Renault odświeżył jeden z najpopularniejszych crossoverów segmentu B w Europie, Captur, na wiosnę 2024 roku, a zmiany były znaczące.
Francuski producent samochodów wprowadził pierwszą generację modelu Captur w 2013 roku, korzystając z tej samej platformy co mały hatchback Clio. Ten crossover segmentu B był odpowiedzią Renault na szybko rosnącą popularność pojazdów z tego segmentu, które sprawdzały się w miejskim otoczeniu i były w stanie poradzić sobie z nieutwardzonymi drogami. Choć nie oferowano go z napędem na wszystkie koła, był atrakcyjny dla tych, którzy szukali auta z wyższym prześwitem niż tradycyjne hatchbacki. Dodatkowo jego wymiary zewnętrzne sprawiały, że łatwo było znaleźć dla niego miejsce do zaparkowania, a wnętrze było przyjemne, nawet jeśli nie było wykończone najlepszymi materiałami w branży. W lecie 2019 roku producent wprowadził drugą generację tego modelu, która była również dostępna pod marką Mitsubishi jako druga generacja ASX. Na wiosnę 2024 roku samochód doczekał się zasłużonego odświeżenia.
Jego przednia część inspirowana była Renault Megane e-Tech i cechowała się wąskimi, LED-owymi reflektorami o ostrym designie. Po bokach znajdowała się atrapa chłodnicy z ukośnymi żebrami, na której centralnie umieszczono rombowy znaczek Renault. Na dolnej części zderzaka producent umieścił trapezoidalny wlot powietrza przypominający tarczę, flanki z szerokimi, kanciastymi dziennymi lampami. Dzięki temu przyjazna twarz pierwszej generacji Captura zmieniła się w agresywną stylistykę o wyrazistej osobowości.
W profilu samochód miał czarne listwy progowe i wykończenia nadkoli, co tworzyło wrażenie pojazdu o wyższym prześwicie. Jego rzeźbione panele drzwi podążały za wznoszącą się linią, nadając mu dynamikę crossovera. Podobnie jak jego poprzednicy, dostępny był z czarnym dachem i słupkami, co tworzyło efekt unoszonego dachu. Na tylnej części Renault umieścił światła tylne w kształcie litery C, sięgające od błotników do klapy bagażnika, podczas gdy dolna część zderzaka zdobiona była czarnym wykończeniem. Samochód był dostępny w trzech wersjach: Evolution, Techno i Esprit Alpine, z obręczami kół od 17 do 19 cali, w sześciu kolorach nadwozia i dwukolorowym wykończeniem, co dało w sumie 17 konfiguracji.
Renault wprowadził ogromne zmiany w Capturze 2024. Klienci zostali powitani przez przeprojektowaną deskę rozdzielczą, która posiadała 10,25-calowy wyświetlacz TFT przed kierowcą w zestawie wskaźników. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono 10,4-calowy ekran dotykowy w trybie pionowym dla systemu multimedialnego o nazwie OpenR Link. Był on kompatybilny z Android Auto i Apple Carplay dla przewodowej i bezprzewodowej łączności ze smartfonami. Wersje Evolution i Techno oferowały standardowe fotele, podczas gdy Esprit Alpine miała fotele z wyższym oparciem, zapewniającym lepsze wsparcie boczne. Renault nie zapomniał także o użyteczności tego pojazdu, wyposażając go w przesuwany, dzielony tylny siedzenie dla trzech dorosłych osób. Gdy nie było używane, po złożeniu całego oparcia, pojemność bagażnika wynosiła 616 litrów (21,8 stopy sześciennej).
Pod maską Renault zainstalował wybór siedmiu silników o mocy od 91 PS (90 KM) do 162 PS (160 KM) w połączeniu z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów. Największą nowością był nowy układ napędowy o mocy 147 PS (145 KM) w wersji hybrydowej z architekturą szeregowo-równoległą. Wersja z silnikiem 1.3 turbo bez hybrydy nie była dostępna na wszystkich rynkach.
Renault Captur to samochód z segmentu B, określany jako „voiture à vivre” (samochód do życia). Jest wszechstronny i utalentowany, z zewnętrznymi wymiarami kompaktowymi (4,23m) i przestronnym wnętrzem, modularnym, aby dostosować się do potrzeb klientów, równie dobrze sprawdzającym się w mieście jak i w terenie. Wysoka pozycja za kierownicą jest doceniana przez użytkowników, oferując łatwy dostęp do pojazdu oraz dobrą widoczność drogi. Wszystkie te cechy tłumaczą sukces auta, które sprzedało się w ponad dwóch milionach egzemplarzy w 90 krajach na całym świecie od momentu wprowadzenia na rynek dziesięć lat temu.
