2024 Mercedes-AMG GT Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Mercedes-AMG GT Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2024 Mercedes-AMG GT Coupe

Latem 2023 roku Mercedes-AMG zaprezentował drugą generację jednego z najsłynniejszych modeli, GT Coupe. Ten samochód zadebiutował w 2014 roku i był produkowany aż do 2023 roku. Po dziewięciu latach i sprzedaży około 18 900 jednostek model ten zasługiwał na zasłużoną emeryturę, otwierając drogę do nowej generacji, oznaczonej jako C192.

Model GT Coupe z 2024 roku dzielił platformę z Mercedes-Benz SL z 2024 roku, ale wszystko inne było inne. Z przodu samochodu znajdowała się grille Panamericana, charakterystyczna dla pojazdów produkowanych w Affalterbach. Po bokach umieszczono funkcjonalne wloty powietrza, które kierowały strumień powietrza do przednich hamulców, aby je schłodzić. Dodatkowo tworzyły one poduszkę powietrzną, która zmniejszała opór powietrza. Na poszerzonych przednich błotnikach, za kołami, producent zamontował wloty powietrza do odprowadzania ciepła. Z przodu znajdowały się dwa wypukłe wybrzuszenia na maskę, które odzwierciedlały V-kształtny silnik umieszczony pod nią. Ponieważ Mercedes-AMG zaprojektował GT Coupe jako grand tourera, starannie opracował jego sylwetkę z pochyloną przednią szybą i zaokrąglonym dachem, oferując opcję panoramicznego dachu szklanego. Tył był wydłużony o nachyloną szybę montowaną na klapie bagażnika. Z tyłu samochód miał skrzydło, które zwiększało docisk przy większych prędkościach. Tylny zderzak ozdobiony był zestawem eliptycznych lamp tylnych połączonych pasem świetlnym. Pod zderzakiem GT Coupe wyposażono w szeroki dyfuzor, który zawierał cztery kwadratowe rury wydechowe.

Wewnątrz Mercedes-AMG zainstalował układ kabiny 2+2, odpowiedni dla czterech pasażerów. Fotele sportowe z przodu zapewniały wystarczający komfort na długie podróże, natomiast tylne były odpowiednie jedynie dla osób o wysokości do 1,5 metra. Mimo to, można je było złożyć, co zwiększało przestrzeń bagażową. Producent skupił się na fotelu kierowcy, montując grubą, trójramienną kierownicę wypełnioną przyciskami dotykowymi i dodatkowymi kontrolkami. W panelu wskaźników Mercedes-AMG umieścił wyświetlacz 3D, który dostarczał głównych informacji o warunkach jazdy. Ponadto, 11,9-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment MBUX oferował wszystkie niezbędne funkcje oraz sterowanie nawigacją satelitarną, telefonem i systemem audio.

Jednak, tak jak w każdym innym modelu sportowym Mercedes-AMG, najważniejsza część była ukryta pod nadwoziem. Producent oferował GT Coupe w dwóch wersjach: GT 55 4Matic+ oraz GT 63 4Matic+. Po raz pierwszy w historii modelu był dostępny wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Obie wersje dzieliły ten sam silnik V8 o pojemności 4,0 litra, wspomagany przez parę turbosprężarek umieszczonych między bankami cylindrów (hot-V). Tak jak w każdym innym pojeździe AMG, silniki te były ręcznie montowane i sygnowane przez jednego inżyniera. Mercedes-AMG był znany z polityki „Jeden człowiek, jeden silnik”. Moc przekazywana była na wszystkie koła za pośrednictwem 9-biegowej skrzyni biegów (dwu-sprzęgłowej) wyposażonej w mokry sprzęgło startowe, aby chronić napęd.

 Drugiej generacji Mercedes-AMG GT Coupé to nowy model flagowy oferowany przez Mercedes-AMG. Łączy w sobie dynamiczne właściwości jezdne z zwiększoną codzienną funkcjonalnością. Wysokotechnologiczne komponenty, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów, czterokierunkowe sterowanie osią tylnego oraz aktywna aerodynamika, zaostrzają profil jazdy. Sportowe coupé po raz pierwszy przenosi swoją moc na drogę dzięki w pełni zmiennej napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. W połączeniu z silnikiem V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów, zapewnia to doświadczenie jazdy na najwyższym poziomie. Ekskluzywna architektura sportowego samochodu AMG z wyspecjalizowaną kompozytową strukturą aluminiową umożliwia konfigurację jako 2+2 miejsca. Dla samochodu sportowego w tej klasie oznacza to, że pasażerowie mają doskonałe poczucie przestrzeni i dużo miejsca na bagaż. Nowy Mercedes-AMG GT Coupé, jako piąta niezależna seria po SLS, pierwszej generacji dwu drzwiowego GT, GT 4-drzwiowym Coupé i SL, po raz kolejny udowadnia wysoki poziom kompetencji technologicznej zespołu rozwoju w Affalterbach.

