Poczynając od początku 2023 roku, Mercedes-Benz odświeżył swoją gamę modeli GLE Coupe, dodając nowe funkcje i udogodnienia do znanego luksusowego SUV-a, jednocześnie zwiększając moc i poprawiając wygląd pojazdu.
Czwarta generacja GLE (wcześniej znana jako klasa ML) została zaprezentowana pod koniec 2018 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Jednak w 2023 roku zaczęła już pokazywać oznaki starzenia się, zarówno na zewnątrz, jak i w podzespołach. Dlatego niemiecki producent dodał odświeżoną wersję, która znacznie poprawiła auto.
Od strony zewnętrznej, wersja coupe posiadała ulepszony przód z nowoczesnymi reflektorami LED oraz dwoma punktami do świateł do jazdy dziennej, a także czterema punktami w wersjach wyposażonych w technologię multibeam LED. Kratka wentylacyjna zyskała nowy, podwójny wzór. Z tyłu, GLE Coupe charakteryzowało się dwoma poziomymi blokami na światłach tylnych, podzielonymi pomiędzy tylnymi błotnikami a pochyloną klapą bagażnika.
W wnętrzu, producent dodał nowe, wzmocnione, wysoko umieszczone siedzenia dla pasażerów z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu. Dodatkowo, Mercedes-Benz zainstalował dwa szerokie ekrany na desce rozdzielczej, pokryte jednym panelem szklanym. Ekran przed kierowcą wyświetlał zestaw wskaźników, natomiast drugi, umieszczony na górze centralnej konsoli, służył do obsługi systemu multimedialnego MBAUX. W samochodzie dodano również nowe funkcje, w tym system, który pomagał kierowcy przy cofaniu z przyczepą.
Pod maską, niemiecki producent zaprezentował nową generację hybrydowych układów napędowych, która obejmowała zintegrowany generator rozruchowy (ISG), co pomogło luksusowemu GLE Coupe osiągnąć lepszą efektywność paliwową. Jak się spodziewano, wszystkie wersje były połączone z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła.
Uniwersalny: Mercedes-Benz GLE oraz jego sportowa wersja GLE Coupé nadają się zarówno dla rodzin, jak i na czas wolny, a także do długich podróży i transportu ładunków. 4MATIC, który jest standardem w Europie, zapewnia możliwość jazdy nawet w trudnych warunkach trakcyjnych czy w terenie o nachyleniu do 100 procent. Udźwig holowniczy wynoszący do 3,5 tony pozwala na ciągnięcie przyczepy konnej, cennego samochodu klasycznego lub większego przyczepy kempingowej.
Mercedes-Benz zaktualizował wygląd zewnętrzny, wnętrze, technologię i wyposażenie modelu wprowadzonego w 2018 roku. Zaktualizowane modele będą dostępne w dealerach w Europie od lipca 2023 roku. Oferta silnikowa została teraz całkowicie zelektryfikowana. Obejmuje ona hybrydy mild z systemem 48-woltowym oraz Zintegrowanym Generatorem Rozruchowym (ISG), jak również hybrydy plug-in czwartej generacji. Większość modeli ma obecnie więcej mocy niż dotychczasowe wersje, a największy wzrost o 30 kW notuje model GLE 400 e 4MATIC.
Pakiet Asystenta Kierowcy zawiera dodatkowo ulepszone funkcje, takie jak Aktywny Asystent Dystansu DISTRONIC, Aktywny Asystent Kierowania i Asystent Znaków Drogowych. Pakiet Parkingowy z kamerą 360° wspomaga kierowcę podczas manewrowania w wąskich miejscach parkingowych. Kolejną nowością jest funkcja „przezroczonej maski”. Po aktywacji programu jazdy w terenie centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przodem pojazdu, co znacznie ułatwia pokonywanie stromej nawierzchni. Przydatne funkcje przyczepne obejmują Asystenta Manewrowania Przyczepą, zaktualizowane menu Przyczep w centralnym wyświetlaczu oraz planer tras przyczep. Umożliwia on znalezienie optymalnych tras podczas podróży z przyczepą.
