2024 Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Przejdź do galerii zdjęć2024 Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Porsche zaprezentowało trzecią generację swojego największego SUV-a, Cayenne, na początku 2023 roku, ale jeszcze chwilę czekało z wprowadzeniem wersji Turbo E-Hybrid, która zastąpiła wcześniejszą wersję Turbo S E-Hybrid. Pozostało również otwarte na możliwość stworzenia mocniejszej wersji.

Jako uznawany producent sportowych samochodów, Porsche udowodniło również, że odnosi sukcesy w segmencie pojazdów elektrycznych, takich jak gama Taycan. Co więcej, wykorzystało zalety silników elektrycznych, aby nie tylko obniżyć zużycie paliwa, ale także poprawić osiągi swoich pojazdów. W rezultacie, Turbo E-Hybrid stał się nie tylko SUV-em o wysokich osiągach, ale również oszczędnym pod względem paliwa. Na dodatek, producent przygotował unikalny design dla modelu Cayenne Turbo E-Hybrid na 2024 rok, który wyróżniał go spośród pozostałych wersji.

Przód samochodu wyróżniał się przeprojektowanym zderzakiem, który zawierał szeroki grill, z masywnymi wlotami powietrza po bokach. W dolnej części, producent zamontował drugi wlot powietrza o kształcie trapezoidalnym, umieszczony pośrodku zderzaka. W kwestii oświetlenia, Porsche zdecydowało się na parę poziomych pasków LED umieszczonych w górnej części bocznych wlotów powietrza. Dodatkowo, producent zrezygnował ze wszystkich żarówek halogenowych w lampach i zainstalował standardowe reflektory matrix-LED. Z profilu, wersja topowa niewiele różniła się od reszty gamy Cayenne, ale z tyłu zaszła znaczna różnica dzięki układowi z czterema końcówkami wydechowymi, które pokazywały dwie pary prostokątnych rur zamontowanych po obu stronach pojazdu, pod tylnym zderzakiem.

Wnętrze kabiny charakteryzowało się minimalistycznym wyglądem deski rozdzielczej oraz kierownicy. Jednak po bliższym przyjrzeniu się, dostrzegano szczegóły takie jak szeroki ekran dotykowy, który ciągnął się między zestawem wskaźników a bocznym siedzeniem pasażera. Przed kierowcą znajdował się dodatkowy wyświetlacz, który pokazywał nie tylko obrotomierz i prędkościomierz, ale także różne informacje z ECU oraz systemu multimedialnego. Cayenne Turbo E-Hybrid mógł pomieścić do pięciu pasażerów. Poza przednimi sportowymi siedzeniami, tylna kanapa o płaskim składanym oparciu miała miejsce dla trzech osób.

Jednak prawdziwy cud działo się pod maską, gdzie Porsche zamontowało napęd składający się z silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem połączonego z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Dodatkowo, pakiet wzbogacał silnik elektryczny, pomagający pojazdowi osiągnąć łączną moc 730 KM (739 PS). Moment obrotowy rozchodził się po wszystkich kołach, a SUV polegał na zawieszeniu pneumatycznym dostosowanym do osiągów. Dzięki technologii dwu-komorowej, zapewniało ono również wystarczający komfort dla pasażerów pojazdu. Aby zatrzymać ciężkiego SUV-a, Porsche zastosowało duże hamulce we wszystkich narożnikach i oferowało opcję ceramicznych hamulców (Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB). Ten system hamulcowy oraz inne usprawnienia były standardem dla modelu Cayenne E-Hybrid z pakietem GT.

 Po udanym debiucie nowego modelu Cayenne na początku 2023 roku, Porsche wzbogaca gruntownie zaktualizowaną trzecią generację tego popularnego SUV-a o nowe wersje topowe. Podobnie jak wcześniej, najsilniejszy Cayenne to hybryda typu plug-in. Porsche wprowadziło ulepszenia w technologii nowego modelu Cayenne Turbo S E-Hybrid, osiągając znaczące zyski w zasięgu elektrycznym i wydajności. Zmiany pozytywnie wpływają zarówno na codzienną użyteczność, jak i dynamikę jazdy. Elektryczny silnik o mocy 130 kW (176 KM) wspiera gruntownie przemodelowany silnik V8 twin-turbo o mocy 441 kW (599 KM) i pojemności 4.0 litra. Oba układy napędowe razem generują moc 544 kW (739 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 950 Nm. Wydajność modelu Cayenne Turbo E-Hybrid w pełni uzasadnia jego status jako topowego przedstawiciela serii. Nowy Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.

W porównaniu do swojego poprzednika, nowy Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg elektryczny oraz krótsze czasy ładowania. Dzięki zwiększonej pojemności wynoszącej 25,9 kWh, bateria wysokiego napięcia zamontowana pod podłogą bagażnika umożliwia zasięg elektryczny sięgający 82 kilometrów (EAER w mieście). Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy odpowiednim gniazdku lub stacji ładowania do poniżej dwóch i pół godziny, mimo zwiększonej pojemności akumulatora.

