2024 Mercedes-Benz GLE

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Niemiecki producent samochodów wprowadził odświeżoną wersję modelu GLE na początku 2023 roku, dodając nowe funkcje do swojego znanego luksusowego SUV-a, poprawiając jednostki napędowe oraz odświeżając wygląd pojazdu.

Mercedes-Benz zaprezentował czwartą generację modelu GLE (który wcześniej nosił nazwę ML-Class) w 2018 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu i w 2023 roku nadał mu zasłużone odświeżenie. Zwykle producent aktualizował swoje modele co cztery lata. Jednak w tej odnowionej wersji nie oszczędzano na detalach, dokonując ulepszeń w wyglądzie pojazdu, wnętrzu oraz jednostkach napędowych.

Model GLE 2024 posiadał poprawiony przód z wysokowydajnymi reflektorami LED, które miały dwa bloki dla świateł dziennych oraz cztery dla wersji wyposażonych w technologię multibeam LED. Jego grill zyskał nowy podwójny żebrowany wzór. Ostatecznie, GLE miał dwa bloki na światłach tylnych, podzielone pomiędzy tylne błotniki a pochyloną klapę bagażnika.

Wnętrze charakteryzowało się wzmocnionymi przednimi fotelami oraz składanym tylnym siedzeniem, podobnie jak jego poprzednik. Na desce rozdzielczej Mercedes-Benz zainstalował dwa szerokie ekrany za tym samym kawałkiem szkła, tworząc iluzję jednolitego szerokiego wyświetlacza. Kierowca miał cyfrowy panel instrumentów, a na szczycie centralnego panelu znajdował się ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego MBAUX. Do samochodu dodano także nowe funkcje, w tym system, który pomagał kierowcy podczas wstecznego parkowania z przyczepą.

Pod maską niemiecki producent przedstawił nową generację hybrydowych jednostek napędowych, które zawierały zintegrowany rozrusznik-generatory (ISG), co pozwoliło luksusowemu GLE osiągnąć lepszą efektywność paliwową. Jak się spodziewano, wszystkie wersje były połączone z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła.

 Uniwersalne: Mercedes-Benz GLE i jego sportowa odmiana, GLE Coupé, są idealne zarówno dla rodzin i wypoczynku, jak i na długie podróże oraz transport ładunków. Standardowy w Europie napęd 4MATIC zapewnia, że poradzisz sobie nawet w trudnych warunkach przyczepności i w terenie o nachyleniach do 100 procent. Uciąg do 3,5 tony umożliwia holowanie przyczepy konnej, cennego klasyka samochodowego lub większego przyczepy kempingowej.

Mercedes-Benz zaktualizował teraz wygląd zewnętrzny, wnętrze, technologię i wyposażenie modelu wprowadzonego na rynek w 2018 roku. Zaktualizowane modele dotrą do dealerów w Europie od lipca 2023 roku. Oferta silników została całkowicie zelektryfikowana. Obejmuje ona miękkie hybrydy z systemem 48-woltowym oraz zintegrowanym generatorem rozruchowym (ISG), a także hybrydy typu plug-in czwartej generacji. Większość modeli ma teraz większą moc niż poprzednie wersje. Największy wzrost to 30 kW w modelu GLE 400 e 4MATIC.

Pakiet Asystenta Kierowcy zawiera dalej ulepszone funkcje, na przykład dla Aktywnego Asystenta Dystansu DISTRONIC, Aktywnego Asystenta Kierowania oraz Asystenta Znaków Drogowych. Pakiet Parkingowy z kamerą 360° wspiera kierowcę podczas manewrowania w równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych. Nową funkcją jest również funkcja „przezroczystej maski”. Po włączeniu programu jazdy w terenie, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przednią częścią pojazdu – co znacznie ułatwia jazdę w trudnym terenie. Przydatne funkcje do holowania obejmują Asystenta Manewrowania Przyczepą, zaktualizowane menu Przyczepy na centralnym wyświetlaczu oraz planista trasy przyczepy. Dzięki temu można znaleźć zoptymalizowane trasy podróży z przyczepą.

Linia GLE rozpoczęła się od klasy M. Z nią Mercedes-Benz ustanowił segment premium SUV w 1997 roku. Globalny sukces kontynuowany był przez GLE wprowadzony na rynek w 2015 roku. Obecna seria modeli pojawiła się w 2018 roku. GLE i GLE Coupé są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Tuscaloosa (USA).