Nowy Captur przyjmuje nowy język designu zapoczątkowany przez Gilles’a Vidala, szefa designu Renault. Gra światłem i materiałem z wyraźnymi liniami i precyzyjnymi detalami tworzy bardziej stylowy i dynamiczny efekt. Z nowym przodem, Nowy Captur zyskuje bardziej premium wygląd.
Nowy Renault Captur będzie nadal wyznaczać standard w miejskich SUV-ach, na rynku, który stanowi połowę wszystkich sprzedaży w segmencie B, który sam w sobie stanowi 30% całego rynku. Nowy Captur zachowuje swoją wszechstronność, dwutonowe kolory nadwozia i przestronność wnętrza, wraz z gamą pomysłowego sprzętu zaawansowanej technologii. Oprócz tych cech, które stanowią część jego DNA, nowa generacja Captur wprowadza szereg nowych funkcji. Bardziej ekspresyjny w środku i na zewnątrz, stylizacja dostarcza unikalnego połączenia elegancji i sportowego ducha z nowym wykończeniem Esprit Alpine. Kabina jest prezentowana przez nowe tapicerki i nowe ekrany na desce rozdzielczej. W zależności od wersji dostępny jest system multimedialny OpenR Link z wbudowanym Google, oferujący najlepsze technologie pokładowe z Android Automotive 12, co jest światowym pierwszym w segmencie B. Całkowicie nowa architektura elektroniczna podnosi bezpieczeństwo na nowe poziomy, z gamą nowoczesnych systemów wspomagających jazdę, w tym funkcją przewidywalnego hybrydowego prowadzenia i Active Driver Assist, dla autonomicznej jazdy na poziomie 2.
W zależności od kraju sprzedaży, Nowy Renault Captur będzie dostępny z pięcioma silnikami, w tym 145-konny silnik E-Tech full hybrid, który już wybrało ponad 41% klientów we Francji. Dla lepszej przyjemności z jazdy i bardziej dynamicznych osiągów, zawieszenie zostało poprawione, a układ kierowniczy skalibrowany. W zależności od wersji, system Extended Grip optymalizuje przyczepność w każdych warunkach jazdy.
Nowy Renault Captur nadal produkowany jest w zakładzie w Valladolid i będzie dostępny w Europie od kwietnia 2024.
DESIGN ZEWNĘTRZNY
Prezentowany przez nowy lakier Rafale Grey i wykończenie Esprit Alpine, Nowy Renault Captur zyskuje bardziej sportowy wygląd z premium stylizacją. Przód zajmuje centralne miejsce w nowym designie, jego liczne refleksy przyciągają wzrok, bawiąc się światłem i materiałem. Nowy znak świetlny oraz dwukolorowe nadwozie oferujące 14 możliwych konfiguracji, zwiększają atrakcyjność Nowego Captur.
Nowy przód
Nowy przód ma bardziej elegancki i technologiczny wygląd, z logo Nouvel’R wbudowanym w wielokątny grill, oraz wyższą, bardziej poziomą maską. Wszystkie te detale podkreślają silniejszą tożsamość Nowego Captur.
Górna część grilla tworzy grę światła dzięki swym kształtom w wypukłości, a kontrast ciemnego połyskującego tła z przezroczystymi wkładkami. To podkreśla wiele refleksów w grillu, jakby fala rozchodziła się od diamentu w centrum w kierunku reflektorów i zderzaka, z malutkimi wytłoczonymi równoległobokami. Zniewalający efekt wizualny stworzony dzięki starannemu procesowi projektowania, który obejmował światło, materiał i teksturę.
Dla celów chłodzenia silnika, przód ma poziomy wlot powietrza nad aerodynamicznym splitterem, z innym w zderzaku. Dwa wloty powietrza umieszczone po obu stronach przodu, obok świateł dziennych, przyczyniają się do aerodynamiki i chłodzenia przednich hamulców.
Ten wyrafinowany nowy design przyczynia się do bardziej ekskluzywnego odczucia Nowego Captur.
