Prawie rok po wprowadzeniu drugiej generacji modelu GLC, niemiecki producent samochodów zaprezentował w marcu 2023 roku wersję coupe tego pojazdu, która jest modelem na rok 2024.
Sportowo wyglądający GLC Coupe nie był już zaskoczeniem dla klientów, którzy z niecierpliwością oczekiwali na jego premierę po zaprezentowaniu standardowej wersji GLC w czerwcu 2022 roku. Z dynamicznym charakterem i świeżym wyglądem, coupe tej kompaktowej SUV-a zadebiutował na rynku, oferując zaawansowane technologie oraz silniki dostosowane do różnych potrzeb. Dodatkowo, dostępna była opcja pakietu AMG.
Model 2024 GLC Coupe dzielił ten sam język designu ze swoim kuzynem GLC, prezentując podobne, opadające reflektory z kanciastą wewnętrzną stroną i zaokrągloną, podniesioną zewnętrzną częścią. Na przedniej części samochodu znajdowała się szeroka atrapa chłodnicy z siatką oraz chromowany poziomy pas, który podtrzymywał umieszczoną na środku emblematu w kształcie trójkąta. Z profilu, opadający dach i nachylona tylna klapa były elementami designu, które nadawały mu styl coupe.
Wnętrze pojazdu było luksusowe, a jednocześnie sportowe, z opcjonalnymi fotelami o wysokim podparciu. Na desce rozdzielczej Mercedes-Benz zamontował ekran o przekątnej 12,3 cala dla panelu instrumentów, natomiast na górze centralnego panelu zainstalowano drugi, dotykowy ekran o przekątnej 11,9 cala. Dodatkowo, jako opcja oferowany był kolorowy wyświetlacz head-up. Co więcej, pojazd wyposażony był w aplikację Mercedes me, która mogła łączyć się z urządzeniami Android lub Apple. Z tyłu, przestrzeń na głowę była mniejsza niż w standardowym GLC, a bagażnik nie imponował pojemnością. Niemniej jednak, te wady były zrekompensowane ogólnym wyglądem samochodu.
Pod maską Mercedes-Benz zamontował wyłącznie zasilane elektrycznie jednostki napędowe, zarówno benzynowe, jak i turbo-diesel. Dodatkowo, od samego początku dostępne były trzy hybrydy plug-in.
Stylowy design i dynamiczna przyjemność z jazdy: to właśnie w nowym GLC Coupé pokazuje swoje oblicze. Jako sportowy brat GLC SUV, dopełnia on najlepiej sprzedającą się serię pojazdów Mercedes-Benz. Pierwsze wrażenie, zanim GLC Coupé w ogóle ruszy: elegancja, dynamika i przygoda w terenie. Wyraziste proporcje, dramatyczne powierzchnie i precyzyjnie uformowane krawędzie definiują niepowtarzalny wygląd, uzupełniony jasno zaprojektowanym, wysokiej jakości wnętrzem.
Mercedes-Benz GLC Coupé łączy sportowe osiągi z wysoką efektywnością. Wszystkie modele wyposażone są w technologię napędu elektrycznego, zarówno jako hybryda plug-in o zasięgu odpowiednim do codziennych potrzeb, jak i jako łagodna hybryda z technologią 48-woltową i zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem dla dodatkowego wsparcia oraz odzyskiwania energii. Nowe GLC Coupé sprawdza się na niemal każdym terenie. Niezależnie od tego, czy na drodze, czy w terenie, imponuje komfortem i zwrotnością. Zawieszenie sportowe jest standardem. Opcjonalne kierowanie tylnych kół pod kątem 4,5° czyni pojazd jeszcze bardziej zwrotnym. Oferowane jest w pakiecie Technologicznym, razem z zawieszeniem powietrznym AIRMATIC. W terenie Coupé zyskuje liczne funkcje, takie jak napęd na cztery koła 4MATIC oraz czysto elektryczna jazda terenowa w modelach plug-in. Ekran terenowy i „przezroczysta maska” jako element 360° kamery zwiększają komfort jazdy.
