2024 Porsche 718 Spyder RS

2024 Porsche 718 Spyder RS

Przejdź do galerii zdjęć2024 Porsche 718 Spyder RS

Porsche stworzyło model 2024 718 Spyder RS dla tych, którzy chcą spędzić dzień na torze pod otwartym niebem, ale również wygodnie prowadzić go po zwykłych drogach.

W przeciwieństwie do modelu 2019 718 Spyder, rocznik 2024 przeszedł znaczne ulepszenia w wielu obszarach, aby klienci nie narzekali na zbyt twardą jazdę. Miał jednak silnik wywodzący się z wyścigowego 911 GT3 Cup. Z drugiej strony oferował komfortową jazdę dzięki regulowanemu zawieszeniu, które można dostosować. Dlatego osoba za kierownicą może je dostosować do warunków drogowych lub torowych. Dodatkowo wnętrze było przystosowane do długich podróży, ponieważ zawierało wszystkie udogodnienia, które mogą być potrzebne, w zależności od dostępnych opcji.

Z przodu producent zachował reflektory z czarnym tłem z innych wersji 718 Boxster/Cayman, ale z innym przednim zderzakiem. Był nieco dłuższy, aby poprawić aerodynamikę. Nie był ukształtowany tylko dla estetyki. Na górze znajdował się wlot, który odprowadzał nagrzane powietrze z chłodnicy, a zderzak był podzielony na trzy części, z których każda pomagała w chłodzeniu. Jednak żadna z nich nie była przeznaczona do przednich hamulców. W tym celu Porsche dodało dwa funkcjonalne wloty na pokrywie bagażnika, które były dostępne w odsłoniętym włóknie węglowym dla pojazdów wyposażonych w pakiet Weissach.

Z profilu, przeprojektowane przednie błotniki z włókna węglowego miały parę wlotów na górnej stronie, które uwalniały powietrze uwięzione we wnęce koła, zmniejszając siły nośne. Aluminiowe panele drzwiowe również były specyficzne dla modelu 718 Spyder RS, a za nimi znajdowały się nowe, istotne detale. W przeciwieństwie do innych modeli Boxster, wloty boczne służyły jedynie do chłodzenia silnika za kabiną, a nad nimi, po obu stronach, umieszczono wloty powietrza dla silnika, które wydobywały uwodzicielski dźwięk nadmuchu. Tylny pokład miał podwójny design bąbla, przypominający stare i chwalebne samochody wyścigowe, które wyniosły Porsche na szczyt wyścigu Targa Florio. Producent rozważał również dodanie materiałowego dachu do pojazdu, chociaż był to system dwuczęściowy, więc producent nazwał go „dachem Bimini”. Nie było to wygodne rozwiązanie, ale Porsche oferowało je na wszelki wypadek. Za pokrywą bagażnika, Porsche zainstalowało stały spojler, który przypominał „kaczuszkę” z innych słynnych samochodów wyścigowych w historii marki.

W środku klientów witały standardowe fotele kubełkowe z tapicerką z Alcantary. Choć były idealne do wyścigów, na drodze nie były zbyt wygodne, ponieważ miały tylko dwustopniową regulację. Oparcia zintegrowane z zagłówkami nie mogły być nachylane w żaden sposób. Ci, którzy chcieli spędzać więcej czasu na publicznych drogach niż na torze, mogli wybrać zestaw foteli komfortowych z wysokimi bocznymi podparciami i ogrzewaniem. Przed kierowcą znajdowało się standardowe zestaw wskaźników 718 Boxster z obrotomierzem na środku, flanki ze wskaźnikiem prędkości po lewej stronie oraz kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 4,6 cala po prawej stronie. Producent dodał także siedmiocalowy ekran dotykowy dla systemu multimedialnego PCM umieszczony na centralnej konsoli, podczas gdy na konsoli znajdowało się kilka przycisków. W ramach dostępnego pakietu Weissach, Porsche pokryło deskę rozdzielczą Alcantarą, aby zredukować odblaski.

Jednak prawdziwą wartością 2024 Porsche 718 Spyder RS było to, co znajdowało się pod jego skórą. Producent przeszczepił silnik typu flat-six o pojemności czterech litrów, naturalnie ssący, z wyścigowego 911 GT3 Cup i umieścił go za kabiną 718. Mógł osiągać obroty do 9000 rpm. Producent połączył go z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową) PDK, która przesyłała całą moc na tylne koła za pomocą Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechanicznym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Aby poprawić prędkości w zakrętach, auto miało zawieszenie obniżone o 30 mm (1,2 cala) w porównaniu do standardowego 718 Boxster i oferowało standardowe PASM (Porsche Adaptive Suspension Management).