Historia GLE sięga klasy M. Dzięki niemu Mercedes-Benz ustanowił segment SUV premium w 1997 roku. Globalny sukces kontynuował GLE wprowadzony w 2015 roku. Obecna seria modeli pojawiła się w 2018 roku. GLE i GLE Coupé są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Tuscaloosa (USA).
Wyposażenie: zaprojektowane z myślą o jeździe terenowej i holowaniu przyczepy
Większość kierowców GLE porusza się po utwardzonych drogach lub w łatwym do umiarkowanego terenie off-road. Mercedes-Benz dostosował zatem zakres Pakietu Inżynieryjnego Off-Road, aby móc go oferować w dużo niższej cenie dla modeli GLE z silnikami spalinowymi. W skład komponentów wchodzi osłona podwozia, a w połączeniu z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC, zyskujemy dodatkowe 30 mm prześwitu.
„Tryb Off-Road” w obecnej generacji MBUX przekształca specjalne informacje, takie jak nachylenie, kąt przechyłu, kompas i kąt skrętu w wizualne doświadczenie. W połączeniu z opcjonalnym Pakietem Parkingowym z kamerą 360° oferuje funkcję „przezroczonej maski”. Gdy aktywowany jest Tryb Off-Road, centralny wyświetlacz pokazuje wirtualny widok pod przodem pojazdu, w tym przednie koła i ich położenie. Widok ten składa się z obrazów z kamery 360°. „Przezroczysta maska” jest niezwykle pomocna: pozwala kierowcy lepiej rozpoznać przeszkody, takie jak duże kamienie czy głębokie dziury na drodze. Funkcja ta ma również zalety podczas jazdy po rampach czy wzniesieniach.
GLE ma jeszcze większe możliwości: napęd na wszystkie koła i przełożenie zaprojektowane pod kątem trakcji umożliwiają dużą pojemność holowniczą do 3,5 tony oraz nacisk na hak wynoszący do 140 kg. Elektryczne złącze holownicze to wygodne rozwiązanie: przyciskiem w klapie bagażnika lub panelu centralnym można z łatwością wysunąć uchwyt z gniazdem elektrycznym przyczepy, a po użyciu zwrócić go do pozycji spoczynkowej za tylnym zderzakiem. Dodatkowo, dla tych, którzy nie używają złącza do holowania przyczepy, ale na przykład do przewożenia rowerów, gniazdo holownicze ma dwa dodatkowe bolce, które umożliwiają bezpieczne zamocowanie odpowiedniego uchwytu na rowery. Jego nośność wynosi 100 kg, co oznacza, że można zabrać również e-rowery.
Nowością w GLE i GLE Coupé jest planer tras przyczep dla systemu nawigacji: na centralnym wyświetlaczu pasażerowie mogą planować trasy odpowiednie do jazdy z wcześniej zdefiniowaną przyczepą, które nie wiążą się z dużymi objazdami ani utratą czasu. Do uwzględnienia są między innymi szerokości i wysokości trasy oraz ograniczenia wagowe. Przyczepa jest definiowana poprzez menu Przyczepy w MBUX, które automatycznie pojawia się po elektrycznym podłączeniu przyczepy do pojazdu. Klienci mogą wybierać między uchwytami rowerowymi a dwoma rozmiarami przyczep. Mogą również ustawić prędkość – na przykład w Niemczech, 80 lub 100 km/h. Planer tras przyczep uwzględnia te informacje. Szczególnie wygodne: Asystent Znaków Drogowych wyświetla tylko dozwolone prędkości dla kombinacji samochód/przyczepa. A jeśli aktywowane są DISTRONIC i Aktywny Asystent Ograniczenia Prędkości, pojazd teraz przyspiesza tylko do odpowiedniego limitu prędkości.
