2024 Porsche Panamera 4

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Porsche Panamera 4

Przejdź do galerii zdjęć2024 Porsche Panamera 4

Porsche zaprezentowało trzecią generację modelu Panamera pod koniec 2023 roku na potrzeby modelu z 2024 roku, która na pierwszy rzut oka wyglądała bardziej jak lifting niż nowy model, ale w rzeczywistości była całkowicie nowa.

Jedną z najbardziej pożądanych wersji czterodrzwiowego hatchbacka Porsche była Panamera 4. Reprezentowała ona kluczowy element układanki stworzonej przez niemieckiego producenta, gdy po raz pierwszy wprowadził tę nazwę do swojego asortymentu w 2009 roku. Klienci doceniali poczucie bezpieczeństwa, jakie dawała jazda mocnym pojazdem z napędem na wszystkie koła i coraz częściej o niego pytali, więc Porsche ponownie zaoferowało tę wersję w 2016 roku, przy okazji wprowadzenia drugiej generacji. Razem z trzecią odsłoną tej serii, producent również na samym początku wprowadził ją z istotnymi ulepszeniami w zakresie mocy i zawieszenia.

Nawet jeśli Panamera 4 z 2024 roku osadzona była na nowej platformie, zewnętrzny wygląd nawiązywał do poprzednich dwóch generacji. Niemiecki producent starał się stworzyć wspólny język projektowania, co mu się udało! Nie oznaczało to jednak, że musiał używać tych samych części. W rezultacie nowe reflektory miały cztery bloki LED wewnątrz lamp, przypominające inne modele Porsche. Niżej, na zderzaku, stworzono nową szeroką atrapę chłodnicy podzieloną na trzy części, rozciągniętą od strony do strony i przeciętą dwiema poziomymi listwami. Dodatkowo, smukły poziomy otwór wentylacyjny umieszczony nad zderzakiem zwiększał powierzchnię chłodzenia silnika. Zestaw dodatkowych cienkich i pionowych świateł do jazdy dziennej oznaczał zewnętrzne strony zderzaka.

Z profilu, samochód zachował ten sam kształt co jego poprzednik. Przednie błotniki miały wentylacyjne otwory za nadkolami, które miały na celu redukcję unoszenia aerodynamicznego. Ponadto, nachylona szyba czołowa była kontynuowana przez zaokrągloną linię dachu, opadającą w kierunku tyłu samochodu. Niestety, tylko wprawne oko mogło dostrzec różnice między Panamerą 4 a zwykłą wersją RWD, a to było możliwe tylko od tyłu, gdzie producent umieścił napis Panamera 4 pod nazwą Porsche. Dodatkowo, prostokątne końcówki wydechu były podobne do tych zamontowanych w wersji z napędem na dwa koła.

Wewnątrz klienci byli witani nowym wnętrzem. Przed kierowcą zainstalowano nowy wyświetlacz cyfrowy, na którym tachometr zajmował centralne miejsce, a w jego wnętrzu znajdował się prędkościomierz. Był on otoczony dodatkowymi wskaźnikami, które pokazywały dane z komputera pokładowego. Przechodząc do centralnego panelu, klienci znaleźli ekran dotykowy dla nowego systemu infotainment, który obsługiwał Android Auto i Apple CarPlay. Producent oferował jako opcję trzeci ekran przed pasażerem z boku. Z tyłu zainstalowano dwa fotele oddzielone strefą bagażową.

Pod maską Porsche zamontowało turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,9 litra współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc we wszystkie narożniki. Tak jak jego siostra z napędem RWD, Panamera 4 z 2024 roku miała inteligentne adaptacyjne zawieszenie z dwiema komorami na każdy amortyzator, co poprawiało prędkość w zakrętach i komfort jazdy.

