2024 Mercedes-Benz EQT

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Niemiecki producent samochodów rozszerzył swoją ofertę pojazdów elektrycznych o minivana bazującego na LCV, który sprawdzi się nie tylko w miejskim środowisku, ale także dla tych, którzy lubią kemping i potrzebują źródła zasilania.

Opracowany we współpracy z Renault, model EQT charakteryzował się wyższym poziomem komfortu i udogodnień, spełniających wymagania klientów Mercedesa. Choć nie był to pojazd luksusowy, oferował znacznie więcej niż tylko MPV przekształcone z furgonetki użytkowej.

EQT miał przednią część, która starała się nawiązywać do pozostałych modeli z serii EQ, choć nie była tak efektowna. Wciąż posiadał dwa diodowe światła do jazdy dziennej umieszczone w reflektorach oraz odwróconą trapezoidalną kratkę między lampami. Dodatkowo, dolny zderzak miał boczne wloty powietrza, które były nieco wyższe od wlotu powietrza, które flankowały. Mimo to, samochód nie potrzebował tak dużej powierzchni chłodzącej, ponieważ był elektryczny, więc większość z niej była tylko dekoracją. Z profilu wysoka linia dachu zapewniała obszerne okna po bokach. Aby dostać się do pojazdu, klienci mogli skorzystać z tradycyjnych drzwi przednich oraz bocznych przesuwnych. Na końcu, szeroka klapa bagażnika umożliwiała łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej.

Wnętrze Mercedesa wyposażono w schludnie wyglądającą deskę rozdzielczą o zaokrąglonych, falistych kształtach. Na górze centralnej konsoli, pomiędzy okrągłymi wentylatorami, producent umieścił ekran jednostki multimedialnej MBUX. Wysoko umieszczone siedzenia były typowe dla LCV i również wygodne. Z tyłu znajdowały się trzy indywidualne siedzenia, które klienci mogli przesuwać, składać lub demontować, w zależności od swoich potrzeb.

Napęd zapewniał silnik o mocy 90 kW (121 KM), który przekazywał moment obrotowy tylko na przednie koła. Zasilany był przez pakiet baterii o użytecznej pojemności 45 kWh.

 Mercedes-Benz Vans zdecydowanie określił swoje aspiracje dotyczące liderowania w mobilności elektrycznej w swojej strategii i systematycznie elektryfikuje wszystkie serie modeli. Obejmuje to szereg specyficznych dla branży rozwiązań mobilności elektrycznej – również w segmencie małych furgonów. EQT marki Mercedes-EQ jako mały furgon łączy zmienność i wysokiej jakości wyposażenie T-Class – swojego konwencjonalnego odpowiednika – z zaletami napędu całkowicie elektrycznego.

Nowy EQT od Mercedes-EQ oferuje rodzinom oraz osobom aktywnym w czasie wolnym atrakcyjne wejście do w pełni elektrycznego świata marki Mercedes. Elektryczny mały furgon będzie dostępny wkrótce do zamówienia. Ceny zaczynają się od około 49 000 euro za EQT z silnikiem elektrycznym o mocy 90 kW i standardowej długości. Dzięki osłonie chłodnicy Black Panel z centralną gwiazdą i dynamicznie zaprojektowanymi żebrami chłodnicy, nowy EQT od razu rozpoznawalny jest jako członek rodziny Mercedes-EQ. Elektryczny mały furgon łączy kompaktowe wymiary z dużą ilością miejsca. Jednocześnie, dzięki chronionej, oszczędnej instalacji akumulatora w podwoziu, oferuje niemal tę samą zmienność i funkcjonalność w wnętrzu jak konwencjonalnie napędzany T-Class. EQT ma 4498 milimetrów długości, 1859 milimetrów szerokości i 1819 milimetrów wysokości. W tym roku pojawi się wersja z wydłużonym rozstawem osi.

Podobnie jak T-Class, nowy EQT oferuje wiele zalet, które ułatwiają życie codzienne rodzinom i osobom aktywnym. Należy do nich niski próg załadunkowy wynoszący zaledwie 561 milimetrów, co ułatwia załadunek ciężkich przedmiotów. Drzwi przesuwne po obu stronach pojazdu mają otwory o szerokości 614 milimetrów i wysokości 1059 milimetrów. Umożliwia to wygodny dostęp do tylnej części, a załadunek można wykonać elastycznie z trzech stron, w tym z klapy tylnej. Na tylnej kanapie jest miejsce na trzy foteliki dziecięce.

