2024 Peugeot e-208

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Peugeot w lipcu 2023 roku odświeżył całą gamę drugiej generacji modelu 208, a wersja elektryczna również przeszła znaczące ulepszenia. Zyskała nie tylko nowy wygląd, ale także mocniejszy silnik oraz większy zasięg.

Cztery dekady po premierze ikonicznego modelu 205, który sprzedał się w ponad 5 milionach egzemplarzy, francuski producent starał się jak najlepiej zrealizować oczekiwania rynku w segmencie B z modelem 208. Czas się zmienił, dlatego nowy model również doczekał się wersji elektrycznej. Producent nie był nowicjuszem w tej dziedzinie, ponieważ już w 1995 roku próbował swoich sił z modelem 106 Electrique. Jednak tamten model nie odniósł sukcesu, a sprzedaż była znacznie poniżej oczekiwań. Francuski producent wyciągnął jednak wnioski i kiedy w 2019 roku wypuścił na rynek e-208, zyskał dużą popularność.

Druga generacja modelu 208 okazała się ogromnym sukcesem dla francuskiego producenta. Mimo że debiut miała w 2019 roku, rok przed wybuchem pandemii, szybko znalazła się na szczycie sprzedaży i błyskawicznie się odbiła. Przez dwa lata z rzędu stała się najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej klasie, a wersja elektryczna zajęła czołową pozycję w segmencie B w kategorii aut elektrycznych. Częścią tego sukcesu był zewnętrzny design samochodu. W rezultacie Peugeot odważył się jeszcze bardziej, gdy wprowadził model 2023. Z przodu, zamiast jednego pionowego pasa LED po każdej stronie, znalazły się trzy linie przypominające pazury lwa. W końcu lew to emblem marki. Ponadto kratka zdominowała szerszy kształt, który rozciągał się na dolny zderzak. Reflektory LED straciły pionowe żebra świetlne i zyskały trzy diody LED do oświetlania drogi. W zależności od poziomu wyposażenia i koloru, e-208 miał szersze opony i poszerzone nadkola. Z tyłu umieszczono spojler na górze klapy bagażnika, a światła tylne zyskały trzy poziome linie LED, zamiast pionowych jak w modelu z 2019 roku. Dla wersji elektrycznej Peugeot oferował e-208 z opcją wyboru lekkich felg aluminiowych o średnicy 16 i 17 cali.

Inżynierowie Peugeota poprawili również wnętrze. Podobnie jak w poprzedniku, znalazł się cyfrowy zestaw wskaźników przed kierowcą, a na szczycie centralnej konsoli zainstalowano 10-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Klienci mogli zamówić samochód z maksymalnie trzema portami ładowania (dwa z przodu i jeden dla pasażerów z tyłu) oraz bezprzewodową ładowarką do telefonów komórkowych.

Jednak najważniejsza poprawa miała miejsce pod maską. Choć producent zachował tę samą platformę e-CMP z napędem na przednie koła, silnik został ulepszony. Zamiast starszej jednostki o mocy 134 KM (136 PS) zainstalowano nową, mocniejszą o mocy 154 KM (156 PS). Akumulator pozostał na tym samym poziomie, co w poprzednim modelu, ale zasięg został wydłużony do 400 km dzięki nowemu systemowi regeneracyjnego hamowania. Producent podkreślił, że akumulator można naładować w około 25 minut od 20% do 80% na stacji szybkiego ładowania, podczas gdy na standardowej ładowarce o mocy 7,5 kW zajmowało to cztery godziny i 40 minut dla tego samego poziomu naładowania.

 Model 208 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w 2022 roku i jest ikoną w ofercie PEUGEOT. Teraz zyskuje zupełnie nowe oblicze. 208 otrzymuje odświeżenie, stając się jeszcze bardziej nieodpartym dzięki w 100% elektrycznej wersji o zasięgu 400 km, nowemu, odmienionemu designowi, nowoczesnym technologiom oraz przyjemności z jazdy, w połączeniu z nowymi napędami.