 Porsche Panamera wkracza w trzecią generację modelu. Luksusowy sedan znanej marki sportowej podkreśla swój sportowy charakter dzięki jeszcze potężniejszym układom napędowym. Profil pojazdu wzbogacono o w pełni zmodernizowany koncept obsługi oraz wiele innowacyjnych technologii. Należą do nich nowy system zawieszenia Porsche Active Ride, który łączy znacznie wyższy poziom komfortu z dynamicznymi właściwościami jezdnymi, z których znana jest marka Porsche. Integracja własnego ekosystemu cyfrowego użytkownika z systemem Porsche Communication Management (PCM) oferuje nowe sposoby interakcji z samochodem. Techniczny, ale elegancki i dynamiczny design nowego modelu Panamera nadaje mu świeższy wygląd, a atrakcyjne proporcje linii modelu zyskują nową aktualizację. Szeroki wachlarz systemów wspomagania kierowcy oraz całkowicie przeprojektowane wnętrze, skoncentrowane na kierowcy, wzbogacają doświadczenie jazdy.

Doskonałe wrażenia dzięki nowoczesnym systemom zawieszenia

Nowa Panamera już standardowo wyposażona jest w dwu-komorowe zawieszenie powietrzne z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Technologia dwu-zaworowa oddziela etapy odbicia i kompresji w kontroli amortyzatorów, oferując tym samym jeszcze szerszy zakres między komfortem a sportowością: system wyraźnie tłumi uderzenia wywołane poprzecznymi szczelinami oraz uszkodzeniami drogi, jednocześnie zapewniając większą stabilność nadwozia w dynamicznych sytuacjach jazdy. Zdolności jezdne samochodu można jeszcze poprawić dzięki opcjonalnemu kierowaniu na wszystkie koła.

Ponadto innowacyjny system aktywnego zawieszenia Porsche Active Ride jest dostępny jako opcja dla modeli E-Hybrid nowej Panamery. System ten przewyższa inne koncepcje zawieszenia we wszystkich istotnych parametrach i oferuje niespotykaną dotąd równowagę między komfortem jazdy a dynamiką. Podstawą tego rozwiązania są nowo opracowane aktywne amortyzatory – również z technologią dwu-zaworową – połączone z elektrycznie napędzanymi hydraulicznymi pompami. Generują one przepływ objętości w amortyzatorze zgodnie z zapotrzebowaniem, co pozwala na błyskawiczne, precyzyjne i ukierunkowane generowanie sił między nadwoziem a kołami, które przeciwdziałają i niemal całkowicie kompensują siły wynikające z wibracji drogi. Oszczędzający wagę system zawieszenia powietrznego jedno-komorowego uzupełnia tę technologię.

Podwozie utrzymuje nadwozie Panamery w płaskiej pozycji w każdych warunkach, nawet podczas dynamicznego hamowania, skręcania i przyspieszania. Dzięki gładkiej jeździe system prawie całkowicie pochłania nierówności terenu. W dynamicznych sytuacjach jazdy system zawieszenia Porsche Active Ride zapewnia doskonałe połączenie z drogą dzięki zrównoważonemu rozkładowi obciążenia kół.

Po aktywowaniu odpowiedniego trybu zawieszenie może nadmiernie skompensować tendencje do przechylania i przechyłów, aby zredukować siły przyspieszenia działające na pasażerów. W takiej konfiguracji nowa Panamera pochyla się w zakręty niczym motocykl. Przednia część opada przy przyspieszaniu, a tylna podczas hamowania. Gdy samochód stoi, system zawieszenia Porsche Active Ride podnosi nadwozie do wygodnej wysokości dla pasażerów wysiadających lub wsiadających.

Więcej E-Wydajności i kompleksowo przeprojektowane silniki

Porsche oferuje łącznie cztery wydajne napędy E-Hybrid dla nowej Panamery, w odpowiedzi na duże zainteresowanie tego typu systemami napędowymi. Wszystkie warianty E-Hybrid korzystają z większej wydajności, zasięgu i efektywności. Panamera Turbo E-Hybrid będzie dostępna od momentu wprowadzenia na rynek. Serce jej napędu stanowi w pełni przeprojektowany czterolitrowy silnik V8 turbo. Moc nowo opracowanego silnika elektrycznego wynosi 140 kW (190 KM). W połączeniu generują one moc systemową wynoszącą 500 kW (680 KM). Moment obrotowy systemu osiąga imponujące 930 Nm. Porsche integruje silnik elektryczny w obudowie kompleksowo przeprojektowanej ośmiobiegowej skrzyni biegów PDK z podwójnym sprzęgłem. Rezygnacja z osobnej obudowy silnika elektrycznego pozwala zaoszczędzić około pięciu kilogramów. Integracja jednostki z obiegiem oleju skrzyni biegów optymalizuje również bilans cieplny jednostki napędowej elektrycznej i umożliwia wyższą moc ciągłą silnika elektrycznego.

