Mercedes-AMG zaprezentowało odświeżony model GLE 63 S w lutym 2023 roku, mniej niż trzy lata po premierze tego modelu w ofercie producenta.
Po tym jak Mercedes-Benz postanowił przekształcić dawny dział AMG w osobną markę, niektóre pojazdy były produkowane na tych samych liniach montażowych. Obie wersje, Benz i AMG, otrzymały jednoczesne odświeżenie; tak było w przypadku modelu GLE 2023, który zadebiutował równocześnie w obu wersjach nadwozia i pod markami obu producentów. Jednak jeśli coś różniło GLE 63 S od jego słabszych wersji, to potężny silnik V8 z turbodoładowaniem.
Na zewnątrz, przód pojazdu wyglądał całkiem podobnie do poprzednika, z wyjątkiem centralnego znaczka w satynowo-srebrnym wykończeniu i pojedynczego okręgu wokół trójramiennej gwiazdy na środkowej części kratki Panamericana. Dodatkowo standardowo zamontowane 22-calowe felgi aluminiowe odsłoniły duże tarcze hamulcowe. Na koniec, GLE 63 S wyposażono w zmienione tylnie światła LED, które miały górną linię przechodzącą od bocznych paneli do klapy bagażnika.
Wewnątrz, sportowy SUV chwalił się skórzanym wnętrzem i nowymi schematami kolorystycznymi, takimi jak brązowa/czarna Bahia oraz beżowa/czarna Macchiato. Ponadto na liście opcji znalazły się drewno limonkowe i brąz w wysokim połysku. Na szczycie deski rozdzielczej umieszczono dwa 12,3-calowe ekrany, jeden dla zestawu wskaźników, a drugi dla jednostki infotainment MBAUX. Ta sama tafla szkła pokrywała oba ekrany, tworząc spójną formę.
Pod maską, silnik bi-turbo V8 generował 612 KM (608 PS) i był połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT. Dodatkowo, GLE 63 S standardowo wyposażono w ograniczone poślizgi tylnego dyferencjału.
Wszechstronny: Mercedes-Benz GLE oraz jego sportowy odpowiednik, GLE Coupé, są równie odpowiednie dla rodzin i wypoczynku, jak i długich podróży czy transportu ładunków. Standardowy napęd 4MATIC, dostępny w Europie, zapewnia możliwość przejazdu nawet w trudnych warunkach trakcyjnych lub w terenie, na stokach o nachyleniu do 100 procent. Możliwość holowania do 3.5 tony pozwala na ciągnięcie przyczepy dla koni, cennego klasyka samochodowego lub większego karawanu.
Mercedes-Benz zaktualizował teraz wygląd zewnętrzny, wnętrze, technologię i wyposażenie modelu wprowadzonego na rynek w 2018 roku. Zaktualizowane modele trafią do dealerów w Europie od lipca 2023 roku. Oferta silników została w pełni zelektryfikowana. Obejmuje ona mild hybridy z systemem 48-woltowym i zintegrowanym generatorem rozruchowym (ISG), a także hybrydy typu plug-in czwartej generacji. Większość modeli ma teraz większą moc niż ich poprzednie wersje. Największy wzrost mocy o 30 kW otrzymał GLE 400 e 4MATIC.
Pakiet Asystenta Kierowcy zawiera dodatkowo ulepszone funkcje, takie jak Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steering Assist i Traffic Sign Assist. Pakiet Parkingowy z kamerą 360° wspiera kierowcę podczas manewrowania na parkingu prostopadłym i równoległym. Nową funkcją jest „przezroczysta maska”. Gdy aktywowany jest program jazdy w terenie, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przodem pojazdu, co znacznie ułatwia jazdę w stromej nawierzchni. Użyteczne funkcje do holowania obejmują Trailer Manoeuvring Assist, zaktualizowane menu przyczepy w centralnym wyświetlaczu oraz planista trasy dla przyczepy. Może on służyć do wyszukiwania zoptymalizowanych tras podczas podróży z przyczepą.
