2024 Porsche Cayenne Turbo GT

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Porsche Cayenne Turbo GT

Przejdź do galerii zdjęć2024 Porsche Cayenne Turbo GT

Porsche odświeżyło linię Cayenne w kwietniu 2023 roku, a wersja Turbo GT zyskała znaczące ulepszenia razem z resztą gamy.

Po sukcesie, jaki osiągnęła linia Cayenne oraz wersja Turbo, niemiecki producent kontynuował dążenie do stworzenia jednego z najlepszych SUV-ów w wersji sportowej na rynku. Dzieląc platformę z takimi pojazdami jak Lamborghini Urus i Bentley Bentayga, crossover sygnowany marką Porsche mógł skorzystać z wielu rozwiązań konstrukcyjnych, które pomogły mu dobrze radzić sobie przy dużych prędkościach. Dodatkowo, praktyczne wnętrze oraz luksusowe funkcje przyczyniły się do dużej sprzedaży w swoim segmencie. Z drugiej strony, wersja Turbo GT skoncentrowała się bardziej na wydajności i stylu zewnętrznym, a odświeżona wersja przyniosła nowe ulepszenia, które zadowoliły klientów.

Zewnętrzny wygląd wersji Turbo GT był oferowany wyłącznie w wersji Coupe modelu Cayenne, ale z unikalnymi akcentami stylistycznymi. Z przodu znajdowała się ta sama podwójna kratka, otoczona bocznymi wlotami ozdobionymi diodami LED, a dolny zderzak zyskał dodatkowy spojler w wykończeniu z włókna węglowego. Co więcej, te same elementy stylizacyjne zastosowano w lusterkach. Z profilu, pochylona linia dachu miała z tyłu niewielki spojler, który był dopełniony dodatkowym spojlerem na dolnej części, nad światłami tylnymi. Pod tylnym zderzakiem Porsche dodało dwa owalne końcówki wydechu, umieszczone bliżej środka samochodu, otoczone dyfuzorem.

W środku, deska rozdzielcza oferowała zupełnie nowe doświadczenie dla pasażerów. Porsche zainstalowało zakrzywiony wyświetlacz o przekątnej 12,6 cala przed kierowcą, służący za panel wskaźników, oraz dwa inne ekrany dotykowe: jeden o przekątnej 12,3 cala dla systemu multimedialnego i 10,9 cala przed pasażerem z boku. Kolejną istotną zmianą było usunięcie selektora biegów z konsoli centralnej. Producent zainspirował się modelem Taycan i przeniósł go obok kierownicy. Fotele sportowe były standardem dla przednich pasażerów, podczas gdy tylna kanapa była profilowana dla dwóch osób, mimo że miała trzy zagłówki.

Pod maską, producent zwiększył moc turbo doładowanego silnika V8 o dodatkowe 19 PS (19 hp). Dzięki temu pojazd mógł przekroczyć barierę 300 km/h (186 mph).

 Porsche dokładnie udoskonaliło swoje udane luksusowe SUV-y. Nowy Cayenne zadebiutował z wysoko zdigitalizowanym systemem wyświetlania i kontroli, nową technologią podwozia oraz innowacyjnymi funkcjami wysokoteknicznymi. „To jedno z najbardziej rozbudowanych ulepszeń produktu w historii Porsche,” mówi Michael Schätzle, wiceprezydent linii produktów Cayenne. Reflektor HD Matrix LED o wysokiej rozdzielczości dostosowuje oświetlenie drogi do każdej sytuacji podczas jazdy, a system oczyszczania powietrza filtruje zanieczyszczenia w kabinie. Po raz pierwszy pasażerowie z przodu mają własny wyświetlacz infotainment – na przykład do strumieniowania filmów w trakcie podróży. Dzięki szeroko udoskonalonej konstrukcji i mocniejszym silnikom, Cayenne podkreśla swoje aspiracje, by być najmocniejszym samochodem w swoim segmencie.