Nowy PEUGEOT 208 oferuje:

Więcej Uroku dzięki nieodpartemu sportowemu wyglądowi, kociej sylwetce i nowemu, nowoczesnemu podpisowi świetlnemu PEUGEOT.
Więcej Emocji z bardziej cyfrowym i technologicznym i-Cockpit PEUGEOT, który zwiększa przyjemność z jazdy.
Więcej Doskonałości z elektryfikacją w swoich genach i nowym E-208, oferującym zasięg 400 km (w trakcie zatwierdzania), nowymi silnikami HYBRID 100 oraz HYBRID 136 oraz najnowszą generacją systemów infotenamentowych PEUGEOT.
Jako spadkobierca dziewięciu generacji miejskich samochodów PEUGEOT, model 208 cieszy się nieprzerwaną popularnością od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2019 roku. W ciągu nieco ponad trzech lat wyprodukowano prawie 1 000 000 egzemplarzy 208 na całym świecie. W latach 2021 i 2022 PEUGEOT 208 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie (i we Francji) we wszystkich segmentach.

Ten sukces w dużej mierze zawdzięcza popularności E-208. W 2022 roku E-208 stał się najlepiej sprzedawanym samochodem elektrycznym w Europie w segmencie B. W ubiegłym roku we Francji był nawet najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym we wszystkich segmentach.

Nowy PEUGEOT E-208 wejdzie do sprzedaży w listopadzie 2023 roku.

Oferta będzie obejmować trzy wersje – ALLURE, ACTIVE, GT – i sześć układów napędowych, w tym nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW/156 KM, oferujący zasięg 400 km (cykl WLTP w trakcie zatwierdzania) oraz nowe silniki HYBRID 100 i HYBRID 136.

Spektakularny akcent z nowym podpisem PEUGEOT z przodu

Po raz pierwszy wprowadzony w modelu 9X8 Hypercar, a następnie w nowym 508 oraz 508 SW, a ostatnio w nowym 2008. Nowy podpis świetlny PEUGEOT zdobi teraz także nowy E-208. Trzy długie, pionowe światła są charakterystycznym elementem tego podpisu i są zintegrowane z błyszczącymi czarnymi wstawkami na zderzaku. Zostały przesunięte w kierunku zewnętrznego brzegu samochodu, co poprawia jego solidność i wizualną szerokość.

Wszystkie nowe modele 208 wyposażone są w ten nowy przedni podpis świetlny. W wersjach GT ta cecha świetlna sięga jeszcze dalej: uderzający efekt trzech świateł jest rozszerzany poprzez funkcję oświetlenia reflektorów LED, wykorzystując trzy niezależne moduły optyczne.

Nowy wygląd przedniej części

Wszystkie nowe modele 208 mają nowy wygląd przedniej części, wprowadzając 208 w nową erę designu PEUGEOT, z nowym logo marki na środku.

Grill posiada ewoluujący wzór w kolorze nadwozia, który płynnie przechodzi w zderzak. Ten design odzwierciedla elektryfikację oferty i nadaje nowemu E-208 większą elegancję. Grill i nadwozie nie są już oddzielone, ale tworzą całość, co zwiększa wizualną solidność, efektywność i nowoczesność.

Przebudowany tylni podpis świetlny

Nowe E-208 przekształca emblematyczny tylni podpis świetlny marki, składający się z trzech zestawów czerwonych świateł. Nowy model pozostaje wierny tym trzem klastrom, ale teraz są one poziome. Składają się z trzech eleganckich linii diod LED, które przedłużają czarny pasek wokół pokrywy bagażnika, nadając samochodowi bardziej wyrazisty tył i przyczyniając się do postrzeganego większego szerokości. W wersji GT światła cofania i kierunkowskazy również są LED.

