Wraz z odświeżoną gamą modeli GLE i GLE Coupe, Mercedes-Benz zaprezentował również wersję GLE 63 S 4Matic+ Coupe z działu AMG.
Chociaż niemiecki producent rozdzielił swoją linię produktów AMG na osobną markę, wiele modeli dzieliło ze sobą dużo części. Dlatego naturalne było, że kiedy marka z trzema gwiazdkami wprowadziła model GLE, marka z Affalterbach również zaprezentowała swoje wyczynowe SUV Coupe. Jednak w przeciwieństwie do słabszych wersji, model 63 S 4Matic+ zyskał więcej standardowych funkcji, a przede wszystkim potężny silnik V8.
GLE 63 S 4Matic+ Coupe nie było subtelnym pojazdem. Jego przód zdobiła atrapa chłodnicy Panamericana, a tym razem ozdobiona była nowym znakiem, który miał jedną linię w satynowo-srebrnym kolorze dookoła. Dodatkowo, reflektory multibeam LED były ozdobione czterema blokami (dwa na górze i dwa na dole), zastępując dotychczasowe światła w kształcie litery V skierowane do wewnątrz. Z profilu, sportowy SUV wyposażony był w standardowe 22-calowe felgi ze stopów lekkich. Na koniec, z tyłu samochód miał przeprojektowane światła tylne, które miały linię rozciągającą się od tylnych błotników na pokrywę bagażnika.
Wewnątrz nowy i ulepszony system MBAUX był wyświetlany na 12,3-calowym ekranie dotykowym, umieszczonym na szczycie centralnej konsoli. Dodatkowo, panel instrumentów kierowcy zachował wcześniej używany ekran o tym samym rozmiarze. Oba wyświetlacze były pokryte tym samym kawałkiem szkła, co tworzyło jednolity wygląd. Poza wysokimi, sportowymi siedzeniami z przodu, producent zamontował również dzieloną kanapę z tyłu, która pomieściła do trzech dorosłych, ale była profilowana tylko dla dwóch.
Pod maską znajdował się czterolitrowy silnik V8 na benzynę, dostarczający 612 PS (608 hp), tak jak jego poprzednik.
Uniwersalne: Mercedes-Benz GLE oraz jego sportowa wersja, GLE Coupé, nadają się zarówno dla rodzin i na czas wolny, jak i do długich podróży oraz transportu ładunków. System 4MATIC, dostępny standardowo w Europie, zapewnia przejazd nawet w trudnych warunkach trakcyjnych lub w terenie o nachyleniu do 100 procent. Uciąg do 3,5 ton pozwala na holowanie przyczepy dla koni, cennego samochodu klasycznego lub większego przyczepy kempingowej.
Mercedes-Benz zaktualizował już wygląd zewnętrzny, wnętrze, technologie i wyposażenie modelu wprowadzonego na rynek w 2018 roku. Zaktualizowane modele dotrą do dealerów w Europie od lipca 2023 roku. Oferta silników jest teraz w pełni zelektryfikowana. Obejmuje hybrydy mild z systemem 48-woltowym oraz wbudowanym generatorem rozruchowym (ISG), a także hybrydy plug-in czwartej generacji. Większość modeli ma teraz większą moc niż ich poprzednicy, a największy wzrost wynosi 30 kW w modelu GLE 400 e 4MATIC.
Pakiet Wsparcia Kierowcy zawiera dodatkowo ulepszone funkcje, takie jak Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steering Assist i Traffic Sign Assist. Pakiet Parkingowy z kamerą 360° wspiera kierowcę podczas manewrowania w oraz wyjeżdżania z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych. Inną nowością jest funkcja „przezroczystej maski”. Po włączeniu programu jazdy w terenie, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przednią częścią pojazdu – co znacznie ułatwia poruszanie się w trudnym terenie. Przydatne funkcje do holowania obejmują Trailer Manoeuvring Assist, zaktualizowane menu Trailers na centralnym wyświetlaczu oraz planista trasy dla przyczep, który pozwala na znalezienie zoptymalizowanych tras podczas podróży z przyczepą.
