Dla tych, którzy niekoniecznie pragnęli hardcore’owej wersji CLA 45 Coupe, niemiecki producent stworzył model 35, który wciąż osiągał czas poniżej pięciu sekund przy przyspieszeniu od 0 do 100 km/h.
Wprowadzony w styczniu 2023 roku na rok modelowy 2024, odświeżony Mercedes-AMG CLA 35 Coupe przeszedł kilka ulepszeń dotyczących wyglądu zewnętrznego, wnętrza i podzespołów. Mimo iż był napędzany przez tę samą turbodoładowaną jednostkę napędową co jego nieodświeżony odpowiednik, zyskał wsparcie dzięki generatorowi rozrusznikowemu z napędem paskowym.
Samochód miał podobną przednią kratkę Panamericana jak jego mocniejszy odpowiednik, 45 S 4Matic+. Mercedes-AMG wprowadził jedynie drobne zmiany pomiędzy tymi modelami, a słabsza wersja posiadała mniej dodatków na zderzaku i bokach. Istotną różnicą były felgi, gdzie słabszy model wyposażony był w 10-ramienne lekkie felgi o średnicy 18 cali, podczas gdy 45 S 4Matic+ miał pięcioramienne felgi o średnicy 19 cali. Podobnie jak reszta gamy CLA, niezależnie od tego, czy mówimy o Mercedes-Benz, czy o Mercedes-AMG, wszystkie modele wyposażone były w nowe, ulepszone reflektory LED.
Wewnątrz, AMG 35 otrzymał nowe kolory tapicerki w kombinacjach szaro-czarnej lub czerwień-czarna. Sportowe fotele z wyraźnie wyprofilowanymi miejscami były także dostępne w standardowym pakiecie, a także dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala, które zdobiły górną część deski rozdzielczej, gdzie jeden służył jako wskaźnik, a drugi do systemu infotainment.
Pod maską, obok rozrusznika generatora z napędem paskowym, znajdowała się ta sama poprzecznie umieszczona turbodoładowana jednostka czterocylindrowa, która przekazywała moc na wszystkie koła za pomocą nowej automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G (z podwójnym sprzęgłem). Dzięki temu czas przyspieszenia do 100 km/h został skrócony o 0,1 sekundy w porównaniu do poprzednika, osiągając tę prędkość z miejsca w 4,8 sekundy.
Liczne aktualizacje sprawiają, że CLA Coupe od Mercedes-AMG staje się jeszcze bardziej pożądane. Nowy wygląd zewnętrzny szczególnie wyróżnia model CLA 35 Coupe. Oba modele otrzymały charakterystyczny dla AMG grill chłodnicy z pionowymi szczelinami, przerobioną przednią część oraz okrągły znaczek z herbem AMG, co podkreśla tożsamość marki w obu modelach. Zmodyfikowany design wnętrza reflektorów LED oraz tylnych świateł LED również uwydatnia zmiany w każdym z modeli. Mercedes-AMG CLA 35 i CLA 45 S Coupe z 2024 roku pojawią się w amerykańskich salonach później w 2023 roku.
Nowe felgi AMG
Dla modeli 35 wprowadzono trzy nowe felgi: standardowe czarne felgi aluminiowe o dziesięciu ramionach o średnicy 18 cali z wysokopołyskowymi powierzchniami oraz opcjonalne 19-calowe felgi o pięciu podwójnych ramionach w matowej czerni z wysokopołyskowymi obrzeżami. Nowe felgi dla CLA 45 S obejmują standardowe 19-calowe felgi z pięcioma podwójnymi ramionami w matowej czerni z wysokopołyskowymi powierzchniami lub opcjonalne 19-calowe felgi w matowej czerni z wysokopołyskowym obrzeżem.
Nowe kolory tapicerki wewnętrznej
Wnętrze modeli wprowadza nowe tapicerki dla standardowych sportowych foteli oraz opcjonalnych foteli AMG Performance. Kolory Sage Grey/Black MB-Tex oraz Red/Black skórzana tapicerka są dostępne po raz pierwszy w opcji skórzanej. Dodatkowo, otwarte brązowe drewniane wykończenie z lipy uzupełnia opcjonalny wybór.
Modele Mercedes-AMG CLA oferują nową kierownicę AMG Performance z podwójnym wzorem oraz płynnie zintegrowanymi przyciskami AMG Drive Unit jako standard. Przyciskami na kierownicy można intuicyjnie obsługiwać ważne funkcje jazdy oraz wszystkie programy napędu, nie odrywając rąk od kierownicy.
Nowe modele Mercedes-AMG CLA korzystają również z najnowszej generacji MBUX: większa wydajność oraz charakterystyczny dla AMG projekt ekranu sprawiają, że doświadczenie marki staje się namacalne.
Techniczna modernizacja AMG CLA 35
CLA 35 wyposażono teraz w system elektryczny 48-woltowy oraz rozrusznik-generator napędzany paskiem. Rozrusznik-generator drugiej generacji działa jako hybryda mild, zapewniając tymczasowy zastrzyk mocy 13 KM oraz funkcje takie jak jazda na luzie i regeneracja, co zwiększa efektywność. Technologia 48-woltowa podnosi także komfort, ponieważ przejścia funkcji start-stop i jazdy na luzie są prawie niezauważalne. Potężny i zwrotny, wzmocniony przez AMG silnik turbo o pojemności 2,0 litra produkuje 302 KM, które są zmiennie rozdzielane na wszystkie cztery koła za pomocą skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT® DCT 8G oraz napędu na cztery koła AMG Performance 4MATIC. Sportowe osiągi (przyspieszenie od 0 do 60 mph w 4,8 sekundy) są połączone z szerokim zakresem doświadczeń z jazdy – od bardzo sportowej do komfortowej. Nowy przedni radiator poprawia zarządzanie temperaturą przy granicach osiągów.
Wzmocniona moc AMG CLA 45 S