niż w przypadku poprzedniego modelu. W przypadku GLE53 4MATIC+ SUV już obejmuje elektryczne panoramiczne otwierane okno dachowe, podgrzewane przednie fotele, adaptacyjne wysokie światła oraz integrację ze smartfonem. W skład dalszych funkcji tego modelu wchodzą aktywowany system wydechowy AMG Performance, system dźwiękowy Burmester, Pakiet Memory, 360-stopniowy parking pilot, Pakiet KEYLESS-GO oraz asystent martwego pola. Najnowsza generacja kierownicy AMG Performance również jest zawsze w standardzie. Okrągłe przyciski kierownicy AMG zachwycają swoimi doskonałymi wyświetlaczami i intuicyjną logiką obsługi. Pozwalają na kontrolowanie ważnych funkcji jazdy oraz wszystkich trybów jazdy bez odrywania rąk od kierownicy. Opcjonalnie dostępne jest również podgrzewanie koła kierownicy, które może być też dostępne w wyglądzie włókna węglowego.
W GLE53 4MATIC+ Coupé wyposażenie standardowe jest jeszcze bardziej rozbudowane: tutaj klimatyzacja dla przednich foteli, funkcja MBUX Augmented Reality oraz reflektory MULTIBEAM LED są również w standardzie. Ta konfiguracja z fabryki odnosi się również do GLE63 S 4MATIC+ SUV. W GLE63 S 4MATIC+ Coupé klienci mogą również cieszyć się korzyściami z Pakietu AIR-BALANCE, multikonturowych przednich foteli oraz wyświetlacza head-up. Dodatkowe funkcje standardowe obejmują MBUX Interior Assistant, podgrzewane uchwyty na kubki oraz projektor logo z animacją specyficzną dla AMG przy otwieraniu przednich drzwi.
Elektryfikowane silniki i zmodyfikowane zawieszenie
GLE53 4MATIC+ łączy sportowość z wysokim poziomem codziennej praktyczności. Wygląd zewnętrzny emanuje większą klasą AMG niż kiedykolwiek. Bazą sportowego doświadczenia jazdy jest niezmieniony silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,0 litra z podwójną turbosprężarką mocą 320 kW (435 KM). Dzięki aktualizacji oprogramowania i większej turbosprężarce, dział rozwoju AMG zwiększył maksymalny moment obrotowy z 520 Nm do 560 Nm. Ponadto silnik teraz reaguje na polecenia jazdy z większą spontanicznością i dodaną zwrotnością. Przyspieszenie od zera do 100 km jest również bardziej dynamiczne w 5.0 sekundy (wcześniej 5.3 sekundy).
GLE63 S 4MATIC+ to czysta wydajność jazdy AMG – niezależnie od terenu. Przyciąga klientów, którzy nie uznają kompromisów. Tutaj ekstremalna sportowość łączy się z dobrymi właściwościami jazdy w terenie oraz niezawodnością w codziennym użytkowaniu. W modelach ’63’ sprawdzony silnik AMG 4.0-litra V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) zapewnia mocne przyspieszenie. Na życzenie klienci modeli ’53’ mogą również zamówić zawieszenie z modeli GLE63 S 4MATIC+. Precyzyjne dostosowanie oprogramowania do konfiguracji ESP®, elektronicznie kontrolowanego mechanizmu różnicowego na tylnej osi, w pełni zmiennego napędu 4MATIC+ oraz systemu kontroli zawieszenia zapewnia dynamiczne, dominujące doświadczenie jazdy dla wszystkich modeli.
Wszystkie silniki elektryfikowane są za pomocą Zintegrowanego Generatora Rozruchowego (ISG) oraz 48-woltowego systemu elektrycznego. ISG łączy starter i alternator w jedno potężne silnik elektryczny i jest instalowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. ISG pełni również funkcje hybrydowe. Należą do nich wspomaganie, regeneracja, przesunięcie punktu obciążenia, pływanie oraz niemal niezauważalne ponowne uruchamianie silnika podczas funkcji start/stop.