2024 Porsche Cayenne

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Porsche zaprezentowało trzecią generację swojego luksusowego SUV-a Cayenne w 2017 roku i właściwie nie zmieniało go aż do 2023 roku, kiedy to wprowadziło odświeżoną wersję podczas Targów Motoryzacyjnych w Szanghaju.

Zazwyczaj niemieckie marki samochodowe stosują czteroletni odstęp między premierą nowego modelu a jego wersją po faceliftingu. Jednak Porsche nie jest typową marką, więc mogło sobie pozwolić na inne podejście. Zamiast odświeżać linię w 2021 roku, opóźniło to o prawie dwa lata, aż do wiosny 2023. Czas oczekiwania na pewno się opłacił, dzięki nowo dodanym funkcjom w standardowym pakiecie, ulepszonym wyposażeniu wnętrza i lepszym osiągom.

Na zewnątrz, Cayenne z 2023 roku zyskało zmodyfikowany przód, który posiadał dwa poziome wloty powietrza nad grillem oraz boczne wloty. Najważniejszą zmianą były jednak reflektory, które teraz wyposażono w standardowy system Matrix LED, wcześniej oferowany tylko jako opcja. Kolejną poprawą były koła, które zwiększyły się z 19″ do 20″ średnicy. Ostatnia, ale nie mniej ważna, to zwiększona długość całkowita pojazdu.

Wewnątrz, Porsche całkowicie przeprojektowało kabinę, dodając nową deskę rozdzielczą i do trzech wyświetlaczy: jeden przed kierowcą, drugi dla systemu infotainment na szczycie centralnej konsoli, oraz trzeci po stronie pasażera. Co więcej, zniknął analogowy obrotomierz, co może zbulwersować niektórych klientów. Kolejną istotną zmianą był selektor biegów, który przeniesiono z konsoli centralnej na deskę rozdzielczą obok kierownicy.

W przypadku napędu, Porsche użyło tego samego silnika V6 z turbodoładowaniem o pojemności trzech litrów, ale dostosowanego do generowania większej mocy i momentu obrotowego. Mimo tej poprawy, efektywność paliwowa uległa nieznacznemu zwiększeniu.

 Porsche dokładnie udoskonaliło swój udany luksusowy SUV. Nowy Cayenne zadebiutował z wysoko zdigitalizowanym wyświetlaczem i koncepcją sterowania, nową technologią podwozia oraz innowacyjnymi funkcjami w wysokiej technologii. „To jedna z najbardziej rozległych aktualizacji produktów w historii Porsche,” mówi Michael Schätzle, wiceprezydent ds. linii produktów Cayenne. Reflektor z matrycą LED w wysokiej rozdzielczości zapewnia oświetlenie drogi dostosowane do każdej sytuacji jazdy, system jakości powietrza filtruje zanieczyszczenia z powietrza w wnętrzu, a po raz pierwszy w Cayenne pasażerowie z przodu mają swoją własną wyświetlacz infotainment – na przykład do streamowania filmów podczas podróży. Dzięki w dużej mierze ulepszonym projektom i mocniejszym silnikom, Cayenne podkreśla swoje ambicje bycia sportowym samochodem w swoim segmencie.

Zdigitalizowane i skoncentrowane na kierowcy: Porsche Driver Experience

Porsche wprowadziło całkowicie zrewidowaną koncepcję wyświetlacza i sterowania w nowym Cayenne. Nowe Porsche Driver Experience, po raz pierwszy zaprezentowane w Porsche Taycan, skupia się na osi kierowcy i optymalizuje obsługę. Funkcje, z których kierowca korzysta często, znajdują się bezpośrednio na kierownicy lub tuż obok niej. Na przykład dźwignia z lewej strony kierownicy zyskała dodatkowe funkcje do obsługi systemów wspomagania kierowcy. Dźwignia automatycznej skrzyni biegów w nowym Cayenne znajduje się teraz na desce rozdzielczej. Umożliwia to stworzenie miejsca na nowym środkowym konsolę na schowki oraz dużą kontrolę klimatyzacji w eleganckim czarnym designie panelu. Duże, łatwo dostępne przyciski połączone z mechanicznymi przełącznikami klimatyzacji oraz haptcznym kontrolerem głośności zapewniają optymalną obsługę i wyrafinowany wygląd. Kluczową cechą nowego Porsche Driver Experience jest odpowiednia równowaga między elementami cyfrowymi a analogowymi.