Historia GLE rozpoczęła się od klasy M. Dzięki niej Mercedes-Benz wprowadził segment premium SUV w 1997 roku. Globalny sukces kontynuowany był przez model GLE wprowadzony w 2015 roku. Obecna seria modeli pojawiła się w 2018 roku. GLE i GLE Coupé są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Tuscaloosie (USA).
Wyposażenie: zaprojektowane do jazdy w terenie i holowania przyczepy
Większość kierowców GLE porusza się jedynie po utwardzonych drogach lub w łatwych do umiarkowanie trudnych warunkach terenowych. Mercedes-Benz z tego powodu zaktualizował zakres Off-Road Engineering Package, aby móc zaoferować go w znacznie niższej cenie dla modeli GLE z silnikami spalinowymi. W skład komponentów wchodzi osłona przeciwwłamaniowa oraz, w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem powietrznym AIRMATIC, 30 mm większy prześwit.
„Tryb Off-Road” w obecnej generacji MBUX przekształca szczególne informacje, takie jak nachylenie, kąt przechyłu, kompas i kąt skrętu w wizualne doświadczenie. W połączeniu z opcjonalnym Pakietem Parkingowym z kamerą 360°, oferuje funkcję „przezroczystej maski”. Gdy Tryb Off-Road jest aktywny, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przednią częścią pojazdu, w tym przednie koła i ich pozycję skrętu. Widok składa się z obrazów z kamery 360°. „Przezroczysta maska” jest niezwykle pomocna: umożliwia kierowcy lepsze rozpoznanie przeszkód, takich jak duże kamienie czy głębokie doły na drodze. Funkcja ta oferuje również korzyści podczas jazdy po rampach czy wzniesieniach.
GLE potrafi jeszcze więcej: napęd na wszystkie koła i przełożenie zaprojektowane z myślą o trakcji umożliwiają wysoki uciąg do 3,5 ton i nacisk na hak do 140 kg. W pełni elektryczne sprzęgło do przyczepy jest szczególnie wygodne: za pomocą przycisku w klapie bagażnika lub panelu na centralnym wyświetlaczu, hak z gniazdem elektrycznym do przyczepy wysuwa się spod samochodu jednym naciśnięciem przycisku i automatycznie blokuje w pozycji roboczej. Po użyciu, wraca do pozycji spoczynkowej za zderzakiem równie bez wysiłku. Specjalna funkcja została również przygotowana dla tych, którzy nie korzystają z zaczepu do holowania przyczepy, ale na przykład do transportu rowerów: zaczep przyczepy posiada dwa dodatkowe śruby na kulę, umożliwiające bezpieczne holowanie odpowiedniego bagażnika na rowery. Jego nośność wynosi 100 kg – co oznacza, że można również zabrać ze sobą rowery elektryczne.
Nowością w GLE i GLE Coupé jest planista trasy dla systemu nawigacji: na centralnym wyświetlaczu, pasażerowie mogą planować trasy, które są odpowiednie do jazdy z wcześniej zdefiniowaną przyczepą i nie wiążą się z dużymi objazdami lub stratą czasu. Uwzględniane są między innymi szerokości i wysokości trasy oraz ograniczenia wagowe. Przyczepa jest definiowana poprzez menu Trailer w MBUX. Automatycznie pojawia się, gdy przyczepa zostanie elektrycznie podłączona do pojazdu. Klienci mogą wybierać między bagażnikami na rowery a dwoma rozmiarami przyczep. Mogą także ustawić prędkość – w Niemczech na przykład 80 lub 100 km/h. Planista trasy dla przyczep uwzględnia te informacje. Szczególnie wygodne: Traffic Sign Assist wyświetla jedynie prędkości dopuszczone dla połączenia samochodu z przyczepą. A jeśli włączone są DISTRONIC i Active Speed Limit Assist, pojazd teraz przyspiesza tylko do odpowiedniego limitu prędkości.