„Nowy AMG GT Coupé łączy w sobie niezwykle dynamiczne właściwości jezdne i wyraźną sportowość z wysokim poziomem komfortu codziennego. Nasz nowy GT to wyraźnie model flagowy w naszej zróżnicowanej ofercie, dlatego nie jest tylko najmłodszym kształtem marki AMG, ale także jasnym zobowiązaniem do produkcji sportowego auta w Affalterbach. Dzięki nowemu konceptowi wymiarowemu i opcjonalnym siedzeniom 2+2, bezpośrednio odpowiadamy na życzenia naszych klientów.” Michael Schiebe, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH oraz szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz Klasa G & Mercedes-Maybach

Wprowadzenie na rynek nastąpi w modelach AMG GT 63 4MATIC+ o mocy 430 kW (585 KM) oraz AMG GT 55 4MATIC+ o mocy 350 kW (476 KM).

Design zewnętrzny: ewolucja nowoczesnego, ikonicznego designu samochodu sportowego

Rozszerzony koncept wymiarowy z opcjonalnymi siedzeniami 2+2 oferował projektantom zupełnie nowe możliwości projektowe dla nadwozia. Długość rozstawu osi, krótkie zwisy i stromo nachylona szyba sprawiają, że nowy AMG GT Coupé wydaje się kompaktowy i potężny. Zrównoważone proporcje z ekscytującą zieloną strefą, obszernymi nadkolami oraz ekspresyjnym przednim widokiem sygnalizują, że jest to potężny samochód sportowy, który jednocześnie nadaje się do codziennego użytku. Widok z boku charakteryzuje się gładko modelowanymi powierzchniami bez załamań czy krawędzi, aż po chowane klamki drzwi. Ekspresyjnie modelowany obszar tylnej części nadaje pojazdowi dodatkowy urok samochodu sportowego. Felgi ze stopów lekkich, które są niemal na równi z nadwoziem, podkreślają moc i dynamikę. Aktywny spojler tylny jest płynnie zintegrowany z dużą klapą bagażnika.

Głęboki i szeroki radiátor AMG tworzy dominującą obecność. Charakterystyczne reflektory z standardowym DIGITAL LIGHT podkreślają jego niepowtarzalny charakter. Światła dzienne z charakterystycznym znakiem świetlnym w postaci trzech „punktów świetlnych” dodają wartości rozpoznawczej. Precyzyjna grafika w przyciemnionym wnętrzu reflektorów z matowymi powierzchniami podkreśla sportowy design. Dolny wlot powietrza nadaje przodowi dodatkowej optycznej szerokości. Sportowy przód zaokrągla potężne wybrzuszenia na masce.

Kompaktowa zielona strefa z sylwetką fastback i dużą klapą bagażnika pozwala na zaprojektowanie niskiej i zaokrąglonej tylnej części z aktywnym, wysuwanym spojlerem. Precyzyjny detal wykończenia błotników tworzy wyraźny kontrast do czystych i pełnych powierzchni. Wyraźnie podkreślony obszar ramienia nadaje pojazdowi idealną równowagę elegancji i sportowości. Płaskie, poziomo połączone LED-owe światła tylne z wyraźną i precyzyjną grafiką są precyzyjnie osadzone w tylnej części nadwozia. Ciemne LED-owe światła tylne tworzą doskonałą symbiozę z przednimi reflektorami dzięki trójwymiarowemu „znakowi świetlnemu”. Oprócz funkcji sygnalizacji świetlnej, oferują również animację „Coming Home/Leaving Home” jako standard. Ekspresyjny dyfuzor tylny z formalnie zintegrowanymi potrójnymi końcówkami wydechu dopełnia dynamiczny design z tyłu.

Design wnętrza: „hiper analogowa” kombinacja analogowej geometrii i świata cyfrowego

Wnętrze nowego AMG GT Coupé wykorzystuje geny sportowych samochodów wyższej wydajności AMG, które zostały zręcznie przetłumaczone na cyfrowy świat i konsekwentnie rozwijane. Materiały, jakość wykonania oraz „dbałość o szczegóły” podkreślają luksusowy charakter pojazdu od wewnątrz. Projekt kokpitu, aż po centralny wyświetlacz w konsoli środkowej, skupia się na kierowcy i zachwyca harmonijnym ogólnym wyglądem. W pełni cyfrowy zestaw wskaźników jest zintegrowany w trójwymiarowym daszku.