Uderzające nowe kolory

Złamując konwencje, nowe E-208 wygląda lepiej niż kiedykolwiek w nowym kolorze Agueda Żółty, kolorze premierowym. Innym nowym kolorem dla 208 jest Selenium Szary, elegancki i dyskretny, podkreślający nowoczesność.

Nowy 208 jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia: Agueda Żółty, Selenium Szary, Artense Szary, Perla Czarny, Banquise Biały, Elixir Czerwony oraz Vertigo Niebieski. Wszystkie nowe modele 208 mają błyszczące czarne lusterka, niezależnie od wybranego koloru, a wersja GT standardowo wyposażona jest w błyszczące czarne nadkola (a opcjonalnie – w czarny dach).

Nowe wzory kół

Nowe koła są jednym z kluczowych elementów nowego designu PEUGEOT. Ilustrowane przez odważne wzory kół oferowane w modelu 408, to podejście zostało rozszerzone na nowe modele marki. Nowe E-208 jest dostępne z kilkoma nowymi wzorami felg aluminiowych, w rozmiarze 16 cali (koła NOMA z dwutonowym cięciem diamentowym) lub 17 cali (koła YANAKA z dwutonowym cięciem diamentowym z wstawkami). Wszystkie felgi aluminiowe mają 4-ramienne centrum z wytłoczonym logo PEUGEOT, które ukrywa nakrętki kół.

Nowa tożsamość marki PEUGEOT

Przednie, boczne i tylne oznaczenia w nowym 208 mają nową czcionkę oraz nowy kolor Basalt Grey. Z tyłu, znaczek PEUGEOT teraz znajduje się samodzielnie na całej szerokości pokrywy bagażnika. E-208 ma znacznik „E” w dwutonowym Niebieskim i Białym.

Eleganckie nowe tkaniny

Wnętrze Nowego 208 zyskuje na atrakcyjności dzięki nowym materiałom na siedzenia, ilustrowanym przez nowe czarne obicia z Alcantary z zielonymi szwami Adamite (dostępne opcjonalnie w wersji GT). Wersja GT charakteryzuje się najwyższym poziomem dbałości o szczegóły, z eleganckimi zielonymi szwami Adamite w wykończeniach deski rozdzielczej i podłokietnikach.

Nowy design cyfrowego zestawu wskaźników

Zestaw wskaźników jest idealnie umiejscowiony na poziomie wzroku kierowcy i zawiera wyświetlacz cyfrowy w wersjach ALLURE i GT. Jego przestronny 10-calowy ekran cyfrowy ma nowy design, a w wersji GT standardowo dostępny jest wyświetlacz 3D. Kierowcy mogą dostosować kolor wyświetlacza, a także układ i przedstawienie informacji, zgodnie ze swoimi preferencjami. W wersji ACTIVE nowy 208 zachowuje analogowy zestaw wskaźników z kolorowym ekranem 3.5″.

Duży 10-calowy centralny ekran dotykowy dla wszystkich nowych modeli 208

Duży centralny ekran dotykowy o przekątnej 10 cali jest standardem we wszystkich nowych modelach 208, podczas gdy wcześniej dwie pierwsze wersje miały ekran 7-calowy. Ta idealna interfejs umożliwia łatwe sterowanie najnowszą generacją systemów infotenamentowych PEUGEOT i-Connect oraz PEUGEOT i-Connect Advanced.

W nowym 208 ALLURE i GT centralny ekran posiada technologię HD. We wszystkich wersjach, klawisze pianina pozostają pod centralnym ekranem, aby umożliwić szybki dostęp do kluczowych funkcji.

Kompaktowa kierownica

W sercu PEUGEOT i-Cockpit® znajduje się kompaktowa kierownica, która zapewnia niezrównaną zwrotność i precyzję. Kompaktowa kierownica nowego 208 ma nowe logo PEUGEOT na środku, a tam, gdzie to odpowiednie, nowe logo GT na dolnej części swojego obręcza. Dla optymalnej ergonomii zainstalowane są w niej przyciski systemu multimedialnego (audio, telefon) oraz regulacja głośności i kontroli głosowej.

