2024 Nissan GT-R Nismo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Nissan GT-R Nismo

Przejdź do galerii zdjęć2024 Nissan GT-R Nismo

Po ponad 15 latach obecności na rynku, GT-R doczekał się kolejnej aktualizacji, a model na rok 2024 został zaprezentowany na Tokio Motor Show 2023.

Kiedy japoński producent samochodów ujawnił zaktualizowaną wersję, pokazał także wersję Nismo, która jest najbardziej agresywna i mocna. Podczas gdy GT-R Premium i T-Spec były głównie przeznaczone do codziennego użytku, Nismo otrzymało wszystkie udogodnienia potrzebne do udanych dni torowych.

Wyposażony w nowy i ulepszony pakiet aerodynamiczny, GT-R Nismo utrzymał opór powietrza na poziomie sprzed modernizacji, mimo że generował większy docisk. Oprócz węższej przedniej kratki z cieńszą siatką, powiększonego dolnego zderzaka i przeprojektowanych skrzydeł, GT-R Nismo ma również skrzydło z tyłu szersze o 10%. Co więcej, aby podkreślić agresywny wygląd samochodu, zamontowano zestaw 20-calowych kół aluminiowych z półslickowymi oponami.

Wewnątrz, producent samochodu poszedł o krok dalej, aby zapewnić lepiej wyglądające i sportowe wnętrze. Podczas gdy GT-R z 2007 roku był wyposażony w fotele kubełkowe z wysokim oparciem, wersja Nismo z 2024 roku ma fotele sportowe z włókna węglowego z przodu. Dodatkowo, deska rozdzielcza pokryta Nappą zmniejszała odblaski i oślepienie, poprawiając widoczność kierowcy. Na szczycie centralnego panelu zainstalowano 8-calowy system infotainment z Apple CarPlay. Dla wybranych rynków dostępne było również radio satelitarne. Aby dodatkowo poprawić dźwięk, Nissan współpracował z Bose przy 11-głośnikowym systemie audio.

W przeciwieństwie do swoich „braci”, wersja Nismo otrzymała mocniejszą wersję tego samego 3.8-litrowego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem. W rezultacie oferowała 600 KM (608 PS). Mimo to, skrzynia biegów pozostała ta sama sześciobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa, która przekazywała moc na wszystkie koła za pośrednictwem systemu napędu na wszystkie koła ATTESA ET-S.

 GT-R, szczyt inżynierii wysokowydajnej Nissana, fascynująco łączy silnik o wysokiej mocy z imponującym prowadzeniem oraz użyteczną technologią do codziennej jazdy. W modelu na rok 2024, GT-R jest jeszcze bardziej emocjonujący dzięki szczegółowym udoskonaleniom jego osiągów aerodynamicznych, powrocie specjalnej wersji oraz zaktualizowanym pakietom opcji.

Nissan GT-R 2024 jest dostępny w trzech wersjach, zaczynając od GT-R Premium oraz T-spec® z mocą 565 koni mechanicznych, co stanowi kuszącą opcję dla tych, którzy poszukują super samochodu sportowego. Model GT-R NISMO o mocy 600 koni mechanicznych oferuje jeszcze wyższy poziom wydajności, z technologią zapożyczoną bezpośrednio z wyścigów.

Nissan GT-R 2024 trafi do wybranych dealerów Nissana w USA na wiosnę 2023 roku (wersja NISMO będzie dostępna latem).

Niezłomne podejście do osiągów

Wszystkie wersje Nissana GT-R 2024 zostały gruntownie zrewidowane, aby zwiększyć siłę docisku i zmniejszyć opór powietrza, co przyczynia się do pewnego i responsywnego prowadzenia, co stanowi kontynuację postępów Nissana w udoskonalaniu GT-R. Udoskonalenia obejmują nowy wygląd przednich i tylnych atrap, zoptymalizowane boki zderzaków, zmienione kształty grilla oraz przekształcone tylne skrzydła, co jeszcze bardziej zwiększa imponującą wydajność aerodynamiczną pojazdu.

Zespół inżynierów zwrócił uwagę na każdy detal, dokładnie przyglądając się siatce użytej w przednim grillu i zastosował cieńszą siatkę, aby jeszcze bardziej poprawić chłodzenie i zmniejszyć opór. Co ciekawe, współczynnik oporu GT-R pozostał na poziomie 0,26 Cd mimo zwiększenia siły docisku.