Nowoczesny silnik elektryczny

Przy wprowadzeniu na rynek dostępny jest silnik elektryczny o maksymalnej mocy 90 kW (122 KM) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 245 Nm. Akumulator litowo-jonowy umieszczony jest w czołowej części podwozia, z chronionym miejscem montażu przed tylną osią, i ma użyteczną pojemność 45 kWh. W pracy, w domu lub na publicznych stacjach ładowania, EQT można wygodnie ładować prądem zmiennym (AC) o mocy 22 kW, korzystając z wbudowanej ładowarki. Proces ładowania jest nawet szybszy na stacjach szybkiego ładowania z prądem stałym (DC), w zależności od poziomu naładowania (SoC) i temperatury akumulatora wysokiego napięcia. EQT wyposażony jest w ładowarkę DC o mocy 80 kW, dzięki czemu czas ładowania wynosi 38 minut od 10% do 80% SoC. Ładowanie odbywa się z przodu pod gwiazdą Mercedesa, co jest praktyczne i wygodne, szczególnie przy ładowaniu w mieście w ciasnych miejscach parkingowych. Do ładowania AC i DC, EQT ma złącze ładowania CCS i kabel ładowania CCS w standardzie.

Klimatyzacja za pomocą pompy ciepła – oszczędna i komfortowa

Niezależnie od tego, czy chodzi o budynki, suszarki bębnowe, czy funkcje odwrotne w lodówkach: pompy ciepła zapewniają szczególnie energooszczędną klimatyzację. EQT również korzysta z pompy ciepła, aby być szczególnie energooszczędnym, zmniejszając zapotrzebowanie na energię i zapewniając większość energii dla stabilnego zasięgu pojazdu dzięki aktywnemu zarządzaniu termalnemu. Akumulator pojazdu zasila tylko sprężarkę zainstalowanej pompy ciepła, a nie odpowiada za rzeczywistą klimatyzację wnętrza pojazdu.

Inteligentne zarządzanie termalne zapewnia również, że podczas ładowania na stacji ładowania wykorzystywana jest tylko energia elektryczna dostępna tam do wstępnego klimatyzowania. Opcja klimatyzacji przed wejściem nie tylko utrzymuje akumulator pojazdu w optymalnym zakresie roboczym, ale także zapewnia komfortową temperaturę wewnętrzną, odpowiednią do pory roku. Oznacza to, że temperatura wewnętrzna nie musi wzrastać do pożądanej wartości podczas jazdy, ale tylko musi być utrzymywana. Energia z akumulatora pojazdu jest zatem w dużej mierze dostępna dla napędu.

Liczne systemy wspomagające i siedem poduszek powietrznych w standardzie

Bezpieczeństwo to istotna wartość marki Mercedes-Benz. Wysoki poziom bezpieczeństwa EQT zwiększa stabilna struktura nadwozia z pochłaniającymi energię ścieżkami obciążenia, jak również rozbudowana gama systemów wspomagających kierowcę. Mogą one wspierać kierowców w wielu sytuacjach. Elektryczny mały furgon ma również wiele do zaoferowania w zakresie systemów ochrony: posiada centralną poduszkę powietrzną, która może się rozwijać między siedzeniami kierowcy i pasażera z przodu w przypadku poważnych kolizji bocznych. W standardzie zamontowano łącznie siedem poduszek powietrznych.

Podczas kalibracji systemów wspomagających kierowcę zespół deweloperski szczególnie kładł nacisk na jak najbardziej harmonijne interwencje sterujące, które na początku są prawie niezauważalne dla kierowców. Systemy wspomagające kierowcę monitorują ruch i otoczenie na podstawie sensorów radarowych i kamer. W razie potrzeby mogą dostarczać ostrzeżenia i wsparcie.

Oprócz prawnie wymaganych systemów ABS i ESP®, EQT jest standardowo wyposażony w system awaryjnego wezwania Mercedes-Benz. Oferuje on dodatkowe funkcje w porównaniu do wymaganego prawem eCall. Na przykład, komunikacja odbywa się nie w danym języku narodowym, ale w języku, który kierowcy ustawili w systemie infotainment. Jest to pomocne, na przykład, w przypadku sytuacji awaryjnej za granicą. Centrum wezwania awaryjnego Mercedes-Benz powiadamia następnie najbliższe centrum koordynacji ratunkowej. Inne typowe cechy marki: Oprócz przesyłania danych za pośrednictwem zamontowanego w pojeździe modułu komunikacyjnego, najważniejsze dane dotyczące wypadku są również wysyłane do centrum wezwania awaryjnego Mercedes-Benz przez SMS – co zapewnia dodatkową niezawodność transmisji.

