2024 Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe with GT Package

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe with GT Package

Przejdź do galerii zdjęć2024 Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe with GT Package

Porsche zaprezentowało trzecią generację SUV-a Cayenne na początku 2023 roku, ale czekało ponad sześć miesięcy, zanim wprowadziło na rynek najdynamiczniejszą wersję tego modelu, Turbo E-Hybrid w wersji coupe, wzbogaconą o pakiet GT.

Kiedy niemiecki producent samochodów ujawnił trzecią generację Cayenne, wiele osób zastanawiało się, gdzie jest potężna wersja Turbo. Jednak producent pozostał w milczeniu aż do końca sierpnia 2023, kiedy to ją zaprezentował. Okazało się jednak, że to nie była wersja Turbo S, na którą czekali klienci, ale ulepszona wersja o nazwie Turbo E-Hybrid. W rezultacie, nowy model był nie tylko mocniejszy od wersji Turbo S z drugiej generacji, ale również wykazywał niższe zużycie paliwa oraz mniejszy ślad węglowy niż jego poprzednik. Porsche zastąpiło Turbo S wersją Turbo H-Hybrid, a zmiana ta dotyczyła obu kształtów nadwozia: SUV-a oraz SUV-a Coupe.

Charakteryzując się przednią częścią bardzo podobną do swojego odpowiednika, Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT miało szeroki czarny grill z wysokimi wlotami powietrza, w których producent zainstalował cienkie paski LED jako system świateł do jazdy dziennej. W dolnej części zderzaka dodano trzeci trapezoidalny wlot powietrza. Z profilu duży SUV ujawniał swoje coupe kształty, z opadającą linią dachu zaczynającą się nad tylnymi siedzeniami. Dodatkowo, wersja z pakietem GT Coupe miała czarne wykończenie wokół nadkoli zarówno z przodu, jak i z tyłu, co podkreślało wygląd 22-calowych kół ze stopów lekkich. Cayenne Coupe GT Package siedziało niżej nad ziemią w porównaniu do swojego odpowiednika bez pakietu GT o 10 mm (0,4″), co obniżało środek ciężkości pojazdu. Na koniec, dach samochodu wykonany był z włókna węglowego, co również wspomagało pojazd podczas manewrów w zakrętach przy dużych prędkościach.

Wnętrze pojazdu zaprojektowane było głównie dla czterech pasażerów, niemniej jednak z trzema pasami bezpieczeństwa z tyłu, a Cayenne E-Hybrid Coupe z pakietem GT oferowało sportowe fotele dla pasażerów z przodu. Fotele te miały przed sobą unikalną jednostkę infotainment, która rozciągała się od zestawu wskaźników przed kierowcą do pasażera siedzącego z boku. Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT wyposażono w parę foteli z wysokimi podparciami z przodu, dostępne były również wykończenia z Alcantary i skóry.

Jednak prawdziwa magia działo się pod maską, gdzie Porsche zainstalowało napęd składający się z silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem połączonego z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Dodatkowo, elektryczny silnik dopełniał ten zestaw i pomagał pojazdowi osiągnąć łączną moc 730 KM (739 PS). Moment obrotowy trafiał na wszystkie koła, a SUV korzystał z pneumatycznego zawieszenia dostosowanego do osiągów. Dzięki technologii z dwoma komorami, zawieszenie to zapewniało również wystarczający komfort dla pasażerów. Aby zatrzymać ciężki SUV, Porsche zastosowało duże hamulce we wszystkich rogach i oferowało opcję hamulców ceramicznych (Porsche Ceramic Composite Brake – PCCB). Ten system hamulcowy i inne ulepszenia były standardem dla Cayenne E-Hybrid Coupe z pakietem GT.

 Po udanym wprowadzeniu na rynek nowego modelu Cayenne na początku 2023 roku, Porsche wzbogaca kompleksowo zrewidowaną trzecią generację tego udanego SUV-a o nowy, topowy model. Jak wcześniej, najsilniejszy Cayenne to hybryda typu plug-in. Porsche wprowadziło wiele ulepszeń technologicznych w tym następcy modelu Cayenne Turbo S E-Hybrid, osiągając szczególnie znaczące zyski w zakresie zasięgu elektrycznego i osiągów. Zarówno codzienna użyteczność, jak i dynamika jazdy korzystają w istotny sposób z tych zmian. Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) wspiera gruntownie przerobiony silnik V8 twin-turbo o mocy 441 kW (599 KM) i pojemności 4,0 litrów. Oba silniki razem generują moc 544 kW (739 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 950 Nm. Osiągi modelu Cayenne Turbo E-Hybrid w pełni uzasadniają jego oznaczenie jako szczytowej wersji. Nowy Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.

W porównaniu do swojego poprzednika, nowy Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg elektryczny i krótsze czasy ładowania. Dzięki zwiększonej pojemności wynoszącej 25,9 kWh, zainstalowany pod podłogą ładunkową akumulator wysokiego napięcia umożliwia elektryczny zasięg do 82 kilometrów (EAER w mieście). Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania do mniej niż dwóch i pół godziny, nawet pomimo zwiększonej pojemności akumulatora.