W modelu GT-R NISMO nowe tylne skrzydło osadzone jest na dramatycznych, podpora typu łabędzia. Z powierzchnią prawie 10% większą, krzywizna skrzydła została zaprojektowana specjalnie w celu optymalizacji oporu i siły docisku. Zespół zmienił również przedni spojler, tylny dyfuzor i skrzydełka GT-R NISMO.

Edycje specjalne i kolory dziedzictwa

GT-R T-spec wraca na rok 2024 i rozwija już mocne Premium o wiele wizualnych i mechanicznych udoskonaleń, w tym hamulców węglowo-ceramicznych GT-R NISMO, złotych 20-calowych, kutych kół RAYS® z wersji NISMO, dostosowanego do NISMO systemu dynamicznej kontroli pojazdu oraz szerszych przednich błotników. Wizualnie, T-spec ma specjalne oznaczenia wewnątrz i na zewnątrz, ciemnozielony kolor tapicerki Mori Green oraz połączenie pół-anilinowej i zamszowej tapicerki dla przednich siedzeń.

Co najciekawsze, T-spec jest dostępny w dwóch ekskluzywnych kolorach, które przyciągają miłośników GT-R, przywracając do życia dwa najbardziej ikoniczne kolory lakieru z tej serii. Pierwszy to Millennium Jade, który hołduje jednemu z najrzadszych GT-R, R34 GT-R V-Spec II Nür. Drugi, ekskluzywny kolor T-spec to Midnight Purple, nowoczesna interpretacja koloru Midnight Purple III, który zdobył sławę na R34 GT-R V-Spec.

Nowością w GT-R NISMO jest pakiet estetyczny NISMO, który zawiera ekskluzywną wersję 20-calowych kół RAYS z czerwonym akcentem, unikalny lakier na karbonowym przodzie oraz wyjątkowy projekt pokrywy silnika. GT-R NISMO oferuje także nowy, ekskluzywny kolor lakieru NISMO: Stealth Gray.

Zbudowany dla osiągów

Nissan GT-R 2024 korzysta z silnika V6 o pojemności 3,8 litra, z 24 zaworami, doładowanego podwójnie, który jest ręcznie składany przez techników takumi. Silnik, który został udoskonalony na model 2020, ma moc 565 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 467 lb-ft, a także standardowy tytanowy system wydechowy.

GT-R przekazuje swoją moc przez standardowy system napędu na wszystkie koła ATTESA ET-S, który może zmieniać podział momentu obrotowego między przednią a tylną osią, w zależności od sytuacji drogowej, zapewniając maksymalne doznania podczas jazdy i osiągi. Standardowa, sześciobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest zamontowana z tyłu, aby zoptymalizować rozkład masy pojazdu, oferując agresywne redukcje biegów oraz manetki zmiany biegów na kierownicy dla manualnej kontroli.

Dynamiczna jazda i prowadzenie GT-R ożywają dzięki precyzyjnie dostrojonej, niezależnej przedniej zawieszeniu typu podwójne wahacze oraz niezależnej tylnej wielowahaczowej konstrukcji. Standardowe amortyzatory Bilstein® DampTronic oferują trzy ustawienia do wyboru przez kierowcę dla zawieszenia GT-R: Normal, Comfort i R. Te trzy tryby pozwalają kierowcy połączyć różne poziomy komfortu podczas jazdy z odpowiedzialnym prowadzeniem, z którego GT-R jest znany. Ustawienia silnika, skrzyni biegów i zawieszenia są kontrolowane za pomocą dużych, wyczuwalnych przełączników umieszczonych na konsoli centralnej pojazdu.

W GT-R Premium hamulce zapewnia wspólny system hamulcowy opracowany przez Nissana i Brembo® z przednimi szczękami hamulcowymi na sześć tłoków i tylnymi na cztery tłoki. Lekka konstrukcja kół RAYS® o średnicy 20 cali, obuta w letnie opony wysokowydajnych Dunlop, łączy GT-R z drogą.

GT-R T-spec wykorzystuje hamulce Brembo® z powiększonymi, węglowo-ceramicznymi tarczami z GT-R NISMO, a także złotą wersję kół NISMO RAYS, obutych w opony run-flat Dunlop® SP Sport Maxx GT600 o ultra-wysokich osiągach z mieszanką dostosowaną do NISMO.

Wyrafinowane wykończenie wnętrza

Wnętrze GT-R wita pasażerów deską rozdzielczą w stylu „horyzontalnego przepływu”, pokrytą skórą Nappa, oraz lekkimi siedzeniami.