W standardzie znajdują się również liczne inne systemy wspomagające. Należą do nich:

Asystent Startu Pod Górę: utrzymuje ciśnienie hamulca, gdy stopa kierowcy przechodzi z pedału hamulca na pedał przyspieszenia przy ruszaniu pod górę, zapobiegając cofaniu się.
Asystent Przeciw Wiatr: może zmniejszyć skutki podmuchów wiatru, wspierając kierowców w hamowaniu na przednich i tylnych kołach po stronie wiatru.
Asystent Uwag: może rozpoznać, kiedy kierowcy stają się coraz bardziej nieuważni i sennie, i wydaje akustyczny oraz wizualny sygnał do zrobienia przerwy.
Aktywny Asystent Hamowania: może pomóc w unikaniu kolizji tylnych i wypadków z nadjeżdżającymi pojazdami, jak również pieszymi i rowerzystami.
Aktywny Asystent Utrzymania Pasa Ruchu: działa od 70 km/h i pracuje wygodnie z pomocą kierownicy, zamiast interwencji hamowania.
Asystent Martwego Punktu: wykorzystuje radar do monitorowania obszarów po bokach pojazdu, które nie są objęte lusterkami bocznymi, i wydaje akustyczne ostrzeżenie oraz wizualne ostrzeżenie w formie świecącego trójkąta w lusterkach zewnętrznych.
Asystent Ograniczenia Prędkości: może rozpoznać ograniczenia prędkości za pomocą kamery i wyświetla je w zestawie wskaźników. Może wydawać wizualne i akustyczne ostrzeżenia, jeśli pojazd przekroczy wykryte ograniczenie prędkości.
Aby zwiększyć aktywne bezpieczeństwo, Mercedes-Benz Vans oferuje Pakiet Wspomagania Kierowcy dla EQT z dwoma dodatkowymi systemami bezpieczeństwa:

Aktywny Asystent Utrzymania Odległości DISTRONIC: automatycznie utrzymuje zadaną prędkość i odległość od pojazdu z przodu. Aktualną prędkość można przejąć naciskiem przycisku. System wykorzystuje informacje z kamery i czujników radarowych. Żądaną odległość można ustawić na cztery różne poziomy. Jeśli ruch z przodu zatrzyma się, pojazd może automatycznie hamować do zatrzymania. Jeśli ruch wznowi się w ciągu trzech sekund, EQT automatycznie rusza ponownie – w przeciwnym razie można go uruchomić za pomocą przycisku lub poprzez wciśnięcie pedału gazu. DISTRONIC jest również dostępny jako indywidualna opcja.
Aktywny Asystent Kierowania: pomaga kierowcom utrzymać EQT w środku pasa – szczególnie pomocny w monotonnej jeździe po prostych lub lekko krętych drogach. System wykorzystuje wykryte oznakowania pasa ruchu.
Dla dodatkowej wygody i bezpieczeństwa podczas parkowania, Aktywny Asystent Parkowania z PARKTRONIC i kamerą cofania jest dostępny jako opcjonalne wyposażenie. W połączeniu z opcjonalnym hakiem holowniczym, EQT wyposażony jest także w Asystent Stabilizacji Przyczepy. Jeśli zestaw pojazdów zaczyna się kołysać, system stosuje interwencje hamulcowe w celu ustabilizowania pojazdu.

Unikalne doświadczenia użytkownika z MBUX i Mercedes me

Dzięki standardowemu systemowi infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) i dostępowi do szerokiej gamy cyfrowych dodatków z Mercedes me, EQT wyznacza standardy w zakresie łączności w segmencie małych furgonów. Mocne strony MBUX obejmują adaptacyjne oprogramowanie, intuicyjny koncept obsługi za pomocą 7-calowego ekranu dotykowego lub przycisków sterujących na kierownicy, integrację smartfona z Apple Car Play i Android Auto, system bezprzewodowy przez połączenie Bluetooth oraz radio cyfrowe (DAB i DAB+). MBUX jest opcjonalnie dostępny z wbudowanym systemem nawigacyjnym i inteligentnym asystentem głosowym „Hej Mercedes”.

Co wyróżnia MBUX to jego zdolność do uczenia się dzięki sztucznej inteligencji. Na przykład, dzięki funkcjom predykcyjnym, system może przewidzieć, co kierowca chce zrobić następnie. Jeśli regularnie jeździsz na określone miejsce parkingowe, ten cel zostanie automatycznie zasugerowany, gdy system nawigacyjny rozpozna trasę. Wszystko, co kierowca musi zrobić, to potwierdzić, a wszystkie informacje o trasie będą dostępne.