Rozszerzony Trailer Manoeuvring Assist teraz działa za pomocą systemu opartego na kamerze, dzięki czemu jest również odpowiedni dla przyczep z własnym urządzeniem stabilizującym przed ruchami bocznymi. Dodatkowo, system wspomagający znacznie ułatwia manewrowanie z przyczepą, jest bardziej komfortowy i bezpieczny. System automatycznie reguluje kąt skrętu pojazdu holującego do prędkości 5 km/h oraz wzniesienia do 15 procent. Jest także zintegrowany z MBUX i można go obsługiwać intuicyjnie za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz stabilizowania zestawu podczas cofania, system może także prowadzić go wokół dowolnie wybranych zakrętów o kącie do 90 stopni. Kierowanie pojazdem holującym jest obsługiwane automatycznie, aby utrzymać wybrany kąt. To pozwala na precyzyjniejsze ustawienie przyczepy. Kierowcy mogą także wybrać odpowiednią funkcję, gdy przyczepa osiągnie pożądany kierunek i musi cofnąć w linii prostej. Cały proces manewrowania można obserwować z różnych perspektyw kamery na centralnym wyświetlaczu. Dynamiczne linie prowadzące pokazują ścieżkę do przodu i szerokość pojazdu. System musi być krótko przeszkolony. Jednak nie są potrzebne żadne oznaczenia na przyczepie do wizualnego pomiaru długości haka. Trailer Manoeuvring Assist jest opcjonalnym wyposażeniem i może być także aktywowane jako aktualizacja „Over the Air” (OTA) po zakupie GLE.
Dzięki poprawionym czujnikom otoczenia, systemy parkingowe oferują kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas manewrowania. Wbudowane w MBUX, mogą być obsługiwane bardziej intuicyjnie i szybko. W przeciwieństwie do modelu poprzedniego, Active Steering Assist pozostaje teraz aktywne w trybie holowania. System automatycznie pomaga kierowcy utrzymać się w pasie ruchu, nawet podczas lekkiego zakrętu.
Design zewnętrzny: nowe sygnatury świateł dziennych
Liczne zmiany w szczegółach zewnętrznych nadają SUV-owi GLE i GLE Coupé wyraźnie nowocześniejszy wygląd. Nowy przedni zderzak zapewnia więcej wizualnej obecności. Dwie poziome żaluzje z chromowanymi wstawkami przebiegają przez kratkę chłodnicy GLE. Kratka zewnętrznych wlotów powietrza zyskała poziome chromowe żebro.
Tzw. rozbłysk światła w reflektorach jest charakterystyczny dla Mercedes-Benz. W standardowych reflektorach LED High-Performance znajdują się dwa punkty świetlne uzupełniające charakterystyczną sygnaturę świateł dziennych, a w opcjonalnych MULTIBEAM LED są cztery punkty świetlne. Projektanci poprawili również wnętrze lamp tylnych: w GLE sygnatura świetlna składa się z dwóch poziomych bloków, a w GLE Coupé z dwóch pasków.
Linia AMG Line zewnętrzna jest teraz standardem w GLE Coupé. Elementy tej linii to krata diamentowa z wzorem Mercedes-Benz w chromie, AMG przedni zderzak z chromowanym elementem, panele boczne AMG oraz nadkola w kolorze nadwozia, a także tylny zderzak AMG z wstawka w stylu dyfuzora.
Nowymi kolorami w palecie tych dwóch SUV-ów są niebieski sodalit metalik i jednolity szary MANUFAKTUR. Dwa aerodynamicznie zoptymalizowane felgi lekkie w rozmiarach 19 i 20 cali uzupełniają wybór dla GLE. Charakteryzują się one połyskującym wykończeniem i pięcio-żyłową konstrukcją. Linia AMG Line zewnętrzna zawiera także nowy wzór felg 21-calowych. Oświetlenie ambientowe z animowaną projekcją wzoru Mercedes-Benz jest dostępne jako nowa opcja.