Wyposażenie: zaprojektowane do użytku w terenie i holowania przyczepy

Większość kierowców GLE porusza się jedynie po utwardzonych drogach lub w łatwych do umiarkowanych terenach off-roadowych. Mercedes-Benz ponownie opracował zakres Pakietu Inżynierii Off-Road, aby móc zaoferować go w znacznie niższej cenie dla modeli GLE z silnikami spalinowymi. W skład komponentów wchodzą osłona przeciwuderzeniowa oraz, w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem powietrznym AIRMATIC, dodatkowe 30 mm prześwitu.

„Tryb Off-Road” w bieżącej generacji MBUX przekształca specjalne informacje takie jak nachylenie, kąt nachylenia, kompas oraz kąt skrętu w wizualne doświadczenie. W połączeniu z opcjonalnym Pakietem Parkingowym z kamerą 360°, oferuje funkcję „przezroczystej maski”. Gdy Tryb Off-Road jest aktywny, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przednią częścią pojazdu, w tym przednie koła i ich pozycję kierowniczą. Widok składa się z obrazów z kamery 360°. „Przezroczysta maska” jest niezwykle pomocna: umożliwia kierowcy lepsze dostrzeganie przeszkód, takich jak duże kamienie czy głębokie dziury na drodze. Funkcja ta oferuje także zalety podczas jazdy po rampach czy wzniesieniach.

GLE radzi sobie jeszcze lepiej: napęd na wszystkie koła oraz przełożenie zaprojektowane pod kątem uciągu umożliwiają wysoką zdolność holowania do 3,5 tony oraz nacisk na uciąg do 140 kg. Elektryczne złącze do przyczepy jest szczególnie wygodne: poprzez przycisk w klapie bagażnika lub panel na centralnym wyświetlaczu, hak holowniczy wraz z gniazdem elektrycznym dla przyczepy jest wysuwany spod samochodu za naciśnięciem przycisku i automatycznie blokowany w pozycji roboczej. Po użyciu z łatwością cofa się z powrotem do pozycji spoczynkowej za zderzakiem. Specjalna funkcja została również przewidziana dla tych, którzy nie używają haka do holowania przyczepy, ale na przykład do przewozu rowerów: złącze przyczepy ma dwa dodatkowe bolce na haku, aby bezpiecznie przewozić odpowiedni bagażnik rowerowy. Jego nośność wynosi 100 kg – co oznacza, że można zabrać ze sobą również e-rowery.

Nowością w GLE i GLE Coupé jest planista trasy dla systemu nawigacji: na centralnym wyświetlaczu pasażerowie mogą planować trasy odpowiednie do jazdy z wcześniej zdefiniowaną przyczepą, które nie wiążą się z dużymi objazdami czy stratą czasu. Między innymi uwzględniane są szerokości i wysokości trasy oraz ograniczenia wagowe. Przyczepa jest definiowana w menu Przyczepy w MBUX. Automatycznie pojawia się, gdy przyczepa jest elektrycznie podłączona do pojazdu. Klienci mogą wybierać między bagażnikami rowerowymi a dwoma rozmiarami przyczepy. Mogą również ustawić prędkość – na przykład w Niemczech 80 lub 100 km/h. Planista trasy Przyczepy uwzględnia te informacje. Szczególnie wygodne: Asystent Znaków Drogowych wyświetla tylko prędkości dozwolone dla kombinacji samochód/przyczepa. A jeśli włączone są DISTRONIC i Aktywny Asystent Limitu Prędkości, pojazd przyspiesza tylko do obowiązującego limitu prędkości.