Wysokie standardy nowego Mercedes-Benz GLC Coupé przejawiają się w każdym detalu. Sprzęt i oprogramowanie najnowszej generacji systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oferują jeszcze lepszą łatwość obsługi. Olśniewające obrazy na wyświetlaczach dla kierowcy i centralnym ułatwiają kontrolę funkcji pojazdu i komfortu. Dwa ekrany LCD prezentują jasne i uporządkowane informacje. Nawigacja w pełnym ekranie zapewnia kierowcy najlepsze możliwe wskazówki dotyczące trasy. MBUX Augmented Reality dla nawigacji dostępne jest jako opcja. Kamera rejestruje otoczenie przed pojazdem. Centralny wyświetlacz pokazuje ruchome obrazy, a także nakłada wirtualne obiekty, informacje i znaki, w tym znaki drogowe, strzałki kierunkowe, rekomendacje zmiany pasa i numery domów. To znacznie ułatwia nawigację, szczególnie w obszarach miejskich.
Intuicyjny asystent głosowy Hey Mercedes staje się coraz bardziej skuteczny w odpowiadaniu na naturalny język i preferencje użytkownika. Usługi strumieniowe muzyki można bezproblemowo integrować z MBUX, w tym osobiste ustawienia, co pozwala klientom cieszyć się spersonalizowanym doświadczeniem muzycznym w pojeździe. Dodatkowe informacje dostarcza audio Tourguide, który jest częścią „MBUX Voice Assistant” z Mercedes me. W odpowiedzi na komendę głosową „Hey Mercedes, start Tourguide”, system multimedialny MBUX odczytuje informacje o punktach zainteresowania wzdłuż trasy. System odpowiada na około 3400 brązowych znaków wzdłuż niemieckich autostrad. Funkcja MBUX Smart Home pozwala klientom w nowym GLC Coupé uzyskać dostęp do systemów inteligentnego domu, na przykład do monitorowania i regulacji temperatury, oświetlenia, żaluzji czy urządzeń elektrycznych.
Design: Zmysłowa czystość, inteligencja i emocje
Cechą wyróżniającą nowego Mercedes-Benz GLC Coupé jest jego sportowa sylwetka. Jest natychmiast rozpoznawalny jako członek rodziny SUV Mercedes-Benz. Standardowe wyposażenie obejmuje zewnętrzny AVANTGARDE z 18-calowymi felgami ze stopów lekkich i pakietem chromowanym. Hybrydowe modele zjeżdżają z linii produkcyjnej na oponach o mieszanym profilu z różnymi szerokościami na osiach przednich i tylnych. Przejrzyste połączenie od reflektorów do grilla radiatora podkreśla szerokość pojazdu. Wzór Mercedes-Benz jest standardem na pokrywie grilla.
Dramatyczne powierzchnie nadal definiują design zewnętrzny. Uzupełniają go precyzyjnie uformowane krawędzie, które akcentują proporcje i muskularne nadkola. Osiągają równowagę pomiędzy elegancją a mocą. Linia AMG dostępna jest z 19- lub 20-calowymi oponami o mieszanym profilu oraz osłonami nadkoli w kolorze pojazdu. Dodatkowo oferowane są opcjonalne łatwe wsiadanie progi oraz, od linii AMG wzwyż, pakiet Night. Innymi cechami sportowego, pewnego siebie wyglądu są szeroki rozstaw kół i zlicowane koła w rozmiarach od 18 do 20 cali. Wiele z dostępnych w standardzie kół charakteryzuje się wysokim połyskiem z dwukolorowymi powierzchniami. Ich aerodynamika jest również optymalizowana dzięki specjalnym kształtom. Szerokość pojazdu podkreślają dwuczęściowe tylne światła z czarnymi i ciemnoczerwonymi elementami łączącymi, zamknięte na dole poprzez symulowaną chromowaną osłonę.
