2024 Renault Grand Kangoo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2024 Renault Grand Kangoo

Przejdź do galerii zdjęć2024 Renault Grand Kangoo

Renault odświeżył gamę modelu Kangoo w 2023 roku, wprowadzając wydłużoną wersję, nazwaną Grand Kangoo. Dodatkowo, francuski producent zaoferował elektryczne wersje tego popularnego pojazdu użytkowego, który dostępny był także jako van do przewozu osób.

Kangoo stał się jednym z najpopularniejszych lekkich pojazdów użytkowych na europejskim rynku. Renault wprowadził ten model na rynek w 1997 roku i przez trzy pokolenia nieustannie go udoskonalał, zwiększając jego funkcjonalność i możliwości. Choć nie przypominał typowego MPV, okazał się lepszy od większości minivanów w tym segmencie pod względem przestronności wnętrza, komfortu i efektywności paliwowej. Kiedy Renault zaprezentował trzecią generację Kangoo w 2020 roku, nie wprowadzono opcji z wydłużonym rozstawem osi. To jednak zmieniło się podczas aktualizacji modelu w 2023 roku.

W nowej odsłonie samochód zyskał odświeżony przód, który odzwierciedlał język designu producenta. Reflektory posiadały LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie litery C. Pomiędzy nimi umieszczono szeroki grill, który był głównie zasłonięty w całej gamie, a w jego centrum znajdowała się duża, chromowana emblemat producenta. Z profilu Kangoo ukazywał swoje strome panoramiczne przednie szyby, odpowiednie dla tak wysokiego wnętrza. Pasażerowie mogli wchodzić do środka przez przednie drzwi zawiasowe lub przesuwne drzwi dla osób siedzących z tyłu. Z tyłu Renault dodał szerokie okno. Na koniec, z tyłu producent nie wdrożył żadnych aerodynamicznych ulepszeń, tworząc pionowy spadek dla klapy bagażnika.

Jednak największą zaletą Grand Kangoo była przestronność wnętrza. Ta wersja oferowała wystarczająco dużo miejsca dla aż siedmiu pasażerów w trzech rzędach (2-3-2). Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie ostatniej osoby siedzącej z tyłu, Renault zaprojektował szersze przesuwne drzwi oraz niższy próg wejścia. Dodatkowo, bagażnik był wystarczająco pojemny do większości sytuacji. Jeśli klienci chcieli używać pojazdu jako użytkowego, mogli złożyć lub całkowicie usunąć drugi i trzeci rząd siedzeń.

Pod maską Renault zainstalował gamę silników benzynowych, diesla i elektrycznych. Wersja z zapłonem iskrowym miała 1,33-litrowy silnik turbo, który oferował 130 KM (128 HP), natomiast silnik diesla generował jedynie 95 koni (94 HP) przekazywanych na przednie koła. Pierwsza wersja była połączona z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową automatyczną (dual-clutch), natomiast druga była sparowana wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną.

Oprócz wersji spalinowych, Grand Kangoo 2023 oferował również opcję silników elektrycznych zasilanych akumulatorem o pojemności 45 kWh. Renault oferował elektryczną wersję z wydłużoną gwarancją na osiem lat lub 160 000 km (około 100 000 mil). Akumulator mógł być ładowany z ładowarek o mocy 80 kWh, a producent obiecał, że samochód może zyskać około 80 km (50 mil) w ciągu około dziesięciu minut ładowania.

 Przez 25 lat, od momentu, kiedy wprowadził na rynek segment ludospace (MPV rekreacyjne) swoim unikalnym designem, wysoką praktycznością oraz pierwszymi w historii przesuwanymi drzwiami bocznymi, Renault Kangoo na bieżąco dostosowywał się do zmieniających się czasów i pozostał innowacyjny w swojej istocie.