Rozszerzony Asystent Manewrowania Przyczepą działa teraz za pomocą systemu opartego na kamerze, co czyni go odpowiednim także dla przyczep z własnym urządzeniem stabilizującym przeciwko ruchom bocznym. Dodatkowo system asystujący sprawia, że manewrowanie przyczepą jest jeszcze łatwiejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. System automatycznie reguluje kąt skrętu pojazdu holującego do prędkości 5 km/h i nachylenia wzniesienia do 15 procent. Jest również zintegrowany z MBUX i można nim intuicyjnie sterować za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz stabilizacji kombinacji podczas cofania, system może także poprowadzić ją wokół swobodnie wybieranych zakrętów do 90 stopni. Kierownica pojazdu holującego jest automatycznie obsługiwana, aby zachować wybrany kąt. Pozwala to na precyzyjniejsze ustawienie przyczepy. Kierowcy mogą również wybrać odpowiednią funkcję, gdy przyczepa osiągnie pożądany kierunek i potrzebuje cofnąć się w linii prostej. Cały proces manewrowania można obserwować z różnych perspektyw kamer na centralnym wyświetlaczu. Dynamiczne linie prowadzące pokazują ścieżkę i szerokość pojazdu. System musi być krótko przeszkolony. Nie są jednak potrzebne oznaczenia na przyczepie do wizualnego pomiaru długości zaczepu. Asystent Manewrowania Przyczepą jest opcjonalnym dodatkiem i może być również odblokowany jako aktualizacja „Over the Air” (OTA) po zakupie GLE.

Dzięki ulepszonym czujnikom otoczenia, systemy parkingowe dają kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas manewrowania. Zintegrowane z MBUX mogą być obsługiwane bardziej intuicyjnie i szybciej. W przeciwieństwie do modelu poprzedniego, Aktywny Asystent Kierowania pozostaje teraz aktywowany w trybie holowania. System automatycznie pomaga kierowcy utrzymać się na pasie, nawet przy lekkim skręcie.

Design zewnętrzny: nowe oznaczenia świateł dziennych

Kilka szczegółowych zmian w wyglądzie nadaje SUV-owi GLE i GLE Coupé wyraźnie nowoczesny wygląd. Nowy przedni zderzak zapewnia lepszą obecność wizualną. Dwa poziome lamelki z wkładkami chromowanymi biegną przez atrapę chłodnicy GLE. Kratka zewnętrznych wlotów powietrza została wyposażona w poziomą chromowaną szczelinę.

Tak zwany błysk światła w reflektorach jest charakterystyczny dla Mercedes-Benz. W standardowych reflektorach LED High-Performance dwa punkty świetlne uzupełniają wyraziste oznaczenie świateł dziennych, natomiast w opcjonalnych MULTIBEAM LED są cztery punkty świetlne. Projektanci zrewidowali także wnętrze tylnych świateł: w GLE, oznaczenie świetlne składa się z dwóch poziomych bloków, w GLE Coupé to są dwie listwy.

Linia AMG zewnętrzna jest teraz standardem w GLE Coupé. Elementy tej linii obejmują diamentową atrapa chłodnicy z wzorem Mercedes-Benz w kolorze chromu, przedni zderzak AMG z elementem wykończeniowym w kolorze chromu, boczne panele AMG oraz obudowy nadkoli w kolorze nadwozia, a także tylny zderzak AMG z wkładką przypominającą dyfuzor.

Nowymi dodatkami do palety kolorów tych dwóch SUV-ów są sodalitowe niebieskie metaliczne i MANUFAKTUR alpine grey solid. Dwie aerodynamicznie zoptymalizowane lekkie felgi aluminiowe o rozmiarach 19 i 20 cali dopełniają ofertę wyboru dla GLE. Charakteryzują się one błyszczącym wykończeniem i pięcioma podwójnymi szprychami. Zewnętrzna linia AMG zawiera również nowy projekt felgi 21-calowej. Oświetlenie ambientowe z animowanym projektem wzoru Mercedes-Benz jest dostępne jako nowy opcjonalny dodatek.

Wnętrze: z drobnymi detalami z Mercedes-Maybach GLS i Mercedes S-Class

Nowością w GLE i GLE Coupé jest kierownica nowej generacji z czujnikami na poziomych ramionach. Dzięki tym dotykowym elementom znajdującym się po prawej i lewej stronie, kierowca może obsługiwać wyświetlacze kierowcy i centralne z kierownicy.

Specjalnym elementem przyciągającym wzrok we wnętrzu jest chromowy wygląd centralnych i bocznych wlotów powietrza. Wcześniej miały czarne krawędzie, ale teraz żaluzje są galwanizowane w prawdziwym metalu, jak w Mercedes-Maybach GLS. Wśród kolorów wnętrza dodano kombinacje wyposażenia catalana beige/czarny (GLE SUV) oraz bahia brown/czarny (GLE SUV i GLE Coupé). Czarny/klasyczny czerwony wystrój dostępny wyłącznie dla coupé i w połączeniu z linią AMG jest szczególnie sportowy.

