2024 MG 4 XPower

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MG było znane w latach 60. z produkcji samochodów sportowych, ale niestety dla brytyjskiej marki, było bliskie bankructwa, gdy kupiło je Austin Motors. Później, były producent Morris Garage znalazł się w podobnej sytuacji co Rover, gdy został zakupiony przez BMW, które sprzedało je chińskiej Nanjing Automobile w 2005 roku. Dwa lata później, w 2007 roku, nowy właściciel został przejęty przez SAIC, giganta chińskiego przemysłu motoryzacyjnego, który postanowił zainwestować więcej pieniędzy w brytyjską markę i ją uratować. Aby to zrobić, musiał jednak przenieść linie produkcyjne z Longbridge w Wielkiej Brytanii do Chin. Okazało się, że to nie był wcale zły krok.

Po znacznych inwestycjach w badania, rozwój i dostosowanie linii produkcyjnych, MG odrodziło się jako producent samochodów elektrycznych. Powstała nowa linia produktów, która zaczęła zdobywać nie tylko rynek chiński, ale również brytyjski. W końcu to była uwielbiana marka. Tak więc, przenosząc się do roku 2023, były producent samochodów Morris Garage wprowadził na rynek nowy model o nazwie MG 4 XPower. Nie był to sportowy samochód w sensie wyglądu, ale mógł rywalizować na torze z większością supersamochodów dostępnych na rynku. Dodatkowo, prezentował się naprawdę dobrze.

Od przodu, samochód przypominał Lamborghini Urus ze swoimi trójkątnymi, groźnie wyglądającymi reflektorami. Dolny zderzak miał grille trapezoidalne, po bokach których znajdowały się obłe wloty powietrza, które chłodziły przednie tarcze hamulcowe. Ich design podkreślały LED-owe światła do jazdy dziennej. Zespół projektowy MG stworzył sylwetkę, która była mieszanką między hot-hatchem a Urusem z pochylonymi do przodu słupkami C. Na koniec, z tyłu, klapa bagażnika była ozdobiona u góry spojlerem dachowym. Kolejnym wskazaniem, że to wersja XPower MG 4, były pomarańczowe zaciski hamulcowe oznaczone napisem XPower.

Wnętrze samochodu wyglądało bardziej luksusowo i sportowo niż jego odpowiednik, MG 4. Posiadało fotele kubełkowe z wysokim oparciem, pokryte mieszanką Alcantary i skóry z czerwonymi przeszyciami. Dodatkowo, płaska dolna część i grube koło kierownicy potęgowały sportowe odczucia. Z tyłu znajdował się ten sam dzielony składany fotel. Przed kierowcą, producent umieścił wyświetlacz trybów jazdy oraz wszystkie istotne dane dotyczące jazdy. Ponadto, na szczycie centralnej konsoli umieszczono 10,25-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Niestety, producent nie umieścił pokrętła do regulacji głośności, decydując się na dwa przyciski do zwiększania i zmniejszania głośności.

MG oferowało 4 XPower z standardowym napędem na wszystkie koła, zasilanym silnikami elektrycznymi dla obu osi, o łącznej mocy 435 PS (429 KM). Jednak producent wiedział, że kierowcy samochodów sportowych nie mogą być zadowoleni jedynie z przyspieszeń na prostych odcinkach, dlatego wyposażył pojazd w system wektoryzacji momentu obrotowego, który hamował wewnętrzne koło podczas pokonywania zakrętów, aby 4 XPower był szybszy w łukach. Energia pochodziła z pakietu baterii o pojemności 64 kWh umieszczonego pod podłogą, co również poprawiało osiągi, ponieważ obniżało środek ciężkości samochodu.

 MG Motor ujawnia oficjalne ceny i specyfikacje swojego nowego, wysokowydajnego hatchbacka elektrycznego, potwierdzając, że nowy MG4 Electric XPOWER będzie najsilniejszym produkcyjnym samochodem w ofercie, gdy zadebiutuje w lipcu.

Nowy model XPOWER wyposażony jest w długo oczekiwany napęd na podwójny silnik, który dostarcza moc 320 kW i do 600 Nm momentu obrotowego, co sprawia, że najnowszy model MG4 staje obok najpotężniejszych hatchbacków wysokowydajnych dostępnych na rynku.

Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, elektryzująca wydajność XPOWER kontrastuje z serią subtelnych modyfikacji zewnętrznych, a nowy model ma być nieco mniej rzucający się w oczy w porównaniu do tradycyjnych hatchbacków o wysokiej mocy.

Dyskretne zmiany w wyglądzie zewnętrznym obejmują pomarańczowe zaciski hamulcowe 'XPOWER’, dwu-tonowy czarny dach, nowe 18-calowe obręcze i polerowane akcenty wykończeniowe, a także ekskluzywny kolor Hunter Green. Aiden He, dyrektor generalny MG Nordic i Benelux, powiedział:

“Jesteśmy pewni, że MG4 XPOWER wstrząśnie rynkiem, podobnie jak MG4 SE i Trophy, pokazując, że kompaktowy EV może być przystępny cenowo, praktyczny i zapewniać znakomite wrażenia z jazdy.”

“Oczekujemy, że przyciągnie klientów poszukujących czystej wydajności, która jest przeciwieństwem tradycyjnych ‘głośnych’ hatchbacków o wysokiej wydajności. XPOWER zachowuje również hojne poziomy technologii i wyposażenia, a także praktyczne cechy hatchbacka z nagradzanej serii MG4.”

MG4 Electric XPOWER będzie dostępny do zamówienia od lata i obiecuje być jednym z najbardziej ekscytujących nowych samochodów elektrycznych 2023 roku, znaczącym krokiem w powrocie MG na rynek samochodów sportowych.

Najpotężniejsze MG w historii

Oparte na Modular Scalable Platform (MSP) MG4, XPOWER wyposażony jest w nową konfigurację podwójnego silnika, która dostarcza moc do 320 kW i 435 PS do wszystkich czterech kół, za pośrednictwem silników elektrycznych z przodu (150 kW) i z tyłu (170 kW).

Oprócz oferowania wydajności, która rywalizuje z hyper hatchami w prostych liniach, ulepszony układ napędowy posiada nowoczesne technologiczne usprawnienia, które efektywnie rozdzielają moc i maksymalizują zaangażowanie kierowcy podczas pokonywania zakrętów.

Po raz pierwszy w historii MG dostępny będzie nowy system Dynamic Cornering Control, który charakteryzuje się blokującym elektronicznym dyferencjałem i Inteligentnym Sterowaniem Silnikiem, pozwalającym na wektoryzację momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi czterema kołami, co zapewnia maksymalną przyczepność i doskonałą stabilność w różnych warunkach jazdy.

Zakończono szereg kompleksowych usprawnień zawieszenia, w tym przestrojenie sprężyn i tłumików, sztywniejsze stabilizatory oraz precyzyjniejsze kierowanie. Ogólna sztywność zawieszenia zwiększyła się o 25%, co oznacza, że MG4 Electric XPOWER będzie bazować na uznawanych cechach prowadzenia obecnych modeli MG4.

Zespół inżynieryjny MG również dostosował oprogramowanie hamulców regeneracyjnych, aby umożliwić jazdę na jednym pedale w odpowiednich warunkach.

Zwiększona siła hamowania redukuje odległość zatrzymania MG4 XPOWER z 100 km/h do 0 do zaledwie 33,9 metrów, uzyskiwana dzięki poprawionym, wentylowanym tarczom hamulcowym o średnicy 345 mm w każdym rogu, z nowymi oponami Bridgestone Turanza oferującymi doskonały poziom przyczepności bez kompromisów w zakresie efektywności toczenia.

Podkreślając osiągi nowego modelu, nowa funkcja kontroli startu pozwala kierowcom doświadczyć XPOWER w jego najlepszej formie, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy.

MG EX4 – unikalny projekt na Goodwood

MG Motor ujawnia również, że podczas Goodwood Festival of Speed zadebiutuje trzeci wysokowydajny model MG, potwierdzając, że nowy samochód koncepcyjny zostanie zaprezentowany w strefie First Glance na tym wydarzeniu od czwartku, 13 lipca.

435 KM

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego150 Kw (204 Hp)
Całkowita maksymalna moc319.9 Kw (435 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy442.5 Lb-Ft (600 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h3.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.