2024 Mercedes-AMG SL63 S E Performance

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Mercedes-AMG SL63 S E Performance

Przejdź do galerii zdjęć2024 Mercedes-AMG SL63 S E Performance

Mercedes-AMG zaprezentowało najpotężniejszy model SL w historii pod koniec 2023 roku, przygotowując go na rok 2024, co ponownie dowodzi, że elektryfikacja nie tylko obniża emisje, ale także poprawia osiągi.

Mercedes-Benz SL był jednym z najsłynniejszych samochodów w ofercie niemieckiego producenta. Ta nazwa pojawiła się po raz pierwszy w 1954 roku, a do 2021 roku dotarła do swojej siódmej generacji. W międzyczasie dawna specjalistyczna firma wyścigowa AMG stała się integralną częścią marki z trzema gwiazdkami i zaczęła produkować najsilniejsze wersje pojazdów. Dlatego nie było zaskoczeniem, że SL przeszedł metamorfozę w stylu Mercedes-AMG i stał się zagrożeniem dla supersamochodów pod względem czasów przyspieszenia.

SL miał agresywny wygląd dzięki trapezoidalnemu grillowi Panamericana z pionowymi żebrami. Z przodu znajdował się sportowy zderzak z wejściem powietrza w kształcie litery A, flankowany przez masywne funkcjonalne wloty. Co więcej, dolny splitter był częścią aktywnego pakietu aerodynamicznego SL, który automatycznie obniżał się o 40 mm (1,6”) przy prędkościach powyżej 80 km/h (50 mph). Podobnie jak jego brat, SL 63, nowa wersja była wyposażona w reflektory Multibeam LED.

Z profilu, smukły roadster chwalił się logo E-performance na przednich błotnikach pod logo V8 Biturbo i wlotami wydechowymi. Powracając do rozwiązania z miękkim dachem zamiast wcześniej stosowanego składanych twardego dachu, auto zaoszczędziło na wadze. System pozwalał na zakrycie lub odsłonięcie samochodu w zaledwie 15 sekund podczas jazdy z miejskimi prędkościami. Z tyłu producent zainstalował składany spojler na klapie bagażnika, który można było automatycznie rozwinąć za pomocą aktywnego systemu aerodynamicznego samochodu lub samodzielnie przy naciśnięciu przycisku. Mercedes-AMG wyposażyło SL 63 E Performance w standardowe 20-calowe felgi aluminiowe z wieloma szprychami, pomalowane na matową czerń z wysoki połyskiem. Na koniec, z tyłu, pod zderzakiem, Mercedes-AMG zainstalowało dwa zestawy podwójnych prostokątnych wydechów, które flankują tylny dyfuzor.

Wewnątrz, wysoki poziom luksusu był naturalny dla niemieckiego grand tourera. Mimo to, kilka detali przypominało, że SL 63 E Performance to nie jest zwykły cruiser. Kierownica o płaskim dnie, elementy wykończenia z włókna węglowego i mocno profilowane fotele były wyraźnym znakiem tego. Dodatkowo, program Manufaktur oferowany przez producenta umożliwił klientom wybór różnych materiałów i wykończeń zgodnie z ich gustem. Jak w innych modelach SL, na desce rozdzielczej nie było analogowych wskaźników. Przed kierowcą znajdował się wyświetlacz LCD dla panelu instrumentów, a na górze centralnej konsoli znajdował się ogromny ekran dotykowy dla systemu MBUX.

Jednak najważniejsza część pojazdu znajdowała się pod jego maską. Mercedes-AMG zainstalowało pod maską bi-turbo V8 o pojemności 4.0 litra, wspomagane silnikiem elektrycznym na tylnej osi. Cały system rozwijał moc 816 PS (805 hp), która była przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Mercedes-AMG wykorzystało swoje doświadczenia z F1 do stworzenia i zainstalowania akumulatora o pojemności 6.1 kWh, który był wykorzystywany do przyspieszania. Mimo to, mógł pomóc samochodowi przebyć około 13 km (8 mil).