Dynamiczne oświetlenie ambientowe w wersjach GT

Osiem różnych kolorów, w tym kilka zupełnie nowych, jest dostępnych dla użytkowników nowego 208 GT. Różne kolory koordynują teraz z kolorami centralnego ekranu dotykowego i, w zależności od wybranego trybu jazdy.

Uaktualnione sterowanie manualnej skrzyni biegów

Nowe 208 wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną mają nowy gałkę zmiany biegów dla poprawionej ergonomii. Nowe 208 z automatyczną skrzynią biegów zachowały elegancki, praktyczny i dyskretny selektor wprowadzony wiosną 2022 roku.

Nowe E-208 oferuje jeszcze więcej: zasięg 400 km

Nowe E-208 oferuje elektryczny silnik o mocy 115 kW/156 KM, połączony z baterią 51 kWh, zapewniając zasięg 400 km (cykl WLTP w trakcie zatwierdzania).

Dwa rodzaje ładowarek pokładowych są dostępne, aby dostosować się do różnych możliwości i rozwiązań ładowania: standardowo w zestawie znajduje się 7,4 kW ładowarka jednofazowa, a opcjonalnie dostępna jest 11 kW ładowarka trójfazowa.

Szacowany czas ładowania od 20% do 80% wynosi mniej niż 25 minut z szybkiej ładowarki (100 kW), 4 godziny 40 minut z Wallbox (7,4 kW) i 11 godzin 10 minut z gniazdka wzmocnionego (3,2 kW).

Nowe hybrydowe układy napędowe

Dla klientów, którzy szukają swojego pierwszego doświadczenia z elektryfikacją, nowy 208 oferuje dwa nowe hybrydowe silniki 48V od PEUGEOT, składające się z nowoczesnego silnika benzynowego PureTech o mocy 100 KM i 136 KM, połączonego z dwu-sprzęgłową, elektryfikowaną skrzynią biegów e-DCS6 z silnikiem elektrycznym.

Dzięki baterii, która ładuje się podczas jazdy, ta technologia oferuje dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i do 15% niższe zużycie paliwa. W miejskiej jeździe nowy 208 HYBRID 100 i HYBRID 136 mogą działać przez ponad 50% czasu w 100% elektrycznym trybie zerowej emisji.

Oferta silników

Dla klientów szukających najprzystępniejszych wersji benzynowych, nowa gama 208 oferuje dwa szczególnie oszczędne i efektywne silniki:

PureTech 75: trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 75 KM, wyposażony w system Stop & Start, połączony z pięciobiegową skrzynią manualną.
PureTech 100: trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 100 KM, wyposażony w system Stop & Start, połączony z sześciobiegową skrzynią manualną.
Najnowsza generacja połączonych systemów informacyjnych PEUGEOT

Nowy 208 jest teraz standardowo wyposażony w system PEUGEOT i-Connect, a wszystkie wersje mogą być opcjonalnie wyposażone w system PEUGEOT i-Connect Advanced.

Oba są sterowane za pomocą centralnego, 10-calowego ekranu dotykowego o wysokiej rozdzielczości, który jest łatwy do dostosowania, wieloekranowy z widgetami lub skrótami, bardzo łatwy w użyciu i tak responsywny jak smartfon. Łatwo jest przechodzić przez różne menu z lewej do prawej, z góry na dół dla powiadomień, lub nawet za pomocą stuknięcia trzema palcami, aby wyświetlić stronę aplikacji.

Cały czas można wrócić do głównej strony, naciskając klawisz “Home” na dole ekranu. Na górze ekranu, stały baner wyświetla informacje o temperaturze zewnętrznej i klimatyzacji, pozycję na stronach widgetów, dane o łączności, powiadomienia i godzinę.

