2024 Mercedes-Benz GLA

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-Benz zbudował model GLA na tej samej platformie co Klasa A oraz GLB, tworząc w ten sposób kompaktowego crossovera, idealnego do miejskich warunków, ale jednocześnie zdolnego do pokonywania nieutwardzonych dróg.

Dzięki współpracy z aliansem Renault-Nissan, pierwsza generacja GLA zadebiutowała na rynku w 2013 roku, a sześć lat później, w 2019, pojawiła się druga generacja. Mimo obecności charakterystycznej gwiazdy na grillu, po czterech latach model wymagał odświeżenia. W związku z tym, w 2023 roku, niemiecki producent zaktualizował ofertę.

Dzięki nowym standardowym reflektorom LED, odświeżone GLA wreszcie zajęło należne mu miejsce w segmentie premium. Dodatkowo, z przodu znalazł się przeprojektowany grill z poziomymi żebrami i dużą gwiazdą. Ponadto, dolny zderzak miał charakterystyczny kształt w formie motyla, z dwoma bocznymi wlotami powietrza i węższą przestrzenią pomiędzy górnym a dolnym grillem. Z profilu, standardowe 17-calowe felgi aluminiowe nadawały pojazdowi luksusowy i sportowy wygląd. Dla tych, którzy pragnęli czegoś więcej, producent oferował opcje w rozmiarach 18 i 19 cali. Na koniec, z tyłu, GLA otrzymało nowy zestaw świateł LED w kształcie dwóch charakterystycznych bloków: jeden na błotnikach, a drugi na klapie bagażnika.

W środku, pięcioosobowe GLA oferowało wystarczająco dużo miejsca dla czterech dorosłych lub pięciu na krótkich trasach. Mercedes-Benz poprawił również system infotainment MBAUX, który teraz miał standardowy 7-calowy ekran na desce rozdzielczej oraz drugi 10,25-calowy do nawigacji i pozostałych funkcji systemu audio. Dodatkowo, dostępny był podwójny zestaw 10,25-calowych wyświetlaczy jako opcja. Dzięki temu kierowca mógł łatwiej odczytać wskaźniki.

Mercedes-Benz zrewidował także napędy, wprowadzając do oferty GLA więcej wersji elektryfikowanych. Oprócz nich, oferowano również pojazd z kilkoma silnikami wysokoprężnymi z turbosprężarką.

 Mercedes-Benz znacząco modernizuje kompaktowego SUV-a GLA, wprowadzając liczne innowacje oraz bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe. Nowy grill chłodnicy z pionowymi żebrami i poziomym wlotem podkreśla mocny charakter pojazdu. Dodatkowo, maska z dyskretnie zaznaczonymi wybrzuszeniami akcentuje pewny wygląd. Przekształcony zderzak przedni z wizualnym zabezpieczeniem przed uderzeniami nawiązuje do off-roadowych genów GLA.

Do tego dochodzi zmodernizowany podpis świetlny w standardowych reflektorach LED High Performance oraz w tylnych światłach LED. Mercedes-Benz poszerza ofertę o nowy kolor lakieru Spectral Blue oraz cztery dodatkowe wzory felg. W podstawowej wersji nowy GLA jest wyposażony w 17-calowe, pięcioramienne felgi ze stopów lekkich w wysoki połysku, wykonane w czarnym kolorze. Dostępne są także opcjonalne felgi o średnicy od 18 do 20 cali.

Wolnostojący podwójny ekran to jeden z najbardziej wyróżniających elementów znacząco zmodernizowanego wnętrza. Standardowo składa się z 7-calowego oraz 10,25-calowego wyświetlacza dla odpowiednio zestawu wskaźników i ekranu multimedialnego. Opcjonalnie dostępne są dwa szerokie 10,25-calowe wyświetlacze. Oferują one zaawansowane doznania technologiczne i poprawiają otwartą architekturę wnętrza. Kierownica obecnej generacji pokryta jest skórą standardowo; jako alternatywa dostępna jest sztuczna skóra ARTICO. Po raz pierwszy w wersji AMG Line dostępna jest również podgrzewana kierownica.

Uproszczona logika oferty z bogatym wyposażeniem standardowym

Nowy Mercedes-Benz GLA standardowo wyposażony jest w komfortowe siedzenia pokryte sztuczną skórą ARTICO oraz trójwymiarowo tłoczoną tkaniną w kolorze czarnym. Opcjonalnie dostępne są również w modnym odcieniu sagegrey. W wersji Progressive oferowane są trzy kolory wnętrza: czarny, beżowy macchiato oraz sagegrey. W wersji AMG Line standardowa tapicerka w sztucznej skórze i mikrofibrze MICROCUT jest dostępna także w odcieniu bahia brown. W sumie w wersji AMG Line dostępne są cztery kolory tapicerki: czarny, bahia brown, sagegrey oraz nowy odcień red pepper w połączeniu z czernią. Pokrycie tkaninowe siedzenia komfortowego wykonane jest w 100% z materiałów recyklingowych. W przypadku tapicerki ARTICO/MICROCUT proporcja ta wynosi 65% w lustrze siedziska i 85% w dolnej tkaninie.