Standardowe zawieszenie pneumatyczne z technologią dwukomorową i dwuzaworową

Nowe modele Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid standardowo wyposażone są w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które wykorzystuje nową technologię dwukomorową i dwuzaworową. Umożliwia to osobne dostosowanie etapów odbicia i kompresji działania zawieszenia. Ta technologia podnosi zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo, oferując szerszy zakres ustawień między trybami Comfort a Sport Plus. Zawieszenie łączy pewne prowadzenie w dynamicznych zakrętach z komfortowymi właściwościami w wolnych sytuacjach jazdy oraz maksymalnym tłumieniem przechyłów. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) jest również standardowe w modelu Cayenne Turbo E-Hybrid. Opcjonalnie dostępne są Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz układ kierowniczy na osi tylnej.

Luksusowy charakter SUV-a i Coupé Cayenne Turbo E-Hybrid podkreśla stylizacja obu modeli. Oba warianty nadwozia mają charakterystyczny wygląd z przodu, typowy dla modeli Turbo, z powiększonymi wlotami powietrza akcentowanymi błyszczącymi czarnymi wlotami. Ozdoby nadkoli i tylni zderzak w kolorze nadwozia dodatkowo podkreślają sportowy charakter pojazdów. Inne cechy wyróżniające modele Turbo E-Hybrid to dwa podwójne końcówki wydechu z szczotkowanej stali nierdzewnej oraz czerwone zaciski hamulcowe.

Wnętrze wyróżnia się aluminiowymi wstawkami w desce rozdzielczej i pokrywach drzwi, co podkreśla zwiększoną uwagę na osiągi. Podsufitka pokryta jest materiałem Race-Tex. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewane koło kierownicy sportowej GT, przełącznik trybu do szybkiego i bezpośredniego wyboru pożądanego trybu jazdy oraz skórzane fotele sportowe z możliwością regulacji w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są skórzane fotele komfortowe z regulacją w 14 kierunkach.

Nowy Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid korzysta również ze wszystkich nowych funkcji wprowadzonych w modelu zmodernizowanym na początku 2023 roku. Należą do nich nowe kokpity z całkowicie cyfrowym zestawem wskaźników w zakrzywionym i wolnostojącym designie z różnymi opcjami wyświetlania, przeprojektowana konsola centralna oraz opcjonalny wyświetlacz dla pasażera. Innowacyjne, wysokorozdzielcze reflektory LED HD-Matrix, standardowe w nowych modelach Turbo E-Hybrid, zapewniają większy komfort i bezpieczeństwo w nocy.

Jeszcze większe osiągi: Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT

Nowy Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT przyjmuje jeszcze sportowszy charakter. Do linii hybrydowej dodaje wybrane cechy wydajnościowe z modelu Cayenne Turbo GT, który nie jest już oferowany na niektórych rynkach. Wszystkie systemy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne, są dostosowane specjalnie do nowego modelu. Nadwozie jest o 10 milimetrów niższe. Specjalne łożyska GT zwiększają pochylenie na osi przedniej o -0,58 stopnia, a w połączeniu z szerszymi przednimi kołami umożliwiają jeszcze bardziej dynamiczną reakcję układu kierowniczego w zakrętach, wyższą ogólną precyzję kierowania oraz znacznie lepszą przyczepność w zakrętach. Wysokowydajne hamulce ceramiczne Porsche (PCCB) także są standardowe w pakiecie GT. Dynamiczne właściwości modelu Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé można dodatkowo zwiększyć dzięki oponom performance dla standardowych 22-calowych kół GT Design, PDCC i układowi kierowniczemu na osi tylnej.

Coupé Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT łączy swoje wyjątkowe osiągi w jeździe z wszechstronnością nowego systemu E-Hybrid, oferując najszerszy zakres wydajności dynamicznej i efektywności w całej linii modelowej Cayenne. Na zewnątrz, pakiet GT wyróżnia się specyficzną przednią częścią z czarnymi akcentami, czarnymi poszerzeniami nadkoli, węglowymi panelami bocznymi na spojlerze dachowym, centralnie umieszczonymi końcówkami wydechu z tytanowego systemu wydechowego z modelu Turbo GT oraz węglowym dyfuzorem tylnym. Dach również wykonany jest z lekkiego włókna węglowego. Coupé Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.

Dostępność i ceny

4.0L V8 8AT AWD (739 KM) GT Package

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc440.6 Kw @ 6000-6800 Rpm
599 Hp @ 6000-6800 Rpm
591 Bhp @ 6000-6800 Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ 2400-4500 Rpm
800 Nm @ 2400-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego129.4 Kw (176 Hp)
Electrical Motor Torque339.3 Lb-Ft (460 Nm)
Całkowita maksymalna moc543.5 Kw (739 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy700.7 Lb-Ft (950 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna183 Mph (295 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość194.1 In (4930 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Prześwit7.5 In (191 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Turning Circle39.7 Ft (12.1 M)
Masa własna5721 Lbs (2595 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7044 Lbs (3195 Kg)
Power PackLithium-Ion
Range43.5 Miles (70.0 Km)
Średnie spalanie117.6 Mpg Us (2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)46 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.