 Porsche zwieńcza linię modeli 718 z silnikiem centralnym samochodem sportowym zaprojektowanym dla maksymalnej przyjemności z jazdy: nowym 718 Spyder RS, który jest otwartą wersją 718 Cayman GT4 RS. Po raz pierwszy w otwartym samochodzie sportowym z silnikiem centralnym znajduje się naturalnie ssący silnik boxer o mocy 368 kW (500 PS) z modelu 911 GT3. Ten sam lekki silnik o wysokich obrotach napędza również wyścigowy samochód Porsche 911 GT3 Cup. Wyjątkowo lekki i minimalistyczny ręczny dach miękki 718 Spyder RS sprawia, że emocjonujący dźwięk silnika staje się jeszcze bardziej porywającym doświadczeniem. Efekt ten potęguje standardowy lekki sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz charakterystyczne wloty powietrza po bokach, za zagłówkami.

Silnik o wysokich obrotach i zdecydowanie lekka konstrukcja

Układ napędowy nowego Porsche 718 Spyder RS jest identyczny z tym w modelu coupe 718 Cayman GT4 RS. Silnik boxer o sześciu cylindrach, o pojemności 4,0 litrów, osiąga obroty do 9 000 rpm i generuje moc 368 kW (500 PS) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Niutonometrów. W połączeniu z krótką skrzynią biegów PDK o siedmiu przełożeniach, silnik sześciocylindrowy katapultuje dwuosobowego roadstera od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Samochód osiąga prędkość 200 km/h w zaledwie 10,9 sekundy. W porównaniu do 718 Spyder, który nie nosi oznaczenia 'RS’, nowy model nie tylko korzysta z dodatkowych 59 kW (80 PS), ale także przyspiesza do 100 km/h o pół sekundy szybciej. Prędkość maksymalna wynosi teraz 308 km/h zamiast 300 km/h. Jak każdy nowoczesny model RS, nowy 718 Spyder RS dostępny jest wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK). Ta skrzynia błyskawicznie zmienia biegi w siedmiu przełożeniach i gwarantuje maksymalną wydajność. Pady do zmiany biegów pozwalają kierowcom trzymać ręce na kierownicy nawet podczas ręcznej zmiany biegów. Alternatywnie kierowca może użyć ergonomicznie zaprojektowanej dźwigni wyboru na konsoli środkowej. Oprócz mocniejszego silnika, niższa masa nowego modelu przyczynia się także do lepszej wydajności: przy wadze 1 410 kilogramów, Spyder RS jest lżejszy o 40 kg od 718 Spyder z PDK, a w rzeczywistości waży pięć kilogramów mniej niż zamknięty 718 Cayman GT4 RS. Spyder RS reprezentuje najnowszy szczyt w linii modelowej rozpoczętej w 2016 roku.

Zrównoważona aerodynamika

Przednia część nowego Porsche 718 Spyder RS jest prawie identyczna z przednią częścią 718 Cayman GT4 RS. Standardowa maska jest wykonana z CFRP i posiada szeroki wylot powietrza nad zderzakiem. Dwa otwory NACA poprawiają chłodzenie hamulców, nie wpływając negatywnie na wartość Cd. Boczki na zewnętrznych końcach zderzaka zwiększają docisk aerodynamiczny. Lipa przedniego spojlera jest nieco krótsza niż w 718 Cayman GT4 RS, co w połączeniu z dużym tylnym skrzydłem generuje większy ogólny docisk na Caymanie i wymaga większej lipy spojlera, aby osiągnąć równowagę aerodynamiczną. Zamiast skrzydła, 718 Spyder RS ma wyrazisty brzeg odrywania w kształcie ogona kaczki. Wszystkie elementy aerodynamiczne są precyzyjnie skoordynowane. Utrzymują one równowagę aerodynamiczną pojazdu i zapewniają maksymalną stabilność jazdy przy dużych prędkościach.

