2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid

2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid

Przejdź do galerii zdjęć2024 Porsche Panamera Turbo E-Hybrid

Jedną z najbardziej oczekiwanych wersji trzeciej generacji Panamery był model Turbo E Hybrid, który obiecywał klientom emocjonujące doświadczenia za kierownicą czterodrzwiowego hatchbacka Porsche.

Porsche nie jest marką, która koncentruje się na ekonomicznych pojazdach; skupia się na wydajności, co robi od wprowadzenia na rynek swojego pierwszego modelu w 1948 roku. Jednak niemiecka marka nie mogła przetrwać tylko na modelu 911, więc po Boxsterze i Cayenne w 2009 roku pojawiła się pierwsza generacja Panamery. Najmocniejszą wersją tego modelu był Panamera Turbo, a ta sama nazwa została użyta w drugiej generacji pojazdu, która zadebiutowała w 2016 roku. W tym samym czasie producent zaczął wprowadzać wersje elektryfikowane, które były wystarczająco mocne, by nosić markę Porsche, ale nie na tyle, by pretendować do miana super samochodu. W 2016 roku wprowadzono model Panamera 4 E-Hybrid o mocy 462 KM (468 PS), który miał wystarczającą moc, aby konkurować z prawdziwym samochodem sportowym, a wersja hybrydowa z 2024 roku poszła jeszcze dalej.

Przód samochodu wyglądał podobnie jak reszta oferty, z reflektorami inspirowanymi Cayenne, w których znajdowały się cztery bloki LED. Klienci mogli zamówić reflektory Matrix LED jako opcję. Jednym z charakterystycznych szczegółów Turbo E-Hybrid był matowy wykończenie na masce z logo Porsche. Niżej znajdował się unikalny zderzak z bardziej agresywnie wyglądającym przednim spoilerem. Centralny gril miał dwa pionowe, lakierowane na kolor nadwozia wloty. Po bokach umieszczono ogromne wloty powietrza, które mieściły poziome diodowe światła dzienne, w przeciwieństwie do pionowych, jak w standardowej Panamerze.

Z profilu wersja E-Hybrid miała unikalne 21-calowe lekkie felgi ze centralnym zamkiem, jak w samochodach wyścigowych. Za wlotami zamontowanymi na przednich błotnikach producent umieścił dyskretne logo hybrydy na panelach drzwiowych. Szyba w przedniej części pojazdu miała nachyloną szybę, zaokrąglony dach i opadającą klapę bagażnika. Na koniec, z tyłu, Panamera Turbo E-Hybrid straciła napis Porsche pod szerokim paskiem świateł tylnych, który przebiegał wzdłuż samochodu. Zamiast tego pojawiło się ręczne stylizowane oznaczenie turbo. Niżej, na zderzaku, producent zintegrował cztery okrągłe wyloty wydechowe w bocznych wlotach, które flankowały dyfuzor.

Wewnątrz klienci byli witani luksusowym wnętrzem dla czterech osób. Fotele przednie miały wysokie oparcia z wyszytym napisem turbo, przypominającym o osiągach pojazdu. Przed kierowcą znajdował się zakrzywiony panel instrumentów, taki sam jak w reszcie oferty, przypominający ten z Cayenne. Dodatkowo na wyświetlaczu pojawiła się funkcja E-Power. Na środkowej konsoli Porsche dodało najnowszy system infotainment z dużym wyświetlaczem dotykowym. Poniżej znajdował się kolejny wyświetlacz dotykowy sterujący jednostką HVAC. Z tyłu, jak w reszcie oferty 2024 Panamery, Turbo E-Hybrid posiadał dwa indywidualne fotele.

Pod maską Porsche zamontowało czterolitrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem i elektryfikacją. Z łączną mocą 680 PS (671 KM), nowy silnik potrafił przyspieszyć od zera do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 315 km/h. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów przenosiła całą moc na wszystkie koła. Kolejnym istotnym ulepszeniem wprowadzonego w 2024 roku modelu Panamera było inteligentne system zawieszenia adaptacyjnego, które mogło przechylać pojazd w zakrętach, poprawiając prędkość pokonywania zakrętów.