Wysoka użyteczność codzienna i dużo przestrzeni we wnętrzu dzięki nowemu konceptowi wymiarowemu

Koncept wymiarowy z opcjonalnymi siedzeniami 2+2 oferuje dużo przestrzeni w wnętrzu. Tylne fotele zwiększają funkcjonalność do codziennego użytku i są odpowiednie dla osób o wzroście do 1,5 metra. Duża klapa EASY PACK, w tym funkcja HANDSFREE ACCESS, ułatwia załadunek i rozładunek. W razie potrzeby bagażnik można powiększyć dzięki dzielonym tylnym oparciom.

Konsola środkowa z wyświetlaczem dotykowym w formacie portretowym

Konsola środkowa przechodzi w dolną część deski rozdzielczej. Funkcjonalnym i optycznym centrum jest 11,9-calowy multimedialny ekran dotykowy. Format portretowy oferuje wyraźne korzyści, szczególnie w nawigacji, a także większą ergonomiczną swobodę. Olśniewające widoki na ekranach LCD ułatwiają sterowanie funkcjami pojazdu i komfortu. Wyświetlacz kierowcy i centralny są ze sobą harmonijnie skoordynowane. Wygląd zestawu wskaźników można personalizować z wybieranymi indywidualnie głównymi widokami. System infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest intuicyjny w obsłudze i zdolny do nauki. Oferuje rozbudowaną zawartość specyficzną dla AMG w pięciu stylach wyświetlania. Ekskluzywne pozycje menu, takie jak „AMG Performance” czy „AMG TRACK PACE”, podkreślają sportowy charakter.

W menu AMG Performance kierowca może za pomocą jednego dotknięcia palca na różnych ikonach uzyskać szeroki zakres danych: od mocy, momentu obrotowego czy przyspieszenia bocznego po rozkład mocy napędu na wszystkie koła lub aktualny stan pojazdu z ciśnieniem w oponach oraz temperaturami cieczy. Kąty kół na osiach przednich i tylnych bądź ciśnienie oleju w systemie aktywnej stabilizacji przechyłów również mogą być wyświetlane.

Używając pojemnościowego przycisku dotykowego na pasku sterującym poniżej centralnego wyświetlacza, kierowca może wybierać różne funkcje, takie jak głośność mediów, systemy wspomagania, funkcje pojazdu lub odpowiedni tryb jazdy od „Comfort” do „RACE”.

Opcjonalny wyświetlacz head-up pokazuje istotne informacje i czynności w trzech wymiarach w rzeczywistej sytuacji i otoczeniu jazdy. Tutaj można również wybierać spośród kilku wariantów stylu. W zależności od wyposażenia lub osobistego gustu, ambientowe oświetlenie oprawia ekskluzywne wnętrze w 64 różnych kolorach. Styl wyświetlania o nazwie „subtelny” jest powiązany z ambientowym oświetleniem. Do wyboru jest łącznie siedem kolorów tła, z których każdy przypisano do jednego z 64 kolorów. Wśród nich znajdują się dwa ekskluzywne kolory tła AMG.

Fotele sportowe z zintegrowanymi zagłówkami

Jednym z wielu atutów wnętrza jest rzeźbiarski design standardowych, elektrycznie regulowanych foteli sportowych AMG z zintegrowanymi zagłówkami. Doskonała ergonomia oraz progresywne wzory szwów i stębnowania dopełniają symbiozę wysokiej technologii, wydajności i luksusu. Duży wybór różnych pokryć odzwierciedla również asortyment od komfortu po wydajność. Jednobarwna i dwubarwna skóra Nappa znajdują się wśród opcji, podobnie jak szczególnie finezyjna tapicerka MANUFAKTUR Nappa z pikowaniem w diamenty oraz sportowa kombinacja skóry Nappa z mikrofibry MICROCUT i kontrastowymi stębnowaniami w kolorze żółtym lub czerwonym, obok trzech programów masażu dla doskonałego komfortu w czasie długich podróży. Pakiet ENERGIZING Plus łączy między innymi funkcje foteli, takie jak masaż i różne nastroje świetlne, by stworzyć stymulujące lub relaksujące wnętrza.

Nawet standardowe fotele sportowe oferują nie tylko wyjątkowy komfort, ale także wysoki poziom wsparcia bocznego. Opcjonalne fotele wydajnościowe AMG są jeszcze bardziej sportowe, również z zintegrowanymi zagłówkami i otworami wentylacyjnymi w oparciach siedzeń. Boczne podparcia opcjonalnych foteli wielokonturowych automatycznie zwężają się w trybach jazdy Sport, Sport+ i RACE, by zapewnić optymalne wsparcie boczne w każdej sytuacji.

