2024 Renault Kardian

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pod koniec 2023 roku Renault zaprezentowało nowy model przeznaczony na rynek południowoamerykański: Kardian. To crossover z segmentu B, zbudowany na nowej platformie, oferujący stylowy wygląd dla swojej kategorii, wzbogacony o nowo opracowane silniki.

Francuski producent samochodów miał silną obecność na kontynencie amerykańskim i zmusił swoje laboratoria badawczo-rozwojowe do stworzenia pojazdu, który mógłby prowadzić rynek w segmencie B. W wyniku tego, w 2023 roku, Renault wprowadziło Kardiana jako alternatywę dla podobnych pojazdów, łącząc krótką długość ze zwiększonym prześwitem i przestronną kabiną, która pomieści pięciu dorosłych oraz bagaż, przy jednoczesnym zastosowaniu wystarczająco mocnych silników i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Ten produkt posłużył także jako platforma testowa dla nowej konstrukcji, która ostatecznie została wykorzystana w innych modelach Renault.

Renault stworzyło Kardiana z wykorzystaniem najnowszych elementów swojego języka designu, takich jak podświetlone logo, które znalazło się na odwróconej trapezoidalnej kratce ozdobionej wzorem w 3D. Po bokach znajdowały się reflektory, usytuowane niżej, pod LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Na zderzaku projektanci stworzyli szeroką drugą kratkę, podkreśloną plastikowym osłoną o wyglądzie aluminium. Z profilu, wyższy prześwit auta podkreślały czarne plastikowe listwy wokół nadkoli i progów. Opcjonalnie, Kardian był dostępny z kontrastowym dachem, co nadawało mu wrażenie droższego pojazdu. Dodatkowo, producent dodał LED-owe kierunkowskazy do lusterek samochodowych jako dodatkowy element stylu i bezpieczeństwa. Na końcu, tył hatchbacka Kardiana cechował się szerszymi barkami na tylnych błotnikach. Na górnej części lekko pochylonej klapy bagażnika znajdował się spojler. Dla lepszej widoczności, Renault zainstalowało LED-owe tylne światła w kształcie litery C, które flankowały klapę i wnikały w tylną część pojazdu. Zderzak był podzielony na dwa poziome obszary, z czego górny był w kolorze nadwozia, a dolny czarny.

Wnętrze pojazdu miało na celu podkreślenie luksusowego wyglądu, z wyświetlaczem w zestawie wskaźników oraz ośmiocalowym ekranem dotykowym na desce rozdzielczej w wolno stojącej pozycji. W centralnej części znajdowały się przyciski do obsługi systemu HVAC, które zostały przeniesione z innych europejskich modeli, takich jak Dacia Duster. Ponadto, w centralnej konsoli umieszczono wybierak biegów do automatycznej skrzyni biegów, jeśli była zamontowana, oraz przełącznik hamulca ręcznego. Przed kierowcą znajdowała się kierownica z trzema ramionami, wyposażona w fizyczne przyciski do obsługi systemu multimedialnego i komputera pokładowego. Fotele przednie były lekko profilowane i pokryte tapicerką materiałową, podczas gdy tylna kanapa była wystarczająco szeroka, aby pomieścić trzy osoby, choć tylko na krótkie dystanse. Jednak najbardziej zaskakującą częścią pojazdu była obfitość systemów bezpieczeństwa, które Renault oferowało w Kardianie. Oferowano w nim monitor martwego pola, adaptacyjny tempomat i automatyczne hamowanie awaryjne. Te funkcje nie były obowiązkowe w Brazylii, gdzie Renault wprowadziło pojazd, ale odgrywały ważną rolę w filozofii producenta na temat bezpieczeństwa.

Pod maską Renault zainstalowało trzycylindrowy silnik benzynowy z turbo doładowaniem, który generował 125 PS (123 hp) i 220 Nm (162 lb-ft) momentu obrotowego, połączony z automatyczną skrzynią biegów EDC (z podwójnym sprzęgłem), napędzającą przednie koła.