 Mercedes-AMG zwieńcza serię SL nowym modelem SL63 S E Performance. Silnik V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym doładowaniem oraz jednostka elektryczna AMG generują łączne osiągi na poziomie 600 kW (816 KM) oraz maksymalny moment obrotowy sięgający 1,420 Nm. Nowy model jest najpotężniejszym SL w historii. To już piąta generacja z technologią hybrydową E PERFORMANCE dedykowaną AMG. Bezpośrednia reakcja układu elektrycznego, szybkie osiąganie momentu obrotowego oraz liniowe oddawanie mocy zapewniają imponujące wrażenia z jazdy. Przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 sekundy oraz prędkość maksymalna wynosząca 317 km/h podkreślają pewność siebie pojazdu. Systemy takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją boczną i aktywnym układem kierowniczym tylnej osi zapewniają równowagę między komfortem a dynamiką jazdy.

„SL zawsze był ikoną w portfolio Mercedes-Benz. Najnowsza wersja legendarnego roadstera przenosi ten status w przyszłość. Na pierwszym miejscu stoi nowy SL63 S E Performance, który dzięki swojej innowacyjnej technologii jest najpotężniejszym członkiem rodziny SL. Dzięki temu unikalnemu konceptowi oferujemy naszym klientom nie tylko doskonałe osiągi, ale również możliwość jazdy wyłącznie elektrycznej. Szeroka gama opcji wyposażenia oraz wysokiej jakości materiały sprawiają, że SL jest jednym z najbardziej ekskluzywnych roadsterów na rynku – prawdziwy samochód marzeń.” Michael Schiebe, CEO Mercedes-AMG GmbH oraz szef działów Mercedes-Benz Klasa G i Mercedes Maybach

E PERFORMANCE: Silnik spalinowy z przodu, silnik elektryczny z tyłu

W SL63 S E Performance silnik AMG V8 o pojemności 4,0 litra z przodu jest połączony z jednostką elektryczną na tylnej osi. Integruje silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) z trwałym magnesem synchronicznym oraz elektrycznie sterowaną dwubiegową skrzynią biegów i mechaniczną przekładnią ograniczającą uślizg na tylnej osi. Lekka bateria wysokowydajna znajduje się również z tyłu, powyżej tylnej osi. Ta kompaktowa konstrukcja przynosi liczne korzyści. Silnik elektryczny działa bezpośrednio na tylnej osi, co umożliwia bezpośrednie przekształcanie mocy w przyspieszenie. To zapewnia dodatkowy zastrzyk mocy przy startach, przyspieszaniu lub wyprzedzaniu. Wraz ze wzrostem poślizgu na tylnej osi, siła napędowa silnika elektrycznego jest również przekazywana na przednie koła w razie potrzeby. Mechaniczne połączenie w pełni zmiennego napędu AMG Performance 4MATIC+ umożliwia to via wał kardana i wały napędowe przednich kół. Pozycjonowanie na tylnej osi poprawia rozkład masy i obciążenia osi w pojeździe, co stanowi podstawę dla przekonujących osiągów.

Zainspirowana Formułą 1™, rozwinięta w Affalterbach: bateria AMG High Performance

Rozwój magazynu energii litowo-jonowej inspirowany jest technologiami sprawdzonymi w hybrydowych samochodach wyścigowych zespołu Mercedes-AMG Petronas F1. Bateria AMG High Performance oferuje wysoką moc, którą można wykorzystać często jedna po drugiej. To zwiększa ogólne osiągi roadstera SL. Dodatkowo szybkie zużycie energii i wysoka gęstość mocy. Bateria o wysokiej wydajności oferuje pojemność 6,1 kWh, moc ciągłą 70 kW i moc szczytową 150 kW. Ładowanie odbywa się przez zainstalowany 3,7 kW pokładowy ładowarka prądem zmiennym na stacji ładowania, wallboxie lub gniazdku domowym. Bateria została zaprojektowana do szybkiego dostarczania i pobierania energii, a nie do osiągania najdłuższego możliwego zasięgu. Niemniej jednak 13 km czysto elektrycznej jazdy (EAER) umożliwia praktyczny zasięg operacyjny.