GLE wywodzi się z klasy M. Dzięki niemu Mercedes-Benz wprowadził segment premium SUV w 1997 roku. Globalny sukces kontynuowany był przez wprowadzenie modelu GLE w 2015 roku. Obecna seria modeli pojawiła się w 2018 roku. GLE oraz GLE Coupé są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Tuscaloosa (USA).
Wyposażenie: zaprojektowane do użytkowania w terenie i holowania przyczepy
Większość kierowców GLE porusza się jedynie po utwardzonych drogach lub w łatwym do umiarkowanie trudnym terenie. Mercedes-Benz z tego powodu ponownie zorganizował zakres Pakietu Off-Road Engineering, aby móc go oferować po znacznie niższej cenie dla modeli GLE z silnikami spalinowymi. W skład komponentów wchodzi osłona przeciwnajazdowa oraz, w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC, 30 mm większa prześwit.
Tryb „Off-Road” w aktualnej generacji MBUX zmienia specjalne informacje, takie jak nachylenie, kąt przechyłu, kompas i kąt skrętu w wizualne doświadczenie. Wraz z opcjonalnym Pakietem Parkingowym z kamerą 360°, oferuje funkcję „przezroczystej maski”. Gdy tryb Off-Road jest aktywny, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przodem pojazdu, w tym przednich kół i ich pozycji skrętu. Widok składa się z obrazów z kamery 360°. „Przezroczysta maska” jest niezwykle pomocna: umożliwia kierowcy lepsze dostrzeganie przeszkód, takich jak duże kamienie czy głębokie doły na drodze. Funkcja ta przynosi również korzyści podczas jazdy przez rampy lub wzniesienia.
GLE osiąga jeszcze więcej: napęd na wszystkie koła i przełożenie zaprojektowane do uzyskania trakcji umożliwiają wysoką zdolność holowania wynoszącą do 3.5 tony i nacisk na hak wynoszący do 140 kg. W pełni elektryczne złącze przyczepy jest szczególnie wygodne: za pomocą przycisku w klapie bagażnika lub panelu na wyświetlaczu centralnym, kula haka wraz z gniazdem do elektryki przyczepy jest automatycznie wysuwana spod pojazdu i blokowana w pozycji roboczej. Po użyciu chowa się z powrotem do pozycji spoczynkowej za zderzakiem równie łatwo. Specjalna funkcja przewidziana jest również dla tych, którzy nie korzystają z zaczepu do holowania przyczepy, ale na przykład do przewozu rowerów: zaczep przyczepy ma dwa dodatkowe śruby na kulce haka, aby bezpiecznie przewozić odpowiedni bagażnik rowerowy. Jego ładowność wynosi 100 kg – co oznacza, że e-rowery również można zabrać ze sobą.
Nowością w GLE i GLE Coupé jest planista trasy dla systemu nawigacyjnego: na centralnym wyświetlaczu pasażerowie mogą planować trasy odpowiednie do jazdy z wcześniej zdefiniowaną przyczepą, unikając dużych objazdów czy strat czasowych. Uwzględniane są między innymi szerokości i wysokości trasy oraz ograniczenia wagowe. Przyczepa jest definiowana za pomocą menu przyczepy w MBUX. To automatycznie pojawia się, gdy przyczepa jest elektrycznie podłączona do pojazdu. Klienci mogą wybierać między bagażnikami rowerowymi a dwoma rozmiarami przyczep. Mogą również ustawić prędkość – na przykład w Niemczech, 80 lub 100 km/h. Planista trasy dla przyczepy uwzględnia te informacje. Szczególnie wygodne: Asystent Znaków Drogowych wyświetla tylko prędkości dozwolone dla kombinacji samochód/przyczepa. A jeśli aktywowane są DISTRONIC i Asystent Ograniczenia Prędkości, pojazd teraz przyspiesza tylko do odpowiedniej prędkości.