Zakres wykończeń nadal jest szeroko zróżnicowany pomiędzy klasycznym a progresywnym. Znaną z Mercedes-Maybach GLS i teraz również dostępną dla GLE SUV i GLE Coupé jest wykończenie „MANUFAKTUR fortepianowy lakier czarny akcenty”. Jeśli wybrane zostaną czarne akcenty, fotele są dostępne w wykończeniu ze skóry nappa. Dzięki oświetleniu ambientowemu te same kolory i palety kolorów mogą być wybierane jak w S-Class. Dwa porty USB (opcjonalny dodatek) o mocy 100 W są dostępne w tylnym podłokietniku jako praktyczne opcje ładowania.

System audio premium Burmester® surround sound, który teraz także obsługuje spersonalizowane ustawienia dźwięku, jak również immersyjne doświadczenie dźwięku Dolby Atmos. Dzięki usłudze „Online Music” Mercedes-Benz kompleksowo zintegrował wiele dostawców strumieniowych muzyki do systemu infotainment MBUX. 13 głośników, 13 oddzielnych kanałów wzmacniacza i moc systemu wynosząca 590 watów to dodatkowe cechy systemu Burmester® surround sound.

Nowością dostępną jako opcjonalny dodatek jest ENERGIZING AIR CONTROL. System monitoruje jakość powietrza za pomocą czujników jakości powietrza i cząstek stałych. Dwuetapowa koncepcja filtracji redukuje cząstki stałe i dużą część innych komponentów zanieczyszczających. W zależności od wartości pomiarowej, pojazd inteligentnie przełącza się pomiędzy trybami świeżego powietrza i recyrkulacji.

Najnowsza generacja MBUX: intuicyjnie obsługiwany i zdolny do nauki

Dzięki drugiej generacji systemu infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), GLE i GLE Coupé są teraz również na czasie. Wnętrze pojazdu staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie poczyniły ogromne postępy: liczne funkcje pojazdu i komfortowe mogą być kontrolowane na ekranach LCD w doskonałych widokach wyświetlania. Rozmiary wyświetlaczy dla kierowcy i centralnego, każdy o przekątnej 12,3 cala, zostały zachowane. Centralny wyświetlacz można obsługiwać bezpośrednio i wygodnie jako ekran dotykowy. Apple Car Play i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo.

Wyświetlacze dla kierowcy i centralnego oferują holistyczne, estetyczne doświadczenie. Prezentują informacje w usystematyzowany i wyraźnie zdefiniowany sposób. Wygląd można indywidualizować z wykorzystaniem trzech stylów wyświetlania (klasyczny, sportowy, dyskretny) oraz czterech trybów (nawigacja, asystencja, serwis, off-road).

Hej Mercedes: coraz bardziej zaawansowany asystent głosowy

Asystent głosowy „Hej Mercedes” staje się bardziej interaktywny i zdolny do nauki, wzmacniając usługi online w aplikacji Mercedes me. Ponadto pasażerowie mogą wywoływać pewne akcje nawet bez aktywacji słowa kluczowego „Hej Mercedes”. Należą do nich na przykład odbieranie połączenia telefonicznego. Hej Mercedes także wyjaśnia funkcje pojazdu po usłyszeniu komendy „Pomoc” i udziela pomocy zapytanych, jak połączyć smartfon przez Bluetooth lub gdzie można znaleźć apteczkę, na przykład. Hej Mercedes rozpoznaje również położenie pasażerów. Ponadto inne funkcje pojazdu, takie jak oświetlenie wnętrza czy zasłony, mogą być teraz sterowane poleceniem głosowym.

Smart Home: komfort obsługi na odległość

Dzięki funkcji MBUX Smart Home SUV GLE i GLE Coupé stają się mobilnym centrum sterowania domem. Smart Home odnosi się do WLAN, czujników i aktuatorów, które czynią dom coraz bardziej inteligentnym i komunikacyjnym: temperatury i oświetlenia, rolety i urządzenia elektryczne można zdalnie monitorować i kontrolować. Czujniki ruchu i kontakty okienne informują użytkownika o mile widzianych lub nieproszonych gościach.

