2024 Nissan Z Nismo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Nissan nie czekał długo na odświeżenie siódmej generacji modelu Z i wprowadził jej zmodernizowaną wersję jesienią 2023 roku na model 2024.

Podobnie jak jego niezmieniony odpowiednik, ten Z nie był przeznaczony na rynek europejski, więc klienci ze Starego Kontynentu zostali z rozczarowaniem. Jednak ci, którzy mieli okazję cieszyć się tym modelem, wiedzieli, że Z z 2024 roku był lepszym samochodem niż jego wcześniejsza wersja. Japoński producent poprawił go w każdym możliwym aspekcie, począwszy od wyglądu zewnętrznego, przez wnętrze, aż po osiągi. W przypadku ostatniego z tych elementów pojawiły się jednak mieszane odczucia.

Model Z z 2024 roku był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: Sport, Performance i Nismo. Występowały różnice między nimi, przy czym dwie pierwsze były krótsze, ponieważ nie miały tej samej trzyelementowej tylnej zderzaka ani agresywnego przedniego spoilera, które były obecne w wersji najwyższej. Dodatkowo, wersja Sport była wyposażona w 18-calowe felgi ze stopów, podczas gdy pozostałe dwie korzystały z 19-calowych kół, a model Nismo miał unikalne opony Dunlop Sport MAXX. Co więcej, większe skrzydło w najdynamiczniejszej wersji potwierdziło sportowe zdolności pojazdu. Z tyłu modelu Z z 2024 roku znajdowały się nowe światła tylne o zmienionym układzie, które nadawały samochodowi szerszy wygląd. Dodatkowo model Nismo miał czerwoną obwódkę wokół zmodernizowanego zderzaka i wznoszącą się linię w kierunku tylnych wydechów.

W środku, podobnie jak jego poprzednik, Z był wyposażony w 8-calowy dotykowy wyświetlacz do systemu infotainment oraz cyfrowy wyświetlacz dla zestawu wskaźników. Jako opcję, Nissan oferował zaawansowany system infotainment z większym, 9-calowym ekranem dotykowym. Wszystkie wersje posiadały sportowe fotele kubełkowe, ale tylko Nismo mogło pochwalić się zestawem foteli Recaro. Niezależnie od wersji, wszystkie miały wysoką konsolę środkową, która mieściła parę uchwytów na kubki oraz dźwignię biegów lub selektor biegów.

Jednak najważniejsze ulepszenia miały miejsce pod powłoką samochodu. Tam, Nissan dodał więcej wzmocnień pod przednią i tylną osią oraz pod podłogą, aby uczynić auto sztywniejszym. W rezultacie zwiększyło to sztywność Z o 2,5%. Chociaż może to nie wydawać się wiele, w rzeczywistości przekształciło to pojazd. Aby zrekompensować zwiększoną sztywność i jednocześnie zapewnić komfort jazdy na standardowych drogach, producent dostosował amortyzatory. Pod maską wszystkie trzy wersje były wyposażone w ten sam silnik VR30DDTT 3.0L V6 z podwójną turbosprężarką jak model Z z 2022 roku, generujący 400 KM (406 PS) dla wersji Sport i Performance oraz 420 KM (426 PS) dla wersji Nismo. Podczas gdy dwie pierwsze wersje były dostępne z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub dziewięcio-biegową automatyczną, wersja Nismo była oferowana wyłącznie z opcją dwupedałową, więc nie było możliwości wyboru manualnej skrzyni w najwyższej wersji modelu Nissan Z z 2024 roku.

 Nissan Z 2024 stawia na dynamiczne osiągi z powrotem wersji Z NISMO, oferując ekscytujące wrażenia gotowe na tor wyścigowy dla pasjonatów motoryzacji. Wersja NISMO rozwija możliwości modeli Z Sport i Performance, dla tych, którzy pragną więcej emocji i dynamicznej jazdy. Skoncentrowane ulepszenia podnoszą precyzyjnie dostrojone Z, by dostarczyć radości kierowcom o różnych umiejętnościach.