System PEUGEOT i-Connect oferuje pełną łączność dzięki funkcji bezprzewodowego odzwierciedlania (Apple CarPlay/Android Auto), a doświadczenie jest uzupełnione przez PEUGEOT i-Connect Advanced z wysokowydajną nawigacją TomTom. Mapa jest wyświetlana na całym 10-calowym ekranie, aby ułatwić odczyt.

Aktualizacje systemu przeprowadzane są “over the air”. W PEUGEOT i-Connect Advanced, naturalny język komendy głosowej “OK PEUGEOT” umożliwia dostęp do wszystkich funkcji związanych z infotainment.

Aby pomóc użytkownikom i odpowiedzieć na ewentualne pytania, system zawiera dokumentację pokładową i samouczki.

Więcej złączy USB

Nowe wersje 208 ALLURE i GT mają teraz standardowo 3 złącza USB-C (dwa z przodu, jedno z tyłu) oraz jedno złącze USB-A (z tyłu).

Silniejsza ładowarka indukcyjna do smartfonów

Nowy 208 w wersji ALLURE może być wyposażony w opcjonalną ładowarkę indukcyjną 15 W do smartfonów (wcześniej 5 W). To jest standardem w wersji GT. Jest umieszczona za klapą konsoli centralnej, co pozwala na szybkie ładowanie smartfona podczas korzystania z bezprzewodowego odzwierciedlania.

Kamery parkingowe w wysokiej rozdzielczości

Nowe kamery parkingowe z przodu i z tyłu w nowym PEUGEOT 208 oferują teraz obraz w wysokiej rozdzielczości. W zależności od wersji, nowa, wysokiej rozdzielczości kamera przednia (połączona z monitorowaniem martwego pola) jest teraz dostępna opcjonalnie, zapewniając widok 360° bezpośredniego otoczenia samochodu, co jest nieocenioną pomocą podczas parkowania.

Pełna gama systemów wspomagania jazdy

Oprócz nowych kamer parkingowych w wysokiej rozdzielczości, nowy 208 oferuje użytkownikowi funkcje zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy:

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go oraz regulowanym ustawieniem odległości między pojazdami.
Automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeżeniem o kolizji: wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, od 7 km/h do 140 km/h.
Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych i wyświetlanie na cyfrowym zestawie wskaźników: znaki stop, jednokierunkowe, zakaz wyprzedzania, zakończenie zakazu wyprzedzania, oprócz zwykłych ostrzeżeń związanych z prędkością.
Aktywne ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z korektą pasa.
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy, które wykrywa spadek uwagi podczas długich okresów prowadzenia i przy prędkościach przekraczających 65 km/h, analizując mikro-ruchy kierownicy.
Monitorowanie martwego pola.
Sprzedaż i serwis online

W zależności od kraju sprzedaży, nowy PEUGEOT E-208 można nabyć za pośrednictwem internetowej strony sprzedaży marki, zapewniając 100% bezpieczne doświadczenie cyfrowego zakupu („Sprzedaż Online”). Klienci mogą kupić nowy pojazd, wymienić stary oraz sfinansować swoje zakupy z poziomu smartfona, tabletu lub komputera. Klienci mogą również zdecydować o bezpłatnej dostawie pojazdu do domu.

Usługi powiązane

Wspólnie z Free2Move Charge, PEUGEOT oferuje dostęp do szerokiej gamy różnych rozwiązań ładowania:

ładowanie w domu lub w miejscu pracy, poprzez szeroki zakres urządzeń (gniazdko wzmocnione, Wallbox, Smart Wallbox, …), diagnozę w celu oceny potrzebnej instalacji elektrycznej i najlepszego rozwiązania ładowania, oraz końcową instalację, dzięki rekomendowanym partnerom,
publiczne ładowanie za pośrednictwem Free2Move Charge, zapewniające dostęp do sieci ponad 350 000 punktów ładowania w Europie,
Dodatkowo, bateria nowego PEUGEOT E-208 objęta jest gwarancją na 8 lat lub 160 000 km. Certyfikat pojemności baterii jest dostępny po serwisie, aby potwierdzić poziom pojemności baterii,