Rozszerzony Asystent Manewrowania Przyczepy teraz działa za pomocą systemu opartego na kamerze, dzięki czemu jest również odpowiedni dla przyczep z własnym urządzeniem stabilizacyjnym przeciwko ruchom oscylacyjnym. Ponadto system asystujący sprawia, że manewrowanie z przyczepą staje się łatwiejsze, bardziej wygodne i bezpieczniejsze. System automatycznie reguluje kąt skrętu pojazdu holowniczego do prędkości 5 km/h i nachylenia wzniesienia do 15 procent. Jest także zintegrowany z MBUX i można go obsługiwać intuicyjnie za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz stabilizacji kombinacji podczas cofania, system może również prowadzić ją wokół swobodnie wybieranych zakrętów o kącie do 90 stopni. Skręt pojazdu holowniczego jest automatyczny, aby wybrany kąt był utrzymywany. Pozwala to na dokładniejsze umiejscowienie przyczepy. Kierowcy mogą również wybrać odpowiednią funkcję po osiągnięciu przez przyczepę pożądanej pozycji i potrzebie cofania w linii prostej. Cały proces manewrowania można śledzić z różnych perspektyw kamer na centralnym wyświetlaczu. Dynamiczne linie prowadzące pokazują drogę przed i szerokość pojazdu. System musi być krótko przeszkolony. Nie są wymagane żadne oznaczenia na przyczepie do wizualnego pomiaru długości zaczepu. Asystent Manewrowania Przyczepy jest opcjonalnym dodatkiem i może być również odblokowany jako aktualizacja „Over the Air” (OTA) po zakupie GLE.
Dzięki ulepszonym czujnikom otoczenia, systemy parkingowe oferują kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas manewrowania. Zintegrowane w MBUX, mogą być obsługiwane bardziej intuicyjnie i szybciej. W przeciwieństwie do modelu poprzedniego, Active Steering Assist pozostaje aktywowany w trybie holowania. System automatycznie pomaga kierowcy pozostać na pasie, nawet podczas lekkich zakrętów.
Wygląd zewnętrzny: nowe znaki świetlne do jazdy dziennej
Szereg szczegółowych zmian w wyglądzie zewnętrznym nadaje SUV-owi GLE i GLE Coupé wyraźnie nowoczesny wygląd. Nowy przedni zderzak zapewnia większą obecność wizualną. Dwa poziome żaluzje z wstawkami chromowanymi biegną przez kratkę chłodnicy GLE. Kratka zewnętrznych wlotów powietrza otrzymała poziomą chromowaną listwę.
Tzw. flare świetlny w reflektorach jest charakterystyczny dla Mercedes-Benz. W standardowych lampach LED High-Performance dwa punkty świetlne uzupełniają charakterystyczny znak świetlny do jazdy dziennej, a w opcjonalnym MULTIBEAM LED są cztery punkty świetlne. Projektanci zaktualizowali również wnętrze tylnych świateł: w GLE, znak świetlny tworzy dwa poziome bloki, w GLE Coupé to dwie listwy.
Linia AMG zewnętrzna jest teraz standardem w GLE Coupé. Elementy tej linii to diamentowa kratka z wzorem Mercedes-Benz w kolorze chromu, przedni zderzak AMG z chromowaną listwą, boczne panele AMG oraz wykończenie nadkoli w kolorze pojazdu, a także tylny zderzak AMG z wkładką w stylu dyfuzora.
Nowymi kolorami w palecie tych dwóch SUV-ów są metallic sodalitowy niebieski oraz MANUFAKTUR alpejski szary matowy. Dwa zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki lekkie felgi ze stopów w rozmiarze 19 i 20 cali uzupełniają wybór opcji dla GLE. Charakteryzują się one wykończeniem o wysokim połysku i pięcioramienną konstrukcją. Linia AMG zewnętrzna zawiera również nowy projekt felgi w rozmiarze 21 cali. Oświetlenie ambientowe z animowaną projekcją wzoru Mercedes-Benz jest dostępne jako nowy opcjonalny dodatek.