Panamera Turbo E-Hybrid przyspiesza do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 315 km/h. Jej pojemność akumulatora wynosi teraz 25,9 kWh, co umożliwia zasięg elektryczny do 91 kilometrów w cyklu WLTP lub 83-93 km w cyklu miejskim. Nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania w odpowiednich punktach do 2 godzin i 39 minut.

W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą również warianty Panamera i Panamera 4. Zmiany w ciśnieniu doładowania, przepływie paliwa i czasie zapłonu optymalizują wydajność silnika V6 turbo o pojemności 2,9 litra. Teraz generuje on 260 kW (353 KM) oraz 500 Nm momentu obrotowego – wzrost o 17 kW (23 KM) i 50 Nm w porównaniu do poprzednika. To skraca czas przyspieszenia Panamery do 100 km/h do 5,2 sekundy i zwiększa prędkość maksymalną do 272 km/h. All-wheel drive Panamera 4 osiąga te same 100 km/h w czasie 4,8 sekundy i dociera do 270 km/h.

Luksusowy i sportowy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz

Nowa Panamera zachowuje charakterystyczne linie i proporcje modelu. Ma długość 5,052 mm (Executive: 5,202 mm), szerokość 1,937 mm oraz wysokość 1,423 mm (Executive: 1,428 mm). Jej całkowicie odmieniony wygląd nadaje sportowemu sedanowi jeszcze bardziej wyrazisty i sportowy wygląd. Z przodu, dodatkowe wloty powietrza nad tablicą rejestracyjną rekompensują zwiększone zapotrzebowanie powietrza napędów. Przeprojektowana linia okien w profilu wzmacnia sedanowy charakter czterodrzwiowego samochodu sportowego. Zewnętrzne krawędzie tylnej szyby są równo osadzone z konturem nadwozia, co tworzy harmonijne linie na tylnej części pojazdu.

Koncept kokpitu Porsche Driver Experience oferuje idealną równowagę między cyfrowymi a analogowymi elementami sterującymi i umiejscawia istotne dla jazdy elementy wejściowe i wyjściowe wzdłuż osi kierowcy. Dźwignia zmiany biegów znajduje się bezpośrednio po prawej stronie kierownicy. Przełącznik trybu dla programów jazdy Normal, Sport oraz Sport Plus oraz dźwignie sterujące wspomaganiem są również bezpośrednio dostępne dla kierowcy. Oznacza to, że kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi, aby dostosować programy jazdy i systemy wspomagające.

Opcjonalny wyświetlacz pasażera bliżej integruje pasażera w doświadczeniu jazdy. 10.9-calowy ekran wyświetla dane o wydajności pojazdu na życzenie. Umożliwia również obsługę systemu infotainment oraz wspiera streaming wideo podczas jazdy. Aby uniknąć rozpraszania kierowcy, wyświetlacz pasażera nie jest widoczny z miejsca kierowcy.

Bardziej wyrazista Panamera Turbo E-Hybrid

Warianty modeli noszące nazwę Turbo cieszą się specjalną pozycją w Porsche jako flagowce wydajnościowe. Porsche wzmocniło tę pozycję w linii modelowej z Panamerą Turbo E-Hybrid. Zewnętrznie charakteryzuje się ona wyraźnym zderzakiem tylnym z malowanymi panelami dyfuzora oraz unikalnym zderzakiem przednim w kolorze nadwozia. Zainstalowano również chromowane końcówki wydechu w ciemnym odcieniu brązu oraz opcjonalne koła z centralnym mocowaniem, które można również zastosować w innych modelach.

