2024 Mercedes-AMG GLS 63

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG zaprezentowało odświeżoną wersję modelu GLS 63 wiosną 2023 roku, obok całej rodziny GLS produkowanej przez Mercedes-Benz.

Podczas gdy niektórzy zadowoliliby się mocą oferowaną przez standardowy model GLS, inni domagali się więcej. Dlatego AMG stworzyło GLS 63, który nie tylko był duży i luksusowy, ale także potrafił przyspieszyć do 100 km/h z miejsca w czasie krótszym niż wiele supersamochodów sprzed dekady. I nie było to łatwe, biorąc pod uwagę rozmiar i wagę pojazdu.

Gdy chodzi o wygląd, GLS 63 wyróżniał się szerszym grillem z charakterystycznym stylingiem Panamericana i pionowymi żebrami, nadając mu agresywny wygląd. Jego reflektory, podobne do tych w pozostałych wersjach, miały dwa światła do jazdy dziennej w kształcie boomerangów oraz dwa bloki LED wewnątrz lamp. Ogromny SUV był standardowo wyposażony w 21-calowe koła ze stopów lekkich, a opcjonalnie można było zamówić zestaw kół 23-calowych. Z tyłu pojazdu zainstalowano nowe tylne lampy 3D, a w dolnej części umieszczono zderzak z dyfuzorem, z dwoma parami końcówek wydechu w stylu quad. Rury wydechowe były okrągłe i umieszczone za zderzakiem.

Wewnątrz GLS 63 charakteryzował się zaktualizowaną deską rozdzielczą z szerokim panelem szklanym, który pokrywał nowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz ekran systemu infotainment MBUX. Ekran ten znajdował się na szczycie centralnej konsoli. Jako pojazd nastawiony na osiągi, miał parę wzmocnionych przednich foteli, podczas gdy pozostałe trzy miejsca (dwa w środkowym rzędzie i dwa składane w bagażniku) były standardowe. Wszystkie jednak były pokryte sztuczną skórą.

Wraz z poprawioną wersją, AMG zrezygnowało z wcześniejszego napędu używanego w modelu z 2016 roku na rzecz silnika V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, połączonego z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

 Mercedes-AMG modernizuje model GLS63 4MATIC+ oraz wzbogaca standardowe wyposażenie. Ekskluzywne dodatki i jeszcze lepsza dynamika jazdy sprawiają, że GLS63 staje na czołowej pozycji w rodzinie SUV-ów AMG.

Nowy model wyróżnia się wizualnie dzięki nowemu wzornictwu tylnego oświetlenia LED. Do palety kolorów dodano dwa nowe odcienie: MANUFAKTUR szary alpejski bezmetaliczny oraz niebieski sodalit metaliczny. Dodatkowo, przednia część pojazdu nosi teraz emblemat AMG zamiast gwiazdy Mercedesa, co wskazuje na bliską więź z marką. Czerwone zaciski hamulcowe podkreślają sportowy charakter. Po otwarciu przednich drzwi, pojazd odtwarza specjalną animację świetlną z wykorzystaniem nowego projektora logo. Koła mają od standardowych 21 cali, dziesięcioramiennych felg aluminiowych do opcji o średnicy 22 i 23 cali, w tym felg kute.

Nowe atrakcje w wnętrzu

Wnętrze wyposażono w fotele AMG oraz elementy takie jak deska rozdzielcza pokryte Ekskluzywną skórą nappa. Dostępne są także nowe schematy kolorystyczne w odcieniach Bahia brązowy/czarny lub macchiato beżowy/czarny. W wykończeniu wnętrza pojawiło się również możliwość wyboru błyszczącego drewna limbowego w kolorze brązowym. Dodatkowo, na życzenie dostępny jest także nowy błyszczący czarny lakier fortepianowy MANUFAKTUR z falującymi liniami dekoracyjnymi. Nowy Mercedes-AMG GLS korzysta również z najnowszej generacji MBUX: ekranowe wzornictwo i funkcje specyficzne dla AMG sprawiają, że doświadczenia związane z marką są jeszcze bardziej namacalne.