Wnętrze: Nowoczesne i sportowe
Wnętrze nowego Mercedes-Benz GLC Coupé jest standardowo wyposażone w nowoczesną linię AVANTGARDE. Kokpit jest wyraźnie uporządkowany. Górna część ma profil przypominający skrzydło z nowymi, spłaszczonymi ujściami wentylacyjnymi. Dolna część ma przestronną płaszczyznę wykończeniową, która płynnie przechodzi w zakrzywioną konsolę centralną. 12,3-calowy (31,2 cm) wyświetlacz LCD o wysokiej rozdzielczości przed kierowcą wydaje się unosić swobodnie nad profilem skrzydła i powierzchnią wykończeniową. 11,9-calowy (30,2 cm) centralny wyświetlacz wznosi się z konsoli centralnej i również wydaje się unosić nad powierzchnią wykończeniową. Podobnie jak kokpit, powierzchnia ekranu jest lekko nachylona w stronę kierowcy.
Nowoczesny, minimalistyczny design paneli drzwiowych otacza oba końce kokpitu. Centralny panel drzwi z wbudowanym podłokietnikiem przechodzi z powierzchni pionowej do poziomej. Naśladując design konsoli centralnej, przedni panel ma formę wysokoteksturalnego elementu metalowego. Może być używany jako uchwyt lub rączka zamykająca i mieści elementy sterujące szybami. Nowym elementem jest unoszący się panel sterowania, w który zintegrowane są elementy sterujące otwieraniem drzwi i regulacją siedzeń.
Design foteli bawi się warstwami i konturowymi powierzchniami, nadając im wizualną lekkość. Podłokietniki i ich połączenie z oparciem z zamkniętą osłoną zostały przeprojektowane. Teraz oferowane jako opcjonalny element (standard w linii AMG) jest skórzane wykończenie kokpitu z pasami w stylu nappa. Niektóre elementy wykończenia mają innowacyjne powierzchnie. Należą do nich interpretacje fornirów drewnianych o otwartych porach w kolorze brązowym, antracytowym i czarnym, z aluminiowymi wkładkami.
Koncepcja wymiarowa i praktyczne szczegóły dla codziennej wygody użytkowania
Wymiary podkreślają dynamiczny i muskularny wygląd nowego Mercedes-Benz GLC Coupé. Jego długość wynosi 4 763 mm, co czyni go o 31 mm dłuższym i 5 mm wyższym od poprzednika. Rozstaw kół jest większy, o 6 mm z przodu (teraz 1 627 mm) i 23 mm z tyłu (teraz 1 640 mm). Dłuższa długość pojazdu korzysta z dłuższego rozstawu osi oraz przednich i tylnych zwisów. Szerokość pozostała ta sama – 1 890 mm.
Z jeszcze większą pojemnością bagażnika niż wcześniej, GLC Coupé jest gotowe na duże podróże drogowe: 545 litrów (o 45 litrów więcej niż w poprzednim modelu) do 1 490 litrów (wzrost o 90 litrów) w modelach mild hybrid oraz 390-1 335 litrów w hybrydach plug-in. Standardem jest tylna klapa EASY-PACK. Otwiera się i zamyka w wygodny sposób za naciśnięciem przycisku przy użyciu kluczyka zapłonowego, włącznika w drzwiach kierowcy lub uchwytu odblokowującego na tylnej klapie.
Znacząco poprawiona aerodynamika
W najkorzystniejszej aerodynamicznie konfiguracji, minimalny współczynnik oporu GLC Coupé wynosi zaledwie Cd = 0,27. To o trzy setne lepiej niż jego poprzednik (Cd = 0,30). Programiści zoptymalizowali pojazd pod kątem oporu aerodynamicznego i hałasu wiatru za pomocą szerokich cyfrowych symulacji przepływu (CFD – computational fluid dynamics) oraz testów w tunelu aeroakustycznym.