Ulepszony Asystent Manewrowania Przyczepą działa teraz w oparciu o system kamerowy, co czyni go odpowiednim nawet dla przyczep z własnym urządzeniem stabilizującym przed bujaniem. Ponadto system asystenta sprawia, że manewrowanie z przyczepą jest jeszcze łatwiejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. System automatycznie reguluje kąt skrętu holownika do prędkości 5 km/h oraz nachylenia w górę do 15 procent. Jest również zintegrowany z MBUX i można nim intuicyjnie sterować za pomocą ekranu dotykowego. Oprócz stabilizacji zestawu podczas cofanięcia, system może również prowadzić go wokół dowolnie wybranych zakrętów do 90 stopni. Skręt pojazdu holującego odbywa się automatycznie, aby utrzymać wybrany kąt. Umożliwia to precyzyjniejsze ustawienie przyczepy. Kierowcy mogą również wybrać odpowiednią funkcję, gdy przyczepa osiągnie pożądaną kierunek i wymaga prostego cofnięcia. Cały proces manewrowania można śledzić z różnych kątów widzenia na centralnym wyświetlaczu. Dynamiczne linie prowadzące pokazują drogę przed i szerokość pojazdu. System wymaga krótkiego przeszkolenia. Jednak nie są konieczne żadne oznaczenia na przyczepie do wizualnego pomiaru długości zaczepu. Asystent Manewrowania Przyczepą jest opcjonalnym dodatkiem i można go również odblokować jako aktualizację „Over the Air” (OTA) po zakupie GLE.
Dzięki ulepszonym czujnikom otoczenia, systemy parkowania dostarczają kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas manewrowania. Zintegrowane z MBUX, mogą być obsługiwane bardziej intuicyjnie i szybko. W przeciwieństwie do modelu poprzedniego, Aktywny Asystent Kierowania pozostaje aktywny w trybie holowania. System automatycznie pomaga kierowcy pozostać na pasie drogowym, nawet podczas lekkiego skręcania.
Wygląd zewnętrzny: nowe znaki świetlne do jazdy dziennej
Szereg szczegółowych zmian w wyglądzie zewnętrznym nadaje SUV-owi GLE i GLE Coupé wyraźnie nowoczesny wygląd. Nowy przedni zderzak zapewnia większą obecność wizualną. Dwa poziome żaluzje z chromowanymi wstawkami przebiegają przez kratkę chłodnicy GLE. Kratka zewnętrznych wlotów powietrza otrzymała poziomą chromowaną listwę.
Tak zwany błysk światła w reflektorach jest charakterystyczny dla Mercedes-Benz. W standardowych reflektorach LED High-Performance dwa punkty świetlne uzupełniają wyróżniający znak świetlny do jazdy dziennej, podczas gdy w opcjonalnym MULTIBEAM LED znajdują się cztery punkty świetlne. Projektanci zmodyfikowali również wnętrze świateł tylnych: w GLE znak świetlny tworzą dwa poziome bloki, w GLE Coupé to dwa paski.
Linia AMG jest teraz standardem w GLE Coupé. Elementy tej linii to kratka diamentowa z wzorem Mercedes-Benz w chromie, przedni zderzak AMG z chromowaną listwą, boczne panele AMG i obudowy nadkoli w kolorze pojazdu, a także tylny zderzak AMG z wkładką w stylu dyfuzora.
Nowe kolory w palecie dwóch SUV-ów to sodalitowy niebieski metalik i MANUFAKTUR alpejski szary matowy. Dwa aerodynamicznie zoptymalizowane lekkie koła aluminiowe w rozmiarach 19 i 20 cali dopełniają ofertę wyboru dla GLE. Charakteryzują się one wysokim połyskiem i pięcioramienną konstrukcją. Linia AMG zawiera również nowy projekt kół o średnicy 21 cali. Atmosfera oświetlenia z animowaną projekcją wzoru Mercedes-Benz jest dostępna jako nowy opcjonalny dodatek.