Wnętrze: z finezyjnymi detalami znanymi z Mercedes-Maybach GLS i Mercedes S-Class
Nowością w GLE i GLE Coupé jest najnowszej generacji kierownica z powierzchniami dotykowymi na poziomych ramionach. Dzięki tym elementom dotykowym po obu stronach, kierowca może obsługiwać wyświetlacze kierowcy i centralny wyświetlacz z poziomu kierownicy.
Szczególną cechą zwracającą uwagę w wnętrzu jest chromowany wygląd centralnych i bocznych nawiewów powietrza. Wcześniej były one wykończone na czarno, ale teraz żaluzje są galwanizowane z prawdziwego metalu, podobnie jak w Mercedes-Maybach GLS. Do kolorów wnętrza dodano kombinacje wykończenia catalana beige/czarny (GLE SUV) i bahia brown/czarny (GLE SUV i GLE Coupé). Wykończenia czarny/tradycyjny czerwony dostępne wyłącznie dla coupé w połączeniu z AMG Line są szczególnie sportowe.
Zakres wykończenia nadal jest szeroko zróżnicowany pomiędzy klasycznym a postępowym. Znany z Mercedes-Maybach GLS i teraz dostępny także dla GLE SUV i GLE Coupé jest wykończenie „MANUFAKTUR czarny lakier fortepianowy w płynnych liniach”. Jeśli wybrane zostaną czarne akcenty, fotele będą dostępne w skórze nappa. W połączeniu z oświetleniem ambientowym, te same kolory i palety kolorów można wybierać jak w S-Class. W tylnej podłokietniku dostępne są dwa porty USB (opcjonalna opcja) dostarczające moc 100 W jako praktyczne możliwości ładowania.
Premiumowy system audio Burmester® surround sound, który teraz również zawiera osobiste ustawienia dźwięku oraz doznania dźwiękowe Dolby Atmos. Dzięki usłudze „Online Music” Mercedes-Benz wszechstronnie zintegrował wielu dostawców muzyki strumieniowej w systemie MBUX infotainment. 13 głośników, 13 osobnych kanałów wzmacniaczy i moc systemu wynosząca 590 watów to kolejne cechy systemu Burmester® surround sound.
Nowością dostępną jako opcjonalne wyposażenie jest ENERGIZING AIR CONTROL. System monitoruje jakość powietrza za pomocą czujników jakości powietrza i cząstek stałych. Dwustopniowa koncepcja filtrów redukuje cząstki stałe oraz dużą część innych szkodliwych składników. W zależności od wartości pomiarowej, pojazd inteligentnie przełącza się między trybami świeżego powietrza a recyrkulacją powietrza.
Najnowsza generacja MBUX: intuicyjnie obsługiwana i zdolna do nauki
Dzięki drugiej generacji systemu infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), GLE i GLE Coupé są teraz również na bieżąco. Wnętrze pojazdu staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie znacznie się rozwinęły: liczne funkcje pojazdu i komfortu mogą być sterowane na ekranach LCD w doskonałych widokach wyświetlaczy. Rozmiary wyświetlaczy kierowcy i centralnego, każdy o przekątnej 12,3 cala, pozostały zachowane. Centralny wyświetlacz można obsługiwać bezpośrednio i wygodnie jako ekran dotykowy. Apple Car Play i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo.
Wyświetlacze kierowcy i centralny oferują holistyczne, estetyczne doświadczenie. Prezentują informacje w sposób uporządkowany i jasno zdefiniowany. Wygląd można dostosować indywidualnie za pomocą trzech stylów wyświetlania (klasyczny, sportowy, dyskretny) oraz czterech trybów (nawigacja, pomoc, serwis, off-road).