Wnętrze: z finezyjnymi detalami z Mercedes-Maybach GLS i Mercedes S-Class
Nowością w GLE i GLE Coupé jest najnowszej generacji koło kierownicy z powierzchniami czujnikowymi na poziomych ramionach. Dzięki tym elementom dotykowym z prawej i lewej strony kierowca może obsługiwać wyświetlacze kierowcy i centralne z poziomu koła kierownicy.
Wyrazistą cechą wnętrza jest chromowany wygląd centralnych i bocznych wentylacji. Wcześniej były one wykończone na czarno, ale teraz listwy są galwanizowane w prawdziwym metalowym kolorze, jak w Mercedes-Maybach GLS. Do kolorystyki wnętrza dodano połączenia kolorystyczne catalana beige/czarny (GLE SUV) oraz bahia brown/czarny (GLE SUV i GLE Coupé). Czarna klasyczna czerwień dostępna wyłącznie dla coupé i w połączeniu z linią AMG jest szczególnie sportowa.
Zakres wykończeń pozostaje szeroko zróżnicowany pomiędzy klasycznymi a progresywnymi. Znana z Mercedes-Maybach GLS, a teraz również dostępna w GLE SUV i GLE Coupé, jest wykończenie „MANUFAKTUR czarny pianolacquer z płynącymi liniami”. Jeśli wybierane są czarne akcenty, fotele są dostępne w wykończeniu skórą nappa. Przy oświetleniu ambientowym można wybierać te same kolory i palety kolorów jak w S-Class. W tylnej podłokietniku dostępne są dwie porty USB (opcjonalnie) o mocy 100 W jako praktyczne opcje ładowania.
System audio Burmester® surround sound, który teraz również obejmuje osobiste ustawienia dźwięku oraz doświadczenie audio Dolby Atmos. Dzięki usłudze „Online Music” Mercedes-Benz zintegrował wielu dostawców muzyki strumieniowej w systemie infotainment MBUX. System audio Burmester® obejmuje 13 głośników, 13 oddzielnych kanałów wzmacniacza i wyjście systemowe o mocy 590 watów.
Nowością dostępną jako opcjonalny dodatek jest ENERGIZING AIR CONTROL. System monitoruje jakość powietrza za pomocą czujników jakości powietrza i cząstek stałych. Dwuetapowa koncepcja filtracji redukuje cząstki stałe oraz dużą część innych składników zanieczyszczających. W zależności od wartości pomiaru, pojazd inteligentnie przełącza się pomiędzy trybami świeżego powietrza i recyrkulacji powietrza.
Najnowsza generacja MBUX: intuicyjnie obsługiwana i zdolna do nauki
Dzięki drugiej generacji systemu infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), GLE i GLE Coupé są teraz na bieżąco. Wnętrze pojazdu staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, zarówno pod względem sprzętu, jak i oprogramowania, które zrobiły ogromne postępy: liczne funkcje pojazdu i komfortu można kontrolować na ekranach LCD w doskonałych widokach. Rozmiary wyświetlaczy kierowcy i centralnego, każdy o przekątnej 12.3 cala, zostały zachowane. Centralny wyświetlacz można obsługiwać bezpośrednio i wygodnie jako ekran dotykowy. Apple Car Play i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo.
Wyświetlacze kierowcy i centralne oferują całościowe, estetyczne doświadczenie. Przedstawiają informacje w uporządkowany i wyraźny sposób. Wygląd można spersonalizować na trzy style wyświetlania (klasyczny, sportowy, dyskretny) oraz cztery tryby (nawigacja, asysta, serwis, off-road).