Aplikacja na smartfony MyPeugeot® dodaje nowe funkcje do nowego E-208:

Oferuje wirtualną książkę serwisową, która przechowuje wszystkie faktury i listę prac wykonanych na pojeździe w sieci w elektronicznym pliku. Oprócz korzyści dla środowiska, pomaga to maksymalizować wartość odsprzedaży, dając przyszłemu nabywcy pewność i zapewniając szybki sprzedaż.
Wysyłanie zaplanowanych tras zdalnie na smartfona do systemu nawigacyjnego w samochodzie to sposób na zaoszczędzenie czasu na rozpoczęcie jazdy. Podobnie, można szybko znaleźć miejsce parkingowe po zakończeniu podróży. System nawigacyjny jest wstępnie zaprogramowany, aby wydawać wyraźne instrukcje dla większej wygody i bezpieczeństwa. A z TomTom, mapa aktualizuje się automatycznie.
Zaplanuj ładowanie w trasie, zgodnie z pożądanym poziomem naładowania, gdy dotrzesz do celu. Planowanie podróży w MyPEUGEOT pozwala na ładowanie pojazdu w najbardziej dogodnych czasach i lokalizacjach.
Zdalnie kontroluj centralny zamek, aktywuj światła i klakson za pomocą aplikacji MyPEUGEOT. Te funkcje pozwalają na upewnienie się, że samochód jest zablokowany bez potrzeby cofania się, lub łatwe jego znalezienie w zatłoczonych parkingach lub w ciemności.
Nie musisz martwić się o znalezienie miejsc parkingowych, ponieważ twój samochód sugeruje parkingi z największą liczbą dostępnych miejsc po przybyciu do miasta.
Możliwość zaprogramowania wstępnego podgrzewania, a także sprawdzania, planowania, inicjowania lub opóźniania ładowania baterii zdalnie.

Prosta oferta

Aby ułatwić klientom wybór, oferta nowego 208 została uproszona do trzech wersji: ACTIVE, ALLURE i GT, których główne standardowe cechy to:

ACTIVE: nowy podpis świetlny z 3 pionowymi klastrami z przodu i 3 poziomymi diodami LED z tyłu, manualna klimatyzacja, elektryczne szyby przednie i tylne, elektryczne lusterka, PEUGEOT i-Cockpit® z 10-calowym centralnym ekranem dotykowym, złącze USB-C z przodu.
ALLURE: to samo co ACTIVE + 16-calowe felgi aluminiowe „NOMA”, grill w kolorze nadwozia, asystent parkowania z przodu i z tyłu, elektrycznie składane lusterka, PEUGEOT i-Cockpit® z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników i 10-calowym ekranem dotykowym w wysokiej rozdzielczości, system infotainment PEUGEOT i-Connect® z pełną łącznością ze smartfonem, 2 gniazda USB-C z przodu, 1 gniazdo USB-C i 1 gniazdo USB-A z tyłu…
GT: to samo co ALLURE + pełne reflektory LED z przodu, kamera parkingowa w wysokiej rozdzielczości, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, personalizowane oświetlenie ambientowe, 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem 3D, elektrycznie składane lusterka z podświetleniem powitalnym, błyszczące czarne nadkola, emblematy GT…
Idealne wymiary

51 kWh FWD (158 KM)

ParametrWartość
Moc116.3 Kw @ - Rpm
158.2 Hp @ - Rpm
156 Bhp @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego116.2 Kw (158 Hp)
Całkowita maksymalna moc116.2 Kw (158 Hp)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość159.6 In (4054 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi100 In (2540 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Power PackLithium-Ion
Maximum Capacity51 Kwh
Range248.5 Miles (399.9 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.