Nowy Mercedes-Benz GLC Coupé to pojazd przyjemnie cichy, z łagodnym brzmieniem i niskim poziomem hałasu toczenia oraz wiatru. Osiągnięto to dzięki akustycznej optymalizacji nadwozia i wyrafinowanej izolacji akustycznej. Akustyczna membrana w przedniej szybie jest standardowym wyposażeniem. Opcjonalnie dostępne szkło termiczne o wysokiej skuteczności akustycznej spełnia jeszcze wyższe oczekiwania dotyczące komfortu. Nowym opcjonalnym elementem dla GLC Coupé jest panoramiczny dach. Oferuje znacznie większy otwór: o 6 cm dłuższy niż w nowym GLC SUV. W przypadku mocnego słońca, dach może być przykryty roletą (w standardzie).
Wyposażenie komfortowe: poprawki w wielu szczegółach
ENERGIZING to nazwa koncepcji Mercedes-Benz dla zintegrowanych systemów komfortowych. Opcjonalny pakiet ENERGIZING Plus ożywia je za naciśnięciem przycisku lub na komendę głosową, łącząc je w do siedmiu programów komfortowych. Równocześnie system tworzy odpowiednią atmosferę w wnętrzu – np. orzeźwiającą w przypadku zmęczenia lub relaksującą w przypadku podwyższonego poziomu stresu. ENERGIZING COACH sugeruje odpowiedni program fitness lub wellness na podstawie danych dotyczących pojazdu i podróży. Uwzględnia także informacje o parametrach życiowych i aktualnym samopoczuciu, jeśli kierowca nosi odpowiedni smartwatch.
Pakiet AIR-BALANCE jest częścią pakietu ENERGIZING Plus. Oferuje indywidualne, subtelne doznania zapachowe we wnętrzu – zgodnie z osobistymi preferencjami i nastrojem. Równocześnie powietrze z zewnątrz i wewnątrz jest jonizowane i filtrowane. Funkcja ENERGIZING AIR CONTROL ciągle monitoruje jakość powietrza wewnątrz pojazdu za pomocą czujników jakości powietrza i cząstek stałych. W przypadku przekroczenia progów, przełącza klimatyzację na tryb recyrkulacji powietrza. Dwustopniowa koncepcja filtracji może dodatkowo filtrować drobny pył i dużą część zanieczyszczeń z powietrza.
Zauważalne udoskonalenia standardowego wyposażenia
Standardowe wyposażenie nowego GLC Coupé obejmuje już linię AVANTGARDE, w tym dużymi wyświetlaczami, integracją smartfonów, bezprzewodowym ładowaniem telefonów oraz podgrzewanymi siedzeniami dla kierowcy i pasażerów. Dodatkowo logika pakietów została znacznie uproszczona. Funkcje, które wcześniej były często łączone przez klientów, są teraz oferowane jako pakiety. Jeśli chodzi o opcje projektowe, takie jak wykończenie lakierem, tapicerka, wykończenia i koła, klienci mogą konfigurować swoje pojazdy indywidualnie jak dotąd.
Silniki: Elektryfikowane jednostki czterocylindrowe
Nowy Mercedes-Benz GLC Coupé jest dostępny z elektryfikowanymi napędami. Jednostki mild-hybrid obejmują zintegrowany rozrusznik-generator drugiej generacji (ISG) i 48-woltowy system elektryczny pokładowy. Zintegrowany rozrusznik-generator w wariantach mild hybrid wspiera silnik spalinowy, szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych. Uzupełniony turbosprężarką, dostarcza znakomitą moc. 48-woltowy system elektryczny wspomaga funkcje hybrydowe, takie jak ślizganie, doładowanie i odzyskiwanie energii, co zwiększa efektywność. Silniki również szybko i komfortowo uruchamiają się z pomocą ISG, a funkcja start/stop jest ledwo zauważalna dla kierowcy.