Koło kierownicy AMG w podwójnym szprychowym designie

Trzy zaokrąglone podwójne szprychy standardowego koła kierownicy AMG łączą stabilność z lekkością. Wieńce kierownicy, spłaszczony od dołu i pokryty skórą Nappa lub mikrofibrą Nappa/MICROCUT, mogą być standardowo podgrzewane. Zawiera również matę czujnikową do wykrywania „rąk na kierownicy”. Jeśli kierowca na dłuższy czas nie trzyma rąk na kierownicy, uruchamiana jest kaskada ostrzegawcza, która, jeśli kierowca będzie dalej inaktywny, ostatecznie aktywuje asystenta awaryjnego.

Dwa standardowe przyciski na kole kierownicy imponują intuicyjną obsługą, wspaniałymi, kolorowymi wyświetlaczami LCD i nowoczesnymi ikonami. Umożliwia to kontrolowanie ważnych funkcji jazdy i programów jazdy. Wybrane ustawienie wyświetlane jest na wyświetlaczu, który jest bezpośrednio zintegrowany w danym przycisku. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G może być również szybko i precyzyjnie zmieniana manualnie za pomocą aluminiowych łopatek zmiany biegów umieszczonych po lewej i prawej stronie za wieńcem kierownicy.

Karoseria: Lekka kompozytowa struktura aluminiowa

Inteligentny mix materiałów z aluminium, stali, magnezu i materiałów kompozytowych umożliwia uzyskanie najwyższej sztywności przy niskiej wadze. Optymalizowane profile materiałowe i wyszukane kształty komponentów tworzą przestrzeń dla potrzebnych udogodnień komfortowych i bezpieczeństwa, zaawansowanej technologii oraz dużej objętości bagażnika. Inne działania celowe obejmują aluminiową płytę ścinającą na podwoziu i funkcjonalnie zintegrowane wzmocnienia w przedniej i tylnej części. Magnezowa deska rozdzielcza oraz mostek blokady wykonany z włókna kompozytowego z mieszanką włókien szklanych i węglowych również demonstruje dążenie inżynierów do najlepszego możliwego miksu materiałowego.

Aktywna aerodynamika dla dobrej równowagi i wysokiej wydajności

Kluczowym obszarem rozwoju nowego AMG GT Coupé była wysoka efektywność aerodynamiczna, a dokładniej: doskonale wyważony stosunek między niskim oporem powietrza a zmniejszonym unoszeniem. W tym sportowym coupé skorzystano z rozbudowanych aktywnych elementów aerodynamicznych z przodu i z tyłu. Wszystkie elementy optymalizujące przepływ są płynnie zintegrowane w designie zewnętrznym. Aerodynamika AMG GT Coupé spełnia złożone wymagania dotyczące stabilności jazdy, oporu powietrza, chłodzenia i hałasu wiatru. Równowaga aerodynamiczna umożliwia neutralizację krytycznych sytuacji podczas jazdy, takich jak nagłe manewry unikania przy dużych prędkościach.

Technologicznym wyróżnikiem w rozwoju aerodynamiki jest dwuczęściowy, aktywny system kontroli powietrza AIRPANEL. Pierwsza część działa z pionowymi żaluzjami, które są ukryte za dolnym wlotem powietrza w dolnej części zderzaka. Druga część znajduje się za górnym wlotem powietrza i ma poziome żaluzje. Zwykle wszystkie żaluzje są zamknięte. Ta pozycja zmniejsza opór powietrza i umożliwia skierowanie powietrza w kierunku podwozia, dalej zmniejszając unoszenie przodu. Otwarte zostaną tylko wtedy, gdy na predefiniowanych komponentach zostaną osiągnięte określone temperatury i zapotrzebowanie na powietrze chłodzące będzie szczególnie wysokie (drugi system od 180 km/h) i pozwoli na maksymalne dopływy powietrza chłodzącego do wymienników ciepła.

Innym aktywnym elementem jest chowany tylny spojler, który płynnie integruje się z klapą bagażnika. Zmienia swoją pozycję w zależności od sytuacji jazdy. Oprogramowanie kontrolne uwzględnia wiele parametrów, w tym prędkość jazdy, przyspieszenie podłużne i boczne oraz prędkość skrętu. Powyżej 80 km/h spojler przyjmuje pięć różnych kątów, aby albo optymalizować stabilność podczas jazdy, albo zmniejszać opór powietrza.