Hej Mercedes: coraz bardziej wyrafinowany asystent głosowy
Asystent głosowy „Hej Mercedes” staje się bardziej interaktywny i zdolny do nauki poprzez aktywację usług online w aplikacji Mercedes me. Ponadto pasażerowie mogą wywołać określone akcje nawet bez słowa aktywującego „Hej Mercedes”. Należą do nich na przykład odbieranie połączenia telefonicznego. Hej Mercedes wyjaśnia również funkcje pojazdu po usłyszeniu komendy „Pomoc” i udziela pomocy, gdy zapytano, jak połączyć smartfona przez Bluetooth lub gdzie znaleźć apteczkę. Hej Mercedes rozpoznaje nawet pozycję pasażerów. Dodatkowo inne funkcje pojazdu, takie jak oświetlenie wnętrza czy rolety, można teraz kontrolować poleceniem głosowym.
Smart Home: wygoda obsługi zdalnej
Dzięki funkcji MBUX Smart Home GLE SUV i GLE Coupé stają się mobilnym centrum sterowania domem. Funkcja Smart Home odnosi się do WLAN, czujników i aktuatorów, które sprawiają, że dom staje się coraz bardziej inteligentny i komunikatywny: temperatura i oświetlenie, rolety i urządzenia elektryczne mogą być monitorowane i kontrolowane zdalnie. Czujniki ruchu i kontakty okienne informują użytkownika o mile widzianych lub niepożądanych gościach.
„Hej Mercedes, czy ktoś jest teraz w moim domu?” „Sprawdziłem. Ostatni wykryty ruch był w kuchni godzinę temu.” Umożliwia to prowadzenie rozmów między pasażerami a Smart Home za pośrednictwem asystenta głosowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Funkcja MBUX Smart Home wspiera wiele urządzeń od głównych dostawców Smart Home. Można zwracać się do lamp, gniazdek, termostatów, rolet i żaluzji, czujników ruchu oraz kontaktów drzwiowych lub okiennych, a także czujników temperatury. W ten sposób integracja Smart Home z MBUX może pomóc w redukcji zużycia energii w domu.
„Aktualizacje przez sieć” (OTA): najnowsze oprogramowanie
Gdy tylko nowe oprogramowanie aktualizacyjne dla GLE lub GLE Coupé stanie się dostępne od Mercedes-Benz, na MBUX pojawia się komunikat. Aktualizacja jest pobierana i instalowana w tle. Użytkownik musi następnie wyrazić zgodę na aktywację aktualizacji. Nowe funkcje mogą być również przesyłane do już sprzedanych pojazdów za pomocą aktualizacji przez sieć. Aby przesłać dane, Mercedes-Benz polega na technologii komunikacji mobilnej oraz module komunikacyjnym zainstalowanym w pojeździe, ze względu na wysoki standard bezpieczeństwa.
Użytkownicy pojazdów mogą również wzbogacić swoje doświadczenia użytkownika, dodając nowe funkcje w sklepie Mercedes me, takie jak usługi strumieniowania muzyki czy In-Car Office. Usługi subskrypcyjne mogą również być odnawiane lub nowo dodawane bezpośrednio online za pośrednictwem sklepu Mercedes me.
Napęd: systematyczna elektryfikacja
Dzięki mild hybridom z technologią 48-woltową i zintegrowanym generatorem rozruchowym, a także hybridom typu plug-in, GLE SUV i GLE Coupé zostały w pełni zelektryfikowane. Hybrydy typu plug-in zostały zaktualizowane do najnowszej, czwartej generacji.
Hybrydy typu plug-in posiadają trwale magnesowy silnik synchroniczny o mocy 100 kW i oferują moc systemową wynoszącą do 280 kW oraz moment obrotowy do 750 Nm. Dzięki nieznacznie zwiększonym zasięgom elektrycznym wynoszącym do 109 km według WLTP, większość codziennych podróży można pokonać w trybie elektrycznym. Ulepszony program napędu hybrydowego zapewnia tryb jazdy elektrycznej na najodpowiedniejszych odcinkach trasy. Na trasach w obszarach miejskich GLE priorytetowo traktuje jazdę elektryczną. Dzięki programowi jazdy w terenie hybrydy typu plug-in mogą również jeździć elektrycznie w trudnym terenie.