Trzy dodatkowe warianty silnikowe to hybrydy plug-in, które mają wystarczający zasięg elektryczny, aby spełnić praktyczne potrzeby. Ulepszony program jazdy hybrydowej rezerwuje tryb jazdy elektrycznej dla najodpowiedniejszych odcinków trasy. Przyjmuje priorytet jazdy elektrycznej na podróżach w obszarach miejskich, na przykład. Niezależnie od tego, czy jest to model benzynowy, czy dieslowski: Jako hybrydy plug-in, wszystkie warianty są zarówno bardzo efektywne, jak i dynamiczne na drodze.
Symulator zasięgu: Wskazanie indywidualnego zasięgu elektrycznego
Dla wielu klientów zasięg elektryczny jest istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o elektryfikowanym pojeździe. Symulator zasięgu nowego GLC Coupé uwzględnia czynniki zewnętrzne, takie jak temperatura otoczenia, profil jazdy oraz wymagania dotyczące ogrzewania lub chłodzenia. To wyjaśnia, w jakich warunkach rzeczywisty zasięg elektryczny może różnić się od certyfikowanej wartości.
Wyraźnie lepsze doświadczenie jazdy elektrycznej
Wysoka gęstość mocy jednostki napędowej hybrydowej pochodzi z silnika synchronicznego z wewnętrznym wirnikiem z magnesem trwałym. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego jest dostępny od samego początku, co skutkuje wysoką zwrotnością przy ruszaniu oraz dynamicznymi osiągami jazdy. Pełna moc elektryczna jest dostępna do 140 km/h. W nowym GLC Coupé Mercedes-Benz stosuje elektromechaniczny wspomagacz hamulca. Automatycznie kontroluje elastyczne przejście pomiędzy hamowaniem hydraulicznym a odzyskiwaniem energii, w zależności od sytuacji na drodze, aby zapewnić optymalne odzyskiwanie energii i osiągi hamowania w każdych warunkach. W rezultacie maksymalna moc odzyskiwania do 100 kW jest osiągana częściej.
Akumulator wysokiego napięcia jest opracowaniem wewnętrznym Mercedes-Benz. Ma zainstalowaną pojemność 31,2 kWh. Rozpoczynając od pustego, pełne naładowanie z opcjonalnym ładowarką DC o mocy 60 kW zajmuje około 30 minut. Standardowo GLC Coupé jest wyposażone w ładowarkę AC o mocy 11 kW.
Zawieszenie: Zwinność i bezpieczeństwo
Dynamically designed suspension system of the new Mercedes-Benz GLC Coupé is based on a new four-link front suspension and a multi-link independent rear suspension mounted to a subframe. Hybrydy mają zainstalowany standardowy system zawieszenia pneumatycznego z kontrolą poziomu z tylną osią. Wszystkie inne warianty wyposażone są w zawieszenie sportowe. Zmienny współczynnik kierowania jest również standardem. Na życzenie nowe GLC Coupé dostępne jest z pakietem Technologicznym. Obejmuje system zawieszenia powietrznego AIRMATIC oraz aktywne kierowanie tylnych kół z kątem skrętu 4,5°. AIRMATIC zapewnia ciągłe dostosowanie tłumienia w fazach kompresji i odbicia amortyzatorów.
Nowe GLC Coupé jest szczególnie zwinne i stabilne z opcjonalnym skrętem tylnych kół (w skład pakietu technologicznego). Przy prędkościach poniżej 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich kół – i do 4,5° podczas parkowania. Rozstaw kół wydaje się krótszy, co czyni pojazd bardziej zwrotnym i zwinny, a promień skrętu zmniejsza się o 90 cm do 10,9 metra. Gdy prędkość osiągnie 60 km/h lub więcej, tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie koła do 4,5°. Wirtualnie wydłużony rozstaw osi ma zauważalne zalety w postaci poprawionej stabilności prowadzenia i bezpieczeństwa przy dużych prędkościach, podczas szybkich zmian pasa ruchu czy nagłych manewrów unikania. Dodatkowo podczas dynamicznych manewrów pojazd reaguje szybciej na polecenia kierownicy. Kierowanie tylnych kół jest połączone z bardziej bezpośrednim współczynnikiem kierowania na przedniej osi, co redukuje liczbę obrotów kierownicy z jednego skrajnego położenia do drugiego.