To także unikalna historia sukcesu: Renault sprzedało ponad 4,4 miliona pojazdów Kangoo w 50 krajach na całym świecie, a wersja elektryczna od 2011 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie. To najlepsze z obu światów: samochód dla rodzin z eleganckim designem i przestronnością oraz pojazd dla profesjonalistów, dzięki szczególnie dużej przestrzeni bagażowej i wytrzymałości.

Linia Renault Kangoo, która z biegiem lat awansowała i nieprzerwanie wprowadza innowacje, obejmuje teraz dłuższą wersję, Grand Kangoo.

WSZYSTKIE MOCNE STRONY KANGOO, WSZYSTKIE INNOWACJE I WIĘCEJ PRZESTRZENI

Nowy Renault Grand Kangoo jest równie praktyczny jak standardowa wersja i wyposażony jest we wszelkie urządzenia bezpieczeństwa oraz udogodnienia zwiększające komfort:

3 pełnowymiarowe siedzenia w drugim rzędzie oraz 2 w trzecim, umożliwiając wygodne przewożenie 7 dorosłych osób i sprawiając, że pojazd jest bardziej przestronny niż jakikolwiek inny w swojej klasie;
Najlepszy w swojej klasie promień kolan dla pasażerów w rzędzie 3 (164 mm)
Ponad 58 litrów dostępnej przestrzeni do przechowywania, w tym łatwo dostępna szuflada Easy Life oraz przegrody bagażowe w rzędzie 2
Bagażnik o pojemności 500 litrów w wersji dla 7 pasażerów, który można powiększyć do 3 750 litrów po usunięciu tylnych siedzeń i złożeniu przedniego fotela pasażera
5 „prawdziwych” niezależnych tylnych siedzeń, przesuwanych, składanych, chowanych i zdejmowanych, co daje możliwość konfiguracji do 1024 układów siedzeń.
Długość ładunkowa 3,11 m przy złożonym przednim fotelu pasażera.
14 systemów wsparcia kierowcy, w tym autonomiczne prowadzenie na poziomie 2, aby zwiększyć bezpieczeństwo.

Podobnie jak Kangoo, wnętrze pojazdu charakteryzuje się deską rozdzielczą wykończoną w szczotkowanym, ciemnym drewnie, wygodną kabiną oraz lepszą ergonomią. Deska rozdzielcza została zaktualizowana o dane dotyczące E-Tech dla wersji elektrycznej.

Dostęp do rzędu 3 został ułatwiony dzięki 2 szerokim przesuwanym drzwiom o szerokości 83 cm (+18 cm w porównaniu z Kangoo), niskiej progu drzwi i składającym się siedzeniom w rzędzie 2. Praktyczne rozwiązanie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z samochodu przy innych pasażerach (dorosłych lub nastolatkach) lub bezpieczne zainstalowanie dziecka w foteliku samochodowym mocowanym za pomocą systemu isofix.

Renault Grand Kangoo może być używany w różnych celach. Standardowo dostępny z przeszkloną klapą bagażnika, możliwe jest również zamówienie drzwi tylnych z zawiasami, z przeszklonymi 2/3-1/3 dla łatwego dostępu do bagażnika, szczególnie tam, gdzie wysokość stanowi problem.

Duża przestrzeń wewnętrzna jest idealna dla rodzin szukających 7 dużych miejsc do codziennego użytkowania i zapewnia wygodę pasażerom o różnych rozmiarach.

Pojazd jest również idealnie dopasowany do profesjonalistów zajmujących się opieką nad dziećmi, z 5 siedzeniami z systemem isofix, ergonomicznymi siedziskami dla dzieci w fotelikach lub boosterach, a także przewozem na żądanie, z możliwością komfortowego przewozu 7 dorosłych pasażerów, z łatwością poruszania się w każdym siedzeniu oraz możliwością zmiany modularności (na przykład 2/2/2) dla jeszcze większej wygody podróżujących.