 Pierwszy międzynarodowy pojazd, który prezentuje nową tożsamość marki Renault, Renault Kardian łączy w sobie solidną sylwetkę SUV-a z bardziej smukłymi i emocjonalnymi liniami. Te elementy nowego języka wizualnego marki nadają pojazdowi nowoczesny i technologiczny wygląd, który wyróżnia go spośród innych międzynarodowych miejskich SUV-ów.

Solidny i dynamiczny SUV

Nadwozie Renault Kardian łączy wyraźne linie z zaokrąglonymi kształtami, wprowadzając kluczowe elementy nowej wizualnej tożsamości marki. Optymalne proporcje, uzyskane dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,6 metra, nadają mu zwarty kształt. Do natychmiast rozpoznawalnych cech SUV-a należą bagażniki na dachu, poziomy i rzeźbiony maska oraz osłona przeciwsplash wzmocniona kolorowymi osłonami. Z tyłu wyraźny spadek dachu i ukośne tylne okno dodają dynamicznego charakteru sylwetce, a wyraziste „barky” nadają pojazdowi solidny wygląd.

Proporcje maksymalizujące przestrzeń wewnętrzną

Renault Kardian ma długość 4,12 metra, szerokość 1,75 metra i wysokość 1,54 metra, co klasyfikuje go jako pojazd segmentu B. Jego wymiary czynią go idealnym wyborem do jazdy po mieście, podczas gdy duże (17-calowe) koła, przestronny (2,6 metra) rozstaw osi oraz kąty podejścia i zejścia (20° i 36° odpowiednio) sprawiają, że jest wszechstronny, odpowiedni do jazdy po różnych drogach.

Długi rozstaw osi w swojej klasie pomaga również maksymalizować przestrzeń wewnętrzną, szczególnie w strefie pasażerskiej z tyłu. Pojemność bagażnika wynosząca 358 dm3 VDA (410 litrów) to dodatkowy mocny wskaźnik jego wszechstronności.

Grill ustanawiający wyraźną tożsamość

Zgodnie z motywem rombu, który jest centralny dla tożsamości marki, Renault Kardian ma grill z 3D wzorem „diamentowym”, utworzonym z licznych małych rombów, których blask jest podkreślany przez głęboki, błyszczący czarny tył.

Logo „Nouvel’R” Renault, po raz pierwszy występujące w modelu międzynarodowym, znajduje się w centrum wstęgi jak zamontowany klejnot.

17-calowe felgi z diamentowym cięciem

Bok Renault Kardian dodaje nowoczesnego akcentu jego wyglądowi. Jego śmiałe linie są wzmocnione przez 17-calowe felgi aluminiowe z diamentowym cięciem. Dwukolorowe, łączą czernie i wypolerowane aluminium z licznymi małymi diamentowymi facetek, tworząc kontrast w jasności.

Nowoczesne oświetlenie sygnaturowe

Integralną częścią nowej tożsamości marki Renault jest sygnaturowe oświetlenie występujące w Kardianie, które działa z dwoma modułami po każdej stronie pojazdu. Górny moduł organizuje LED-owe światła dzienne (DRL) i kierunkowskazy w bardzo cienkim pasku, nadając nowoczesny i wdzięczny wygląd. Dolny moduł zawiera reflektory LED dla zwiększonej komfortu jazdy, nadając Renault Kardianowi unikalny wygląd. Czysta biel tych diod LED poprawia widoczność, a tym samym bezpieczeństwo na drodze.

Tył pojazdu wyróżnia się sygnaturowym oświetleniem charakterystycznym dla modeli Renault: lampy tylne w kształcie litery C. Skombinowane z projektem bagażnika i anteną w kształcie płetwy rekina, te lampy wzmacniają SUV-owy charakter i nowoczesność Kardiana.

Modularne belki dachowe

Renault Kardian wyposażony jest w elastyczne belki dachowe. Zamontowane wzdłuż, łatwo można je przełączyć na położenie poprzeczne za pomocą odpowiedniego klucza. Te belki mogą pomieścić do 80 kilogramów ładunku i są w srebrnym kolorze, podobnie jak przednie i tylne osłony.