Systemy wspomagające: Komfort i bezpieczeństwo
Najnowsza generacja pakietu Driving Assistance Plus zawiera dodatkowe i ulepszone funkcje. Zmniejszają one obciążenie kierowcy w codziennych sytuacjach, co umożliwia wygodniejszą i bezpieczniejszą jazdę. Gdy zagrożenie się zbliża, systemy są w stanie reagować na nadchodzące kolizje w sposób adekwatny do sytuacji. Na przykład, aktywna asysta dystansu DISTRONIC potrafi utrzymywać z góry ustaloną odległość do pojazdów z przodu na wszystkich typach dróg: na autostradach, drogach wiejskich czy w mieście. Aktualny limit prędkości może być wybierany jako ustawienie prędkości za naciśnięciem przycisku. Aktywny asystent hamowania wykorzystuje zainstalowane w pojeździe czujniki do wykrywania nadchodzących kolizji z nadjeżdżającym ruchem lub kolizji tylnej. W przypadku zagrożenia system może wydać akustyczny i wizualny sygnał ostrzegawczy. Jeśli kierowca nie wciśnie mocno hamulca, może również pomóc poprzez odpowiednie zwiększenie siły hamowania lub inicjowanie awaryjnego zatrzymania. Jedną z nowych funkcji Active Steering Assist jest wykrywanie pasa ruchu z dodatkowymi kamerą 360 stopni, co przynosi korzyści szczególnie przy niskich prędkościach, na przykład podczas formowania pasa awaryjnego. Nowe funkcje ostrzegawcze znaków stopu i czerwonego światła są dostępne w ramach Asystenta Znaków Drogowych.
Wyrafinowane systemy parkowania wspierające wolne manewry
Dzięki mocniejszym czujnikom otoczenia, systemy parkowania mogą lepiej wspierać kierowców podczas manewrowania. Integracja czujników z MBUX sprawia, że obsługa staje się bardziej intuicyjna i dostarcza wsparcia poprzez wizualny wyświetlacz. Opcjonalne skręcanie tylnych kół zintegrowane jest z asystentem parkowania, a ścieżki są obliczane odpowiednio. Funkcje awaryjnego hamowania również służą do ochrony innych uczestników ruchu dla poprawy bezpieczeństwa dróg.
Nowy pakiet Parking z kamerą 360° jest dostępny jako opcja. Obejmuje on również „przezroczystą maskę” oraz aktywne funkcje asystenta parkowania z PARKTRONIC. Widoczność dookoła i asystencja parkowania ułatwiają manewrowanie: Centralny wyświetlacz wyraźnie pokazuje najbliższe otoczenie. Cztery kamery (z przodu, z tyłu, po obu stronach) dostarczają obrazy, które są łączone w wirtualny widok z góry 360°. Ponadto wyświetlacz pokazuje różne kąty widzenia, takie jak przód, tył lub tryb przyczepy. Kierowcy decydują, czy użyć wyświetlaczy do samodzielnego parkowania, czy pozwolić asystentowi parkowania przejąć kontrolę. Asystent pamięci parkingowej jest dostępny jako dodatkowa funkcja operacyjna: Zapamiętuje miejsca parkingowe, takie jak wjazd do garażu w domu. Po zakończeniu procesu szkolenia system pozwala kierowcy na kierownicy zdecydować, czy przeprowadzić automatyczny proces parkowania. Jeśli wykryte zostaną przeszkody, system zatrzymuje się, dopóki nie zostaną usunięte.