Porsche Cayenne (2024)
2024 Porsche Cayenne
Po raz pierwszy przeprojektowane kokpit Porsche Cayenne zawiera w pełni cyfrowy, 12.6-calowy zestaw wskaźników z tzw. zakrzywionym i stojącym designem oraz zmiennymi opcjami wyświetlania. Optymalizowany wyświetlacz projekcji jest dostępny opcjonalnie. Standardowy 12.3-calowy centralny wyświetlacz Porsche Communication Management (PCM) harmonijnie integruje się w nową deskę rozdzielczą i zapewnia dostęp do wszystkich istotnych funkcji pojazdu. Lokalne aplikacje takie jak Spotify® i Apple Music® są dostępne, aby zoptymalizować łączność w nowym Cayenne. Po raz pierwszy dostępny jest 10.9-calowy wyświetlacz po stronie pasażera. Wzbogaca to doświadczenie kierowcy z przodu, wyświetlając dane wydajności, zapewniając osobny dostęp do kontrolerów systemu infotainment i, w zależności od rynku, oferując możliwość streamowania treści wideo w trasie. Specjalna folia zapewnia, że kierowca nie widzi tego wyświetlacza.

Udoskonalony design, innowacyjna technologia oświetlenia

Nowy Porsche Cayenne ma teraz szczególnie wyrazisty wygląd. Nowy przód w połączeniu z silnie zaokrąglonymi błotnikami, nową maską i technicznie atrakcyjnymi reflektorami podkreśla szerokość pojazdu. Trójwymiarowo zaprojektowane tylne światła, czyste powierzchnie poniżej oraz nowy tylny zderzak z wbudowanym uchwytem na tablicę rejestracyjną charakteryzują design tylnej części nowego Cayenne. Rozszerzona paleta kolorów z trzema nowymi odcieniami, lekkie sportowe pakiety oszczędzające do 33 kilogramów dla Porsche Cayenne Coupé oraz nowa rozległa oferta kół o rozmiarze 20, 21 i 22 cale umożliwiają indywidualną i dynamiczną konfigurację nowego Cayenne.

Reflektory LED w matrycy są teraz standardem w nowym Cayenne. Reflektory HD Matrix LED są nową opcją. Z dwoma modułami w wysokiej rozdzielczości i ponad 32 000 pikselami na reflektor, ich innowacyjna technologia wychwytuje innych użytkowników i blokuje światło świateł drogowych z precyzją pikseli, aby nie oślepiać ich. Jasność modułów można regulować w ponad 1000 kroków w zależności od sytuacji jazdy. Dostosowane tryby oświetlenia zwiększają bezpieczeństwo i komfort w różnych sytuacjach jazdy.

Porsche wprowadziło także system jakości powietrza w nowym Cayenne. Pojazd wykorzystuje dane nawigacyjne do przewidywania zbliżających się wjazdów do tuneli i automatycznie aktywuje recyrkulację powietrza. Opcjonalnie, czujnik wykrywa poziom cząsteczek pyłu w powietrzu i przekazuje je przez filtr pyłów wielokrotnie, jeśli to konieczne. Dodatkowo, jonizator usuwa wiele zarazków i zanieczyszczeń z powietrza, co jest szczególnie korzystne dla alergików.

Oprócz tego klienci mogą korzystać z szerokiej gamy nowych i zoptymalizowanych systemów wspomagających. W skład nich wchodzą aktywny ogranicznik prędkości, asystent skrętu, asystent zakrętów oraz udoskonalony Porsche InnoDrive jako część adaptacyjnego tempomatu. Oznacza to, że nowy Cayenne lepiej wspiera kierowcę w niebezpiecznych sytuacjach oraz w korkach na autostradach i głównych drogach.