Aktywny element aerodynamiczny, ukryty w podwoziu przed silnikiem, również przyczynia się do poprawy prowadzenia. Ten profil węglowy, ważący około dwóch kilogramów, jest wyłącznym opracowaniem AMG i jest chroniony patentami. Reaguje na pozycję programów jazdy AMG i automatycznie obniża się o około 40 milimetrów przy prędkości 80 km/h. Tworzy to efekt Venturiego, który przyciąga samochód do drogi i zmniejsza unoszenie osi przedniej. Kierowca odczuwa to pozytywnie w układzie kierowniczym, ponieważ AMG GT Coupé można kierować bardziej precyzyjnie w zakrętach z jeszcze większą stabilnością kierunkową.

Opcjonalnie dostępny jest także pakiet aerodynamiczny. Obejmuje dodatkowe flicsy na zewnętrznych wlotach powietrza i na nadkolach. Z tyłu przepływ powietrza jest optymalizowany przez boczne flicsy na tylnej części zderzaka, większy dyfuzor i stałe skrzydło tylne. Ogólnie rzecz biorąc, pakiet aerodynamiki zmniejsza unoszenie- na osi przedniej i zwiększa docisk na osi tylnej.

Silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra z dwoma turbosprężarkami twin-scroll

W momencie wprowadzenia na rynek nowy AMG GT Coupé będzie dostępny w dwóch poziomach wydajności silnika AMG 4.0-litrowego V8 biturbo. Silniki są w całości montowane ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach według zasady „Jeden człowiek, jeden silnik”. W modelu topowym GT 63 4MATIC+ silnik generuje 430 kW (585 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 800 Nm w szerokim zakresie obrotów od 2500 do 4500 rpm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. W GT 55 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa 14.1 l/100 km, średnie emisje CO2 319 g/km) jednostka V8 rozwija moc 350 kW (476 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od zera do 100 km/h zajmuje 3.9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.

W zastosowaniu w AMG GT Coupé silnik otrzymał nową miskę olejową, przestawiony intercooler i aktywną wentylację skrzyni korbowej. Wloty i wyloty zostały zoptymalizowane dla bardziej efektywnej wymiany gazu, a trasa spalin do skrzynki katalizatora i filtra cząstek stałych Otto została powiększona. Twórcy uzyskali dodatkową moc w AMG GT 63 4MATIC+ Coupé głównie dzięki wyższemu ciśnieniu doładowania oraz większej przepustowości powietrza, a także zmodyfikowanemu oprogramowaniu silnika. Ogólnie rzecz biorąc, ośmiocylindrowy silnik imponuje niezwykłym rozwinięciem mocy przy mocnym doładowaniu w całym zakresie obrotów, połączonym z możliwie najwyższą efektywnością przy niskim zużyciu i emisji.

Produkcja cyfrowa i inteligentna: „Jeden człowiek, jeden silnik”

Silnik jest w całości montowany ręcznie. W fabryce silników AMG w Affalterbach zasada „Jeden człowiek, jeden silnik” jest powiązana z metodami produkcji z zakresu przemysłu 4.0. Jest ona zaprogramowana zgodnie z nowoczesną wiedzą na temat ergonomii, przepływu towarów, zapewnienia jakości, zrównoważonego rozwoju i wydajności. Inteligentna produkcja charakteryzuje się maksymalną elastycznością, przezroczystością i wysoką wydajnością. W ten sposób zabezpiecza i zwiększa jakość silników i procesów produkcyjnych z wykorzystaniem technologii cyfrowych.

Mokre sprzęgło startowe do przekładni

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G łączy emocjonalne doświadczenie zmiany biegów z ekstremalnie krótkimi czasami zmiany i jest specjalnie dostosowana do wymagań nowego AMG GT Coupé. Mokre sprzęgło startowe zastępuje konwencjonalny konwerter momentu. Redukuje to wagę i dzięki niższej bezwładności masy optymalizuje reakcję na polecenia z pedału przyspieszenia, szczególnie podczas przyspieszania i zmiany obciążenia.

Większa przyczepność i stabilność jazdy: w pełni zmienna napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+

Dwa modele V8 są standardowo wyposażone w w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: W pełni zmienna dystrybucja momentu obrotowego na przednią i tylną oś zapewnia nie tylko optymalną przyczepność przy fizycznych granicach. Kierowca może również liczyć na wysoki poziom stabilności jazdy i bezpieczeństwa w każdych warunkach: na suchych drogach, jak i na mokrych czy zaśnieżonych. Przejście z napędu tylniego na napęd na wszystkie koła i odwrotnie odbywa się płynnie, w oparciu o wyrafinowaną matrycę, która integruje inteligentne sterowanie w architekturze całego pojazdu.