 Porsche Panamera wkrótce wejdzie w trzecią generację modelu. Luksusowy sedan od producenta sportowych samochodów jeszcze bardziej podkreśla swoje sportowe DNA dzięki nowym, mocniejszym układom napędowym. Profil pojazdu wzbogacono o całkowicie zmodernizowany interfejs oraz szereg innowacyjnych technologii. Wśród nich znajduje się nowy aktywny system zawieszenia Porsche Active Ride, który łączy w sobie znacznie wyższy poziom komfortu z dynamicznymi właściwościami jezdnymi, z których słynie marka Porsche. Integracja własnego cyfrowego ekosystemu użytkownika z systemem zarządzania komunikacją Porsche (PCM) oferuje nowe sposoby interakcji z pojazdem. Techniczny, a zarazem elegancki, dynamiczny design nowego modelu Panamera nadaje atrakcyjnym proporcjom nowego modelu świeży wygląd. Szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy oraz całkowicie przeprojektowane wnętrze, skoncentrowane na kierowcy, poprawiają wrażenia z jazdy.

Doskonałe odczucia dzięki nowoczesnym systemom zawieszenia

Nowa Panamera jest standardowo wyposażona w dwu-komorowe, dwu-zaworowe zawieszenie pneumatyczne z aktywnym zarządzaniem zawieszeniem Porsche (PASM). Technologia dwu-zaworowa oddziela etapy odbicia i kompresji w kontroli amortyzatorów, co zapewnia jeszcze szerszy zakres między komfortem a sportowym charakterem jazdy: system wyraźnie tłumi wstrząsy spowodowane nierównościami drogi, jednocześnie zapewniając większą stabilność nadwozia w dynamicznych sytuacjach. Zdolności manewrowe pojazdu można dodatkowo poprawić dzięki opcjonalnemu układowi kierowniczemu na wszystkie koła.

Ponadto innowacyjny aktywny system zawieszenia Porsche Active Ride dostępny jest jako opcja dla modeli E-Hybrid nowej Panamery. System ten przewyższa inne koncepcje zawieszeń we wszystkich istotnych parametrach, oferując niespotykaną dotąd równowagę między komfortem jazdy a dynamiką. Podstawą tego systemu są nowo opracowane aktywne amortyzatory – również z technologią dwu-zaworową – które są połączone z elektryczną pompą hydrauliczną. Wytwarza to przepływ objętości w amortyzatorze zgodnie z potrzebami, co pozwala na błyskawiczne, precyzyjne i celowe generowanie sił między nadwoziem a kołami, które przeciwdziałają i niemal całkowicie kompensują siły wynikające z drgań drogi. System pneumaticzny o pojedynczej komorze, oszczędzający na wadze, uzupełnia tę technologię.

Podwozie utrzymuje nadwozie Panamery w poziomie w każdych warunkach, nawet podczas dynamicznych manewrów hamowania, skręcania i przyspieszania. Przy płynnej jeździe system niemal całkowicie wchłania nierówności drogi. W dynamicznych sytuacjach jazdy, aktywny system zawieszenia Porsche Active Ride zapewnia doskonałe połączenie z nawierzchnią dzięki zrównoważonemu rozkładowi obciążenia kół.

Jeśli odpowiedni tryb jest aktywowany, zawieszenie może nadkompensować tendencje do przechyłów i kołysania, co zmniejsza siły przyspieszenia działające na pasażerów. W tym ustawieniu nowa Panamera pochyla się w zakręty jak motocykl. Przyspiesza, obniżając przód, a przy hamowaniu – tył. Podczas postoju, aktywny system zawieszenia Porsche Active Ride podnosi nadwozie do komfortowej wysokości wsiadania i wysiadania.