Wnętrze: z eleganckimi detalami z Mercedes-Maybach GLS i klasy S
Nowością w GLE i GLE Coupé jest koło kierownicy nowej generacji z sensorowymi powierzchniami na poziomych ramionach. Dzięki tym elementom dotykowym po prawej i lewej stronie kierowca może obsługiwać wyświetlacze kierowcy i centralny za pomocą koła kierownicy.
Szczególną cechą w wnętrzu jest chromowe wykończenie centralnych i bocznych nawiewów powietrza. Wcześniej były one wykończone na czarno, ale teraz żaluzje są galwanizowane w prawdziwym metalu, jak w Mercedes-Maybach GLS. Do kolorów wnętrza dodano kombinacje wyposażeniowe catalana beż/czarny (GLE SUV) oraz bahia brąz/czarny (GLE SUV i GLE Coupé). Wyposażenie w czerni/klasycznej czerwieni, dostępne tylko dla coupé i w połączeniu z linią AMG, jest szczególnie sportowe.
Zakres wykończeń nadal jest szeroko zróżnicowany między klasycznymi a progresywnymi. Znamy to z Mercedes-Maybach GLS, a teraz jest dostępne także dla GLE SUV i GLE Coupé – „MANUFAKTUR czarny lakier fortepianowy z płynącymi liniami”. W przypadku czarnych detali fotele są dostępne w wykończeniu ze skóry nappa. W przypadku oświetlenia ambientowego można wybierać te same kolory i palety kolorów, co w klasie S. Dwa porty USB (opcjonalny dodatek) o mocy 100 W są dostępne w tylnym podłokietniku jako praktyczne opcje ładowania.
System audio premium Burmester® surround sound system, który teraz zawiera także osobiste ustawienia dźwięku oraz immersyjne doświadczenie dźwiękowe Dolby Atmos. Dzięki usłudze „Online Music” Mercedes-Benz zintegrował wielu dostawców strumieniowania muzyki w systemie infotainment MBUX. 13 głośników, 13 osobnych kanałów wzmacniających i całkowita moc systemu 590 watów to kolejne cechy systemu Burmester® surround sound.
Nowością dostępną jako opcja jest ENERGIZING AIR CONTROL. System monitoruje jakość powietrza za pomocą czujników jakości powietrza i drobnych cząstek. Dwustopniowa koncepcja filtracji redukuje cząstki stałe oraz dużą część innych składników zanieczyszczających. W zależności od wartości pomiarowej, pojazd inteligentnie przełącza się między trybami świeżego powietrza a recyrkulacji.
Najnowsza generacja MBUX: intuicyjna obsługa i zdolność do nauki
Dzięki drugiej generacji infotainmentu MBUX (Mercedes-Benz User Experience) GLE i GLE Coupé są teraz aktualne. Wnętrze pojazdu staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie poczyniły znaczne postępy: liczne funkcje związane z pojazdem i komfortem można kontrolować na ekranach LCD w doskonałej jakości wyświetlania. Zachowano rozmiary wyświetlaczy kierowcy i centralnego, każdy o przekątnej 12,3 cala. Centralny wyświetlacz można obsługiwać bezpośrednio i wygodnie jako ekran dotykowy. Apple Car Play i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo.
Wyświetlacze kierowcy i centralny oferują holistyczne, estetyczne doświadczenie. Prezentują informacje w uporządkowany sposób. Wygląd można dostosować za pomocą trzech stylów wyświetlania (klasyczny, sportowy, dyskretny) i czterech trybów (nawigacja, asystencja, serwis, off-road).