W modelach hybrydowych typu plug-in zainstalowano ładowarkę 11 kW do ładowania z domowej sieci AC lub trójfazowego wallboxu. Ponadto dostępna jest opcjonalna ładowarka szybka 60 kW DC.
Większość modeli ma teraz większą moc niż ich poprzednicy. Największy wzrost, o 30 kW, został osiągnięty w modelu GLE 400 e 4MATIC.
Historia sukcesu: zakład w Tuscaloosa
Gdy zakład został założony w 1995 roku, był pierwszym dużym zakładem Mercedes-Benz poza Niemcami. Około dwie trzecie rocznej produkcji jest eksportowane – co sprawia, że Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) z siedzibą tam należy do największych eksporterów samochodów w USA. Od 1997 roku z linii montażowej w Tuscaloosa zjechało około czterech milionów pojazdów. W samym 2021 roku było to około 260 000 SUV-ów.
Zakład w Tuscaloosa korzysta z nowoczesnych metod produkcji cyfrowej, zrównoważonej, efektywnej i elastycznej. Miejsce to podąża więc za wzorem Fabryki 56 w Sindelfingen, która symbolizuje przyszłość produkcji motoryzacyjnej w Mercedes-Benz. Mercedes-Benz zainwestował w elastyczną produkcję na wczesnym etapie i użył również nowoczesnego cyfrowego ekosystemu produkcyjnego MO360. Dzięki temu Mercedes-Benz w Tuscaloosa może równolegle produkować modele z silnikami spalinowymi, hybrydy typu plug-in i w pełni elektryczne pojazdy w dużych ilościach.
Dodatkowe wyposażenie oraz świeży design dla Mercedes-AMG GLE SUV i GLE Coupé
Mercedes-AMG aktualizuje swoje udane modele SUV GLE oraz Coupé w gotowości do następnego cyklu modelowego. Z przodu rozpoznawane są po nowo zaprojektowanych LED-owych światłach do jazdy dziennej. Modele ’53’ również otrzymują zrewidowany przedni zderzak z wyeksponowanymi bocznymi wlotami powietrza w kształcie skrzydła. Dzięki temu potężnemu wyglądowi wizualnie zbliżają się do modeli ośmiocylindrowych. Z tyłu znajdują się zmienione lampy tylne LED. Do palety kolorów dodano dwa nowe kolory: alpejski szary uni i sodalitowy niebieski metalik. Ponadto, przedni zderzak nosi teraz również emblematu AMG zamiast gwiazdy Mercedesa – znaku rozpoznawczego dla wszystkich przyszłych pojazdów AMG. Nowe 22-calowe felgi odlewane o dziesięcioramiennej konstrukcji są standardem w modelach GLE63 S 4MATIC+ Coupé i dostępne jako opcja w pozostałych modelach.
Nowe kolory tapicerki siedzeń
Wnętrze GLE53 4MATIC+ Coupé oraz dwa modele ’63’ oferują siedzenia AMG dostępne jedynie z tapicerką skórzaną. Nowością w tej kategorii jest kolorystyka w bahia brown/czarnym lub macchiato beige/czarnym. Dla elementów wykończeniowych, dostępny jest również w opcji drewno limonkowe w wysokim połysku. Na życzenie dostępne są również włókno węglowe AMG lub MANUFAKTUR wysoki połysk czarnego pianolakieru z dekoracyjnymi liniami. Nowe modele Mercedes-AMG GLE korzystają także z najnowszej generacji MBUX: specyficzny ekran AMG sprawia, że doświadczenie marki staje się jeszcze bardziej bezpośrednie.