Zwiększony zasięg między komfortem jazdy a wydajnością

Porsche teraz fabrycznie wyposażone w Cayenne w zawieszenie ze sprężynami stalowymi, w tym Porsche Active Suspension Management (PASM). Nowe amortyzatory z technologią 2-zaworową, umożliwiające oddzielne etapy odbicia i kompresji, pozwalają na optymalną wydajność we wszystkich sytuacjach jazdy. W szczególności komfort przy niskich prędkościach, prowadzenie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów oraz wsparcie w pionie i rollingu zostało zauważalnie poprawione. Doświadczenie jazdy można dodatkowo wzbogacić o nowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z technologii 2-komorowej, 2-zaworowej. To poprawia doświadczenie jazdy poprzez miękkie charakterystyki zawieszenia, stabilizuje pojazd i upraszcza prowadzenie na drodze i w terenie – w porównaniu do standardowego zawieszenia oraz modelu poprzedniego. Jednocześnie adaptacyjne zawieszenie powietrzne poprawia precyzję jazdy i wydajność oraz redukuje ruchy nadwozia w dynamicznych sytuacjach jazdy. Zawieszenie oferuje także jeszcze ostrzejsze różnice między trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus.

Model hybrydowy z większą mocą i zasięgiem elektrycznym do 90 kilometrów

W Europie nowy Cayenne debiutuje z trzema różnymi wersjami silnika. Rozległe udoskonalenie czterolitrowego silnika V8 biturbo, opracowanego przez Porsche, zastępuje poprzedni silnik V6 w nowym Cayenne S. Przy maksymalnej mocy 349 kW (474 KM) i momencie obrotowym 600 Nm – 25 kW (34 KM) i 50 Nm więcej niż poprzednik – przyspiesza zarówno SUV, jak i SUV Coupé do 100 km/h w 4.7 sekundy. Maksymalna prędkość to 273 km/h. Wstęp do świata Porsche Cayenne odbywa się z zoptymalizowanym silnikiem trzylitrowym V6 turbo. Teraz generuje 260 kW (353 KM) i 500 Nm, co stanowi wzrost o 10 kW (13 KM) i 50 Nm w porównaniu do wcześniejszego modelu.

Silnik sześciocylindrowy tworzy również podstawę napędu Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, który został ulepszony o 30 kW do 130 kW (176 KM), łączna moc wzrasta do 346 kW (470 KM). Wyposażony w akumulator wysokiego napięcia o pojemności zwiększonej z 17.9 kWh do 25.9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia, zasięg wyłącznie elektryczny według WLTP wynosi teraz do 90 kilometrów. Nowa ładowarka pokładowa 11 kW skraca czas ładowania w odpowiednim źródle zasilania do mniej niż dwóch i pół godziny, pomimo zwiększonej pojemności akumulatora. Podczas podróży zoptymalizowane tryby jazdy e-hybryd zwiększają efektywność pojazdu.

Poza UE, Turbo GT zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności na drodze wciąż jest głównym modelem w gamie Cayenne na większości rynków Porsche. Jest dostępne wyłącznie jako coupé i korzysta z wszystkich optymalizacji i innowacji serii modelowej. Dodatkowo moc czterolitrowego silnika V8 biturbo Turbo GT została zwiększona o 14 kW (19 KM) do 485 kW (659 KM). Porsche Cayenne Turbo GT przyspiesza od zera do 100 km/h w 3.3 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 305 km/h.

Dostępne z rozszerzonym standardowym wyposażeniem w cenach od 89 097 €

3.0L V6 8AT AWD (353 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc259.6 Kw @ 5400-6400 Rpm
353 Hp @ 5400-6400 Rpm
348 Bhp @ 5400-6400 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1450-4500 Rpm
500 Nm @ 1450-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.8 Galony (75.0 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość194.1 In (4930 Mm)
Szerokość86.4 In (2195 Mm)
Wysokość66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit7.6 In (193 Mm)
Pojemność bagażnika24.6 Cuft (697 L)
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna4696 Lbs (2130 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6250 Lbs (2835 Kg)
Średnie spalanie19.4 Mpg Us (12.1 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)275 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.