Mercedes-Benz znacznie wzbogacił standardowe wyposażenie GLA i precyzyjniej dopasował logikę oferty do specyficznych potrzeb klientów. Na przykład, oprócz skórzanej kierownicy i reflektorów LED, wyposażenie podstawowe zawiera już Highbeam Assist, kamerę tylną i pakiet USB. Od wersji Progressive klienci otrzymują również pakiet Parking oraz pakiet Mirror. Dodatkowe funkcjonalności są zgrupowane w pakietach na podstawie rzeczywistego zachowania klientów. W zakresie elementów designerskich, takich jak kolory, tapicerka, wykończenie i felgi, zainteresowani mogą indywidualnie konfigurować pojazdy.

Najnowsza generacja MBUX z intuicyjną obsługą i adaptacyjnym oprogramowaniem

Mercedes-Benz GLA ma teraz także najnowszą generację MBUX – z nowo zaprojektowanymi stylami wyświetlania: podczas gdy „Klasyczny” dostarcza wszystkich istotnych informacji dla kierowcy, „Sportowy” zachwyca dynamicznym obrotomierzem. „Dyskretne” ogranicza wyświetlacze do istotnych treści. W połączeniu z trzema trybami Nawigacji, Wsparcia i Usług oraz 10 kolorami Ambient Light, istnieje wiele możliwości personalizacji. Wszystkie poprzednie funkcje, takie jak Media, Telefon, Pojazd itp., są nadal dostępne. Można nimi wygodnie sterować za pomocą ekranu dotykowego lub paneli dotykowych na kierownicy.

Przegląd systemu telematycznego skoncentrował się na nowym designie i poprawionej wydajności. Nowością jest możliwość bezprzewodowego połączenia ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto Wireless. W celu dalszej łączności GLA ma teraz dodatkowy port USB-C oraz zwiększoną moc ładowania USB. Wszystkie porty USB są teraz podświetlone.

Aktywując usługi online w aplikacji Mercedes me, inteligentny asystent głosowy staje się jeszcze bardziej zdolny do dialogu i nauki. System poznaje kierowcę i zapamiętuje jego typowe ustawienia lub trasy. W odpowiednim momencie proponuje spersonalizowane funkcje infotainment, komfortu oraz pojazdu – dokładnie dopasowane do danej sytuacji podczas jazdy. Kierowca może oczywiście odrzucić tę sugestię za pomocą funkcji „Nie sugeruj teraz” lub trwale usunąć ją za pomocą „Nie sugeruj ponownie”. Pojazd zapamięta te życzenia. Niektóre działania można wykonać nawet bez wypowiadania „Hej Mercedes”. Ponadto asystent głosowy może wyjaśniać funkcje pojazdu. Audio „Przewodnik turystyczny” dodaje ekscytującą funkcję do informacji podróżnych w ramach „Asystenta głosowego MBUX” z Mercedes me – na początku wyłącznie w Niemczech. Kiedy wydawane jest polecenie głosowe „Hej Mercedes, uruchom Przewodnika turystycznego”, MBUX odczytuje ciekawe fakty na temat atrakcji wzdłuż trasy. System reaguje na około 3 400 brązowych znaków wzdłuż niemieckich autostrad.

Opcjonalny system dźwięku przestrzennego Burmester®, w połączeniu z najnowszą generacją MBUX, oferuje teraz immersyjne wrażenia dźwiękowe Dolby Atmos, które nadają muzyce większą przestrzeń, klarowność i głębię. Ponadto Dolby Atmos dostosowuje się do dowolnego środowiska odtwarzania, co oznacza, że fani mogą słuchać muzyki z niezrównaną klarownością, która odpowiada pierwotnej wizji artysty z studia.

Cyfrowy dodatek: nowe mini-gry

Wraz z opcjonalnym pakietem indywidualizacji dla usług Mercedes me connect, do Mercedesa-Benz GLA wkracza także nowy cyfrowy dodatek. Wybór mini-gier specjalnie opracowanych dla ekranów dotykowych oraz przycisków dotykowych na kierownicy przekształca kompaktowego SUV-a w mobilną konsolę do gier: ci, którzy mają przystanek ładowania lub chcą umilić sobie czas oczekiwania, mogą grać samodzielnie lub rywalizować z pasażerami. Obecnie dostępne są klasyczne gry takie jak Sudoku, Shuffle Puck, Pairs, Match 3 oraz quiz.