Nowy znak świetlny
Nowe światła przednie są standardowo wyposażone w pełną technologię LED we wszystkich wersjach wykończenia. Tak jak w Nowym Clio, diodowe światła do jazdy dziennej przyjmują pionowy kształt pół-diamentu, swobodnie inspirowany logo marki. Reflektory ożywają w nowej sekwencji powitalnej, gdy drzwi są odblokowywane zdalnie, tworząc przyjazny, nowoczesny efekt.
Bardziej współczesny tył
Obudowa tylnych świateł jest teraz przezroczysta, ujawniając wnętrze lamp. W połączeniu z nowym logo i przeprojektowanym dyfuzorem, ta cecha nadaje tylnej części bardziej współczesny wygląd z wyższym poziomem postrzeganej jakości.
Trzy opcje w zależności od wykończenia
Wykończenie Evolution ma 17-calowe ozdoby kół Flexwheel (17-calowe felgi aluminiowe dostępne jako opcja) z matową czarną farbą na dolnej części nadwozia i długim czarnym pasem.
Wykończenie Techno ma całkowicie nowe 18-calowe felgi aluminiowe oraz połyskujące czarne wykończenie na dolnej części nadwozia i pasie.
Nowe wykończenie Esprit Alpine jest natychmiast rozpoznawalne, z logo Ice Black, połyskującymi czarnymi ramkami okien, 19-calowymi felgami o specyficznym wzorze i rozmiarze, aerodynamicznym splitterem oraz przednimi i tylnymi osłonami z matowym wykończeniem Slate Grey.
Dwukolorowe nadwozie: 14 możliwych konfiguracji
Dostępnych jest sześć kolorów nadwozia: Biała Perła, Szary Ostrygowy, Czarno-Gwiezdny, Szary Gunmetal, Niebieski Żelazny i Czerwony Płomień. Dwukolorowy schemat kolorystyczny jest popularny wśród klientów, którzy mogą wybrać Szary Highland, Czarno-Gwiezdny lub Beż Perłowy na dach i lusterka. Ostatni kolor to nowy odcień szampana. Nie jest dostępny w wykończeniu Esprit Alpine.
Nowy Renault Captur jest dostępny w wyborze 14 kolorowych konfiguracji.
Aby jeszcze bardziej spersonalizować auto, opcjonalny Pakiet Kolorów Zewnętrznych obejmuje lusterka w kolorze Szary Highland lub Beż Perłowy (połyskujący czarny jest standardowy), a także przednie i tylne osłony oraz listwy boczne w kolorze Szary Highland, Beż Perłowy lub Połyskujący Czarny.
Szeroka gama nowych akcesoriów zewnętrznych
Nowy Captur może być spersonalizowany za pomocą szerokiej gamy akcesoriów dostępnych na zamówienie lub w sieci posprzedażowej, w tym oświetlenia bocznego, progów, haka holowniczego, bagażnika rowerowego i podświetlanych progów drzwiowych.
DESIGN WNĘTRZA
Bardziej luksusowy styl na zewnątrz jest również widoczny wewnątrz. Kabina zyskuje nowoczesny wygląd dzięki systemowi multimedialnemu OpenR Link oraz nowym ekranom deski rozdzielczej (do 10,25 cala). Z nowymi tapicerkami na wszystkich poziomach wyposażenia auto zyskuje bardziej premium wygląd i odczucie. Oferując bogaty zestaw sprzętu standardowego, nowa wersja Esprit Alpine zaprasza do podróży.
Nowoczesna łączność i technologia multimedialna z OpenR Link
Nowy Renault Captur zyskuje system multimedialny OpenR Link z wbudowanym Google (w zależności od wersji). Oferuje to najlepsze z technologii pokładowej z Android Automotive 12. To światowy pierwszy przypadek w pojeździe segmentu B.
W centrum głównej konsoli nowy poziomy ekran dotykowy o przekątnej 10,4 cala (960 x 1280 pikseli) pozwala użytkownikom w pełni korzystać z ekskluzywnej zawartości interaktywnej, oraz szerokiej gamy usług.
OpenR Link ułatwia każdą podróż. Prosty w użyciu i hiperpołączony, jest tak intuicyjny jak smartfon.
Oprócz pełnej personalizacji, interfejs jest kompatybilny z Android Auto i Apple Carplay dla przewodowej i bezprzewodowej łączności z telefonem.