Minimalistyczny dach miękki

Nowe Porsche 718 Spyder RS wyposażone jest w ręcznie obsługiwany, jednowarstwowy lekki dach miękki. Projekt jest niezwykle zwarty i składa się z dwóch części: żagli przeciwsłonecznych oraz deflektora wiatru. Oba elementy są całkowicie demontowalne i mogą być przechowywane razem lub osobno w pojeździe. Sam żagiel przeciwsłoneczny może być używany jako 'Bimini top’, chroniąc w ten sposób kierowcę i pasażera przed intensywnym światłem słonecznym. W takim przypadku kabina pasażerska pozostaje w dużej mierze otwarta z boku i za pasażerami. Wraz z deflektorem wiatru tworzy to kompletny dach, który zapewnia skuteczną ochronę przed deszczem, gdy szyby boczne są podniesione. Cały dach, w tym części mechaniczne, waży zaledwie 18,3 kg. To o 7,6 kg mniej niż 718 Spyder i 16,5 kg mniej niż w 718 Boxster. Kierowcy, którzy chcą jeszcze bardziej zredukować masę pojazdu, mogą zupełnie pozostawić dach w domu, o ile pozwala na to pogoda.

Zawieszenie sportowe o najwyższej precyzji i zwrotności

Podwozie 718 Spyder RS wykorzystuje komponenty z 718 Cayman GT4 RS oraz 718 Spyder i zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy po krętych drogach. W standardzie dostępne jest z aktywnym zarządzaniem zawieszeniem Porsche (PASM) z sportowym ustawieniem oraz zostało obniżone o 30 milimetrów. Wyposażone jest również w Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego, wahacze zawieszenia na kulach i 20-calowe felgi aluminiowe. Zachowanie podwozia charakteryzuje się precyzyjnym kierowaniem oraz zwrotnym i niezwykle neutralnym prowadzeniem. Wysokość zawieszenia, kąt pochylenia, rozstaw kół i stabilizator mogą być indywidualnie regulowane. W porównaniu z 718 Cayman GT4 RS, wartości sprężyn i tłumienia zostały obniżone, aby osiągnąć bardziej zrelaksowane, charakterystyczne dla kabrioletów ustawienie.

Wnętrze ukierunkowane na wydajność

Sportowy charakter definiuje również wnętrze pojazdu: wnętrze zostało ograniczone do funkcjonalnych i ergonomicznych niezbędnych elementów. Chwytliwa kierownica RS pokryta jest materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie godziny 12. Standardowe siedzenia pełnosiedzeniowe wykonane są z lekkiego CFRP w wykończeniu węglowym i oferują szczególnie imponujące boczne wsparcie. Pokrycia siedzeń są wykonane z czarnej skóry, a perforowany środek siedzenia Race-Tex ma kontrastowy kolor na czarnym tle. Kontrastowe kolory to Arctic Grey lub Carmine Red. Na zagłówkach wyszyty jest logo 'Spyder RS’ w odpowiednim kolorze. Deska rozdzielcza i elementy wykończeniowe pokryte są skórą. Dostępne kolory nadwozia obejmują cztery kolory jednolite oraz trzy metalizowane, w tym nowy Vanadium Grey Metallic oraz specjalne kolory Arctic Grey, Shark Blue i Ruby Star Neo.

Opcjonalny pakiet Weissach i dopasowany chronograf

Pakiet Weissach jest również dostępny dla Spyder RS jako opcja. Ekstremalnie lekkie, opcjonalne felgi magnezowe można zamówić w połączeniu z tym szczególnie skoncentrowanym na wydajności pakietem wyposażeniowym. Rury wydechowe sportowego systemu wydechowego są wykonane z tytanu. Wygląd inspirowany jest limitowaną edycją 935 z 2018 roku. Wizualnym hitem wewnątrz pojazdu jest górna część deski rozdzielczej pokryta matowym materiałem Race-Tex. Wyłącznie dla nabywców Porsche 718 Spyder RS dostępny jest ręcznie wykonany chronograf Porsche Design Timepieces – zegarek premium z własnej produkcji zegarmistrzowskiej Porsche w Solothurn w Szwajcarii. Zegarek zaprojektowany jest tak, aby pasował do konfiguracji samochodu, a obudowa jest wykonana z tytanu, tarcza z węgla, a pasek z skóry pojazdu. Rotator z tyłu nawiązuje do wzoru obręczy odpowiednich kół 718 Spyder RS.

„718 Spyder RS podnosi przyjemność z jazdy na nowy poziom dla samochodów bez dachu,” mówi Andreas Preuninger, szef samochodów GT. „Połączenie naszego niepowtarzalnego silnika GT3, skrzyni biegów o krótkich przełożeniach, kompaktowych wymiarów, niskiej wagi, zawieszenia wyścigowego dostosowanego do drogi oraz maksymalnej otwartości oferuje niezwykle porywające i niezmącone doświadczenie jazdy.”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.