Nowe modele GLA również zyskują na bezpieczeństwie i wsparciu asystenckim. Ulepszenie pakietu Asystencji Kierowcy umożliwia wygodniejsze sterowanie Asystentem Utrzymania Pasa Ruchu dzięki Aktywnemu Sterowaniu Kierownicą. Nowa generacja pakietu Parking wspiera także parkowanie wzdłużne. Oferuje również wizualizację 360 stopni dla parkowania z asystencją kamery. Asystent Manewrowania Przyczepą jest także dostępny dla GLA po raz pierwszy. Ułatwia manewrowanie w tył z pomocą kamery. Warunkiem jest posiadanie haka holowniczego z stabilizacją przyczepy ESP® w połączeniu z Pakietem Parkingowym z kamerą 360 stopni.

Rozszerzona oferta zasilania elektrycznego

Aby jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie i emisje, silniki benzynowe w nowym Mercedes-Benz GLA są zasilane elektrycznie. Oferta obejmuje jednostki czterocylindrowe z siedmiobiegowymi lub ośmiobiegowymi skrzyniami DCT jako standardowe wyposażenie. Hybrydy mild są wyposażone w dodatkowy 48-woltowy zasilacz do rozrusznika-generatora napędzanego paskiem. Jego dostępna w krótkim czasie moc dodatkowa wynosi 10 kW, co wspiera zwinność przy starcie lub jest wykorzystywana do szybkiego przyspieszania. Rozrusznik-generator zwiększa również komfort: oprócz uruchamiania silnika z niskimi wibracjami i hałasem, umożliwia również toczenie się z wyłączonym silnikiem spalinowym. Dodatkowo, regeneruje energię podczas procesów hamowania i przyspieszania – i dostarcza energię elektryczną do sieci pokładowej 12-woltowej oraz akumulatora 48-woltowego.

Więcej mocy i zasięgu dla hybrydy plug-in

Udoskonalone zasilanie hybrydowe Mercedesa-Benz GLA 250 e wyróżnia się przede wszystkim zwiększoną wydajnością. Wyższa pojemność energetyczna lepszej baterii wysokiego napięcia prowadzi także do dłuższego zasięgu elektrycznego. Moc silnika elektrycznego wzrosła o 5 kW do 80 kW, podczas gdy moc całkowita pozostała na tym samym poziomie. Po stronie ładowania wciąż dostępne są trzy opcje: oprócz standardowego 3,7 kW, akumulator można teraz opcjonalnie ładować prądem przemiennym o mocy do 11 kW. Ponadto możliwe jest ładowanie akumulatora prądem stałym o mocy do 22 kW. To dodatkowo skraca czasy ładowania. Mercedes-Benz zaktualizował również wizualizację funkcji hybrydowych w jednostce centralnej.

180d FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc85.3 Kw @ 3400 Rpm
116 Hp @ 3400 Rpm
114 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ - Rpm
280 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)154 G/Km

200d 4MATIC AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3400 Rpm
150 Hp @ 3400 Rpm
148 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ - Rpm
320 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)162 G/Km

200d FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3400 Rpm
150 Hp @ 3400 Rpm
148 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ - Rpm
320 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)154 G/Km

220d 4MATIC AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc139.7 Kw @ 3800 Rpm
190 Hp @ 3800 Rpm
187 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ - Rpm
400 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)164 G/Km

180 MHEV FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1332 Cm3
Moc100 Kw @ 5500 Rpm
136 Hp @ 5500 Rpm
134 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ - Rpm
230 Nm @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego10.3 Kw (14 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)168 G/Km

200 MHEV FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1332 Cm3
Moc119.9 Kw @ 5500 Rpm
163 Hp @ 5500 Rpm
161 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ - Rpm
270 Nm @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego10.3 Kw (14 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)167 G/Km

220 4MATIC AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc139.7 Kw @ 5500 Rpm
190 Hp @ 5500 Rpm
187 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ - Rpm
300 Nm @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego10.3 Kw (14 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)186 G/Km

250 4MATIC AWD (224 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc164.8 Kw @ 5500 Rpm
224 Hp @ 5500 Rpm
221 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ - Rpm
350 Nm @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego10.3 Kw (14 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)186 G/Km

250e PHEV (218 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1332 Cm3
Moc119.9 Kw @ 5500 Rpm
163 Hp @ 5500 Rpm
161 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ - Rpm
270 Nm @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego80.2 Kw (109 Hp)
Electrical Motor Torque221.3 Lb-Ft (300 Nm)
Całkowita maksymalna moc160.3 Kw (218 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy331.9 Lb-Ft (450 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity11.5 Kwh
Range38.5 Miles (62.0 Km)
Średnie spalanie168 Mpg Us (1.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)31 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.