„Hej Mercedes, czy ktoś jest teraz w moim domu?” „Sprawdziłem. Ostatni wykryty ruch był w kuchni godzinę temu.” To pozwala na prowadzenie rozmów między pasażerami a Smart Home za pośrednictwem Asystenta Głosowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Funkcja Smart Home MBUX wspiera liczne urządzenia od głównych dostawców Smart Home. Można zwracać się do lamp, gniazdek, termostatów, rolet i zasłon, czujników ruchu oraz styków drzwi lub okien, a także czujników temperatury. W ten sposób integracja Smart Home w MBUX może pomóc w zmniejszeniu zużycia energii w domu.

„Aktualizacje over-the-air” (OTA): najnowsze oprogramowanie

Gdy tylko nowe aktualizacje oprogramowania dla GLE lub GLE Coupé staną się dostępne od Mercedes-Benz, w MBUX pojawia się komunikat. Aktualizacja jest pobierana i instalowana w tle. Użytkownik musi następnie wyraźnie zgodzić się na aktywację aktualizacji. Nowe funkcje mogą być również przesyłane do już sprzedanych pojazdów za pomocą aktualizacji over-the-air. Aby przesłać dane, Mercedes-Benz polega na technologii komunikacji mobilnej i module komunikacyjnym zainstalowanym w pojeździe ze względu na wysoki standard bezpieczeństwa.

Użytkownicy pojazdów mogą również wzbogacić swoje doświadczenie korzystania, dodając nowe funkcje w sklepie Mercedes me, takie jak usługi strumieniowe muzyki czy In-Car-Office. Usługi subskrypcyjne mogą być również odnawiane lub dodawane bezpośrednio online przez sklep Mercedes me.

Układ napędowy: systematyczna elektryfikacja

Dzięki miękkim hybrydom z technologią 48-woltową oraz zintegrowanemu generatorowi rozruchowemu, a także hybrydom plug-in, SUV GLE i GLE Coupé są teraz w pełni elektryfikowane. Hybrydy typu plug-in zostały zaktualizowane do najnowszej czwartej generacji.

Hybrydy typu plug-in mają na stałe naładowany synchroniczny silnik o mocy 100 kW i oferują moc systemu do 280 kW oraz moment obrotowy do 750 Nm. Przy nieznacznie zwiększonych zasięgach elektrycznych wynoszących do 109 kilometrów zgodnie z WLTP, większość codziennych podróży można pokonać wyłącznie elektrycznie. Ulepszony program napędu hybrydowego zapewnia tryb jazdy elektrycznej dla najbardziej odpowiednich odcinków trasy. Na trasach w obszarach miejskich GLE priorytetowo traktuje jazdę elektryczną. Dzięki programowi jazdy w terenie hybrydy typu plug-in mogą teraz również jeździć elektrycznie w terenie.

W modelach hybryd typu plug-in zainstalowano teraz ładowarkę o mocy 11 kW do ładowania z domowego zasilania AC lub trójfazowej ładowarki ściennej. Dodatkowo, na życzenie dostępna jest opcjonalna ładowarka szybkiego ładowania DC o mocy 60 kW.

Większość modeli ma teraz większą moc niż poprzednie wersje. Największy wzrost to 30 kW w modelu GLE 400 e 4MATIC.

Historia sukcesu: zakład w Tuscaloosa

Kiedy zakład został założony w 1995 roku, była to pierwsza duża fabryka Mercedes-Benz poza Niemcami. Około dwie trzecie rocznej produkcji jest eksportowane, co czyni Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) jedną z największych firm eksportujących samochody w USA. Od 1997 roku z taśmy produkcyjnej w Tuscaloosa zjechało około czterech milionów pojazdów. W samym 2021 roku było to około 260 000 SUV-ów.

Zakład w Tuscaloosa korzysta z nowoczesnych, cyfrowych, zrównoważonych, wydajnych i elastycznych metod produkcji. W ten sposób zakład podąża za wzorem Fabryki 56 w Sindelfingen, która symbolizuje przyszłość produkcji motoryzacyjnej w Mercedes-Benz. Mercedes-Benz zainwestował w elastyczną produkcję już na wczesnym etapie i wykorzystał nowoczesny cyfrowy ekosystem produkcji MO360. To umożliwia Mercedes-Benz w Tuscaloosa produkcję modeli z silnikami spalinowymi, hybrydami plug-in i w pełni elektrycznymi pojazdami w dużych ilościach równocześnie.