Hej Mercedes: coraz bardziej inteligentny asystent głosowy
Asystent głosowy „Hej Mercedes” staje się bardziej interaktywny i zdolny do nauki dzięki aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me. Ponadto pasażerowie mogą wykonywać określone akcje bez konieczności używania słowa aktywacyjnego „Hej Mercedes”. Należy do nich na przykład odbieranie telefonu. Hej Mercedes wyjaśnia również funkcje pojazdu na hasło „Pomoc” i udziela pomocy w pytaniach, jak połączyć smartfon przez Bluetooth lub gdzie znaleźć apteczkę. Hej Mercedes nawet rozpoznaje pozycję pasażerów. Dodatkowo inne funkcje pojazdu, takie jak oświetlenie wnętrza czy rolety, można teraz kontrolować za pomocą komendy głosowej.
Smart Home: komfort obsługi na odległość
Dzięki funkcji MBUX Smart Home SUV GLE i GLE Coupé stają się mobilnym centrum sterowania domem. Smart Home odnosi się do WLAN, czujników i siłowników, które czynią dom coraz bardziej inteligentnym i komunikatywnym: temperatury i światła, rolety i urządzenia elektryczne można zdalnie monitorować i kontrolować. Detektory ruchu i kontakty okienne informują użytkownika o mile widzianych lub niewłaściwych gościach.
„Hej Mercedes, czy ktoś jest teraz w moim domu?” „Sprawdziłem. Ostatni zarejestrowany ruch miał miejsce w kuchni godzinę temu.” Dzięki temu możliwe są rozmowy między pasażerami a Smart Home za pośrednictwem Asystenta Głosu MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Funkcja MBUX Smart Home obsługuje wiele urządzeń od głównych dostawców Smart Home. Można adresować lampy, gniazdka, termostaty, rolety i zasłony, detektory ruchu oraz kontakty drzwiowe lub okienne, a także czujniki temperatury. W ten sposób integracja Smart Home z MBUX może pomóc w zmniejszeniu zużycia energii w domu.
Aktualizacje „Over-the-air” (OTA): najnowsze oprogramowanie
Gdy tylko nowe aktualizacje oprogramowania dla GLE lub GLE Coupé będą dostępne od Mercedes-Benz, w MBUX pojawi się komunikat. Aktualizacja jest pobierana i instalowana w tle. Użytkownik musi następnie wyrazić zgodę na aktywację aktualizacji. Nowe funkcje mogą być również przesyłane do już sprzedanych pojazdów za pośrednictwem aktualizacji „over-the-air”. Aby przesłać dane, Mercedes-Benz polega na technologii komunikacyjnej i zainstalowanym w pojeździe module komunikacyjnym ze względu na wysoki standard bezpieczeństwa.
Użytkownicy pojazdów mogą również wzbogacać swoje doświadczenia o nowe funkcje w sklepie Mercedes me, takie jak usługi strumieniowania muzyki czy biuro w samochodzie. Usługi subskrypcyjne mogą być również odnawiane lub dodawane bezpośrednio online za pośrednictwem sklepu Mercedes me.
Napęd: systematyczna elektryfikacja
Dzięki mild hybrydom z technologią 48-woltową, Zintegrowanemu Generatorowi Rozruchowemu oraz hybrydom plug-in, SUV GLE i GLE Coupé są teraz w pełni zelektryfikowane. Hybrydy plug-in zostały zaktualizowane do najnowszej, czwartej generacji.
Hybrydy plug-in mają na stałe namagnesowany synchroniczny silnik o mocy 100 kW i oferują moc systemową do 280 kW oraz moment obrotowy do 750 Nm. Dzięki nieco zwiększonemu zasięgowi elektrycznemu do 109 kilometrów według WLTP, większość codziennych podróży można pokonać wyłącznie elektrycznie. Ulepszony program napędu hybrydowego zapewnia tryb jazdy elektrycznej na najbardziej odpowiednich odcinkach trasy. Na trasach miejskich GLE priorytetowo traktuje jazdę elektryczną. Dzięki programowi jazdy w terenie hybrydy plug-in mogą teraz również poruszać się elektrycznie w terenie.