Usługi Google, takie jak Google Maps, Google Assistant i ponad 50 (w zależności od kraju) aplikacji Google Play, można uruchomić jednym dotknięciem, tak jak w smartfonie.
Nowe tapicerki i nowe wykończenie Esprit Alpine
Atmosfera wewnętrzna jest natychmiast nowoczesna i przyjemna, dzięki nowej tapicerce. Szara i heather szara tkanina siedzeń w wykończeniu Evolution zyskuje żółte przeszycia w Techno, z wzorem diamentowym Renault (widok z ¾) na wewnętrznych bokach wsparcia przednich siedzeń. Nowe wykończenie Esprit Alpine charakteryzuje się wielotexturowanym materiałem pokryciowym na siedzeniach i panelach drzwiowych oraz niebiesko-szarym wkładem na desce rozdzielczej.
Kabina również odwołuje się do marki Alpine, symbolu sportowej elegancji po francusku, z flagą narodową na bocznych lamówkach, pasami bezpieczeństwa z niebieskim przeszyciem, aluminiowymi sportowymi pedałami, oznakowanymi progami drzwi oraz specjalną kierownicą.
Wyjątkowa przestronność wnętrza
Miejsce na kolana pasażerów z tyłu pozostaje jednym z najlepszych na rynku, wynosząc 221 mm, dzięki tylnemu siedzeniu zaprojektowanemu do przesuwania się o ponad 16 cm. Pomysłowa cecha, która stała się znakiem rozpoznawczym Captur. To pozwala użytkownikom stworzyć więcej miejsca na ładunek lub pasażerów, w zależności od potrzeb.
Kabina zawiera łącznie 24,7 litra przestrzeni do przechowywania, w tym 7-litrową schowek oraz, w zależności od wersji, kieszenie na mapy na tylnych siedzeniach.
Modułowa przestrzeń ładunkowa
Pod względem pojemności bagażnika, Nowy Captur znajduje się w czołówce rynku, osiągając maksymalną objętość 616 litrów (536 dm3 VDA), gdy tylne siedzenie jest przesunięte maksymalnie do przodu (zyskując 132 litry / 114 dm3 VDA).
Bagażnik jest modułowy, z tylnym siedzeniem przesuwającym się o 16 cm i wyjmowanym dnem, co tworzy płaską przestrzeń. Po złożeniu tylnych siedzeń (podział 2/3-1/3) długość ładunku wynosi 1,57 m.
Bez skóry i chromu
Oprócz ograniczenia użycia chromu, Renault zastępuje skórę materiałem pokryciowym o fakturze. Potwierdza to cel marki, jakim jest całkowite wyeliminowanie materiałów pochodzenia zwierzęcego do 2025 roku.
W Nowym Renault Captur, wszystkie tapicerki zawierają recyklingowane tkaniny wybrane ze względu na mały ślad węglowy, bez kompromisów w postrzeganej jakości, dotyku czy komfortu. Wykończenie Esprit Alpine zawiera ponad 26% recyklingowanych i nadających się do recyklingu tkanin w swojej tapicerce, poprzez zastosowanie materiałów pochodzenia biologicznego, takich jak materiał pokryciowy i konopie.
Kompletna oferta
Nowy Captur zyskuje nowe ekrany deski rozdzielczej o przekątnej do 10,25 cala (24×9 cm), w zależności od wersji. Ten rozmiar jest zgodny z opcją nawigacji, zapewniając kolorowy wyświetlacz na zestawie wskaźników, skierowanym w stronę kierowcy.
Aby zapewnić prawdziwą przyjemność słuchową, system audio Harman Kardon, dostępny w zależności od wersji, obejmuje dziewięć głośników (dwa tweetery i dwa woofery z przodu i z tyłu oraz subwoofer w bagażniku). Oferując immersyjne doświadczenie dźwiękowe, składa się z pięciu programów stworzonych specjalnie dla Renault przez Jean-Michela Jarre’a: Studio, Podcast, Koncert, Immersja i Klub.
Wdzięk dla kabiny w świetle, szklany dach dostępny jest jako opcja od wykończenia Techno. Dla cyfrowej rozrywki w samochodzie, pasażerowie z przodu mają standardowy dostęp do dwóch gniazd USB-C i gniazda 12V (z innym w bagażniku). W zależności od wersji, dwa dodatkowe gniazda USB-C są dostępne za centralną podłokietnikiem dla pasażerów tylnych, wraz z indukcyjną ładowarką w centralnej konsoli. Ta ostatnia funkcja jest standardem w wykończeniach Techno i Esprit Alpine.