Nowoczesne i jasne kolory

Renault Kardian będzie dostępny w Ameryce Południowej w pięciu kolorach: białym lodowatym, szarym gwiazdowym, szarym Cassiopea, czarnym perłowym oraz pomarańczowym Energy (całkowicie nowy, żywy kolor zbalansowany dwu-tonowym czarnym dachem). Srebrne belki dachowe oraz przednie i tylne osłony dodatkowo podkreślają harmonijne połączenie pomarańczowej nadwozia z czarnym dachem, co prowadzi do zdecydowanie nowoczesnego wyglądu.

NOWOCZESNE I TECHNOLOGICZNE WNĘTRZE

Wnętrze Renault Kardian zostało zaprojektowane, aby dostarczyć doświadczeń związanych z podróżowaniem, które łączą nowoczesność i technologię z emocjonalnym designem. Kabina prezentuje cechy SUV-a, oferując wyposażenie i wysokiej jakości materiały zazwyczaj zarezerwowane dla wyższych segmentów pojazdów.

Wysoka konsola i najlepsza w segmencie pojemność bagażowa

Wysoka konsola Renault Kardian nadaje kabinie wygląd SUV-a. Oferując najlepszą w segmencie pojemność bagażową wynoszącą osiem litrów, wysoka konsola zawiera podłokietnik, cztery porty USB (dwa z przodu i dwa dla pasażerów z tyłu) oraz przedział na smartfona z funkcją ładowania bezprzewodowego. W sumie Renault Kardian oferuje ponad 26 litrów miejsca na przechowywanie wewnętrznego – więcej niż jakikolwiek inny pojazd segmentu B w Brazylii.

„e-shifter” jako wybór biegów i elektryczny hamulec parkingowy

Renault Kardian jest wyposażony w wybór biegów „e-shifter” (bez mechanicznego kabla), który umożliwia zmianę biegów za pomocą prostego pchnięcia. Ten dźwignia stylizowana na joystick z świata gier zapewnia płynne i intuicyjne doświadczenie jazdy, dodając wyraźnie technologiczny akcent do kabiny.

Innym wyróżniającym się elementem wnętrza jest elektryczny hamulec ręczny, który nie tylko zwiększa nowoczesność kabiny, ale także lepiej wykorzystuje przestrzeń między kierowcą a pasażerem na przednim siedzeniu.

Cyfrowe zegary

Renault Kardian posiada kolejny charakterystyczny element: nowoczesne i wyrafinowane siedmiocalowe cyfrowe zegary. Interfejs wyświetla istotne informacje o jeździe i pozwala na płynne poruszanie się między różnymi widokami. Kolor podświetlenia ekranu można dostosować do ośmiu różnych opcji oświetlenia ambientowego – które można aktywować za pośrednictwem ekranu multimedialnego – oraz zintegrować z LED-ami biegnącymi wzdłuż przednich paneli drzwi, podkreślając projekt wnętrza Renault Kardian. Wybrane oświetlenie ambientowe jest także powielane na ekranie multimedialnym.

Ośmiocalowy ekran multimedialny z ustawieniami MULTI-SENSE

Innym technologicznym wyróżnikiem Renault Kardian jest jego ośmiocalowy unosi ekran multimedialny o cienkich krawędziach. System multimedialny obsługuje Android Auto i Apple CarPlay poprzez połączenia przewodowe i bezprzewodowe, pozwalając na korzystanie z aplikacji do jazdy i rozrywki na smartfonie bezpośrednio za pomocą ekranu. Jest bardzo responsywny.

Ekran ten zapewnia dostęp do ustawień MULTI-SENSE, aby uzyskać jeszcze więcej emocji i doznań, umożliwiając kierowcy wybór spośród trzech trybów jazdy – Eco, Sport i MySense – oraz różnych opcji oświetlenia ambientowego, aby dopasować je do swojego nastroju.

Nowoczesne materiały i żywe kolory

Całe wnętrze Renault Kardian zostało zaprojektowane, aby przekazać poczucie nowoczesności i dynamizmu, w tym w wyborze kolorów i materiałów. Fotele są tapicerowane tkaniną z gradientami pomarańczowego. Dodatkowym akcentem kolorystycznym jest deska rozdzielcza, która posiada pomarańczowe przeszycia oraz dekoracyjną listwę wykonaną z ziarna pokrytego materiałem, TEP – materiał stosowany także w wkładkach przednich drzwi.