Z NISMO zwiększa osiągi ikonicznego sportowego auta dzięki dodatkowym koniom mechanicznym i momentowi obrotowemu, zawieszeniu i hamulcom dostrojonym przez NISMO, zmodyfikowanej aerodynamice, usztywnionemu zawieszeniu oraz szerszym kołom z bardziej agresywną mieszanką opon.

Ulepszając wyposażenie wersji Performance, wnętrze Z NISMO posiada czerwono-anodowane przyciski startu silnika i wyboru trybów jazdy, ręcznie regulowane fotele Recaro oraz skórzaną kierownicę obitą Alcantarą z czerwonym oznaczeniem na godz. 12.

Nissan Z NISMO 2024 jest już dostępny w sprzedaży, a jego sugerowana cena detaliczna wynosi 64 990 dolarów. Sprawdź pełne szczegóły dotyczące cen wszystkich wersji Nissan Z.

Z NISMO – design

Zewnętrzne zmiany w Z NISMO zostały zaprojektowane z myślą o poprawie osiągów aerodynamicznych na torze wyścigowym. W wyniku tych zmian, Z NISMO generuje dodatni docisk.

Przód Z NISMO wyróżnia się elementem stylistycznym zwanym „Grand-Nose” lub „G-Nose”, który wystaje dalej niż w innych wersjach i przypomina podobny zabieg w klasycznym modelu Nissan Fairlady 240ZG.

Nowe przednie nadwozie ma również przekształcone otwarcie grilla z najcieńszą kratką kompozytową wśród samochodów produkowanych przez Nissana. Ta kratka równoważy potrzebę redukcji oporu powietrza z pozwoleniem na chłodne powietrze do komory silnika. Canardy na rogach przodu auta tworzą wiry nad przednimi kołami, co dodatkowo wspomaga osiągi aerodynamiczne. Subtelny czerwony akcent biegnie wzdłuż dolnej krawędzi przedniego nadwozia.

Wraz z G-Nose, Z NISMO ma wyższy i szerszy tylny spojler (w porównaniu do Z Performance) z trójczłonową konstrukcją, która sięga na tylne błotniki. Rogi tylnego zderzaka są przekształcone, by wspomóc separację powietrza i zredukować opór; ich kształt inspirowany jest tym w GT-R NISMO. Czerwony akcent biegnie od dolnych krawędzi tylnego nadwozia i nad wylotami wydechowymi. Z NISMO ma także przeprojektowane progi boczne, które pomagają w redukcji oporu aerodynamicznego i unoszenia.

Ponad linią okien, Z NISMO wyróżnia się od innych wersji ciemnoszarym metalicznym kolorem charakterystycznego elementu stylizacji katana-blade. Dodatkowo, posiada malowany na czarno dach oraz błyszczące czarne 19-calowe koła RAYS®.

Karoseria Z NISMO dostępna jest w pięciu kolorach: Black Diamond Pearl, Brilliant Silver, Passion Red TriCoat, Everest White Pearl TriCoat oraz ekskluzywnym dla NISMO Stealth Grey.

Ulepszony wnętrze

Projektanci Nissana starannie poprawili wnętrze Z NISMO, aby podnieść jego atrakcyjność wizualną, unikając przy tym zbędnego „hałasu” wizualnego. Przycisk startu/stopu silnika oraz wybór trybu jazdy są anodowane na czerwono. Grafika w pełnym cyfrowym wyświetlaczu TFT posiada czerwony kontur wokół obrotomierza, logo NISMO oraz specjalną czerwoną „flesz” podczas animacji uruchomienia.