Zdigitalizowane i skupione na kierowcy: Porsche Driver Experience

Porsche wprowadziło całkowicie zrewidowany system wyświetlania i kontroli do nowego Cayenne. Nowe Porsche Driver Experience, po raz pierwszy zaprezentowane w Porsche Taycan, skupia się na kierowcy i optymalizuje obsługę. Funkcje, z których kierowca korzysta często, są umiejscowione bezpośrednio na lub obok kierownicy. Na przykład dźwignia po lewej stronie za kierownicą ma teraz dodatkowe funkcje do obsługi systemów wspomagania kierowcy. Dźwignia zmiany biegów w nowym Cayenne znajduje się teraz na desce rozdzielczej, co pozwala na zorganizowanie miejsca na nowe schowki i dużym panelu klimatyzacji w eleganckim czarnym designie. Duże, łatwo dostępne przyciski w połączeniu z mechanicznymi przełącznikami klimatyzacji oraz dotykowym regulatorem głośności zapewniają optymalną obsługę i wyrafinowany wygląd. Kluczową cechą nowego Porsche Driver Experience jest odpowiednia równowaga między elementami cyfrowymi a analogowymi.

Po raz pierwszy w przeprojektowanym kokpicie Porsche Cayenne znajduje się w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,6 cala z tzw. zakrzywionym i wolnostojącym designem oraz zmiennymi opcjami wyświetlania. Opcjonalnie dostępny jest zoptymalizowany wyświetlacz head-up. Standardowy centralny wyświetlacz Porsche Communication Management (PCM) o przekątnej 12,3 cala harmonijnie wkomponowuje się w nową deskę rozdzielczą i zapewnia dostęp do wszystkich istotnych funkcji pojazdu. W nowym Cayenne dostępne są natywne aplikacje takie jak Spotify® i Apple Music® dla poprawy łączności. Po raz pierwszy dostępny jest również 10,9-calowy wyświetlacz po stronie pasażera, który wzbogaca doświadczenia z prowadzenia, wyświetlając dane wydajności, zapewniając osobny dostęp do systemu infotainment oraz, w zależności od rynku, umożliwiając strumieniowanie wideo podczas jazdy. Specjalna folia zapewnia, że kierowca nie widzi tego wyświetlacza.

Udana konstrukcja, innowacyjna technologia oświetlenia

Nowy Porsche Cayenne ma teraz szczególnie wyrazisty wygląd. Nowy przód w połączeniu z bardziej wyrazistymi łukami nadwozia, nową maską oraz atrakcyjnymi technicznie reflektorami podkreśla szerokość pojazdu. Trójwymiarowo zaprojektowane tylne światła, uporządkowane powierzchnie poniżej oraz nowy zderzak tylny z zintegrowanym uchwytem na tablicę rejestracyjną charakteryzują design tylnej części nowego Cayenne. Rozszerzona paleta kolorów z trzema nowymi odcieniami, lekkie pakiety sportowe oszczędzające do 33 kilogramów dla Porsche Cayenne Coupé oraz nowa rozbudowana gama kół o średnicy 20, 21 i 22 cali umożliwiają indywidualną i dynamiczną konfigurację nowego Cayenne.

Reflektory Matrix LED są teraz standardem w nowym Cayenne. Reflektory HD Matrix LED są nową opcją. Dzięki dwóm modułom o wysokiej rozdzielczości i więcej niż 32 000 pikseli na lampę, ich innowacyjna technologia wyłapuje innych użytkowników i blokuje światło długich świateł z precyzją pikseli, aby nie oślepiać ich. Jasność modułów można regulować w więcej niż 1000 kroków, w zależności od sytuacji na drodze. Dostosowane tryby świetlne zwiększają bezpieczeństwo i komfort w różnych sytuacjach drogowych.

Porsche wprowadziło również system monitorowania jakości powietrza w nowym Cayenne. Standardowo pojazd wykorzystuje dane nawigacyjne do prognozowania, aby wykrywać zbliżające się wejścia do tunelu i automatycznie aktywować recyrkulację powietrza. Opcjonalnie, sensor wykrywa poziom drobnych cząsteczek pyłu w powietrzu i przekazuje go przez filtr drobno cząsteczkowy wiele razy, jeśli zajdzie taka potrzeba. Ponadto, jonizator usuwa wiele zarazków i zanieczyszczeń z powietrza, co jest szczególnie korzystne dla osób cierpiących na alergie.

Klienci mogą również skorzystać z szerokiej gamy nowych i zoptymalizowanych systemów wspomagania. Należą do nich aktywny ogranicznik prędkości, asystent omijania przeszkód, asystent w zakrętach oraz ulepszony Porsche InnoDrive w ramach adaptacyjnego tempomatu. Oznacza to, że nowy Cayenne jeszcze lepiej wspiera swojego kierowcę w niebezpiecznych sytuacjach oraz w korkach na autostradach i drogach głównych.