Hej Mercedes: coraz bardziej wyrafinowany asystent głosowy
Asystent głosowy „Hej Mercedes” staje się bardziej interaktywny i zdolny do nauki, aktywując usługi online w aplikacji Mercedes me. Ponadto, pasażerowie mogą wywoływać pewne działania nawet bez słowa aktywującego „Hej Mercedes”. Należą do nich na przykład odbieranie telefonów. Hej Mercedes wyjaśnia również funkcje pojazdu po usłyszeniu polecenia „Pomoc” i udziela pomocy, gdy pytano, jak połączyć smartfon przez Bluetooth lub gdzie można znaleźć apteczkę, na przykład. Hej Mercedes rozpoznaje również położenie pasażerów. Dodatkowo, inne funkcje pojazdu, takie jak oświetlenie wnętrza czy zasłony, mogą być teraz sterowane poleceniem głosowym.
Smart Home: komfort obsługi z daleka
Dzięki funkcji MBUX Smart Home GLE SUV i GLE Coupé stają się mobilnym centrum sterowania domem. Smart Home odnosi się do WLAN, czujników i aktuatorów, które sprawiają, że dom staje się coraz bardziej inteligentny i komunikatywny: temperatury i światła, rolety i urządzenia elektryczne można zdalnie monitorować i kontrolować. Czujniki ruchu i kontakty okienne informują użytkownika o przyjemnych lub nieprzyjemnych gościach.
„Hej Mercedes, czy w moim domu jest teraz ktoś?” „Sprawdziłem. Ostatni ruch wykryty był w kuchni godzinę temu.” Ta funkcjonalność umożliwia rozmowy między pasażerami a Smart Home poprzez Asystenta Głosowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Funkcja MBUX Smart Home wspiera liczne urządzenia od głównych dostawców Smart Home. Można adresować lampy, gniazdka, termostaty, rolety i zasłony, czujniki ruchu oraz kontakty okienne czy drzwiowe, a także czujniki temperatury. W ten sposób integracja Smart Home z MBUX może pomóc w redukcji zużycia energii w domu.
Aktualizacje „Over-the-air” (OTA): najnowsze oprogramowanie
Gdy tylko nowe aktualizacje oprogramowania dla GLE lub GLE Coupé staną się dostępne od Mercedes-Benz, na MBUX pojawia się powiadomienie. Aktualizacja jest pobierana i instalowana w tle. Użytkownik musi następnie ponownie wyrazić zgodę na aktywację aktualizacji. Nowe funkcje mogą być również przesyłane do już sprzedanych pojazdów za pomocą aktualizacji Over-the-Air. Aby przesłać dane, Mercedes-Benz polega na technologii mobilnej i zainstalowanym module komunikacyjnym w pojeździe, ze względu na wysoki standard bezpieczeństwa.
Użytkownicy pojazdów mogą także zwiększyć swoje doświadczenia użytkownika, dodając nowe funkcje w sklepie Mercedes me, takie jak usługi przesyłania muzyki lub In-Car-Office. Usługi subskrypcyjne mogą być także odnawiane lub nowo dodawane bezpośrednio online przez sklep Mercedes me.
Napęd: systematyczna elektryfikacja
Dzięki mild hybrydom z technologią 48-woltową oraz wbudowanemu generatorowi rozruchowemu oraz hybrydom plug-in, GLE SUV i GLE Coupé są teraz w pełni elektryfikowane. Hybrydy plug-in zostały ulepszone do najnowszej, czwartej generacji.
Hybrydy plug-in mają stale wzbudzoną maszynę synchroniczną o mocy 100 kW i oferują moc systemową do 280 kW oraz moment obrotowy do 750 Nm. Przy nieco zwiększonym zasięgu elektrycznym do 109 kilometrów według WLTP, większość codziennych podróży można pokonać wyłącznie elektrycznie. Ulepszony program jazdy hybrydowej zapewnia tryb jazdy elektrycznej na najbardziej odpowiednich odcinkach trasy. Na trasach w obszarach miejskich GLE priorytetowo traktuje jazdę elektryczną. Dzięki programowi jazdy Off-Road, hybrydy plug-in mogą teraz również jeździć elektrycznie w terenie.