Znacznie bogatsze standardowe wyposażenie

Wyposażenie standardowe jest jeszcze bardziej rozbudowane niż w już luksusowo wyposażonym poprzedniku. W jego skład wchodzi między innymi elektryczny panoramiczny dach, podgrzewane i klimatyzowane fotele przednie, Adaptacyjny Asystent Świateł Drogowych oraz Integracja ze Smartfonem. W zestawie znajduje się również aktywowany system wydechowy AMG Performance, system audio Burmester®, pakiet Memory, 360-stopniowy Parking Pilot, pakiet KEYLESS-GO i Asystent Martwego Pola.

Najnowsza generacja kierownicy AMG Performance jest również zawsze dostępna. Okrągłe przyciski na kierownicy AMG zachwycają swoim wyraźnym wyświetlaniem i intuicyjną logiką obsługi. Umożliwiają kontrolowanie ważnych funkcji jazdy i wszystkich programów jazdy bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Na życzenie dostępna jest także ogrzewana obręcz kierownicy, dostępna w wyglądzie karbonowym.

Klienci mogą również liczyć na szczególne cechy wyposażenia, takie jak funkcja MBUX Augmented Reality, reflektory MULTIBEAM LED oraz pakiet AMG Driver. Lista kontynuuje się z pakietem AIR BALANCE, wielokonturowymi fotelami przednimi i wyświetlaczem head-up. MBUX Interior Assistant oraz podgrzewane uchwyty na kubki są również standardem.

W GLS63 sprawdzony silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra z mocą 450 kW (612 KM) zapewnia potężną moc. Silnik V8 o pojemności 4.0 litra z Mercedes-AMG został systematycznie zelektryfikowany za pomocą 48-woltowego pomocniczego systemu elektrycznego oraz zintegrowanego alternatora rozrusznikowego (ISG) z funkcją Boost. Ekstremalne oddawanie mocy i precyzyjna kontrola mocy czynią go wyjątkowym. Turbosprężarki twin-scroll umieszczono między głowicami cylindrów dla lepszej reakcji. Z kolei system odcinania cylindrów zauważalnie redukuje zużycie paliwa, gdy wymagana jest mniejsza moc.

Silnik V8 jest zelektryfikowany z zintegrowanym alternatorem rozrusznikowym (ISG) oraz 48-woltowym systemem elektrycznym. ISG łączy w sobie funkcję rozrusznika i alternatora w jednym potężnym silniku elektrycznym, umieszczonym pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. ISG pełni również funkcje hybrydowe. Należą do nich: wzmocnienie, odzyskiwanie energii, zmiana punktu obciążenia, pływanie i niemal nieodczuwalne ponowne uruchamianie silnika z funkcją start/stop.

Aktywna stabilizacja przechyłów z nową konfiguracją

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym, regulowanym tłumieniem jest również standardowym wyposażeniem. System aktywnej stabilizacji przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL korzysta z dwóch elektromechanicznych siłowników na przedniej i tylnej osi. System ten redukuje przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów i pozwala na dokładniejszą regulację zachowania podczas zmiany obciążenia oraz precyzję wchodzenia w zakręty. Zwiększa także komfort jazdy podczas jazdy na wprost, kompensując jednostronne nierówności nawierzchni drogi.

4.0L V8 Biturbo 4MATIC+ 9AT AWD (603 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc443.5 Kw @ 5750-6500 Rpm
603 Hp @ 5750-6500 Rpm
595 Bhp @ 5750-6500 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
850 Nm @ 2500-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego15.4 Kw (21 Hp)
Electrical Motor Torque135.7 Lb-Ft (184 Nm)
PaliwoHybrydowy Benzyna
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.