Więcej E-Performance i kompleksowo zmodernizowane silniki

Porsche oferuje łącznie cztery efektywne układy napędowe E-Hybrid dla nowej Panamery, w odpowiedzi na wysokie zapotrzebowanie na tego typu napęd. Wszystkie wersje E-Hybrid korzystają z większej mocy, zasięgu i efektywności. Panamera Turbo E-Hybrid jest gotowa do sprzedaży w momencie premiery. Sercem jej układu napędowego jest fundamentalnie zrewidowany silnik V8 turbo o pojemności czterech litrów. Moc nowo opracowanego silnika elektrycznego wynosi 140 kW (190 KM). Łącznie generują systemową moc 500 kW (680 KM). Moment obrotowy osiąga imponujące 930 Nm. Porsche integruje silnik elektryczny w obudowie kompleksowo zmodernizowanej ośmiobiegowej skrzyni biegów PDK. Rezygnacja z oddzielnej obudowy silnika elektrycznego pozwala zaoszczędzić około pięciu kilogramów. Integracja jednostki z obiegiem oleju skrzyni biegów optymalizuje również bilans cieplny napędu elektrycznego, co pozwala na wyższą ciągłą moc z silnika elektrycznego.

Panamera Turbo E-Hybrid osiąga prędkość 100 km/h w 3,2 sekundy i może pochwalić się prędkością maksymalną 315 km/h. Jej pojemność akumulatora wynosi obecnie 25,9 kWh, co umożliwia zasięg elektryczny do 91 kilometrów w cyklu WLTP lub 83-93 km w cyklu miejskim. Nowa 11 kW ładowarka pokładowa AC skraca czas ładowania w odpowiednich punktach do 2 godzin i 39 minut.

W momencie premiery dostępne będą również wersje Panamera i Panamera 4. Modyfikacje ciśnienia doładowania, przepływu paliwa i czasu zapłonu optymalizują osiągi silnika V6 turbo o pojemności 2,9 litra. Generuje on teraz 260 kW (353 KM) oraz 500 Nm momentu obrotowego – wzrost o 17 kW (23 KM) i 50 Nm w porównaniu do swojego poprzednika. To skraca czas przyspieszenia Panamery do 100 km/h do 5,2 sekundy i podnosi prędkość maksymalną do 272 km/h. Napędzana na wszystkie koła Panamera 4 osiąga 100 km/h w 4,8 sekundy i maksymalnie 270 km/h.

Luksusowy i sportowy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz

Nowa Panamera zachowuje charakterystyczne linie i proporcje swojego modelu. Ma długość 5,052 mm (Executive: 5,202 mm), szerokość 1,937 mm i wysokość 1,423 mm (Executive: 1,428 mm). Jej fundamentalnie odmieniony wygląd nadaje sportowemu sedanowi jeszcze bardziej wyrazisty i sportowy wygląd. Z przodu dodatkowy wlot powietrza nad tablicą rejestracyjną rekompensuje zwiększone zapotrzebowanie na powietrze dla układów napędowych. Przeprojektowana linia okien w widoku bocznym wzmacnia sedanowy charakter czterodrzwiowego samochodu sportowego. Zewnętrzne krawędzie tylnych szyb są równo z konturem nadwozia, co tworzy harmonijne linie z tyłu pojazdu.

Koncepcja kokpitu Porsche Driver Experience oferuje idealną równowagę między cyfrowymi a analogowymi elementami sterującymi, umieszczając elementy wejściowe i wyjściowe niezbędne do jazdy wzdłuż osi kierowcy. Dźwignia zmiany biegów znajduje się bezpośrednio po prawej stronie kierownicy. Przełącznik trybów jazdy Normal, Sport i Sport Plus oraz dźwignie sterujące systemami wsparcia są również bezpośrednio dostępne dla kierowcy. Dzięki temu nie muszą odrywać wzroku od drogi, aby dostosować programy jazdy i systemy wsparcia.

Opcjonalny wyświetlacz dla pasażera blisko integruje pasażera w doświadczenie jazdy. 10,9-calowy ekran wyświetla dane dotyczące wydajności pojazdu na żądanie. Umożliwia również obsługę systemu infotainment oraz wspiera strumieniowanie wideo podczas jazdy. Aby uniknąć rozpraszania kierowcy, wyświetlacz dla pasażera nie jest widoczny z miejsca kierowcy.