GT-R T-spec podnosi projekt wnętrza samochodu, oferując ekskluzywną tapicerkę w ciemnozielonym kolorze Mori Green, z połączeniem pół-anilinowej i zamszowej tapicerki dla przednich siedzeń. Unikalne logo na konsoli i progach dodatkowo identyfikuje T-spec. GT-R T-spec dodaje kilka charakterystycznych detali wizualnych na zewnątrz pojazdu, w tym emblematy T-spec na klapie bagażnika.

Standardowy system infotainment NissanConnect® z 8-calowym wyświetlaczem wielodotykowym zawiera funkcje Apple CarPlay®, system nawigacji Nissana, Bluetooth®, radio HD, SiriusXM® Radio, SiriusXM® Traffic oraz SiriusXM® Travel Link™ (prognoza pogody, ceny paliw, listy filmów, informacje o akcjach i sportach).

Wyświetlacz oferuje także dedykowane, konfigurowalne strony danych pokazujące kluczowe informacje o pojeździe, w tym dane takie jak temperatura płynu chłodzącego i oleju, wybór biegów skrzyni biegów, siły g, doładowanie turbodoładowania, a także czasomierz do pomiaru czasów okrążeń.

GT-R dodatkowo oferuje kierowcom komfortowe funkcje, takie jak system audio Bose® z 11 głośnikami, aktywna redukcja hałasu, dwu-strefowa automatyczna regulacja klimatyzacji, podgrzewane przednie siedzenia oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

NISMO: Wyższe osiągi inspirowane motorsportem

Dla kierowców poszukujących jeszcze większych możliwości, GT-R NISMO – jego nazwa pochodzi od NISsan MOtorsports International Co. – jest bardziej ekstremalną wersją GT-R.

Oprócz zmian aerodynamicznych, 2024 GT-R NISMO korzysta po raz pierwszy z przedniego dyferencjału o ograniczonym poślizgu. Dyferencjał pomaga poprawić doznania z jazdy, zapewniając, że GT-R wiernie podąża za każdym ruchem kierowcy i ilustruje podejście zespołu NISMO do stopniowych ulepszeń, które nieprzerwanie rozwijają możliwości GT-R.

GT-R NISMO został gruntownie udoskonalony na rok modelowy 2020 z nowymi turbosprężarkami z samochodu wyścigowego GT3, ulepszonym sterowaniem zmiany biegów, lżejszymi komponentami, zwiększoną sztywnością nadwozia oraz zredukowaną masą całkowitą, jak również ulepszeniami w hamulcach, kołach i oponach. W porównaniu do GT-R Premium, ma także większą ilość lżejszych komponentów z włókna węglowego oraz wyższą moc.

GT-R NISMO ma moc 600 KM i moment obrotowy wynoszący 481 lb-ft, z wyraźnie poprawioną responsywnością silnika.

Uzupełniające poprawioną moc i przyczepność NISMO hamulce Brembo® o powiększonych, węglowo-ceramicznych tarczach o średnicy 16,1 cala z przodu i 15,3 cala z tyłu. Same tarcze ważą o 36 funtów mniej, podczas gdy mocne zaciski i wysokowydajne klocki hamulcowe przyczyniają się do twardszego odczucia pedału hamulca.

Wyposażenie nadwozia NISMO przynosi lepsze chłodzenie komponentów oraz poprawia aerodynamiczny docisk. Dach wykonany jest z włókna węglowego, co zmniejsza masę i obniża środek ciężkości samochodu, co przekłada się na lepsze prowadzenie. Dodatkowe panele nadwozia NISMO z włókna węglowego to przednie i tylne atrap, pokrywa bagażnika, tylne skrzydło inspirowane wyścigami, osłony progów, maska i obudowy lusterek zewnętrznych.

3.8L V6 6AT 4WD (600 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3799 Cm3
Moc441.3 Kw @ 6800 Rpm
600 Hp @ 6800 Rpm
592 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy481 Lb-Ft @ 3600-5600 Rpm
652 Nm @ 3600-5600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.5 Galony (73.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana Gr6 Dual Clutch
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/40 R20 // 285/35 R20
Długość185 In (4699 Mm)
Szerokość74.6 In (1895 Mm)
Wysokość53.9 In (1369 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63 In (1
Rozstaw osi109.4 In (2779 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Turning Circle37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna3867 Lbs (1754 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4727 Lbs (2144 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.