Podstawą wysokiej wydajności 400-woltowej baterii AMG jest bezpośrednie chłodzenie: nowoczesny środek chłodzący przepływa wokół wszystkich 560 ogniw i chłodzi je indywidualnie. Każda bateria potrzebuje określonej temperatury dla optymalnego dostarczania mocy. Jeśli magazyn energii staje się zbyt zimny lub zbyt gorący, tymczasowo traci zauważalną moc lub musi zostać ograniczony, aby nie uszkodzić, gdy temperatura staje się zbyt wysoka. Jednolite sterowanie temperaturą baterii ma więc decydujący wpływ na jej wydajność, trwałość i bezpieczeństwo.

Strategia działania: dostępna zawsze moc elektryczna

Podstawowa strategia działania wywodzi się z hybrydowego pakietu mocy samochodu wyścigowego Mercedes-AMG Petronas Formuły 1™. Jak w premierowej klasie sportów motorowych, maksymalne przyspieszenie jest zawsze dostępne, gdy kierowca tego potrzebuje – na przykład, aby szybko przyspieszyć po zakręcie lub podczas wyprzedzania. Moc elektryczna jest zawsze dostępna i często powtarzana dzięki wysokiej wydajności odzysku i ładowaniu w zależności od zapotrzebowania. Niezależna koncepcja baterii umożliwia optymalny kompromis między maksymalną dynamiką jazdy a efektywnością. Wszystkie komponenty są ze sobą idealnie skoordynowane: wzrost mocy można odczuć i zmierzyć natychmiastowo.

Osiem programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Electric”, „Battery Hold”, „Comfort”, „Smoothness”, „Sport”, „Sport+”, „RACE” oraz „Individual” jest precyzyjnie dostosowanych do nowej technologii napędu. Oferują one szeroki wachlarz doświadczeń z jazdy – od efektywnych po dynamiczne. Programy jazdy dostosowują ważne parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka kierowania, tłumienie zawieszenia czy dźwięk. Programy można wybierać za pomocą przycisku AMG oraz centralnego wyświetlacza na konsoli środkowej lub przycisków na kierownicy AMG.

Hybrydowy napęd zazwyczaj uruchamia się bezgłośnie („Tryb cichy”) w programie jazdy „Comfort”, gdy silnik elektryczny jest włączony. Ikona „Gotowy” na desce rozdzielczej sygnalizuje, że pojazd jest gotowy do jazdy. Dodatkowo słychać mocny, sonorowy dźwięk uruchamiania charakterystyczny dla AMG, który jest przekazywany do wnętrza przez głośniki pojazdu. Lekki nacisk na pedał przyspieszenia wystarczy, a hybryda AMG zaczyna się poruszać.

Możliwość odzyskiwania energii w czterech poziomach

Dzięki temu, że wysoka wydajność baterii jest zawsze w optymalnym oknie temperatury około 45 stopni dzięki bezpośredniemu chłodzeniu, także odzyskiwanie energii można zoptymalizować. Zwykle bateria bardzo się nagrzewa przy wysokim poziomie odzysku energii, więc odzysk energii musi być ograniczony. Odzyskiwanie energii rozpoczyna się, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, czyli w trybie tocznym bez dotykania pedału hamulca. To ładuje baterię i generuje moment hamujący. Hamulce na kołach są chronione lub, w zależności od poziomu odzysku i sytuacji drogowej, nie muszą być w ogóle aktywowane.

Kierowca może wybierać cztery różne poziomy mocy odzysku za pomocą prawego przycisku na kierownicy AMG. Dotyczy to wszystkich programów jazdy, z wyjątkiem „Smoothness”. W najwyższym poziomie możliwe jest tak zwane „jednopedałowe” prowadzenie. Ponad 100 kW mocy można wprowadzić z powrotem do baterii. Kolejną zaletą odzyskiwania jest to, że pojazd nie przyspiesza podczas jazdy stromo w dół. System działa jak hamulec silnikowy.