Aby zapewnić stabilność kierowcy i pasażera, Z NISMO wyposażono w fotele Recaro o połączeniu skóry i Alcantary, z czerwonym środkowym paskiem oraz logotypami NISMO na zagłówkach. Nowa kierownica ma skórzane i alcantarowe wykończenie oraz sportowy, inspirowany wyścigami czerwony znacznik na godz. 12.

Skoncentrowane ulepszenia silnika twin-turbo

Z NISMO zwiększa moc silnika twin-turbo do 420 koni mechanicznych i 384 lb-ft momentu obrotowego, co stanowi wzrost o 20 hp i 34 lb-ft w porównaniu z innymi wersjami Z. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 2000 do 5200 rpm, zapewniając kierowcom silne osiągi w całym zakresie obrotów.

Zwiększenie mocy silnika osiągnięto dzięki ulepszonym systemom chłodzenia, zmodyfikowanemu sterowaniu elektronicznej wastegate, co zwiększa doładowanie turbosprężarki i prędkość wirnika, oraz niezależnej strategii synchronizacji zapłonu inspirowanej GT-R NISMO.

Z NISMO ma również ulepszony chłodnicę oleju silnikowego dla przedłużonej wydajności na torze.

Bardziej dynamiczna zmiana przełożeń z trybem Sport+

Z NISMO wyłącznie korzysta z automatycznej skrzyni biegów z dziewięcioma biegami, która została zoptymalizowana pod kątem szybszego i bardziej dynamicznego działania, szczególnie w kontekście torów wyścigowych. W porównaniu do skrzyni w innych wersjach Z, zawiera zmodyfikowane pakiety sprzęgłowe, które umożliwiają szybsze zmiany biegów. Wraz ze zmienionym oprogramowaniem zarządzania silnikiem, przesunięcie w dół w Z NISMO zostało skrócone o prawie połowę w porównaniu do Z Performance. Kontrola startu również zapewnia bardziej agresywne przyspieszenie z miejsca.

Oprócz Normal i Sport, Z NISMO dodaje nowy tryb jazdy Sport+. Oferuje on bardziej dynamiczny program zmiany biegów dostosowany do jazdy po torze, wykorzystując szybszą zdolność do redukcji biegów napędu. Programowanie zmiany biegów zostało zaprojektowane tak, aby było na tyle responsywne dla jazdy wydajnościowej, że kierowca nie musi używać paddle shifters na torze – chociaż manualna zmiana biegów zawsze jest dostępna.

Ulepszone zawieszenie i opony

Inżynierowie NISMO zmienili każdy element zawieszenia samochodu, aby zoptymalizować precyzję, przewidywalność i przyczepność w zakrętach. Z NISMO ma unikalne stabilizatory, twardszą sprężynę i większe, dostrojone amortyzatory. Główną ideą tuningową było zapewnienie dokładnego, „jedno-strzałowego” kierowania, które pomaga kierowcom w wyborze linii przez zakręt przy minimalnej potrzebie korekty kierownicy, co przyczynia się do pewnych osiągów na torze.

Aby zapewnić maksymalny kontakt z drogą i przyczepność, Z NISMO wyposażono w opony Dunlop® SP SPORT MAXX GT600, które są również wykorzystywane w modelu GT-R. Opony tylne są o 10 mm szersze niż te w Z Performance (285/35R19 w porównaniu do 275/35R19).

Opony są zamontowane na lekkich, specyficznych dla NISMO, błyszczących czarnych kołach RAYS o średnicy 19 cali. Choć koła są o 0,5 cala szersze niż 19-calowe koła w Z Performance (10 cali szerokości z przodu, 10,5 cala z tyłu), ich zaawansowana konstrukcja sprawia, że koła specyficzne dla NISMO są nieco lżejsze.