Fotele sygnowane Renault Kardian są efektownie zdobione liniami 3D w kształcie rombu.

PREWENCJA I OCHRONĄ: INTELIGENTNE TECHNOLOGIE

Renault Kardian jest bogaty w technologie, oferując 13 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) – z czego dwa nie są dostępne w żadnym innym pojeździe segmentu B w Brazylii. Poczucie bezpieczeństwa, jakie daje wysoka pozycja siedząca, uzupełnione jest pasywnym wyposażeniem bezpieczeństwa – w tym sześcioma poduszkami powietrznymi – oraz wzmocnioną strukturą nadwozia, aby zredukować skutki kolizji.

Ostrzeżenie o martwym polu i systemy kamery wieloobrazowej – unikalne wyposażenie w tym segmencie

Dla bezpiecznego i płynnego doświadczenia jazdy, Renault Kardian jest wyposażony w system ostrzegania o martwym polu, którego nie ma w żadnym innym pojeździe segmentu B w Brazylii. System ten powiadamia kierowcę, gdy w polu jego widzenia znajduje się inny pojazd – na przykład podczas zmiany pasa. Działa w prędkościach od 30 do 140 km/h i wykorzystuje cztery ultradźwiękowe czujniki umieszczone po obu stronach pojazdu, wydając wizualne ostrzeżenia dla kierowcy poprzez migające światła LED na lusterkach bocznych. Funkcję tę można łatwo włączyć lub wyłączyć za pośrednictwem ekranu multimedialnego na desce rozdzielczej.

System kamery wieloobrazowej – kolejny element wyposażenia, który nie występuje w żadnym innym pojeździe segmentu B w Brazylii – upraszcza życie kierowcy, wyświetlając przeszkody z przodu, z tyłu i z boków pojazdu na ośmiocalowym centralnym ekranie multimedialnym podczas manewrów cofania i parkowania. Kierowca może zmienić kąt kamery lewy, prawy, przedni i tylny.

System adaptacyjnego tempomatu

System adaptacyjnego tempomatu (ACC) Renault Kardian to przydatna funkcja na długich trasach, zapewniająca kierowcy wygodę i bezpieczeństwo. Ten oparty na czujnikach system automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, pomagając kierowcy utrzymać ustaloną odległość od pojazdu z przodu, bez potrzeby używania pedału gazu. Jeśli przed pojazdem nie ma innego samochodu, ACC działa jak zwykły tempomat. System ten można włączyć przy prędkości powyżej 30 km/h, a jego status jest wyświetlany na ekranie nawigacji.

System ostrzegający o bezpiecznej odległości

System ten informuje kierowcę o czasie, który upłynął pomiędzy jego pojazdem a pojazdem z przodu, aby mógł zachować bezpieczną odległość. Działa przy prędkości pojazdu między 30 a 180 km/h, ale wyłącza się, gdy system adaptacyjny jest włączony.

Systemy ostrzegania o kolizji frontalnej i aktywnego hamowania awaryjnego

System ostrzegania o kolizji frontalnej wykorzystuje technologię kamery i radaru, aby powiadomić kierowcę, gdy zbliża się zbyt blisko do pojazdu przed nim. Wizualny sygnał jest wyświetlany na ekranie nawigacji, a dźwięk ostrzegawczy uruchamia się, gdy kierowca powinien zahamować. Jeśli kierowca nie zareaguje na czas, aktywny system hamowania awaryjnego automatycznie aplikuje hamulce, aby zatrzymać pojazd.

Inne kluczowe systemy ADAS

Zestaw systemów ADAS Renault Kardian obejmuje również system wsparcia przy ruszaniu pod górę, który automatycznie uruchamia się, gdy pojazd jest zatrzymany na wzniesieniu większym niż trzy stopnie. System ten zapobiega cofaniu się pojazdu, automatycznie stosując hamulce, gdy kierowca podnosi nogę z pedału hamulca, aby wcisnąć pedał gazu. Utrzymuje pojazd w bezruchu przez dwie sekundy, zanim zwolni hamulce.