Nowa wersja elektryczna Renault Grand Kangoo E-Tech z 45 kWh (w pełni użytecznej) baterią litowo-jonową, posiada 8 niezależnych i łatwych do naprawy modułów, które zapewniają zasięg do 265 km według normy WLTP – co wystarcza na większość codziennych tras przy najlepszych kosztach użytkowania i posiadania.

Jeśli zatrzymasz się na 10 minut przy stacji ładowania DC 80 kW, możesz odzyskać 80 km zasięgu.

Baterie objęte są 8-letnią gwarancją lub do 160 000 km. W tym okresie są wymieniane bezpłatnie, jeśli ich pojemność spadnie poniżej 70% ich stanu zdrowia (SoH).

Nowy Renault Grand Kangoo E-Tech Electric napędzany jest silnikiem o mocy 90 kW i momentem obrotowym wynoszącym 245 Nm, co zapewnia płynną jazdę w każdej sytuacji. Możesz przełączyć tryb jazdy na Eco, co ogranicza moc do 56 kW i ogranicza prędkość pojazdu do 110 km/h, aby zoptymalizować zasięg.

Możesz również wybrać dowolny z trzech trybów rekuperacji:

Żeglowanie (B1) z ograniczoną regeneracją, które najlepiej sprawdza się na płynnych autostradach i drogach ekspresowych;
Jazda (B2), domyślny tryb regeneracji, dla różnych sytuacji (reakcja, gdy zdejmujesz nogę z pedału hamulca, jest podobna do tego w samochodzie spalinowym);
Hamowanie (B3) dla maksymalnej regeneracji, które najlepiej działa w korkach i na górskich drogach.
Konwencjonalny hydrauliczny system hamulcowy jest połączony z ARBS (Adaptacyjny System Hamulców Regeneracyjnych), który maksymalizuje odzysk energii.

Różne zestawienia między trybami trakcji i hamowania dają razem sześć różnych stylów jazdy, aby zoptymalizować komfort i zasięg w zależności od Twojego stylu jazdy i warunków na drodze.

Wszystkie informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu mocą elektryczną i systemach wsparcia kierowcy mogą być wyświetlane na opcjonalnym 10-calowym, w pełni cyfrowym i w pełni konfigurowalnym kolorowym wyświetlaczu deski rozdzielczej.

Aby zmaksymalizować zasięg przez cały rok, nowy Renault Grand Kangoo E-Tech Electric posiada regulowany system klimatyzacji z podziałem na dwie strefy z pompą ciepła, który ogrzewa wnętrze zimą i chłodzi latem, stosując ten sam zasada co odwracalna klimatyzacja. System grzewczy pobiera kalorie z zewnątrz pojazdu i przekazuje je do wnętrza, a system chłodzenia usuwa kalorie z przedziału pasażerskiego i uwalnia je na zewnątrz.

Pompa ciepła działa optymalnie w temperaturze między -15°C a +15°C. Oprócz zapewnienia doskonałej kontroli klimatu, umożliwia uzyskanie dodatkowego zasięgu do 30 km, unikając ogrzewania przedziału pasażerskiego wyłącznie za pomocą oporników grzewczych, czerpiących energię z akumulatora trakcyjnego!

Na koniec, nowy Grand Kangoo E-Tech Electric oferuje opcjonalne ogrzewanie wbudowane w szybę przednią, przednie siedzenia i kierownicę dla dodatkowego komfortu zimą, przy minimalnym wpływie na akumulator.

Nowy Renault Grand Kangoo E-Tech Electric można ładować na dwa sposoby:

22 kW szybka ładowarka AC, pozwalająca naładować akumulator od 15% do 80% w 2 godziny i 40 minut;
22 kW AC – DC 80 kW ładowarka (standardowa) dodająca 170 km zasięgu w 27 minut.
Ta różnorodność ładowarek spełnia w pełni wymagania użytkowników nowego Grand Kangoo E-Tech Electric.

Oprócz 22 kW ładowarki, akumulator posiada system chłodzenia cieczą i oporność elektryczną, aby utrzymać odpowiednią temperaturę, a tym samym zachować zasięg i skrócić czas ładowania.