Wizualne zmiany wskazujące napęd E PERFORMANCE

Wyłącznym znakiem rozpoznawczym nowego modelu topowego w serii SL jest tylna część nadwozia. Nowością jest zintegrowana klapka do ładowania plug-in oraz modelowa nazwa wyróżniona na czerwono. Na zewnątrz znajdują się również rowkowane trapezoidalne końcówki rur wydechowych. Emblemat „E PERFORMANCE” na błotniku wskazuje na ekskluzywny napęd. Standardowo hybryda wyposażona jest w 20-calowe wieloramienne felgi AMG z lekkiego stopu. Są one zoptymalizowane aerodynamicznie, pomalowane na matową czerń z wysokim połyskiem. Wymiary na przedniej osi to 265/40 R 20 na 9,5 J x 20, a na tylnej osi 295/35 R 20 na 11 J x 20.

Jak w całej serii, dla wersji hybrydowej dostępnych jest również wiele lakierów i detali wyposażenia. Program MANUFAKTUR z szerokim wyborem personalizacji wnętrza i nadwozia jest również dostępny. Nowym i ekskluzywnym kolorem jest MANUFAKTUR pomarańczowy płomień. Design zewnętrzny można dodatkowo podkreślić licznymi pakietami wizualnymi. Dostępne są również felgi z lekkiego metalu oraz kute w różnych wariantach kolorystycznych o średnicy 20 i 21 cali.

Skoncentrowane na kierowcy wnętrze z szeroką gamą opcji

Wnętrze służy zarówno sportowej grupie docelowej, jak i klientom ceniącym maksymalny komfort. Projekt kokpitu, aż po wyświetlacz w formacie portretowym w konsoli środkowej, koncentruje się na kierowcy i zachwyca harmonijnym ogólnym wrażeniem. Praktyczna koncepcja wymiarowa z 2+2 miejscami oferuje przestronną przestrzeń w wnętrzu.

Jednym z wielu elementów wyróżniających wnętrze są elektrycznie regulowane fotele sportowe AMG. Łączą one dobrą boczną podporę z dużym komfortem na długie trasy. Opcjonalne fotele wydajności AMG z wbudowanymi zagłówkami i otworami wentylacyjnymi w oparciach są jeszcze bardziej sportowe. Trzy programy masażu zapewniają doskonały komfort na długie trasy. Można go jeszcze zwiększyć: Pakiet ENERGIZING Plus łączy funkcje siedzeń i nastrojowe oświetlenie, tworząc relaksujące programy komfortowe.

Szeroki wybór pokrowców na fotele odzwierciedla spektrum od komfortowych do ukierunkowanych na wydajność. Obejmuje skórę Nappa w jednolitym lub dwukolorowym wydaniu, jak również szczególnie eleganckie wykończenie MANUFAKTUR w skórze Nappa z diamentowym pikowaniem. Sportowy charakter podkreślają połączenia skóry Nappa z mikrofibrą MICROCUT oraz kontrastowe przeszycia w kolorze żółtym lub czerwonym.

System multimedialny MBUX z wyświetlaczami specyficznymi dla hybryd

System multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest intuicyjny w użyciu i zdolny do uczenia się. SL63 S E Performance zawiera liczne wyświetlacze i funkcje specyficzne dla AMG i hybryd. Ekskluzywne pozycje menu, takie jak „AMG Performance”, podkreślają sportowy charakter. Technologia hybrydowa może być również doświadczana wizualnie: wysokiej jakości grafiki wizualizują przepływ mocy układu napędowego. Można również uzyskać informacje o prędkości, mocy, momencie obrotowym i temperaturze maszyny elektrycznej.

Aktywna aerodynamika dostosowana

Aktywna aerodynamika została również dostosowana. Została dostosowana do technologii napędu elektrycznego. Aktywny element aerodynamiczny, ukryty w podwoziu z przodu silnika, przyczynia się do zrównoważonego zachowania pojazdu podczas jazdy. Jest to standard w modelu SL. Ten karbonowy profil jest ekskluzywnym opracowaniem AMG i jest chroniony patentami. Reaguje na pozycję programów jazdy AMG i automatycznie wysuwa się o około 40 milimetrów przy prędkości 80 km/h. Tworzy to tzw. efekt Venturiego, który dodatkowo przyciąga samochód do drogi i zmniejsza unoszenie przedniej osi.