Kolor ekskluzywny dla modelu Turbo, Turbonite, używany jest jako kontrast na paskach okien i logo Turbo na tylnej klapie, a także w herbie Porsche na masce, kołach i kierownicy. Wewnątrz, Turbonite jest połączony z elementami węglowymi, tworząc sportową atmosferę. Można go znaleźć na przykład w centralnym wskaźniku obrotomierza w zestawie wskaźników oraz jako kolor elementów sterujących w konsoli środkowej.

Cyfrowe doświadczenie i nowe systemy wspomagające

Nowa Panamera stanie się integralną częścią cyfrowego ekosystemu kierowcy. Aby zalogować się za pomocą swojego osobistego identyfikatora Porsche, klienci muszą po prostu zeskanować kod QR wyświetlany w PCM za pomocą swojego smartfona. Apple CarPlay® oraz Android Auto umożliwiają powiązanie danych smartfona z pojazdem dla lepszej użyteczności. Integracja funkcji pojazdu z aplikacją MyPorsche w Apple CarPlay® umożliwia optymalną obsługę funkcji cyfrowych oraz tworzy przejrzysty przegląd. Takie funkcje jak klimatyzacja, masaż foteli i oświetlenie ambientowe mogą być kontrolowane bezpośrednio przez Apple CarPlay® lub z pomocą asystenta głosowego Siri®.

Porsche standardowo wyposaża Panamerę w reflektory LED Matrix. Wysokorozdzielcza system LED Matrix HD, który ma ponad 32,000 pikseli na każdy reflektor, jest dostępny jako opcja. Oferuje całkowicie nowe funkcje oświetlenia, takie jak dedykowane oświetlenie pasa. Zasięg oświetlenia wynosi do 600 metrów. Porsche znacząco zaktualizowało zakres systemów wspomagających w nowej Panamerze. Standardowy aktywny asystent prędkości teraz współdziała z rozpoznawaniem znaków drogowych. Jeżeli system jest aktywowany, Panamera nie będzie automatycznie jechać szybciej niż odpowiedni limit prędkości. Porsche InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, oferuje aktywne prowadzenie w pasie ruchu oraz pomoc przy skrzyżowaniach. W zakres funkcji wchodzi także asystent omijania. Nowością jest to, że podczas automatycznego parkowania kierowca nie musi znajdować się w pojeździe, chociaż nadal ponosi odpowiedzialność za manewr. Proces parkowania można monitorować z poziomu smartfona za pomocą nowej funkcji Remote ParkAssist.

Dostępna w cenie od 107,800 €

Nowa Porsche Panamera jest już dostępna do zamówienia. Oferuje rozszerzone wyposażenie standardowe w porównaniu do swojego poprzednika, w tym dwu-zaworowe, podwójne powietrzne zawieszenie, reflektory LED matrix, ParkAssist, przełącznik trybu jazdy na kierownicy, chłodzoną przegrodę na smartfona z funkcją ładowania indukcyjnego oraz ulepszony filtr pyłów z funkcją automatycznej recyrkulacji powietrza wspieraną GPS. W Niemczech Porsche oferuje nową Panamerę od 107,800 € (Panamera 4 od 111,900 €), w tym VAT i wyposażenie specyficzne dla kraju. Panamera Turbo E-Hybrid zaczyna się od 192,500 €. Dostawy w Europie rozpoczną się w marcu 2024.

2.9L V6 8AT RWD (353 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2894 Cm3
Moc259.6 Kw @ 5400-6700 Rpm
353 Hp @ 5400-6700 Rpm
348 Bhp @ 5400-6700 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1900-4800 Rpm
500 Nm @ 1900-4800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19.8 Galony (75.0 L)
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.9 In (5052 Mm)
Szerokość76.3 In (1938 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw osi116.1 In (2949 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Turning Circle39 Ft (11.9 M)
Masa własna4398 Lbs (1995 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5600 Lbs (2540 Kg)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)253 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.