Na koniec, za pośrednictwem aplikacji mobilnej MyRenault lub multimedialnego systemu Renault Easy Link (standardowo), nowy Grand Kangoo E-Tech Electric oferuje konkretne usługi łączności, takie jak:

Zaplanowane ładowanie akumulatora i zdalne monitorowanie stanu akumulatora;
Zaplanowane wstępne ogrzewanie lub chłodzenie przedziału pasażerskiego;
Pomoc w znalezieniu stacji ładowania na trasie;
Pomoc w znalezieniu miejsc docelowych, które możesz osiągnąć z pozostałym ładunkiem akumulatora.
Model będzie również dostępny w wersji z silnikiem spalinowym z 2 jednostkami spełniającymi najnowsze normy emisji (Euro 6E):

130 KM silnik benzynowy BVM6 lub EDC7, wszechstronny, dynamiczny i oszczędny, nawet przy 7 osobach na pokładzie
Silnik diesla 95 KM BVM6, wydajny i ekonomiczny.
Nowa linia Renault Grand Kangoo będzie obejmować trzy wersje dostosowane do precyzyjnych potrzeb i wymagań klientów:

Autentyczny, z wszystkimi niezbędnymi elementami dla organizacji lub klientów, którzy chcą używać swojego pojazdu zarówno do celów osobistych, jak i służbowych;
Equilibre dla władz lokalnych, które chcą zapewnić komfortowe i ekonomiczne usługi transportu pasażerskiego;
Techno dla rodzin i rzemieślników, którzy oczekują bezkompromisowych standardów komfortu i bezpieczeństwa oraz charakterystycznego designu z praktycznymi rozwiązaniami, takimi jak belki dachowe ułatwiające montaż bagażnika dachowego.
Renault Grand Kangoo jest wyposażony w elektryczne tylne szyby, kamerę parkingową, ekran multimedialny easylink oraz usługi łączności już od poziomu Authentic.

Zamówienia rozpoczną się pod koniec tego roku, a dostawy rozpoczną się na początku 2024 roku.

MAUBEUGE, CENTRUM DOSKONAŁOŚCI W DZIEDZINIE ELEKTRYCZNOŚCI

Od 1997 roku fabryka Renault w Maubeuge, znajdująca się w regionie Hauts-de-France (Północna Francja), produkuje Kangoo na cały świat.

Wraz z zakładami w Douai i Ruitz, fabryka tworzy nowy hub ElectriCity – największy i najbardziej konkurencyjny zakład produkcji pojazdów elektrycznych w Europie, przez który Renault planuje produkować 480 000 elektrycznych pojazdów rocznie do 2025 roku.

W ramach działań mających na celu industrializację najnowszych pasażerskich i użytkowych wersji nowego Kangoo, a także pojazdów partnerów Mercedes i Nissan, przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższej jakości produkcji, Renault zainwestowało 450 milionów euro w zakład i zainstalowało nową linię montażową baterii.

Silnik elektryczny i ładowarki w nowym Kangoo E-TECH elektrycznym są produkowane w zakładzie Renault w Cléon w Normandii (północno-zachodnia Francja).

Aby wspierać sukces Renault Kangoo w jego różnych wersjach oraz industrializację przyszłego elektrycznego Renault 4, zakład w Maubeuge ogłosił pierwszą falę rekrutacji 200 pracowników na stałe w 2023 roku. Rekrutacje te są częścią społecznego porozumienia „dla przyszłości zakładów Renault w Hauts de France”, podpisanego przez wszystkie związki zawodowe 8 czerwca 2021 roku, w czasie tworzenia klastra przemysłowego ElectriCity. Łącznie na tym terenie ogłoszono 350 nowych miejsc pracy do 2024 roku.

45 KWh (122 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc90 Kw (122 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy180.7 Lb-Ft (245 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity45 Kwh
Range164.7 Miles (265.1 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.