Dodatkowe wyposażenie i świeży design dla Mercedes-AMG GLE SUV i GLE Coupé

Mercedes-AMG modernizuje swoją udaną serię modeli GLE SUV i Coupé w przygotowaniu do kolejnego cyklu modelowego. Z przodu można je rozpoznać po nowo zaprojektowanych LED-owych światłach dziennych. Modele ’53’ zyskują również zmieniony przedni zderzak z wyraźnie ukształtowanymi bocznymi wlotami powietrza w designie skrzydła odrzutowca. Dzięki tak silnemu wyglądowi wizualnie zbliżają się do modeli z silnikiem ośmiocylindrowym. Z tyłu zmieniono także LED-owe tylne lampy. Do palety kolorów dodano dwa nowe kolory: szary alpejski uni i sodalitowy niebieski metaliczny. Dodatkowo, przedni pas teraz również nosi emblemat AMG zamiast gwiazdy Mercedesa – znak rozpoznawczy dla wszystkich przyszłych pojazdów AMG. Nowa 22-calowa felga wykonana z odlewanego aluminium w dziesięcio-szprychowym designie jest standardem w modelu GLE63 S 4MATIC+ Coupé i dostępna opcjonalnie dla pozostałych modeli.

Świeże kolory dla tapicerki siedzeń

Wnętrze GLE53 4MATIC+ Coupé i dwóch modeli ’63’ oferuje jedynie fotele z tapicerką skórzaną. Nowością jest schemat kolorystyczny w odcieniach brązu bahia/czarny lub beżu macchiato/czarny. Dla elementów wykończeniowych dostępne jest również drewno wapienne w wysokim połysku jako opcja. Na życzenie dostępne są także włókno węglowe AMG lub MANUFAKTUR wysokopołyskowy lakier fortepianowy z dekoracyjnymi liniami. Nowe modele Mercedes-AMG GLE korzystają także z najnowszej generacji MBUX: z osobnym designem ekranu AMG marka jest jeszcze bardziej wyrazista.

Znacznie obszerniejsze wyposażenie standardowe

Kolejnym ważnym aspektem jest logika oferty, która jest precyzyjnie dostosowana do często wyrażanych życzeń klientów. W rezultacie wyposażenie standardowe jest znacznie bardziej obszerne niż w poprzednim modelu. W przypadku GLE53 4MATIC+ SUV już obejmuje elektryczne panoramiczne przesuwne okno dachowe, podgrzewane przednie fotele, Asystenta Adaptacyjnego Świateł Drogowych oraz Integrację ze Smartfonem. Wśród dodatkowych cech tego modelu znajdują się aktywowany system wydechowy AMG Performance, system dźwiękowy Burmester, pakiet pamięci, 360-stopniowy asystent parkingowy, pakiet KEYLESS-GO oraz Asystent Martwego Punktu. Najnowsza generacja kierownicy AMG Performance jest również zawsze na pokładzie. Okrągłe przyciski kierownicy AMG imponują swoimi jasnymi wyświetlaczami i intuicyjną logiką obsługi. Umożliwiają kontrolowanie ważnych funkcji jazdy oraz wszystkich trybów jazdy bez konieczności puszczania kierownicy. Obręcz kierownicy może być opcjonalnie podgrzewana i dostępna również w wyglądzie włókna węglowego.

W GLE53 4MATIC+ Coupé wyposażenie standardowe jest jeszcze bardziej luksusowe: znajdziemy tu sterowanie klimatyzacją dla przednich siedzeń, funkcję Augmented Reality MBUX oraz reflektory MULTIBEAM LED, które również wchodzą w skład standardowego wyposażenia. Ta konfiguracja fabryczna obowiązuje również w GLE63 S 4MATIC+ SUV. W GLE63 S 4MATIC+ Coupé klienci mogą również cieszyć się korzyściami z pakietu AIR-BALANCE, wielokonturowych przednich siedzeń oraz wyświetlacza head-up. Dodatkowe funkcje standardowe obejmują także Asystenta Wnętrza MBUX, podgrzewane uchwyty na kubki oraz projektor logo z animacją specyficzną dla AMG przy otwieraniu przednich drzwi.