Elektromechanicznie sterowane sprzęgło w zmienny sposób łączy stale napędzaną oś tylną z przednią osią. Najlepsza dystrybucja momentu obrotowego jest ciągle obliczana w zależności od sytuacji jazdy i życzeń kierowcy. Nowe coupé może być prowadzone w sposób ciągły od napędu na wszystkie koła o orientacji na przyczepność z rozdzieleniem mocy 50:50 na oś przednią i tylną do czystego napędu na tylne koła. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia także dynamikę podłużną dla jeszcze większego przyspieszenia.

Zawieszenie wielowahaczowe z przodu i z tyłu oraz aluminiowe łączniki dookoła

Nowe AMG GT Coupé oferuje wielowahaczowe zawieszenie przednie z pięcioma łącznikami umieszczonymi całkowicie wewnątrz obręczy koła. Elementy kontroli kół i zawieszenia, które są od siebie niezależne, umożliwiają wysokie przyspieszenie boczne przy minimalnych wpływach układu kierowniczego. Konstrukcja przestrzenna z pięcioma wahaczami prowadzi także koła na tylnej osi.

Aby zredukować masy niesprężynowe, wszystkie łączniki zawieszenia, zwrotnice i nośniki kół na przednich i tylnych osiach nowego AMG GT Coupé są wykonane z aluminium kutego. Koncepcja wielowahaczowa prowadzi każde koło z minimalnymi ruchami elastycznymi. Wysoka sztywność kąta pochylenia i statyki osi nie tylko umożliwia wysokie prędkości zakrętne, ale także zapewnia kierowcy optymalny kontakt z drogą w obszarze wysokich ograniczeń zakrętu. Odbija się to w doskonałej dynamice bocznej i stabilności jazdy przy dużych prędkościach, a także w dobrej reakcji na zewnętrzne wpływy takie jak boczne wiatry, nierówności drogi czy skoki współczynnika tarcia. Szczególnie bezpośrednie połączenie amortyzatora z nośnikiem tylnego koła redukuje wibracje i niepożądane wahania obciążenia koła. Elementy kontroli kół i zawieszenia, które są od siebie niezależne, umożliwiają wysokie przyspieszenie boczne przy minimalnych wpływach na układ kierowniczy – także jako funkcja komfortu.

Zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów

Dodatkowo pojawia się zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z stabilizacją przechyłów. Aktywne elementy hydrauliczne zastępują konwencjonalne mechaniczne stabilizatory przeciwwstrząsowe i w nowym AMG GT Coupé kompensują ruchy przechyłowe w ułamku sekundy. Adaptacyjne amortyzatory mają również dwa połączenia hydrauliczne. Jedno znajduje się po stronie kompresji amortyzatora, a drugie po stronie rozprężenia. Komory amortyzatorów na wszystkich czterech kołach i przewody są bezpośrednio połączone przez zawory kontrolne adaptacyjnych amortyzatorów.

Inteligentne hydrauliczne połączenie czterech wsporników sprężynowych oraz regulacja ciśnienia pompy i zaworów przełączających pozwalają na bardzo szeroki zakres sztywności sprężyn przeciwprzechyłowych przy jednoczesnym zmniejszeniu ruchów przechyłowych. Obrazowo mówiąc: każdy stabilizator od zera do sztywnego może być wyświetlany automatycznie. W codziennym życiu zwiększa to komfort, ponieważ nawet nierówności występujące po jednej stronie są kompensowane indywidualnie. Podczas dynamicznych zakrętów hydraulika aktywnie również redukuje utratę pochylenia. Dzięki uzyskanej wysokiej sztywności pochylenia, coupé prowadzi się bardzo precyzyjnie.

Podczas jazdy na wprost system otwiera się całkowicie w zależności od programu jazdy i sytuacji. System kompensuje indywidualne przeszkody, które w przeciwnym razie prowadziłyby do ruchów przechyłowych. Kierowcy i pasażerowie doświadczają znacznie bardziej komfortowej jazdy. Zredukowane przechyły nadwozia podczas zakrętów przyczyniają się w równym stopniu do komfortu i dynamiki jazdy. Charakterystyki zachowań jezdnych w poszczególnych programach jazdy można rozłożyć bardziej między komfort a sport.

Podstawową zasadą w zawieszeniu jest to, że strony kompresji i rozprężenia indywidualnych amortyzatorów pojazdu są ze sobą połączone. Etap kompresji lewego przedniego amortyzatora jest połączony z etapem rozprężenia prawego przedniego amortyzatora za pomocą przewodu hydraulicznego. Istnieje również połączenie do strony ciśnienia tylnego lewego amortyzatora i etapu rozprężenia prawego tylnego amortyzatora za pomocą przewodu przez pojazd. Analogowo, pozostałe strony komór amortyzatorów są połączone ze sobą przez drugi obieg. Uproszczony przebieg przewodów hydraulicznych ma kształt „H”.