Dźwiękowe tło od Jean-Michela Jarre’a
Po wejściu do kabiny Renault Captur, można usłyszeć jedną z dwóch nowych sekwencji powitalnych, z których jedna jest specyficzna dla poziomu wykończenia Esprit Alpine. Jean-Michel Jarre, międzynarodowo uznany francuski artysta, kompozytor i autor, współpracował nad zaprojektowaniem tych sekwencji, a także nowego VSP (Dźwięk Pojazdu dla Pieszych). Dostępne tylko z silnikiem E-Tech full hybrid o mocy 145 KM, VSP to dźwięk ostrzegawczy na zewnątrz przy niskiej prędkości (do 30 km/h) dla pieszych. Jean-Michel Jarre był także zaangażowany w rozwój dwóch systemów audio dostępnych: Arkamys Auditorium jako standard i Harman Kardon jako opcja.
Personalizowana atmosfera wnętrza
Ustawienia MULTI-SENSE są dostępne za pomocą centralnego ekranu dotykowego lub przycisku na kierownicy. Użytkownicy mogą wybierać spośród czterech widoków na cyfrowym panelu wskaźników, pięciu widgetów (interaktywne aplikacje lub miniatury), ośmiu kolorów wyświetlacza prędkościomierza oraz 48 kolorów dla pasków nastrojowego oświetlenia LED „Living Lights” na panelach drzwiowych.
Aby stworzyć bardziej relaksującą atmosferę, kolor oświetlenia jest automatycznie dostosowywany co 30 minut w oparciu o cykl cyrkadianowy (24-godzinny zegar biologiczny) oraz porę dnia (chłodne kolory w ciągu dnia, ciepłe kolory w nocy).
Ekskluzywna zawartość interaktywna
Renault wdraża ekskluzywne usługi połączone w Nowym Captur, głównie na podstawie partnerstw z deweloperami i twórcami treści.
Dziesięć unikalnych aplikacji stworzonych specjalnie dla użytkowników Renault jest już dostępnych za pośrednictwem systemu multimedialnego OpenR Link: Waze, Amazon Music, L’Equipe pour Renault (francuska aplikacja z treściami dla Francji), Vivaldi, Radio Player dla Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables dla Renault, Easypark i Sybel.
Jednocześnie, aplikacja smartfonowa My Renault zapewnia dostęp do biblioteki treści (w zależności od kraju). Użytkownicy mogą korzystać z ekskluzywnych ofert i rozpoczynać pobieranie aplikacji za pomocą systemu OpenR Link.
Dzięki temu poziomowi łączności użytkownicy mogą być na bieżąco bez odwiedzania swojego warsztatu lub salonu. Dzięki technologii FOTA (firmware over the air), system operacyjny otrzymuje aktualizacje, a konserwacja staje się przewidywalna.
SZEROKA GAMA SILNIKÓW WIELOENERGETYCZNYCH
Nowy Renault Captur jest wszechstronny zarówno pod względem designu wnętrza, jak i zastosowania. Z szeregiem nowoczesnych, wydajnych napędów, jest równie dobrze przystosowany do miasta, jak i na autostradę czy drogi wiejskie. Silnik E-Tech full hybrid o mocy 145 KM spełnia najwyższe standardy pod względem efektywności paliwowej i emisji CO2, wynosząc zaledwie 105 g/km i jest tak cichy jak elektryczny samochód w mieście, bez ograniczeń ładowania. System dual-fuel benzyna-LPG oferuje zasięg do 1 100 km z dwoma zbiornikami. Przyczepność można optymalizować w każdych warunkach dzięki systemowi Extended Grip (dostępnym jako opcja tylko z oponami 18-calowymi dla pełnohybrydowego napędu).
Kompletny zakres
Pod maską dostępnych jest sześć silników i trzy rodzaje paliwa:
Benzyna
1.0 TCE 90 KM turbo – 160 Nm momentu obrotowego, silnik trzycylindrowy sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Zużycie paliwa: 5.8 – 5.9 L/100 km.