Zwiększony zakres między komfortem jazdy a wydajnością

Porsche teraz fabrycznie wyposażony Cayenne w zawieszenie na sprężynach stalowych z Porsche Active Suspension Management (PASM). Nowe amortyzatory z technologią 2-zaworową i tym samym oddzielnymi etapami odbicia i kompresji umożliwiają zoptymalizowaną wydajność w każdej sytuacji podczas jazdy. W szczególności komfort przy niskich prędkościach, prowadzenie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów oraz wsparcie w przechyle i przechyleniu zostały zauważalnie poprawione. Doświadczenia z jazdy można dodatkowo poprawić dzięki nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu z technologią 2-komorową i 2-zaworową. To poprawia komfort jazdy z miękką charakterystyką zawieszenia, stabilizuje pojazd i upraszcza prowadzenie zarówno na drodze, jak i w terenie – w porównaniu do zawieszenia standardowego oraz modelu poprzedniego. Równocześnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne zwiększa precyzję jazdy oraz wydajność i redukuje ruchy nadwozia w dynamicznych sytuacjach jazdy. Zawieszenie oferuje także wyraźniejsze różnice między trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus.

Model hybrydowy z większą mocą i zasięgiem elektrycznym do 90 kilometrów

W Europie nowy Cayenne debiutuje w trzech różnych wersjach silnikowych. Obszerne ulepszenie czterocylindrowego silnika V8 biturbo opracowanego przez Porsche zastępuje poprzedni silnik V6 w nowym Cayenne S. Przy maksymalnej mocy 349 KW (474 KM) i momencie obrotowym 600 Nm – 25 kW (34 KM) i 50 Nm więcej niż jego poprzednik – przyspiesza zarówno SUV-a, jak i SUV-a Coupé do 100 km/h w 4,7 sekundy. Maksymalna prędkość to 273 km/h. Z kolei wprowadzenie do świata Porsche Cayenne odbywa się z zoptymalizowanym silnikiem turbo V6 o pojemności trzech litrów. Generuje on teraz 260 kW (353 KM) i 500 Nm, co oznacza wzrost o 10 kW (13 KM) i 50 Nm w porównaniu do poprzednika.

Silnik sześciocylindrowy stanowi również bazę dla napędu w Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, który został poprawiony o 30 kW do 130 kW (176 KM), łączna moc wzrasta do 346 kW (470 KM). Wyposażony w akumulator wysokiego napięcia o pojemności zwiększonej z 17,9 kWh do 25,9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia, zasięg wyłącznie elektryczny według WLTP wynosi teraz nawet 90 kilometrów. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania w odpowiednim źródle zasilania do mniej niż dwóch i pół godziny, pomimo zwiększonej pojemności akumulatora. Podczas jazdy, zoptymalizowane tryby jazdy e-hybryd zwiększają efektywność pojazdu.

Poza UE, Turbo GT zaprojektowane z myślą o maksymalnej wydajności na drodze wciąż pozostaje modelem flagowym w gamie Cayenne na większości rynków Porsche. Jest dostępne wyłącznie jako coupé i korzysta ze wszystkich ulepszeń i innowacji w serii modeli. Ponadto moc czterocylindrowego silnika V8 biturbo Turbo GT została zwiększona o 14 kW (19 KM) do 485 kW (659 KM). Porsche Cayenne Turbo GT przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,3 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 305 km/h.

Dostępny z rozszerzonym standardowym wyposażeniem w cenach od 89 097 €

4.0L V8 8AT AWD (640 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc470.7 Kw @ 6000 Rpm
640 Hp @ 6000 Rpm
631 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2300-4500 Rpm
850 Nm @ 2300-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony285/35 Zr 22 // 315/30 Zr 22
Długość194.6 In (4943 Mm)
Szerokość77 In (1956 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.5/66.4 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Aerodynamika (pow. czołowa)2.48 M2
Turning Circle38.1 Ft (11.6 M)
Masa własna4894 Lbs (2220 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6096 Lbs (2765 Kg)
Spalanie miasto14.2 Mpg Us (16.6 L/100Km)
Spalanie trasa25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2271 G/Km
Średnie spalanie16.7 Mpg Us (14.1 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)319 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.