Oprócz połączenia amortyzatorów, w systemie wykorzystywane są również inne komponenty istotne dla funkcji. Strony rozprężenia i ciśnienia amortyzatorów są bezpośrednio połączone ze sobą za pomocą elektrycznie sterowanego zaworu 2/2, znanego jako zawór komfortowy. Do każdej z ciśnieniowych stron amortyzatorów przymocowane jest także akumulator ciśnienia. Oba obiegi są również połączone z centralną pompą. Gwarantuje to, że ciśnienie w systemie hydraulicznym może być dostosowywane w obu obiegach. Połączenie między pompą a obiegami wykonane jest za pomocą zaworów 2/2. Czujniki ciśnienia są zintegrowane za zaworami w celu monitorowania ciśnienia w systemie w poszczególnych przewodach. Ciśnienie w systemie można swobodnie wybierać, a tym samym również wielkość wygenerowanej kontroli przeciwwstrząsowej. Obowiązuje zasada: im wyższe ciśnienie w systemie, tym większa oczekiwana sztywność przechyłowa.

System działa bardzo efektywnie, ponieważ wykorzystuje istniejącą energię kinetyczną pojazdu w celu pozytywnego wpływu na zachowanie przechyłowe. Hydraulika zawieszenia AMG ACTIVE RIDE CONTROL zasila także opcjonalny system podnoszenia przedniej osi. W razie potrzeby, przednia część może zostać podniesiona o 30 milimetrów, co ułatwia na przykład wjazd do parkingów podziemnych lub przez progi zwalniające. System podnoszenia obsługiwany jest przez centralny wyświetlacz multimedialny lub przyciski na kole kierownicy AMG. Odpowiednie menu otwiera się po naciśnięciu symbolu pojazdu na pasku sterującym. Między innymi pozycje można zapisywać przy użyciu technologii GPS, tak aby przednia część pojazdu była automatycznie podnoszona, gdy ponownie przechodzi się przez odpowiednie punkty.

Tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu dla zoptymalizowanej stabilności jazdy

Nowe AMG GT Coupé standardowo posiada elektronicznie sterowany tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu, który zapewnia doskonałą przyczepność oraz maksymalne bezpieczeństwo podczas jazdy w każdych warunkach. Nie tylko zwiększa przyczepność kół napędowych na osi tylnej, ale również przyspiesza prędkości zakrętne w obszarze limitu. Dodatkowo stabilność jazdy jest zoptymalizowana podczas zmiany pasów przy dużych prędkościach. System działa z zmiennym efektem blokującym w trybie przyczepności i cofaniu i jest doskonale dopasowany do różnych warunków jazdy i wartości tarcia nawierzchni.

Aktywne kierowanie osią tylną łączy zwinność i stabilność

Nowe AMG GT Coupé standardowo wyposażone jest w aktywne kierowanie osią tylną (HAL). W zależności od prędkości, tylne koła kierują w przeciwnym kierunku (do 100 km/h) lub w tym samym kierunku (powyżej 100 km/h) co przednie. System umożliwia zatem na równi zwinną i stabilną jazdę – cechy, które w przypadku braku kierowania osią tylną są ze sobą sprzeczne. Dalszymi zaletami są łatwiejsza kontrola pojazdu w obszarze limitu oraz mniejsze wysiłek przy skręcaniu, ponieważ tłumaczenie skrętu przednich kół jest bardziej bezpośrednie.

Wysokowydajny system hamulcowy kompozytowy z lekkimi tarczami hamulcowymi

Wysokowydajny kompozytowy system hamulcowy AMG gwarantuje doskonałe wartości spowolnienia i precyzyjne dozowanie. Zachwyca krótkimi dystansami hamowania, wrażliwym zachowaniem reakcji oraz wysoką stabilnością – nawet w ekstremalnych obciążeniach. Kompozytowe tarcze hamulcowe są szczególnie lekkie: Dynamika jazdy i zachowanie kierownicy korzystają z redukcji mas niesprężynowych. Tarcze hamulcowe (wykonane z odlewanego stali) i pojemniki hamulcowe (wykonane z aluminium) są teraz połączone specjalnymi elementami i nie są już mocowane śrubami jak wcześniej. Ta konstrukcja oszczędza miejsce, które wykorzystywane jest do jeszcze lepszego chłodzenia hamulców. Nowością jest także kierunkowe perforowanie: Oprócz oszczędności w wadze i lepszego odprowadzania ciepła, to rozwiązanie cechuje się szybszą reakcją na mokrej nawierzchni i lepszym czyszczeniem klocków po hamowaniu.