W modelach hybrydowych plug-in znajduje się teraz ładowarka 11 kW do ładowania z domowej sieci AC lub trójfazowej stacji ładowania. Dodatkowo na życzenie dostępna jest opcjonalna stacja ładowania DC o mocy 60 kW.
Większość modeli ma teraz więcej mocy niż wcześniejsze wersje. Największy wzrost, o 30 kW, odnotowano w modelu GLE 400 e 4MATIC.
Historia sukcesu: zakład w Tuscaloosa
Kiedy zakład został założony w 1995 roku, lokalizacja była pierwszym dużym zakładem Mercedes-Benz poza Niemcami. Około dwie trzecie rocznej produkcji jest eksportowane, co czyni Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) jednym z największych eksporterów motoryzacyjnych w USA. Od 1997 roku z taśmy montażowej w Tuscaloosa zjechało około czterech milionów pojazdów. W samym 2021 roku było to około 260 000 SUV-ów.
Zakład w Tuscaloosa korzysta z nowoczesnych, cyfrowych, zrównoważonych, wydajnych i elastycznych metod produkcji. W ten sposób lokalizacja podąża za wzorem Fabryki 56 w Sindelfingen, która symbolizuje przyszłość produkcji motoryzacyjnej w Mercedes-Benz. Mercedes-Benz zainwestował we wczesnym etapie w elastyczną produkcję i również wykorzystał nowoczesny cyfrowy ekosystem produkcji MO360. Dzięki temu Mercedes-Benz w Tuscaloosa może jednocześnie produkować modele z silnikami spalinowymi, hybrydy plug-in oraz w pełni elektryczne pojazdy w dużych ilościach.
Dodatkowe wyposażenie i świeży design dla Mercedes-AMG GLE SUV i GLE Coupé
Mercedes-AMG modernizuje swoje udane modele GLE SUV i Coupé w gotowości do następnej generacji. Z przodu można je rozpoznać po nowo zaprojektowanych LED-owych światłach do jazdy dziennej. W modelach ’53’ zaktualizowano również przedni zderzak z wyraźnie uformowanymi bocznymi wlotami powietrza w designie skrzydeł odrzutowców. Dzięki temu potężnemu wyglądowi zbliżają się wizualnie do modeli ośmiocylindrowych. Z tyłu znajdują się zaktualizowane tylne lampy LED. Do gamy lakierniczej dodano dwa nowe kolory: alpejski szary matowy i sodalitowy niebieski metalik. Dodatkowo przednia atrapa teraz również nosi emblemat AMG zamiast gwiazdy Mercedesa – znak rozpoznawczy dla wszystkich przyszłych pojazdów AMG. Nowe 22-calowe kute koła w dziesięcioramiennym designie są standardem w modelu GLE63 S 4MATIC+ Coupé i dostępne na zamówienie dla innych modeli.
Nowe kolory tapicerki siedzeń
Wnętrze GLE53 4MATIC+ Coupé oraz dwóch modeli ’63’ jest dostępne wyłącznie z tapicerką skórzaną. Nowością jest kolorystyka w odcieniu bahia brązowy/czarny lub macchiato beżowy/czarny. W przypadku elementów wykończeniowych dostępna jest opcjonalnie również drewno limonkowe w wysokim połysku. Na życzenie dostępne są również: włókno węglowe AMG lub MANUFAKTUR czarny lakier fortepianowy z dekoracyjnymi liniami. Nowe modele Mercedes-AMG GLE korzystają również z najnowszej generacji MBUX: specyficzny dla marki design ekranu sprawia, że doświadczenie marki staje się jeszcze bardziej bezpośrednie.