1.3 TCE 140 KM turbo mild hybrid 48V – 260 Nm momentu obrotowego, silnik czterocylindrowy sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Zużycie paliwa: 5.8 – 5.9 L/100 km
1.3 TCE 160 KM turbo mild hybrid 48V – 270 Nm momentu obrotowego, silnik czterocylindrowy sparowany z automatyczną skrzynią EDC. Zużycie paliwa: 5.8 – 5.9 L/100 km
1.3 TCE 155 KM turbo (nie dostępny we wszystkich krajach) – 270 Nm momentu obrotowego, silnik czterocylindrowy sparowany z automatyczną skrzynią.
LPG
1.0 TCE 100 KM turbo – 160 Nm momentu obrotowego (170 Nm z LPG), silnik trzycylindrowy z podwójnym zasilaniem benzyna/LPG sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Zużycie paliwa: 6.0 – 6.1 L/100 km na paliwie bezołowiowym i 7.7 – 7.9 L/100 km na LPG.
E-Tech full hybrid
1.6L 145 KM – 205 Nm momentu obrotowego, silnik czterocylindrowy połączony z inteligentną automatyczną skrzynią ze sprzęgłem dogęstycznym. Zużycie paliwa: 4.7 – 4.9L/100 km
Silnik E-Tech full hybrid 145 w szczegółach
Nowy Captur E-Tech full hybrid 145 zyskuje „pełnohybrydowy” napęd z architekturą „szeregowo-równoległą”. Dwa silniki elektryczne (silnik e-motor o mocy 36 kW i 18 kW HSG – wysokowoltowy generator rozruchowy) są połączone z silnikiem benzynowym 1.6 L o mocy 69 kW (94 KM) i akumulatorem 1.2 kWh.
Inteligentna skrzynia biegów dogęstyczna w rzeczywistości nie posiada sprzęgła. Ma 4 biegi dla silnika benzynowego i 2 biegi dla głównego silnika elektrycznego. Efektywność energetyczna jest optymalizowana dzięki 14 możliwym trybom działania silnika spalinowego i silnika elektrycznego.
Pojazd zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym i może działać w trybie całkowicie elektrycznym przez 80% czasu w mieście. W cyklu miejskim, na przykład, przynosi oszczędności paliwa rzędu 40%, w porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym.
Nowa funkcja E-SAVE, aktywowana przyciskiem po lewej stronie kierownicy na desce rozdzielczej, utrzymuje naładowanie akumulatora na poziomie co najmniej 40%. Zapewnia to optymalne osiągi podczas jazdy pod górę, na przykład.
Wysoce wydajny napęd obniża emisję CO2 w porównaniu z poprzednią generacją do zaledwie 105 g/km, umiejscawiając pojazd na poziomie najlepszych w klasie. Oferuje również ciszę elektrycznego pojazdu, bez ograniczeń ładowania.
Udoskonalone zawieszenie i całkowicie nowe opony
Nowy Renault Captur ma zawieszenie MacPhersona z przodu i półsztywną oś z tyłu. Aby zapewnić bardziej dynamiczną jazdę, inżynierowie poprawili geometrię zawieszenia oraz parametry siłowy-prędkościowe amortyzatorów, a także kalibrację wspomagania kierownicy. Silniki 1.3L 160 KM mild hybrid oraz E-Tech full hybrid 145 zyskują całkowicie nowe amortyzatory.
Wszystkie te zmiany w układzie jezdnym zapewniają lepszą kontrolę nad ruchem nadwozia, skracając czas reakcji i znacząco zwiększając przyjemność z jazdy.
Nowe wykończenie Esprit Alpine wyposażone jest w specjalne felgi i całkowicie nowe opony 19-calowe (Michelin 225/45R19), dostępne po raz pierwszy w Captur.
Kilka trybów jazdy z MULTI-SENSE i Extended Grip
Dostępne za pomocą centralnego wyświetlacza, MULTI-SENSE obejmuje cztery tryby jazdy: ECO, SPORT, COMFORT i MYSENSE. Odczucia z jazdy (wysiłek kierownicy, reakcja silnika, zwinność podwozia) zmieniają się w zależności od trybu, podobnie jak kolor oświetlenia wnętrza i wyświetlacza deski rozdzielczej.
Na ekranie multimedialnym, w zakładce „tryby jazdy”, Extended Grip (opcjonalnie) obejmuje dwa specyficzne tryby: Śnieg i Wszystkie-tereny. To pozwala użytkownikom optymalizować przyczepność w zależności od warunków jazdy, głównie poprzez ustawienia ESP.