DIGITAL LIGHT: niezwykle jasne z funkcjami projekcji
Nowy Mercedes-Benz GLC Coupé standardowo wyposażony jest w reflektory LED High Performance. DIGITAL LIGHT jest dostępny jako opcja. Światło wytwarzane jest przez matrycę diod LED w jednostce reflektora, która może być kontrolowana indywidualnie. Pozwala to na celowe i dynamiczne rozprowadzanie i kontrolowanie światła w odpowiedzi na warunki. Efekt to doskonała widoczność dla kierowcy, bez pogarszania widoczności innych uczestników ruchu. DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji dostępne jest jako opcja. Oferuje dodatkowe bezpieczeństwo dla kierowcy i umożliwia komunikację z innymi uczestnikami ruchu. Na przykład może zwiększać bezpieczeństwo jazdy, projektując prowadzące linie, symbole i animacje. Inteligentna technologia podświetla pieszych w strefie zagrożenia za pomocą funkcji spotlight i wyjaśnia ich położenie z wykorzystaniem punktów kierunkowych. Symbol ostrzegawczy pojawia się, gdy kierowcy jadą w złym kierunku na wjazdach na autostrady lub ulicach jednokierunkowych. Ten sam symbol pojawia się przed pojazdem, gdy zbliża się do czerwonego światła lub znaku stop.
Przez wzgórza i doliny: W teren z GLC Coupé
Jak dotąd, nowe Mercedes-Benz GLC Coupé również nadaje się do jazdy w terenie i posiada kilka nowych funkcji i systemów zaprojektowanych do tego celu. Standardowe wyposażenie obejmuje tryb jazdy terenowej oraz DSR (regulacja prędkości zjazdowej). Modele plug-in oferują jazdę w terenie wyłącznie elektrycznie. Pełny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 440 Nm dostępny jest już od pierwszego obrotu silnika, co sprawia, że jego moc jest łatwa do kontrolowania w każdym momencie. Pozwala to na bardzo precyzyjną i kontrolowaną jazdę nawet w trudnym terenie. Ponadto, ponieważ silnik elektryczny zużywa energię tylko podczas rzeczywistego poruszania pojazdu, zapotrzebowanie na moc przy normalnych prędkościach terenowych będzie niskie. W rezultacie długi czas jazdy wyłącznie elektrycznie jest możliwy nawet na wymagającym terenie.
W trybie terenowym GLC Coupé z kamerą 360° oferuje „przezroczystą maskę”. Centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przodem pojazdu, w tym przednie koła i ich położenie skrętu. Umożliwia to kierowcy wcześniejsze i łatwiejsze rozpoznanie przeszkód, takich jak duże kamienie czy głębokie dziury.
Tryb ekranu terenowego wykorzystuje dwa wyświetlacze do klarownej prezentacji informacji, elementów sterujących i kluczowych funkcji dla warunków terenowych. Wśród innych rzeczy, wyświetlacz kierowcy pokazuje nachylenie, gradient, wysokość topograficzną, współrzędne geograficzne oraz kompas oraz prędkość drogową i obrotową silnika, gdy pracuje z silnikiem spalinowym. Centralny wyświetlacz pokazuje aktualną pozycję na terenie oraz kąt skrętu przednich kół. Jeśli pojazd ma skrętną tylną oś, pokazuje również kierunek skrętu tylnych kół. Wszystkie funkcje jazdy istotne dla pracy w terenie można łatwo kontrolować na jednym ekranie.
Pakiet Technologiczny (opcjonalny) z pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC, w tym kontrolą poziomu oraz skrętem tylnych kół, także przynosi swoje komfortowe zalety w terenie, oferując dodatkowe korzyści. Na przykład AIRMATIC umożliwia dużą prześwit w terenie niezależnie od obciążenia oraz dużą długość skoku zawieszenia dla jak najlepszej przyczepności. Kierowanie tylnych kół zwiększa jeszcze bardziej zwrotność w terenie.