Sześć programów jazdy i AMG DYNAMICS: od komfortowego do dynamicznego

Sześć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Ślisko”, „Komfortowy”, „Sportowy”, „Sport+”, „Indywidualny” oraz „RACE” umożliwia szeroki wachlarz charakterystyk pojazdu – od komfortowej po dynamiczną. Każdy program oferuje indywidualne doświadczenie jazdy, precyzyjnie dopasowane do różnych warunków jazdy. Jako cecha w ramach programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT, modele AMG GT posiadają również AMG DYNAMICS. Ta zintegrowana kontrola dynamiki prowadzenia rozszerza funkcje stabilizacyjne ESP® o zwinne interwencje w kontrolę napędu na wszystkie koła, charakterystykę kierownicy oraz dodatkowe funkcje ESP®. Podczas dynamicznych zakrętów na przykład krótkie zastosowanie hamulców na tylnym kole po wewnętrznej stronie zakrętu powoduje zdefiniowany moment skrętu wokół osi pionowej dla spontanicznego i precyzyjnego skrętu. Spektrum waha się od ekstremalnie stabilnego po wysoce dynamiczne.

AMG TRACK PACE: rejestrator danych do zastosowania na torze wyścigowym

AMG TRACK PACE jest standardowo wbudowane. Oprogramowanie jest częścią systemu infotainment MBUX i rejestruje ponad 80 danych specyficznych dla pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie, kąt skrętu, nacisk na pedał hamulca) dziesięć razy na sekundę podczas jazdy po określonej trasie. 40 parametrów można wyświetlać na żywo w ekranie „Telemetry”, z czego do czterech jednocześnie.

Dodatkowo na multimedialnym wyświetlaczu, wyświetlaczu head-up i w zestawie wskaźników pokazują czasy okrążeń i sektorów, a także dodatkowe narzędzia do treningu i analizy. Nawigacja w wyświetlaczu head-up pokazuje kąty zakrętów i punkty hamowania, pomagając znaleźć najlepszą linię. Funkcja rozszerzonej rzeczywistości MBUX umożliwia również pokazanie linii z zapisanej rejestracji na multimedialnym wyświetlaczu. W ten sposób kierowca może poprawić swój styl jazdy jak z wirtualnym instruktorem. Wartości przyspieszenia i hamowania również mogą być mierzone i zapisywane.

Program wyposażenia: duża różnorodność w celu indywidualnego wyglądu

Szczegóły wyposażenia i liczne opcje oferują szeroki zakres dostosowania do najbardziej różnorodnych życzeń klientów – od sportowych i dynamicznych po luksusowo eleganckie. Obejmuje to jedenaście kolorów lakierów i osiem nowych wzorów kół. Do wyboru jest pięć pakietów designu zewnętrznego, by jeszcze bardziej wyostrzyć wygląd w kierunku elegancji lub dynamiki. AMG GT 55 4MATIC+ i AMG GT 63 4MATIC+ standardowo jeżdżą na 20-calowych, wieloszprychowych felgach ze stopów lekkich AMG. Alternatywy w formacie 21-calowym są również dostępne.

Systemy wspomagania jazdy: inteligentni pomocnicy w tle

Dzięki licznym czujnikom, kamerom i radarom, systemy wspomagania kierowcy monitorują ruch drogowy i otoczenie nowego coupé. W razie potrzeby inteligentni pomocnicy mogą interweniować z szybkością błyskawicy. Kierowcy są wspierani przez liczne nowe lub rozszerzone systemy – w codziennych sytuacjach na przykład przez kontrolę odległości, kierowanie i zmiany pasów. W przypadku niebezpieczeństwa systemy pomagają w odpowiedniej reakcji na zagrażające zderzenie. Funkcjonowanie systemów jest wizualizowane przez nowy koncept wyświetlania w zestawie wskaźników.

Wyświetlacz wspomagania w zestawie wskaźników jasno i przejrzyście pokazuje, jak działają systemy wspomagania kierowcy w trybie pełnoekranowym. Kierowca rozpoznaje samochód, pasy, oznaczenia pasów i innych użytkowników drogi, takich jak samochody, ciężarówki i dwukołowce w przestrzennym abstrakcyjnym ujęciu. Status systemu i funkcjonalność asystentów są wizualizowane na podstawie tej reprezentacji otoczenia. Nowy animowany wyświetlacz asystenta oparty jest na generowanej w czasie rzeczywistym scenie 3D. Ta wysokiej jakości i dynamiczna reprezentacja czyni funkcjonalność systemów wspomagania kierowcy przejrzystą w doświadczeniu jazdy rozszerzonej rzeczywistości.

Liczne dostępne usługi łączności

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.