W modelach hybryd plug-in zainstalowano teraz ładowarkę 11 kW do ładowania z domowego zasilania AC lub trójfazowej ściennej. Dodatkowo, na życzenie dostępna jest opcjonalna ładowarka DC o mocy 60 kW.
Większość modeli ma teraz większą moc niż ich poprzednicy, a największy wzrost wynosi 30 kW w modelu GLE 400 e 4MATIC.
Historia sukcesu: zakład w Tuscaloosie
Kiedy zakład został założony w 1995 roku, był to pierwszy duży zakład Mercedes-Benz poza Niemcami. Około dwie trzecie rocznej produkcji jest eksportowane – czyniąc Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) jedną z największych firm eksportujących samochody w USA. Od 1997 roku z taśmy montażowej w Tuscaloosie zjechało około czterech milionów pojazdów. W samym 2021 roku było to około 260 000 SUV-ów.
Zakład w Tuscaloosie korzysta z nowoczesnych, cyfrowych, zrównoważonych, wydajnych i elastycznych metod produkcji. Lokalizacja ta śledzi wzór Factory 56 w Sindelfingen, który symbolizuje przyszłość produkcji motoryzacyjnej w Mercedes-Benz. Mercedes-Benz zainwestował w elastyczną produkcję na wczesnym etapie i także wykorzystał nowoczesny cyfrowy ekosystem produkcji MO360. To umożliwia Mercedes-Benz w Tuscaloosie produkcję modeli z silnikami spalinowymi, hybrydami plug-in i w pełni elektrycznymi w dużych ilościach równolegle.
Dodatkowe wyposażenie i świeży design dla Mercedes-AMG GLE SUV i GLE Coupé
Mercedes-AMG modernizuje swoje udane modele GLE SUV i Coupé w przygotowaniu do następnego cyklu modelowego. Z przodu można je rozpoznać po nowo zaprojektowanych LED-owych światłach do jazdy dziennej. Modele ’53’ otrzymują także zmodernizowany przedni zderzak z wyraźnie ukształtowanymi bocznymi wlotami powietrza w stylu skrzydła odrzutowca. Dzięki temu dynamicznemu wyglądowi są wizualnie bliżej modeli z silnikiem ośmiocylindrowym. Z tyłu znajdują się zmodernizowane lampy LED. Do palety kolorów dodano dwa nowe kolory: szary uni alpejski oraz sodalit niebieski metalik. Dodatkowo, przedni pas nosi teraz emblemat AMG zamiast gwiazdy Mercedesa – znak rozpoznawczy wszystkich przyszłych pojazdów AMG. Nowe 22-calowe felgi kutego aluminium w dziesięcio-żyłowym wzorze są standardem w modelu GLE63 S 4MATIC+ Coupé i dostępne są opcjonalnie dla innych modeli.
Świeże kolory dla tapicerki siedzeń
Wnętrze GLE53 4MATIC+ Coupé i dwóch modeli ’63’ oferuje siedzenia AMG wyłącznie z tapicerką skórzaną. Nowym kolorem jest schemat bahia brown/czarny lub macchiato beige/czarny. Do elementów wykończeniowych dostępne jest także drewno limonkowe w wysoki połysku jako opcja. Na życzenie dostępne są również wykończenia AMG z włókna węglowego lub MANUFAKTUR w czarnym lakierze fortepianowym z dekoracyjnymi liniami. Nowe modele Mercedes-AMG GLE korzystają również z najnowszej generacji MBUX: specyficzny dla AMG design wyświetlacza czyni doświadczenie marki jeszcze bardziej bezpośrednim.