Przy użyciu MBUX klienci już mają dostęp do cyfrowych dodatków, takich jak Informacje o Ruchu na Żywo. Dzięki Mercedes me, EQT staje się jeszcze bardziej inteligentny. Ponieważ przed i po podróży, a nawet w trasie, można korzystać z dodatkowych funkcji. Wystarczy połączyć mały furgon z kontem Mercedes me w portalu Mercedes me i zaakceptować warunki użytkowania. Dzięki temu klienci mogą otrzymywać ważne informacje na tematy takie jak dostępność stacji ładowania, moc ładowania, koszty lub typ wtyczki jeszcze przed zakończeniem ładowania. Dodatkowo, aplikacja Mercedes me lub wyświetlacz multimedialny w pojeździe mogą być używane do wyświetlania aktualnego pozostałego zasięgu, a także publicznych stacji ładowania w pobliżu lub w miejscu docelowym.

Ładowanie w trasie na coraz większej liczbie publicznych stacji ładowania

Mercedes me Charge daje klientom Mercedes-EQ wygodny dostęp do publicznych punktów ładowania od różnych dostawców w całej Europie za pomocą jednego kontraktu. Dodatkowo, po jednokrotnym zapisaniu preferowanej metody płatności, korzystają z zintegrowanej funkcji płatności z prostym rozliczeniem. Aplikacja Mercedes me pokazuje dokładną lokalizację, aktualną dostępność i ceny w wybranej stacji ładowania. W stacji ładowania autoryzacja odbywa się poprzez wyświetlacz w systemie multimedialnym MBUX, aplikację Mercedes me lub kartę ładowania Mercedes me Charge. Wszystko inne jest zarządzane automatycznie przez Mercedes me Charge.

Zrównoważona strategia biznesowa obejmująca pełny cykl życia

Mercedes-Benz Vans zdecydowanie określił swoje aspiracje dotyczące liderowania w mobilności elektrycznej w swojej strategii i systematycznie elektryfikuje wszystkie modele. Dziś klienci, operatorzy flot i producenci zabudów mogą wybierać spośród czterech modeli elektrycznych: eVito Panel Van, eSprinter, eVito Tourer i EQV. Dzięki EQT portfel elektryczny zostanie teraz wkrótce rozszerzony o segment małych furgonów.

„Dla Mercedes-Benz Vans przyszłość jest elektryczna – niezależnie od rozmiaru czy celu furgonu. Najnowszym dowodem tego kierunku strategicznego jest nasz nowy EQT z napędem całkowicie elektrycznym. Po jego wprowadzeniu na rynek, pełne portfolio furgonów będzie również dostępne w wersji elektryfikowanej. Od połowy dekady zrealizujemy następny etap naszej strategii elektryfikacji z VAN.EA: wszystkie furgony średniej i dużej wielkości oparte na nowej architekturze modułowej będą w pełni elektryczne.” Klaus Rehkugler, Dyrektor Sprzedaży Mercedes-Benz Vans

Grupa Mercedes-Benz chce tworzyć zrównoważoną wartość – ekonomicznie, ekologicznie i społecznie. To jedna z jej centralnych zasad. Dotyczy to nie tylko produktów i lokalizacji produkcyjnych Grupy, ale także łańcucha wartości w górę i w dół. Grupa wprowadza to podejście w swoją zrównoważoną strategię biznesową.

Kluczowym elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju jest Ambition 2039, dzięki której już w 2019 roku wyznaczone zostały kierunki dla holistycznego podejścia do ochrony klimatu i kontroli zanieczyszczeń powietrza.

Mercedes-Benz Vans również dąży do celu Ambition 2039: do 2039 roku cała flota nowych prywatnych i komercyjnych furgonów ma mieć neutralny bilans CO2 przez cały łańcuch wartości – od rozwoju, przez sieć dostawców, własną produkcję, elektryfikację produktów i korzystanie z energii odnawialnej w fazie użytkowania elektrycznych pojazdów, po recykling pojazdów, aby zamknąć cykl.

45 KWh (122 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego89.7 Kw (122 Hp)
Electrical Motor Torque180.7 Lb-Ft (245 Nm)
Całkowita maksymalna moc89.7 Kw (122 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy180.7 Lb-Ft (245 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość177.1 In (4498 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość71.6 In (1819 Mm)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity45 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.