Dodatkowo, systemy ogranicznika prędkości i tempomatu dają kierowcy większy spokój i pomagają zmniejszyć zużycie paliwa oraz zmęczenie podczas długich podróży.

6 poduszek powietrznych dla wszechstronnej ochrony

Pasywne bezpieczeństwo również ma wysokie znaczenie w Renault Kardian, ponieważ posiada on w sumie sześć poduszek powietrznych – dla kierowcy, pasażera z przodu, bocznych oraz kurtynowych. Struktura nadwozia jest wzmocniona z przodu, aby zmniejszyć siłę uderzenia w przypadku kolizji czołowej lub bocznej. Ponadto, w krytycznych sytuacjach drogowych, system kontroli stabilności elektronicznej (ESC) interweniuje, gdy wykryje, że pojazd nie podąża w kierunku, w jakim kierowca prowadzi.

ZWIĘKSZONA PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY

Renault Kardian inauguratuje nową modułową platformę Renault Group w Brazylii. Jest na czołowej pozycji w swoim segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2 dzięki nowemu silnikowi turbo o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM oraz 220 Nm, połączonemu z dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Mechaniczne połączenie, które jest nieznane w Ameryce Łacińskiej.

Pierwszy model produkcyjny oparty na nowej modułowej platformie Renault Group

Renault jest światowym liderem wśród francuskich marek, koncentrując się na czterech ośrodkach przemysłowych i komercyjnych – Ameryki Łacińskiej, Afryki Północnej-Turcji, Indii i Korei Południowej.

Z myślą o tych rynkach, Renault Group opracowało unikalną modułową platformę, która stanowi podstawę do projektowania i budowy pojazdów „à la carte”. W przyszłości umożliwi ona rozwój siedmiu międzynarodowych pojazdów, montowanych w czterech przemysłowych regionach Grupy – Ameryce Łacińskiej, Turcji, Maroku i Indiach.

Wysoki stopień elastyczności oferowany przez tę platformę pozwoli na oferowanie bardzo różnych nadwozi i sylwetek, z długościami pojazdów od 4 do 5 metrów, czterema opcjami rozstawu osi (od 2,6 do 3 metrów) oraz trzema długościami modułów tylnych. Renault Kardian jest pierwszym – i najbardziej zwarty – pojazdem, który korzysta z tej nowej modułowej platformy. Jak pokazano na przykładzie niagara concept car, który został ujawniony w tym samym czasie, ta platforma pomoże w rozwoju bardzo różnorodnych pojazdów, takich jak duże pick-upy oraz inne atrakcyjne sylwetki. Ważne jest, aby zauważyć, że nowa ewolucyjna platforma Renault Group będzie korzystać z architektury elektrycznej i elektronicznej nowej generacji, zgodnej z wszystkimi obecnymi i przyszłymi regulacjami.

Nowy silnik o mocy 125 KM, działający na paliwie elastycznym, osiągający moment obrotowy 220 Nm

Renault Kardian będzie dostępny w Brazylii z nowym silnikiem o pojemności 1,0 litra, z trzycylindrowym silnikiem turbo do bezpośredniego wtrysku, osiągającym moc 125 KM (92 kW) i moment obrotowy 220 Nm. Silnik ten będzie połączony z automatyczną skrzynią biegów Efficient Dual Clutch (EDC) dla optymalnej przyjemności z jazdy.

Ograniczając zużycie paliwa w połączeniu z systemem Stop & Start, to mechaniczne połączenie oferuje doskonałą reakcję – i zwiększoną przyjemność z jazdy – przy ograniczonych emisjach CO2. Jego moment obrotowy wynoszący 220 Nm umożliwia efektywną i oszczędną jazdę.

Automatyczna skrzynia biegów Efficient Dual Clutch

1.0L (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc91.9 Kw @ - Rpm
125 Hp @ - Rpm
123 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ - Rpm
220 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Długość162.2 In (4120 Mm)
Szerokość68.9 In (1750 Mm)
Wysokość60.6 In (1539 Mm)
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Pojemność bagażnika14.5 Cuft (411 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.