Nowością w GLC Coupé jest menu przyczepy oraz planer trasy holowniczej dla nawigacji: W centralnym wyświetlaczu można zaplanować trasy odpowiednie do jazdy z wcześniej zdefiniowaną przyczepą. Uwzględnia to dopuszczalne szerokości i wysokości wzdłuż trasy, między innymi. Gdy kulka jest zapięta, a połączenie elektryczne nawiązane, planer trasy holowniczej prosi kierowcę o dane za pośrednictwem MBUX. Czy do pojazdu jest podłączona mała przyczepa? A może większa, jak przyczepa kempingowa lub przyczepa dla koni? Albo bagażnik na rowery? Celem tych oraz innych innowacji i funkcji dla obsługi jako pojazd holowniczy jest sprawienie, by holowanie było tak bezpieczne i przyjemne, jak to tylko możliwe. Napęd na cztery koła 4MATIC zapewnia doskonałą przyczepność na każdej nawierzchni. Podczas holowania przyczepy program stabilizacji ESP® jest aktywowany. Może kompensować dynamiczne nierównowagi w trakcie jazdy.
Ulepszony Asystent Manewrowania przyczepą (opcjonalny) w nowym GLC Coupé ułatwia manewrowanie z przyczepą, czyniąc je łatwiejszym, bezpieczniejszym i bardziej komfortowym. System automatycznie reguluje kąt skrętu pojazdu holowniczego do prędkości 5 km/h i nachylenia do 15 procent. Zintegrowany jest również z MBUX i można nim intuicyjnie sterować. Oprócz stabilizacji całego zestawu podczas cofania, po raz pierwszy system może również prowadzić go wzdłuż zdefiniowanych przez kierowcę zakrętów do 90°. Automatycznie kieruje pojazdem holowniczym i utrzymuje wybrany kąt. Pozwala to na dokładniejsze umiejscowienie przyczepy. Kierowca może również wybrać funkcję „ciągnij prosto”, gdy przyczepa osiągnie pożądany kierunek i ma cofnąć prosto. Cały proces manewrowania można śledzić z różnych perspektyw kamer na centralnym wyświetlaczu. Dynamiczne linie pokazują trajektorię i szerokość pojazdu.
Wysoki poziom pasywnego bezpieczeństwa
Niezależnie od tego, czy jest to pojazd z kierownicą po prawej, czy po lewej stronie, z silnikiem benzynowym, dieslowym czy jako hybryda plug-in: jeśli chodzi o bezpieczeństwo przy zderzeniach, wszystkie modele spełniają rygorystyczne standardy bezpieczeństwa Mercedes-Benz.
Wraz z znanym już systemem ochrony PRE-SAFE® na wypadek zderzeń czołowych i tylnych, funkcja PRE-SAFE® Impulse Side tworzy wirtualną strefę zgniotu wokół pojazdu. Jest opcjonalnie dostępna w pakiecie Driver Assistance Package Plus. Ponieważ w przypadku zderzenia bocznego dostępna jest tylko ograniczona strefa zgniotu, w momencie wykrycia nadchodzącego zderzenia bocznego system popycha dotkniętego kierowcę lub pasażera przedniego siedzenia w stronę środka pojazdu, z dala od strefy ostrego zagrożenia. W tym celu system w ułamku sekundy napełnia komory powietrzne w bocznych podparciach oparcia przednich siedzeń.
Podsumowując, koncepcja bezpieczeństwa Mercedes-Benz GLC Coupé opiera się na inteligentnie zaprojektowanej strukturze nadwozia z wyjątkowo sztywną kabiną pasażerską, selektywnie odkształcalnymi strukturami zgniotu oraz sytuacyjną interakcją pomiędzy pasami bezpieczeństwa, napięciami pasów i systemami poduszek powietrznych. Oprócz wymogów prawnych, pojazd spełnia także wewnętrzne wymagania testowe Mercedes-Benz oraz kryteria testowe wynikające z rzeczywistych wypadków.