Usztywniony szkielet

Kompleksowe zmiany w szkieletach Z NISMO zaczynają się od wzmocnień i usztywnień, które pomagają pojazdowi wiernie śledzić i reagować na zwiększone siły boczne, które umożliwiają opony Z NISMO. Ulepszenia obejmują dodatkowe wzmocnienia przednie, tylne oraz podwozia, które zwiększają sztywność skrętną o 2,5% w porównaniu do standardowych wersji. Twardsze tuleje przednie i tylne oraz twardsza tuleja mocująca dla przekładni kierowniczej dodatkowo zwiększają sztywność boczną.

Udoskonalony system hamulcowy na tor

Inżynierowie udoskonalili system hamulcowy Z NISMO, zwiększając średnicę tarcz hamulcowych z przodu do 15,0 cali, dopasowanych do tylnych tarcz o średnicy 13,8 cala, oraz stosując bardziej ukierunkowaną na wydajność mieszankę klocków hamulcowych. Zmiany mają na celu poprawę odczucia pedału hamulca oraz wydajności hamowania w długim użytkowaniu w warunkach torowych.

Nissan Z 2024 utrzymuje sportową ekscytację

W roku 2024 modele Nissan Z Sport i Performance wciąż oferują klientom możliwość skonfigurowania Z, które pasuje do ich stylu jazdy. Obie wersje wyposażone są w standardowy, 3-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką o mocy 400 koni mechanicznych przy 6 400 rpm i momencie obrotowym 350 lb-ft, dostępnym od 1 600 do 5 600 rpm. Standardowa skrzynia biegów to sześciobiegowa, blisko zestopniowana skrzynia manualna z wysokowydajnym sprzęgłem Exedy®, podczas gdy jako opcja dostępna jest responsywna dziewięciobiegowa skrzynia automatyczna z łopatkami zmiany biegów.

Wersja Sport oferuje szeroki wachlarz standardowych funkcji komfortu, wygody i łączności, w tym w pełni cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników TFT, 8-calowy ekran dotykowy, Apple CarPlay®, Android Auto™, dwa porty USB (jeden typu A, jeden typu C), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, podwójny wydech, inteligentny tempomat, kluczyk Nissan Intelligent Key™ z systemem uruchamiania przyciskiem, skórzaną kierownicę oraz 18-calowe koła z oponami Yokohama ADVAN Sport o wysokich osiągach.

Wersja Performance dodaje system audio Bose® z 8 głośnikami, 9-calowy ekran dotykowy z nawigacją, usługi NissanConnect® z hotspotem Wi-Fi, mechaniczny ogranicznik poślizgu, 19-calowe koła RAYS super lekkie, aluminiowo-stopowe wyposażone w opony Bridgestone Potenza® S007 o wysokich osiągach, hamulce Nissan Sport, podgrzewane lusterka boczne, aluminiowe pedały sportowe oraz podgrzewane, skórzane fotele z regulacją elektryczną.

W modelu na rok 2024 wersje Z Performance i NISMO dodają łączność Amazon Alexa Built-in2, pomagając klientom uprościć i zorganizować swoje życie. Alexa może odtwarzać muzykę, wykonywać połączenia, kontrolować zgodne urządzenia inteligentnego domu i wiele więcej, przy użyciu samych komend głosowych.

Nismo 3.0L V6 9AT RWD (426 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2997 Cm3
Moc313.2 Kw @ 6400 Rpm
426 Hp @ 6400 Rpm
420 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 2000-5200 Rpm
521 Nm @ 2000-5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/45R18 // P245/45R18
Długość173.2 In (4399 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość51.8 In (1316 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/62.2 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)

Sport/Performance 3.0L V6 6MT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2997 Cm3
Moc298.3 Kw @ 6400 Rpm
405.5 Hp @ 6400 Rpm
400 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy350 Lb-Ft @ 1600-5600 Rpm
475 Nm @ 1600-5600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar oponyP245/45R18 // P245/45R18
Długość172.4 In (4379 Mm)
Szerokość72.6 In (1844 Mm)
Wysokość51.8 In (1316 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.6/62.8 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Dopuszczalna masa całkowita3846 Lbs (1745 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.