Zdecydowanie bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe
Ważnym aspektem jest także logika oferty, która jest precyzyjnie dostosowana do często wyrażanych życzeń klientów. W rezultacie wyposażenie standardowe jest znacznie bardziej rozbudowane niż w poprzednim modelu. W przypadku GLE53 4MATIC+ SUV standardowo w skład wyposażenia wchodzi elektryczny panoramiczny dach, podgrzewane przednie fotele, asystent świateł drogowych Adaptive Highbeam Assist oraz integracja smartfonów. Do dalszych funkcji tego modelu należy włączany system wydechowy AMG Performance, system dźwiękowy Burmester, pakiet pamięci, Parking Pilot 360-stopniowy, pakiet KEYLESS-GO oraz asystent martwego pola. Najnowsza generacja koła kierownicy AMG jest zawsze dostępna. Okrągłe przyciski na kole kierownicy zachwycają swoimi wyświetlaczami i intuicyjną logiką obsługi. Pozwalają kontrolować ważne funkcje jazdy oraz wszystkie tryby jazdy bez opuszczania rąk z koła kierownicy. Obręcz koła kierownicy można opcjonalnie podgrzewać, a także dostępna jest w wyglądzie włókna węglowego.
W GLE53 4MATIC+ Coupé wyposażenie standardowe jest jeszcze bardziej bogate: znajduje się tu również klimatyzacja dla przednich siedzeń, funkcja rozszerzonej rzeczywistości MBUX oraz reflektory MULTIBEAM LED. Ta konfiguracja z fabryki dotyczy również GLE63 S 4MATIC+ SUV. W GLE63 S 4MATIC+ Coupé klienci mogą także korzystać z zalet pakietu AIR-BALANCE, foteli wielokonturowych oraz wyświetlacza head-up. Dodatkowymi funkcjami standardowymi są MBUX Interior Assistant, podgrzewane uchwyty na kubki oraz projektor logo z animacją specyficzną dla AMG po otwarciu przednich drzwi.
Elektryfikowane silniki i zmodyfikowane zawieszenie
GLE53 4MATIC+ łączy sportowość z wysokim poziomem codziennej praktyczności. Wygląd zewnętrzny emanuje bardziej charakterystyczną klasą AMG niż kiedykolwiek wcześniej. Podstawą sportowych wrażeń z jazdy jest niezmieniony silnik rzędowy 3.0 o mocy 320 kW (435 KM) z podwójną turbosprężarką. Dzięki aktualizacji oprogramowania oraz większej turbosprężarce, dział rozwijał zwiększył maksymalny moment obrotowy z 520 Nm do 560 Nm. Ponadto silnik reaguje teraz na polecenia jazdy z większą spontanicznością i zwinnością. Przyspieszenie od zera do 100 km jest również bardziej dynamiczne, wynosząc 5.0 sekund (wcześniej 5.3 sekundy).
GLE63 S 4MATIC+ to czysta wydajność jazdy AMG – bez względu na teren. Przyciąga klientów, którzy nie chcą iść na kompromis. Tutaj ekstremalna sportowość łączy się z dobrymi właściwościami terenowymi oraz niezawodnością w codziennej eksploatacji. W modelach ’63’ sprawdzony silnik V8 AMG o pojemności 4.0 litra z mocą 450 kW (612 KM) zapewnia potężną siłę napędową. Jako opcję klienci modeli ’53’ mogą również zamówić zawieszenie GLE63 S 4MATIC+. Dopracowanie oprogramowania do konfiguracji ESP®, elektronicznie kontrolowanego ogranicznika poślizgu tylnej osi, w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz systemu kontroli zawieszenia dostarczają dynamicznych i doskonałych wrażeń z jazdy dla wszystkich modeli.
Oba silniki są elektryfikowane za pomocą zintegrowanego generatora rozruchowego (ISG) oraz 48-woltowego systemu elektrycznego. ISG łączy w sobie rozrusznik i alternator w jednej potężnej jednostce elektrycznej i jest zainstalowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. ISG wykonuje również funkcje hybrydowe. Należą do nich wspomaganie, odzyskiwanie energii, zmiana punktu obciążenia, pływanie oraz prawie niezauważalne ponowne uruchamianie silnika podczas funkcji start/stop.