Bardziej charakterystyczna Panamera Turbo E-Hybrid

Wersje modelowe oznaczone nazwą Turbo mają szczególną pozycję w Porsche jako flagowe modele pod względem osiągów. Porsche wzmocniło tę pozycję w linii modelowej dzięki Panamerze Turbo E-Hybrid. Na zewnątrz wyróżnia się charakterystycznym tylnym zderzakiem z malowanymi panelami dyfuzora oraz unikalnym przednim zderzakiem w kolorze nadwozia. Są również chromowane końcówki wydechu w ciemnym brązie oraz opcjonalne koła z centralnym zamkiem, które można również zamówić w innych modelach.

Ekskluzywny kolor Turbo – Turbonite – jest używany jako kontrast na paskach okiennych oraz logo Turbo na klapie bagażnika, a także w herbie Porsche na masce, kołach i kierownicy. Wewnątrz Turbonite łączy się z elementami węglowymi, tworząc sportową atmosferę. Można go zobaczyć na przykład w centralnym wskaźniku obrotomierza w zestawie wskaźników oraz jako kolor elementów sterujących w konsoli środkowej.

Cyfrowe doznania i nowe systemy wsparcia

Nowa Panamera stanie się integralną częścią cyfrowego ekosystemu kierowcy. Aby zalogować się przy użyciu osobistego identyfikatora Porsche, wszyscy klienci muszą jedynie zeskanować kod QR wyświetlany w PCM za pomocą swojego smartfona. Apple CarPlay® i Android Auto umożliwiają połączenie danych ze smartfona i pojazdu dla lepszej użyteczności. Integracja funkcji pojazdu z aplikacją MyPorsche w Apple CarPlay® umożliwia zoptymalizowaną obsługę cyfrowych funkcji i tworzy wyraźniejszy przegląd. Takie funkcje jak klimatyzacja, masaż foteli i oświetlenie ambientowe można kontrolować bezpośrednio za pomocą Apple CarPlay® lub asystenta głosowego Siri®.

Porsche standardowo wyposaża Panamerę w reflektory LED Matrix. Wysokorozdzielczy system oświetlenia HD Matrix LED, który ma ponad 32,000 pikseli na każdy reflektor, jest dostępny jako opcja. Oferuje całkowicie nowe funkcje oświetleniowe, takie jak dedykowane doświetlanie pasów ruchu. Zasięg oświetlenia wynosi do 600 metrów. Porsche znacznie wzbogaciło ofertę systemów wsparcia w nowej Panamerze. Standardowy aktywny asystent prędkości teraz współpracuje z rozpoznawaniem znaków drogowych. Jeśli system jest aktywny, Panamera nie przekroczy automatycznie odpowiedniego ograniczenia prędkości. Porsche InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, oferuje aktywne prowadzenie pasa i asystę na skrzyżowaniach. W ofercie znajduje się także asystent do unikania przeszkód. Nowością jest również to, że podczas automatycznego parkowania kierowca nie musi być w samochodzie, chociaż nadal ponosi odpowiedzialność za manewr. Proces parkowania można monitorować z poziomu smartfona dzięki nowej funkcji Remote ParkAssist.

Dostępna w cenach zaczynających się od 107,800 euro

Nowa Porsche Panamera jest już dostępna w zamówieniach. Oferuje rozszerzone standardowe wyposażenie w stosunku do poprzednika z dwu-zaworowym dwukomorowym zawieszeniem pneumatycznym, reflektorami LED matricowymi, ParkAssist, przełącznikiem trybów jazdy na kierownicy, chłodzonym schowkiem na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego oraz ulepszonym filtrem cząstek stałych z GPS-wspieranym, automatycznym systemem recyrkulacji powietrza. W Niemczech Porsche wprowadza nową Panamerę w cenie od 107,800 euro (Panamera 4 od 111,900 euro) z VAT i specyficznym dla kraju wyposażeniem. Panamera Turbo E-Hybrid zaczyna się od 192,500 euro. Dostawy w Europie rozpoczną się w marcu 2024 roku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.