Elektryfikowane silniki i zmodyfikowane zawieszenie

GLE53 4MATIC+ łączy sportowość z wysokim poziomem codziennej praktyczności. Zewnętrze emanuje klasą AMG bardziej niż kiedykolwiek. Bazą dla sportowego doświadczenia jazdy jest niezmieniony silnik 3.0-litra z sześcioma cylindrami w rzędzie o mocy 320 kW (435 KM) z podwójnym turbodoładowaniem. Dzięki pomocy aktualizacji oprogramowania oraz większemu turbosprężarce, dział rozwój AMG zwiększył maksymalny moment obrotowy z 520 Nm do 560 Nm. Dodatkowo, silnik teraz reaguje na komendy jazdy z większą spontanicznością i zwiększoną zwinnością. Przyspieszenie od zera do 100 km jest również bardziej dynamiczne i wynosi 5,0 sekundy (wcześniej 5,3 sekundy).

GLE63 S 4MATIC+ oznacza czystą wydajność jazdy AMG – niezależnie od terenu. Apeluje do klientów, którzy nie chcą iść na kompromis. Tutaj ekstremalna sportowość łączy się z dobrą zdolnością jazdy w terenie i niezawodnym działaniem w codziennym życiu. W modelach ’63’ sprawdzony silnik AMG V8 4.0-litrowy z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 450 kW (612 KM) zapewnia silne napędzanie. Na życzenie klienci modeli ’53’ mogą zamówić zawieszenie z GLE63 S 4MATIC+. Dostosowanie oprogramowania do konfiguracji ESP®, elektronicznie kontrolowanego dyferencjału o ograniczonym poślizgu na tylnej osi, w pełni zmiennego napędu AMG Performance 4MATIC+ oraz systemu kontroli zawieszenia dostarcza dynamiczne i znakomite doświadczenie jazdy dla wszystkich modeli.

Oba silniki są elektryfikowane za pomocą zintegrowanego generatora rozruchowego (ISG) i systemu elektrycznego 48-woltowego. ISG łączy funkcje rozruchu i alternatora w jednym potężnym silniku elektrycznym, który jest zainstalowany między silnikiem a skrzynią biegów. ISG realizuje także funkcje hybrydowe, takie jak podnoszenie mocy, odzyskiwanie energii, przesunięcie punktu obciążenia, żeglowanie oraz niemal niezauważalne ponowne uruchamianie silnika w funkcji start-stop.

450 d 4MATIC (367 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2989 Cm3
Moc269.9 Kw @ 4000 Rpm
367 Hp @ 4000 Rpm
362 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy553 Lb-Ft @ 1350-2800 Rpm
750 Nm @ 1350-2800 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoMild Hybrydowy Diesel
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)226 G/Km

350 e PHEV 4MATIC (245 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1993 Cm3
Moc144.9 Kw @ - Rpm
197 Hp @ - Rpm
194 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 1350-2800 Rpm
440 Nm @ 1350-2800 Rpm
Moc silnika elektrycznego100 Kw (136 Hp)
Electrical Motor Torque324.5 Lb-Ft (440 Nm)
Całkowita maksymalna moc180.2 Kw (245 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy553.2 Lb-Ft (750 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Range55.3 Miles (89.0 Km)
Średnie spalanie261.3 Mpg Us (0.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)23 G/Km

400 e PHEV 4MATIC (280 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc185.3 Kw @ - Rpm
252 Hp @ - Rpm
248 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1350-2800 Rpm
400 Nm @ 1350-2800 Rpm
Moc silnika elektrycznego100 Kw (136 Hp)
Electrical Motor Torque324.5 Lb-Ft (440 Nm)
Całkowita maksymalna moc205.9 Kw (280 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy442.5 Lb-Ft (600 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoPlug-In Hybrydowy
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Range57.2 Miles (92.1 Km)
Średnie spalanie213.8 Mpg Us (1.1 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)25 G/Km

450 4MATIC (381 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2999 Cm3
Moc280.2 Kw @ 5800-6100 Rpm
381 Hp @ 5800-6100 Rpm
376 Bhp @ 5800-6100 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1800-5000 Rpm
500 Nm @ 1800-5000 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)244 G/Km

300 d 4MATIC (269 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1993 Cm3
Moc197.8 Kw @ 4200 Rpm
269 Hp @ 4200 Rpm
265 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 1800-2200 Rpm
550 Nm @ 1800-2200 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoMild Hybrydowy Diesel
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)203 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.