Kolejnym aktywnym komponentem jest wysuwany tylny spojler, płynnie zintegrowany z pokrywą bagażnika. Zmienia on swoją pozycję w zależności od warunków jazdy. Zespół aerodynamiki AMG dostosował oprogramowanie kontroli dla SL63 S E Performance do wyższej wydajności i zmodyfikował liczne parametry. Obejmują one prędkość jazdy, przyspieszenie podłużne i poprzeczne oraz prędkość skrętu w obliczeniach. Przy prędkościach powyżej 80 km/h spojler przyjmuje pięć nowych kątów, aby optymalizować stabilność jazdy lub zmniejszać opór powietrza.

Zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów

Standardowo wyposażone jest w zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów. Tłumiki o regulowanej sile odbicia i kompresji mają również półaktywne, połączone elementy hydrauliczne. Zastępują one tradycyjny stabilizator torsyjny. Ta technologia pozwala na redukcję ruchów nadwozia oraz dostarcza szeroki zakres programów jazdy. Hydrauliczne połączenie komór tłumika na wszystkich czterech kołach odbywa się przez odpowiednie przewody i zawory sterujące w adaptacyjnych damperach.

Połączenie czterech amortyzatorów oraz regulacja ciśnienia pompy i zaworów przełączających pozwala na bardzo szeroką sprężystość przy jednoczesnej redukcji ruchów przechyłu. Mówiąc obrazowo: każdy stabilizator torsyjny od zera do sztywności może być przedstawiony automatycznie. To zwiększa komfort w codziennym użytkowaniu, ponieważ nawet nierówności po jednej stronie są kompensowane indywidualnie. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów hydraulika aktywnie redukuje również utratę kąta nachylenia. Dzięki temu uzyskuje się wysoką sztywność kąta nachylenia, a roadster bardzo precyzyjnie kieruje.

Podczas jazdy na wprost system otwiera się całkowicie w zależności od programu jazdy i sytuacji jazdy. System kompensuje jednostronne przeszkody, które w przeciwnym razie prowadziłyby do ruchów przechyłu. Kierowcy i pasażerowie doświadczają znacznie bardziej komfortowej jazdy. Zredukowane ruchy przechyłu podczas pokonywania zakrętów przyczyniają się zarówno do komfortu, jak i dynamiki jazdy. Charakterystyka zachowania podczas jazdy w poszczególnych programach jazdy może być również dalej różnicowana między komfortem a sportem.

Aktywne sterowanie tylną osią łączy zwinność i stabilność

SL63 S E Performance jest również standardowo wyposażony w aktywne sterowanie tylną osią. W zależności od prędkości tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku (do 100 km/h) lub w tym samym kierunku (powyżej 100 km/h) co przednie. System umożliwia zatem zarówno zwinne, jak i stabilne zachowanie podczas jazdy. To cechy, które kontrastują ze sobą bez sterowania tylną osią. Dalsze zalety to łatwiejsza kontrola pojazdu na granicy osiągów oraz mniejsze wysiłki sterownicze, ponieważ przekładnia kierownicza przednich kół jest bardziej bezpośrednia.

Łatwy w obsłudze i stabilny: ceramiczny system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności

4.0L V8 PHEV 9AT AWD (816 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc450.1 Kw @ 5750-6500 Rpm
612 Hp @ 5750-6500 Rpm
604 Bhp @ 5750-6500 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
850 Nm @ 2500-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego150 Kw (204 Hp)
Electrical Motor Torque236 Lb-Ft (320 Nm)
Całkowita maksymalna moc600.2 Kw (816 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy796.6 Lb-Ft (1080 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Prędkość maksymalna197 Mph (317 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/40 R20 // 295/35 R20
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity6.1 Kwh
Range8.1 Miles (13.0 Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)175 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.