Extended Grip jest dostępny z silnikiem E-Tech full hybrid 145, wyłącznie z oponami 18-calowymi.
BEZPIECZEŃSTWO I POMOCY W JAZDIE
Dzięki Programowi Human First, wprowadzonemu w 2023 roku, Renault potwierdziło swoje zobowiązanie do poprawy bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg na całym świecie, poprzez szereg innowacji technologicznych. Korzystając w pełni z tych postępów, Nowy Renault Captur plasuje się w czołówce pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego. Oferuje 28 nowoczesnych systemów wspomagania jazdy (ADAS), podzielonych na trzy kategorie: bezpieczeństwo, jazda i parkowanie. Safety Coach zapewnia spersonalizowane porady dla bardziej odpowiedzialnej jazdy.
Safety Score i Safety Coach: proaktywne wsparcie
Przewidujące porady o ekologicznej jeździe pomagają kierowcom zmniejszyć zużycie paliwa i jeździć bezpiecznie. Rekomendacje w czasie rzeczywistym oraz wskaźnik jazdy (w skali od 0 do 100) zachęcają kierowców do utrzymania prędkości, toru jazdy i odległości oraz do bycia bardziej czujnym i uważnym. Miesięczne podsumowanie każdej podróży jest dostępne w formie wykresu słupkowego przedstawiającego zużycie i dystans pokonany w trybie całkowicie elektrycznym.
Active Driver Assist, dla kontekstowego wsparcia w jeździe
Active Driver Assist jest dostępny z systemem nawigacyjnym oraz pakietem Advance Driving od poziomów wykończenia Techno i Esprit Alpine. Dzięki tej funkcji, istniejący asystent na autostradach i w ruchu drogowym Renault staje się kontekstowy, rozszerzając swoje zastosowanie poza autostrady. Celem jest pomoc kierowcom w skutecznym radzeniu sobie z sytuacjami pojawiającymi się na każdym rodzaju drogi. To funkcja autonomicznej jazdy poziomu 2, łącząca adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, asystentem utrzymania pasa, danymi geolokalizacyjnymi oraz specyficznymi mapami, umożliwiająca pojazdowi dostosowanie się do drogi przed nim.
Inteligentna pomoc w prędkości
Zintegrowana z Active Driver Assist, rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeżeniem o przekroczeniu prędkości (OSP) może być również używane samodzielnie. Ta funkcja wyświetla dozwoloną prędkość na panelu wskaźników i na ekranie nawigacyjnym. Jeśli prędkość pojazdu jest wyższa niż rozpoznana prędkość, wyświetlana jest wizualna informacja ostrzegawcza. Przycisk na kierownicy aktywuje ogranicznik prędkości, tempomat lub inteligentny adaptacyjny tempomat, dostosowujący się automatycznie (lub nie) do dozwolonej prędkości w zależności od odległości do pojazdu poprzedzającego.
Hybrydowe przewidywalne prowadzenie
Dostępna jako opcja, ta funkcja maksymalizuje wykorzystanie energii elektrycznej podczas jazdy. Połączone dane mapowe, takie jak topografia drogi na następne siedem kilometrów (lub najbardziej prawdopodobna trasa, jeśli cel nie jest zapisany), dostarczają informacji z wyprzedzeniem do systemu zarządzania akumulatorami, aby maksymalizować korzystanie z energii elektrycznej.
Inne systemy wspomagania jazdy:
W zakresie bezpieczeństwa: Automatyczny system hamowania awaryjnego (AEBS) / Ostrzeżenie o martwym punkcie (BSW) / Asystent utrzymania pasa (LKA) / Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa (LDW) / Ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAA)
W zakresie doświadczenia jazdy: Tempomat i ogranicznik prędkości / Adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją Stop & Go / Ostrzeżenie o odległości (DW) / Asystent ruszania pod górę (HSA)
W zakresie manewrów parkingowych: 360° kamera wokół (na podstawie czterech kamer) / czujniki parkowania z przodu, z tyłu i po bokach / Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) / Ostrzeżenie o bezpiecznym wyjściu pasażera (OSE).
Opcjonalny pakiet Driving and Safety obejmuje Ostrzeżenie o martwym punkcie (BSW), Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), Ostrzeżenie o bezpiecznym wyjściu pasażera (OSE) i Active Driver Assist (ADAS dostępne tylko z automatyczną skrzynią biegów).
ADAS dostosowywane jednym przyciskiem