2024 Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

Przejdź do galerii zdjęć2024 Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

Na wiosnę 2024 roku niemiecki producent samochodów Mercedes-AMG zaprezentował odświeżoną wersję modelu GT 63 S E Performance 4-Door Coupé jako jeden z najszybszych pojazdów, jakie kiedykolwiek stworzono.

Ten samochód znajduje się na krótkiej liście pojazdów, których nazwy są tak długie, że zajmuje więcej czasu ich przeczytanie niż przyspieszenie z 0 do 97 km/h (0-60 mph), co zajmuje zaledwie 2,8 sekundy. Choć mógłby konkurować z wieloma supersamochodami, jednocześnie komfortowo i luksusowo pomieści cztery osoby w swoim wnętrzu. Co więcej, był to hybrydowy model typu plug-in. Jednak zamiast używać energii elektrycznej głównie w celu obniżenia zużycia paliwa, była ona wykorzystywana do poprawy osiągów i zwiększenia momentu obrotowego. Producent samochodów zaprezentował odświeżoną wersję GT 4-Door Coupé wiosną 2023 roku, a ludzie zaczęli pytać o tę potężną wersję, ale producent kazał im czekać do wiosny 2024 roku. Zrobił to nie dlatego, że chciał dokładnie przetestować rozwiązania techniczne i zapewnić klientom najlepsze doświadczenia.

Na przedzie modelu Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé z 2025 roku znajdował się przeprojektowany przód w porównaniu do swojego nieodświeżonego odpowiednika. Miał czarną atrapę chłodnicy ozdobioną dwunastoma chromowanymi pionowymi żebrami i potężnym, trójramiennym znakiem w środku. Na dolnej części zderzaka producent zainstalował szeroki, A-kształtny wlot powietrza, który pomagał schłodzić silnik i poprawić aerodynamikę. Został on otoczony funkcjonalnymi, smukłymi pionowymi wlotami, które kierowały powietrze wokół karoserii, aby zmniejszyć opór powietrza. Nowe reflektory Multibeam LED posiadały wewnętrzne światła dzienne, które skierowane były ku środkowi pojazdu.

Z profilu nie było znaczących zmian, chociaż wprawne oko mogło dostrzec 21-calowe koła, które odsłaniały hamulce węglowo-ceramiczne. Na przednich błotnikach, za architekturą kół, producent umieścił wloty wydechowe ozdobione emblematami Bi-Turbo, podczas gdy aerodynamicznie profiluowane progi były czarne od dołu. Kolejnym detalem były diody LED używane jako kierunkowskazy zamontowane w lusterkach drzwiowych, które w dolnej części miały czarny kolor, w zależności od opcji. Czterodrzwiowe coupé miało niską linię dachu z nachyloną szybą czołową i opadająca tylną szybą. W tym samym czasie, pod zderzakiem, producent zamontował duży dyfuzor, flankingowany przez podwójne, prostokątne końcówki wydechu po obu stronach, w przeciwieństwie do słabszego modelu GT 53, który miał podwójne, okrągłe końcówki. Klapa w tylnym zderzaku umożliwiała klientom ładowanie pojazdów z gniazdek AC.

Wnętrze kabiny zostało wyposażone w całkowicie cyfrowy kokpit składający się z dwóch ekranów pokrytych tym samym zakrzywionym kawałkiem szkła. Ekran przed kierowcą wyświetlał panel instrumentów, podczas gdy ten umieszczony na szczycie centralnej konsoli służył do systemu infotainment MBUX. Zawierał on również funkcje specyficzne dla AMG i wyposażony był w standardowy system audio Burmeister Surround Sound System. Klienci mogli również zamówić 3D Surround System z Dolby Atmos dla lepszego doświadczenia dźwiękowego. Z przodu standardowe fotele kubełkowe zapewniały wysoko podparte miejsca, a także dostępne były fotele sportowe AMG. Z tyłu producent umieścił dwa oddzielne fotele, oddzielone parami uchwytów na kubki.

Jednak prawdziwa magia działo się pod maską pojazdu. Z przodu znajdował się silnik V8 bi-turbo o pojemności 4,0 litra z konfiguracją hot-vee, co oznaczało, że turbosprężarki były zainstalowane pomiędzy dwoma bankami cylindrów. Taki system pozwalał na krótsze opóźnienie turbosprężarki, co zostało dodatkowo zredukowane dzięki elektrycznemu silnikowi, który napędzał tylne koła. W rezultacie model GT 63 S E Performance 4-Door Coupé z 2025 roku oferował moc 643 PS (630 hp). Jednocześnie silnik zamontowany na tylnej osi dodawał 204 PS (201 hp), co dawało całkowitą moc na poziomie 843 PS (831 hp).