Znacząco bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe
Kolejnym ważnym aspektem jest logika oferty, która jest precyzyjnie dostosowana do często wyrażanych życzeń klientów. W rezultacie wyposażenie standardowe jest znacznie bardziej rozbudowane niż w poprzednim modelu. W przypadku GLE53 4MATIC+ SUV obejmuje już elektryczny panoramiczny dach, podgrzewane fotele przednie, Adaptive Highbeam Assist i integrację z telefonem smart. Wśród dodatkowych funkcji tego modelu znajdują się włączany system wydechowy AMG Performance, system dźwiękowy Burmester, pakiet pamięci, Parking Pilot 360 stopni, pakiet KEYLESS-GO i Blind Spot Assist. Najnowsza generacja kierownicy AMG Performance jest również zawsze w wyposażeniu. Okrągłe przyciski kierownicy AMG zachwycają swoimi efektownymi wyświetlaczami i intuicyjną logiką obsługi. Umożliwiają kontrolowanie ważnych funkcji jazdy i wszystkich trybów jazdy bez opuszczania rąk z kierownicy. Obręcz kierownicy można opcjonalnie podgrzewać, a także dostępna jest w wyglądzie włókna węglowego.
W GLE53 4MATIC+ Coupé wyposażenie standardowe jest jeszcze bardziej luksusowe: zawiera teraz także klimatyzację dla przednich foteli, funkcję MBUX Augmented Reality oraz reflektory MULTIBEAM LED jako standard. Ta konfiguracja z fabryki dotyczy również GLE63 S 4MATIC+ SUV. W GLE63 S 4MATIC+ Coupé klienci mogą też cieszyć się korzyściami pakietu AIR-BALANCE, wielokonturowymi przednimi fotelami i wyświetlaczem head-up. Dodatkowe standardowe funkcje obejmują MBUX Interior Assistant, podgrzewane uchwyty na kubki i projektor logo z animacją specyficzną dla AMG, gdy przednie drzwi są otwierane.
Elektromobilność i zmodyfikowane zawieszenie
GLE53 4MATIC+ łączy sportowość z wysokim poziomem codziennej praktyczności. Wygląd zewnętrzny emanuje bardziej charakterystyczną klasą AMG niż kiedykolwiek. Podstawą sportowego doświadczenia jazdy jest niezmieniony silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym o mocy 320 kW (435 KM) z podwójną turbosprężarką. Dzięki aktualizacji oprogramowania i większej turbosprężarce, dział rozwóju AMG zwiększył maksymalny moment obrotowy z 520 Nm do 560 Nm. Co więcej, silnik teraz reaguje na polecenia prowadzenia z większą spontanicznością i zwrotnością. Przyspieszenie od 0 do 100 km jest również bardziej dynamiczne, wynosząc 5,0 sekundy (wcześniej 5,3 sekundy).
GLE63 S 4MATIC+ oznacza czystą wydajność jazdy AMG – bez względu na teren. Przyciąga klientów, którzy nie mają zamiaru iść na kompromisy. Tutaj ekstremalna sportowość łączy się z dobrymi właściwościami terenowymi i niezawodną obsługą w codziennym życiu. W modelach ’63’ sprawdzony silnik V8 biturbo o pojemności 4,0 litra o mocy 450 kW (612 KM) zapewnia potężną siłę napędową. Klienci modeli ’53’ mogą opcjonalnie zamówić zawieszenie z modelu GLE63 S 4MATIC+. Drobne dostosowania oprogramowania dla konfiguracji ESP®, elektronicznie kontrolowanego ogranicznika poślizgu tylnej osi, w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz systemu kontroli zawieszenia oferują dynamiczne i wyjątkowe doświadczenie jazdy dla wszystkich modeli.
Oba silniki są elektryfikowane za pomocą zintegrowanego generatora rozruchowego (ISG) oraz 48-woltowego systemu elektrycznego. ISG łączy w sobie funkcję rozrusznika i alternatora w jednym mocnym silniku elektrycznym i jest zainstalowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. ISG wykonuje również funkcje hybrydowe. Należą do nich doładowanie, regeneracja, przesunięcie punktu obciążenia, żeglowanie i niemal niewidoczne wznowienie działania silnika podczas funkcji start/stop.