Standardowe zawieszenie pneumatyczne z technologią dwóch komór i dwóch zaworów

Nowe modele Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z nową, dwu komorową technologią. Umożliwia to oddzielne dostosowywanie sprężania i odbicia w działaniu zawieszenia. Ta technologia poprawia zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo, oferując jednocześnie jeszcze szerszy zakres pomiędzy ustawieniami Comfort i Sport Plus. Zawieszenie łączy pewne prowadzenie w dynamicznych zakrętach z charakterystykami skoncentrowanymi na komforcie w wolnych sytuacjach jazdy oraz maksymalnym tłumieniem przechyłów. Standardem w Cayenne Turbo E-Hybrid jest także Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Opcjonalnie dostępne są Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz skręt tylnej osi.

Charakteryzujący się rangą model Cayenne Turbo E-Hybrid SUV i Coupé odzwierciedla stylizacja obu modeli. Obie wersje nadwozia mają wyróżniający się przedni pas, z powiększonymi wlotami powietrza do chłodzenia, podkreślonymi błyszczącymi czarnymi wąsami. Listwy nadkoli i zderzak tylny w kolorze nadwozia dodatkowo podkreślają sportowy charakter modeli. Cechami wyróżniającymi modele Turbo E-Hybrid są również dwa podwójne końcówki wydechu wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz czerwone zaciski hamulcowe.

Wnętrze zdobią aluminiowe wstawki w desce rozdzielczej i wykończeniach paneli drzwi, co podkreśla zwiększone skupienie na wydajności. Podsufitka jest pokryta materiałem Race-Tex. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewaną kierownicę sportową GT, przełącznik trybu do szybkiego i bezpośredniego wyboru pożądanego trybu jazdy oraz skórzane fotele sportowe z regulacją w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są fotele komfortowe z regulacją w 14 kierunkach.

Nowy Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid korzysta również ze wszystkich nowych funkcji wprowadzonych w aktualizacji modelu zaprezentowanej na początku 2023 roku. Należą do nich nowa kokpit z całkowicie cyfrowym zestawem wskaźników w zakrzywionym i wolnostojącym designie z różnymi opcjami wyświetlania, przeprojektowana konsola centralna oraz opcjonalny wyświetlacz dla pasażera. Nowatorskie, wysokorozdzielcze reflektory HD-Matrix LED – standardowe w nowych modelach Turbo E-Hybrid – oferują większy komfort i bezpieczeństwo po zmroku.

Jeszcze większa wydajność: Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT

Nowy Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT stawia jeszcze bardziej sportowy ton. Wprowadza do hybrydowej gamy modelowej wybrane cechy wydajnościowe z modelu Cayenne Turbo GT, który nie jest już oferowany na niektórych rynkach. Wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne, są specjalnie strojone do nowego modelu. Nadwozie jest osadzone 10 milimetrów niżej. Specjalne łożyska GT zwiększają kąt pochylenia osi przedniej o -0,58 stopnia i w połączeniu z szerszymi przednimi kołami umożliwiają jeszcze bardziej dynamiczną reakcję na skręt w zakrętach, wyższą ogólną precyzję kierowania i zauważalnie lepszą przyczepność w zakrętach. Wysokowydajny ceramiczny układ hamulcowy Porsche (PCCB) jest także standardem w pakiecie GT. Dynamiczne cechy modelu Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé można dodatkowo wzmocnić oponami sportowymi do standardowych 22-calowych kół w designie GT, PDCC oraz skrętem tylnej osi.

Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT łączy wyjątkowe osiągi jazdy z wszechstronnością nowego systemu E-Hybrid, oferując najszerszy zakres dynamicznej wydajności i efektywności w gamie modelowej Cayenne. Na zewnątrz, pakiet GT wyróżnia się specyficznym przednim pasem z czarnymi akcentami, czarnymi poszerzeniami nadkoli, węglowymi osłonami na spoilera dachowego, centralnie umiejscowionymi końcówkami wydechu z tytanowego układu wydechowego z Turbo GT oraz węglowym dyfuzorem tylnym. Dach jest również wykonany z lekkiego włókna węglowego. Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.

Dostępność i ceny

4.0L V8 8AT AWD (739 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc440.6 Kw @ 6000-6800 Rpm
599 Hp @ 6000-6800 Rpm
591 Bhp @ 6000-6800 Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ 2400-4500 Rpm
800 Nm @ 2400-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego129.4 Kw (176 Hp)
Electrical Motor Torque339.3 Lb-Ft (460 Nm)
Całkowita maksymalna moc543.5 Kw (739 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy700.7 Lb-Ft (950 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna183 Mph (295 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość194.1 In (4930 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika19 Cuft (538 L)
Turning Circle39.7 Ft (12.1 M)
Masa własna5666 Lbs (2570 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6614 Lbs (3000 Kg)
Power PackLithium-Ion
Range43.5 Miles (70.0 Km)
Średnie spalanie117.6 Mpg Us (2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)45 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.