 Mercedes-AMG rozpoczyna sprzedaż zmodernizowanego modelu Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE 4-Drzwiowe Coupé (średnie/spośrednione zużycie paliwa: 8,7 l/100 km; średnie/spośrednione zużycie energii: 12,7 kWh/100 km, średnie/spośrednione emisje CO₂: 198 g/km)[2]. Nowa wersja, wyróżniająca się licznymi nowymi elementami stylistycznymi, jest dostępna w cenie od 207 708,55 euro. Szczególnie wyróżniający się jest przód pojazdu, który czerpie elementy z nowego AMG GT Coupé: Duży wlot powietrza pod charakterystycznym grillem AMG jest znacznie szerszy. Pionowe kanały powietrzne są zintegrowane z zewnętrzną częścią przedniego zderzaka.

Elektryczny szyberdach oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów między tylnymi siedzeniami są teraz standardowym wyposażeniem. Zaktualizowano inteligentny, cyfrowy system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Oferuje on teraz przebudowane wyświetlacze specyficzne dla AMG oraz indywidualnie konfigurowalne funkcje. W połączeniu z standardowym systemem audio Burmester® Surround Sound lub opcjonalnym systemem Burmester® High-End 3D Surround Sound, Dolby Atmos® wprowadza nowe doświadczenia dźwiękowe do samochodu.

Standardowe wyposażenie obejmuje skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, całkowicie zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz pneumatyczne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z regulowanym tłumieniem. Model wyposażony jest również w wysokowydajny ceramiczny system hamulcowy AMG, aktywne sterowanie tylną osią oraz reflektory główne MULTIBEAM LED.

Jeśli chodzi o kolor nadwozia, klienci mogą wybrać nową opcję Opalite White Metallic. Asortyment kół i tapicerki pozostaje bez zmian.

Szeroki zakres opcji personalizacji
Szczegóły wyposażenia oraz liczne opcje oferują szeroki zakres możliwości dostosowania, aby zaspokoić różnorodne potrzeby klientów. Oto wyciąg:

Pakiet aerodynamiki AMG: 3 391,50 euro
Pakiet węglowy AMG (zewnętrzny): 4 403,00 euro
Pakiet chromowy AMG (zewnętrzny): 1 130,50 euro
Pakiet AMG Night (zewnętrzny): 1 130,50 euro
Pakiet AMG Night II: 654,50 euro
MANUFAKTUR Selenite Grey Magno: 7 021,00 euro
Pakiet aktywnych siedzeń Multicontour: 2 320,50 euro
Sportowe fotele AMG: 2 320,50 euro
System audio Burmester® High-End 3D Surround: 5 926,20 euro
Pakiet luksusowych tylnych siedzeń: 3 332,00 euro
Dzięki unikalnemu układowi napędowemu, Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE łączy doskonałe osiągi i imponującą dynamikę jazdy z maksymalną efektywnością. Połączenie silnika V8 biturbo o pojemności 4,0 litra na przedniej osi oraz silnika elektrycznego na tylnej osi generuje moc systemową wynoszącą 620 kW (843 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1 400 Nm. Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego, szybki rozwój momentu obrotowego oraz poprawiona dystrybucja masy umożliwiają bardzo dynamiczne wrażenia z jazdy.

Wszystkie podane ceny w niniejszej informacji prasowej to ceny detaliczne zalecane w Niemczech, w tym 19% VAT

4.0L V8 Biturbo 9AT AWD (843 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc470 Kw @ 5500-6500 Rpm
639 Hp @ 5500-6500 Rpm
630 Bhp @ 5500-6500 Rpm
Moment obrotowy664 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
900 Nm @ 2500-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego150 Kw (204 Hp)
Electrical Motor Torque236 Lb-Ft (320 Nm)
Całkowita maksymalna moc620 Kw (843 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy1084.2 Lb-Ft (1470 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Pojemność zbiornika19.3 Galony (73.1 L)
Prędkość maksymalna196 Mph (315 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość199 In (5055 Mm)
Szerokość81.5 In (2070 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw osi116.2 In (2951 Mm)
Pojemność bagażnika11.8 Cuft (334 L)
Masa własna5247 Lbs (2380 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6085 Lbs (2760 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity6.1 Kwh
Range7.5 Miles (12.1 Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.