Znacząco bardziej bogate wyposażenie standardowe
Kolejnym ważnym aspektem jest logika oferty, która jest bardzo precyzyjnie dopasowana do często wyrażanych życzeń klientów. W rezultacie standardowe wyposażenie jest znacznie bardziej rozbudowane niż w poprzednim modelu. W przypadku GLE53 4MATIC+ SUV obejmuje już elektryczne panoramiczne okno dachowe, podgrzewane przednie fotele, Aktywny Asystent Świateł Drogowych i Integrację Smartfonów. Do dalszych cech tego modelu należą: aktywowany system wydechowy AMG Performance, system dźwiękowy Burmester, pakiet Memory, 360-stopniowy Pilot Parkingowy, pakiet KEYLESS-GO oraz Asystent Martwego Punktu. Najnowsza generacja koła kierownicy AMG jest również zawsze dostępna. Okrągłe guziki na kole kierownicy imponują swoimi świetlistymi wyświetlaczami i intuicyjną logiką obsługi. Umożliwiają one kontrolę ważnych funkcji jazdy i wszystkich trybów jazdy bez opuszczania rąk z koła kierownicy. Opcjonalnie dostępne jest także podgrzewane koło kierownicy, które jest również dostępne w wersji przypominającej włókno węglowe.
W GLE53 4MATIC+ Coupé wyposażenie standardowe jest jeszcze bardziej luksusowe: w tym przypadku klimatyzacja dla przednich siedzeń, funkcja MBUX Augmented Reality oraz reflektory MULTIBEAM LED są również w standardzie. Ta konfiguracja stosuje się również do GLE63 S 4MATIC+ SUV. W przypadku GLE63 S 4MATIC+ Coupé klienci mogą również korzystać z zalet pakietu AIR-BALANCE, wielokonturowych przednich siedzeń oraz wyświetlacza head-up. Dodatkowe standardowe funkcje obejmują MBUX Interior Assistant, podgrzewane uchwyty na kubki oraz projektor logo z animacją specyficzną dla AMG przy otwieraniu przednich drzwi.
Elektryfikowane silniki i zmodyfikowane zawieszenie
GLE53 4MATIC+ łączy sportowość z wysokim poziomem codziennej praktyczności. Wygląd zewnętrzny emanuje bardziej charakterystyczną klasą AMG niż kiedykolwiek. Podstawą sportowych osiągów jest niezmieniony silnik rzędowy 3.0 o mocy 320 kW (435 KM) z podwójnymi turbosprężarkami. Dzięki aktualizacji oprogramowania i większej turbosprężarce dział rozwoju AMG zwiększył maksymalny moment obrotowy z 520 Nm do 560 Nm. Ponadto silnik reaguje teraz na polecenia jezdne z większą spontanicznością i zwrotnością. Przyspieszenie od zera do 100 km jest również bardziej dynamiczne i wynosi 5,0 sekundy (wcześniej 5,3 sekundy).
GLE63 S 4MATIC+ to czysta AMG Driving Performance – niezależnie od terenu. Przyciąga klientów, którzy nie chcą iść na żadne kompromisy. Tutaj ekstremalna sportowość spotyka dobre właściwości terenowe oraz niezawodne działanie w codziennym życiu. W modelach ’63’ sprawdzony silnik V8 biturbo o pojemności 4,0 litra o mocy 450 kW (612 KM) zapewnia potężny napęd. Klienci modeli ’53’ mogą opcjonalnie zamówić zawieszenie GLE63 S 4MATIC+. Dopracowanie oprogramowania konfiguracyjnego ESP®, elektronicznie sterowanego ogranicznika poślizgu tylnej osi, w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz układu sterowania zawieszeniem zapewnia dynamiczne i wyjątkowe wrażenia z jazdy dla wszystkich modeli.
Oba silniki są elektryfikowane za pomocą Zintegrowanego Generatora Rozruchowego (ISG) i 48-woltowego systemu elektrycznego. ISG łączy funkcje rozruchu i alternatora w jednym potężnym silniku elektrycznym i jest instalowany między silnikiem a skrzynią biegów. ISG wykonuje również funkcje hybrydowe, w tym wspomaganie, regenerację, przesunięcie punktu obciążenia, żeglowanie i niemal niezauważalne uruchamianie silnika w trakcie funkcji start/stop.